haasteet tulossa

vovavoiva

Ensimmäisissä haastekirjeissä on kirjoitettu kaikenlaisia kuluja lisäksi pääomalle. Ovaatko nuot nyt niitä lisäkuluja mistä täällä puhuttaan kuten oikeudenkäynti jne. Esim. Lainasto 2000e. on siellä nyt kaikkien kuluineen jotain 3800. Ihan kauheeta. En osaa laskea enää paljon vipit kalliiksi uo kokonnaisuudessa tulee? olen laskenut, että velkoja on n. 30000, mutta jos sitä menoa, taitaa mennä 50000 lähelle. Lainastolla yli 400e on nostoprovisio ja 2000eurosta lukee pääoman. 2450 ja korkoja toista tonnia muistutukset. Laina.fi on reiluusti halvempa vaikka siellä laina 2500e. Osaisiko joku arvioita paljonko kuukaudessa pitää maksaa uo;n että kolmessa vuodessa selviäisi jos on 40000 velkaa ja tulevatko kotin kimppuun. Palkka n. 2000 puhtaana kuukaudessa. Etsin kyllä lisäansiota.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tominta

      Noinhan se menee noilla kepuleilla, annetaan 2000 jonka päälle nostopalkkio ja ekan kuukauden jälkeen juoksee joku 300e/kk korkoa. Muutaman kuukauden/puoli vuotta lähetellään muistutus ja huomauttelukirjeitä positiiviseen sävyyn, kunnes tulee aika kotiuttaa tuotto käräjien kautta.
      Moni sanoo että toi on laiton toimintamalli, mutta töissäkäyvälle ja puhdasluottotietoiselle riski ongelmista ja kuitenkin lopulta maksamaan joutuvaksi tuleminen kannustaa itkemään ja maksamaan.
      Hyvällä tuurilla myyvät perintäyhtiölle, (kuten vippi.fi ->OKperintä) jonka kanssa sitten pystyy sopimaan kohtuullisen maksusuunnitelman ja korot putoaa.

      Mut kai se uo on ainoa vaihtoehto, on korot sentään alle 10%...

    • velkaavelkaa

      Jos haluat selvitä 40 000,- velasta kolmessa vuodessa, joudut maksamaan ainakin 1400 euroa kuukaudessa. Oman kokemukseni mukaan uo ei odota kolmea vuotta saataviaan, jos saavat sen nopeammin realisoimalla omaisuuttasi, esimerkiksi asunnosta (tietty jos siitä on velkaa niin paljon, ettei myynti kannata). Sillä ei ole väliä, onko asunto yhteisomistuksessa vai ei, yhteisomistukselle haetaan purku.

      • turvaparas

        Kyllä uo odottaa 3 vuotta ja enemmänkin jos heille säännöllisesti palkasta/eläkkeestä menee 1/3 osaa, vaikka olisi omistusasuntokin. Kokemusta on.


      • vovavoiva
        turvaparas kirjoitti:

        Kyllä uo odottaa 3 vuotta ja enemmänkin jos heille säännöllisesti palkasta/eläkkeestä menee 1/3 osaa, vaikka olisi omistusasuntokin. Kokemusta on.

        Hei! turvaparas.
        Millaisia kokemuuksia Sinulla on ollut. Kuinka suuri nettopalkka?Miten paljon uo:lle olet kuussa maksanut ja oliko suuri velkasumma.


      • turvaparas
        vovavoiva kirjoitti:

        Hei! turvaparas.
        Millaisia kokemuuksia Sinulla on ollut. Kuinka suuri nettopalkka?Miten paljon uo:lle olet kuussa maksanut ja oliko suuri velkasumma.

        Hei ap !
        Itse asiassa makselen vielä uo:oon. Minulla oli vippejä ja pari isompaa velkaa mukana, BigBank ja santander. Kaikkiaan oli varmaan jotain yli 40.000,0e kuluineen. Nyt jäljellä vielä 22.000,0e ja maksanut olen 2,5vuotta. Palkasta noin 700-800e/kk. Palkka suurin piirtein sinun luokkaa, muutama satanen yli sen puhtaana. Jäin hiljattain eläkkeelle ja siitä menee nyt n. 500,0e/kk. Oma asunto on, eivätkä ole siihen kajonneet.


      • tottaon
        turvaparas kirjoitti:

        Hei ap !
        Itse asiassa makselen vielä uo:oon. Minulla oli vippejä ja pari isompaa velkaa mukana, BigBank ja santander. Kaikkiaan oli varmaan jotain yli 40.000,0e kuluineen. Nyt jäljellä vielä 22.000,0e ja maksanut olen 2,5vuotta. Palkasta noin 700-800e/kk. Palkka suurin piirtein sinun luokkaa, muutama satanen yli sen puhtaana. Jäin hiljattain eläkkeelle ja siitä menee nyt n. 500,0e/kk. Oma asunto on, eivätkä ole siihen kajonneet.

        Aika jännä juttu: minulla uo:ssa 40000,- ja maksan kuukausittain 1500,-. Asunnosta on velkaa noin kolmannes sen arvosta. Uo vaatii nyt velan maksamista pois kokonaan tai asunnon myyntiä, aika eri tavalla näyttävät kohtelevan velallisia!


      • turvaparas
        tottaon kirjoitti:

        Aika jännä juttu: minulla uo:ssa 40000,- ja maksan kuukausittain 1500,-. Asunnosta on velkaa noin kolmannes sen arvosta. Uo vaatii nyt velan maksamista pois kokonaan tai asunnon myyntiä, aika eri tavalla näyttävät kohtelevan velallisia!

        Maksatko itse maksusuunnitelman kautta vai periikö uo palkasta suoraan? Onko uo ollut kuinka kauan? Mikä alkuperäinen summa?


      • fgh
        turvaparas kirjoitti:

        Hei ap !
        Itse asiassa makselen vielä uo:oon. Minulla oli vippejä ja pari isompaa velkaa mukana, BigBank ja santander. Kaikkiaan oli varmaan jotain yli 40.000,0e kuluineen. Nyt jäljellä vielä 22.000,0e ja maksanut olen 2,5vuotta. Palkasta noin 700-800e/kk. Palkka suurin piirtein sinun luokkaa, muutama satanen yli sen puhtaana. Jäin hiljattain eläkkeelle ja siitä menee nyt n. 500,0e/kk. Oma asunto on, eivätkä ole siihen kajonneet.

        Hei turvaparas!
        Onko Sinulla oma asunnosta velka jäljellä, mikäli saa kysyä. Olen otsikon aloittaja


      • tottaon
        turvaparas kirjoitti:

        Maksatko itse maksusuunnitelman kautta vai periikö uo palkasta suoraan? Onko uo ollut kuinka kauan? Mikä alkuperäinen summa?

        Minulla on maksusuunnitelma, eli maksan itse palkasta. Alun perin velkaa oli vähän yli 50000,-.


      • vovavoiva

        Kiitos "turvaparas"


      • turvaparas
        tottaon kirjoitti:

        Minulla on maksusuunnitelma, eli maksan itse palkasta. Alun perin velkaa oli vähän yli 50000,-.

        Luulen että siksi vaativat velan maksua tai asunnon myyntiä, kun eivät peri itse suoraan palkasta. Kannattaisiko pyytää että ottavat palkasta suoraan?


    • luistaja

      Minä lähdin tänne Tallinnaan tekemään bisnestä. Lainastolle ym. pikavippifirmoille jäi about 50000 velkasaatavia joita en maksa koskaan. Mukavaa on elämä tralalalalaa.

    • niinpäniiin

      No joo, kyllä sinä 1200 -1400 e/kk saat (koroista ja kuluista riippuen) maksaa, jos 3 vuodessa aiot selvitä 40 tonnin velasta. Ja tulevatko kotiin? Eipä uo nykyäään ainakaan ensimmäiseksi kotiin rynnistä, koska tavanomaista koti-irtaimistoa ei saa edes ulosmitata. Pyytävät sinut selvittämään tulosi ja omaisuutesi uo-virastoon. Päättävät siten, mitä ulosmitataan ja milloin. Kun olet töissä, ensisijainen uo-kohde on palkkasi, josta vievät kolmanneksen kuukausittain. Voi olla, että se uo.n mielestä riittääkin, mutta jos sinulla on muita rahavaroja, ne viedään ilman muuta, tai jos on jotain helposti rahaksi muutettavaa muuta omaisuutta, jota et välttämättä tarvitse esim. työsi hoitamiseen, niin viedään sekin. Ja hyvä niin. Velkojasikin täytyy muistaa.

    • suunnilleennoin

      Tuttavalla meni n. 30 000e:n ulosotossa 3 vuotta kun n. 800e meni kuussa sinne, joten sinulla menee 50 000e:ssa ehkä 5,5 vuotta tai 6 vuotta koska kokoajan korko juoksee jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      421
      4689
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2334
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1460
    6. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1161
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1130
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1015
    Aihe