Tykein ajamanne Mese

Waxenberger

Mikä on suorituskykyisin ajamanne Mersu? Itse pääsin tyyppaamaan E55 AMG -mallia, ja kyllä oli aika mehukas rauta kyseessä. Periaatteessa täysin tällaisen normaalijampan ulottuvilla, mutta ei ehkä sittenkään kehtaa.

20

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyyppaaja_minäkin

      Suorituskykyisin ajamani Mersu on C180 T A eli C-sarjan farkku ”pappamallisella” 1,6-litraisella hinnat alkaen -koneella. Suomen olosuhteisiin täysin riittävä moottori, vaikka nimellisteho on muutaman kilowatin verran pienempi kuin tämänhetkisessä autossani. Ruuti riittää rekkojen vaivattomiin ohituksiin oikein hyvin. Teho- ja vääntöarvot ovat samaa luokkaa kuin pari-kolme vuosikymmentä sitten 2,5-litraisissa vapaastihengittävissä moottoreissa, kulutus merkittävästi pienempi. Auto on myös jo tuollaisena minun kukkarolleni aivan riittävän kallis.

      Koeajon tuloksena tuollainen kulkuväline meni tilaukseen. Heinäkuussa ajellaan omalla.

      • slaavikyykky

        varovasti sen rellunmoottorin kanssa etti öljyt loraha pihalle


      • Tyyppaaja_minäkin
        slaavikyykky kirjoitti:

        varovasti sen rellunmoottorin kanssa etti öljyt loraha pihalle

        Minulla on ranskiksista yhteensä yli 25 vuotta kokemusta (1 × Renault, 4 × Peugeot). Yksi Peugeot 405 SRi pahalainen tekaisi aikanaan kovilla pakkasilla kahdesti kylmälimatulpan kampikammion huohotinkanavaan, jolloin öljyt tulivat mittatikun reiästä ulos. Isompaa kaputtia ei ehtinyt syntyä – uudet öljyt vain sisään ja menoksi.

        Viimeinen Peugeotini 406 ST 2.0 vuodelta 1996 on lähipiirissäni ajossa edelleen, joten auton historia on hyvin tiedossani. Moottorissa ja vaihteistossa ei ole koko 18½ vuoden aikana esiintynyt mitään vikoja.

        Minulle on omakohtaisten kokemusten kautta muodostunut varsin luja luottamus ranskalaiseen autotekniikkaan. Kelpaa Mersulle, mikseipä siis minullekin!


      • otapa_selvää
        slaavikyykky kirjoitti:

        varovasti sen rellunmoottorin kanssa etti öljyt loraha pihalle

        1.6 bensa on Mersun oma kone.


      • Tyyppaaja_minäkin

        Piti ihan tarkistaa, tuleeko C-sarjan (nykyisen malliversion W/S 205) 1,6-litrainen bensakone Renaultilta. Ei tule, vaan kyseinen moottori tyyppiä M 274 DE 16 AL on Mersun omaa tekoa ja tulee joko Stuttgart-Untertürkheimin tai Kölledan tehtailta (jälkimmäinen paikkakunta sijaitsee Saksassa. entisen DDR:n puolella).

        C-sarjan pienimmät dieselkoneet ovat Renaultin tekemiä.

        Minulle sinänsä samantekevää. ”Rellumese” olisi kelvannut ihan yhtä hyvin, mutta tilaamaani autoon speksattu bensakone näkyy olevan sittenkin saksalainen ja Mersun oma.


      • Tyyppaaja_minäkin

      • laatutietoinenm3

        surkeeta laatua kaikenkaikkiaan


    • hinurikuski
    • jakopääpaskana2x

      kaksi konerikko riitti mulle rellunkoneisessa autoissa ja mersua ei tähän pihaan tule ellei joku sellasella kylään tai kestää ajella tänne asti

      • kerroit siis jostain kiian paskasta, joka jo levisi vuoden jälkeen ja takuu ei korvaa, koska
        auton tietokoneelta selvisisi että on ajettuuseita kertoja 5minuuttia kierrosrajoitinta vastaan ja kone poks. ovat poitsut yrittäneet kyykyttää taas laatuautoja.


    • TTstadi

      mikä vitun rellun kone, mulla on mese slk 320 ehkä ei ole rellun kone. älkää ostako niitä halpoja nuhapumppuja. jokaisella auton valmistajalla on joku köyhien malli.

    • 290_hp_V8

      Kuorma-auto 80-luvun lopulla, taisi olla malliltaan SK tjsp.

    • mbman

      MB 20 V 672 moottorilla varustettu hinuri. 2800 dieselhevosvoimaa....

    • unimog
    • Ksksksk

      Tykein cls55amg jota koitin kamuxilla. Hintaa nyt joku päälle 35 tonnia. Menee ihan kivasti. Ei kuitenkaan mitään 911 porcheen verrattuna fiiliksessä ja ominaisuuksissa.

      • Ferdinand

        Opettele kirjoittamaan Porsche ennen kuin hankit oman.


    • Valigsinmukavimman

      Joku 50-heppainen tärisevä mutterilinko ilmestyi savupilven sisältä taksitolpalle. Hämmästyttävän kalliitahan nuo ovat, ja koska suomalaisduunari haluaa ajaa herroiksi, nlita on saksasta tuotuna ja mittari ruuvattuna vähän jokaisella levyseppähitsarilla. Muotoilu ei miellyttänyt joten ostin puoleen hintaan aidon ranskalaisen ja sijoitin erotuksen hyvin. Kohta voin sijoituksen tuotoklla ostaa toisen. Miksi ostaa ylihintainen kivireki?

      • huomioi

      • Kaksiyhdenhinnalla

      • S205_2015
        Kaksiyhdenhinnalla kirjoitti:

        Ei o taksimersuissa ilmajousia...mutta yhden sellaisen hinnalla ostaa parikin kaasu/nestejousitettua "taikamsttoa".

        Useimmissa taksi-Mersuissa toki lienee konventionaaliset ”rautajouset”, mutta on aivan liian kategorista väittää, ettei ilmajousitusta löydy yhdestäkään taksi-Mersusta!

        Itse harkitsin ilmajousitusta tänä vuonna uutena (yksityiskäyttöön) hankkimaani C-Mersuun, mutta kun hinnan suhteen jo kipurajoilla liikuttiin, valitsin samalla rahalla (sinänsä ”vain” pari tonnia) mielestäni tähdellisempiä mukavuusvarusteita. Minun makuuni jo normivieteritkin edustavat varsin kelvollista mukavuustasoa!

        Jos ”kaasu-/nestejousitetulla taikamatolla” Citroenia tarkoitat, niin voi olla korkea aika hankkia sellainen. Olen ollut lukevinani, että PSA-konserni on luopumassa systeemistä (kustannussyistä?) ja jatkossa Citikkaakin saisi vain teräsresoreilla varustettuna. Mene tiedä.

        Arvostan PSA-konsernin tuotteet korkealle ja olen Peugeoteilla (405/406) mielikseni ajanutkin, yli 20 vuotta putkeen! Citikastakaan en suostu koeajojen perusteella pahaa sanaa sanomaan. Silti olen viime valinnassani päätynyt M-B-kuskiksi enkä osaa valintaani vähääkään katua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe