Huumeidenkäyttäjiä paikalla?

AadaAnniina

Haluaisin hetken aikaa jutustella teidän kanssa mistä tahansa. :)

Kertokaa myös vähän minkä ikäsiä ootte, mies/nainen, mitä ootte käyttäny, ootteko ollu vankilassa jne. Tahtoisin auttaa ja tukea tälläisiä henkilöitä, oon miettiny et opiskelisin ehkä jonkun sossukoulutuksen tai minkä se nyt vaatiikaan, et pääsis tekee teidänlaisten kanssa töitä. :) tehdä maailmasta parempaa paikkaa elää, ainaki siin mieles et on tukevia ihmisiä ympärillä jotka koittaa kuunnella ja auttaa, mikä on teidätki tohon pisteeseen johtanu ja yrittää nostaa sieltä suosta takasin normaalin elämän pariin! Yhteiskunta on syrjiny teidänlaisia varmaan jo ihan tarpeeks.

Oon ite parikymppinen nuori naishenkilö ja en oo koskaan käyttäny huumeita tai ollut vankilassa, alkoholia ainoastaan joskus juon, tupakkaakaan en polta. :) Aika kiltti ja viaton siis, mutta ei LIIAN kiltti ja viaton, löytyy mustakin tempperamenttiä ja muuten ihan pirusti !

Mulle saa vapaasti laitella myös kaikenlaisia kysymyksiä, mitä juolahtaakaan nyt ikinä mieleen. :))

36

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AsialinjanMies

      "Yhteiskunta on syrjiny teidänlaisia varmaan jo ihan tarpeeks."

      Tuleppas tyttö ihan tänne reaalimaailmaan takaisin sieltä Äiti-Teresa vaaleanpunaisesta pilvestäsi. Yhteiskunta on auttanut noitta narkkeja aivan tarpeeksi. Rovaniemelläkin nämä narkit asuvat keskustan parhaissa kämpissä ja yhteiskunta on vuosikausia maksanut noille hylkiöille kaiken ylöspidon. Silti nuo reppuselkäiset huppupäiset paviaanit kulkevat varastamassa työkseen kaupoista ja vievät väkisin hentoisen naismyyjän edestä vaikka väkivalloin oluensa maksamatta.

      Kuulaa kalloon on noille paskiasille paras lääke. Kuollut narkkari on paras narkkari.

      • AadaAnniina

        No minäpä en ajattelisi noin. Ihmisellä voi olla myös henkisesti todella rankkaa, jonka takia sitten sairastuu päihdeongelmaan... Se voisi käydä meille kelle tahansa.

        Tottakai on myös ihmisiä, jotka leikkii gansteria, eikä edes välitä siitä käyttävätkö huumeita, pilaavatko elämänsä... Mutta eipä tälläiset ihmiset hakeudu edes avun piiriin. Tai hakeutuvat vasta sitten kun ovat valmiita tekemään muutoksen.

        Jokainenhan meistä mokaa ja etenkin helposti nuorena. Moni nuori haluaa kokeilla uteliaisuuttaan huumeita ja huonoille teille sitten jääkin. Mutta ei se kama niin kokonaan aivoja turruta, etteikö kolmekymppisenä vois alkaa päässä liikkumaan että ehkä jo toisenkinlainen elämä vois olla kivaa ja tulee tippa linssiin ja on varmasti tullut aiemminkin monen, monta kertaa ja yrittänyt lopettaa, mutta se lopettaminen kun ei ookkaan niin helppoa...

        Varmaan sinullakin jotain muita ongelmia on, vaikkei ne sitten olisivatkaan rikollisuus/huumeongelma. Jokaisella meillä on OMAT ongelmanne.

        Että ei minulle tarvii selitellä, kyllä mie oon tarpeeks nähny ja kuulu sitä millasista perheistä muutamakin narkki kaveri on tullu ja miten yhteiskunta on niitä kohdellu... Jotkut ei oo saanu ees apua, kun sanottu että tulee liian kalliiksi. Jne.

        Eikä mua tartte enää tytöksi nimitellä, mä olen jo ihan aikuinen nainen.


    • NeilVanhus

      Eihän Arcadessa mitään vikaa ole nehän ovat hyviä yhteiskunnan valioyksilöitä mielelläni minä sellaisen yhtiön Joni töihin ottaisi voisin vaikka leipoa pullaa ja se voisi selittää sämpylöitä ja sitten tehtäisiin juusto makkaraa ja syötäisiin pois ja myytäisiin asiakkaille se olisi erittäin helppoa ja narkkari olisi tyytyväinen koska eihän vihanpito auta mitään herran hallussa on Paljon mukavampi olla kuin herran pelossa miksi pysyä herran pelossa koska voi pysyä heränny hyvässä hallussa olen aikanani tehnyt päätöksen että jumala on minun ystäväni mutta ei se minua haittaa vaikka narkomaanikin on ystäväni minulla on monta narkomaaniystävä eikä se minua häiritse millään tavoin eikä Minun ystäviänikään kaikki ovat yhteistä perhettä ja tervetuloa viettämään yhteistä aikaa lettukeseissä ja kesällä tietysti myös täytekakun yhteydessä kyllä on hienoa olla rovaniemeläinen olla ylpeä siitä ja olla ylpeä siitä myös että tunnistaa rovaniemeläisiä narkomaaneja ei Siinä ole mitään pahaa tuntematon myös Rovaniemellä isot poliisit paljon Rovaniemiläisiä narkomaaneja ja eilen olisit karvapalloja ihmisiä eivät ollenkaan siitä voimme olla kaikki varmaan poliisi voi koskaan erehtyä muuta kuin tervettä keskustelua kaupungin tilasta

      • AadaAnniina

        :DDD


    • AadaAnniina

      Ja joidenkin mielestä ei varmasti koko päihdehoitoa edes tarvita, jos sorrut huumeongelmaan, alkoholiongelmaan, jne. Niin et ansaitse apua. Kuula kalloon vaan...

      Juujuu, no itse olen kyllä erimieltä ja sanon että päihdehoitoa tarvitaan, etenkin nuorten ihmisten kohdalla. Nuorilla on tulevaisuus edessä, jos sä olet päihdeongelmainen vaikka 15-25vuotiaana, sä päätät 25-vuotiaana lopettaa ja saat apua, se ei tarkota sitä että sen koko loppuelämän pitäis olla paskaa... 25v on vielä nuori ja elämä tuonkin jälkeen voi olla hyvää!

      Jos minä en itse uskois tähän, ei musta olisi auttajaksi, eikä mun kannattaisi lähteä opiskelemaan tätä ammattia! Jos ois tuommonen vitun kyyninen asenne. Sillähän sitä pärjää, etenkin tällä alalla...

      Ei minua kiinosta, arvostasko joku minun työtä vai ei. Pääasia, että mä arvostan itse. Tollasia juntteja en arvosta, jotka puhuu että kuollut narkkari on paras narkkari, SE NARKKARIKIN KUN ON JONKUN _LAPSI_ !!!

      Enkä jaksa nyt ruveta tästä asiasta enempää kinaamaan. Joten moro paskoille!

    • ÄläPentuVikise

      Nieleppä paska oma pääsi. Olet pelkkä pikkuvanha pentu joka luulee olevansa jotain. Älä tule tänne kehumaan kokeneisuudellasi kun sinulla ei sitä ole. Parikymppinen lapsenuskoinen alikehittynyt pentu sinä pelkästään olet. Syleilehän juntti itse koko maailmaa ja usko olevasi tärkeäkin osa sitä. Kuollut narkkari on paras narkkari.

      • AadaAnniina

        :DDD

        Kuule nyt mua ihan naurattaa !

        Mitä jos se ihteään täynnä lehmä tai sonni, mikä siellä nyt kirjotteleekaan, niin pitää sen ylimielisensä päänsä kiinni? Mä en sekaannu tälläsiin kommentteihin enää millään lailla, kiikkustuoliin joudat kerjäämään siitä, kun muuta osaa näpit kun paskaa soopertaa ! :D Aika NOLOA tuommonen toisten ihmisten jyrääminen , minä-minä-minä oma kehu haisee ja minun omat mielipiteet on ne ainoat oikeat, nekin ilmastaan mahdollisimman törkeesti " kuollut narkkari on paras narkkari ", eikä ymmärretä ja suostuta näkemään asioiden monia eri puolia ja mikä asia voi johtaa mihinkin . Harva ihminen meistä kuitenkaan syntyjään on paha, ihmisiä nyt vaan ajautuu erilaisiin ongelmiin... Se on elämää. Hävettäis olla kyllä sinä.

        Annahan minun elää omaa elämääni ja lopeta se haukkuminen. Toivottavasti ei oikeessa elämässä törmäillä, koska sillon sinä et tuollasta haukkumista anteeksi saa ja minun elämästä et yhtään mitään tiedä .


      • joopss_
        AadaAnniina kirjoitti:

        :DDD

        Kuule nyt mua ihan naurattaa !

        Mitä jos se ihteään täynnä lehmä tai sonni, mikä siellä nyt kirjotteleekaan, niin pitää sen ylimielisensä päänsä kiinni? Mä en sekaannu tälläsiin kommentteihin enää millään lailla, kiikkustuoliin joudat kerjäämään siitä, kun muuta osaa näpit kun paskaa soopertaa ! :D Aika NOLOA tuommonen toisten ihmisten jyrääminen , minä-minä-minä oma kehu haisee ja minun omat mielipiteet on ne ainoat oikeat, nekin ilmastaan mahdollisimman törkeesti " kuollut narkkari on paras narkkari ", eikä ymmärretä ja suostuta näkemään asioiden monia eri puolia ja mikä asia voi johtaa mihinkin . Harva ihminen meistä kuitenkaan syntyjään on paha, ihmisiä nyt vaan ajautuu erilaisiin ongelmiin... Se on elämää. Hävettäis olla kyllä sinä.

        Annahan minun elää omaa elämääni ja lopeta se haukkuminen. Toivottavasti ei oikeessa elämässä törmäillä, koska sillon sinä et tuollasta haukkumista anteeksi saa ja minun elämästä et yhtään mitään tiedä .

        miks jaksat vastata tolle? Sama "asialinjan" mies. Aina ei maksa vaivaa tuhlata kirjaimia.


      • AadaAnniina

        Empä minä enää vastailekkaan. :)


      • AadaAnniina

        Mutta kai hänkin jonkinlaisen nautinnon sai minun kustannuksella? :D toisten haukkumisella. Hyi helvv... mikä ihminen.

        Toisen alistamista tuommonen! Sairas ihminen.


    • Narkk

      Aada Anniina:
      Miksi et mene tekemään työharjoitteluasi päihdeklinikalle ,sinne pääsee
      kyllä helposti , vai olisiko nuorelle tytölle liian raskas paikka.
      Mikäli olet suuntautunut kirkolliseen työhön , niin tuntuu jotenkin
      väärältä , että hyödynnät narkomaaneja opiskelussasi saadaksesi
      sydäntäsärkevän harjoitustyön.

      • AadaAnniina

        En ole niin herkkä, ettenkö kestäisi. :) on tässä kestetty monta muutakin asiaa. Mulla itsellänikin on itseasiassa ollut aika rankka lapsuus/nuoruus, nii se on sit ehkä ajanu siihen suuntaan et tahtoo auttaa kans toisia ihmisiä ja muutama ystävä kun itsellä mennyt huumeisiin, nii sitä helvettiä kun on vierestä seurannu, nii on tullu sellanen olo että tahtoisi itsekin olla avuksi tälläisille ihmisille..

        Mä olen itseasias tehnyt aikasemmin työtä muistisairaiden parissa, se ei ole tietenkään samanlaista työtä kuin päihdeongelmaisten kanssa työnteko, mutta aika raskasta kuitenkin ja kolmivuorotyötä vielä.. Niin hyvin mun pää kesti sitä. :)

        Vähiten mun pää kestää itseni vähättelyä ja halveksuntaa, mä en tosiaan ole enää missään tyttö iässä enää, vaan haluan tulla kohdelluksi jo naisena. Joten mun kohdalla tollasen tytöttelyn voi kyllä jo jättää, olen enemmän naisellinen kuin tyttömäinen..


    • lapinmies79

      Jaa tämmönen avaus ja avautuminen Eveliinalta tällä kertaa. Kauan sie jaksoitki pitää pääs kiinni.

    • FLURRYYY

      Helou boys and girls, minä olen furry ja lusin vankilassa 120v kunnes minut grillattiin sähkötuolissa, imppasin herskaa muiden furrujen takahalkiosta ja oli kuule melkoinen koktaili kun uloste sekottui valkoiseen ihanaan pulveriin joka vei minut pilvilinnoihin kauas todellisuudesta niin kuin me furrut kato ollaan sellaisia, kirjoitit että "on tukevia ihmisiä ympärillä" no minä sutasin eilen kolmea 200kiloista keijukaista niin oli kuule tukevia ihmisiä ympärilläni. Ja olisi minulla kysymys sinulle AadaAnniina, mikä vuosi ja mikä kuukausi nyt on?

    • PahaOngelmaAlkoholi

      Alkoholi on pahan riippuvuuden aiheuttava huume. Eikö se mene jo viimein jakeluun.
      Ainoa syy alkoholismiin on alkoholi itse. Samoin voi sanoa muistakin huumeista.
      Turha etsiä muita syitä ja syyttää yhteiskuntaa jne...jne...

      • AadaAnniina

        Ei mene jakeluun. :DDD on täällä aika koppavia ihmisiä, tiesitkö sen, sinäkin tarjoat omaa mielipidettäs ainoana ja oikeana?

        Se mitä ite oon nähny niin huumeet ne yleensä sen riippuvuuden on aiheuttanu, alkoholin kanssa monikin pystyy elämään normaalisti. Mulla on ystäviä, joiden piti ensiksi olla vain huumeiden viihdekäyttäjiä, mutta toisin kävi, ei nekään pystyny huumeiden kanssa normaalisti elämään.


    • KolikonToinenPuoli

      Hörhöjen puolustajien aika yleinen argumentti on tämä lässytys "narkkarikin on jonkun lapsi" tai "entä jos itse olisit narkkari?"

      En ole enkä tule narkkariksi. Olen tietoisesti valinnut toisen tien ja sillä selvä. Ja tähän ensimmäiseen puolustusväitteeseen: Eivätkö ne kaupan kassat joita narkkarit uhkailevat tai viattomat kadulla kulkijat joita hakataan ja ryöstetään narkkien toimesta ole myös aina jonkun lapsia?

      Tekijälle annetaan näiden maailmanparantajien toimesta sympatiaa ja ymmärrystä. Saako se kaupan kassa jota narkkari uhkasi aseellaan ja aiheutti elinikäisen trauman teiltä myös sympatiaa? Entä ne vanhemmat joiden lapsen narkkari on tappanut/hakannut huvikseen piripäissään tai ajanut autolla yli muistamattomana?

      Muistakaahan ajatella ensin näitä uhreja.

      • 68962

        "Kolikontoinenpuoli"
        Oikein hakemalla haetaan narkkaria , jota voitaisiin auttaa .
        Voisiko joku AadaAnniina mennä hieman auttamaan ja tukemaan
        sitä Viirinkankaan Sivan kassatyöntekijää , joka katsoi narkkarin pistoolinpiippua silmästä silmään ?

        Se kokemus ei varmasti unohdu yhden yön nukkumisella .


      • AadaAnniina

        TOTTAKAI IHMISET JOTKA JOUTUU PÄIHDEKÄYTTÄJIEN VÄKIVALLAN UHRIKSI, ANSAITSEVAT MYÖS APUA. SEHÄN ON PÄIVÄN SELVÄ ASIA. SIITÄ ON TURHA LÄHTEÄ JUMALAUTA EDES KIISTELEMÄÄN !

        JA SE JOS MINÄ TAHDON TEHDÄ PÄIHDEONGELMAISTEN KANSSA TYÖTÄ, EI TARKOTA SITÄ, ETTÄ MINUN PITÄIS OLLA LAIDAN TOISELLA TAI TOISELLA PUOLEN !

        MINÄ VOIN TUNTEA EMPATIAA MOLEMPIIN SUUNTIIN.

        MUTTA VÄKIVALLAN TEKIJÄÄ KOHTAAN TIETYSTI VÄHEMMÄN.

        JA TOTTAKAI NÄMÄ KASSANEIDIT SUN MUUT OVAT MYÖS JONKUN LAPSIA!!! SITÄKÄÄN EN KIISTÄ. SEKIN ON PÄIVÄN SELVÄ ASIA.

        MUTTA SILTI MINUA KIINOSTAA HYVIN PALJON IHMISTEN TAUSTAT ... MIKÄ SAA IHMISEN OIREILEMAAN NIIN ETTÄ ALOTTAA PÄIHTEIDENONGELMA KÄYTÖN JO ESIM. 15-VUOTIAANA JA RIKOLLISUUDEN JNE ... TAHDON PEREHTYÄ NÄIHIN IHMISKOHTALOIHIN JA AUTTAA ... KOSKA USKON ETTÄ MONI ON JOSSAIN VAIHEESSA PAHASSA JAMASSA NÄIDEN PÄIHTEIDEN KANSSA JA HALUAA SIELTÄ POIS ... JOTEN SILLON TARVITAAN YMPÄRILLE AUTTAVIA KÄSIÄ JA IHMISIÄ JOTKA OSAA TARJOTA SITÄ APUA PÄIHDEONGELMAISILLE. JA LUOJAN KIITOS, MEILLÄ ON KANSSA NÄITÄ PARANTUNEITA ONGELMISTAAN, JOTKA LUOVAT SITTEN MUILLE ONGELMAISILLE TOIVOA!!! JA SITTEN VOI MYÖS PYYTÄÄ TEKOJAAN ANTEEKSI, TAI NO JOS JOKU MAKAA KYLMÄNÄ RUUMISHUONEELLA NIIN VÄHÄN VAIKEAHAN SE ON SIINÄ VAIHEESSA ANTEEKSI PYYTÄÄ, MUTTA NE UHRIT/LÄHEISET JOTKA ON ELOSSA JA JOITA ON SATUTTANUT ONGELMILLAAN, NIILTÄ _VOI_ JA PITÄÄKIN PYYTÄÄ ANTEEKSI ! SEN SAA SITTEN UHRI JA JOKAINEN LÄHIOMAINEN ITSE PÄÄTTÄÄ, ANTAAKO ANTEEKSI . MIKÄÄN PAKKO EI OLE JA SE ON IHAN YMMÄRRETTÄVÄÄ.

        JA ITSE VOIN OMASTA ELÄMÄSTÄ AVAUTUA VÄHÄN SEN VERRAN, KUN SANOIN TUOLLA AIKASEMMIN ETTÄ MULLAKIN ON OLLUT RANKKAA . NIIN MINUN MOLEMMAT VANHEMMAT ON ESIMERKIKSI MIELISAIRAITA, MINUN ISÄ ON PÄIHDEONGELMAINEN, MINUN LAPSUUS 16-VUOTIAAKSI ASTI EI OLLUT KOTONA KOVIN AUVOISTA KUNNES MUUTIN 16V SITTEN OMILLEEN JA KATKASIN KOKONAAN VANHEMPIIN VÄLIT, 4V TÄSSÄ NYT MENTY ILMAN MINKÄÄNLAISIA YHTEYDENOTTOJA SINNE SUUNTAAN . YLÄ-ASTEELLA MINUA KIUSATTIIN RANKASTI, ON KÄYTETTY HENKISTÄ VÄKIVALTAA ETTÄ FYYSISTÄ . ON KUOLLUT YSTÄVIÄ HUUMEISIIN . ON OLLUT NIIN RATOSTI PASKOJA IHMISSUHTEITA VAIKKA JONOKSI ASTI... NIIN SILLON ON TULLU KYL MONTA KERTAA MIELEEN, ET PITÄSKÖHÄN RUVETA VETÄMÄÄN VAIKKA JOTAIN HUUMEITA, ET MITÄ VAAN MILLÄ SAIS TÄMÄN TUSKAN POIS.....

        MUTTA ONNEKS EN ALKANU VETÄMÄÄN MITÄÄN..... MONI KUITENKIN ALKAA, JOS ELÄMÄSSÄ TAPAHTUU RANKKOJA ASIOITA PALJON, EIKÄ IHMISEN PÄÄ ENÄÄ KESTÄ, _ SIETOKYKYKIN KUN ON RAJALLINEN_ NIIN SITTEN SITÄ IHMINEN ALKAA LÄÄKITÄ PÄIHTEILLÄ IKÄÄN KUIN ITSEÄÄN JA PAHAA OLOAAN JA LÄÄKÄRIN MÄÄRÄÄMISTÄ RAUHOTTAVISTA, UNILÄÄKKEISTÄKIN JÄÄ HELPOSTI KOUKKUUN...

        KAIKESTA TULEE KIERRE !

        Ootte työ lappilaiset kyllä vittumaisia mulkeroita, onneks en asu siellä. T. Savolainen


    • PysySiellä

      Joo. Äläkä tule edes ikinä käymään täällä. Ei tänne sinunlaisia höpöttäjiä kaivata.

      • AadaAnniina

        Valitettavasti olen käynyt ja huomannut kyllä että en sovi kovapäisten, vittupäiden, pässien joukkoon. :D

        Mielummin pysyn täällä savossa jossa ihmiset on rennompia, lupsakampia ja enemmän avoimempia kaikenlaisille näkökulmille ja ihmisille! Tänne olen syntynyt ja täällä kanssa pysyn, SIITÄ VOIT OLLA IHAN HUOLETI .

        Teillä ollaan niin juroja, ettei suuta auki saaha ja jos saahaan, niin sillonkin sieltä tullee pelkkää paskaa, juoruillaan ja sotketaan toisten ihmisten asiat... Eikä oo käytöstapoja! ollaan niin kylmää, kovaa ja omituista. Mutta eihän sitä itse paskantärkeä lappilainen nää ! Ette työ osaa muuta kuin juoda, käyttää väkivaltaa (henkistä&fyysistä) ja olla ehdottomia toisen ihmisen elämän erilaisuudelle . Eikä meillä ole mitään selvää typerää nokkimisjärjestystä, kun ei sentään olla mitään kanoja tai kukkoja, niin nuoremmat kuin vanhemmat on hyvää pataa toistesa kanssa ja kavereita, välillä nuorempi voi tietää paremmin kun vanhempi ja toisinaan taas vanhempi paremmin kuin nuorempi . Eikä semmoinen homma ole mitään _ylimielisyyttä_ nähnytkään, niin kun varmaan jotkut lappilaiset sanois ja näkis asian ylimielisyytenä, meillä ollaan vaan kaikkia kohtaan ymmärtäväisiä ja ystävällisiä ! Teillä ei välttämättä sanota edes KIITOS , jos toinen tarjoaa voipaketin !

        Tälläsiä työ ootte . Ihan täysiä paskapäitä . Ja minulta ei ainakaan kukaan vanhempi ihminen saa mitään kunnioitusta sillä, jos ei osaa käyttäytyä minua kohtaan ja antaa mulle myös arvoa, mun mielipiteille ja painaa alas . Sillon saa vaan haista paskat naamalleen ja yritäkki minua lyyä, nii käy savolaisen tempperamentillä huonosti ! :D tavalla tai toisella käyp huonosti, se on aivan varma . Kyllä ystävällisyys ja arvostus toista ihmistä kohtaan on kahden tasavertanen kauppa , ei niin että vanhempi vetää aina etukenossa ja saa vapaasti hyppiä nenälle ja nuorempi tulloo takakenossa ja alistettuna ! Ei ole ihan oikein, eikä mene niin. :) mua ei saa mukaan moiseen.

        Kyllä kiero savolaenen, pesee aina kylmän ja kovan lappilaisen . ;) ja vastuu on kuulijalla. Ja Kuopion tori on mualiman napa ! :D


      • Paljastuiko
        AadaAnniina kirjoitti:

        Valitettavasti olen käynyt ja huomannut kyllä että en sovi kovapäisten, vittupäiden, pässien joukkoon. :D

        Mielummin pysyn täällä savossa jossa ihmiset on rennompia, lupsakampia ja enemmän avoimempia kaikenlaisille näkökulmille ja ihmisille! Tänne olen syntynyt ja täällä kanssa pysyn, SIITÄ VOIT OLLA IHAN HUOLETI .

        Teillä ollaan niin juroja, ettei suuta auki saaha ja jos saahaan, niin sillonkin sieltä tullee pelkkää paskaa, juoruillaan ja sotketaan toisten ihmisten asiat... Eikä oo käytöstapoja! ollaan niin kylmää, kovaa ja omituista. Mutta eihän sitä itse paskantärkeä lappilainen nää ! Ette työ osaa muuta kuin juoda, käyttää väkivaltaa (henkistä&fyysistä) ja olla ehdottomia toisen ihmisen elämän erilaisuudelle . Eikä meillä ole mitään selvää typerää nokkimisjärjestystä, kun ei sentään olla mitään kanoja tai kukkoja, niin nuoremmat kuin vanhemmat on hyvää pataa toistesa kanssa ja kavereita, välillä nuorempi voi tietää paremmin kun vanhempi ja toisinaan taas vanhempi paremmin kuin nuorempi . Eikä semmoinen homma ole mitään _ylimielisyyttä_ nähnytkään, niin kun varmaan jotkut lappilaiset sanois ja näkis asian ylimielisyytenä, meillä ollaan vaan kaikkia kohtaan ymmärtäväisiä ja ystävällisiä ! Teillä ei välttämättä sanota edes KIITOS , jos toinen tarjoaa voipaketin !

        Tälläsiä työ ootte . Ihan täysiä paskapäitä . Ja minulta ei ainakaan kukaan vanhempi ihminen saa mitään kunnioitusta sillä, jos ei osaa käyttäytyä minua kohtaan ja antaa mulle myös arvoa, mun mielipiteille ja painaa alas . Sillon saa vaan haista paskat naamalleen ja yritäkki minua lyyä, nii käy savolaisen tempperamentillä huonosti ! :D tavalla tai toisella käyp huonosti, se on aivan varma . Kyllä ystävällisyys ja arvostus toista ihmistä kohtaan on kahden tasavertanen kauppa , ei niin että vanhempi vetää aina etukenossa ja saa vapaasti hyppiä nenälle ja nuorempi tulloo takakenossa ja alistettuna ! Ei ole ihan oikein, eikä mene niin. :) mua ei saa mukaan moiseen.

        Kyllä kiero savolaenen, pesee aina kylmän ja kovan lappilaisen . ;) ja vastuu on kuulijalla. Ja Kuopion tori on mualiman napa ! :D

        AadaAnniina nimimerkin takaa tunnettu vapaamuurarisolvaaja Pia Rask Savosta. Kun hermostui niin alkoi tulla tutunoloista tekstiä.


    • VapaaOloOnMahtava

      Kyllä se tuo alkoholi nimisen huumeen käyttö on hirveä ongelma. Sitä ei vain sisäistetä. Varsinkaan ne jotka ovat siitä riippuvaisia. Vähätellään tätä pahaa riippuvuutta.
      Jos se nyt vasta keksittäisiin, se kiellettäisiin lailla.
      Se muuten elämän suurin saavutus, kun ei ole riippuvainen tämänkaltaisista hörhösekoiluhuumeista.
      Se on suunnaton aarre. Sitä ei voi rahassa mitata.

      • AadaAnniina

        Totta, totta. :)


    • lappirules

      Eveliina Lapista/Savosta/Hesasta mistä sie nyt aina vaihtelevasti oletkaan, ole nyt jo hiljaa. Mee sinne oman kotikaupunkis palstalle tuota keskenkasvusta avautumistas jatkamaan. Kertakaikkiaan typerä kakara.

      • AadaAnniina

        Sorry nyt vaan mutta mä en ole mikään Eveliina. :D


    • maailmanlopunmeininki

      Kuuleppa nyt aada...tai mikä nyt oletkin... ensinnäkin, sinä haluat tukea ja auttaa nistejä, kun elämä on nii rankkaa ja kovaa... et kestä rajua palautetta, vaan samoilla tulilla haukut lappilaiset kusipäiksi ym..!! Luuletko todella,että se "kovia kokenut" jutustelee sulle nätisti pää kallellaan ja tarjoo ehkä kahvit, kun olet niin hitokseen mukava...ja ymmärrät

      • AadaAnniina

        No miksi ei voisi? enhän minä häntä hauku tai ole ilkeä, jos hän on itse mulle mukava ja uskaltaa rehellisesti kertoa vaikeistakin asioista. :) arvostan sitä todella!! ja valitettavasti mun on pakko myöntää, että mulla on huomattavasti erilaisempi kuva jäänyt lappilaisista verrattuna savolaisiin, eikä mitenkään positiivisesti... Mutta ehkä tää kertoja vois omalla persoonallaan muokata sitä myös positiivisemmaksi. :)

        Tarkotus oli vaan pahoittaa siis noiden mieli, jotka kommentoi mulle nokkavasti, enkä ala sitä anteeks pyytelemään. Mutta muiden mieltä ei ole tarkotus todellakaan pahoittaa.

        Onkos sinulla ollut sitten huumeiden kanssa ongelmia?


    • FURRYFURRY

      FURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRYFURRY

    • kivatkoulutsullekkin

      Jaahas, siis mikä saa nuoret huumeiden ja alkoholin piiriin, kaverit, huonot vanhemmat...noh ei se aina noin mene. Syrjäytyminen alkaa jo peruskoulussa, kiusaajat ja huonot opettajat tekevät koulussakäymisen joskus yhtä helvettiä, sitten pitäisi vielä peruskoulun jälkeen lähteä opiskelemaan, kun on itsetunto vedetty maanrakoon ja todistustuskin on mitä on...niin kyllä tämä syrjäytyminen ja siirtyminen huumeisiin ja alkoholin pariin väittäisin kahdeksankymmentä prosenttia on näiden kiusaajien ja huonojen opettajien syynä, haastatelkaa, tehkää kyselyjä. Suurimmaksi osaksi näihin huumeisiin ja muihin sortuneisiin on ollut koulukiusattuja, syrjittyjä enemmän tai vähemmän, väitän minä...

      • AadaAnniina

        Tää on varmasti kanssa ihan totta.


    • SaivatMitäTilasivat

      Omalta kohdaltani muistan kouluajoilta koulukiusaajia ja häiriköitä oikein hyvin. Nämä tapaukset ovat suurelta osin jo haudassa päihdeongelmien takia. Ne jotka elää kituuttavat vielä ovat tuossa kaupungilla puliremmeissä tai narkkarina, hyvin harva heistä kunnostautui ja on mukana työelämässä. Vuodet ovat kuluneet linnassa istuessa tai jossain hoitolaitoksissa pyöriessä. Jotenkin tulee mieleen aina kun ohi mennessä näkee heitä kerjäämässä naama punaisena euroa ohilikulkevilta että paha on saanut palkkansa. Kiusaajat ovat katuojassa jonne ne kuuluvatkin.

      • AadaAnniina

        Ymmärrän tuntemuksesi, kun mua on kiusattu kanssa ja aika rajusti.

        Mutta kun oon jutellu ihmisten kanssa, oon ymmärtäny myös sen, et sekin asia pitää ikään kuin tajuta/hyväksyä et nää kiusaajat on myös valitettavasti ollu lapsia... Kun ovat kiusanneet. Se ei tee heidän teoistaan yhtään hyväksyttävämpää tai anteeksannettavampaa, kun toisessa ihmisessä on niin syvät henkiset arvet ja traumat sen kiusaamisen takia, mutta tää täytyy vaan itse ymmärtää jotta pystyy olemaan aikuismaisempi ja viisaampi. Ja itse oon antanu mun kiusaajille anteeks, niin hyvin kun oon pystyny ja voin sanoa että kokonaan mä en ole onnistunut siinä, enkä varmasti ikinä tule onnistumaankaan, mutta en näe myöskään syytä ja varsinaista tarvetta onnistua koska he ovat loukanneet mua niin pahasti. Riippuu ihan kiusaajasta, onko se ollu se pahin kiusaaja vai vähän enemmän semmonen taustajoukoissa olija, niin jos näkisin kuitenkin ihmisten olevan tuossa pisteessä mitä sinä kerroit... ja tietäsin et on ollu jo pitemmän aikaa... Nii miulla varmaan heräis jonkinlainen empatia kuitenkin. Koska tossa tilanteessa se kiusaaja on varmaan kärsiny jo hirveesti ja maksanu teoistaan kovan hinnan. Ehkäpä saattasin mennä jopa jututtamaan ja tarjoamaan apua, jutella ylipäätään siitä sit et tajusko hän miten väärin hän teki mua kohtaan... tajusko hän joskus ees kiusanneensa... ja tajuaako hän nyt ylipäätään mistä mä puhun, vai onko aivot jo niin pilalla ja pihalla siitä käyttämisestä... Ehkä sit jos hän osais kans näyttää empatiaa ja pyytäis jopa omasta tahdosta anteeks! nii voisin harkita että häntä ehkä jollain tapaa jopa auttaisin.


    • rovaniemiroskaa

      Kyllä nämä Rovaniemen suomi24 ryhmien jutustelut ovat sitten tympeitä. Aina kiroillaan, haukutaan ja riidellään. Onko täällä yhtään ainoaa järkevää ketjua ?

      • viisauseiasumeissä

        Ei.


    • Hoitaja8530

      Kuuleppas nyt AadaAnniina, itse olen mielenterveys ja päihdetyön lähihoitaja. Jos lähdet tälle alalle tuolla asenteella että parannat kaikki niin tämä ala valitettavasti lyö sinua takaraivoon ja kovaa jo heti ensimmäisenä päivänä. Samat päihdeongelmaiset tulee hakemaan sinulta apua kerta toisena jälkeen ja sinun pitää kerta toisensa jälkeen kuunnella kiltisti ja hymyillen sen kahvikupin ääressä. Sinun pitää uskoa kaikki mitä he sanoo ja epäillä samalla kaikkea mitä he suustaan päästävät.

      Se että sinulla on lähipiirissäsi päihdeongelmaa kertoo siitä että ymmärrät ehkä paremmin omaisia mutta itse ongelmaisen auttamisesta sinulla ei taida olla pienintä hajuakaan. Ymmärsin että olet vasta 20 vuotias, ennen kun edes harkitset tätä alaa niin mene vapaaehtoiseksi johonkin päihdeyksikköön tai vastaavaan ja harkitse vasta sitten. Hoitajana tämä ala on raskasta, varsinkin henkisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe