Onko minulla parasiitteja?

apuakaipaava

Varoitus, pitkä ja yksityiskohtainen (ällöttävä) selostus ulostelöydöistäni

Kaikki alkoi tammikuussa kun lapsilla todettiin kihomatoja. Itsellänikin oli ollut kutinaa peräaukon seudulla ja tuntunut "pistoja". Ajattelin niiden johtuvan synnytyksessä tulleista pukamista.
Söimme koko perhe ensin tehottoman Pyrvin kuurin jonka jälkeen saatiin reseptillä Vermoxia koko perheelle. Kämppää puunattiin ja käsiä pestiin yms.
Meidän alle puolivuotiasta vauvaa ei hoidettu ollenkaan. Vaipasta yhden mielestäni selkeän kuolleen madon löysin, mutta lääkärin mukaan täytyisi nähdä eläviä matoja vauvalla jotta lääkettä saisi antaa niin pienelle.

Vermox kuurin alettua itselläni tuli ulosteen mukana valkoinen "vaahto paakku" joten oletan, että niitä matoja sitten oli.

Muilta loppuivat oireet, mutta minulta perheen äidiltä ei.
Soittelin lääkäriin ja sain uuden Vermox kuurin, muita ei lääkitty eikä mitään erityis siivouksia tehty kotona. Nukun pitkät housut jalassa ja käyn suihkussa aamuin illoin ja huolehdin hyvästä käsihygieniasta.
Söin Vermox tabletteja viikon välein 6 kpl. Olen myös katsonut ulosteeni sisään, koska ihmettelin mitä valjoiset pisteet ulosteen pinnalla on. Sieltä törrötti ainakin sentin pituisia valkoisia suikeroita!
Minulta otettiin parasiitti ja kihomato näytteet. Löytyi Blastocystis Hominis johon sain viikon antibiootti kuurin. Söin kuintenkin paketin loppuun n. 10pv. Söin tuon ajan myös umeboshi luumuja, joiden sanotaan karkoittavan parasiitteja. Blasto on mikroskooppisen pieni, kysyin lääkäriltä mitä nämä valkoiset ovat, niin totesi vain että ei sitltä muuta löydetty kuin tämä Blasto, vaikka purkkiin olin kyllä madonpätkän laittanut. Tuntuu että pitävät mua jo vainoharhaisena, niin paljon olen sinne soitellut eikä mitään muuta labratesteistä löydy.

En tiedä mistä johtuu, mutta ulosteeni kelluu ja on papanamaista, mutta antibioottikuurin aikaan uloste vajosikin pohjaan. kuurin loputtua se taas kelluu.
Muita oireita on
-Peräaukon kutinaa esiintyy ajoittain ja "kihelmöintiä" myös. Minulla on pitkään ollut huono ruoansulatus, uloteessa on sulamatonta ruokaa.
-Ulosteen pinnalla on myös rihmamaista limaa ja "nukkaa" kerran tutkin limaa tarkemmin ja se oli n. 10cm läpinäkyvä/ vaalea limapötkö.
-Joskus näin sieltä törröttävän n. 1cm "tikun" (madon?)
-Minulla on ajoittain lievää vatsakipua ruokailun jälkeen, vatsa turpoaa välillä todella paljon ja vatsa kurisee kovaäänisesti.
-Kummallisin oire on navan seudulla tuntuvat pienet pistot ihon alla. Menevät nopeasti ohi eikä mitenkään satu, mutta on tosi kummallista. Nyt olen tuntenut samaa tunnetta samassa kohtaa selän puolella.
-Vuosia sitten huomasin navan viedessä kohdan, johon sattuu kun vähänkään kovemmin painaa, en asiaa sen kummemmin jäänyt miettimään, mutta nyt mietin voiko tuo liittyä parasiitteihin.

Tässä kyllä pää hajoaa. Perheelle en oo mitään enään puhunut, kun mieskin pitää kohta vainoharhaisena. Tää rupee olemaan jo ihan friikkiä hommaa ja kohta kyseenalaisan jo itsekkin oman mielenterveyteni!
Syön papaya tabletteja 30 min ennen ateiroita, mutta ei näytä auttavan!
Sokerin oon jättänyt pois, lukuunottamatta juhlahetkiä.

Toivoisin asiallisia vastauksia, ja kiitos jos jaksoit lukea loppuun! :)

3

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kassuliini

      Minulle tuli mieleen että ehkä vaiva ei johdu madoista koska olet lääkkeet siihen syönyt. Tuo että ulosteessasi on limaa ja sinulla on vatsavaivoja voisi kertoa että sinulla on jokin suolistovaiva joka pitäisi tutkia. Mene lääkäriin ja kerro nämä oireet mutta unohda ne madot. Älä anna periksi ennenkuin suolisto on tutkittu. Jos lääkäri ehdottaa tähystystä, suostu siihen äläkä pelkää. Sittenhän sekin on tutkittu?

    • Samaahulluusmenossalääke

      Dientamoeba fragilis aiheuttaa juuri nuo oireet, levinnee kihomatojen (munien) mukana.

    • samahulluusmenossalääke

      Löytyy vain PVA-näytteestä, joka usein myös antaa negatiivisen vastauksen, vaikka olisi positiivinen. Tärkeä tonkia juuri sillä sekunnilla kuin uloste on ulostettu ja varsinkin veriset, limaset ja muuten epäilyttävät kohdat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe