Millainen tappaja-tyttö oikeasti on?

millaisetolot

Kutsukaamme häntä nimellä "hanna", koska hänen oikeaa nimeä ei ole kerrottu. Nyt tietoa peliin, millainen ihminen tämä koulun priimus ja fiksu tyttö on todella? Milloin hänen vanhempansa uskaltavat avautua aiheesta ja kertovat kaiken kotioloistaan? Jos sitten käykin ilmi, että myös vanhemmat ovat poikkeuksellisen fiksuja?

81

13324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Julmaaonkyllä

      Takkaanpolttaminen jos on totta oli ainakin natsihenkinen sillä Oona taas oli sukovainen ja fanitti Israelia ? Matki polttouhreja kenties yllytettynä? Odotellaan virallista tietoa vielä! Sitä ennen tämä on teoria.

      • Sairaudenpuhkeamisikä

        Miksi hoetaan jatkuvasti ettei tekijällä ole mielenterveysongelmia? Kuka sen tietää? Murrosiässähän monet mielisairaudet kuten skitsofrenia puhkeavat. Ja mitä muuta 15-vuotias on kuin murrosikäinen?


      • Sairaudenpuhkeamisikä

      • PsykSh

        Itse en oikein jaksa näin psyk. sairaanhoitajana uskoa että tytöllä ainakaan hebefreeninen skitsofrenia olisi, jos hän kerta on ollut tekemisissä paljon muiden kans ja kuulunut useamman ihmisen kaveripiiriin. Hebe kun on sitä tyyppiä, että näkyy ihmisessä jo varhain ja yleensä ensimmäisenä eristäytymisenä muista... Ja onhan niitä olemassa paljon muitakin mielenhäiriöitä, joiden vuoksi ihmiset tappaa. Ei skitsofrenia automaattisesti tarkoita että ihminen on väkivaltainen tai päinvastoin. Paljon todennäköisemmin antisosiaalinen pershäirikkö tappaa... Ja nyt en analysoi/diagnosoi epäiltyä vaan yleistin, koska ihmisillä on ihan liikaa ennakkoluuloja skitsofreenikkoja kohtaan...


      • Minulla_epäil-
        PsykSh kirjoitti:

        Itse en oikein jaksa näin psyk. sairaanhoitajana uskoa että tytöllä ainakaan hebefreeninen skitsofrenia olisi, jos hän kerta on ollut tekemisissä paljon muiden kans ja kuulunut useamman ihmisen kaveripiiriin. Hebe kun on sitä tyyppiä, että näkyy ihmisessä jo varhain ja yleensä ensimmäisenä eristäytymisenä muista... Ja onhan niitä olemassa paljon muitakin mielenhäiriöitä, joiden vuoksi ihmiset tappaa. Ei skitsofrenia automaattisesti tarkoita että ihminen on väkivaltainen tai päinvastoin. Paljon todennäköisemmin antisosiaalinen pershäirikkö tappaa... Ja nyt en analysoi/diagnosoi epäiltyä vaan yleistin, koska ihmisillä on ihan liikaa ennakkoluuloja skitsofreenikkoja kohtaan...

        tiin olleen alkava skitsofrenia, kun olin 15-vuotias. Minut laitettiin silloiseen "hoitoon" eli säilytykseen sairaalaan... siellä sairaalan papereista luin tästä "diagnoosista". En ollut ollut koskaan vähääkän väkivaltainen. Kotiolot olivat köyhät ja ankeat, mutta väkivaltaa ei kotonakaan ollut. Olin mainitussa sairaalassa puoli vuotta. Kaikki muut siellä olivat vanhempia. Makailin 10 hengen huoneessa. Joskus toiset potilaat olivat toisiaan kohtaan väkivaltaisia, mutta eivät koskaan minua kohtaan. Kukaan "goitrajista" ei koskaan keskustellut minun kanssaan. Mitään lääkkeitäkään en saanut. Yksi nuori lääketieteen kanditaatti keskusteli joskus kanssani, mutta hän ei oikeastaan esiintynyt lääkärinä, vaan enemmänkin kaverina. Sitten minut lähetettiin takaisin kotiin.

        Tuosta on kulunut jo 50 vuotta.

        Olen kouluttautunut ja tehnyt akateemisen työuran. Minulla on useita lapsia ja paljon lapsenlapsia. He kaikki ovat terveitä.

        Kaikki nämä 50 vuotta olen halveksinut psykologiaa ja psukiatriaa sekä niin sanottua psykiatrista "hoitoa", koska eihän mitään sellaista HOITOA ole, ei ole koskaan ollutkaan eikä koskaan tule olemaankaan. Psykologia ja psykiatria ovat juonittelua. - - - No, myönnän, että tämä mainittu syvä halveksuntani jo sinällänsä on eräänlainen harha, mutta täytyyhän sitä minullakin jokin harha olla!

        Olen sittemmin tuntenut erään skitsofreenikon. Hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia. Hän on saanut jonkin verran apua lääkkeistä.

        Tässä ketjussa on puhuttu tytöstä, joka on vangittuna taposta epäiltynä. Koska minusta ei siis tullut psykologia eikä psykiatria - - - halveksin noita!!! - - -, en osaa ottaa kantaa tytön mielenterveyteen. Karmealta kuulostaa, jos hän olisi polttanut tai yrittänyt polttaa toisen tytön takassa. Jonkinlaista silmitöntä vihaa siinä olisi. Valmaan se viha olisi suurempaa laatua kuin minun elinikäinen halveksuntani psykologiaa ja psykiatriaa kohtaan.


      • Halejajatsemejä
        Minulla_epäil- kirjoitti:

        tiin olleen alkava skitsofrenia, kun olin 15-vuotias. Minut laitettiin silloiseen "hoitoon" eli säilytykseen sairaalaan... siellä sairaalan papereista luin tästä "diagnoosista". En ollut ollut koskaan vähääkän väkivaltainen. Kotiolot olivat köyhät ja ankeat, mutta väkivaltaa ei kotonakaan ollut. Olin mainitussa sairaalassa puoli vuotta. Kaikki muut siellä olivat vanhempia. Makailin 10 hengen huoneessa. Joskus toiset potilaat olivat toisiaan kohtaan väkivaltaisia, mutta eivät koskaan minua kohtaan. Kukaan "goitrajista" ei koskaan keskustellut minun kanssaan. Mitään lääkkeitäkään en saanut. Yksi nuori lääketieteen kanditaatti keskusteli joskus kanssani, mutta hän ei oikeastaan esiintynyt lääkärinä, vaan enemmänkin kaverina. Sitten minut lähetettiin takaisin kotiin.

        Tuosta on kulunut jo 50 vuotta.

        Olen kouluttautunut ja tehnyt akateemisen työuran. Minulla on useita lapsia ja paljon lapsenlapsia. He kaikki ovat terveitä.

        Kaikki nämä 50 vuotta olen halveksinut psykologiaa ja psukiatriaa sekä niin sanottua psykiatrista "hoitoa", koska eihän mitään sellaista HOITOA ole, ei ole koskaan ollutkaan eikä koskaan tule olemaankaan. Psykologia ja psykiatria ovat juonittelua. - - - No, myönnän, että tämä mainittu syvä halveksuntani jo sinällänsä on eräänlainen harha, mutta täytyyhän sitä minullakin jokin harha olla!

        Olen sittemmin tuntenut erään skitsofreenikon. Hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia. Hän on saanut jonkin verran apua lääkkeistä.

        Tässä ketjussa on puhuttu tytöstä, joka on vangittuna taposta epäiltynä. Koska minusta ei siis tullut psykologia eikä psykiatria - - - halveksin noita!!! - - -, en osaa ottaa kantaa tytön mielenterveyteen. Karmealta kuulostaa, jos hän olisi polttanut tai yrittänyt polttaa toisen tytön takassa. Jonkinlaista silmitöntä vihaa siinä olisi. Valmaan se viha olisi suurempaa laatua kuin minun elinikäinen halveksuntani psykologiaa ja psykiatriaa kohtaan.

        Thomas Szcatz googlea hän on kanssasi täysin samaa mieltä psykiatriasta !!! Ymmärrän sinua täysin sillä toedän saman. Adrei Saharov sai skitsofreniatittelin NL vaikka oli penaalin terävin!!! Hyvä että puhut tästä asiasta ihmisille! Asia on juuri näin se EI OLE sinun harhaasi eikä sairauttasi vaan TOTUUS!


      • Sairaudenpuhkeamisikä
        Minulla_epäil- kirjoitti:

        tiin olleen alkava skitsofrenia, kun olin 15-vuotias. Minut laitettiin silloiseen "hoitoon" eli säilytykseen sairaalaan... siellä sairaalan papereista luin tästä "diagnoosista". En ollut ollut koskaan vähääkän väkivaltainen. Kotiolot olivat köyhät ja ankeat, mutta väkivaltaa ei kotonakaan ollut. Olin mainitussa sairaalassa puoli vuotta. Kaikki muut siellä olivat vanhempia. Makailin 10 hengen huoneessa. Joskus toiset potilaat olivat toisiaan kohtaan väkivaltaisia, mutta eivät koskaan minua kohtaan. Kukaan "goitrajista" ei koskaan keskustellut minun kanssaan. Mitään lääkkeitäkään en saanut. Yksi nuori lääketieteen kanditaatti keskusteli joskus kanssani, mutta hän ei oikeastaan esiintynyt lääkärinä, vaan enemmänkin kaverina. Sitten minut lähetettiin takaisin kotiin.

        Tuosta on kulunut jo 50 vuotta.

        Olen kouluttautunut ja tehnyt akateemisen työuran. Minulla on useita lapsia ja paljon lapsenlapsia. He kaikki ovat terveitä.

        Kaikki nämä 50 vuotta olen halveksinut psykologiaa ja psukiatriaa sekä niin sanottua psykiatrista "hoitoa", koska eihän mitään sellaista HOITOA ole, ei ole koskaan ollutkaan eikä koskaan tule olemaankaan. Psykologia ja psykiatria ovat juonittelua. - - - No, myönnän, että tämä mainittu syvä halveksuntani jo sinällänsä on eräänlainen harha, mutta täytyyhän sitä minullakin jokin harha olla!

        Olen sittemmin tuntenut erään skitsofreenikon. Hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia. Hän on saanut jonkin verran apua lääkkeistä.

        Tässä ketjussa on puhuttu tytöstä, joka on vangittuna taposta epäiltynä. Koska minusta ei siis tullut psykologia eikä psykiatria - - - halveksin noita!!! - - -, en osaa ottaa kantaa tytön mielenterveyteen. Karmealta kuulostaa, jos hän olisi polttanut tai yrittänyt polttaa toisen tytön takassa. Jonkinlaista silmitöntä vihaa siinä olisi. Valmaan se viha olisi suurempaa laatua kuin minun elinikäinen halveksuntani psykologiaa ja psykiatriaa kohtaan.

        Jos sinulla ei ollut hebefreenistä skitsofreniaa, niin se ei todista etteikö tappajalla olisi voinut puhjeta sellainen. Ethän sinä edes ole tappanut nuorena ketään.
        Mistä kukaan voi tietää mitä harhoja tällä tappajatytöllä on ollut. Ainakaan normaalia nuoren tytön käytöstä ei todellakaan ole ollut.
        Helpompihan olisi ymmärtää teko, jos hän on ollut pahojen vainoharhojen vallassa ja kokenut uhrinsa pahaksi uhkaksi johonkinitselleen tärkeäksi kokemaansa asiaan.


      • Yksinkertaista
        Sairaudenpuhkeamisikä kirjoitti:

        Jos sinulla ei ollut hebefreenistä skitsofreniaa, niin se ei todista etteikö tappajalla olisi voinut puhjeta sellainen. Ethän sinä edes ole tappanut nuorena ketään.
        Mistä kukaan voi tietää mitä harhoja tällä tappajatytöllä on ollut. Ainakaan normaalia nuoren tytön käytöstä ei todellakaan ole ollut.
        Helpompihan olisi ymmärtää teko, jos hän on ollut pahojen vainoharhojen vallassa ja kokenut uhrinsa pahaksi uhkaksi johonkinitselleen tärkeäksi kokemaansa asiaan.

        Koulumenestys sulkee skitsofrenian pois. Tyttö on ollut enemmänkin kuin realiteeteissa .


      • Ettäsilleenvaan

        Mutta jos on ideologia tappaa sitä ei ns pidetä harhoissa olemisena. Esim natsiideologia . Breivik todettiin terveeksi lopulta.


      • 7987276367276381
        Minulla_epäil- kirjoitti:

        tiin olleen alkava skitsofrenia, kun olin 15-vuotias. Minut laitettiin silloiseen "hoitoon" eli säilytykseen sairaalaan... siellä sairaalan papereista luin tästä "diagnoosista". En ollut ollut koskaan vähääkän väkivaltainen. Kotiolot olivat köyhät ja ankeat, mutta väkivaltaa ei kotonakaan ollut. Olin mainitussa sairaalassa puoli vuotta. Kaikki muut siellä olivat vanhempia. Makailin 10 hengen huoneessa. Joskus toiset potilaat olivat toisiaan kohtaan väkivaltaisia, mutta eivät koskaan minua kohtaan. Kukaan "goitrajista" ei koskaan keskustellut minun kanssaan. Mitään lääkkeitäkään en saanut. Yksi nuori lääketieteen kanditaatti keskusteli joskus kanssani, mutta hän ei oikeastaan esiintynyt lääkärinä, vaan enemmänkin kaverina. Sitten minut lähetettiin takaisin kotiin.

        Tuosta on kulunut jo 50 vuotta.

        Olen kouluttautunut ja tehnyt akateemisen työuran. Minulla on useita lapsia ja paljon lapsenlapsia. He kaikki ovat terveitä.

        Kaikki nämä 50 vuotta olen halveksinut psykologiaa ja psukiatriaa sekä niin sanottua psykiatrista "hoitoa", koska eihän mitään sellaista HOITOA ole, ei ole koskaan ollutkaan eikä koskaan tule olemaankaan. Psykologia ja psykiatria ovat juonittelua. - - - No, myönnän, että tämä mainittu syvä halveksuntani jo sinällänsä on eräänlainen harha, mutta täytyyhän sitä minullakin jokin harha olla!

        Olen sittemmin tuntenut erään skitsofreenikon. Hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia. Hän on saanut jonkin verran apua lääkkeistä.

        Tässä ketjussa on puhuttu tytöstä, joka on vangittuna taposta epäiltynä. Koska minusta ei siis tullut psykologia eikä psykiatria - - - halveksin noita!!! - - -, en osaa ottaa kantaa tytön mielenterveyteen. Karmealta kuulostaa, jos hän olisi polttanut tai yrittänyt polttaa toisen tytön takassa. Jonkinlaista silmitöntä vihaa siinä olisi. Valmaan se viha olisi suurempaa laatua kuin minun elinikäinen halveksuntani psykologiaa ja psykiatriaa kohtaan.

        "Olen sittemmin tuntenut erään skitsofreenikon. Hänellä oli väkivaltaisia taipumuksia. Hän on saanut jonkin verran apua lääkkeistä."

        Skitsofreenikko on yleensä väkivaltainen vain jos kokee harhansa kovin uhkaaviksi. Paranoidinen skitsofreenikko saattaa yllätäen muuttua vaaralliseksi ympäristölleenm, jos hän alkaa ajatella läheistensä olevan juonessa häntä vastaan, varsinkin jos hän epäilee "vihollistensa" pyrkivän vahingoittamaan häntä.

        Kaikilla ihmisillä on kaikenlaisia epäluuloja ja harhaisuuttakin, skitsofreenikoilla ne vain ovat muutamaa astetta tuhdimpaa tavaraa kuin ns. "normaaleilla". Yleensä skitsofrenian laukaisee psyykkisesti kuormittava tilanne, ja alentuneen paineensiedon taustalla usein on fyysinen sairaus, psykoaktiivisten aineiden käyttö tai voimakkaasti toimintakykyä alentavat elämänolosuhteet esim. pitkään jatkunut huono ravinto ja puutteellinen lepo. Tietenkin siihen, kuinka pitkälle "polla kestää" vaikuttaa myös perimä.

        Usein vähälle huomiolle jäävä seikka on pitkäaikainen psyykkinen paine, kuten hyväksikäyttö tai koulukiusaaminen, tietenkin myös ankara, rajoittava tai väkivaltainen koti (johon nykyisin yleensä lastensuojelu puuttuu ajoissa). Monesti näistä johtuvat oireet tulevat jo teini-iässä, mutta eivät välttämättä, sillä juuri murrosiässä ja heti sen jälkeen ihmisen elintoiminnot ovat kukoistavimmillaan ja sietokykykin parhaimmillaan. Niinpä ei olekaan yllättävää, että psyykkiset ongelmat monesti puhkeavat varhaisessa aikuisiässä, ikäänkuin post-traumaattisesti. Kun hermosto on koko kasvuiän sopeutunut hyvin ankarankin paineen sietämiseen, on sille normaali elämä aluksi erittäin poikkeava olotila.

        Sotien jälkeen paineensiedon ja mielenterveyden ongelmatiikkaa tutkittiin paljonkin USA:ssa ja muissa länsimaissa ja Suomessakin se oli tuttua rintamalla toimineille lääkäreille, nykyisin puhutaan vain mystisistä "hodoista" ja "hoidetaan" lääkkeillä, jotka eivät edes teoriassa vaikutusmekanismiensä takia pysty parantamaan. Ne pystyvät osittain keskushermoston toimintaa lamaamalla vaimentamaan psykoottisuutta ja on muutamia ihmisiä, joiden psykoottisuus ei muuten pysy hallinnassa. Psyykelääkkeillä on kuitenkin sivuvaikutuksensa ja siksi esim monet yleislääkärit suhtautuvat niihin hyvin varauksellisesti. Psykoosin akuutissa vaiheessa ne toki ovat tarpeen useammallekin estämään tuhoisaa käytöstä tai vaarallista käytöstä.

        Minulle on syntynyt kuva, että mielenterveysongelmat olisivat melko yleisiä juuri Pohjanmaalla. Käsittääkseni mustinta aluetta kuitenkin on Pohjois-Karjala. Eräs syy saattaa olla voimakkaasti yksilöselviytymiseen painottava kulttuuri, jota "heikommat" eivät kestä, vaan alkavat oireilla kun eivät saa ympäristön tukea. Voi siis olla, että paikoitellen Pohjanmaalla voimakas uskonnollisuus suojelee ihmisiä psyykkisiltä ongelmilta tarjoamalla tukevaa yhteisöllisyyttä. Toisaalta juuri uskonnollisuus voi luoda rajoittavan ja ahdistavan ympäristön, jossa oireet puhkeavat.


      • Näinpäs
        Halejajatsemejä kirjoitti:

        Thomas Szcatz googlea hän on kanssasi täysin samaa mieltä psykiatriasta !!! Ymmärrän sinua täysin sillä toedän saman. Adrei Saharov sai skitsofreniatittelin NL vaikka oli penaalin terävin!!! Hyvä että puhut tästä asiasta ihmisille! Asia on juuri näin se EI OLE sinun harhaasi eikä sairauttasi vaan TOTUUS!

        Arvo Ylppö sanoi aikoinaan jossakin haastattelussa,että PSYKOLOGIA on arvokas ja tarpeellinen tieteenhaara käytettäväksi joidenkin muiden tieteiden ohessa ja rinnalla,MUTTA JOS JOKU KIINNOSTUU PSYKOLOGIASTA SIINÄ MÄÄRIN,että ottaa sen PÄÄAINEEKSEEN eikä opiskele muuta,on hänen OMA PÄÄKOPPANSA JO SEKAISIN! No tuota mielipidettä tukevia "kouluesimerkkejä" ovat Suomessa mm. narsisti ykkönen ARMO HORMIA ja hänen manttelinperijänsä narsisti kakkonen HANNU LAUERMA!


      • toista.mieltä
        Näinpäs kirjoitti:

        Arvo Ylppö sanoi aikoinaan jossakin haastattelussa,että PSYKOLOGIA on arvokas ja tarpeellinen tieteenhaara käytettäväksi joidenkin muiden tieteiden ohessa ja rinnalla,MUTTA JOS JOKU KIINNOSTUU PSYKOLOGIASTA SIINÄ MÄÄRIN,että ottaa sen PÄÄAINEEKSEEN eikä opiskele muuta,on hänen OMA PÄÄKOPPANSA JO SEKAISIN! No tuota mielipidettä tukevia "kouluesimerkkejä" ovat Suomessa mm. narsisti ykkönen ARMO HORMIA ja hänen manttelinperijänsä narsisti kakkonen HANNU LAUERMA!

        Minun mielestäni Lauerma on hyvin asiallinen ollakseen psykiatri. Hänen tietomääränsä on suuri eikä hän mystifioi asioita eikä lääkkeitä, kuten alalla muuten usein vaikuttaa olevan tapana.


      • Näinpäs

        Nimimerkille "toista.mieltä". Suosittelen Sinua ottamaan selvää niistä oikeuslaitoksen tuomitsemista rikollistapauksista,joissa tuomittu on anonut armahdusta ja ehdolliseen pääsyä. Ko. vankeinhoitolaitoksen viranomaiset eivät ole puoltaneet anomusta,mutta Hannu Lauerma on. No,et ole ainoa,jonka mielestä Hannu Lauerma on "asiallinen ollakseen psykiatri",ja siksi osa anomuksista on hyväksytty...ja KUINKAS SITTEN KÄVIKÄÄN?! Siis Ylppö oli niin oikeassa!


      • Näinpäs

        JK. Ja se Jörn Donnerin hokema sanonta...lukeminen kannattaa aina,sopii ohjenuoraksi "toista.mielellekin" muille mutumielille!


      • toista.mieltä
        Näinpäs kirjoitti:

        JK. Ja se Jörn Donnerin hokema sanonta...lukeminen kannattaa aina,sopii ohjenuoraksi "toista.mielellekin" muille mutumielille!

        Mikäpäs siinä. Löytyykö linkkiä tai kirjavinkkiä? Vai meinaatko, että minun pitää alkaa tilaamaan jotain tuomiopöytäkirjoja ja kahlaamaan niitä sadottain läpi?


      • Näinpäs

        Kirjoitat täällä netissä, ja sitten kysyt minulta,meinaanko - että sinun pitää alkaa tilaamaan jotain tuomiopöytäkirjoja ja kahlaamaan niitä sadoittain läpi?!?!?! Voi jeesus suojele minun järkeni valo -ja sinulla todennäköisesti on vielä äänioikeuskin vaaleissa?! Mutta hei -kiitos ajatuksesta,nythän mä sen hokasin. Se rikosepäilytapaus Aarnion tutkija on varmaan sulle sukua...siksi sen jutun tutkinta varmaan kestää niin niin niin kauan kauan kauan,että ehtii vanheta koko geissi!


      • kuinka.se.nyt.on
        Näinpäs kirjoitti:

        Kirjoitat täällä netissä, ja sitten kysyt minulta,meinaanko - että sinun pitää alkaa tilaamaan jotain tuomiopöytäkirjoja ja kahlaamaan niitä sadoittain läpi?!?!?! Voi jeesus suojele minun järkeni valo -ja sinulla todennäköisesti on vielä äänioikeuskin vaaleissa?! Mutta hei -kiitos ajatuksesta,nythän mä sen hokasin. Se rikosepäilytapaus Aarnion tutkija on varmaan sulle sukua...siksi sen jutun tutkinta varmaan kestää niin niin niin kauan kauan kauan,että ehtii vanheta koko geissi!

        Löytyykö sinulta siis mitään todisteita väitteillesi, vai valehtilitko Hannu Lauermasta?


      • Näinpäs

        Saat ihan itse etsiä ko. asiasta faktaa,koska niin rempseästi kehuskelit Lauermaata. Minä tiedän,mistä puhuin ja oletin näinollen sinunkin tietävän mistä sinä puhuit.Jos et tiennyt,niin älä puhu enää asioista,ennenkuin otat selvää. Ystävällisenä vihjeenä sinulle kuitenkin:En valehdellut Hannu Lauermaan antamista monen rikollisen vapauttamiseen johtaneista "asiantuntija"-lausunnoista.


      • kuinka.se.nyt.on
        Näinpäs kirjoitti:

        Saat ihan itse etsiä ko. asiasta faktaa,koska niin rempseästi kehuskelit Lauermaata. Minä tiedän,mistä puhuin ja oletin näinollen sinunkin tietävän mistä sinä puhuit.Jos et tiennyt,niin älä puhu enää asioista,ennenkuin otat selvää. Ystävällisenä vihjeenä sinulle kuitenkin:En valehdellut Hannu Lauermaan antamista monen rikollisen vapauttamiseen johtaneista "asiantuntija"-lausunnoista.

        Jos et pysty osoittamaan yhtään tällaista tapausta, on pakko päätellä, että valehtelit.

        Riehut palstalla kuin puolihullu. Miksi? Mikä on yhteytesi tähän surmajuttuun kun se kiinnosta sinua niin paljon. Ja mitä kuvittelet voittavasi tuolla toiminnallasi.


    • Miksi_vanhemmat

      avautuisivat ja kertoisivat kotioloistaan?

    • miksihaluattietää

      Minkä helvetin takia vanhempien pitäisi kertoa kaikki omista kotioloistaan?? Tekisitkö itse niin? Tuskin. Olet vaan niin sairaalloisen utelias ja haluat vaan tunkea nokkas toisten asioihin että pääsisit juorumaan suu vaahdossa joka paikkaan. Menikö oikein?

    • Häijy

      Kysymys ei ole hebefreenistä skitsofreniasta. Sen verran teossa vaikuttaisi olevan loogisuutta, vaikka hirmuteolta vaikuttaakin. Kysymys voisi olla kehittymättömän persoonan impulssikontrollihäiriöstä tai suunnitellusta teosta. Jos suunniteltuteko, niin kysymys voisi olla loppujuoksussa pahuudesta/ psykopatologiasta. Nuori on vielä kasvava, mutta kyllä tekijä saa tämän tekonsa jälkeen paljon henkisesti kasvaakin,,, Vaikean tien valitsi!

    • järjetöntä

      Ei kukaan terve ihminen mene toista ihmistä tappamaan. Ei edes vahingoittamaan niin että toimen saa kuolettavat vammat.
      En kuitenkaan ymmärrä miksi mielenterveysongelmat ovat lähes aina lieventävä asia tuomioissa!

      • hypiöhjkljn

        ehkä sen takia, koska niiden takana on kyse osittain biologiset syyt? joku vertasi sitä siihen, että jos joku vaikka saa sydänkohtauksen ratissa, ja auto syöksyy jonkun päälle, niin eihän sitäkään voi suunnitelmallisena murhana pitää.


      • Häijy

        Psykoottistasoisissa mielenterveydenhäiriöissä henkilön minä-kuva on ns. hajonnut. Mielen impulssit ja alitajunnan unimaailma sekoittuvat todellisuuteen ja henkilö ei tiedä mikä on totta ja mikä harhaa. Jos henkilö ei mene tässä sekavuustilassa toimettomaksi (katatonia), niin toiminta on ennalta-arvaamatonta ja yllättävää. Mahdollisesti aistiharhojen (näyt ja äänet, kehoitukset) määrittelemää. Heidän teoistaan puuttuu järjellinen loogisuus.


      • fiifaa
        hypiöhjkljn kirjoitti:

        ehkä sen takia, koska niiden takana on kyse osittain biologiset syyt? joku vertasi sitä siihen, että jos joku vaikka saa sydänkohtauksen ratissa, ja auto syöksyy jonkun päälle, niin eihän sitäkään voi suunnitelmallisena murhana pitää.

        No olipa briljantti ajatus?! No ei kai kukaan tiedä saavansa sydänkohtausta autoa ajessaan, mutta tämä tappajatyttö on ihan selvä murhaaja. Ottakaa vakavasti nämä singnaalit .....silkkaa pahuutta ja perk el eestä!


      • Miettikääpänythiukka

        Natsit tappoivat ihan terveinä - aatteen takia! Tässä voi olla sama! Uhri oli uskossa, israelfani esim!


      • seuraaja
        Miettikääpänythiukka kirjoitti:

        Natsit tappoivat ihan terveinä - aatteen takia! Tässä voi olla sama! Uhri oli uskossa, israelfani esim!

        Joo poliisikin ,joka siellä hehkuttaa "fiksua tyttöä" on aika eksyksissä.Kuulosti lähes tyhmän lapselliselta komentilta .Eikö natseista mitään opittu!


      • lisäisin.vielä
        Häijy kirjoitti:

        Psykoottistasoisissa mielenterveydenhäiriöissä henkilön minä-kuva on ns. hajonnut. Mielen impulssit ja alitajunnan unimaailma sekoittuvat todellisuuteen ja henkilö ei tiedä mikä on totta ja mikä harhaa. Jos henkilö ei mene tässä sekavuustilassa toimettomaksi (katatonia), niin toiminta on ennalta-arvaamatonta ja yllättävää. Mahdollisesti aistiharhojen (näyt ja äänet, kehoitukset) määrittelemää. Heidän teoistaan puuttuu järjellinen loogisuus.

        "Heidän teoistaan puuttuu järjellinen loogisuus."

        Itse asiassa ei puutu kovinkaan usein jos sitä tarkastelee heidän omaa havaintomaailmaansa vasten. Ihminen tulkitsee havaintonsa aina omien uskomustensa mukaisesti, jotka vastaavat tai eivät niin hyvin vastaa todellisuutta. Silti ne ovat vain uskomuksia.

        Mitä sinä esimerkiksi ajattelet jos näet satunnaisen henkilön kadulla kääntyvän sinua kohti keskisormi pystyssä? Ajatteletko, että hän haluaa muilta huomaamatta luokata juuri sinua vai ajatteletko, että hänellä on jokin muu syy siihen, miksi hänellä on juuri keskisormi pystyssä, esimerkiksi motorinen vaiva siten, ettei hän koskaan pysty koukistamaan juuri sitä sormea. Vai tulkitsetko tilanteen niin, että useat muutkin huomaavat tapahtuneen ja seuraavat sinun reaktiotasi nähdäkseen tajuatko sinä itseäsi herjattavan? Jälkimmäinenhän on tyypillinen koulukiusaamismenetelmä.

        Koko arkinen elämä rakentuu tietynlaisen perusmaailmankäsityksen varaan, joka on vain uskomus. Toisilla se on negatiivinen, toisilla positiivinen ja yleensä kaikilla jonkin verran pielessä. Sen huomaa kun kuuntelee, mitä ihmiset puhuvat itsestään ja muista. Melkein kaikki pitävät joitakin sellaisia ihmisiä ylimpinä ystävinään, jotka selän takana ovat aika kriittisiä ensin mainittua kohtaan, ja toisaalta eivät näe vihamiestensä todellisia syitä vihanpitoon vaan tulkitsevat ne liian henkilöön käyvästi. Ihmiset siis yleensäkin liioittelevat, joko positiivisesti tai negatiivisesti. Paranoidinen skitsofreenikko liioittelee voimakkaan negatiivisesti ja hänen maailmaa selittävät ennakko-oletuksensa ovat sen mukaisia. Toki on sanottava, että sekavuus vaihtelee, toiset tosiaan eivät osaa ajatella loogisesti juuri ollenkaan, mutta useimmalla logiikkaa sotkee koettu pelko tai huoli ja selvästi itselle kiusallisia asioita ylikorostetaan voimakkaasti ja pyritään selittämään niitä epätoivoisesti. Silloin kuvaan tulevat mukaan todella lennokkaat salaliitot ja lopulta henkimaailmat ja vaikka mitkä.

        Jotenkin ketjun kommentteja lukiessa tulee mieleen, että Pohjanmaalla ollaan hieman huonoja ns. "lukemaan" toista ihmistä. Ihmiset ovat, sairaina tai terveinä, kuitenkin aika tavalla toistensa kaltaisia ja se toinen, käyttäytyipä kuinka "omituisesti" tahansa, on perimmäiseltä rakenteeltaan aika samanlainen kuin sinäkin. Hänen sairautensa ei tee hänestä jotain sellaista, jota voi ymmärtää vain teoreettisen tietämyksen (joka tässä tapauksessa on vain käyttäytymisstatistiikkaa) kautta ymmärrettävän, jos kohta tietenkin teoreettinen tietämys tarjoaa mainion lisän näiden asioiden ymmärtämiseen.


      • oppia.ikä.kaikki
        seuraaja kirjoitti:

        Joo poliisikin ,joka siellä hehkuttaa "fiksua tyttöä" on aika eksyksissä.Kuulosti lähes tyhmän lapselliselta komentilta .Eikö natseista mitään opittu!

        "Eikö natseista mitään opittu!"

        Toki. Monet heistä olivat kylmiä byrokraatteja kuten Adolf Eichmann, joka ei itse tappanut ketään. SS-miehet taas olivat pääosin rintamapalvelukseen kelpaamattomia tai sieltä hinnalla millä tahansa pois hakeutuneita. Lisäksi suuren osan rikoksista tekivät keskitysleirien luottovangit, kapot, jotka halusivat näin todistaa lojaaliuttaan saksalaisille ja säästää oman henkensä, mikä kuitenkin harvoin toteutui. Erityisen julmia olivat kaikenlaiset liittolaisista ja miehitetyiltä alueilta kootut "turvallisuusjoukot", nekin pelonkyllästämän lojaaliuden osoittamisen ilmapiirissä.

        Aika lapsellista rinnastaa nuori urheilijatyttö massamurhaajiin. Hänen motiivinsa teolleen tuskin oli fanaattinen viha "alempiaan" kohtaan tai pelko joutua itse listityksi ellei ole tarpeeksi julma. Nuo kaksi asiaa nimittäin selittävät natsiajan rikokset liki 90%:sti, sanoisin. Sitten oli silkasta vihasta ja henkilökohtaisista kaunoista tehtyjä murhia, tappoja ja pahoinpitelyjä, joita innokkaat vapaaehtoiset siviilit harrastivat pogromien yhteydessä.

        Näissä palstakeskusteluissa on aika usein erittäin paranoidinen perussävy. Oikeasti, kuinka moni teistä keskustelijoista on diagnosoitu jostakin mielenterveysongelmasta?


      • Näinpäs
        lisäisin.vielä kirjoitti:

        "Heidän teoistaan puuttuu järjellinen loogisuus."

        Itse asiassa ei puutu kovinkaan usein jos sitä tarkastelee heidän omaa havaintomaailmaansa vasten. Ihminen tulkitsee havaintonsa aina omien uskomustensa mukaisesti, jotka vastaavat tai eivät niin hyvin vastaa todellisuutta. Silti ne ovat vain uskomuksia.

        Mitä sinä esimerkiksi ajattelet jos näet satunnaisen henkilön kadulla kääntyvän sinua kohti keskisormi pystyssä? Ajatteletko, että hän haluaa muilta huomaamatta luokata juuri sinua vai ajatteletko, että hänellä on jokin muu syy siihen, miksi hänellä on juuri keskisormi pystyssä, esimerkiksi motorinen vaiva siten, ettei hän koskaan pysty koukistamaan juuri sitä sormea. Vai tulkitsetko tilanteen niin, että useat muutkin huomaavat tapahtuneen ja seuraavat sinun reaktiotasi nähdäkseen tajuatko sinä itseäsi herjattavan? Jälkimmäinenhän on tyypillinen koulukiusaamismenetelmä.

        Koko arkinen elämä rakentuu tietynlaisen perusmaailmankäsityksen varaan, joka on vain uskomus. Toisilla se on negatiivinen, toisilla positiivinen ja yleensä kaikilla jonkin verran pielessä. Sen huomaa kun kuuntelee, mitä ihmiset puhuvat itsestään ja muista. Melkein kaikki pitävät joitakin sellaisia ihmisiä ylimpinä ystävinään, jotka selän takana ovat aika kriittisiä ensin mainittua kohtaan, ja toisaalta eivät näe vihamiestensä todellisia syitä vihanpitoon vaan tulkitsevat ne liian henkilöön käyvästi. Ihmiset siis yleensäkin liioittelevat, joko positiivisesti tai negatiivisesti. Paranoidinen skitsofreenikko liioittelee voimakkaan negatiivisesti ja hänen maailmaa selittävät ennakko-oletuksensa ovat sen mukaisia. Toki on sanottava, että sekavuus vaihtelee, toiset tosiaan eivät osaa ajatella loogisesti juuri ollenkaan, mutta useimmalla logiikkaa sotkee koettu pelko tai huoli ja selvästi itselle kiusallisia asioita ylikorostetaan voimakkaasti ja pyritään selittämään niitä epätoivoisesti. Silloin kuvaan tulevat mukaan todella lennokkaat salaliitot ja lopulta henkimaailmat ja vaikka mitkä.

        Jotenkin ketjun kommentteja lukiessa tulee mieleen, että Pohjanmaalla ollaan hieman huonoja ns. "lukemaan" toista ihmistä. Ihmiset ovat, sairaina tai terveinä, kuitenkin aika tavalla toistensa kaltaisia ja se toinen, käyttäytyipä kuinka "omituisesti" tahansa, on perimmäiseltä rakenteeltaan aika samanlainen kuin sinäkin. Hänen sairautensa ei tee hänestä jotain sellaista, jota voi ymmärtää vain teoreettisen tietämyksen (joka tässä tapauksessa on vain käyttäytymisstatistiikkaa) kautta ymmärrettävän, jos kohta tietenkin teoreettinen tietämys tarjoaa mainion lisän näiden asioiden ymmärtämiseen.

        Anteeksi,että ymmärrykseni ei IHAN joka kohdassa pysynyt lukemani tahdissa.Joka tapauksessa olen ihan itse diagnosoinut itseni ja lopputulos oli: Olen skeptiskyyninen realisti - en siis kuulu suvakkien ryhmään (Luojalle kiitos siitä )! Joten suokaa minulle (mielenterveysongelmani tietäen) anteeksi,että olen tätä mieltä:Hanna on sisimmältään paha /kylmä ihminen ja kuuluu "mullekaikkihetitänne" heimoon.


      • oppia.ikä.kaikki
        Näinpäs kirjoitti:

        Anteeksi,että ymmärrykseni ei IHAN joka kohdassa pysynyt lukemani tahdissa.Joka tapauksessa olen ihan itse diagnosoinut itseni ja lopputulos oli: Olen skeptiskyyninen realisti - en siis kuulu suvakkien ryhmään (Luojalle kiitos siitä )! Joten suokaa minulle (mielenterveysongelmani tietäen) anteeksi,että olen tätä mieltä:Hanna on sisimmältään paha /kylmä ihminen ja kuuluu "mullekaikkihetitänne" heimoon.

        Tunnetko hänet henkilökohtaisesti? Tai oletko kuullut hänestä toisen käden tietoa sellaista, mitä ei julkisuudessa ole ollut?


      • KuinkaOn
        Näinpäs kirjoitti:

        Anteeksi,että ymmärrykseni ei IHAN joka kohdassa pysynyt lukemani tahdissa.Joka tapauksessa olen ihan itse diagnosoinut itseni ja lopputulos oli: Olen skeptiskyyninen realisti - en siis kuulu suvakkien ryhmään (Luojalle kiitos siitä )! Joten suokaa minulle (mielenterveysongelmani tietäen) anteeksi,että olen tätä mieltä:Hanna on sisimmältään paha /kylmä ihminen ja kuuluu "mullekaikkihetitänne" heimoon.

        "on sisimmältään paha /kylmä ihminen ja kuuluu "mullekaikkihetitänne" heimoon."

        Tuossahan se vika juuri on. Jos hän tosiaan kuuluu tuohon heimoon, hän tuskin on niin tyhmä, että itse heilauttaa veistä. Mitä hyötyä hänelle on jäädä kiinni ja leimautua murhaajaksi koko loppuiäkseen. Mitä hän sillä saa heti-itselleen-kaikki-sinne?

        Sinä itse joko haet tällä huomiota itsellesi tai yrität kiinnittää huomiota pois oikeasta tekijästä, jonka tiedät. Kiivas ulosantisi viittaa ns. elämänkoululaispiireihin, joissa tuon sortin tekijöitä riittää. Onko siis esim. sukulaisesi sekaantunut tähän juttuun ja nämä nuoret eivät uskalla sitä kertoa?


      • Näinpäs

        Mistä teikäläisiä riittää.Ja sullakin on varmaan äänioikeus vaaleissa ja vielä käytät sitä - voi herra varjele järkeni valo!


      • KuinkaOn

        Kyllä minulla on äänioikeus ja käytän sitä. Äänestin perussuomalaisia estääkseni maahanmuuttoa jyräämästä Suomea. Onko sinulla äänioikeus ja kuinka sinä sitä käytit?

        Edelleen, oletko sinä tai joku sukulaisesi tai tuntemasi jotenkin osallisena tähän tapaukseen kun se sinua niin kovasti kiinnostaa?

        Miksi kylmä ja tunteeton oman edun tavoittelija tappaisi jäädäkseen siitä kiinni? Tyttöhän ei ole tyhmä, kuten poliisikin tunnusti. Hän ei ole silti kieltänyt tekoa, jos kohta ei tunnustanutkaan.


    • Sosad
      • Nyt_Wanha-

        Runkkari sanoo, että tyttö on erittäin lahjakas tappaja.


      • ihmeelistäon

        Minä todellakin ihmettelen tätä tytön paapomista, onko tarkoitus pestä koulun kasvoja? Onko koulu niitä jotka eivät tunnusta kiusaamisen olemassaoloa heidän hienossa lyseossaan ei voi sellaista piillä, hei opettajat kiusaaminen on siirtynyt someen ajat sitte.


      • Eihän_hänen

        enää mitään kahdeksatta luokkaa tarvitse suorittaa, koska ollaan jo toukokuussa ja suoritukset on suoritettu. Mutta ajankuluna se koulukirjojen katseleminen meneee.


      • tiedoksi_tietämättömälle
        Eihän_hänen kirjoitti:

        enää mitään kahdeksatta luokkaa tarvitse suorittaa, koska ollaan jo toukokuussa ja suoritukset on suoritettu. Mutta ajankuluna se koulukirjojen katseleminen meneee.

        Ootko sä käynyt mitään kouluja? Toukokuu on kuule vielä opiskelujen aikaa oli koulu mikä hyvänsä .Monesti silloin pidetään vielä kokeita, ja nyt vasta kuukauden alku. Ei toukokuussa mitkään kesälomat vielä ole.


      • näinontoimittava
        tiedoksi_tietämättömälle kirjoitti:

        Ootko sä käynyt mitään kouluja? Toukokuu on kuule vielä opiskelujen aikaa oli koulu mikä hyvänsä .Monesti silloin pidetään vielä kokeita, ja nyt vasta kuukauden alku. Ei toukokuussa mitkään kesälomat vielä ole.

        TUo tyttö tarvitsee kunnon rangaistuksen, elinkautin pitäisi olla elinkautinen oikeesti! Ei ikinä ulos vankilasta ja pesköön koppinsa itse! Kaikki mukavuudet pois ja ruoka huonosti tehtyä ja pahaa! Vankila on rangaistuslaitos eikä lepokoti. Aivan sama onko älykäs vai tyhmä koppiin vaan ja ovi lukkoon!


      • Tämänikäistä
        näinontoimittava kirjoitti:

        TUo tyttö tarvitsee kunnon rangaistuksen, elinkautin pitäisi olla elinkautinen oikeesti! Ei ikinä ulos vankilasta ja pesköön koppinsa itse! Kaikki mukavuudet pois ja ruoka huonosti tehtyä ja pahaa! Vankila on rangaistuslaitos eikä lepokoti. Aivan sama onko älykäs vai tyhmä koppiin vaan ja ovi lukkoon!

        ei tuomita elinkautiseen koskaan. Kai hän saa jonkinlaisen vankeusrangaistuksen. Joissakin ketjuissa on jo paljon pohdiskeltu asiaa... että mikä olisi sopiva rangaistus. Eli siis KOSTO pahasta teosta. Vankila kun ei ketään paremmaksi tee.

        Vankilassa pitääkin jokaisen vangin pestä itse koppinsa. Se on ihan selvä asia. Kaikissa vankiloissa ei Suomessakaan vielä ole sisävessoja, siis selleissä. Silloin paskannetaan ja kustaan ämpäriin. Ämpärin voi tyhjentää vessaan silloin kun sellien ovet ruokailun aikana ovat auki. Ei siellä mukavuuksia ole. Kerran päivässä pääsee tunniksi ulos. Kerran viikossa voi käydä kanttiinissa ja kirjastossa. Sunnuntaisin voi käydä kirkossa, siis vankilakirkossa.

        Ruoka vankilassa on hyvää.


      • Karmeeta

        Sitä asiaa ei mikään muuta, että tappoi viattoman ihmisen, josta ja jonka perheen surusta ei kukaan puhu mitään! Hengen riistäminen on rikoksista julmin, siihen ei ole minkäänlaisia lieventäviä seikkoja! Vankila on käsittääkseni rankaisemista varten, ei viihtymistä ja opiskelua varten. Kohtahan tämä nuori hairahtunut tappaja-parka palaa valkoisella mopoautolla lyseoon ysille...


      • ookkovähähermona
        näinontoimittava kirjoitti:

        TUo tyttö tarvitsee kunnon rangaistuksen, elinkautin pitäisi olla elinkautinen oikeesti! Ei ikinä ulos vankilasta ja pesköön koppinsa itse! Kaikki mukavuudet pois ja ruoka huonosti tehtyä ja pahaa! Vankila on rangaistuslaitos eikä lepokoti. Aivan sama onko älykäs vai tyhmä koppiin vaan ja ovi lukkoon!

        Saman kohtalon varmaan suot muillekin tappajille, murhaajille, raiskaajille??!


      • sostaidot
        ihmeelistäon kirjoitti:

        Minä todellakin ihmettelen tätä tytön paapomista, onko tarkoitus pestä koulun kasvoja? Onko koulu niitä jotka eivät tunnusta kiusaamisen olemassaoloa heidän hienossa lyseossaan ei voi sellaista piillä, hei opettajat kiusaaminen on siirtynyt someen ajat sitte.

        Outoa paapomista todellakin, mutta kuvaa rehtorin asennetta. Koulutus ja korkeat tittelit ylitse muiden asioiden. Rehtorille oli kova isku, kun "hyvä" oppilas tekijänä. Olisi ollut paljon helpompaa, jos joku hieman syrjäytynyt oppilas teon tekijänä. Nyt menee koulun maine, kun huomataan, että sosiaaliset taidot, empatia jne. ovatkin ainakin yhtä tärkeitä kuin priimuksena oleminen. Pelkällä hyvällä koulutodistuksella ei tässä maailmassa pärjää.


      • ölklmnjnjbhj
        sostaidot kirjoitti:

        Outoa paapomista todellakin, mutta kuvaa rehtorin asennetta. Koulutus ja korkeat tittelit ylitse muiden asioiden. Rehtorille oli kova isku, kun "hyvä" oppilas tekijänä. Olisi ollut paljon helpompaa, jos joku hieman syrjäytynyt oppilas teon tekijänä. Nyt menee koulun maine, kun huomataan, että sosiaaliset taidot, empatia jne. ovatkin ainakin yhtä tärkeitä kuin priimuksena oleminen. Pelkällä hyvällä koulutodistuksella ei tässä maailmassa pärjää.

        Mitä tästä alaikäisestä koulutytöstä sitten olisi pitänyt kertoa? Sitä menestystä korostettu varmaan sen takia, että sitä on vaikea käsittää miksi nuori, hyvin koulussa pärjäävä tappaa kaverinsa. Samankaltaisia asioitahan otettiin esim Kauhajoen ampumisjutussakin esiin, kyseltiin kavereilta millainen on, miten pärjäsi koulussa ym ym.


      • seuraaja
        sostaidot kirjoitti:

        Outoa paapomista todellakin, mutta kuvaa rehtorin asennetta. Koulutus ja korkeat tittelit ylitse muiden asioiden. Rehtorille oli kova isku, kun "hyvä" oppilas tekijänä. Olisi ollut paljon helpompaa, jos joku hieman syrjäytynyt oppilas teon tekijänä. Nyt menee koulun maine, kun huomataan, että sosiaaliset taidot, empatia jne. ovatkin ainakin yhtä tärkeitä kuin priimuksena oleminen. Pelkällä hyvällä koulutodistuksella ei tässä maailmassa pärjää.

        Suurempi vastuu on tytöllä,kun täydessä ymmärryksessä ja fiksuudessa tekee tällaisen teon.Erittäin vaarallinen yhteiskuntaan,pystyy älykkyydellään manipuloimaan jopa opettajat ja virkavallan, pelottavaa.Niin se Hitlerkin...


      • kysyntietääkseni
        seuraaja kirjoitti:

        Suurempi vastuu on tytöllä,kun täydessä ymmärryksessä ja fiksuudessa tekee tällaisen teon.Erittäin vaarallinen yhteiskuntaan,pystyy älykkyydellään manipuloimaan jopa opettajat ja virkavallan, pelottavaa.Niin se Hitlerkin...

        On siinä lapsenlapsille kerrottavaa koko sukunsa osalta!
        Voi,voi tätä tappajan paapomista Ai, anteeksi vielä ei käräjillä todistetun sellaisen.Millaista on uhrin omaisten seurata tätä tappajan pelastusfarssia?!


      • Käväisinhän
        tiedoksi_tietämättömälle kirjoitti:

        Ootko sä käynyt mitään kouluja? Toukokuu on kuule vielä opiskelujen aikaa oli koulu mikä hyvänsä .Monesti silloin pidetään vielä kokeita, ja nyt vasta kuukauden alku. Ei toukokuussa mitkään kesälomat vielä ole.

        minä kiertokoulua ennen sotia, tosin aika usein pinnasin sieltä, joten eipä tuota oppia ole paljoakaan tullut saaduksi. Siksi ajattelinkin, että Hanna - joka on saanut käydä koulua jo monta vuotta - on jo oppinut aika paljon, joten voisi vähän huilata sellissään ja nautiskella Wanha-Runkkarin fiksusta seurasta.


      • piiripienipyörii
        Karmeeta kirjoitti:

        Sitä asiaa ei mikään muuta, että tappoi viattoman ihmisen, josta ja jonka perheen surusta ei kukaan puhu mitään! Hengen riistäminen on rikoksista julmin, siihen ei ole minkäänlaisia lieventäviä seikkoja! Vankila on käsittääkseni rankaisemista varten, ei viihtymistä ja opiskelua varten. Kohtahan tämä nuori hairahtunut tappaja-parka palaa valkoisella mopoautolla lyseoon ysille...

        Eikös sanonta kuulu, että se joka tappaa yhden tappaa toisenkin!


      • loppuelämävankilassa
        näinontoimittava kirjoitti:

        TUo tyttö tarvitsee kunnon rangaistuksen, elinkautin pitäisi olla elinkautinen oikeesti! Ei ikinä ulos vankilasta ja pesköön koppinsa itse! Kaikki mukavuudet pois ja ruoka huonosti tehtyä ja pahaa! Vankila on rangaistuslaitos eikä lepokoti. Aivan sama onko älykäs vai tyhmä koppiin vaan ja ovi lukkoon!

        Täysin samaa mieltä. Mutta kun kerran vapautuu niin ei voi toivoa kuin pelkkää pahaa koko loppu elämksi.


      • tapaittes
        ookkovähähermona kirjoitti:

        Saman kohtalon varmaan suot muillekin tappajille, murhaajille, raiskaajille??!

        Totta vitussa vitun juntti.


    • pelottavaa

      Mites kauan tämmöinen asia säilyy rikosrekisterissä? Toivottavasti ei poistu koskaan. Meinaan vaan, että ei pääse opiskelemaan mitään sellaista alaa, jolla voisi olla muille vaaraksi. Itse en ainakaan haluaisi kymmenen vuoden päästä olla esim. lääkäri- tai hoitaja-Hannan potilas. En myöskään haluaisi häntä hoitamaan tai opettamaan lapsiani.

      • dsfg

        voi tulla lääkär ko o nii fiksuki! tai sit voi tulla sanna marinin II hallituksee ihan sosiaali ja terv ministeri?


      • Näinpäs

        Niin ja selvästi henkiset lahjat viittaa poliisin ammattiin,kun juttua tutkinut tutkijakin niin fiksuksi ylisti... aivan selvästi yleisönpalvelija-ainesta.Kunhan vielä täyttyisi se pituusvaatimus 175 cm (tosin siitä voidaan poliisikoulun oman hakukriteerin mukaan poiketa yksittäistapauksissa).


    • minttuville

      luulen että tekoa oli suuniteltu pitkään ja mukana oli joku muukin!!

      • 54765746574756

        Juu, jotenkin tuntuu, että tyttö ei kerro kaikkea. Ottaa ehkä syyt niskoilleen, mutta miksi? Pelostako?

        Siihenkö liittyy tuo tolkuton vaahtoaminen häntä vastaan palstalla? Todellinen tekijä tai sen suojelija haluaa kiinnittää kaiken huomion tyttöön?


    • Rautatieaseman juopoilta löytyy tietoa aiheesta.

    • Marjanetta

      Surullista ja merkillistä, että tälläisiä tapahtuu. Mikä lie taustalla, sanotaan että kateus voittaa kiimankin, mutta ei sentään voisi kuvitella olevan sentään syy tappoon, tai kenties mahdollisesti murhaan.
      Voisi kuvitella, että tappajalla on asiat ollut kaiken hyvinvoinnin keskellä, kuitenkin todella huonosti, ehkä hänellä on ollut pitkääkin piilotettua ahdistusta ja masennusta, joka näin ikävällä tavalla kulminoituisi.
      En puolustele tekijää, kunhan ihmettelen mikä tekoon on johtanut, ja jokin syy siihen tapahtuneeseen on, ja jos syyt on tiedossa, se olisi hyvä tuoda julkisuuteen, sillä niin voitaisiin yrittää auttaa ajoissa ja estää mahdollisimman monta surullista tapausta.

      Tuollaisia tappoja tai murhia ei saisi tapahtua ensimmäistäkään, ja en ymmärrä miten nuo kaikki tapahtumien omaiset pystyvät elämään asian kanssa, saati tekijä.
      Ellei tekijä ole pahasti sairas, pitäisi hänen olla todella ja syvästi katuvainen.

      • Kovaluuontää

        Ei tuntunut kovin katuvaiselta poliisien kommenttien mukaan. On asiallinen ja rauhallinen. Ei kommentoitu kertaakaan , että tyttö olisi pahoillaan teosta ja katuisi.


      • Wanha-Runkkari
        Kovaluuontää kirjoitti:

        Ei tuntunut kovin katuvaiselta poliisien kommenttien mukaan. On asiallinen ja rauhallinen. Ei kommentoitu kertaakaan , että tyttö olisi pahoillaan teosta ja katuisi.

        Niin. Ja fiksukin on tämä tyttö.


      • Näinpäs
        Kovaluuontää kirjoitti:

        Ei tuntunut kovin katuvaiselta poliisien kommenttien mukaan. On asiallinen ja rauhallinen. Ei kommentoitu kertaakaan , että tyttö olisi pahoillaan teosta ja katuisi.

        Niinhän poliisinkin ammatissa kuuluisi olla asiallinen ja rauhallinen. Eikä missään mediassa "Mikkelin torilla poliisin toimien seurauksena tapahtuneen pamauksen" aiheuttanut karhukoplan jäsen ole kertonut olevansa pahoillaan saatika katuisi!


    • Paapomista

      Minä en ymmärrä tätä tappajan paapomista jafiksuudella kehumista.Pitäisi ottaa kovat otteet jo kuulustelussa ja muutoinkin.Rikosta pitää seurata rangaistus eikä paapomista.Turhaa höpinää on myös analyysi siitä, mikä mahdllinen psyykkinen häiriö tappajalla on ollut.

      • matti_äijäö

        Älä jauha paskaa. Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä!


      • KunnollaVankilaa

        Ihan samoilla jäljillä! tappajalle tai jopa murhaajalle kunnon tuomio! vankilaa ainakin 4 vuotta ja rahallisia korvauksia uhrin vanhemmille ainakin 200.000e! teko oli niin törkeä ja julma, ja ehkä suunniteltu, eli täyttäisi lopulta murhan kriteerit. Kaikki paapominen ja puheet tappajan entisestä elämästä on lopetteva heti, niillä ei ole merkitystä ja ne ei alenna tuomiota! Fiksu ihminen ei MURHAA toista ihmistä!! Miten tämä on joillekkin niin helvetin vaikea käsittää? moni kakku päältä kaunis sopisi tähän erittäin hyvin! Jotain on ihmisessä mennyt pahoin vikaan jos ajatuksena on murhata toinen ihminen ja jos sitä on oikein suunniteltu!

        Toivon todella kovaa tuomiota hänelle ja olkoon kova tuomio sitten varoituksena muille jotka samanlaisia ajatuksia mahdollisesti päässään hautovat! Tämä nuori tyttö teki hirveän teon! tappoi samanikäisen luokkatoverin!! Tälläistä asiaa ei voi tai tule missään nimessä hyväksyä tai ymmärtää!!


      • Objektiivinen
        KunnollaVankilaa kirjoitti:

        Ihan samoilla jäljillä! tappajalle tai jopa murhaajalle kunnon tuomio! vankilaa ainakin 4 vuotta ja rahallisia korvauksia uhrin vanhemmille ainakin 200.000e! teko oli niin törkeä ja julma, ja ehkä suunniteltu, eli täyttäisi lopulta murhan kriteerit. Kaikki paapominen ja puheet tappajan entisestä elämästä on lopetteva heti, niillä ei ole merkitystä ja ne ei alenna tuomiota! Fiksu ihminen ei MURHAA toista ihmistä!! Miten tämä on joillekkin niin helvetin vaikea käsittää? moni kakku päältä kaunis sopisi tähän erittäin hyvin! Jotain on ihmisessä mennyt pahoin vikaan jos ajatuksena on murhata toinen ihminen ja jos sitä on oikein suunniteltu!

        Toivon todella kovaa tuomiota hänelle ja olkoon kova tuomio sitten varoituksena muille jotka samanlaisia ajatuksia mahdollisesti päässään hautovat! Tämä nuori tyttö teki hirveän teon! tappoi samanikäisen luokkatoverin!! Tälläistä asiaa ei voi tai tule missään nimessä hyväksyä tai ymmärtää!!

        Mistä tiedät että "teko oli niin törkeä ja julma..."? Et mistään, mutta silti olet valmis lynkkaamaan tietämättä mitä on tapahtunut. Tuo ainakin on törkeää ja julmaa. Tälläistä mielivaltaa ei voi tai tule missään nimessä hyväksyä tai ymmärtää.


      • onkylläpaapontaa

        Jokainen terve ihminen tietää että on julmaa tappaa toinen, eikä sitä terve edes tee. Toivottavasti tappaja saa kunnon rangaistuksen eikä vaan paapota ja kehuta. Toki mielisairaalan suljettu voi myös olla oikea paikka.


      • Objektiivinen
        onkylläpaapontaa kirjoitti:

        Jokainen terve ihminen tietää että on julmaa tappaa toinen, eikä sitä terve edes tee. Toivottavasti tappaja saa kunnon rangaistuksen eikä vaan paapota ja kehuta. Toki mielisairaalan suljettu voi myös olla oikea paikka.

        Voivoi kun on naivia puhetta. Jokainen ihminen kykenee tappamaan kun riittävästi "ahdistetaan nurkkaan". Siinä tilanteessa ei fiksuudesta ja "terveydestä" ole mitään hyötyä. Tuontapainen hurskastelu toimii tasan tarkkaan siihen saakka kun itselle jotakin vastaavaa sattuu.


      • supjektiivinen
        Objektiivinen kirjoitti:

        Voivoi kun on naivia puhetta. Jokainen ihminen kykenee tappamaan kun riittävästi "ahdistetaan nurkkaan". Siinä tilanteessa ei fiksuudesta ja "terveydestä" ole mitään hyötyä. Tuontapainen hurskastelu toimii tasan tarkkaan siihen saakka kun itselle jotakin vastaavaa sattuu.

        ¨Kun riittävästi ahdistetaan nurkkaan?" Miten tuo yksittäinen lausahdus olisi käsitettävä tässä kyseisessä ceississä? Fyysisenä vai henkisenä alemmuudentunteena? Eli uhkasiko uhri tekijää jollakin tavalla, vai olivatko asiat vain tekijän päässä ajautuneet siihen pisteeseen, että hän tunsi itsensä uhatuksi? Muuten, tervejärkinen ihminen ei henkisestikään nurkkaan ahdistettuna tee hirmutekoja, etenkään paikassa joka on niin huonosti tekoon valittu kuin oma koti?


      • Näinpäs
        matti_äijäö kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Älä puhu asioista mistä et mitään tiedä!

        Kuuleppas "matti_äijäö"! MITÄ tai MIKÄ on sellaista tietoa,että se KUITTAISI HARKITUN MURHAN?!?!?!EEEEEIIIIII MITÄÄÄÄÄÄN EIKÄ MIKÄÄÄÄÄÄÄÄN!


      • Näinpäs
        Objektiivinen kirjoitti:

        Mistä tiedät että "teko oli niin törkeä ja julma..."? Et mistään, mutta silti olet valmis lynkkaamaan tietämättä mitä on tapahtunut. Tuo ainakin on törkeää ja julmaa. Tälläistä mielivaltaa ei voi tai tule missään nimessä hyväksyä tai ymmärtää.

        No,nyt on "vettä virrannut Tammerkoskessa" ja "fiksulle Hanna Valtoselle" luettu MURHASYYTE! Voisiko nimimerkki "Objektiivinen" nyt kertoa meille tyhmemmille,että MISSÄ SYYTTÄJÄ TEKI VIRHEEN!?!?!?!?!?!??!?!?


    • mdiwebgoiwe

      Vittu, että oot pohjattoman utelias

    • tsemtsemtsem

      Tsemiä Hannalle.

    • Hannaonhyväihminen

      Herttainen ja kiltti tyttö on. Todella ystävällinen.

    • mansikkaju

      silkkaa kultaa ja seksiä

    • partaukkelit

      Ilmeisesti pääsi ehdonalaiseen viime viikolla. Joku mättää Suomalaisessa yhteiskunnassa ja oikeuslaitoksessa. Ei mene tavallisen tallaajan jakeluun että hasiksen viljelystä saa kovemman tuomion kuin kylmäverisestä murhasta. Toivottavasti nainen tulee julksuuteen ja pyytää anteeksi.

    • Pees

      Eiköhän tyttö hoidossa ole vielä pitkään..

    • Anonyymi

      Sais tuosta varmaan uskollisen tyttöystävän, mulle kelpaisi. Pettäjät ovat murhaajia pahempia

    • Anonyymi

      Jokohan joku onnellinen on esitellyt uuden miniän vanhemmilleen, On siinä kahvipöydässä varmaan isukilla suu mutrulla kun tietää että pojan tyttöystävä on oikea lihanleikkaaja.

    • Anonyymi

      Joko muuten sirppi ja vasarakuja on myyty.
      Löytyikö takasta irtopää

    • Anonyymi

      Istui vain 3 vuotta, nyt vapaa. Niin väärin. Voisiko joku oikeudentuntoinen vähän nirhaista hannaa? Tuo on psykoottinen tappaja. Vaanii pian uutta uhria.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe