Riistaruoka

VilliKarj

Riista on parasta. Hirvi, villisika, peura jne. Uunissa paistettuna ja jonkin kastikkeen ja uunipottujen kanssa.

15

1043

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voikyllä

      Toi niin totta, vain hevosenliha on parempaa.

    • fuudii

      Millä kypsyys-asteella syöt riistasi - medium, medium rare tai vielä raaempana?

      Mieti myös onko liha mitenkään testattua eli sisältääkö se bakteereita, loisia tai alkueläimiä kuten luonnossa elävän eläimen lihassa voi olla.

      No useimmat eivät edes tiedä sairastavansa toksoplasmoosia, joka saa heidät hiukka hitaiksi ja ärsytyksille alttiiksi ja tämä vain liian raa'an lihan syönnistä tai katin pitämisessä lemmikkinä.

      Ja totta - hevoisen liha on parasta - varsinkin savustettuna.

      • BLOODisLIFE

        Toksoplasmoosin voi saada jos syö raakaa lihaa ja vaikka lemmikkinä olisi kissa joka kävisi myös ulkona niin se ei tarkoita että kissalla olisi toksoplasmoosi! Liha kannattaa kypsentää ja itse en syö raakaa lihaa, mä kypsennän lihan. Riista on hyvää lihaa ja jos on jauhelihaa niin voi tehdä vaikka kastiketta. Uunissa voi myös tehdä ja riistan kanssa sopii hyvin marjat


    • kannatetaan

      Kouluihin pitäisi saada 1 riistaruoka päivä viikossa.

    • ufo75

      Antakaa hirvien ja peurojen vaeltaa vapaana ja elää rauhassa

      • Hirvestys

        Sääkös sitten pidät auton kanssa eläinkannat kurissa?


    • dfsde

      Riistaruoka on parasta..
      Vähän aikaa kun on sypnyt riistaa niin naudan liha ei maistu enää millekään..
      Riista on kaikkein eettisintä mahdollista lihaa ja samalla myös kaikkein puhtainta..
      Onneksi ei kasvateeua lihaa tarvii syödä kui äärimmäisen harvoin.

    • Sittenuusikysymys

      Sanoisin, että ensin kannattaa käydä metsällä hankkimassa sitä riistaa. Toki pääkaupunkiseudulla voi napata citykanin paremman puutteessa.

    • Muodi

      Parasta. Njaahan. Minä tykkään hyvin padoissa kypsytetyistä lihoista. Laittaisin kaikki karjalanpaistin piikkiin ei kuin tekisin no myös kesälläkin saslikkia. En ymmärrä eri ruokien muotoja jatkuvalla syötöllä.

    • Diim

      Riistaruoka on todella sokeripitoista. Minä tykkään proteiinista.

    • Loukunmoukun

      Riistaliha on todellakin eettisintä lihaa mitä voi olla normaali tallaajalle. Olen köyhänä ja rikkaana ajatellut tätä usaan otteeseen ja näin se on. Olen vain huono saalistamaan rottia syöntitarkoituksella.

      • 220V

        Tervetuloa Thaimaahan. Itse olen melko pätevä niitä sähköllä pyydystämään tuolta riisipellolta. Liikenisi loukunmoukullekin muutama oikein pullea yksilö.


    • Droctori

      Riista on todella hyvää järkevästi paloiteltuna.

    • miki-66

      Tämä paistihan on hirveä!

    • tykkäänkokata

      Itse olet hirven kaatanut? Paloiteltuna/oikein teurastettuna kaikkein parasta.

      Lapin kulta on hyvää poron lihan kanssa samalla, kun laittaa pataan hienonnettua sipulia. Kansi pitää laittaa raolleen padassa ja mielellään 200C lämmöllä. Lopuksi kääntää uuni nollille ja antaa olla jonkun aikaa.

      Villisika on hyvää liekitettynä (laadukas konjakki sopii tähän tarkoitukseen mainiosti!)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe