Miesten hiusten harmaantuminen

Totuus_tästä_aiheesta

Miten te naiset suhtaudutte miehessä ja miehen vetovoimassa, jos ja kun mies harmaantuu hiuksistaan ja lopulta hänellä on hopeanharmaat/valkoharmaat hiukset?

Vaikuttaako tämä miehen vetovoimaan myönteisesti, vai kielteisesti?

48

3338

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naksut

      No vanha on vanha, ei se ainakaan kiinnostustaa lisää jos vanhuus näkyy päällepäin, kertoo se harmaantuminen varmasti myös siitäkin että, elintoiminnot alkaa myös hissukseen hiipua .. ja muutenkin tykkään enemmän itseäni nuoremmista miehistä.
      Tykkätkös muuten itse naisesta jolla on iänmyötä harmaantununeet hiukset? Tuleeko wau- efekti kun näet harmaatukkaisen naisen?

      • voivoi

        olipas hassu kommentti. samalla tavalla voit varmaan ihmetellä, jos joku ehdottaa että lihaksikas nainen ei ole yhtä kiihottava kuin lihaksikas mies? harmaa nainen ja harmaa mies ovat täysin eri asioita.


      • ei-vanha

        Ei hiusten harmaus kerro välttämättä vanhuudesta! Tai elintoimintojen hiipumisesta, oletpa hassu. Itse aloin harmaantua hieman alle 30-kymppisenä kuten suurin osa suvustamme. Tämän jälkeen olen tehnyt pari lastakin vielä ja nyt kun ole 48, niin olen paremmassa kunnossa kuin esim. 25-vuotiaana. Toiki olen pitänyt itsestäni huolta terveellisellä ruokavaliolla ja liikunnalla myös tupakoimattomuus ja alkoholittomuus kuuluvat asiaan.


      • keksiikäinen
        voivoi kirjoitti:

        olipas hassu kommentti. samalla tavalla voit varmaan ihmetellä, jos joku ehdottaa että lihaksikas nainen ei ole yhtä kiihottava kuin lihaksikas mies? harmaa nainen ja harmaa mies ovat täysin eri asioita.

        Sinun kommenttisi se vasta hassu oli! Miten niin harmaa nainen ja harmaa mies ovat täysin eri asioita? Molemmat tosiaan viittaavat siihen että ikää alkaa olla ja seksuaalisuuskin rapistumassa. Voihan se harmaus olla tosiaan ennenaikaista, mutta kyllä se efekti siitä tulee, viesti että ei ole ihan elämän huipussa enää. Ihan samahan on jos on ennenaikaisesti lössähtänyt, kaljuuntunut, kaksoisleukainen tms. ei nuoruudesta ja seksuaalisesta elinvoimasta kertovia merkkejä.


    • Ratkaisu_siis

      Onko reseptisi valkohopeanharmaa hiuksiselle miehelle, että leikkaa ja pitää päänsä kaljuna? Niin parempi?

    • jullit

      Onko pakko miellyttää kaikkia naisia ? Minua tuskin haittaa jos oma kulta sitten ajallaan harmaantuu, mutta en silti itse ihaile harmaantuvia miehiä, eikä kaljukaan ole hyvä miehellä,mutta ikääntymisestä ei kannata ottaa stessiä.
      Kohta kysyt tietysti että haittaako mahakas mies, onko semmoinen hurmaava.
      Tottakait naiset kiinnostuvat nuorekkaan näköisitä, terveistä ja elinvoimaisista miehistä, tuskin kenenkään naisen haave on joutua omishoitajaksi miehelle.

    • kirmara

      Kyllä minua viehättää vanhemmat miehet.Ei tietysti ihan vanhat papat,joku raja sentään.Ei sillä hiusten värillä ole paljonkaan merkitystä jos joku ihastuu sinuun.

      • sepappa

        määrittele vanhatpapat pappatunturikin kulkee nopeiten ennen loppuvihellystä.


      • hyipapat
        sepappa kirjoitti:

        määrittele vanhatpapat pappatunturikin kulkee nopeiten ennen loppuvihellystä.

        Yli 45 tietty. Turha haaveilla että vanhana toimisi parhaiten, ei se niin vain mene varsinkaan miehillä, vaikka kuinka niin toivoisit.


    • tukka68

      Mieheni alkoi hamaantua heti kolmenkympin jälkeen. Nelikymppisenä hän oli jo oikeastaan valkotukkainen. En kiinnittänyt asiaan juuri huomiota, minusta hän oli charmantti blondi. Kerran sukujuhlissa eräs ihminen tuli hämmentyneenä sanomaan että anteeksi kun en tullut heti tervehtimään, ei ollut tunnistanut ensimmäisenä ovasta tullutta "vanhaa pappaa". Olin loukkantunut mieheni puolessta. Kun nyt myöhemmin katson häntä esim. valokuvista niin on myönnettävä että kyllä hän ikäistensä seurassa näytti 40 vuotiaana hyvinsäilyneeltä kuusikymppiseltä. Nyt kun ollaan viisissäkympissä niin ero alkaa tasoittua vähän. Huono puoli on että varhain harmaantunut näyttää muita vanhemmalta. Hyvä puoli että arvellussa ikäryhmässä näyttää sitten ikäistään nuoremmalta. Kuten edellinen kirjoittaja totesi, hiustenvärillä ei ole mitään väliä kun ihastuu.

    • NouHätäNouHätä

      Harmaantuminen on seksikästä!

      • setoinentohelo

        taiat itte olla se seksikäs vanhaukko. onko myös vaipat seksikkäitä.


      • NouHätäNouHätä

        Olen 25v nainen ja parisuhteessa 40 miehen kanssa, jolla jo harmaita hiuksia ja minua ei haittaa yhtään , tulee särmää ;)


      • tuijareija

        Ihana pari. Sinä tykkäät vahemmista miehistä, sillä ikä tuo särmää. Miehesi tykää nuorista naisista, mielellään yhden sukupolven verran. Vain yksi käytännön ongelma tässä yhtälössä on. Sinä saat joka vuosi vanhemman ja siis särmikkäämmän miehen, mutta nuoresta nais. Miehestäs miehestäsi nuoruus on ihanaa, ei harmaat hiukset tai ikärypyt.


      • NouHätäNouHätä

        Miksi noin negatiivinen vastaanotto?
        Mieheni edellinen tyttöystävä oli häntä vanhempi. Seurusteli ensimmäisen kerran 26-vuotiaana 38-vuotiaan naisen kanssa. Ikäeromme ei ole koskaan ollut este eikä hidaste, tutustuimme vähitellen ja rauhassa toisiimme IHMISINÄ. Huomasimme, että meillä oli niin paljon yhteistä ja positiivisia kokemuksia että menimme yhteen.
        Ikä ja ulkonäkö tässä suhteessa on jotain aivan toisarvoista, koska täydennämme toisiamme ja nautimme toistemme seurasta muutenkin kuin vällyjen välissä. :)


      • taiöthaöthaö
        NouHätäNouHätä kirjoitti:

        Miksi noin negatiivinen vastaanotto?
        Mieheni edellinen tyttöystävä oli häntä vanhempi. Seurusteli ensimmäisen kerran 26-vuotiaana 38-vuotiaan naisen kanssa. Ikäeromme ei ole koskaan ollut este eikä hidaste, tutustuimme vähitellen ja rauhassa toisiimme IHMISINÄ. Huomasimme, että meillä oli niin paljon yhteistä ja positiivisia kokemuksia että menimme yhteen.
        Ikä ja ulkonäkö tässä suhteessa on jotain aivan toisarvoista, koska täydennämme toisiamme ja nautimme toistemme seurasta muutenkin kuin vällyjen välissä. :)

        Ei mene kauan kun vällyjen välissäkään ei toimi. Ja sinulla taas vauhti vain kiihtyisi. No, ainahan voi vaihtaa. Nauttikaa siihen asti, vielä parisen vuotta!


      • aaaaaaaaaaa
        NouHätäNouHätä kirjoitti:

        Miksi noin negatiivinen vastaanotto?
        Mieheni edellinen tyttöystävä oli häntä vanhempi. Seurusteli ensimmäisen kerran 26-vuotiaana 38-vuotiaan naisen kanssa. Ikäeromme ei ole koskaan ollut este eikä hidaste, tutustuimme vähitellen ja rauhassa toisiimme IHMISINÄ. Huomasimme, että meillä oli niin paljon yhteistä ja positiivisia kokemuksia että menimme yhteen.
        Ikä ja ulkonäkö tässä suhteessa on jotain aivan toisarvoista, koska täydennämme toisiamme ja nautimme toistemme seurasta muutenkin kuin vällyjen välissä. :)

        Kyllä huomaa että kirjoittaja on 25 vuotias. Kommentti ei ollut negatiivinen vaan realistinen. Nelikymppinen miehesi on siis vaihtanut useiden ikäistensä tavoin nuorempaan oman ikäkriisinsä alkaessa. Jos vähän vilkaiset hänen tavaroitaan tulet huomaamaan että mies syö nykyisin potenssilääkkeitä. Nämä kaksi ihan perusoiretta mihen keski-iän kriisissä. Kun kriisi pahenee, on todistettava oma miehisyys vielä nuoremmalla. Toinen juttu on sitten sinä. Miehesi ulkonäkö tulee notkahtamaan hormoonitason muutoksista jotuen seuraavan 5 vuoden päästä dramaattisesti. Huomaat pian häpeäväsi vanhaa ukkoa nuorien kaveriesi seurassa. Mutta hyvää jatkoa vaan. Pitäkää hauskaa niin kauan kun ihastuminen vaikuttaa järjenjuoksuunne.


      • NouHätäNouHätä

        Realistinen ehkä, mutta onko sitä niin vaikea uskoa että minulle hän on sielunkumppani? Mitään potenssilääkkeitä hän ei ole koskaan joutunut syömään- usko pois. Muutenkin suhteemme ylläpitävä voima on kaikkea muuta kuin seksuaalinen.

        Vaikka hän vanheni ja muuttuisi kyvyttömäksi sängyssä, en häntä vaihtaisi. Hän ymmärtää minua ja minä häntä. On vaikeaa kuvailla tuollaiselle, todennäköisesti miehestä vain seksiä hakevalle ihmiselle, minkälaista todellinen sielunystävyys on. Hän on minulle myös paras ystävä.

        Olemme jo olleet yhdessä niin kauan, että tunnemme toisemme jo läpikohtaisin. Seksi ei ole suhteessamme pääasia, mikä on täysin tervettä.

        Hän on älykäs, sivistynyt ja mitä hyväsydämisin ihminen maanpäällä. Rakastan häntä syvästi kunnes kuolema meidät erottaa.

        Mutta mikäli sinulle vastakkainen sukupuoli on vain ikää, numeroita, ulkonäköä ja seksiä- niin olet pahasti hukassa.

        Kun vähän viisastut, niin ymmärrät vielä jonain päivänä että ihminen on muutakin kuin ulkokuori ja sexytime ;)

        Sitä odotellessa. Ja ikää sinulla oli?


      • NouHätäNouHätä

        Lisään vielä etten koskaan ole ollut mikään seksiaddikti. Olen aina etsin seurustelusuhteissani jotain muuta kun ensisijaisesti kyrpää.

        Kunnioitan itseäni enkä ole mikään patja.


      • eimillääpahal
        NouHätäNouHätä kirjoitti:

        Lisään vielä etten koskaan ole ollut mikään seksiaddikti. Olen aina etsin seurustelusuhteissani jotain muuta kun ensisijaisesti kyrpää.

        Kunnioitan itseäni enkä ole mikään patja.

        Olet vielä nuori, et seksuaalisuutesi huipulla. Naisilla se koittaa neljänkympin tienoilla. Silloin miehesi on liki kuusikymppinen, ei voi mitenkään vastata tarpeisiisi. Eipä siinä mitään, ehkä teillä siihen asti menee ihan kivasti, mutta vaihto on edessä.


      • Kurpat yrittää taas siirtää ikäkriisinsä miehille. Mikä siinä on niin kauheaa jos miehellä on nuori naisystävä? Teitä vain harmittaa kun nelikymppinen komea mies ei olekaan kiinnostunut omanikäisensä naisesta vaan haluaa nuorta ja kaunista.

        Naista yritetään vielä dissata sillä, että hän ei nuoren ikänsä takia ymmärtäisi mitä on tekemässä.


      • NouHätäNouHätä

        Seksuaalisuus sitä ja seksuaalisuus tätä. Oksettavaa! Ihankuin ihminen ei muuta olisi kun joku panokamu!
        Ei voisi vähempää kiinnostaa vastaako hän minun tarpeissini silloin vai ei kun en alunperinkään ole mikään seksinperässä juokseva koskaan eläissäni ollut! Seksi ei ole minulle tärkeä asia ja ihmetten syvästi, miksi siitä niin tärkeätä asiaa tehdään. Se, jos mikä, on sairasta.

        Kuten yllä mainitsin, mies on minulle ennenkaikkea sielunystävä. Me todella tulemme hyvin juttuun ja ymmärrämme toisiamme ja mikäli joskus eroaisimme niin todennäköisesti pitäisimme yhteyttä.


      • kateellisetakatvoivoi
        aaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kyllä huomaa että kirjoittaja on 25 vuotias. Kommentti ei ollut negatiivinen vaan realistinen. Nelikymppinen miehesi on siis vaihtanut useiden ikäistensä tavoin nuorempaan oman ikäkriisinsä alkaessa. Jos vähän vilkaiset hänen tavaroitaan tulet huomaamaan että mies syö nykyisin potenssilääkkeitä. Nämä kaksi ihan perusoiretta mihen keski-iän kriisissä. Kun kriisi pahenee, on todistettava oma miehisyys vielä nuoremmalla. Toinen juttu on sitten sinä. Miehesi ulkonäkö tulee notkahtamaan hormoonitason muutoksista jotuen seuraavan 5 vuoden päästä dramaattisesti. Huomaat pian häpeäväsi vanhaa ukkoa nuorien kaveriesi seurassa. Mutta hyvää jatkoa vaan. Pitäkää hauskaa niin kauan kun ihastuminen vaikuttaa järjenjuoksuunne.

        Katkerat vanhat ämmät kääkättää kun ukko vaihtanut nuorempaan :D Niin ihanaa.


    • LiiseLotte

      Itse tunnen erään 60 pitkähiuksisen hrammahapsisen naisen ja on kyllä kaunis! Upeat pitkät,paksut hopeiset kutrit. Hoikka kroppa myös , näyttää paremmalta kuin tyttärensä.

    • PaskaJooseppi1

      Kun alkaa harmaantua niin se on luonnon tapa kertoa: Kuole paska!

      • sinäkin_koet_sen

        Se tapahtuu sinullekin. Pikemmin kuin osaat arvatakaan....


    • Mielipiteitä_kiitos

      Joku kirjoitti, että harmaantuneen naisen ja harmaantuneen miehen vertaaminen sama, kuin lihaksikkaan miehen ja lihaksikkaan naisen.

      Eli harmaantunut mies toimii huomattavasti paremmin, kuin harmaantunut nainen, kuin myös lihaksikas mies toimii ja lihaksikas nainen taas ei oikein.. Tämä siis enemmistön mielipide. Onko haarmaantumis prosessi siis jotenkin vaan miehelle paljon helpompi, jopa hyvä juttu, kuin taas naiselle tragedia lähinnä?

      • väärinmenisullakäsitys

        Ei ole enemmistön mielipide. Johan sen voit lukea tästäkin keskustelusta. Lihaksikas mies toimi joskus paremmin kuin lihaksikas nainen, mutta nykyisin naisenkin kuuluu olla lihaksikas. Kuulemma enemmistö miehistä tykkää.


    • Puheita_kuunneltu

      Niin, välillä kuule puhetta charmikkaasta vanhemmasta miehestä, jonka charmi perustuu osaltaan juurikin näihin hopeaharmaa hiuksiin ja onpa näissä jutuissa yhdistetty seksuaalinen puoleensaveto myös näissä hopeaharmaa panttereissa, toki juuri nämä eräät harvat vanhemmat pantterit ovat yleisilmeeltään kropan ja kasvojen suhteen olleet nuorempana komeita miehiä ja vanhemmillakin päivillä omaavat vielä huolletun lihaskunnon, atleettisuuden, eli punttitreeni ohjelmaa sahataan säännöllisesti edelleen. Nämä myös osaavat pukeutua hyvin/tyylikkäästi ja jos ei nyt enää sixpackia löydy, niin pyykkilautavatsa löytyy paidanhelman alta edelleen.

      • fkagta

        Nekin ovat olleet halutumpia nuorena. Tai jos tarkoitat näitä elokuvakuuluisuuksia, niin toki se seikka, se kuuluisuus on voinut tuoda "charmia" lisää verrattuna nuoruuteen, mutta aika harvalukuinen joukko se tietysti on. Eikä siis harmaudesta johdu vaan kuuluisuudesta, se haluttavuuden lisääntyminen. Harmaa siis pikemminkin on seikka joka ei haittaa. Harmaus ei ole plussaa.


    • 12plus15

      Kyllähän se on riippuvainen siitä, millainen se loppumies on. Katsokaapa Clooneytä joka rupesi jo kolmekymppisenä olemaan aika harmaa.

      Jos tukka on nuorekkaasti leikattu, ja kroppa kuosissa, ja vaatteet muodikkaat, eikä kasvot väsähtäneet, niin kyllä naisseuraa löytyy.

    • Mielenkiintoista_tämä

      Sitä ei käy varmaan kenenkään kiistäminen, että harmaantuminen on miehille paljon helpompaa ja jopa hyvä juttu (charmikas vanhempi mies), kuin harmaantuminen naiselle. Ei tule kyllä mieleen puoleensa vetävästä harmaantuneesta naisesta tarinaa. Miehistä näitä juttuja välillä kuulee ja naisten suusta. Miksiköhän tässä on tällainen epätasa-arvo?

      • girehgmv

        miehet harmaantuvat usein nuorempina kuin naiset. 30v mies voi olla charmikas toisella tapaa tai useamman mielestä kuin 70v nainen.


      • tathaoörthe
        girehgmv kirjoitti:

        miehet harmaantuvat usein nuorempina kuin naiset. 30v mies voi olla charmikas toisella tapaa tai useamman mielestä kuin 70v nainen.

        En tiedä harmaantuvatko miehet sen nuorempina kuin naiset, mutta naisille on aina ollut sallitumpaa värjätä hiuksensa. Sen värjäämisen teennäisyyden ja luonnottomuuden huomaa miehillä ja se on ollut pitkään vähän sellaista naurettavaa ja säälittävää. Siksi miehet ovat useammin valinneet sen että harmaa saa näkyä. Ja siksi kun se on tavallisempaa, ehkä paremmin löytyy naisia, joita harmaa miehillä ei haittaa, kuin miehiä joita harmaa naisella ei haittaa. Harmaita keski-ikäisiä naisia näkee aniharvoin toisin kuin miehiä.


    • AshBlondJaKaljuMies

      Mun mies (ens vuonna 40) alkoi harmaantua useampi vuosi sitten. En sitä edes ensin huomannut, kun itse tätä peitelläkseen alkoi ajella kaljuksi. Mulle se on se ja sama: rakastan miestäni ja hän on mulle se komein ja kiihottavin mies maailmassa, tukan väristä ja olemassaolosta riippumatta. Kuten Froikkarit(?) lauloi "enhän minä tukkaan toki rakastunutkaan..." Itse olen kohta viiskymppinen, mutta kun olen blondi (siis sellainen hopeanvärinen, ei keltainen, ja on ihan lapsesta asti ollut luonnollinen värini), niin mahdollista harmaantumista ei juurikaan näy. Ei ole käynyt mielessäkään, että se jotenkin miestäni haittaisi, ja muiden miesten mielipiteistä en suuremmin piittaa. Hyvä näin.

    • sävel

      Hiusten väri ei vaikuta minuun. Sehän vain tekee miehestä charmikkaan. Luonne on se tärkein tekijä!

    • neeeeax

      en katsele harmaantuvia miehiä ,mut ei sitten haittaa jos oma mies aikanaan harmaantuu.
      Nuorekkuus ja elinvoimaisuus puree miehissä, ei pömppömahaa ja siiti luukki pitää olla ehdottomasti!

    • NÄinonnäpplylä

      Joo, ei harmaa ole puoleensavetävää, mutta nyt näin keski-ikäisenä se ei haittaa, niin kuin tässä on jo sanottukin. Oman miehen harmaantuminen on jotenkin söpöä. Ja täytyy sanoa että mieluummin harmaata kuin kaljuuntumista, vaikka kumpikaan ei mikään ihanneominaisuus ole.

    • gffgj

      Mieluummin harmaat hiukset kuin kalju.

      • sillä_mennään

        Minkäs perimälle voit, jotkut harmaantuu varhain, jotkut kaljuuntuu. Ehkä säälittävintä on alkaa peitellä kumpaakaan.


    • tukkataika

      Jos ei pidä vähänkään punertavatukkaisista miehistä, niin silloinhan se on vain hyvä jos kyseinen mies harmaantuu. Kunhan ei tukkaansa leikkaa.

    • Viisasvaimo

      Miehelläni on enää muutama hius ja nekin harmaat, kulmakarvat ovat harmaat, samoin parta. Ei haittaa lainkaan. Hänellä oli aikoinaan mustat paksut hiukset. Hiukset ovat hiljalleen vuosien mittaan harventuneet ja harmaantuneet; näin käy kun vanhenee. Ja se on luonnollista.

      • ihmisen_elämää

        Ihana kommentti, näin se vaan menee! Meillä kaikilla, ihan kaikilla. Se on elämän kulku.


    • No paranee toki ,siis viehätys,harmaa tukkaset miehet on kyllä parasta,,,,tietty vähä muutaki tyylii tarvii

    • puspuspus

      Ehdottomasti myönteisesti!

    • R.Gere

      Itse olen harmaantunut myös hieman vaikka en nyt niin vanhakaan ole vielä. En tiedä mitä naiset tarkalleen ajattelevat harmaapäistä mutta sen tiedän että yksi unkarilainen tuttuni joka on nainen kertoi minulle että " unkarissa harmaapäinen mies on jumalan lahja naisille" ja arvaa vaan että purskahdinko nauruun. =D No mutta minulle on se ja sama mitä kukin ajattelee näistä harmaista hiuksista mutta sen sanon että en värjää niitä pois koska omaan hyvän itsetunnon eikä itseäni asia haittaa.

    • Ratkaisuja

      Olisiko ratkaisu vanhenevan miehen harmaantuneisiin ja ohentuneisiin hiuksiin, että mies alkaisi tällöin säännöllisesti sheivaamaan hiuksensa kokonaan pois ja siirtyisi pysyvästi kaljuun päähän? Olisiko miellyttävämpää naisen silmille?

    • KekkosSlovakia

      Tuossa on kyllä ideaa ja kalju sopii muutenkin paremmin jo aikuisempiin miehen kasvoihin ja olemukseen. Nuoret kaljut miehet on jotenkin hieman hassun näköisiä nutipäitä, mutta kun ikää tulee 30-40 hekin näyttävät Kekkos lookissaan paremmilta, jotkut jopa seksikkäiltä, kunhan muu kroppa ja olemus kondiksessa myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe