Suruaika-gallup

Vakiolaastari

Kuinka pian eron jälkeen aloitit ensimmäisen uuden suhteen? Montako vuotta ehdit olla naimisissa? Oliko ensimmäinen uusiosuhde ns. laastarisuhde vai tuliko siitä kestävä? Oliko uusi kumppani kuin kopio entisestä vai aivan erilainen?

Minkä neuvon antaisit eroaville tai eroavien kanssa seurusteleville tästä asiasta?

10

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jelppaako

      Oikeastaan aloitin kuukauden päästä kun kamat oli eri osoitteessa. Ja reilu 10 vuotta oltiin naimisissa. Eka suhde ei ollut laastarisuhde, mutta varmasti sitä oli muuten kärkkäänä omiin tärkeisiin asioihin, että saattoi kaatua siihenkin. Uusi oli ainakin henkisesti ihan erilainen kuin exä. Ja oikeastaan fyysisestikin, mutta se ei ollut tarkoitus. Olisi voinutkin tulla mahtava suhde, mutta eriarvoisuuden tunteet kuitenkin kaasivat paatin... ja toinen suhde alussa jo.. :o)

      Ja mikähän neuvo? Tutustukaa itseenne ensin...ette ole sama kuin liittoa ennen ja ette sama mikä oli liitossa. Mitkä asiat on tärkeitä sinulle ja oletko katkera ja/tai puhtaalta pöydältä liikenteessä. En usko mihinkään aikarajaan...se on niin kiinni siitä miten pääsee elämässä eteenpäin. Jääkö roikkumaan vanhaan vai haluaako jotain muutosta elämään...oli sit itse eronnut tai erotettu...ihan sama.

      • näinminä

        Javool,miten sen ottaa. Lasten takia paljon yhdeydessä ja rahan. En hae uutta,hoidan lapset.


      • Vakiolaastari

        Määrittelen laastarisuhteen niin, että se loppuu silloin kun eron jälkeinen ahdistus on käsitelty ja eronneen tekee mieli uusiin rientoihin. Harvoin kai eronnut on niin sika, että alunperin tietoisesti ajattelee aloittavansa laastarisuhteen. Uskon kyllä siihenkin, että laastari voi muuttua oikeaksi suhteeksi.


    • uytrj

      Sanoisin noita heti tulevia suhteita järjen pikahypyiksi. Montakohan kertaa takana onkaan vain, että joku olisi siellä kotona, yksinolo pelottaa ja toinen on suuri seksi, jota luullaan "parisuhteeksi", kyllä on silloin elämä löyhällä pohjalla. Voihan sitä maata kaiket päivät lakanoissa toisen kanssa, mutta eiköhän ennen pitkää ala kyllästyttää ja tavallinen ja normaali kansalainen kyllä käy työssä ja hoitaa asioitaan muutenkin ja sitten ne entisen liiton lapset, noita aikuisten peuhuu leikkejäkö he kaiken aikaa joutuvat katselemaaan.

      Tällä asialla ssekis näyttää oleva liian suuri rooli elämässä, eräs uusioäijä maksasi aamuisin olohuoneen sohvalla, ilman rihmankiertämää, lapset pelkäsivät häntä ja mielestäni ei edes suotta, halusiko jopa lapsille esitellä "sukukalleuksiaan" vai mitä tämä tällainen on.
      Toisessa paikassa kuljetaan pihamaalla koko päivä kesäisin pyyhkeeseen kiedottuna ja kylmemmällä säällä kylpytakissa, tämäkin kaikki näkyy yleiselle kulkuväylälle kulkeville ilman mitään tirkistelyä.
      Eräs uusionainen kaipasi kahdenkeskistä vapaata, melkein räjähdin kuulleessasi yli 40- kymppisen naisen suusta tuollaista.

    • Hermanni9696969

      ei siinä mitää "suruaikaa" ole, ne on leskillä sellaiset. Yks elämä jokaisella..kannattaa päästellä täysillä, ettei tartte kiikkustoolis katua vanhana! Kolmas liitto menossa, ja kaikki OK.

    • 5kk

      Jos seuraavaan suhteeseen haluaa panostaa omana itseenään niin kannattaa olla itsekseen vähän aikaa. Tutustua itseensä ja yksin olemiseen. Kaikki eivät tähän vain pysty. Väistämättä laastarisuhde on kyseessä jos vanhoja suruja ei ole haudattu. Kyllä se ottaa oman aikansa, varmaan neljästä kuukaudesta eteenpäin. Tietty jos ei ole rakastanut niin eihän silloin ole mitään suruaikaa. Uutta suhdetta heti aloittavat ovat yleensä olleet jo monessa suhteessa aiemmin.

      • 0kk

        No haloo sentään. Eronko jälkeenkö ihmisen vasta pitäisi tutustua itseensä? Itsensä tunteminen myös liiton aikana on ensiarvoisen tärkeää. Ei ole mitään suruaikoja. Monet myös sinänsä viihtyvät yksin eron jälkeen. Onhan se paljon parempi kuin tuntea olevansa yksin liiton aikana.

        Ei ole mitään mieltä olla yksin, jos kaipaa parisuhdetta vain sen tähden, että jonkun toisen mielestä täytyy. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.


    • carpe_diem_

      Mitään suruaikaa ei todellakaan ollut. Ero oli ilo, huojennus ja vapaus. Liittoa kesti 25 vuotta.

      Liiton aikana jo aloitin. Olikohan se sitten ns. laastarisuhde näin jälkikäteen miettiessä? Sama se. Kesti puoli vuotta eron jälkeen, kunnes tajusin, että miehellä on liikaa eksän huonoja ominaisuuksia. Sitten olin itsekseni puoli vuotta ja mietiskelin millainen mies sopisi parhaiten. Ihme, sellainen löytyi käytännössä heti.

      Neuvona jokaiselle "tartu hetkeen". Elämä on aina tässä ja nyt, eikä sitku.

    • JK-24

      21v6kk20pv yhdessä oloa jonka jälkeen kuin salama kirkkaaltataivaalta ilmoitus ex-vaimolta että oon löytänyt uuden jonka kanssa haluaa olla.Olin jo aavistellut usean kuukauden ettei asiat ole enää kohillaan.Silti suhde oli minulle kaikki kaikessa ja luopumisen tuska valtava 3-lasta jäi minulle ja talovelka kokonaisuudessaan minun hoidettavaksi.Puolivuotta virallisen eron myötä uusi parisuhde.Nyt olen toisen kerran naimisissa ja meille on pikkutyttö syntynyt.Uuden parisuhteen alkaminen on yksilöllistä,sitä ei voi sanoa milloin on sopiva-aika seurustelun alkamiselle.Nyt olen onnellinen taas.Ja kyllä näin voi sanoa kyllä vaihtamalla paranee.Eron katkeroimisella ja syyttelyllä itseään ja sitä toista osapuolta saa vahinkoa sielulleen.Garpe diem!

      • eiriipuei

        Mutta vakavasti ottaen,miksi pitää tehdä eron jälkeen SE korjaussarja, lapsi. Onko sittenkin käsittelemättömiä asioita. Lapsiko on suhteen mittaari. Minulle on tärkeä olevat lapset ja niiden huolehtiminen. Voin siementää kyllä jos se on onnellisuuden ja hyvän parisuhteen kriteeri. Siemeniä on ja vakoja löytyy,mutta ei ,en tee sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe