ABB:n Jussi kytkimen peitelevyn asennus?

UrpoSähkömies

Voisiko joku hieman auttaa mua. Vaihdoin seinään vanhan rikkinäisen valokatkaisijan tilalle uuden (ABB:n Jussi kytkin 1 vipu uppoasennus) ja sitten minun piti vain "heittämällä" laittaa siihen peitelevy päälle. Valokatkaisimen asennus sähköjohtoineen meni hetkessä ja kaikki toimii niin kuin pitäisi, mutta peitelevyä en saa laitettua paikalleen. Miten se siihen asennetaan?

Osien pitäisi olla oikeat ja toisiin sopivat. Katkaisija: Jussi kytkin 1 vipu uppoasennus (1066UP), peitelevy: Jussi peitelevy 1 aukkoinen (2511P).
Isot kiitokset jo etukäteen asiallisesta vastauksesta! :)

7

5339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkäri

      Ihan vaan painamalla.

      • UrpoSähkömies

        Kiitos vastauksesta ja rohkaisusta. Sain peitelevyn paikoilleen! Mutta ihan vaan painamalla se ei mennytkään. Ensin pitää irroittaa katkaisijan nappi (jonka olin jo aikaisemmin ottanut irti) sekä katkaisijan rungossa kiinni oleva harmaa väliosa. Sitten vaan painamalla oikeassa järjestyksessä osat kiinni. Kiinnitysjärjestys: 1. peitelevy 2. harmaa väliosa 3. varsinainen nappi.
        Kaikki sujui hyvin nukutun yön jälkeen!


      • sähkäri

        On ne oltava oikeassa järjestyksessä ennen kuin aletaan painaa...
        Ne voi kerätä käteen oikeaan jäjestykseen ja 'rusauttaa' kerralla kaikki paikoilleen.


    • topimax

      Tuplakatkaisijasta toinen on sökö. En ole keksinyt miten sen peitelevyn saa irti??
      Reunoissa on meisselin mentävät kolot, tosin olen taivutellut sitä kaikista reunoista aika paljon, ei ole vielä hajonnut. Kääntää sitä ei voi, koska kytkinten reikä on neliö.
      Hankala tarttua nappuloihin ja ruveta kiskomaan, kun niitä on kaksi. Meisselillä olen tosin joutunut vääntelemään sitä toista eri reunoista, että lamppu sammuu.

      • sähvö

        Nappulat lähtee pois kun kampeaa alapuolelta raosta pienellä ruuvitaltalla. Samoin lähtee painettava osa joka pitää peitelevyä paikoillaan.


      • topimax
        sähvö kirjoitti:

        Nappulat lähtee pois kun kampeaa alapuolelta raosta pienellä ruuvitaltalla. Samoin lähtee painettava osa joka pitää peitelevyä paikoillaan.

        Nyt en ole ihan varma, onko kysymys "Jussi kytkimestä", mutta kaikenlaisia työkaluja löytyy. Nappulat on kiikkumallisia.


      • topimax
        topimax kirjoitti:

        Nyt en ole ihan varma, onko kysymys "Jussi kytkimestä", mutta kaikenlaisia työkaluja löytyy. Nappulat on kiikkumallisia.

        Homma selvisi. Otin muutaman erikokoisen meisselin ja rupesin vänkäämään sitä
        sököä alareunasta irti. Irtosihan se ja kun kokeilin ilman sitä, niin se toimi ihan hyvin. Nappula oli vaan aikojen kuluessa noussut pois paikaltaan, panin takaisin. Toimii hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe