Mitä mieltä äidistä?

ouououo

Mitä ajattelette äidistä, joka ostaa lapselleen, jolla on keuhkoahtauma jatkuvasti tupakkaa.

Minua asia mietityttää, mutta ko. äiti ei näe asiassa mitään ristiriitaista.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TätäMieltä

      Äiti on itsekin lapsi.

    • ouououo

      Mitä mieltä olette äidistä, joka on kuin ei huomaisikaan, eikä puutu, vaikka tietää alaikäisen joutuvat pahoille teille.

    • ouououo

      Mitä mieltä olette vanhemmasta, joka antaa nuorelle lapselleen tupakkaa? Mitä mieltä olette vanhemmasta, joka antaa lapsensa maistaa alkoholipitoista olutta silloin ja tällöin?

    • dfgghjjk

      Sitä mieltä että työnnä tupakka perseeseen

    • juuuppa

      Tällaista tapahtuu, mutta ketään ei kiinnosta. Ei vanhempia eikä viranomaisia. Sitten ihmetellään, mistä tulevat syrjäytyneet ihmiset. Ehdotan, että asiaan tartuttaisiin heti.

    • mitäväliä

      Turha surkutella syrjäytyneistä. Todellisuudessa osa lapsista on sellaisia, joista kukaan ei todellisuudessa välitä. Hyvin nuoresta jo tupakka ja päihteet peliin, ja koko koneisto esittää, ettei näe eikä kuule mitään. Ei haluta tapella, niin annetaan lapsen elämän mennä päin (ei väliä...):

    • eläkeukko

      Mitä mieltä olette yleensä vanhemmista jotka altistavat lapsensa tupakan savulle. Eipä taida monikaan vanhempi edes vaivautua ajattelemaan asiaa lasten näkökulmasta.
      Monet polttavat jopa autossa jossa on pieniä lapsia kyydissä.
      Siitä se sitten lapsikin on valmis nikotinisti kun varttuu vanhemmaksi.
      Alkuperäiseen kysymykseen vielä. Sitä se puuttuisi että äiti julmuuttaan aiheuttaisi lapselleen pahoja tupakasta vieroitus oireita, keuhko ahtauman lisäksi.

      • ouououoooo

        Mutta kun lapsi aika ajoin itse yrittää kovasti eroon tupakasta!


    • ouuuuooo

      Jotkut vanhemmat valitettavasti mielistelevät lapsiaan tupakalla, päihteillä yms., joka on kiellettyä ja joka nuoruusikäistä viehättää. Eivät kai onnettomat ymmärrä, että saattavat pilata koko ihmisen elämän. Vaikka itse olisi päihdeongelmainen, ei lapsesta kannata tehdä samanlaista.

    • tarkotusolla

      Ja joku vanhempi on riippuvainen lapsensa riippuvuudesta - tai miten päin se olikaan....

    • malboooro

      Mitä väliä sillä on vaikka tupakoi, meidänkin talossa koko perhe tupakoi, äiti..isä ja molemmat lapset, vävypoikia unohtamatta.

    • ahtaalla

      Voi tulla keuhkoahtauma. Ja erityisesti nuoren ihmisen keuhkot vaurioituvat helposti.

    • mitäväliä

      Ja mitä väliä sillä on, että juo viinaa. Meidän perheessä kaikki juovat, isä, äiti ja kaksi lasta ja vävypojat siihen päälle. Me ollaan aina kännissä. Ei meille ole haittaa. me ollaan hiton hyviä tyyppejä. On hyvä oppia juomaan jo hyvin nuorena. Maksa kiittää. Malboroo ja koskenkorvaa ja vähän muutakin mukavaa.

    • zxxxccc

      Kyllä meilläkin minä ja tytär vedetään perseet joka vkl ja viikolla pössytellään pilvee niin että kämppä on vihreenä

    • todel

      Ei se mitään, jos tytär ei ole 10 vuotias tai 15 vuotias.

    • huithait

      Johtopäätös: Päihdeongelmainen vanhempi voi aivan hyvin opettaa lapsensa polttamaan tupakka ja juomaan alkoholia. Se ei haittaa muita sukulaisia, vanhempia eikä viranomaisia.
      Turha itkeä syrjäytymisestä. Tuolla menolla se on aivan selvä juttu.

    • älähuomaa

      Pyöriihän siinä joku "aikuinen", joka muka valvoo. Todellisuudessa ei halua nähdä eikä kuulla mitään. Nukkuu ja sulkee silmänsä.

    • huithait

      Luulisia vanhemman välttävän päihteitä lapsen läsnä ollessa ja valitsevan päihdeseuran muualta.

    • asdettg

      Meillä tehdään penskan tuttipulloon valkovenäläistä taatusti nukkuu koko yön ja me aikuiset saadaan rauhassa ottaa keppanaa

    • siinäse

      Et taida todella lapsista välittää. Kunhan itse saat päihteesi. On tullut jo selväksi muillekin, kuin sinulle. Lapsella on kuitenkin elämä edessä.

    • imesiitä

      Tuollaisia tuttipulloja ei keksi muut kuin he, joilla on vakava päihdeongelma ja he, jotka eivät ole kasvaneet aikuisiksi. Yrittävät sillä muka peitota omat pahat tekonsa lapsia kohtaan. (Keksivät jotain vähän pahempaa, mitä itse tekevät todellisuudessa).

    • kasvavähän

      Vanhempi, joka välittää lapseta, EI OSTA TÄLLE TUPAKKAA EIKÄ ANNA ALKOHOLIA!

    • ajattelevähän

      Vanhempi, joka välittää lapsesta, EI OSTA TÄLLE TUPAKKAA, EIKÄ ANNA ALKOHOLIA. Jos pitää keskenkasvuista opettaa tuollaisille tavoille, on vanhempi aika reppana. REPPANA! haluaa mielistellä lasta ja saattaa samalla vaikeuksiin. Luulisi, että omien ongelmien kautta ymmärtäisi, ettei samaa halua lapselle. On lienee niin yksinäinen, että HALUAA VETÄÄ LAPSEN SAMAAN MAAILMAAN (päihteet, alkoholi ym.).

    • vanhemmantehtävä

      VANHEMPI, JOKA VÄ'LITTÄÄ LAPSESTAAN, EI OSTA TÄLLE TUPAKKAA, EIKÄ ENERGIAJUOMAA, EIKÄ ALKOHOLIA.

    • alaikäinen

      KYSE SIIS SELKEÄSTI ALAIKÄISESTÄ LAPSESTA. Välittävä vanhempi ei osta nuorelle aikuisellekaan tupakkaa eikä alkoholia. Välittävä läheinen ei vie tupakkaa keuhkoahtaumaa sairastavalle, joka pyrkii eroon tupakasta - oli tämä minkä ikäinen tahansa.

    • alaikäinen

      Välittävä aikuinen ei vie tupakkaa henkilölle, joka saattaa välittää sen alaikäiselle.

    • zzxxccc

      Välittävä vanhempi ostaa lapselle perjantai pullon korin kaljaa ja tupakkia niin onpahan hiljaa vähän aikaa tartte kuunnella sitä kitinää

    • todel

      Niinkö teet?

    • zzxxcgv

      Pitäähän penskojen oppia tavoille pienestä pitäen eikä mitään raamatttu piiriä vaan radio rockia ja vodkaa harasoo siitä se lähtee

    • Sirkka52v

      Minäkin välitän tuosta naapurin nuoresta pojasta, olisiko 12v. Ostan sille savukkeita ja siideriä ja namuja usein ja poika viihtyy minun luonani joskus yötäkin. Hänen vanhempansa eivät välitä hänestä mutta minä tykkään kovasti, hän on niin innokas oppimaan uusia asioita.

    • zzxcghh

      Pojasta kossupullo paranee vai oliko se polvi??hahaa

    • jalakamies

      Harmi kun ei taho päästä tuonne Alkoon kun ottivat ajokortin parempaan talteen, prkl

      • Puparinruhtinas

        Kerropa meille ihan omin sanoin millä tavalla se kortittomuutesi estää ajamasta Alkoon? Onko autosi takavarikoitu, vai eikö vanhan juopon moraali kestä ajella ilman korttia? Kyllä mielestäni tärkeät käynnit täytyy hoitaa ilman ajokorttiakin, kuten tuo Alkossa käynti sekä sossun keikat.


    • zdfgghh

      Mä voin kuskata otatko mukulat mukaan

      • parasvaansulkeasilmät

        Se on nykypäivänä hyvin vaikea puuttua epäkohtiin, menepäs ilmoittelemaan naapuristasi tai jostain muusta ihmisestä niin voi vaikka saada pataan perheen isältä ja jos osaat puolustautua ja vastapuoleen jää jälkiä niin itse olet käräjillä. Tämä kommentti oli tuohon aloitusviestiin.


    • sdfghh

      Eihän lastensuojelu saa kertoa kuka on tehny ilmotuksen joten ilmiantoa vaan jos alaikäselle hankkii päihdyttäviä aineita ym....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe