AVO8 yleismittari

vanha.parta

Kuinka moni teistä voi sanoa hallitsevansa mittaukset AVO8:lla ilman suurempia ihmettelyjä?
Tai edes tunnistaa ko. mittarin ulkonäöltä.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s.ähkö

      Sillähän sitä -70 luvulla ammattikoulussa mittailtiin ja sen jälkeen töissäkin. Ollut kyllä jo vuosia varaston hyllyllä säilössä muiden muinaismuistojen joukossa meggerin kaverina. Siellä on pari marmoritauluakin jollaisia nykypolvi ei varmaankaan tiedä edes olleen olemassa.

    • nuorivandaali

      Hevosten länkiäkään tiskin moni osaa käyttää tai edes tunnistaa koska ei tarvitse. Aika on ajanut niistä arkikäytössä ohi. Harrastaa ja puuhastella voi vanhojen vermeiden kanssa ihan vapaasti, mutta turha tulla pätemään jollain vanhentuneiden työkalujen käyttötaidoilla

      • vanha.parta

        Osaisitko valjastaa hevosen? Tiedätkö milloin käytetään luokkia, ja milloin setolkkaa. Entä mitä virkaa on mäkivöillä?


    • VääräPalsta

      Mitä ihmettä mäkivyöllä on tekemistä avon kasin kanssa? Vie se partasi hevosmiespuolelle ja kysy sieltä.

      • vanha.parta

        Eihän se ole mies eikä mikään joka ei osaa hevosta valjastaa eikä AVOlla mitata.


      • VääräPalsta
        vanha.parta kirjoitti:

        Eihän se ole mies eikä mikään joka ei osaa hevosta valjastaa eikä AVOlla mitata.

        Maastoratsuja ei tarvitse valjastaa ja bakeliitti-Avolla on mitattu. Mites tuo kuitupuoli? Nykyisin kun joutuu hitsaamaan muutakin kun hiacen helmoja?


      • vanha.parta
        VääräPalsta kirjoitti:

        Maastoratsuja ei tarvitse valjastaa ja bakeliitti-Avolla on mitattu. Mites tuo kuitupuoli? Nykyisin kun joutuu hitsaamaan muutakin kun hiacen helmoja?

        Varmaankin vain tällaisella nuorisomallilla.
        http://www.richardsradios.co.uk/AVO/multiminor4.jpg

        Niin ja hituhommia ei lasketa...


    • SuuretToleranssit

      Oletkos mitanut 70-luvun neukku yleismittareilla ja osannut laskea mittaustuloksen ilman taskulaskinta?

      • vanha.parta

        Tuttu kapine sekin. Siinä taisi olla aseikko vain 0-30, mutta oli esim. 7.5 V mittausalue. Sai vähän aikaa hahmottaa asteikkoa ennen kuin voltit selvisi.


      • Iigoori

        Venäläiset ovat varmaan hyviä laskemaan päissään.


    • onnea50

      Käytin sitä ennen kuin olit edes syntynyt...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe