Pelottaa perkel

rapula1212

Kova rapula ja pelottaa mikä auttttaa? Sydän hakkaa kovaa.

25

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krapulainen

      Samoja oireita. Itellä nyt loiventava olut seurana.

    • nähnyt

      Tuhkauksen jälkeen helpottaa.

    • mesemania

      Sillä se lähtee millä tulikin, 3 lonkeroa nopeesti huiviin ja nukkumaan niin olo helpottaa vartissa.
      Korjaussarja on tämän systeemin nimi, eikä suotta.

    • pelottaa

      Olen nauttinut Koskenkorva vodkaa lähes päivittäin sen taskumatin kokoisen pullollisen 40 prosenttista. Jos 60 % niin laimennan ja riittää seuraavaan päivään kun ottelen vain hörppyjä.. Yritän olla ilman mutta kun mulla on se paniikki ja pelkotila ja kun ne Xanorit loppuu niin on ollut pakko turvautua Alkoon. En juonut vielä 5-kuukautta sitten. Aloin ottamaan siis kun lääkkeet loppuivat ja uusittua en saa reseptiä pitänee olla 2- viikkoa kovissa kouristuksissa kun vieroitusoireet niin pahat. Nyt on krapula kestänyt vuorokauden eikä vesikään pysy sisällä vaan oksennan. Pitäisiköhän mennä tiputukseen vai kuolenko kohta? Kaikki alkoi omaiseni kuolemasta ja piti ottaa enempi lääkettä ja lääkäri taas halusi vähentää lääkitystäni. Nyt olen tosi kusessa kun haluan alkoholista eroon mutta säilyttää lääkitykseni. Olen työtön ja kotona yksin 24 tuntia vrk.

      • Maikku32

        Oletko minä? Aivan samanlainen tilanne paitsi en käytä lääkkeitä, toivottavasti paranet :)


      • Lissux
        Maikku32 kirjoitti:

        Oletko minä? Aivan samanlainen tilanne paitsi en käytä lääkkeitä, toivottavasti paranet :)

        Ennen olin ihan lähes raitin yhden oluen saatoin illalla ottaa en halunnut kaljamahaa. Kuolemantapauksen jälkeen en voinut hengittää lääkekään ei auttanut tuntui kun olisi hautakivirinnanpäällä ahdisti kovin ja viikkoja. Sitten ostin pienen 4-euron pullon vehnäviinaa. Kaadoin sitä pienen oluen sekaan ja join pillillä, hiukan helpotti, mutta painajainen alkaa olla ohi siis suru. Muta nyt olen koukussa alkoholiin, toivon pääseväni ja siis tosissani yritän katkaista väärän kierteen.
        Lääke Xanor on hyvä, mutta jos taustalla on masennus niin se vaan itkettää jos ei ota lääkettä reippaasti eli vaikka 6 kpl 0,5 päivässä, Nyt pitäisi pärjätä 3 kpl:lla. Siksi aloin ottamaan hörppyjä ja pullo kaappiin piiloon tyyliin. Kirkasta siksi ettei henki haise kuten salmiakki viinoissa tai minttuviina. Luulin myös ettei vodka lihota väärin luulin. Haluaisin jonnekin hoitoon ainakin asiat siten reilaan että saan lääkkeet pitää. Kukaan ei ole suvussani aijemmin kuollut ja nyt se sitten tapahtui. Ei ole ollut mummoja eikä vaareja isovanhemmat siis meni jo ennen syntymääni joten kuoleman kohtaaminen on minulle vieras asia.


      • 66geert45
        Lissux kirjoitti:

        Ennen olin ihan lähes raitin yhden oluen saatoin illalla ottaa en halunnut kaljamahaa. Kuolemantapauksen jälkeen en voinut hengittää lääkekään ei auttanut tuntui kun olisi hautakivirinnanpäällä ahdisti kovin ja viikkoja. Sitten ostin pienen 4-euron pullon vehnäviinaa. Kaadoin sitä pienen oluen sekaan ja join pillillä, hiukan helpotti, mutta painajainen alkaa olla ohi siis suru. Muta nyt olen koukussa alkoholiin, toivon pääseväni ja siis tosissani yritän katkaista väärän kierteen.
        Lääke Xanor on hyvä, mutta jos taustalla on masennus niin se vaan itkettää jos ei ota lääkettä reippaasti eli vaikka 6 kpl 0,5 päivässä, Nyt pitäisi pärjätä 3 kpl:lla. Siksi aloin ottamaan hörppyjä ja pullo kaappiin piiloon tyyliin. Kirkasta siksi ettei henki haise kuten salmiakki viinoissa tai minttuviina. Luulin myös ettei vodka lihota väärin luulin. Haluaisin jonnekin hoitoon ainakin asiat siten reilaan että saan lääkkeet pitää. Kukaan ei ole suvussani aijemmin kuollut ja nyt se sitten tapahtui. Ei ole ollut mummoja eikä vaareja isovanhemmat siis meni jo ennen syntymääni joten kuoleman kohtaaminen on minulle vieras asia.

        Kalja ei aiheuta mitään "kaljamahaa". Ota asioista selvää ennen kuin alat kirjoittelemaan paskaa.


    • puolankoira

      Oluen makuun ilmeisen mieltynyt eläin vietiin hoidettavaksi paikalliseen eläinhoitolaan. Mäyrä oli kertomuksen mukaan kaksi päivää tajuton, mutta heräsi viimein keskiviikkona. Nyt eläimen kerrotaan olevan vähitellen toipumassa, mutta toistaiseksi se ei esimerkiksi pysty nousemaan istuma-asentoon.

    • varmaanjättääkin

      Testaa tuntemattoman kumppania, ehkä se perkel jättää sun rauhaas....

    • jöröste

      4-päivän kittauksen jälkeen ankara jysäri,mikään ei pysy sisällä.Paskapuhetta,että rapula lähtee sillä,millä tullutkin.6kertaa käynyt oksella,kyllä vituttaa,mutta jospa se pikkusen helpottaa,ainakin toivon niin.

    • Tri.Sykeröinen

      Vanha keino on parempi kuin pussillinen uusia.
      Laita parsinneula ison varpaan kynnen alle pystyyn ja potkaise seinään.
      Sen jälkeen krapula ei tunnu yhtään.

    • sdddffgg

      Krapula lähtee ajan kanssa itse join pitkin päivää pieniä määriä vettä ja imeskelin leijona pastilleja ei edes kannata yrittää syödä mitään eikä varsinkaan ottaa korjaavaa

    • pilleriville

      mun rapulat lähtee diapamilla, tenoxilla tai mirtatsapiinilla... ei tartte alkaa ryyppäämään lisää

      • sternbach

        "mun rapulat lähtee diapamilla, tenoxilla tai mirtatsapiinilla... ei tartte alkaa ryyppäämään lisää"

        Bentsodiatsepiinien massiivisella annostuksella alkoholin vieroitusoireet kyllä poistuvat.

        Mutta oletko ajatellut seuravaa asiaa: Tutkimusten mukaan alkoholin käyttö lisääntyy käytettäessä bentsodiatsepiinejä (esimerkiksi mainitsemillasi diazepaamilla ja temazepaamilla) sen takia, koska tulee nopeammin uuteen ryyppykuntoon?

        Ajan kanssa tämä johtaa sekakäyttöön ja sitten ovat vitsit vähissä.


    • krapulayliherkkä

      Harmi kun ei ole krapulalääkkeitä, joten joutuu kärsimään. Krapulassa tulee joskus käyttäydyttyä vähän omituisesti. Nyt kävin pistämässä suihkun päälle, mutta menin sängylle makaamaan ja kuuntelemaan veden lorinaa. Kyllä mä sinne lopulta jaksoin ryömiä.
      Yleensä juon krapulassa olutta suihkussa, mutta nyt oli niin heikko-olo, että en pystynyt juomaan olutta ja tuntui siltä, että saattais tulla oluesta närästystä. Närästys on muuten uusi tulokas krapulavaivojen listalla. Otin kuitenkin suihkuevääksi pizzaa ja vettä.
      Ilmaisjakelulehdet luen suihkussa, mutta harmi kun en ole vielä keksinyt keinoa, miten ne vois lukea niin, että ne ei kastuis lukukelvottomiksi.
      Kuivaaminen on tärkeää aloittaa jo suihkun alla, että kylmän ja kuuman ero ei kasva liian suureksi, koska silloin on todellinen sydänkohtauksen riski olemassa. Olen lukenut netistä, että kylmäsuihku muka auttaisi krapulaan, mutta en itse uskalla kokeilla sitä.
      Nut tuli näin kova krapula jo yhdestä ryyppykerrasta tai kyllä mä aamulla pari olutta join, mutta nukuin sitten päivän. Yritän kohta uudestaan nukkumista ja taidan nukkua muutaman päivän, toivottavasti jo lauantaina helpottais. Onneksi on ruokaa moneksi päiväksi, niin ei tarvi mennä ulos.
      Jännä juttu, että hikoilu alkaa vasta sitten, kun menee nukkumaan.

    • dgfdffgfdsf

      kahvia ja rukoile

    • Krapulapeikko

      Täällä samaa vikaa.

      Sydän hakkaa ja pelottaa niin perhanasti. Vähäsen kaikki mistä mieli saakaan syyn olla peloissaan.

      Väsyttää mutta ei uskalla nukahtaa.

      Sitten kun on vielä yksin, vaikka tämä nostattaa hirveän seurankaipuun, etenkni läheisten ja tärkeiden ihmisten tykö. :(

      • sternbach

        "Sydän hakkaa ja pelottaa niin perhanasti. Vähäsen kaikki mistä mieli saakaan syyn olla peloissaan."

        Alkoholin poistuessa verestä keskushermosto alkaa toimia, mutta epänormaalin aktiivisesti. Pahimmillaan se tuottaa mainitsemiasi sydämen hakkaamisia. aistiharhoja, hallusinaatioita ja epileptisiä kohtauksia noin 2-4 vuorokauden juopottelun jälkeen.

        Sydämen hakkaamiseen suosittelisin sydänselektiivistä beetasalpajaa bisoprololia. 10 mg tarvittaessa. Se useimmiten vaimentaa sydämen toimimaan normaalisti.

        Bisoprolol: http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/100122.pdf


      • rftgyhujkml

        Suosittelisin ennemmin juomisen vähentämistä ellei lopetusta jos noin pahoja kohtauksia on. Kuka idixxxti tekee itselleen tuollaiset olot vapaaehtoisesti. Itse lopetan kun tunnen että aika on.


      • kerrastaoppinu

        Läheiset voi ottaa etäisyyttä,joten parasta juoda niin,ettei krapulaa tule.Eikä koskaan konjakkia ja olutta samalla kertaa.


    • kukkuumörkötulee

      Valoja päälle, valoja päälle....
      mitä siellä sängyn alla rapistaakaan.....
      rips raps.......



      voipi olla mörkö siellä...........tai vaikka kaapissa............astiakaapissa...........

      rips----raps-----

    • krapulayliherkkä

      Join torstaina eli toissapäivä. Eilen makoilin koko päivän sängyssä ja tänään nousin ylös kahden aikaan. Paha on taas krapula. Toivottavasti nyt yhden päivän juopottelusta selviää kahdella krapulapäivällä.

    • krapulayliherkkä

      Eilen tuli taas sekoiltua ihan huolella parissakin eri kaupungissa ja ryypättyä niin ankarasti, että sain varmaan pysyvän aivovamman. On taas niin kova krapula, että en pysty nousemaan sängystä pariin päivääja pitää varmaan lopettaa työkkärin kurssi, josta tulee karenssi ja en pysty maksamaan vuokraa, kun jo nyt on vuokrat maksamatta ja pelkään häätöä.

    • krapulayliherkkä

      Tulipas tuossa taas eilen ryypättyä olutta ja kossua ja nyt olen taas vuodelevossa. Pari päivää menee ainakin taas ennen kuin pääsee jaloilleen. Yksi päivä ryyppäämistä = kaksi päivää vuodelepoa. Sitten kun krapulan akuuttivaihe on ohi, niin alkaa kuntoutus, joka kestää parista päivästä viikkoon.

    • propral

      Propral niminen lääke auttaa sydämen tykyttelyyn ja vapinaan. Lääkäriltä saa helposti reseptin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1746
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1367
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1272
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1233
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1136
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      11
      1127
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      590
      1094
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      934
    Aihe