Kotimaan Energia / kotimaanenergia.fi

hshjdsdkslöä

Mikä tämä Kotimaan Energia firma on? Väittää olevansa Suomen 4. suurin sähköfirma en ole ikinä kuullutkaan? Onko kellään kokemusta?

274

15337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asadsdasd

      suomen energiayhtiö sama joka on ollut vuosia kuluttajaviraston hampaissa

    • sddddf

      Aijaa

    • vaikkaVoissaPaistaisi

      Suomen Energiayhtiö muuttaa nimensä virallisesti Kotimaan Energiaksi . Eli semmonen firma!!

      • Kotimaan energia ei ole sama asia kuin Suomen energiayhtiö. Norjan suurin verkkoyhtiö Hafslund osti Suomen energiayhtiön. Samalla Hafslund uusi koko kotimaan Energian johdon eli antoi kenkää Suomen Energiayhtiön aikaisille toimijoille.

        Eli kyseessä ei todellakaan ole sama firma kuin Suomen energiayhtiö.


      • jas747

        Kotimaan energia ei todellakaan ole sama lafka kuin Suomen energia


    • Jeppe220

      Osakepääoma 8000e. Liikevaihto 27 000 000e.
      Kohta kun konkurssi taas koittaa, kukaan ei saa rahojaan pois.
      Onnea vaan halvan sähkön hankkijoille.

      • jojv

        Mitä rahoja sähkönostajalla jää saamatta konkurssitilanteessa?


      • sähköjääsaamatta

        Jos tavat on samat, niin sähkö on pitnyt maksaa etukäteen arviolaskuna.


    • PeterinPeriaatteet

      Vain sähköä. Yksinkertaisesti. Varmasti Suomen kalleinta sähköä.

    • Taustaa
    • Jatkuukoentisellään

      Kyllä liittyy. Norskit ostivat Suomen Energiayhtiön ja muuttivat nimen Kotimaiseksi Energiaksi. Sama henkilökunta ja entiset asiakkaat. Nekin, jotka on kyseenalaisin keinoin saatu asiakkaiksi.

      • IhanVaanVinkkinä

        Suomen Energiayhtiö oli alunperinkin norjalaisessa omistuksessa...


      • eijatku

        Alihankkijat jotka myivät aikasemminen huonolla myyntilaadulla ei ole enää mukana suoramarkkinoinnissa.


      • sähkönukke
        IhanVaanVinkkinä kirjoitti:

        Suomen Energiayhtiö oli alunperinkin norjalaisessa omistuksessa...

        Suomen energiayhtiön omisti Ruotsalainen taho, ei norskit.


    • nainen52

      joku vanha akka vinkui ja yski puhelimeen eikä pyytänyt edes anteeksi hoki jatkuvasti ei ole pakko hyväksyä voitte perua yhdellä soitolla tai sähköpostilla

      • ikäloppu

        Et se kyllä sinäkään kovin nuori ole jos olet 52 syntynyt.


    • Sähköisesti_petetty

      Kyllä vaan, tein 2006 (muistaakseni) sopimuksen, sopimuksen myös e-laskutuksesta, ennakkovaroituksista ja raportoinnista Suomen energiayhtion kanssa. Kolme vuotta näköjään meni hyvin, vuoteen 2009. Muutin vuonna 2014 uuteen kotiin. Kaikki minulle tulleet sähkölaskutlaskut olen maksanut ajallaan, mitään ei ole jäänyt rästiin.

      Vuoden kuluttua muutosta, nyt kesäkuussa 2015, saan lähes seitsemän sadan euron "tasauslaskun" vuodesta 2009-2014. Olen luottanut siihen, että kaikki toimii, myös laskutus ja raportointi, kuten lupasivat, enkä ole tarkastanut mitään sen kummemmin. En ensin edes ottanut vakavasti koko laskua, koska en ole tehnyt sopimusta Kotimaan energia - nimisen yrityksen kanssa. Nyt siis yritys laskuttaa minulta kolmen vuoden ajalta "tasauslaskua". Minun pitäisi omalla kustannuksellani alkaa selvittää maksamiani sähkölaskuja kolmen vuoden takaa.

      Otin yhteyttä Kotimaan energian asiakaspalveluun, mutteivat "tunnistaneet asiakkuuttani", kuten asian ilmaisivat. Selvittelen asiaa kuluttaja-asiamiehen kanssa. Varsin mielenkiintoista on se, että kuluttaja-asiamies otti heti sen asenteen, että minä olen velkaa kyseiselle sähköfirmalle. Olen tehnyt sopimuksen laskutuksesta ja raportoinnista, ja minu pitäisi voida luottaa siihen, että asiat hoidetaan kuten on sovittu ilman jatkuvaa tarkastusta.

      Palaan asiaan vielä tälle palstalle, kerron miten asiat hoituivat. En kuitenkaan voi missään tapauksessa suositella yritystä, joka laiminlyö velvollisuutensa raortoida ja laskuttaa, ja lähettää asiakkaalle kolmen vuoden takaa laskuja, jotka olisi pitänyt hoitaa ajallaan.

      • lailaki

        En ole varma miten laki velan vanhentumisesta menee tässä asiayhteydessä, mutta voisi olla, ettei yli kolmen vuoden takaisia saa periä tässä tapauksessa edes tasauslaskun yhteydessä https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030728. Toki sähkömarkkinalaki kannattaa vielä katsoa, onko siellä poikkeusta tämän asian suhteen.


    • peterwärmäre

      sama yritys kuin suomen energiayhtiö puhelinmyyntiä harjoittavat thaimaasta ja espanjasta käsin. Palkkoja ei makseta ja työlupia juostaan karkuun myös kuluttajaviraston hampaissa sekä median

      • oikaisu

        Kotimaan energialla markkinointi hoidetaan kyllä ainoastaan Oulussa ja Kuopiossa.


      • Oikaisu
        oikaisu kirjoitti:

        Kotimaan energialla markkinointi hoidetaan kyllä ainoastaan Oulussa ja Kuopiossa.

        Hahah, soitetaan sitä muuallakin Suomessa.


      • oikaisunoikaisu
        Oikaisu kirjoitti:

        Hahah, soitetaan sitä muuallakin Suomessa.

        Ei enään. Muut alihankkijat on potkittu pois alhaisen myynnin/laadun johdosta.


    • kyss.ääri

      mitä heidän hintansa ovat yleisesti?

      • Kotimaanenergianasiakas

        riippuu ihan sopimuksesta, mutta Netto Diili on oikeasti halpa, kun itselläni se on. tällä hetkelläkin maksan sähköstä vain 2,80snt per kwh ja kuukausi maksua 3,99€


      • hintahaukka

        Loisteella maksoin viime kuussa 2,6 snt/kWh ja perusmaksu 3,10eur. Maksat nettodiilillä kotimaan energialle pörssisähköä. Kannattaa ostaa pörssisähköä muuten ihan jokaisen kotitalouden nykyään. Vertaatte vaan marginaalit ja perusmaksun mikä yhtiö ottaa eniten välistä ja ainakin mulla on nyt tää loiste ollut halvin. Fortumilla olis ollu kaks kertaa kalliimpi marginaali


    • Sähkösopimusvaihtoon

      Kuolinpesällä tässä on juuri sopimus, jossa 7,38 snt/kWh 3,84 e/kk. Aika suolainen hinta on, ilmeisesti puhelimessa sovittu.

    • puhelinterrorin_uhri

      Tämän firman puhelinmyyjät eivät tiedä edes, missä ovat töissä. Tämän aamuinen puhelinmyyjä valehteli, että Kotimaan energia EI OLE entinen Suomen energiayhtiö. Ensimmäinen asia mikä paljastui googlettaessa, oli että nimenomaan vain nimi oli vaihtunut.

      En luottaisi yhteenkään asiaan, mitä tämän firman puhelinmyyjät sanovat. Esimerkiksi tämän päiväinen puhelinmyyjä sanoi, että jos haluan estää heidän puhelinsoittonsa, minun pitää muuttaa puhelinnumeroni salaiseksi. Ihanko totta? Mikä on, ettei tämän firman kanssa puhe tehoa! Olen ilmoittanut kaksi vuotta sitten kirjallisesti, etten halua vastaanottaa enää ainuttakaan tarjoussoittoa tai yhteydenottoa. Tämän jälkeen minulle on soittettu ainakin kaksi kertaa ja tänään sitten tästä Kotimaan energiasta.

      Kaiken lisäksi he joka kerta haluavat toimittaa minulle energiaa osoitteeseen, jossa en ole asunut kolmeen vuoteen. Pari vuotta sitten haksahdin Suomen energiayhtiön puhelinmyyjän lipevyyteen, ja suostuin sopimukseen tutustumiseen. Ilmoitin uuden osoitteeni puhelinmyyjälle, mutta he eivät ottaneet sitä huomioon, vaan käyttivät heillä tiedoissa olevaa vanhaa osoitettani. Onneksi posti käänsi sopimuspaperit uuteen osoitteeseeni! Tutkin myös firmaa netistä ja huomasin, ettei siinä ole mitään hyvää. Oikein ketkujen ketku!

      Jos posti ei olisi kääntänyt kirjettä oikeaan osoitteeseeni (postin osoitemuutos ei ollut enää voimassa), tuo energiafirma olisi saanut ketkuiltua sopimuksen voimaan, koska minä en olisi voinut/tajunnut sitä peruuttaa.

      Norjalaisomisteinen Suomen tai Kotimaan energia valehtelee jo nimessään.

      En suosittele kenellekään.

      • huvittunut

        Ihmisillä tuntuu unohtuvan hyvin helposti nykyään se, että myös ne puhelinmyyjät ovat ihan normaali työtään tekeviä ihmisiä. He toimivat työnantajansa ohjeistuksen mukaisesti, eli myyjiä on turha syytellä ylempientahojen virheistä. Ja myyjät eivät voi tietää onko osoite oikein, joten siksi he sen asiakkaalta tarkistavatkin. En ymmärrä sitä, että miksi työtään tekeville ihmisille pitää olla ilkeä, kun asiallisestikin voi sanoa, että kiitos minua ei kiinnosta. Itse kun vaihdoin numeroni salaiseksi, niin ei ole tullut yhtään soittoa puhelinmyyjältä, eli se on ainoa keino välttää soitot. Jos numero ja osoitteet on julkisia, niin silloin kuka vaan yksityinen henkilö tai firma saa numeron ja osoitteet tietoonsa. Nykypäivän ihmiset, erityisesti iäkkäämmät ja keski-ikäiset naiset ovat todella töykeitä ihmisille. Jokaisen kannattaisi miettiä sitä, että miltä itsestä tuntuisi, jos omaa työtä arvosteltaisiin ja vähäteltäisiin. Eikä tuo minun mielestäni ole terrorisointia kun kaksi kertaa soitettu. Järki päähän ja miettimään sitä, että mitä jos itse olisikin puhelinmyyjän paikalla!


      • puhelinterrorin_uhri
        huvittunut kirjoitti:

        Ihmisillä tuntuu unohtuvan hyvin helposti nykyään se, että myös ne puhelinmyyjät ovat ihan normaali työtään tekeviä ihmisiä. He toimivat työnantajansa ohjeistuksen mukaisesti, eli myyjiä on turha syytellä ylempientahojen virheistä. Ja myyjät eivät voi tietää onko osoite oikein, joten siksi he sen asiakkaalta tarkistavatkin. En ymmärrä sitä, että miksi työtään tekeville ihmisille pitää olla ilkeä, kun asiallisestikin voi sanoa, että kiitos minua ei kiinnosta. Itse kun vaihdoin numeroni salaiseksi, niin ei ole tullut yhtään soittoa puhelinmyyjältä, eli se on ainoa keino välttää soitot. Jos numero ja osoitteet on julkisia, niin silloin kuka vaan yksityinen henkilö tai firma saa numeron ja osoitteet tietoonsa. Nykypäivän ihmiset, erityisesti iäkkäämmät ja keski-ikäiset naiset ovat todella töykeitä ihmisille. Jokaisen kannattaisi miettiä sitä, että miltä itsestä tuntuisi, jos omaa työtä arvosteltaisiin ja vähäteltäisiin. Eikä tuo minun mielestäni ole terrorisointia kun kaksi kertaa soitettu. Järki päähän ja miettimään sitä, että mitä jos itse olisikin puhelinmyyjän paikalla!

        Ei ole kyse siitä että minä tai puhelinmyyjät olisivat olleet epäystävällisiä. Kyse on siitä että puhelinmyyjät eivät tiedä mitä he tekevät. Heidät on koulutettu markkinoimaan yritystä, josta he eivät tiedä mitään, tai eivät ainakaan tarpeeksi. Heidät on koulutettu markkinoimaan valhein. Heidän mainostamansa edullinen sähkö verrattuna muihin firmoihin on valheellista. Asia paljastuu kuitenkin vain vertailemalla todellisia hintoja. Jos ihmisellä ei ole nettiä, kuten monilla vanhuksilla esimerkiksi ei ole, heitä on helppo höynäyttää.

        Todellakin minun puhelinnumeroni ja osoitetietoni ovat julkisia. Haluan ne pitääkin julkisina, koska pidän tärkeänä, että ne ihmiset, jotka minuun haluavat olla yhteydessä, saavat asianmukaiset tietoni helposti. Kyllä fonecta tietää, ja kaikki mahdolliset viranomaiset, missä minä asun. Ainoastaan tämä energiafirma ei suostu ymmärtämään, missä on nykyinen asuntoni.

        Miksi minun pitäisi kieltää yhteydenotot kaikilta maailman ihmisiltä vain estääkseni yhden firman yhteydenotot? Olen tätä firmaa kieltänyt KIRJALLISESTI, ja SUULLISESTI useamman kerran, yhteydenotoista. Ongelma on se, että he eivät kunnioita EI-sanaa.

        EI TARKOITTAA EI! NO MEANS NO! Se joka ei sitä kunnioita, se harjoittaa terroria, väkivaltaa. Mitä minun pitää tehdä, että saan heille tämän EI-sanan jakeluun? Mikä viranomaistaho auttaa tämmöisessä asiassa?


      • huvittunut
        puhelinterrorin_uhri kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä että minä tai puhelinmyyjät olisivat olleet epäystävällisiä. Kyse on siitä että puhelinmyyjät eivät tiedä mitä he tekevät. Heidät on koulutettu markkinoimaan yritystä, josta he eivät tiedä mitään, tai eivät ainakaan tarpeeksi. Heidät on koulutettu markkinoimaan valhein. Heidän mainostamansa edullinen sähkö verrattuna muihin firmoihin on valheellista. Asia paljastuu kuitenkin vain vertailemalla todellisia hintoja. Jos ihmisellä ei ole nettiä, kuten monilla vanhuksilla esimerkiksi ei ole, heitä on helppo höynäyttää.

        Todellakin minun puhelinnumeroni ja osoitetietoni ovat julkisia. Haluan ne pitääkin julkisina, koska pidän tärkeänä, että ne ihmiset, jotka minuun haluavat olla yhteydessä, saavat asianmukaiset tietoni helposti. Kyllä fonecta tietää, ja kaikki mahdolliset viranomaiset, missä minä asun. Ainoastaan tämä energiafirma ei suostu ymmärtämään, missä on nykyinen asuntoni.

        Miksi minun pitäisi kieltää yhteydenotot kaikilta maailman ihmisiltä vain estääkseni yhden firman yhteydenotot? Olen tätä firmaa kieltänyt KIRJALLISESTI, ja SUULLISESTI useamman kerran, yhteydenotoista. Ongelma on se, että he eivät kunnioita EI-sanaa.

        EI TARKOITTAA EI! NO MEANS NO! Se joka ei sitä kunnioita, se harjoittaa terroria, väkivaltaa. Mitä minun pitää tehdä, että saan heille tämän EI-sanan jakeluun? Mikä viranomaistaho auttaa tämmöisessä asiassa?

        Anteeksi vaan, mutta tunnen ko. puhelinmyyjän ja tiedän, että et sinä mikään asiallinen puhelussa ollut! Tuttavani kyllä tietää mitä myy ja millä hinnoilla ja ehdoilla. Jos asiakas ei itse sisäistä asioita kunnolla, niin siinäkään kohtaa ei ole myyjän syyllistäminen oikein. Myyjiä on ihan turha syyttää siitä, että he soittelevat ihmisille. Jos sinä et halua saada mistään markkinointi puheluita, niin täytyy soittaa siitä vaikka sinne johtoon sitten, eikä myyjiä syyllistää, myytjät kun eivät päätä mihin soittavat. Kerrotko miksi kyseisen firman pitäisi ymmärtää tai tietää missä asut, kun et sieltä ole sähköjä ottamassa? Mielestäni on lapsellista kimpaatua siitä, että osoitteenne sattui olemaan väärä. Mielestäni puhelin soitoissa ei ole mitään terroria tai väkivaltaa, ainahan voit olla vastaamatta, tai lopettaa puhelun heti tiedettyäsi mistä soitto tulee. Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita.


      • puhelinterrorin_uhri
        huvittunut kirjoitti:

        Anteeksi vaan, mutta tunnen ko. puhelinmyyjän ja tiedän, että et sinä mikään asiallinen puhelussa ollut! Tuttavani kyllä tietää mitä myy ja millä hinnoilla ja ehdoilla. Jos asiakas ei itse sisäistä asioita kunnolla, niin siinäkään kohtaa ei ole myyjän syyllistäminen oikein. Myyjiä on ihan turha syyttää siitä, että he soittelevat ihmisille. Jos sinä et halua saada mistään markkinointi puheluita, niin täytyy soittaa siitä vaikka sinne johtoon sitten, eikä myyjiä syyllistää, myytjät kun eivät päätä mihin soittavat. Kerrotko miksi kyseisen firman pitäisi ymmärtää tai tietää missä asut, kun et sieltä ole sähköjä ottamassa? Mielestäni on lapsellista kimpaatua siitä, että osoitteenne sattui olemaan väärä. Mielestäni puhelin soitoissa ei ole mitään terroria tai väkivaltaa, ainahan voit olla vastaamatta, tai lopettaa puhelun heti tiedettyäsi mistä soitto tulee. Ei kannata tehdä asioista liian vaikeita.

        En tiedä keneksi minua luulet, mutta minä olen ollut asiallinen puheluissani kyseiseen firmaan, ja samoin ovat olleet asiallisia ja ystävällisiä myös tämän firman puhelinmyyjät. Valitukseni koskee sitä, että puhelinmyyjät eivät tiedä mitä he myyvät, heillä ei ole asiallista informaatiota ja tieto firman sisällä ei selvästikään kulje myyjille asti. Olen siis kirjallisesti kieltänyt tätä firmaa esittämästä minulle enää tarjouksia eli olemasta minuun yhteydessä. Tätä minun kieltoani ei ole kunnioitettu eikä sitä ole välitetty puhelinmyyjille.

        Miksi kyseisen firman pitäisi tietää ja ymmärtää missä asun. No vaikkapa siksi, että kuten jo aiemmin selitin, otin harkittavaksi tämän firman sähkösopimuksen pari vuotta sitten, kun ystävällinen puhelinmyyjä minulle niin miellyttävästi kehuen sitä kauppasi. Ilmoitin tällöin puhelinmyyjälle, että heillä oli vanhentunut osoitetieto, koska olin muuttanut. Ilmoitin myös uuden nykyisen osoitteeni. He tästä huolimatta lähettivät sopimuspaperit vanhaan osoitteeseeni.

        Minä en luota firmaan, joka ei osaa edes niin yksinkertaista asiaa pistää oikein kuin osoite.

        Otin sen puhelun jälkeen ja sopimuspapereita odottaessani myös selvää internetissä tästä firmasta ja mainostetusta halvasta sähköstä. Huomasin pian, ettei firmalla ollut puhtaat jauhot pussissaan.

        Puhelinmyynnillä tehdyn sopimuksen voi peruuttaa 14 päivän kuluessa siitä kun se postilaatikosta kolahtaa. Entä kun se pistetään väärään osoitteeseen, jossa en enää asu? Sähkön toimituspaikaksi oli sopimuksessa merkitty nykyinen asuntoni, mutta osoitteeksi vanha! Sopimuspaperit menivät siis vanhaan osoitteeseen, eikä minulla ollut enää osoitteenmuutosta voimassa. Oli ainoastaan postinjakajan ja postilaitoksen ansiota, että sain sopimuspaperit ajoissa käsiini, voidakseni peruuttaa sopimuksen.

        Ja siitä huolimatta, että tällä energiafirmalla varmasti on minun ajanmukainen osoitteeni, sekä tallennettuna heidän rekistereihinsä, että tieto siitä että olen asiasta ilmoittanut useampaan otteeseen niin kirjallisesti kuin suullisesti, he eivät vieläkään saa osoitettani oikein! Miten tämänkaltainen sössiminen on edes mahdollista?

        En pidä asiallisena sitä, että tuttavasi puhelinmyyjä levittelee omia asiakaskontaktejaan vieraille tahoille kuten sinulle. Eiköhän tällä firmalla ole useampi kuin yksi puhelinmyyjä. Ja eiköhän yhden päivän aikana tule useampikin kimpaantunut vastaus. Itse en kimpaantunut, enkä syyllistänyt puhelinmyyjää, tai ollut asiaton. Mikäli tuttavasi on nimenomaan minulle soittanut puhelinmyyjä, hän puhuu minusta paskaa, eli käyttäytyy asiattomasti.


      • huvittunut
        puhelinterrorin_uhri kirjoitti:

        En tiedä keneksi minua luulet, mutta minä olen ollut asiallinen puheluissani kyseiseen firmaan, ja samoin ovat olleet asiallisia ja ystävällisiä myös tämän firman puhelinmyyjät. Valitukseni koskee sitä, että puhelinmyyjät eivät tiedä mitä he myyvät, heillä ei ole asiallista informaatiota ja tieto firman sisällä ei selvästikään kulje myyjille asti. Olen siis kirjallisesti kieltänyt tätä firmaa esittämästä minulle enää tarjouksia eli olemasta minuun yhteydessä. Tätä minun kieltoani ei ole kunnioitettu eikä sitä ole välitetty puhelinmyyjille.

        Miksi kyseisen firman pitäisi tietää ja ymmärtää missä asun. No vaikkapa siksi, että kuten jo aiemmin selitin, otin harkittavaksi tämän firman sähkösopimuksen pari vuotta sitten, kun ystävällinen puhelinmyyjä minulle niin miellyttävästi kehuen sitä kauppasi. Ilmoitin tällöin puhelinmyyjälle, että heillä oli vanhentunut osoitetieto, koska olin muuttanut. Ilmoitin myös uuden nykyisen osoitteeni. He tästä huolimatta lähettivät sopimuspaperit vanhaan osoitteeseeni.

        Minä en luota firmaan, joka ei osaa edes niin yksinkertaista asiaa pistää oikein kuin osoite.

        Otin sen puhelun jälkeen ja sopimuspapereita odottaessani myös selvää internetissä tästä firmasta ja mainostetusta halvasta sähköstä. Huomasin pian, ettei firmalla ollut puhtaat jauhot pussissaan.

        Puhelinmyynnillä tehdyn sopimuksen voi peruuttaa 14 päivän kuluessa siitä kun se postilaatikosta kolahtaa. Entä kun se pistetään väärään osoitteeseen, jossa en enää asu? Sähkön toimituspaikaksi oli sopimuksessa merkitty nykyinen asuntoni, mutta osoitteeksi vanha! Sopimuspaperit menivät siis vanhaan osoitteeseen, eikä minulla ollut enää osoitteenmuutosta voimassa. Oli ainoastaan postinjakajan ja postilaitoksen ansiota, että sain sopimuspaperit ajoissa käsiini, voidakseni peruuttaa sopimuksen.

        Ja siitä huolimatta, että tällä energiafirmalla varmasti on minun ajanmukainen osoitteeni, sekä tallennettuna heidän rekistereihinsä, että tieto siitä että olen asiasta ilmoittanut useampaan otteeseen niin kirjallisesti kuin suullisesti, he eivät vieläkään saa osoitettani oikein! Miten tämänkaltainen sössiminen on edes mahdollista?

        En pidä asiallisena sitä, että tuttavasi puhelinmyyjä levittelee omia asiakaskontaktejaan vieraille tahoille kuten sinulle. Eiköhän tällä firmalla ole useampi kuin yksi puhelinmyyjä. Ja eiköhän yhden päivän aikana tule useampikin kimpaantunut vastaus. Itse en kimpaantunut, enkä syyllistänyt puhelinmyyjää, tai ollut asiaton. Mikäli tuttavasi on nimenomaan minulle soittanut puhelinmyyjä, hän puhuu minusta paskaa, eli käyttäytyy asiattomasti.

        Hän ei ole kertonut mitään tietojasi minulle, vaan hän kertoi tätä lukiessaan, että on soittanut sinulle. Kyllä myyjä tunnistaa teksistä itsensä. Olit puhelimessa syyttänyt tuttavaani valehtelevaksi, ja selvästi syytit myös täällä.
        Minun mielestäni ei ole asiallista käytöstä syyllistää toista valehtelijaksi ja vähätellä/arvostella toisen työtä. Jokaisessa firmassa tapahtuu virheitä ja varmasti et itsekkään ihan virheettä ole elämässäsi onnistunut! Jos kiukuttaa noin paljon, että osoitteesi oli väärin heidän listoillaan, niin olisithan toki voinut myyjälle uuden osoitteesi kertoa, niin sama asia ei olisi luokannut sinua mahdollisen seuraavan puhelun tullessa! Ja anteeksi vain kun sanon suoraan, mutta mielestäni olet todella lapsellisesta asiasta pahoittanut mielesi.


      • puhelinterrorin_uhri
        huvittunut kirjoitti:

        Hän ei ole kertonut mitään tietojasi minulle, vaan hän kertoi tätä lukiessaan, että on soittanut sinulle. Kyllä myyjä tunnistaa teksistä itsensä. Olit puhelimessa syyttänyt tuttavaani valehtelevaksi, ja selvästi syytit myös täällä.
        Minun mielestäni ei ole asiallista käytöstä syyllistää toista valehtelijaksi ja vähätellä/arvostella toisen työtä. Jokaisessa firmassa tapahtuu virheitä ja varmasti et itsekkään ihan virheettä ole elämässäsi onnistunut! Jos kiukuttaa noin paljon, että osoitteesi oli väärin heidän listoillaan, niin olisithan toki voinut myyjälle uuden osoitteesi kertoa, niin sama asia ei olisi luokannut sinua mahdollisen seuraavan puhelun tullessa! Ja anteeksi vain kun sanon suoraan, mutta mielestäni olet todella lapsellisesta asiasta pahoittanut mielesi.

        No tuttavasi on erehtynyt. En ole syyttänyt puhelun aikana valehtelijaksi häntä, joka minulle Kotimaan energiasta soitti. Enhän vielä silloin tiennyt hänen valehdelleen. Otin tästä energiafirmasta selvää vasta puhelun päätyttyä, menin nettiin, ja huomasin että se mitä puhelinmyyjä oli minulle sanonut, oli valhetta.

        Tietysti kun kyseisen firman puhelinmyyyjät on koulutettu suoltamaan soopaa yhdestä jos toisestakin asiasta, useampikin voi huomata, että valehdellaan.


      • Petettykuluttaja

        Suomen Energiayhtiö tai Kotimaan energia, mikä nyt onkaan, kusettaa asiakkaitaan maksamaan ylihintaa sähköstä. Sain aikanaan jonkinverran edullisemman tarjouksen vaihtaa nykyisestä yhtiöstäni tänne ja eka vuosi menikin ihan hyvin paitsi sähkönsiirrosta omaan kantaverkkoon jouduin tietysti maksamaan. Kun vuoden määräaika täyttyi, lähetettiin yhtiöstä mainoskirjeen tapainen, jossa piti irtisanoa JATKUVA määräaikainen sopimus. En sitten tätä huomannut tehdä tarpeeksi ajoissa, niin nyt sähkön hinta onkin sitten liki kolmanneksen kalliimpi ed. vuoteen vrt yhtiöön tulevilta uusilta asiakkailta!! Kun reklamoin asiasta, asiakaspalvelu vain totesi, että vuoden päästä voi palata asiaan ja määräaikaista sopimusta ei voi purkaa. Yhtiö siis veloittaa vanhoilta asiakkailtaan törkeästi ylihintaa, jos et huomaa irtisanoa sopimusta ajoissa!! Uusille asiakkaille hinta on houkutteleva, mutta sen jälkeen ne ottavat maksuina halvan sähkön takaisin seuraavana vuonna. Todella moraalitonta toimintaa Kotimaan Energialta!


      • Petettykuluttaja kirjoitti:

        Suomen Energiayhtiö tai Kotimaan energia, mikä nyt onkaan, kusettaa asiakkaitaan maksamaan ylihintaa sähköstä. Sain aikanaan jonkinverran edullisemman tarjouksen vaihtaa nykyisestä yhtiöstäni tänne ja eka vuosi menikin ihan hyvin paitsi sähkönsiirrosta omaan kantaverkkoon jouduin tietysti maksamaan. Kun vuoden määräaika täyttyi, lähetettiin yhtiöstä mainoskirjeen tapainen, jossa piti irtisanoa JATKUVA määräaikainen sopimus. En sitten tätä huomannut tehdä tarpeeksi ajoissa, niin nyt sähkön hinta onkin sitten liki kolmanneksen kalliimpi ed. vuoteen vrt yhtiöön tulevilta uusilta asiakkailta!! Kun reklamoin asiasta, asiakaspalvelu vain totesi, että vuoden päästä voi palata asiaan ja määräaikaista sopimusta ei voi purkaa. Yhtiö siis veloittaa vanhoilta asiakkailtaan törkeästi ylihintaa, jos et huomaa irtisanoa sopimusta ajoissa!! Uusille asiakkaille hinta on houkutteleva, mutta sen jälkeen ne ottavat maksuina halvan sähkön takaisin seuraavana vuonna. Todella moraalitonta toimintaa Kotimaan Energialta!

        Kuules älä valehtele!
        Kotimaan energia ei uusi määräaikaista sopimusta sen päättyessä vaan sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana ja sen voi silloin irtisnoa koska tahansa.

        Minä tiedän tämän asian koska olen työni puolesta tekemisissä Kotimaan Energian kanssa jote älä puhu tuollaista sontaa.


      • Petettykuluttaja
        hullu_ukko kirjoitti:

        Kuules älä valehtele!
        Kotimaan energia ei uusi määräaikaista sopimusta sen päättyessä vaan sopimus jatkuu toistaiseksi voimassaolevana ja sen voi silloin irtisnoa koska tahansa.

        Minä tiedän tämän asian koska olen työni puolesta tekemisissä Kotimaan Energian kanssa jote älä puhu tuollaista sontaa.

        Taidat olla melkoinen ääliö, jos et lukemaasi ymmärrä, vai onko sullekin sitten kerrottu jokin eri versio asiakaspalvelusta..? Vuoden sopimus tehdään aluksi, jonka päättymisestä ilmoitetaan kirjeellä. Jos EI tee määräajassa mitään (ilmoita yhtiölle, että sopimus päättyy NYT), sopimus jatkuukin sitten seuraavan vuoden kovalla kwh hinnalla ja sen purkaminen ei onnistu, kuin sitten taas vuoden päästä. Olen ollut yhteydessä monesti tuon yhtiön asiakaspalveluun ja siis näin toimii kotimaan energia!


      • Petettykuluttaja kirjoitti:

        Taidat olla melkoinen ääliö, jos et lukemaasi ymmärrä, vai onko sullekin sitten kerrottu jokin eri versio asiakaspalvelusta..? Vuoden sopimus tehdään aluksi, jonka päättymisestä ilmoitetaan kirjeellä. Jos EI tee määräajassa mitään (ilmoita yhtiölle, että sopimus päättyy NYT), sopimus jatkuukin sitten seuraavan vuoden kovalla kwh hinnalla ja sen purkaminen ei onnistu, kuin sitten taas vuoden päästä. Olen ollut yhteydessä monesti tuon yhtiön asiakaspalveluun ja siis näin toimii kotimaan energia!

        Juu-u ihan varmaan.


      • uskomatonta
        Petettykuluttaja kirjoitti:

        Suomen Energiayhtiö tai Kotimaan energia, mikä nyt onkaan, kusettaa asiakkaitaan maksamaan ylihintaa sähköstä. Sain aikanaan jonkinverran edullisemman tarjouksen vaihtaa nykyisestä yhtiöstäni tänne ja eka vuosi menikin ihan hyvin paitsi sähkönsiirrosta omaan kantaverkkoon jouduin tietysti maksamaan. Kun vuoden määräaika täyttyi, lähetettiin yhtiöstä mainoskirjeen tapainen, jossa piti irtisanoa JATKUVA määräaikainen sopimus. En sitten tätä huomannut tehdä tarpeeksi ajoissa, niin nyt sähkön hinta onkin sitten liki kolmanneksen kalliimpi ed. vuoteen vrt yhtiöön tulevilta uusilta asiakkailta!! Kun reklamoin asiasta, asiakaspalvelu vain totesi, että vuoden päästä voi palata asiaan ja määräaikaista sopimusta ei voi purkaa. Yhtiö siis veloittaa vanhoilta asiakkailtaan törkeästi ylihintaa, jos et huomaa irtisanoa sopimusta ajoissa!! Uusille asiakkaille hinta on houkutteleva, mutta sen jälkeen ne ottavat maksuina halvan sähkön takaisin seuraavana vuonna. Todella moraalitonta toimintaa Kotimaan Energialta!

        Ei sopimus voi olla samaan aikaan sekä määräaikeinen että jatkuva, ekä määräaikasta voi solmia siten että se tulee itsestään voimaan.

        Käräjille vaan, varma voitto.


      • PuhelinmyyntiÄrsyttää
        huvittunut kirjoitti:

        Ihmisillä tuntuu unohtuvan hyvin helposti nykyään se, että myös ne puhelinmyyjät ovat ihan normaali työtään tekeviä ihmisiä. He toimivat työnantajansa ohjeistuksen mukaisesti, eli myyjiä on turha syytellä ylempientahojen virheistä. Ja myyjät eivät voi tietää onko osoite oikein, joten siksi he sen asiakkaalta tarkistavatkin. En ymmärrä sitä, että miksi työtään tekeville ihmisille pitää olla ilkeä, kun asiallisestikin voi sanoa, että kiitos minua ei kiinnosta. Itse kun vaihdoin numeroni salaiseksi, niin ei ole tullut yhtään soittoa puhelinmyyjältä, eli se on ainoa keino välttää soitot. Jos numero ja osoitteet on julkisia, niin silloin kuka vaan yksityinen henkilö tai firma saa numeron ja osoitteet tietoonsa. Nykypäivän ihmiset, erityisesti iäkkäämmät ja keski-ikäiset naiset ovat todella töykeitä ihmisille. Jokaisen kannattaisi miettiä sitä, että miltä itsestä tuntuisi, jos omaa työtä arvosteltaisiin ja vähäteltäisiin. Eikä tuo minun mielestäni ole terrorisointia kun kaksi kertaa soitettu. Järki päähän ja miettimään sitä, että mitä jos itse olisikin puhelinmyyjän paikalla!

        Puhelinmyyjät ovat ihan samanlaisia uhreja kuin heidän asiakkaansa. Jotta touhu saadaan loppumaan, niin kenenkään ei pitäisi koskaan ostaa mitään puhelinmyyjältä.

        Ei kiitos, ei oikein riitä kun heidän palkkauksensa voi perustua siihen että puhelussa täytyy päästä riittävän pitkälle, joten eivät lopeta pyynnöstä ja jos lyö luurin korvaan, niin soittavat viikon pääästä uudestaan.


    • JatkuuEntisellään

      Soittipa tuollainen minullekin, kertoi Helenin sähkölle kovemman hinnan kuin se muistaakseni onkaan ja tästä antavansa 25 % alennusta. Ilmoitettu prosentti ei täsmännyt ilmoitettujen hintojen kanssa, joten tivasin miten 25 % muodostuu, se on kuulemma joku monimutkaisempi laskelma keskimääräisistä toteumista... ilmeni kuitenkin, että perusmaksu on korkeampi kuin Helenillä, mikä aluksi unohtui mainita. Kova kiire oli päästä tekemään sopimusta, mutta ajattelin että papereista sitten pääsee tarkistamaan mitä tarjotaan. Myyjä rupesi kuitenkin henkilötunnusta tivaamaan, "koska heidän täytyy tunnistaa henkilö, jolle ovat soittaneet". Totesin etten minäkään ole heitä tunnistanut enkä kerro tuntemattomalle soittajalle henkilötunnustani. Myyjä lähes riehaantui, epäilenkö minä häntä ?!?! Sanoin etten epäile sen enempää kuin hän minua, rupesihan hän ensimmäisenä kyselemään tunnistuksia vaikka oli itse soittanut jo tuntemaansa numeroon ! Tästä myyjä kimpaantui niin, ettei ollut enää kiinnostunut koko sopimuksesta vaan totesi halveksivaan sävyyn, että jos tämä on näin vaikeata niin hyvää päivänjatkoa, moro !
      Veikkaan ettei firman tarina kuluttajaviranomaisen kanssa asioinnista ole vielä loppunut.

      • Tiinuli67

        En ymmärrä mistä näitä negatiivisia kommentteja tulee.. Esim tästä sopimuksesta että vuoden päästä olisin muka sitoutunut toiseksi vuodeksi ilman että pystyy peruuttamaan. Itselläni vuoden jälkeen määräaikainen sopimus jatkui toistaiseksi voimassa olevana, eli sain itse valita teenkö uuden sopimuksen heidän kanssaan vai kilpailutanko edelleen halvempaan. Päätin jatkaa asiakkaana toiminnan ollessa moitteetonta. Tein sopimuksen kanssa alustavasti puhelimessa joten oudoksuin aluksi miksi sotua kysytään mutta minulle selitettiin että tarvivat kyseistä tietoa että voivat ottaa yhteyttä edelliseen sähkölafkaani ja hoitaa paperiasiat puolestani mikäli päätyisin vaihtamaan heille. Sotu on kuulemma kanssa suomessa ainoa tapa tunnistautua joten ihan loogistakin että kysyvät ettei esim joku pystyisi ilkeilläkseen tehdä minulle sähkösopimusta ja vain sillä perusteella että on vastannut puhelimeen ja esittäytynyt minuna. Minusta ihan turhaan täällä lietsotaan vihaa kyseistä yritystä kohtaan, miksi mitään huijareita olisivatkaan? Sähkösoppari on ollut minulle säästeliäs valinta tähän mennessä enkä keksi mitään mistä valittaa, paitsi tämän palstan kommenteista.. Minulle esim kerrottiin että saisin nykyisellä kulutuksellani ainakin -30% alennusta nykyiseen sopimukseen verrattuna. Laskettiin myyjän kanssa yhdessä kwh hinnat ja perusmaksut yhteen, heillä oli kaikkien yhtiöiden listahinnat jotka yhtiöt ovat itse energiamarkkinointiviraston sivuille ilmoittaneet (tarkistin itsekin ja täsmäsi omiin) kyseinen sähköä sisäänostohinnalla diili päätyikin olemaan 1/3 edullisempi. Aika jännä että täällä löytyy paljon epäuskoa ja valittamisen aihetta vaikka itselläni homma rullannut alusta saakka. Itse en ole puhelinmyynnissä vielä huijareihin törmännyt, lienevät yksittäiset firmat pilanneet kaikkien maineen..puhelun loppuosa muistaakseni nauhoitettiin ja siinä luettiin ihan sanasta sanaan että ymmärsin että olen tekemässä suullista alustavaa sopimusta. En olisi varmaan sopimusta tehnyt jos en olisi saanut harkita vielä kotona päätöksentekoa rauhassa. Jos olisin halunnut jatkaa edellisessä (kalliimmassa) firmassa, olisin voinut soittaa kirjeessä olevaan numeroon tai sähköpostiosoitteeseen viestiä. Itseasiassa soitinkin numeroon mutta en peruuttamismielessä. Myyjä sanoi puhelimessa että voin olla yhteydessä jos ilmenee jotain kysyttävää. Tein sopimuksen äkkiseltään siitä miehelleni ilmoittamatta, niin hän kyseli sieltä asiakaspalvelusta lisätietoja sopimukseen liittyen, osasivat paremmin selittää hänelle kun itse en ole mikään sähköasiantuntija mutta sopparit ovat kummiskin aina olleet nimissäni. Vuodessa tullut säästöä ~300 euroa johon olen tyytyväinen, vielä kun nämä siirtomaksut saataisiin kuriin...


      • Hohohohohohoho

        Arvon Tiinuli67.. kirjoitit
        "Itselläni vuoden jälkeen määräaikainen sopimus jatkui toistaiseksi voimassa olevana, eli sain itse valita teenkö uuden sopimuksen heidän kanssaan vai kilpailutanko edelleen halvempaan. Päätin jatkaa asiakkaana toiminnan ollessa moitteetonta. "
        Kerropas Tiinuli67 miten Kotimaan Energian vuoden määräaikainen sopimus on ehtinyt jatkua syyskuussa 2015 toistaiseksi voimassaolevana sopimuksena, kun yritys on ollut olemassa toukokuusta 2015? Vai puhutko kenties sopimuksesta joka tehtiin aikaisemmalla peitenimellä Suomen Energiayhtiö (josta satoja valituksia kuluttajavirastoon harhaanjohtavasta markkkinoinnista ja jonka toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen hinta oli Suomen kallein)

        Jatkat Tiinuli67....
        "puhelun loppuosa muistaakseni nauhoitettiin ja siinä luettiin ihan sanasta sanaan että ymmärsin että olen tekemässä suullista alustavaa sopimusta. En olisi varmaan sopimusta tehnyt jos en olisi saanut harkita vielä kotona päätöksentekoa rauhassa."
        Mitään alustavia sopimuksia tai aiesopimuksia harkittavaksi ei Suomen kuluttajaviraston säädösten puitteissa voi puhelimitse myydä, joten sinua on johdettu harhaan tässäkin.

        Ei muuta kun sähkövakuutusta ottamaan! Menee kätevästi kun maksaa väärällä viitteellä!

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082620242350_uu.shtml

        PS Kotimaan Energia on norjalaisomisteinen yritys


      • melkostapuljuu
        Tiinuli67 kirjoitti:

        En ymmärrä mistä näitä negatiivisia kommentteja tulee.. Esim tästä sopimuksesta että vuoden päästä olisin muka sitoutunut toiseksi vuodeksi ilman että pystyy peruuttamaan. Itselläni vuoden jälkeen määräaikainen sopimus jatkui toistaiseksi voimassa olevana, eli sain itse valita teenkö uuden sopimuksen heidän kanssaan vai kilpailutanko edelleen halvempaan. Päätin jatkaa asiakkaana toiminnan ollessa moitteetonta. Tein sopimuksen kanssa alustavasti puhelimessa joten oudoksuin aluksi miksi sotua kysytään mutta minulle selitettiin että tarvivat kyseistä tietoa että voivat ottaa yhteyttä edelliseen sähkölafkaani ja hoitaa paperiasiat puolestani mikäli päätyisin vaihtamaan heille. Sotu on kuulemma kanssa suomessa ainoa tapa tunnistautua joten ihan loogistakin että kysyvät ettei esim joku pystyisi ilkeilläkseen tehdä minulle sähkösopimusta ja vain sillä perusteella että on vastannut puhelimeen ja esittäytynyt minuna. Minusta ihan turhaan täällä lietsotaan vihaa kyseistä yritystä kohtaan, miksi mitään huijareita olisivatkaan? Sähkösoppari on ollut minulle säästeliäs valinta tähän mennessä enkä keksi mitään mistä valittaa, paitsi tämän palstan kommenteista.. Minulle esim kerrottiin että saisin nykyisellä kulutuksellani ainakin -30% alennusta nykyiseen sopimukseen verrattuna. Laskettiin myyjän kanssa yhdessä kwh hinnat ja perusmaksut yhteen, heillä oli kaikkien yhtiöiden listahinnat jotka yhtiöt ovat itse energiamarkkinointiviraston sivuille ilmoittaneet (tarkistin itsekin ja täsmäsi omiin) kyseinen sähköä sisäänostohinnalla diili päätyikin olemaan 1/3 edullisempi. Aika jännä että täällä löytyy paljon epäuskoa ja valittamisen aihetta vaikka itselläni homma rullannut alusta saakka. Itse en ole puhelinmyynnissä vielä huijareihin törmännyt, lienevät yksittäiset firmat pilanneet kaikkien maineen..puhelun loppuosa muistaakseni nauhoitettiin ja siinä luettiin ihan sanasta sanaan että ymmärsin että olen tekemässä suullista alustavaa sopimusta. En olisi varmaan sopimusta tehnyt jos en olisi saanut harkita vielä kotona päätöksentekoa rauhassa. Jos olisin halunnut jatkaa edellisessä (kalliimmassa) firmassa, olisin voinut soittaa kirjeessä olevaan numeroon tai sähköpostiosoitteeseen viestiä. Itseasiassa soitinkin numeroon mutta en peruuttamismielessä. Myyjä sanoi puhelimessa että voin olla yhteydessä jos ilmenee jotain kysyttävää. Tein sopimuksen äkkiseltään siitä miehelleni ilmoittamatta, niin hän kyseli sieltä asiakaspalvelusta lisätietoja sopimukseen liittyen, osasivat paremmin selittää hänelle kun itse en ole mikään sähköasiantuntija mutta sopparit ovat kummiskin aina olleet nimissäni. Vuodessa tullut säästöä ~300 euroa johon olen tyytyväinen, vielä kun nämä siirtomaksut saataisiin kuriin...

        Kotimaan Energia on sähköhintavertailussa yksi kaikkein kalleimmista sähköyhtiöistä. Silti heidän puhelinmyyjänsä väittävät sähkön olevan aina halvempaa kuin nykyinen. Varsinaista huijausta.

        Jos haluaa luotettavan sähkösopimuksen, on ostettava se vanhoilta toimijoilta ja hinta on jopa vuosittain satoja euroja edullisempi kuin Kotimaan Energialla. Puhelinmyyjät valehtelevat.


      • Santeri_12
        melkostapuljuu kirjoitti:

        Kotimaan Energia on sähköhintavertailussa yksi kaikkein kalleimmista sähköyhtiöistä. Silti heidän puhelinmyyjänsä väittävät sähkön olevan aina halvempaa kuin nykyinen. Varsinaista huijausta.

        Jos haluaa luotettavan sähkösopimuksen, on ostettava se vanhoilta toimijoilta ja hinta on jopa vuosittain satoja euroja edullisempi kuin Kotimaan Energialla. Puhelinmyyjät valehtelevat.

        Miten kotimaan energia voi olla yksi kalleimmista, jos esimerkikis heidän hintansa 2015 syyskuulle oli 4,35/kilowattitunti ja koko vuoden keskiarvo vain 3,87 samaan aikaan kun eräiden paikallisten yhtiöiden kuten Kymenlaakson sähkön hinta oli kilowattitunnille peräti 7,11?


      • Santeri_12 kirjoitti:

        Miten kotimaan energia voi olla yksi kalleimmista, jos esimerkikis heidän hintansa 2015 syyskuulle oli 4,35/kilowattitunti ja koko vuoden keskiarvo vain 3,87 samaan aikaan kun eräiden paikallisten yhtiöiden kuten Kymenlaakson sähkön hinta oli kilowattitunnille peräti 7,11?

        Kotimaan energialla on useita erilaisia sopimusmalleja.

        Nuo mainitsemasi hinnat ovat nettodiilisopimuksesta mutta heillä on myös muita kalliimpia sopimustyyppejä.

        Esimerkiksi heidän helppodiili sopimuksensa on huomattavasti Nettodiiliä kalliimpi siinä kilowattihinta on peräti 7.28.

        Kymenlaakson sähköltäkin löytyy edullisempi sopimus, heidän varttikymppisopimuksensa kilowattihinta on 5.16

        Olen poiminut nämä tiedot Energiamarkkinaviraston sivuilta.


    • JatkuuEntisellään

      Enkä malta olla vielä lisäämättä, että sahkovertailu.fi näyttää epäilyttävästi tämän Kotimaanenergian trollisivustolta, luonnollisesti siellä on "verrrattu" kotimaan energia halvimmaksi, mutta lisäksi esitetään sähköä myytävän tunnetuilta kotimaisilta sähköyhtiöiltä, mutta yllättäen sopimus ei taidakaan syntyä ko yritysten kanssa vaan jonkin epämääräisen tahon kanssa. Aiemmin luonnollisesti Suomen energia oli aina "verrattu" edullisimmaksi.

    • eiikinäenää

      sähköhuijarit taas liikenteessä kyseessä on sama pelleily kuin suomen energiayhiöllä taas tuli pettymys en enää osta muuta kuin lehtiä puhelimessa!

    • sanna445

      Olin itse ennen myymässä Suomen Energiayhtiön soppareita puhelimitse kuukauden ajan ennen kuin tajusin että minulle maksettiin 40 euroa palkkaa koko kuukaudelta ja asiakkaita huijattiin... taisi olla työnantajana Nordvoice niminen paikka, ja nimi on varmasti muuttunut sata kertaa. Kaveri sanoi että alakertaan oli tullut uusi toimisto ja firman nimi oli muuttunut minne varmaan uudelleen palkattiin kuukaudeksi nuoria tekemään ilmaista työtä. Aluksi sähkön piti olla 5% halvempaa kuin asiakkaan nykyinen sähkö, mutta monilta asiakkailta kuulin että sähkön hinta olikin pompannut kuukauden jälkeen pilviin.. eli siis en suosittele että kukaan ostaa noilta mitään tai menee töihin.

      • VatunPuhelinmyyjä

        Näin saattoi olla vuonna 2015, mutta itse kun menin helmikuussa 2016 töihin puhelinmyyntifirmaan sain sopimuksen jossa pohjapalkkana on 7,75e/tunti ja siihen provikat päälle.


    • kymenlaaksolainen

      Heräs epäilyt kyseistä yhtiötä kohtaan,myyjä väitti että on aina 10 edullisimman joukossa ja myyvät sähkön sisään osto hintaan,kuuntelin tarjouksen ja sanoin laitappa kirjallinen tarjous ilman mihinkään sitoutumista ja sieltä tuli sähköposti tarjous.menin sen tarjouksen kanssa paikalliselle sähköyhtiölle josta mulle on tullu aina sähkö.ja pyysin niiltä tarjouksen joka päihitti monin kerron kotimaan energian tarjouksen

      • vieteri_ukko

        No niin varmaan. Kotimaan energia nyt sattuu olemaan Suomen edullisin sähköyhtiö ainakin omakotitaloasukkaalle.


    • Impi75

      Eihän kyseisestä firmasta tarjouksia saa, mutta ihan kirjallisena sain tilausvahvistuksen kotiin. Miten ihmeessä sait sähköpostitarjouksen, kun en itse saanut? Puhelimitse sopimuksen tein ja hyvin on toiminut.

    • strompoli

      Toimii Hgissä- on erittäin luotettava ja myyvät maamme ylivoimaisesti halvinta sähköä . .olen asiakas, jota ei ole petetty ja maksupolitiikka on aina pitänyt eli tarjoavat, mitä lupaavat..! Piste!

    • stroka

      -siis kyseessä Norjan suurin sähköyhtiö Hafslund, jonka Suomen liiktoimintaa harjoitetaan Kotimaan Energia yhtö- nimellä.. erittäin luotettavaa norjalaista alkuperää oleva yhtiö!

    • sähkömyyjä

      Kotimaan Energia on potkinut pois kaikki laatusääntöjä vähänkin rikkoneet alihankkijansa ja uusmyyntiä tehdään enää ainoastaan kahdessa tai olikohan kolmessa myyntitoimistossa jotka kaikki toimivat jopa naurettavan tiukkojen laatukriteerien alla. Myyjät kysyvät puhelun loppuun kolme kertaa että "hyväksytte siis että...." ja asiakkaan on vastattava kaikkeen selkeästi "kyllä" tai muuten sopimusta ei hyväksytä. Laatukriteerit ovat erittäin tiukat juuri sen vuoksi että maine on mennyt paskalla laadulla tekevien alihankkijoiden vuoksi. Näinhän se menee että jos joku tarjoaakin kesken kauden halvemmalla niin muuttuu oma yhtiö huijausfirmaksi. Yhtiön uusmyyntiä tekee vain harvat ja valitut tiukan laatukontrollin alla. Jatkomyyntiä myös. Markkinointi on kyllä nykyään melkoisen pienen ja osaavan porukan käsissä ja on erittäin epätodennäköistä että nykyisellä laatuseulalla ja säännöillä pystyisi enää kukaan "vahingossa" ostamaan puhelimessa sähköä tai sitoutumaan johonkin mistä ei ole perillä. Jos joku on ollut "kotimaan energialla töissä" on siis oikeasti ollut jollain sen alihankkijalla ja luultavasti Suomen Energiayhtiön aikaan, silloin joku välistävetäjä on voinutkin jättää palkat maksamatta. Itse ainakin olen aina palkkani saanut ja parempaa palkkaa jopa mitä millään TES:in mukaisella palkalla voisi saada missään puhelinmyyntipuljussa ja täysin rehellisin keinoin. Ja kyllä meillä ainakin ollaan perillä tasan tarkkaan mistä soitetaan ja kenen nimissä ja mistä sähkö tulee ja kuka omistaa mitäkin. Tiedä sitten mitä uunoja jollain toisella paikkakunnalla on. Ihme valittajia riittää näillä palstoilla aina :D

    • jojvi

      Tein tänään sopimuksen Kotimaan energiaan. En lainkaan epäile etteikö toimisi!

    • Huijattuasiakas

      Älkää ikinä ostako mitään Kotimaan Energialta. Minäkin luulin että puolen vuoden määräaikainen sopimuksen oli ohi, mutta kun yritin vaihtaa sähköyhtiötä, sain kuulla sopineeni vielä vuoden lisäajan. Nähtävästi ovat myyneet tämän samalla, kun ostin puolen vuoden määräaikaisen. Jos ei ole todella tarkkana, tämä firma kyllä huijaa. Sähkö on nyt kallista ja soppari jatkuu vielä vuoden.

      • tiedän

        Valetta! Kotimaan Energialla ei ole mitään puolen vuoden soppareita olemassakaan joten sellaista et ole voinut sieltä ostaa.


      • kusetusta

        Eli heti alussa on valehdeltu sopimuksen pituus....


      • tiedän
        kusetusta kirjoitti:

        Eli heti alussa on valehdeltu sopimuksen pituus....

        SINÄ SE VALEHTELIJA TÄSSÄ OLET!


    • masa.h

      Uusin tällä viikolla vuoden sopparin, ollut erittäin tyytyväinen asiakas. Sähkön saan ilman mitään marginaalia, sähkö samanhintaista minulle kuin kaikille muille yhtiöille. Pelkkiä positiivisia kokemuksia, suosittelen ihan rohkeasti ottamaan halvempaa sähköä

    • Energiakusetus

      Vaihdoin sähkösopimuksen. Jatkossa maksan puolet nykyisestä. Hintavertailu kannattaa. Kotimaan Energian (aiemmin Suomen Energiayhtiö) välttäminen kannattaa.

    • huijareitaovat

      Kotimaan energia on varmasti tehnyt jotain pahasti vikaan, että yhtiön edeltäjät ja myös nykyinen toimija ovat saaneet noin paljon lokaa niskaan. Se on tuskin aiheetonta ja mitä yhtiö tekee? Sanoo, että se on kaikki roskapuhetta ja panettelua. Miten tuollaiseen yhtiöön pitäisi suhtautua? Katsokaa vaikka minkä tahansa muun tunnetun sähköyhtiön nimellä löytyykö samanlaista valitustulvaa. No ei löydy, koska yhtiöt toimivat Suomen lain ja säännösten mukaan, jotka ovat kaikille kuluttajille tuttuja.

      Vanha isäni sai tänään puhelun ja hänelle myytiin huomattavasti kalliimpi sopimus, kuin nykyinen määräaikainen sopimus. Hän ei edes muistanut sanoa mikä sähköyhtiö hänellä on nyt. Silti väittivät että heidän on halvempi, vaikka mistä he ne sopimukset näkisivät? Eivät nimittäin mistään.

      • huijareitaovat

        Heittivät vain hatusta nykyisen sopimuksen hinnan ja väittivät omaansa halvemmaksi. Varsin asiatonta markkinointia. Heidän hintansa on kaikenlisäksi huomattavasti kalliimpia. Toisekseen määräaikaisen sopimuksen purkamisesta tulee sopimussakko. Eivätpä vaan tienneet moisesta varoitella.

        Möivät siitä huolimatta, vaikka toinen ei tiennyt lähes mitään, että kannattaako koko sopimusta edes tehdä.

        Eivät sitten varmaan suotta maineestaan välitä.


      • Simosuharinen
        huijareitaovat kirjoitti:

        Heittivät vain hatusta nykyisen sopimuksen hinnan ja väittivät omaansa halvemmaksi. Varsin asiatonta markkinointia. Heidän hintansa on kaikenlisäksi huomattavasti kalliimpia. Toisekseen määräaikaisen sopimuksen purkamisesta tulee sopimussakko. Eivätpä vaan tienneet moisesta varoitella.

        Möivät siitä huolimatta, vaikka toinen ei tiennyt lähes mitään, että kannattaako koko sopimusta edes tehdä.

        Eivät sitten varmaan suotta maineestaan välitä.

        Älä valehtele. Kaikesta näkee, että sinä olet kilpailevan sähköyhtiön palveluksessa. Taitaa teillä olla samanlainen missio sotkea Kotimaan energian bisnekset kuten sotkitta Suomen energiayhtiön toiminnankin.
        Minä olen mukana sähköbisneksessä myös ja tiedän nämä kuviot.

        Ja ei! En ole Kotimaan energialla töissä.


      • huijareitaovat

        Taidat olla Kotimaan energialla töissä.

        Kertomani tapaus on aivan tosi. Vanhalle miehelle soittivat ja ilmoittivat, että sähköyhtiön nimi on muuttunut ja haluavat päivittää sähkösopimuksen. Uskomatonta huijausta. Nykyisen sopparin määräaikaisuus ei haitannut, eikä haitannut sekään, ettei huijattu tiennyt sähkösopimuksesta mitään ja ilmoitti, ettei hän itse hoida näitä asioita.

        Kotimaan Energia ei toimi yleisten sääntöjen mukaan ja noudata lainsäädäntöä. Heidän toimintansa aiheuttaa kuluttajille harmia ja niille, jotka joutuvat heidän asioitaan hoitamaan. Tuollainen yritys ei voi menestyä huijaamalla. Luottamus menee hyvin pienestä.

        Valehtelua on jo se, että he väittävät heidän sopimuksensa olevan paljon halvempi, vaikka vuositasolla se onkin useita satoja euroja kalliimpi. Kummallista on se, etteivät he yksinkertaisesti tiedä, voivatko he edes solmia asiakkaan kanssa sopimusta. Esim. aiempi määräaikaisuus ei purkaannu tuosta vain, eikä se heitä edes kiinnostanut. Halusivat vain henkilötunnuksen ja siinä se.

        Tuolla tavalla saattaa maine mennä hyvin äkkiä. Sama peli näyttää jatkuvan. Luuletko rehellisesti, että kaikki negatiivinen julkisuus on tuulesta temmattua? Älä valehtele itsellesi.


      • SM-MEGA
        huijareitaovat kirjoitti:

        Taidat olla Kotimaan energialla töissä.

        Kertomani tapaus on aivan tosi. Vanhalle miehelle soittivat ja ilmoittivat, että sähköyhtiön nimi on muuttunut ja haluavat päivittää sähkösopimuksen. Uskomatonta huijausta. Nykyisen sopparin määräaikaisuus ei haitannut, eikä haitannut sekään, ettei huijattu tiennyt sähkösopimuksesta mitään ja ilmoitti, ettei hän itse hoida näitä asioita.

        Kotimaan Energia ei toimi yleisten sääntöjen mukaan ja noudata lainsäädäntöä. Heidän toimintansa aiheuttaa kuluttajille harmia ja niille, jotka joutuvat heidän asioitaan hoitamaan. Tuollainen yritys ei voi menestyä huijaamalla. Luottamus menee hyvin pienestä.

        Valehtelua on jo se, että he väittävät heidän sopimuksensa olevan paljon halvempi, vaikka vuositasolla se onkin useita satoja euroja kalliimpi. Kummallista on se, etteivät he yksinkertaisesti tiedä, voivatko he edes solmia asiakkaan kanssa sopimusta. Esim. aiempi määräaikaisuus ei purkaannu tuosta vain, eikä se heitä edes kiinnostanut. Halusivat vain henkilötunnuksen ja siinä se.

        Tuolla tavalla saattaa maine mennä hyvin äkkiä. Sama peli näyttää jatkuvan. Luuletko rehellisesti, että kaikki negatiivinen julkisuus on tuulesta temmattua? Älä valehtele itsellesi.

        Itse edustan yritystä, joka myy Kotimaan energian sopimusta. Me emme esimerkiksi myy asiakkaalle, jos hänellä on määräaikainen sopimus voimassa. Emme myöskään myy iäkkäille asiakkaille sopimusta (ikäraja 80v.)

        Jos joku Kotimaan energian aikaisemmin käyttämä alihankkija on menetellyt mainitsemallasi tavalla on se hyvin valitettavaa. Suoramarkkinointi Mega noudattaa kuitenkin korkeita laatukriteereitä sekä Asiakkuusmarkkinointiliiton suosittamaa hyvää markkinointitapaa.

        Olemme myös Asiakkuusmarkkinointiliiton jäsen

        Kotimaan Energian huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.

        Kyseiset vaikuttajat eivät kuitenkaan ole mukana Kotimaan Energian toiminnassa vaan Hafslund vaihtoi koko toimivan johdon yritysoston yhteydessä.

        Väitteesi, että asiakkaalle on myyty sopimus vaikka hänellä on voimassa oleva määräaikainen sopimus tuntuu uskomattomalta. Tällaisessa tapauksessa mikäli selviää, että asiakkaalla on määräaikaisuus voimassa (vaikka hän ei sitä ole itse muistanutkaan) Uusi sopimus yleensä vain raukeaa ja vanha määräaikainen jää voimaan, joten en pidä uskottavana, että Kotimaan Energiankaan päässä olisi yritetty väkisin katkaista asiakkaan määräaikainen sopimus.

        Mikäli joku myyjistämme syyllistyy mainitsemasi kaltaiseen toimintaan hänen työsuhteensa puretaan!

        Me emme voi toimia kyseenalaisilla keinoilla. Me olemme Talentumin omistama yritys ja koska Talentum esimerkiksi painaa ja kustantaa Suomen lakikirjat on meille erittäin tärkeää noudattaa lain kirjainta ja henkeä.


      • huijareitaovat

        Hei, soittaja oli kai Prime Sales.

        Tapaus on tosi. Tosin on totta, ettei entinen määräaikainen purkaannu kuin vasta kahden vuoden päästä ja Kotimaan energian sopimus voisi tulla voimaan vasta sitten. Näin ilmoitti nykyinen sähköyhtiö. Toki määräaikaisuuskin voidaan purkaa, mutta siitä joutuu maksamaan sopimussakkoa. Toivottavasti moista eivät yritä.

        Huijattu olo toki tuollaisesta jää, kun sanotaan että sähköyhtiön nimi on muuttunut ja päivitämme sähkösopimuksesi halvemmaksi. Siinä moni ikääntynyt ja nuorempikin luulee ja luottaa, että soitto tuleekin nykyisestä sähköyhtiöstä, jonka nimi vain on muuttunut Kotimaan Energiaksi. Se on yksinkertaisesti harhauttamista.

        Suoranaista huijaamista on se, että sanotaan sähkösopimuksen olevan halvempi kuin aiempi. Vaikkei se sitä ole. Toki en usko, että tarkoitus oli saattaa voimaan uusi sopimus kuin vaivihka vasta 2v päästä.

        Toisekseen asiallisempaa olisi lähettää vain tarjous ja sopimusehdot, joka pitäisi vielä allekirjoittaa ja palauttaa. Silloin asiakas tietäisi tarkasti mihin sitoutuu, eikä mikään voisi tulla voimaan kuin varkain.

        Ja tietysti ei tarvitse olla edes vanha. Tuollainen luottamuksen luominen vilpillisin keinoin menee kyllä läpi oli ikä sitten mikä tahansa ja sattuu olemaan riittävän sinisilmäinen.

        Suurinosa ihmisistä ei edes tiedä mikä Kotimaan Energia on ja epäilen, ettei myynnissä haluttaisi käyttää mitään mikä viittaisi entiseen yhtiönimeen.


      • joopajoojne
        SM-MEGA kirjoitti:

        Itse edustan yritystä, joka myy Kotimaan energian sopimusta. Me emme esimerkiksi myy asiakkaalle, jos hänellä on määräaikainen sopimus voimassa. Emme myöskään myy iäkkäille asiakkaille sopimusta (ikäraja 80v.)

        Jos joku Kotimaan energian aikaisemmin käyttämä alihankkija on menetellyt mainitsemallasi tavalla on se hyvin valitettavaa. Suoramarkkinointi Mega noudattaa kuitenkin korkeita laatukriteereitä sekä Asiakkuusmarkkinointiliiton suosittamaa hyvää markkinointitapaa.

        Olemme myös Asiakkuusmarkkinointiliiton jäsen

        Kotimaan Energian huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.

        Kyseiset vaikuttajat eivät kuitenkaan ole mukana Kotimaan Energian toiminnassa vaan Hafslund vaihtoi koko toimivan johdon yritysoston yhteydessä.

        Väitteesi, että asiakkaalle on myyty sopimus vaikka hänellä on voimassa oleva määräaikainen sopimus tuntuu uskomattomalta. Tällaisessa tapauksessa mikäli selviää, että asiakkaalla on määräaikaisuus voimassa (vaikka hän ei sitä ole itse muistanutkaan) Uusi sopimus yleensä vain raukeaa ja vanha määräaikainen jää voimaan, joten en pidä uskottavana, että Kotimaan Energiankaan päässä olisi yritetty väkisin katkaista asiakkaan määräaikainen sopimus.

        Mikäli joku myyjistämme syyllistyy mainitsemasi kaltaiseen toimintaan hänen työsuhteensa puretaan!

        Me emme voi toimia kyseenalaisilla keinoilla. Me olemme Talentumin omistama yritys ja koska Talentum esimerkiksi painaa ja kustantaa Suomen lakikirjat on meille erittäin tärkeää noudattaa lain kirjainta ja henkeä.

        Uskomatonta diipadaapaata. Miksi mikään yhtiö haluaisi ostaa jonku yhtiön huonon maineen? Jotain muuta tässä on taustalla (kasvojenpesuyritys).


      • SM-MEGA
        joopajoojne kirjoitti:

        Uskomatonta diipadaapaata. Miksi mikään yhtiö haluaisi ostaa jonku yhtiön huonon maineen? Jotain muuta tässä on taustalla (kasvojenpesuyritys).

        Voin kuule tällä elämänkokemuksella kertoa että aika moni firma tässä maassa on ostanut kypsän konkurssipesän ja huonon maineen sen mukana.

        Siinä olet oikeassa, että tässä tapauksessa Kotimaan energia joutuu pesemään Suomen energiayhtiön jättämän likapyykin mutta se ei estä kannattavan bisneksen luomista, jos hoitaa itse homman laadukkaasti.


      • nohöh____

        Miksi ostaa yritys jonka on jo viranomaisten hampaissa ja huonossa maineessa?

        Asiakaita saa helpommin uuteen yritykseen, jolla ei ole huonoa mainetta.


    • huijareitaovat

      Ja voin nyt lisätä, että kyseinen firma todella yrittää purkaa kahden vuoden määräaikaista sopimusta ennenaikaisesti. Sopimuspapereissa on merkitty alkamispäivä tälle vuodelle. Ovatpa varsinaisia huijareita.

      Olen lähettänyt peruttamisilmoituksia jo kolme kappaletta heille sähköpostitse, mutta eivät ole reagoineet niihin mitenkään kolmeen päivään. Pitänee olla yhteydessä verkkoyhtiöön, jotta saan siirron estettyä, koska ei vaikuta, että peruutukset menisivät asiakaspalveluun läpi.

      Ja auta armiasta, kyllä varmasti väität minua valehtelijaksi. Sehän tapoihinne kuuluu.

      • Puhelinmmyjä

        No valehtelija juurikin olet! Miksi haluat viedä leivän rehellisten myyjien suusta?


    • Satu8789

      Kaikki sanovat, että Suomen energiayhtiön ongelmat ovat vanhoja ongelmia. no miksi ihmeessä sitten edelleen saa lukea tätä samaa ? Ei mikään muu ole muuttunut kun nimi. Eikä ole edes mitään kotimaista jos norjalainen firma!!

      "Kotimaan energia on varmasti tehnyt jotain pahasti vikaan, että yhtiön edeltäjät ja myös nykyinen toimija ovat saaneet noin paljon lokaa niskaan. Se on tuskin aiheetonta ja mitä yhtiö tekee? Sanoo, että se on kaikki roskapuhetta ja panettelua. Miten tuollaiseen yhtiöön pitäisi suhtautua? Katsokaa vaikka minkä tahansa muun tunnetun sähköyhtiön nimellä löytyykö samanlaista valitustulvaa. No ei löydy, koska yhtiöt toimivat Suomen lain ja säännösten mukaan, jotka ovat kaikille kuluttajille tuttuja."

      ^^ Minun tädille myivät juuri äsken tämän 6kk halvan sopimuksen, mutta kun sopimusvahvistus tulee kotiin, siellä lukee juuri tämä sama että hinta muuttuu 6kk jälkeen ja sillon ei todellakaan ole enää halpaa..ja sitä paitsi hän pyysi että lähettää tarjouksen mutta niin vain tuli suoraan sopimus postiluukusta. peruimme todellakin heti..

      • rehellinensähkömyyjä

        Ensinnäkin kotimaan energia ei myy mitään kuuden kuukauden sopimusta. Puhelimessa myytävänä on tällä hetkellä 12 kuukauden määräaikainen nettodiilisopimus.

        Toisekseen asiakkaalle ei lähetetä postitse tarjousta, sähköpostissa se kyllä voidaan lähettää.

        Jos sopimuspaperit on lähetetty niin asiakkaalle on kyllä tehty selväksi, että nyt lähetetään tilausvahvistus alustavasta sopimuksesta. Tämän luulisi tulevan asiakkaallekin selväksi viimeistään kun tehdään äänikuitti, joka on pakollinen hyväksytyn kaupan tallenuksessa.
        Ja ilman äänikuittia ei kotimaan energia puolestaan lähetä sopimuspapereita.

        Äänikuittia tehtäessä kysytään muunmuassa asiakkaan henkilötunnus sekä kysytään, että hyväksyttekö, että Kotimaan energian sopimus korvaa nykyisen sähkösopimuksen.
        Äänikuittia tehdessä myös kerrotaan selväsanaisesti, että on tehty 12 kuukauden määräaikainen sopimus ja asiakkaalta vielä kysytään hyväksyykö hän sopimuksen.

        NÄIN OLLEN ASIAKKAALLE EI OLE VOINUT JÄÄDÄ EPÄSELVÄKSI, ETTÄ TEHDÄÄN SÄHKÖSOPIMUSTA EIKÄ SUINKAAN LÄHETETÄ TARJOUSTA.

        Ja kyllä minä olen kotimaan energian myyjä eräässä korkeatasoisessa kotimaan energian sopimusta myyvässä yrityksessa.

        Siksi tiedänkin, että miten markkinointi tapahtuu ja se tapahtuu reilulla pelillä.

        Jos joku väittää jotain muuta mitä olen kirjoittanut niin hän on ilkemielisyyttään mustamaalaamassa rehellisellä pelillä toimivaa yritystä.


      • huijareitaovat

        Oletko ihan perillä vai onko luetunymmärtämisessä vikaa? Olette myyneet sopimusta, joka ei edes voi tulla voimaan, harhauttaneet luulemaan, että soitto tulee entisestä sähköyhtiöstä, jonka nimi on nyt Kotimaan Energia. Olette soittaneet vanhuksille, jotka eivät itse kilpailuta sähkösopimuksiaan vaan sen hoitaa muut. Eikö hävetä tehdä työtä, joka perustuu harhautukseen? Silti sanot, että kaikki on suunnilleen ilkeämielisten panettelua. Jospa vaan ajattelisit, miten paljon toimintanne aiheuttaa haittaa muille.

        Mitään alustavia sopimuksia ei voi puhelimessa tehdä, vaan se on ihan oikea sopimus. Toisekseen laki ei kiellä, etteikö saisi laittaa tarjousta, josta voi solmia sopimuksen kirjallisesti. Paljon asiallisempaa olisi.

        Toisekseen vaikuttaa siltä, ettei peruutukset oikein tahdo mennä läpi. Kohta on viikko päivissä laskettuna peruutuksesta, eikä kuulu mitään.

        Kyllä puhelinmyyjien työsarka loppuu siihen mahdottomuuteensa, kun maine kasvaa ja tyytymättömyys, niin kohta luottamusta ei ole.


      • huijareitaovat

        Katsotaanpa, nettodiili, joka omakotitalossa asuvalle maksaa
        5,99€/kk Hintaturva 3,39€/kk ja sähkönhinta vaihtuu markkinahinnan mukaisesti, joka on talvikuukausina tolkuton.

        Toisekseen sähköstä veloitetaan ennakkoon, eikä vasta jälkikäteen.

        Pelkästään pakollisilla kiinteillä kuluilla kustannus on 112,56€ /v , jota ei voi sanoa halvaksi, kun markkinoilla on jopa saatavana 0,89€/kk perusmaksullisia liittymiä. Tuolla hinnalla ei sitten saa yhtään kilowattia sähköä. Myöskin moni ei tajua, ettei 4,35snt ole kuin tämän hetkinen hinta ja hinta muuttuu joka kuukausi, mutta sopimus on määräaikainen 12kk. Hieman saattaa joku tuntea olonsa petetyksi, jos väitetään sopimuksen olevan halpa.

        Onneksi siis näistä pääsee irti, kun käyttää sitä 14vrk:n peruutusoikeutta.


      • Rehellinensähkömyyjä
        huijareitaovat kirjoitti:

        Oletko ihan perillä vai onko luetunymmärtämisessä vikaa? Olette myyneet sopimusta, joka ei edes voi tulla voimaan, harhauttaneet luulemaan, että soitto tulee entisestä sähköyhtiöstä, jonka nimi on nyt Kotimaan Energia. Olette soittaneet vanhuksille, jotka eivät itse kilpailuta sähkösopimuksiaan vaan sen hoitaa muut. Eikö hävetä tehdä työtä, joka perustuu harhautukseen? Silti sanot, että kaikki on suunnilleen ilkeämielisten panettelua. Jospa vaan ajattelisit, miten paljon toimintanne aiheuttaa haittaa muille.

        Mitään alustavia sopimuksia ei voi puhelimessa tehdä, vaan se on ihan oikea sopimus. Toisekseen laki ei kiellä, etteikö saisi laittaa tarjousta, josta voi solmia sopimuksen kirjallisesti. Paljon asiallisempaa olisi.

        Toisekseen vaikuttaa siltä, ettei peruutukset oikein tahdo mennä läpi. Kohta on viikko päivissä laskettuna peruutuksesta, eikä kuulu mitään.

        Kyllä puhelinmyyjien työsarka loppuu siihen mahdottomuuteensa, kun maine kasvaa ja tyytymättömyys, niin kohta luottamusta ei ole.

        Ei minua ei yhtään hävetä tehdä töitä Kotimaan energialle!

        Me emme ole väittäneet asiakkaalle, että soitamme hänen nykyisestä sähköyhtiöstään...Minä en ole tätä tehnyt eikä kukaan kollegani minun toimistostani.

        Me emme myy vanhuksille. 80 vuotta täyttäneiden asiakkaiden kanssa meillä ei ole lupaa tehdä sopimusta. Ja, jos sähkösopimus ei ole puhelimessa olevan henkilön nimissä kauppaa ei voi tehdä.

        Ja kyllä puhelimessa tehdään juurikin alustava sopimus! Asiakkaalla on Lakisääteinen 14 v uorokauden peruutusoikeus sopimukseensa ja myös tämä tehdään puhelun aikana sekä äänikuitissa selväksi. Ja tämä nimenomaan tekee sopimuksesta alustavan ei lopullista.

        Ja kaikki sähköyhtiöt toimivat näin myös sellainen suuri ja perinteinen sähköyhtiö kuin Fortum jonka kanssa joitakin vuosia sitten tein sopimuksen puhelimessa.

        Sopimuksen teko puhelimessa Fortumin kanssa muuten osoittautui minulle virheeksi mutta se on toinen tarina jota en käsittele tässä viestissä.

        Ja mitä toiseen viestiisi tulee niin Kotimaan energia voi olla jopa 30 prosenttia halvempi kuin joku pieni paikallinen sähköyhtiö.

        Näillä pienillä yhtiöillä kilowattitunnin hinta on keskimäärin 6-7 senttia, Lapissa toimii pieniä sähköyhtiöitä joissa kilowatti voi maksaa jopa 15 senttiä.

        Kotimaan energian kilowattihinta on ollut kalleimmillaankin vain 5,15 senttiä 2014 Tammikuussa eli se päihittää vaikka Eteläsavon sähkön perussopimuksen hinnan, joka on muistaakseni jopa 7.10 senttiä.

        http://www.sahkovertailu.fi/sahkosopimus/vertaa Tuon linkin takaa löytyy hintavertailuja siellä Kotimaan energian nettodiili on Suomen kuudenneksi halvin.
        Ja kyllä hinta muutuu kuukausittain mutta niin se tekee kaikissa spot hinnoitelluissa sähkösopimuksissa.

        Sinä jaksat sitkeästi hokea mantraasi! Olet kirjoitellut kaikki forumit täyteen tätä propagandaasi alkaen Suomi 24 palvelusta Tarkan markan blogiin.

        Mutta minä olen aivan varma, että sinä olet vain ilkeämielinen valehtelija ja panettelija. Ja kenties olet jonkun kilpailevan sähköyhtiön palveluksessa, voisit kertoa minkä. Minä ainakin kerron reilusti, että edustan kotimaan energiaa.


      • huijareitaovat

        Hei,
        Kuuluuko yhtiön toimintatapoihin haukkua pettynyttä asiakasta ilkeämieliseksi panettelijaksi ja valehtelijaksi?

        Kaikki se mitä kirjoitin on täysin totta. Huijattu tajusi heti puhelun jälkeen, että nyt tuli tehtyä virhe. Soitto ei tullutkaan omasta sähköyhtiöstä ja on kuvattu tuolla aiemmissa viesteissä. Ne ovat totta.

        Puhelimessa tehty sopimus on sitova oikea sopimus, eikä alustava. Jos se olisi alustava, pitäisi sopimus vielä vahvistaa muulla tavoin.

        www.sahkonhinta.fi kertoo paikkansa pitävät hintatiedot. Palvelua ylläpitää Energiavirasto. Sieltä näkyy, ettei mainoslauseille oikein ole katetta.

        Moni muu yritys laittaa työntekijöilleen nollatoleranssin someen ja keskustelupalstoille. Syykin on tässä todistettu. Pitäisi tarkasti harkita mitä voi yhtiönsä nimissä kirjoittaa ja miten suhtautuu negatiivisiin palautteisiin.

        Voin ehdottaa että virallisen viestin pitäs mennä näin:

        "Arvoisa asiakas. Olemme pahoillamme aiheutuneesta harmista ja virheestä sähkösopimuksen teossa. Ilman muuta virhe korjataan ja peruutus tulee käsittelyyn piakkoin. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puh....."

        Jos nyt ylipäätään edes kannattaa tulla palstoille nimittämään jokaista pettynyttä valehtelijaksi. Ei anna hyvää kuvaa. Vai kannattaisiko oikeastaan vastata palstoille lainkaan. Eikä tällaisiakaan keskusteluja tulisi, jos olis tullut tyytyväinen asiakas. SIinä onki varmaan parantamisen varaa...


      • Rehellinensähkömyyjä
        huijareitaovat kirjoitti:

        Hei,
        Kuuluuko yhtiön toimintatapoihin haukkua pettynyttä asiakasta ilkeämieliseksi panettelijaksi ja valehtelijaksi?

        Kaikki se mitä kirjoitin on täysin totta. Huijattu tajusi heti puhelun jälkeen, että nyt tuli tehtyä virhe. Soitto ei tullutkaan omasta sähköyhtiöstä ja on kuvattu tuolla aiemmissa viesteissä. Ne ovat totta.

        Puhelimessa tehty sopimus on sitova oikea sopimus, eikä alustava. Jos se olisi alustava, pitäisi sopimus vielä vahvistaa muulla tavoin.

        www.sahkonhinta.fi kertoo paikkansa pitävät hintatiedot. Palvelua ylläpitää Energiavirasto. Sieltä näkyy, ettei mainoslauseille oikein ole katetta.

        Moni muu yritys laittaa työntekijöilleen nollatoleranssin someen ja keskustelupalstoille. Syykin on tässä todistettu. Pitäisi tarkasti harkita mitä voi yhtiönsä nimissä kirjoittaa ja miten suhtautuu negatiivisiin palautteisiin.

        Voin ehdottaa että virallisen viestin pitäs mennä näin:

        "Arvoisa asiakas. Olemme pahoillamme aiheutuneesta harmista ja virheestä sähkösopimuksen teossa. Ilman muuta virhe korjataan ja peruutus tulee käsittelyyn piakkoin. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puh....."

        Jos nyt ylipäätään edes kannattaa tulla palstoille nimittämään jokaista pettynyttä valehtelijaksi. Ei anna hyvää kuvaa. Vai kannattaisiko oikeastaan vastata palstoille lainkaan. Eikä tällaisiakaan keskusteluja tulisi, jos olis tullut tyytyväinen asiakas. SIinä onki varmaan parantamisen varaa...

        Ei yhtiömme tai minun toimintatapoihin ei kuulu haukkua pettynyttä asiakasta valehtelijaksi.

        Sen sijaan valehtelijaa minä soimaan siekailematta valehtelijaksi ja panettelijaksi...Ja sitä sinä olet.

        Meillä ei ole mitään pahoittelemista koska emme ole tehneet mitään mistä sinä kirjoitat!


      • Rehellinensähkömyyjä
        huijareitaovat kirjoitti:

        Hei,
        Kuuluuko yhtiön toimintatapoihin haukkua pettynyttä asiakasta ilkeämieliseksi panettelijaksi ja valehtelijaksi?

        Kaikki se mitä kirjoitin on täysin totta. Huijattu tajusi heti puhelun jälkeen, että nyt tuli tehtyä virhe. Soitto ei tullutkaan omasta sähköyhtiöstä ja on kuvattu tuolla aiemmissa viesteissä. Ne ovat totta.

        Puhelimessa tehty sopimus on sitova oikea sopimus, eikä alustava. Jos se olisi alustava, pitäisi sopimus vielä vahvistaa muulla tavoin.

        www.sahkonhinta.fi kertoo paikkansa pitävät hintatiedot. Palvelua ylläpitää Energiavirasto. Sieltä näkyy, ettei mainoslauseille oikein ole katetta.

        Moni muu yritys laittaa työntekijöilleen nollatoleranssin someen ja keskustelupalstoille. Syykin on tässä todistettu. Pitäisi tarkasti harkita mitä voi yhtiönsä nimissä kirjoittaa ja miten suhtautuu negatiivisiin palautteisiin.

        Voin ehdottaa että virallisen viestin pitäs mennä näin:

        "Arvoisa asiakas. Olemme pahoillamme aiheutuneesta harmista ja virheestä sähkösopimuksen teossa. Ilman muuta virhe korjataan ja peruutus tulee käsittelyyn piakkoin. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puh....."

        Jos nyt ylipäätään edes kannattaa tulla palstoille nimittämään jokaista pettynyttä valehtelijaksi. Ei anna hyvää kuvaa. Vai kannattaisiko oikeastaan vastata palstoille lainkaan. Eikä tällaisiakaan keskusteluja tulisi, jos olis tullut tyytyväinen asiakas. SIinä onki varmaan parantamisen varaa...

        Mitä tulee lupauksiimme halvemmasta hinnasta niin niille todella on katetta.
        Jostain tuntemattomasta syystä Energiamarkkinavirasto on listannut vertailuunsa vain Kotimaan energian Helppodiili sopimuksen ja on pakko myöntää, että se on melko kallis.

        Mutta Nettodiilisopimus on oikeasti markkinoiden kuuden halvimman joukossa.
        Kaikkiaan Kotimaan energia myy neljää sopimustyyppiä joista halvin on Nettodiili kuukausittain vaihtuvalla SPOT hinnalla ja Kallein Helppodiili.

        Kaksi muuta sopimusta ovat Varmadiili jonka KWH hinta on 5,60 senttiä sekä Hyvädiili jonka KWH hinta on 5,20 senttiä.

        Eli kokonaisuudessaan emme ole satoja euroja vuositasolla muita kalliimpi yhtiö kuten väität.


      • kumikamelikaveri
        huijareitaovat kirjoitti:

        Katsotaanpa, nettodiili, joka omakotitalossa asuvalle maksaa
        5,99€/kk Hintaturva 3,39€/kk ja sähkönhinta vaihtuu markkinahinnan mukaisesti, joka on talvikuukausina tolkuton.

        Toisekseen sähköstä veloitetaan ennakkoon, eikä vasta jälkikäteen.

        Pelkästään pakollisilla kiinteillä kuluilla kustannus on 112,56€ /v , jota ei voi sanoa halvaksi, kun markkinoilla on jopa saatavana 0,89€/kk perusmaksullisia liittymiä. Tuolla hinnalla ei sitten saa yhtään kilowattia sähköä. Myöskin moni ei tajua, ettei 4,35snt ole kuin tämän hetkinen hinta ja hinta muuttuu joka kuukausi, mutta sopimus on määräaikainen 12kk. Hieman saattaa joku tuntea olonsa petetyksi, jos väitetään sopimuksen olevan halpa.

        Onneksi siis näistä pääsee irti, kun käyttää sitä 14vrk:n peruutusoikeutta.

        Tänään soittivat ja menin lankaan kun tykkään halvemmasta..
        Kaikki kuulosti hyvältä, mutta nauhoitettua kuitin osuudessa jäi kaivamaan lyhyt lausahdus,mistä ei aiemmin (lähes 20min olin jo testannut) ollut puhetta: tarjous pitää vain jos ei ylitetään vuosikulutusarviota.
        Eli aluksi hän kysyi vuosiarvion. Sanoin etten oikein tiedä,mutta olisikohan jotain 10000-12000, mutta painotin usein etten tiedä todellista lukemaa.
        Ja nyt sopimus on tehty jommankumman lukeman mukaan, mutta en tiedä kumman ja mikä on hinta jos se ylitetään?
        No sainpahan ilmaiseksi kahden kuukauden hintakaton(joka jatkuu maksullisena jos ei muista perua),josta en kyllä kaivelemallakaan saanut totuutta ulos.. Siis jos laitan hintaturvan sateisen kesäkuun jälkeen esim 2center hinnassa, niin onko se sama hinta vielä helmikuun pakkasilla?
        eli peruntaan menee kunhan laput tulee kotiin.


      • Rehellinensähkömyyjä
        kumikamelikaveri kirjoitti:

        Tänään soittivat ja menin lankaan kun tykkään halvemmasta..
        Kaikki kuulosti hyvältä, mutta nauhoitettua kuitin osuudessa jäi kaivamaan lyhyt lausahdus,mistä ei aiemmin (lähes 20min olin jo testannut) ollut puhetta: tarjous pitää vain jos ei ylitetään vuosikulutusarviota.
        Eli aluksi hän kysyi vuosiarvion. Sanoin etten oikein tiedä,mutta olisikohan jotain 10000-12000, mutta painotin usein etten tiedä todellista lukemaa.
        Ja nyt sopimus on tehty jommankumman lukeman mukaan, mutta en tiedä kumman ja mikä on hinta jos se ylitetään?
        No sainpahan ilmaiseksi kahden kuukauden hintakaton(joka jatkuu maksullisena jos ei muista perua),josta en kyllä kaivelemallakaan saanut totuutta ulos.. Siis jos laitan hintaturvan sateisen kesäkuun jälkeen esim 2center hinnassa, niin onko se sama hinta vielä helmikuun pakkasilla?
        eli peruntaan menee kunhan laput tulee kotiin.

        Mitään vuosikulutuskattoa ei olemassakaan Kotimaan energian nettodiilisopimuksessa.
        Minä möin viimeksi eilen Kotimaan energian sopimusta eikä ainakaan kukaan ole minulle tullut kertomaan, että sopimuksessa olisi joku vuosikulutskatto jonka jälkeen sopimusehdot eivät olisi voimassa.

        Hintaturva sovitaan tavallisesti 2-4 kuukauden ajalle ja se toimii samaan tapaan kuin lainan korkokatto.
        Jos esimerkiksi näyttää siltä, että sähkönhinta on nousemassa Joulu-Maaliskuun ajaksi voi sopia tälle ajalle jonkun tietyn kiinteän hinnan jonka yli sähkönhinta ei nouse vaikka pörssihinta kohoaisikin korkeammalle.

        Jos sähkönhinta taas laskee sovitun hintaturvajakson aikana voi hintaturvasopimuksen irtisanoa ilman irtisanomisaikaa ja tämä käy yksinkertaisesti jättämällä sen hintaturvaosuuden maksamatta sähkölaskusta. Tietysti hintaturva käyttö silloin vaatii vähän omaa aktiivisuutta sähkön markkinahinnan seurannassa.


      • kusettajiaovat
        rehellinensähkömyyjä kirjoitti:

        Ensinnäkin kotimaan energia ei myy mitään kuuden kuukauden sopimusta. Puhelimessa myytävänä on tällä hetkellä 12 kuukauden määräaikainen nettodiilisopimus.

        Toisekseen asiakkaalle ei lähetetä postitse tarjousta, sähköpostissa se kyllä voidaan lähettää.

        Jos sopimuspaperit on lähetetty niin asiakkaalle on kyllä tehty selväksi, että nyt lähetetään tilausvahvistus alustavasta sopimuksesta. Tämän luulisi tulevan asiakkaallekin selväksi viimeistään kun tehdään äänikuitti, joka on pakollinen hyväksytyn kaupan tallenuksessa.
        Ja ilman äänikuittia ei kotimaan energia puolestaan lähetä sopimuspapereita.

        Äänikuittia tehtäessä kysytään muunmuassa asiakkaan henkilötunnus sekä kysytään, että hyväksyttekö, että Kotimaan energian sopimus korvaa nykyisen sähkösopimuksen.
        Äänikuittia tehdessä myös kerrotaan selväsanaisesti, että on tehty 12 kuukauden määräaikainen sopimus ja asiakkaalta vielä kysytään hyväksyykö hän sopimuksen.

        NÄIN OLLEN ASIAKKAALLE EI OLE VOINUT JÄÄDÄ EPÄSELVÄKSI, ETTÄ TEHDÄÄN SÄHKÖSOPIMUSTA EIKÄ SUINKAAN LÄHETETÄ TARJOUSTA.

        Ja kyllä minä olen kotimaan energian myyjä eräässä korkeatasoisessa kotimaan energian sopimusta myyvässä yrityksessa.

        Siksi tiedänkin, että miten markkinointi tapahtuu ja se tapahtuu reilulla pelillä.

        Jos joku väittää jotain muuta mitä olen kirjoittanut niin hän on ilkemielisyyttään mustamaalaamassa rehellisellä pelillä toimivaa yritystä.

        Puolustelet yritystä joka lähetti meille sähkölaskun 1,5 vuoden takaa. Reilua eikö? Nettipankissa ei pääse , niin pitkälle tarkistamaan maksuja, joten kuka maksaa tiliotteet jotka pitää paikan päältä hakea, jotta voi tarkistaa.
        Kaikenlisäksi heidän sopimuksessa lukee että loppulasku tulee lähettää 6 viikon kuluessa sopimuksen päättymisestä...joo aika lähellä on tuo 36kuukautta.


      • huijareitaovat

        Sori 18 kuukautta siis.


      • sähkötuleepistorasiasta
        Rehellinensähkömyyjä kirjoitti:

        Ei minua ei yhtään hävetä tehdä töitä Kotimaan energialle!

        Me emme ole väittäneet asiakkaalle, että soitamme hänen nykyisestä sähköyhtiöstään...Minä en ole tätä tehnyt eikä kukaan kollegani minun toimistostani.

        Me emme myy vanhuksille. 80 vuotta täyttäneiden asiakkaiden kanssa meillä ei ole lupaa tehdä sopimusta. Ja, jos sähkösopimus ei ole puhelimessa olevan henkilön nimissä kauppaa ei voi tehdä.

        Ja kyllä puhelimessa tehdään juurikin alustava sopimus! Asiakkaalla on Lakisääteinen 14 v uorokauden peruutusoikeus sopimukseensa ja myös tämä tehdään puhelun aikana sekä äänikuitissa selväksi. Ja tämä nimenomaan tekee sopimuksesta alustavan ei lopullista.

        Ja kaikki sähköyhtiöt toimivat näin myös sellainen suuri ja perinteinen sähköyhtiö kuin Fortum jonka kanssa joitakin vuosia sitten tein sopimuksen puhelimessa.

        Sopimuksen teko puhelimessa Fortumin kanssa muuten osoittautui minulle virheeksi mutta se on toinen tarina jota en käsittele tässä viestissä.

        Ja mitä toiseen viestiisi tulee niin Kotimaan energia voi olla jopa 30 prosenttia halvempi kuin joku pieni paikallinen sähköyhtiö.

        Näillä pienillä yhtiöillä kilowattitunnin hinta on keskimäärin 6-7 senttia, Lapissa toimii pieniä sähköyhtiöitä joissa kilowatti voi maksaa jopa 15 senttiä.

        Kotimaan energian kilowattihinta on ollut kalleimmillaankin vain 5,15 senttiä 2014 Tammikuussa eli se päihittää vaikka Eteläsavon sähkön perussopimuksen hinnan, joka on muistaakseni jopa 7.10 senttiä.

        http://www.sahkovertailu.fi/sahkosopimus/vertaa Tuon linkin takaa löytyy hintavertailuja siellä Kotimaan energian nettodiili on Suomen kuudenneksi halvin.
        Ja kyllä hinta muutuu kuukausittain mutta niin se tekee kaikissa spot hinnoitelluissa sähkösopimuksissa.

        Sinä jaksat sitkeästi hokea mantraasi! Olet kirjoitellut kaikki forumit täyteen tätä propagandaasi alkaen Suomi 24 palvelusta Tarkan markan blogiin.

        Mutta minä olen aivan varma, että sinä olet vain ilkeämielinen valehtelija ja panettelija. Ja kenties olet jonkun kilpailevan sähköyhtiön palveluksessa, voisit kertoa minkä. Minä ainakin kerron reilusti, että edustan kotimaan energiaa.

        Kotimaan energia otti yhteyttä vaimooni ja yritti myydä sähkösopimusta hänelle vaikka nykyinen sopimus on minun nimissäni.Miksi näin?Voiko rehellinen sähkönmyyjä selittää tämän? Lisäksi olet käsittäkseni asiakaspalvelussa joten on aivan käsittämätöntä että selittelet ja puolustelet yhtiösi toimintaa näin ala-arvoiseen tyyliin ja vähättelet muiden ihmisten kokemuksia myyntitavastanne.Olet aivan väärällä alalla!


    • tj_Håkan_Gustafson

      huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta.huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta. piste

      • utelias666

        niin meinaatko että huono maine johtuu sen edeltäjäyhtiön Suomen energiayhtiön ja sen entisen toimitusjohtajajan Håkan Gustafsonin toiminnasta. kysymysmerkki.


    • aphj

      Hmm... KE veloittaa syyskuussa 2015 4,35c/kwh. Se on enemmän kuin spot hinta jonka löysin netistä. Nettodiilin mukaisesti sen pitäisi olla spot hinnan mukainen. Joku ei täsmää.

      • tyytyväinenasiakas

        Se on SPOT hinta. Tuo 4,35 on se hinta jolla KE asiakkaat ovat ostaneet sähköä Syyskuussa määrättyyn aikaan. Hinta on ihan kohdallaan.


      • apjh

        Vaikea uskoa, koska KE:n ilmoittama SPOT-hinta toukokuussa oli 3,48C/kwh. Spot-hinta ei ole kallistunut syyskuulle samassa suhteessa - sen pitäisi olla alle 4c/kwh.


      • tyytyväinenasiakas
        apjh kirjoitti:

        Vaikea uskoa, koska KE:n ilmoittama SPOT-hinta toukokuussa oli 3,48C/kwh. Spot-hinta ei ole kallistunut syyskuulle samassa suhteessa - sen pitäisi olla alle 4c/kwh.

        Sähkönhintahan ei pysy pörssissä samana koko kuukautta vaan vaihtelee jopa tunneittain ja päivittäin.
        Tuo Kotimaan Energian Syyskuu/4,35 on siis kuukauden keskihinta ja siihen vaikuuttaa se paljonko kukin yksittäinen KE asiakas on kulloisena päivänä ja tuntina käyttänyt sähköä.

        Tuosta yhteiskulutksesta ja keskimääräisestä pörssihinnasta on muodostunut se hinta jolla Kotimaan Energia on ostanut sähkönsä esim Syyskuussa.
        Hinta on siis ihan kohdillaan voit luottaa ettei KE harrasta tässä mitään filunkipeliä.


      • MuistakaapaVerot
        apjh kirjoitti:

        Vaikea uskoa, koska KE:n ilmoittama SPOT-hinta toukokuussa oli 3,48C/kwh. Spot-hinta ei ole kallistunut syyskuulle samassa suhteessa - sen pitäisi olla alle 4c/kwh.

        Ei sitten käynyt ollenkaan mielessä suomalainen arvonlisävero 24%? Sehän tulee tietysti tuon spot-hinnan lisäksi....


      • Rehellinensähkönmyyjä
        MuistakaapaVerot kirjoitti:

        Ei sitten käynyt ollenkaan mielessä suomalainen arvonlisävero 24%? Sehän tulee tietysti tuon spot-hinnan lisäksi....

        Olet väärässä.
        Kotimaan energian ilmoittamiin hintoihin sisältyy arvonlisävero.


      • TietystiSisältyy
        Rehellinensähkönmyyjä kirjoitti:

        Olet väärässä.
        Kotimaan energian ilmoittamiin hintoihin sisältyy arvonlisävero.

        Tietysti sisältyy alvi, eihän sitä kukaan väittänytkään ettei sisältyisi... mutta jos käyt katsomassa Nordpoolin spot-hintaa, siinä sitä veroa ei ole, eli sen takia siinä laskussa ja poolissa näkyy se hintaero.. ei tää nyt mitään rakettiitedettä ole.


    • apjh

      Tyytyväinenasiakas, olet ehkä oikeassa. Jonkinlainen läpinäkyvyys ei olisi kuitenkaan pahitteeksi. Myönnän, että minun on vaikeaa luottaa yrityksiin näinä päivinä. Minusta on tullut skeptikko. Huijaaminen tuntuu tässäkin asiassa liian helpolta. Ei muuta kun leutoa talvea ja hyvää jatkoa :-)

    • loisteenasiakas
    • Rehellinensähkömyyjä

      """"Loiste Energia ja Kotimaan Energia selvittävät nyt yhdessä, mistä oikein on kysymys.

      – Kotimaan Energia kuuntelee parhaillaan tämän kyseisen myyntiyhtön kanssa heidän nauhoitettuja markkinointipuhelujaan läpi."""

      Toivottavasti huomioit myös tuon kursivoimani osuuden ylen uutisesta.
      Eli Kotimaan Energia ei itse todellakaan ole tuon huijaksen takana.

      Näyttää siltä, että yksittäinen myyjä on menetellyt epärehellisesti, kun selviää kenestä on kysymys hän saa varmasti kenkää.

      Koko myyntiyritys voi menettää tuon johdosta alihankintasopimuksen Kotimaan Energian kanssa. Kotimaan Energia on tarkka markkinoinnin laadusta.

      • loiste1

        Teen itse myös työtä sähkösopimuksien kanssa ja edelleen lähes päivittäin tulee kotimaan energian asiakkaita vastaan jotka on suoraan sanottuna kusetettu siihen firmaan mukaan. ei se sun myyntilukujas huononna jos myönnät suomi24 Sivulla että niitä mätiä myyjiä on siellä useampia.


      • Rehellinensähkömyyjä
        loiste1 kirjoitti:

        Teen itse myös työtä sähkösopimuksien kanssa ja edelleen lähes päivittäin tulee kotimaan energian asiakkaita vastaan jotka on suoraan sanottuna kusetettu siihen firmaan mukaan. ei se sun myyntilukujas huononna jos myönnät suomi24 Sivulla että niitä mätiä myyjiä on siellä useampia.

        Sinä olet sama tyyppi, joka aikaisemmin esiintyi nimimerkillä huijareita ovat. Näen joka päivä läheltä kotimaan energian myyntiä eikä yksikään kollegoistani ole tuollainen mätä myyjä.

        Sinä olet pelkkä trolli, joka haluat pahaa rehellisille myyjille.


      • loiste1
        Rehellinensähkömyyjä kirjoitti:

        Sinä olet sama tyyppi, joka aikaisemmin esiintyi nimimerkillä huijareita ovat. Näen joka päivä läheltä kotimaan energian myyntiä eikä yksikään kollegoistani ole tuollainen mätä myyjä.

        Sinä olet pelkkä trolli, joka haluat pahaa rehellisille myyjille.

        Ihan miten vain. Kirjoittelin tänne sivulle juuri ensimmäistä kertaa. Edelleenkin teen töitä sähkösopimusten kanssa ja törmään tähän firmaan päivittäin. Ei turhana ole markkinaoikeudessa.


    • sadfewrgewrgteg

      Joku ärrävikainen ukko soitti tänään numerosta 0409402496. Uteli onko mulla määräaikanen vai toistainen sopimus, minkä yhtiön kanssa, paljonko vuosikulutus. En osannu sanoa muuta ku että minkä kaupuungin kanssa on jokin sopimus. Kertoi kuinka paljon maksan nykyisin, vissiinki kilowarttitunnilta, ja paljonko heillä maksaa ne yleensä. Sanoi muistaakseni että hinta voi muuttua keksen kaiken tms.
      Oli ainkin 2 kertaa halvempaa kyuitenki.
      Sanoi sitten että voi soittaa toiste että eiköhän me tässä jonkinlainen paketti saada aikaan. Sanoin että joo soita millon vaan. Mistään sähkösopimuksen vaihdosta ei kuitenkaan puhuttu. Toivotti hyvää päivänjatkoa. Saa nähä soittaako. Mitään kOTIMAAN ENERKIAN KIRJETTÄ EN KUITENKAAN VÄLITTÄIS SAADA. jOS SAAN niin soitan asiakaspalveluun ja vaadin heitä soittamaan minulle sen kohan puhelusta jonka perusteella olen postia saanut.
      Ei oo ennen tuollaset sähkömiehet paljon soitellu, lähinnä ikkuna-asentelijat ja johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen rahaa mankuvat pissikset

      • rehellinensähkömyyjä

        Et tule saamaan postia.kotimaan energia ei lähetä kirjepostia. Tarjous voidaan lähettää sähköpostina, jos asiakas sitä pyytää ja antaa s.postiosoitteensa


      • sgrt
        rehellinensähkömyyjä kirjoitti:

        Et tule saamaan postia.kotimaan energia ei lähetä kirjepostia. Tarjous voidaan lähettää sähköpostina, jos asiakas sitä pyytää ja antaa s.postiosoitteensa

        Nyt kun iltasella soitin takasi siihen ärrävikaisen numeroon niin sanoi naisääni : Tavoittelimme teitä Kotimaan energian myyntipalvelun toimesta; Otamme teihin yhteyttä myöhemmin. Kiitos hei.
        Mitähän se tarkottaa? Kun tai jos tai sekä että, soittavat, niin kysyvätkö todennäkösesti s-postiosotetta jotta voisivat lähettää tarjouksen? Tai peräti tilausvahvistuksen (ei niistä ketkuista tiiä) ONKO KOKEMUSTA? Kandettaako ees vastata? En siis totellakaan aio olla vaihtamassa nykystä sähkösopimusta mihinkään.
        Alko vaan tässä jo kalvaa kylmän ontosti ja mahaasekoittavasti, kun viime vuonna lähes haksahtin 16100:n (toukokuussa) ja Oulun sähkösen puhelinluettelon (syyskuussa) pauloihin. Piti jo peruutussoittoihinkin turvautua ja vähän inttää että myyntitykityshetkellä vallitsi karmea melu ja ajelin maantiellä.
        No, lultavasti tulee taas kerran yksi varoitus. Ne kun niin hanakasti nuorelle yrittäjälle kaikki, varsinki näkyvyyskauppiaat, soittelee.
        Kyllä niien kans oli liian nöyrä ja hämillään silloin, jäi kuuntelemaan maireita lurituksia ja oli joutua kuseen jonkun kerran. Kyllä silloin nöyryys vähän alkoi karista ja tohti läpsätä luurin kiinni heti ku soitti vielä monta kertaa myöhmminki Oulun puheliluettelosta tahi suomen 118;ta tahi Suuomenyrityshausta...


    • KeleenPuhelinmyyjä

      Itse myöskin sähkömyyjänä voin sanoa että kyllä tuolla kuulee asiakkailta pettynyttä kommenttia kun homma ei toimi tällä kotimaan energialla, ketään ei saa kiinni kun yrittää asiakaspalveluun ja laskut tulevat miten sattuu.. Onko tämä asiallista bisnestä? Ja nyt vielä tuo huijarihomma Loistetta kohtaan.. Hyvin hoidetaan asiat. Ehkä kannattaa pitäytyä omassa paikallisessa firmassaan tai aloittaa asiakkuus Suomen kolmanneksi suurimman (ja luotettavimman) firman kanssa ;)

      • sfasdf

        Niien kotisivujen mukaan asiakaspalvelu on arkisin auki kolme tuntia, kahexasta yhteentoista. Jes. Ihan pilipalihommaa mahtaa olla.
        No, taas oppi jotain uutta. Jos ja kun myös aika varmasti sähkönantajan vaihto ei vois vähempää houkuttaa, niin Älä kerro myyntitykistölle keltä saat energiasi nykyisin, älä paljasta s-postia (mitä en tehnytkään), älä pyyä soittamaan myöhemmin (minkä tein), älä pyyä tutustumispakettia/tarjouksia (jos sattuu että niien mukana laittavat "vahingossa" tilausvahvistuksen), älä paljasta ootko yrittäjä vai palkansaaja, älä kerro nykykulutuksesta tai sähkösopimuksen luonteesta (määrä-vai osa-aikanen vai toistaiseksi ikuinen).


      • rehellinensähkömyyjä
        sfasdf kirjoitti:

        Niien kotisivujen mukaan asiakaspalvelu on arkisin auki kolme tuntia, kahexasta yhteentoista. Jes. Ihan pilipalihommaa mahtaa olla.
        No, taas oppi jotain uutta. Jos ja kun myös aika varmasti sähkönantajan vaihto ei vois vähempää houkuttaa, niin Älä kerro myyntitykistölle keltä saat energiasi nykyisin, älä paljasta s-postia (mitä en tehnytkään), älä pyyä soittamaan myöhemmin (minkä tein), älä pyyä tutustumispakettia/tarjouksia (jos sattuu että niien mukana laittavat "vahingossa" tilausvahvistuksen), älä paljasta ootko yrittäjä vai palkansaaja, älä kerro nykykulutuksesta tai sähkösopimuksen luonteesta (määrä-vai osa-aikanen vai toistaiseksi ikuinen).

        Kuule sulle ei vuorenvarmasti lähetetä tilausvahvistusta, jos annat sähköpostiosoitteesi.

        keleen puhelinmyyjä puhuu myös täyttä potaskaa. No hän vetää kotiinpäin mainostaessaan Suomen kolmanneksi suurinta sähkönmyyjää jonka palveluksessa hän todennäköisesti itse on.

        Jos hän puhuisi totta niin minun työni ei olisi onnistunut enää aikoihin

        Kotimaan energian asiakaspalvelu ei ole auki kolmea tuntia päivässä vaan seuraavasti 8-11 ja 12-16 välisinä aikoina Tuossa linkki josta asia myös käy selväksi http://www.kotimaanenergia.fi/ota-yhteytta
        joten yhteensä asiakaspalvelu on auki seitsemän tuntia ja läpi pääsee 42 sekunnissa.

        Kotimaan energian bisnes on täysin asiallista, tuo huijarihomma loistetta vastaan tulee selviämään ja silloin siihen syyllistynyt myyjä saa kenkää. Ainakin siinä tapauksessa mikäli sattuu työskentelemään jossain Suoramarkkinointi Megan toimistossa.
        Jos siinä on takana useampi myyjä niin silloin koko firma potkitaan pois Kotimaan energian myynnistä.

        Nyt on helppo tulla lässyttämään, että jätkä on itse kotimaan energian myyjä ja vetää kotiinpäin. No niinpä mutta sillä minä tiedänkin kuinka myynti tapahtuu, ainakin minun toimistossani jokainen myyjä tekee työnsä rehellisesti ja minun työantajallani ei filunkimyyjä pitkään työtänsä tee.

        Eri asia on sitten mitä joku muu alihankkija on tehnyt siitä en voi mennä takuuseen mutta en usko, että tuolla toimijalla on kauaa mahdollisuutta jatkaa Kotimaan energian tai yleensä minkään muunkaan toimeksiantajan kanssa yhteistyötä.


      • asdasdasdasd12

        Käyks kauppa paremmin ku trollaat suomikaksneljällä? :D:D


      • rehellinensähkömyyjä
        asdasdasdasd12 kirjoitti:

        Käyks kauppa paremmin ku trollaat suomikaksneljällä? :D:D

        Kauppa käy oikein hyvin kiitos kysymästä, en muuten trolla vaan oikaisen vääriä väittämiä.


      • loiste1

        Et taida tietää itsekkään mitä siellä firmassa tapahtuu. On se kumma että firma on markkinaoikeudessa ja nimi vaihtuu joka toinen vuosi. Lisäksi eniten reklamoitu yhtiö asiakkaiden osalta ja jopa muut sähköyhtiöt ovat reklamoineet kyseistä firmaa. Kannattaa suomalaista!


      • loistee1

        Kannattakaa suomalaista!*


      • juupajuu33

      • Faktojapöytään
        loiste1 kirjoitti:

        Et taida tietää itsekkään mitä siellä firmassa tapahtuu. On se kumma että firma on markkinaoikeudessa ja nimi vaihtuu joka toinen vuosi. Lisäksi eniten reklamoitu yhtiö asiakkaiden osalta ja jopa muut sähköyhtiöt ovat reklamoineet kyseistä firmaa. Kannattaa suomalaista!

        Mistä Kotimaan Energia nyt on markkinaoikeudessa?
        Monta kertaa nimi on vaihtunut? Laita linkit todisteeksi
        Tilastot josta näkee että Kotimaan energia on eniten reklamoitu?
        Muiden sähköyhtiöiden reklamaatiot? Myyntipuhelu julkiseksi! Jos siinä on jotain väärää, antaa nauhan puhua puolestaan. Minä en sen enempää usko Loisteen sanaa kuin Kotimaan energiankaan. Hallitukset ja yhtiöt ajavat kaikki omaa etuaan, jokaisessa yhtiössä on mätiä munia, turha siellä jeesustella Loisteen nimissä.


      • justjoo565
        sfasdf kirjoitti:

        Niien kotisivujen mukaan asiakaspalvelu on arkisin auki kolme tuntia, kahexasta yhteentoista. Jes. Ihan pilipalihommaa mahtaa olla.
        No, taas oppi jotain uutta. Jos ja kun myös aika varmasti sähkönantajan vaihto ei vois vähempää houkuttaa, niin Älä kerro myyntitykistölle keltä saat energiasi nykyisin, älä paljasta s-postia (mitä en tehnytkään), älä pyyä soittamaan myöhemmin (minkä tein), älä pyyä tutustumispakettia/tarjouksia (jos sattuu että niien mukana laittavat "vahingossa" tilausvahvistuksen), älä paljasta ootko yrittäjä vai palkansaaja, älä kerro nykykulutuksesta tai sähkösopimuksen luonteesta (määrä-vai osa-aikanen vai toistaiseksi ikuinen).

        Opettele lukemaan, vitun tampio. Kotimaan energian asiakaspalvelu on auki 8-11 ja sitten 12-16

        Soita meille:
        09 315 816 32

        Palvelemme arkisin klo 08-11 ja 12-16

        http://www.kotimaanenergia.fi/ota-yhteytta

        Ja miten vitussa sinä kuvittelet että sähkönmyyjä tietää onko hänen tarjoamansa sopimus parempi jos hän ei tiedä mitään sinun nykyisestä sopimuksesta? Ei myyjä voi soittaa mihinkään myyntiyhtiöön ja kysellä tuosta vain toisten yhtiöiden asiakkaiden kulutus- yms tietoja.


      • loistee1

      • rehellinensähkömyyjä
        justjoo565 kirjoitti:

        Opettele lukemaan, vitun tampio. Kotimaan energian asiakaspalvelu on auki 8-11 ja sitten 12-16

        Soita meille:
        09 315 816 32

        Palvelemme arkisin klo 08-11 ja 12-16

        http://www.kotimaanenergia.fi/ota-yhteytta

        Ja miten vitussa sinä kuvittelet että sähkönmyyjä tietää onko hänen tarjoamansa sopimus parempi jos hän ei tiedä mitään sinun nykyisestä sopimuksesta? Ei myyjä voi soittaa mihinkään myyntiyhtiöön ja kysellä tuosta vain toisten yhtiöiden asiakkaiden kulutus- yms tietoja.

        Ei sähkönmyyjä voi 100%varmuudella tietääkään onko hänen sopimuksesnsa parempi.
        Se pyritään selvittämään keskustelulla asiakkaan kanssa.

        Meillä on käytössämme hintatiedot Suomen sähköyhtiöiden PERUSSOPIMUKSISTA ja hintavertailutaulukko näistä. Näin pystymme suuntaa antavasti vertaamaan sopimusta.
        Tietysti asiakkaalla voi olla joku perussopimuksesta poikkeava hinta mutta tällöin kyseessä on yleensä määräaikainen sopimus eikä uutta sopimusta voi silloin tehdä.


      • Penttivalkonen

        Minäkin tiedän asiasta jotain! Kotimaan energia ei ole joutunut markkinaoikeuteen sellainen väite on suora vale!
        Kotimaan energia ei myöskään ole eniten reklamoitu sähköyhtiö. Se joka tuollaista väittää voisi esittää väitteilleen jotain muitakin todisteita kuin alatyylisen kielenkäytön. Tietysti näitä todisteita ei sinulla ole esittää koska niitä ei ole.

        Kotimaan energiaa ei pidä myöskään sekoittaa Suomen energiayhtiöön josta on reklamoitu paljon. Näillä kahdella yhtiöllä ei ole muuta tekemistä keskenään kuin se, että ne toimivat samassa kiinteistössä.
        Kotimaan energia on kuitenkin yritysoston yhteydessä potkinut ulos kaikki Suomen energiayhtiön aikaiset toimihenkilöt joten kyse ei ole samoista toimijoista.


      • huh.hurjaa
        justjoo565 kirjoitti:

        Opettele lukemaan, vitun tampio. Kotimaan energian asiakaspalvelu on auki 8-11 ja sitten 12-16

        Soita meille:
        09 315 816 32

        Palvelemme arkisin klo 08-11 ja 12-16

        http://www.kotimaanenergia.fi/ota-yhteytta

        Ja miten vitussa sinä kuvittelet että sähkönmyyjä tietää onko hänen tarjoamansa sopimus parempi jos hän ei tiedä mitään sinun nykyisestä sopimuksesta? Ei myyjä voi soittaa mihinkään myyntiyhtiöön ja kysellä tuosta vain toisten yhtiöiden asiakkaiden kulutus- yms tietoja.

        Olipa kotimaan energialla korkeat hinnat, ei kai kukaan nerinkäyttäjä niitä osta ?

        Puhelimessa saa vanhoja ja tietämättömiä höyläytettyä

        http://www.kotimaanenergia.fi/sahkosopimukset-ja-hinnat

        Perusmaksu
        3.10 €/kk
        Sähköenergia
        7.03 snt/kWh


      • KiitosNero
        huh.hurjaa kirjoitti:

        Olipa kotimaan energialla korkeat hinnat, ei kai kukaan nerinkäyttäjä niitä osta ?

        Puhelimessa saa vanhoja ja tietämättömiä höyläytettyä

        http://www.kotimaanenergia.fi/sahkosopimukset-ja-hinnat

        Perusmaksu
        3.10 €/kk
        Sähköenergia
        7.03 snt/kWh

        Onneksi sinä olet sentään fiksu ja osaat lukea. Onneksi olkoon! Pääset elämässä pitkälle! Uskon että kun ihmiset lukevat kommenttisi ja katsovat tuon linkin, pitävät sinua varmasti fiksuna ihmisenä, kuten minäkin pidän sinua nerona.

        Tuo tarjous on ainoa joka linkin takaa löytyy, eikä kukaan sähköfirma tällä hetkellä pyydä noin kallista hintaa. Minun mielestäni kaikkien kannattaisi ostaa sähkönsä Nurmijärven sähköltä, siellä on tällä hetkellä markkinoiden halvin hinta!...

        Kiitos kun viisaana ja lukutaitoisena ihmisenä autat itseäsi tyhmempiä, niitä kuitenkin on tässä maailmassa ja etenkin Suomessa paljon. Kiitos että ajat vanhusten asiaa, kun eivät ne homeaivoiset eläkeläiset enää osaa edes käydä vessassakaan ilman vaippoja.


      • MissäFaktatJaMoraali

        Teidän firmassa ei taida mennä hyvin kun pitää mustamaalata koko ajan kilpailjoita että pysytte 3. suurimpana? En osta ikinä mitään joltain kauppakeskuksessa seisoskelevalta kierolta paskalta, joka haukkuu kilpailijoita kaiket päivät.

        Ja sit tämä Loisteen tapaus.

        "Kotimaan Energia ei ole toimittanut meille kyseistä puhelua kokonaan, vaan ainoastaan niin sanotun äänikuitin, jolla kauppa vahvistetaan. Myöskään ei ole merkitystä sillä, onko virheellistä tietoa annettu yhdessä vai kymmenessä puhelussa, sillä Kotimaan Energian toimintatapa on väärä, perustelee Ylikorkala."

        Miten niin ei ole merkitystä?! Onhan sillä nyt perkele merkitystä onko kyseessä yksittäinen virhe vai jatkuva myntitapa. Ja voisi tuo Ylikorkala opetella perustelemaan kantansa paljon paremmin. Aina jos väittää jotain, pitää olla tuntuvat perusteet. Tämäkin Ylen juttu on jälleen yksi osoitus siitä että toimittajat eivät enää edes tutki väitteitä ja asioita kunnolla, ennen kuin jo mustamaalaavat ihmisen/yrityksen. Uutistentekijöille/-kirjoittajille on tärkeintä nykyään vain se että he saavat äkkiä lukijoita jutuilleen ja mahdollisimman paljon, vitut perusteista tai vedenpitävistä faktoista.

        MISSÄ ON TOIMITTAJIEN TYÖETIIKKA, MORAALI!?

        Iltasanomat on nykyään yhtä hyödyllinen kuin Seiska tai Hymy, Ylekin on menossa samaan suuntaan.


      • MissaFaktatJaMoraali

        " KeleenPuhelinmyyjä

        10.11.2015 8:25

        Itse myöskin sähkömyyjänä voin sanoa että kyllä tuolla kuulee asiakkailta pettynyttä kommenttia kun homma ei toimi tällä kotimaan energialla, ketään ei saa kiinni kun yrittää asiakaspalveluun ja laskut tulevat miten sattuu.. Onko tämä asiallista bisnestä? Ja nyt vielä tuo huijarihomma Loistetta kohtaan.. Hyvin hoidetaan asiat. Ehkä kannattaa pitäytyä omassa paikallisessa firmassaan tai aloittaa asiakkuus Suomen kolmanneksi suurimman (ja luotettavimman) firman kanssa ;) "

        Edellinen kommenttini oli viittaus ylläolevaan tekstiin


      • huh.hurjaa kirjoitti:

        Olipa kotimaan energialla korkeat hinnat, ei kai kukaan nerinkäyttäjä niitä osta ?

        Puhelimessa saa vanhoja ja tietämättömiä höyläytettyä

        http://www.kotimaanenergia.fi/sahkosopimukset-ja-hinnat

        Perusmaksu
        3.10 €/kk
        Sähköenergia
        7.03 snt/kWh

        Olet listannut tuohon Helppodiili sopimuksen hinnat Kotimaan energialla on kaikkiaan viisi eri sopimustyyppiä. Tuo Helppodiili on niistä kallein, halvin on nettodiilisopimus kuukausittain muuttuvalla spot hinnalla.

        Tässä listattuna kotimaan energian sopimukset halvimmasta kalleimpaan.

        -Nettodiili kuukausittain muuttuva spot hinta (Lokakuu 4,55 c/kwh) Perusmaksu riippuu kulutuksesta alle 5000 kwh 3,99e yli 5000kwh 5,99e

        -Hyvä diilli 24kk. 4,84c/kwh perusmaksu 3,10e
        -HYvä diili 12kk 5,20c/kwh. perusmaksu 3,10e
        -Varma diili 5,60c/kwh. perusmaksu 3,10e
        -Helppo dilli 7,03c/kwh.perumaksu 3,10e

        http://www.kotimaanenergia.fi/valitse-tuote


      • rehellinensähkömyyjä
        MissäFaktatJaMoraali kirjoitti:

        Teidän firmassa ei taida mennä hyvin kun pitää mustamaalata koko ajan kilpailjoita että pysytte 3. suurimpana? En osta ikinä mitään joltain kauppakeskuksessa seisoskelevalta kierolta paskalta, joka haukkuu kilpailijoita kaiket päivät.

        Ja sit tämä Loisteen tapaus.

        "Kotimaan Energia ei ole toimittanut meille kyseistä puhelua kokonaan, vaan ainoastaan niin sanotun äänikuitin, jolla kauppa vahvistetaan. Myöskään ei ole merkitystä sillä, onko virheellistä tietoa annettu yhdessä vai kymmenessä puhelussa, sillä Kotimaan Energian toimintatapa on väärä, perustelee Ylikorkala."

        Miten niin ei ole merkitystä?! Onhan sillä nyt perkele merkitystä onko kyseessä yksittäinen virhe vai jatkuva myntitapa. Ja voisi tuo Ylikorkala opetella perustelemaan kantansa paljon paremmin. Aina jos väittää jotain, pitää olla tuntuvat perusteet. Tämäkin Ylen juttu on jälleen yksi osoitus siitä että toimittajat eivät enää edes tutki väitteitä ja asioita kunnolla, ennen kuin jo mustamaalaavat ihmisen/yrityksen. Uutistentekijöille/-kirjoittajille on tärkeintä nykyään vain se että he saavat äkkiä lukijoita jutuilleen ja mahdollisimman paljon, vitut perusteista tai vedenpitävistä faktoista.

        MISSÄ ON TOIMITTAJIEN TYÖETIIKKA, MORAALI!?

        Iltasanomat on nykyään yhtä hyödyllinen kuin Seiska tai Hymy, Ylekin on menossa samaan suuntaan.

        Tuo Loisteen juttu selvisi ja siinä ei tapahtunut edes mitään virhettä.
        Puhelu kuunneltiin meidänkin firmassa ja siitä kävi aivan selvästi selväksi miten myyjä totuudenmukaisesti selvitti asiakkaalle Loisteen roolin siirtoyhtiönä uuden sopimuksen teosta eteenpäin.
        Myyjä ei missään vaiheessa väittänyt soittavansa Loisteelta tai, että Loiste olisi lopettamassa toimintaansa.

        Tämä kaikki oli siis väärikäsitystä, ehkä kyseessä oli jopa vale, joka on suoraan loisteelta lähtenyt liikkeelle.

        Paikalliset sähköyhtiöt ovat viimeaikoina mollanneet ja tehneet näitä perättömiä ilmoituksia muistakin alan uusista toimijoista kuten 220 energiasta.
        Tässä voi olla kyse kartellimaisesta toiminnasta jonka yhtenä ulottuvuutena on ampua alas uusia toimijoita alalta valheellisen tiedon levittämisellä.


      • maikkeli85
        hullu_ukko kirjoitti:

        Olet listannut tuohon Helppodiili sopimuksen hinnat Kotimaan energialla on kaikkiaan viisi eri sopimustyyppiä. Tuo Helppodiili on niistä kallein, halvin on nettodiilisopimus kuukausittain muuttuvalla spot hinnalla.

        Tässä listattuna kotimaan energian sopimukset halvimmasta kalleimpaan.

        -Nettodiili kuukausittain muuttuva spot hinta (Lokakuu 4,55 c/kwh) Perusmaksu riippuu kulutuksesta alle 5000 kwh 3,99e yli 5000kwh 5,99e

        -Hyvä diilli 24kk. 4,84c/kwh perusmaksu 3,10e
        -HYvä diili 12kk 5,20c/kwh. perusmaksu 3,10e
        -Varma diili 5,60c/kwh. perusmaksu 3,10e
        -Helppo dilli 7,03c/kwh.perumaksu 3,10e

        http://www.kotimaanenergia.fi/valitse-tuote

        Tuo halvinkin on ihan paska. Itse sain oman kaupungin energiayhtiöltä 24 kk sopimuksen 89 snt/kk 4,29 snt/kWh.


      • maikkeli85 kirjoitti:

        Tuo halvinkin on ihan paska. Itse sain oman kaupungin energiayhtiöltä 24 kk sopimuksen 89 snt/kk 4,29 snt/kWh.

        Riippuu siitä paljonko kulutat. Suurella kulutuksella nettodiili voi tulla sinulle silti halvemmaksi kuin nykyinen sopimuksesi.

        Nettodiilin Marraskuun hinta oli 4,27 senttiä ja halvimmillaan hinta oli kesäkuussa 3,03 senttiä.

        Tietysti kuukausimaksu on Nettodiilissä iso joten vuosikulutusta pitää olla paljon että Nettodiilin pitäminen kannattaa.

        Kaukolämmöllä lämmitetyssä kerrostaloyksiössä Nettodiilillä ei voita mitään mutta suorasähkölämmiteisessä omakotitalossa se on ihan paikallaan.


    • KiitosNero

      "mitä väliä millään menneisyydellä on kun firma on nyt 100% suomalaisessa omistuksessa?" :-D ei helvetti! :-D
      Niin, suomalaiset saavat tottakai huijata, petkuttaa ja riistää ketä huvittaa, mitä väliä. :-D Kiitos nauruista.

    • kilpailuttaja_jokohan

      Hei.
      Olen aikeissa ostaa Kotimaan Energialta sähköt nyt kun muutamme joulukuun lopulla uuteen asuntoon. Siinä sähkön kulutus noin 4700 kwh.

      Olemmeko ymmärtäneet oikein tuon Netto Diili -kampanjan ehdot eli pitääkö alla olevat todellakin paikkansa:
      - hinta muodostuu ainoastaan nord poolin spot -hinnasta sekä 2.5 euron kk-maksusta
      - kaksi kuukautta ilman perusmaksua
      - Onko tuo spot -hinta tuntikohtainen vai kuukauden keskiarvo?
      - jatkuuko tällaisena sopimuksena todellakin toistaiseksi vai tuleeko jossain vaiheessa esimerkiksi spot-hinnan päälle sähköyhtiön oma marginaali (esimerkiksi 0.25c/kwh)?
      - Kotimaan energian nettisivuilla puhutaan NettoDiilistä sellaisena että se on 12kk määräaikainen. Miksi näin? Eikö siellä ole kampanjaa samanlaista? Esimerkiksi hinnatkin on ihan väärät siellä perusmaksuissa...Mikä on totta?

      Tuo tarjous loppuu 31.11.2015 eli nyt laittakaa vastauksia noihin please. Tarjous löytyi Energiaviraston vertailukoneelta.

      Jos tiedot pitää paikkansta että maksan vain kuukauden keskiarvospotin ja sitten 2.5 euroa kuukausimaksua ilman muita kuluja, niin olen kohta Kotimaan energian asiakas.

      Terveisin,
      kilpailuttaja

      • VastausKilpailuttajalle

        Vastaus ylempään. Energiaviraston sivuilla on monesti eri firmoilta parempia tarjouksia kuin mitä he omilla sivuillaan tarjoavat. Eli jos otat energiaviraston kautta sopimuksen, se on ilmoittamassasi Kotimaan energian tapauksessa parempi sopimus. Kotimaan energian Spot-hintaan tulee aina pörssisähkön ostamiseen liittyvät kulut, kuten esimerkiksi Green Fee, eli ekosähkömaksu (jos ostaa ekosähköä, kuten Kotimaan energia). Sähkön käyttäjämäärä ja kulutus vaikuttavat myös pörssihinnan päälle tuleviin kuluihin. Kotimaan energialla ei ole kiinteää marginaalia, vaan vaihteleva "senttisumma" lisätään Spot-hinnan päälle. Kaikille firmoille tulee kuluja hinnan päälle, muut firmat ovat vain päättäneet pyytää tarkkaa marginaalia, minkä arvioidaan kattavan kaikki kulut.


      • VastausKilpailuttajalle

        "Muuttuva hinta vastaa Kotimaan Energian sähköenergian sisäänostohintaa sisältäen vuosikulutusarviosi mukaisen spot-hinnan ja maksut Pohjoismaiseen sähköpörssiin."


      • outo-juttu123

        Onko tuo vaihteleva senttisumma sitten paljon isompi tai pienempi kuin muiden yhtiöiden avoimesti ilmoittamat marginaalit? Esim. Jos jollain on 0.25c/kwh niin voiko kotimaan energia -yhtiöllä olla tuo vaihteleva senttisumma vaikka 50c/kwh?? Missä nuo senttisummat pyörii jos kulutus vuodessa 4700kwh?


      • VastausOuto-Juttu123lle
        outo-juttu123 kirjoitti:

        Onko tuo vaihteleva senttisumma sitten paljon isompi tai pienempi kuin muiden yhtiöiden avoimesti ilmoittamat marginaalit? Esim. Jos jollain on 0.25c/kwh niin voiko kotimaan energia -yhtiöllä olla tuo vaihteleva senttisumma vaikka 50c/kwh?? Missä nuo senttisummat pyörii jos kulutus vuodessa 4700kwh?

        Kotimaan Energian viime kuun keskihinta oli 4,55snt/kWh, vertaa sitä Spot-hintaan niin näet ja ota vertailukohdaksi vaikka Fortumin Tarkka-sopimus. Fortum tosin veloittaa jokaiselta käyttäjältä tuntihintojen mukaan keskiarvon sen mukaan miten asiakas on käyttänyt sähköä jokaisena tuntina ja sen perusteella minkähintaisia tunnit ovat olleet. En välttämättä osaa selittää tätä nyt selkeästi, mutta jos asiakas käyttää sähköä enemmäkseen yöllä, jolloin sähkö on aina halvinta, hänelle on parempi tuntiveloitteinen pörssisähkö, jos taas käyttää sähköä päivästikaan, ja etenkin illalla, kuukauden keskiarvo on parempi, koska jokaiselle tunnille tulee silloin sama hinta, koska monesti esimerkiksi kello 7 aikaan illalla sähkö on kalliimpaa, ainakin joinain päivinä olen näin huomannut. Välillä viime kuussa sähkönhinta oli jopa montakymmentä senttiä joinakin tunteina.


      • ei_voi_olla_totta
        VastausKilpailuttajalle kirjoitti:

        Vastaus ylempään. Energiaviraston sivuilla on monesti eri firmoilta parempia tarjouksia kuin mitä he omilla sivuillaan tarjoavat. Eli jos otat energiaviraston kautta sopimuksen, se on ilmoittamassasi Kotimaan energian tapauksessa parempi sopimus. Kotimaan energian Spot-hintaan tulee aina pörssisähkön ostamiseen liittyvät kulut, kuten esimerkiksi Green Fee, eli ekosähkömaksu (jos ostaa ekosähköä, kuten Kotimaan energia). Sähkön käyttäjämäärä ja kulutus vaikuttavat myös pörssihinnan päälle tuleviin kuluihin. Kotimaan energialla ei ole kiinteää marginaalia, vaan vaihteleva "senttisumma" lisätään Spot-hinnan päälle. Kaikille firmoille tulee kuluja hinnan päälle, muut firmat ovat vain päättäneet pyytää tarkkaa marginaalia, minkä arvioidaan kattavan kaikki kulut.

        "vaihteleva "senttisumma" lisätään Spot-hinnan päälle."

        Siis mitä helvettiä? Tuollainen satunnaishinnoittelu ei voi olla laillista.


    • vaikea_ymmartaa_123

      Vaikea ymmärtää koko kokonaisuutta.

      Eli onko kaikilla sähköyhtiöillä tuo kuukausittainen spot-keskihinta asiakkaalle sama jos lähtötilanne on sama samanlaisella kulutuksella kuten meillä tuo 4700kwh?

      Eli riittääkö silloin pörssisähkösopimuksen vertaislussa se, että vertaa paljonko on ensinnäkin kuukausimaksu (esim. tuo 2.5 eur/kk) ja paljonko on marginaali (esim. 0.25c/kwh)? Noistako hinta muodostuu?

      Nyt siis ongelmana on ainoastaan se, että jos esimerkiksi Kotimaan Energialla viime kuussa kuukausittainen spot-keskihinta oli 4.55c/kwh, niin paljonko siihen päälle tulee vielä muita kuluja kuten tuota "ei-marginaaliksi kuvattua" senttisummaa? Onko tuo Kotimaan energian ottama lisä tuohon spothinnan päälle suurempi vai pienempi kuin muiden yhtiöiden marginaalit?

      Ja sitten ihan selvennykseksi vielä tietoa siitä olisi tarpeen että sisältääkö esimerkiksi Kotimaan Energian sivuilla oleva sähköenergia-kohta tarjouksissa jo nuo lisät vai tuleeko ne tuon sähköenergia-kohdan päälle vielä. Esim. viime kuukauden keskihinta oli 4.55c/kwh. Tuleeko sen päälle vielä jotain marginaalia tai muita lisiä joita ei kutsuta marginaaliksi?

      Miksi Kotimaan Energia ei voi myös kirjoittaa selvästi auki että heillä on myös ns. marginaali käytössä? Tuollainen käytöshän on omiaan luomaan epäselvyyttä jos puhutaan tarjouksissa vain siitä, että sähkön hinta muodostuu nordpoolin spot-hinnasta plus päälle kuukausimaksu. Missään ei puhuta että päälle tulee vielä lisä, jota ei kutsuta heillä marginaaliksi vaikka se sellainen on jos se on olemassa kerta.

      Monimutkaista.

      • VastausKyselijöille

        Kaikki on jo mukana tuossa 4,55:ssä. Kotimaan energian sivuilla ilmoitettu 4,55snt/kWh on toteutunut keskihinta, missä on jo mukana 24%:n ALV, SPOT-hinta ja kaikki sähkön ostamisesta "aiheutuneet" kulut. Kotimaan energia ilmoittaa koko hinnan valmiiksi aina toteutuneesta kuukaudesta. Viime kuun SPOT-hinta tais olla 4,15snt/kWh, eli Kotimaan energian kulut olivat 0,4snt/kWh. Sit esimerkiksi kesäkuussa SPOT-hinta oli 2,67snt/kWh ja Kotimaan energian kulut. 0,13snt/kWh, koska ilmoitettu keskihinta oli silloin 2,8snt/kWh.

        Voit ottaa vertailukohdaksi Nordic Greenin, pörssisähkön, heidän sivuillaan ilmoitetaan SPOT-hinta ja se mikä marginaali päälle vielä laitetaan. Vesivoimassa se on tällä hetkellä 0,16snt/kWh ja tuulivoimassa 0,46snt/kWh.

        Selvennykseksi siis. Kotimaan energialla ei ole ennalta määrättyä kiinteää marginaalia, vaan SPOT-hinnan päälle laitetaan aina todelliset kulut, ei arviomarginaalia. En käyttäisi sanaa marginaali, koska kulut vaihtelee ja miellän marginaalin muuttumattomaksi ennalta määritellyksi hinnaksi SPOT-hinnan päälle.

        SPOT-hinnan päälle tulevat kulut vaihtelevat myös sen mukaan paljonko sähköä ostavalla firmalla on asiakkaita ja paljonko he ovat sähköä kuluttaneet. Jos sähkönkulutus asiakkailla nousee paljon jonain kuukautena, kulutkin voivat nousta.

        Eli kertaan vielä: 4,55snt/kWh päälle ei tulee enää mitään, se on se mikä hinta maksetaan viime kuulta kulutuksen mukaan jokaisesta kilowatista. Sen päälle tulee perusmaksu, joka näyttää olevan halvempi vertailusivun kautta otetussa sopimuksessa, verraten heidän omaan sivuunsa.

        Voin sanoa uudestaan senkin että tosi moni firma panttaa parhaat tarjouksensa vertailusivustolle, sieltä on tosi monesti saanut parhaan tarjouksen ja tarjouksia tulee uusia, vaikka välillä niitä ei olisikaan. Välillä vertailusivustollakin on sama tarjous kuin yhtiöiden omilla sivuilla.

        Jos haluat lisää selvyyttä, pyydä Kotimaan energialta vaikka sähköpostitse tietoa tämän ja viime vuoden toteutuneista kuukauisihinnoista kilowatille ja vertaa vaikka Fortumin Tarkka-sopimukseen tai Nordic Greenin hintoihin. Toteutuneissa hinnoissa on koko hinta, ei pelkkä SPOT ja voit sitten tehdä päätöksen niiden tietojen perusteella. Saat tarjouksen kyllä nopeasti, jos heillä on yhtään kiinnostusta saada sinut asiakkaaksi. Pyydä samalla vaikka tarjous muualtakin. Viikon aikana ehtii varmasti saada asian tarkistettua, jos tänhetkinen tarjous on päättymässä.


    • VastausKyselijöille

      Vaihtoehdot riippuvat siitä miten yhtiö hintansa ilmoittaa...

      Vaihtoehto 1:
      Hinta muodostuu perusmaksusta ja sitten toteutuneesta keskihinnasta.

      Vaihtoehto 2:
      Hinta muodostuu perusmaksusta ja sitten SPOT-hinnasta marginaali.

      Vertaa sitä mikä on yhtiön perusmaksu alle 5000 kWh kuluttavalle, sitten vertaa joko jo valmiiksi ilmoitettuja toteutuneita keskihintoja kilowatille keskenään. Jos yhtiö on ilmoittanut mikä SPOT-hinta on ollut ja sen mikä marginaali heille sen päälle tulee, laske ne yhteen niin saat itse siitä aina toteutuneen keskihinnan, sitten voit tätäkin verrata muihin.

      • onpavaikea

        H.A.N.K.A.L.A.A

        Haluan suoraan hinnan, enkä mitään sekavaa arpahintaa.

        Spot on ok, mutta sivukulut pitää tietää sentilleen.


    • Nyt_on_sähköt

      Kiitoksia. Pari viimeistä viestiänne selvensi paljon asiaa. Päädyin ottamaan Kotimaan Energialta tuon nettodiilikampanjan mukaisen sopimuksen koska se on edullisin. Tosi hyvä diili käsittääkseni. Alle 5000khwn taloudessa toimii hyvin koska kuukausiperusmaksu on 2.5eur/kk ja sitten tulee tuo kk-keskiarvokeskihinta. Ja sopimus voimassa toistaiseksi, ja sähkölaskut joka toinen kuukausi.

      Tyytyväinen olen.

      • huonoa

        Huono sopimus. Yhdeltä pieneltä energiayhtiöltä saa 12 kk sopimuksen 0,89ero/kk 4,29snt/kWh. Ja tällä hetkellä tosiaan ottaisin määräaikaisen sopimuksen, spot-hinta ollut nousussa, keskiarvo mennyt yli 4,29 ja kk-hintakin edullisempi.


    • KotimaalainenNorjalainen

      Vuoden kiinteää sopimusta soittivat kaupatakseen. Ilmoittivat että minun osoitteellani säästöt olisivat lähes neljänneksen vuositasolla nykyiseen. Asian tarkistaessa säästöä olisi ollut 10%... Ei ole niin suuri muutos ettäkö alkaisin valuttamaan rahojani Norjaan.

      Erikoista on kun markkinoidaan oikein "KOTIMAAN energiana" kun homma on norjalaisten hallussa?

      • Norjalaisten omistma kyllä.
        Verot maksetaan silti Suomeen.


      • Vähän asiaa googlettelemalla selvisi yllätävä asia.
        Nimittäin se että tuosta Kotimaan Energian omistavasta Hafslundista omistaa 34 prosenttia Fortum.

        Eli Suomeenkin voi monimutkaisten järjestelyjen kautta valua Hafslundista rahaa muutenkin kuin verojen kautta.


    • Ukon_akka

      Hyväuskoinen vanha ukko (74) on tehnyt Kotimaan energian kanssa ainakin myyjän mielestä edullisen vuoden pituisen sopimuksen. Perusmaksu on 3,84 €/kk ja sähköenergia 7,38 snt/kWh. Onneksi sopimus kohta päättyy. Paikallisen sähköyhtiön toistaiseksi voimassa oleva hintakin on yli sentin halvempi määräaikaisista puhumattakaan.

      • rehellinensähkömyyjä

        Hahhah helppodiili sopimusta ei ole missään vaiheessa myyty puhelimessa. Taas yksi trollin valehteluyritys! Tuo 7:38 ei muuten ole paikkansapitävä helppodiilisopimuksen hinta on 7:03 ja kuuukausimaksu 3:10


      • rehellinensähkömyyjä

        Sitäpaitsi tuo helppodiili (joka on ainoa kotimaan energian sopimustyypi jossa hinta on yli 7 senttiä) on toistiseksi voimassaoleva. Siinä ei ole mitään vuoden määräIkaa. Trolli ei viitsinyt ottaa enempää selvää sorvatessaan valeen.


      • Ukon_akka

        Lasku on tässä nenäni edessä ja luvut ovat niin kuin kirjoitin edellä. Mistään helpoista eikä muistakaan diileistä siinä ei puhuta mitään (ukko kyllä teki huonon diilin), vaan siinä lukee: "Voimassaoleva sopimus: Määräaikainen 1 v 01.02.2015 - 31.01.2016. Jos rehellinensähkömyyjä on Kotimaan energiasta, voin laittaa vielä asiakasnumeron ja laskun numeron. Voin lähettää sähköpostissa kopion laskustakin. Ehkä tällaista sopimusta ei nyt enää ole olemassa , mutta suunnilleen vuosi sitten sellainen on kyllä puhelimessa myyty.

        Tuolla ketjun alkupuolella nimimerkki Sähkösopimusvaihtoon kirjoittaa 13.7.2015 seuraavasti: "Kuolinpesällä tässä on juuri sopimus, jossa 7,38 snt/kWh 3,84 e/kk. Aika suolainen hinta on, ilmeisesti puhelimessa sovittu." Viestin voi käydä tarkistamassa.

        Ukko teki aikanaan ensimmäisen sopimuksen Suomen energiayhtiön kanssa puhelimessa. Nykyinen sopimus on kaiketi toinen. Nyt taas oli Kotimaan energiasta soitettu. Ukko ei osaa sanoa, mihin hintaan tarjosivat, oli jo tekemässä uutta sopimusta, mutta peruutti, kun siirtyivät nauhoitusvaiheeseen.

        Edellinen sopimus Suomen energiayhtiössä on ollut Vihreä valinta ja voimassa 29.7.14 - 28.1.15. Siinä on kuukausimaksu ollut 3,98 € ja energia 6,18 senttiä. Kesäkuussa 2014 Vattenfallin laskussa kuukausimaksu on ollut 3,02 € ja energia 5,95 senttiä ja sopimus on ollut ikivanha ilmeisesti toistaiseksi voimassa oleva. Muistaakseni Suomen energiayhtiön ensimmäisessä sopimuksessa oli kyllä jotain ilmaista, eli se vaikuttaa tietysti hintaan.


      • tiedän
        Ukon_akka kirjoitti:

        Lasku on tässä nenäni edessä ja luvut ovat niin kuin kirjoitin edellä. Mistään helpoista eikä muistakaan diileistä siinä ei puhuta mitään (ukko kyllä teki huonon diilin), vaan siinä lukee: "Voimassaoleva sopimus: Määräaikainen 1 v 01.02.2015 - 31.01.2016. Jos rehellinensähkömyyjä on Kotimaan energiasta, voin laittaa vielä asiakasnumeron ja laskun numeron. Voin lähettää sähköpostissa kopion laskustakin. Ehkä tällaista sopimusta ei nyt enää ole olemassa , mutta suunnilleen vuosi sitten sellainen on kyllä puhelimessa myyty.

        Tuolla ketjun alkupuolella nimimerkki Sähkösopimusvaihtoon kirjoittaa 13.7.2015 seuraavasti: "Kuolinpesällä tässä on juuri sopimus, jossa 7,38 snt/kWh 3,84 e/kk. Aika suolainen hinta on, ilmeisesti puhelimessa sovittu." Viestin voi käydä tarkistamassa.

        Ukko teki aikanaan ensimmäisen sopimuksen Suomen energiayhtiön kanssa puhelimessa. Nykyinen sopimus on kaiketi toinen. Nyt taas oli Kotimaan energiasta soitettu. Ukko ei osaa sanoa, mihin hintaan tarjosivat, oli jo tekemässä uutta sopimusta, mutta peruutti, kun siirtyivät nauhoitusvaiheeseen.

        Edellinen sopimus Suomen energiayhtiössä on ollut Vihreä valinta ja voimassa 29.7.14 - 28.1.15. Siinä on kuukausimaksu ollut 3,98 € ja energia 6,18 senttiä. Kesäkuussa 2014 Vattenfallin laskussa kuukausimaksu on ollut 3,02 € ja energia 5,95 senttiä ja sopimus on ollut ikivanha ilmeisesti toistaiseksi voimassa oleva. Muistaakseni Suomen energiayhtiön ensimmäisessä sopimuksessa oli kyllä jotain ilmaista, eli se vaikuttaa tietysti hintaan.

        Hahhah netissä saa väittää mitä vain kun ei tarvitse todistaa väitettään. Minulla sen sijaan on ihan tietoa jonka pohjalta voin sanoa sinun valehtelevan.


    • rehellinensähkömyyjä

      Mitä tarkoitit sillä, etä sopimus kohta päättyy, jos 31.01 2016 on päättymässä siis vuosi jäljellä? Trolli jäi siisi uudesta valeesta kiiinni. Puhelimessa myyydään pelkästään pörssihintaista sopimusta. Ei siis voi hinnat olla yli seitsemän sentin koska pörssin kuukausihintakaan ei ole noin korkea. Jos Suomen energiayhtiö on myynyt tuon sopimuksen en voi ottaa siihen kantaa koska silloin en ole ollut heidän aikanaan siellä töissä. S ey on kuitenkin ihan eri yhtiö jo nka kanssa nykyisellä kotimaan energialla ei ole mitään tekemistä

      • Ukon_akka

        Laskujeni mukaan tammikuun loppuun on aikaa 2 kuukautta ja reilu vuorokausi. Koulunkäynnistäni on kyllä jo aikaa. Olen ehkä unohtanut tai sitten nykymatematiikka on vaan erilaista. Näin vanhalle ja hitaalle on kyllä jo ihan sopiva aika ruveta pikkuhiljaa tekemään vertailuja ja miettimään uutta sopimusta.


      • Kiitosnauruista
        Ukon_akka kirjoitti:

        Laskujeni mukaan tammikuun loppuun on aikaa 2 kuukautta ja reilu vuorokausi. Koulunkäynnistäni on kyllä jo aikaa. Olen ehkä unohtanut tai sitten nykymatematiikka on vaan erilaista. Näin vanhalle ja hitaalle on kyllä jo ihan sopiva aika ruveta pikkuhiljaa tekemään vertailuja ja miettimään uutta sopimusta.

        :D PIdän huumorintajustasi. PIristit päivääni. Heh.


    • KoittivatHuijata

      Mullekkin soitettiin ja tarjottiin määräaikaista kahden vuoden pörssisähkösopimusta, kertoivat et säästöä nykyiseen sähkölaskuuni tulisi noin 30%. En tajua mistä he sen tiesivät koska eivät tiedä nykyisiä hintojani eivätkä nykyistä kulutustani (?).

      (Noin 1300 kWh/vuosi ja määräaikainen sopimus maaliskuun loppuun 0,99 snt/kk 4,30 kWh)

      Loppujenlopuksi heidän sopimuksensa olisi minun kulutuksellani tullut minulle ainakin tällähetkellä huomattavasti kalliimmaksi kun laskeskelin exelillä jälkeenpäin eli myyjä valehteli.

      • Niinpäniinjoo

        Kotimaan Energian nykyisiä tällä hetkellä tarjolla olevia sopimuksia verrataan toistaiseksi voimassaoleviin sopimuksiin, mitä eri sähköyhtiöillä tällä hetkellä on. Jos on määräaika voimassa, ei ole järkeä verrata niihin, koska uusia sopimuksia ei kuitenkaan laiteta voimaan kesken vanhan määräajan, koska se ei ole säästämisen kannalta järkevää.

        Sinun nykyisen yhtiösi julkisesti ilmoittamaa/tällä hetkellä myymää toistaiseksi voimassaolevaa sopinusta ja sen hintaa on verratu täten Kotimaan Energian tarjolla olevaan sopimukseen.

        Oletan että myyjä on kysynyt sinulta onko sopimuksesi tällä hetkellä voimassa toistaiseksi vai onko se määräaikainen, oletan myös että on jossain puhelun aikana kysytty mistä myyjäyhtiöstä sopimus tällä hetkellä on.

        Myyjä arvioi säästön sen tiedon perusteella mitä asiakkaalta saa puhelimessa ja sen perusteella mitä tietoa muut sähkönmyyjäyhtiöt tarjoavat.

        Jos on vähänkin epävarma siitä onko myyjän antama arvio oikein, voi asiakkaana pyytää saada tarkistaa asia ensin omasta laskusta, se on helppo ja nopea tarkistaa. Sitten kun olette myyjän kanssa varma että säästöä tulee oikea määrä, jos säästöä saadaan, sitten sopimushan kannattaa tehdä.

        Ihmettelen kyllä että on tarjottu 2 vuoden sopimusta pörssisähköön kun tietääkseni ainoa sopimusaika Netto Diilille on 12kk, muut Kotimaan Energian tarjoukset eivät ole täysin pörssisähköön perustuvia, niin että hinnoittelu tulisi suoraan pörssihinnan perusteella. Oletko varma että sopimus oli 24kk ja että sinulle soitettiin Kotimaan Ènergialta?


      • KoittivatHuijata
        Niinpäniinjoo kirjoitti:

        Kotimaan Energian nykyisiä tällä hetkellä tarjolla olevia sopimuksia verrataan toistaiseksi voimassaoleviin sopimuksiin, mitä eri sähköyhtiöillä tällä hetkellä on. Jos on määräaika voimassa, ei ole järkeä verrata niihin, koska uusia sopimuksia ei kuitenkaan laiteta voimaan kesken vanhan määräajan, koska se ei ole säästämisen kannalta järkevää.

        Sinun nykyisen yhtiösi julkisesti ilmoittamaa/tällä hetkellä myymää toistaiseksi voimassaolevaa sopinusta ja sen hintaa on verratu täten Kotimaan Energian tarjolla olevaan sopimukseen.

        Oletan että myyjä on kysynyt sinulta onko sopimuksesi tällä hetkellä voimassa toistaiseksi vai onko se määräaikainen, oletan myös että on jossain puhelun aikana kysytty mistä myyjäyhtiöstä sopimus tällä hetkellä on.

        Myyjä arvioi säästön sen tiedon perusteella mitä asiakkaalta saa puhelimessa ja sen perusteella mitä tietoa muut sähkönmyyjäyhtiöt tarjoavat.

        Jos on vähänkin epävarma siitä onko myyjän antama arvio oikein, voi asiakkaana pyytää saada tarkistaa asia ensin omasta laskusta, se on helppo ja nopea tarkistaa. Sitten kun olette myyjän kanssa varma että säästöä tulee oikea määrä, jos säästöä saadaan, sitten sopimushan kannattaa tehdä.

        Ihmettelen kyllä että on tarjottu 2 vuoden sopimusta pörssisähköön kun tietääkseni ainoa sopimusaika Netto Diilille on 12kk, muut Kotimaan Energian tarjoukset eivät ole täysin pörssisähköön perustuvia, niin että hinnoittelu tulisi suoraan pörssihinnan perusteella. Oletko varma että sopimus oli 24kk ja että sinulle soitettiin Kotimaan Ènergialta?

        Olen kyllä ihan varma koska mulla on puhelu nauhoitettuna. Ainakin myyjä sanoo soittavansa kotimaan energialta. Ja kysyi kyllä että onko määris, sanoin et on alkuvuodesta loppumassa.

        Jos myyjä sanoo et hänen myymä sopimus on 30 pinnaa edullisempi niin odottaisin että myös tarjoaa mulle sitten 30 pinnaa edullisemman, miksi asiakkaan pitää olla epävarma ja alkaa tarkistelemaan laskuistaan? Myyjän olisi vaan parempi olla lupailematta (eli valehtelematta).


      • KoittivatHuijata kirjoitti:

        Olen kyllä ihan varma koska mulla on puhelu nauhoitettuna. Ainakin myyjä sanoo soittavansa kotimaan energialta. Ja kysyi kyllä että onko määris, sanoin et on alkuvuodesta loppumassa.

        Jos myyjä sanoo et hänen myymä sopimus on 30 pinnaa edullisempi niin odottaisin että myös tarjoaa mulle sitten 30 pinnaa edullisemman, miksi asiakkaan pitää olla epävarma ja alkaa tarkistelemaan laskuistaan? Myyjän olisi vaan parempi olla lupailematta (eli valehtelematta).

        Ja annoitko sinä myyjälle kaikki oikeat tiedot?

        Epäilen.


      • Niinpäniinjoo
        KoittivatHuijata kirjoitti:

        Olen kyllä ihan varma koska mulla on puhelu nauhoitettuna. Ainakin myyjä sanoo soittavansa kotimaan energialta. Ja kysyi kyllä että onko määris, sanoin et on alkuvuodesta loppumassa.

        Jos myyjä sanoo et hänen myymä sopimus on 30 pinnaa edullisempi niin odottaisin että myös tarjoaa mulle sitten 30 pinnaa edullisemman, miksi asiakkaan pitää olla epävarma ja alkaa tarkistelemaan laskuistaan? Myyjän olisi vaan parempi olla lupailematta (eli valehtelematta).

        Kukaan ei ole erehtymätön ja eri sähköyhtiöiden toistaiseksi voimassaolevien sopimusten hinnat on julkista tietoa ja niiden pohjalta voi tehdä säästöarviota. Aina ei voi kaikki täsmätä, jos vaikka asiakas on saanut tarjoushinnan, mitä ei jatkuvasti ole saatavilla, kuten esimerkiksi energiaviraston kautta näkyvät tarjoukset. Myyntityö ei voi olla virheetöntä kun kilpaillaan hintojen kanssa, mitkä voi vaihdella julkisesti ilmoitetuista hinnoista. Sähköyhtiöillä on eri hintoja omilla sivuillaan kuin esimerkiksi energiaviraston sivuilla, joillakin on vielä muuallakin erilaisia hintatarjouksia, jotka saa rekisteröitymällä erilaisten palvelujen jäseneksi, jne.
        Myyjä tekee aina parhaansa, etenkin tunnollinen myyjä. En sanoisi ikinä huijariksi myyjää, joka perustaa sanomansa julkiseen hintatietoon jotka on kipailevien sähköfirmojen itse ilmoittamaa tietoa. Jos asiakkaalla on hinnassa jokin poikkeus, sen voi tietää vain asiakas itse ja asiakkaan nykyinen yhtiö.

        Asiakkaat taasen silloin tällöin suoraan valehtelee, kun haluavat vain eroon myyjästä, vaikka väittämällä että on määräaikainen sopimus vaikkei olekaan. Ja moni asiakas ei edes tiedä mikä on toistaiseksi voimassaolevan ja määräaikaisen sopimuksen ero.

        Ja jos hintasi on poikennut oman sähköyhtiösi julkisesti ilmoittamasta toistaiseksi voimassaolevan sopimuksen hinnasta, myyjä ei ole voinut sitä tietää kun se on silloin asiakkaan ja yhtiön välinen asia, mikä ei kuulu kenellekään "ulkopuoliselle" julkiseksi tiedoksi.

        Ja sanon senkin että aina kun on myynnistä kyse, en usko että kukaan asiakkaista jaksaa kuunnella myyjää joka lukee ihan kaiken mahdollisen asian mitä sähkö- tai muuhun sopimukseen kuuluu sanasta sanaan alusta loppuun. Tärkeintä on kertoa ne seikat mitkä ovat oleellisia eroja sopimuksissa, mitä asiakas sopimuksesta hyötyy, miksi ajaksi sopimus sitoo jos edes on sitova, mitä eri osia sopimukseen kuuluu (hinnat, jne), mitä tarvitsee itse tehdä vaihdoksen/kaupan/jne eteen.


    • kusetettu98

      Kaikille tiedoksi, jos on menossa puhelinmyynti hommiin myymään nimenomaan tätä kotimaan energian sähköä: se on pelkkää kusetusta! Olin kuukauden hommissa sm-megalla, myin noin 10 sopimusta (provikka 45e per soppari), palkat tuli hyvin ja ajallaan 2viikon välein, mutta tänään sain tiedon että työsopimukseni on sanottu irti koeajan aikana huonoon työsuoritukseen vedoten. Syö kyllä miestä pikkuhiljaa. Ja pohjapalkka on 5.15e/tunti! Saako noin alhaista edes maksaa? Ja sopimukset on myös täyttä silmään kusemista. Väittävät myyvänsä noin 4snt kwh mutta todellisuudessa lukema on noin 6snt. Kuukausimaksut aivan järkyttävän kalliita, 5.99 kk. Ei mulla enempää, älkää menkö nuoret sm-megalle töihin, älkääkä ostako sitä sähköä ainakaan puhelimessa. Olen puhunut.

      • Möit siis kuukauden aikana 10 sopimusta?
        Montako työvuoroa sinulla oli kuukaudessa entä kuinka pitkiä päiviä teit?

        Minä teen 18-tuntista viikkoa ja myyn noin 25 sopparia kuukaudessa eli pienimmällä sovitulla tuntimäärällä noin kaksi kertaa sen mitä sinä.

        Möit huonosti ja nyt syytät sähköyhtiötä siitä kun et pärjännyt.

        Kasva nyt jo aikuiseksi!

        Eikä hinta todellakaan nouse kuuteen senttiin vaan seuraa Nordpoolin hintaa joka tosiaan pyörii siinä 3-4 sentin hujakoilla.

        Mega on ihan hyvä paikka olla töissä, minä olen tehnyt megassa töitä sivutyönäni jo kolme ja puoli vuotta. Ei mitään valittamista


      • kusetettu98

        tein kaksi päivää viikossa 3tuntia kerrallaan, koulun ja harrastuksen ohessa. En sanoisi että kauhean huono olin myymään. Tuletko sä vaikka päättämään, koska kasvan aikuiseksi, ja vedä minut pois tästä syöttötuolista jo, rukoilen!


      • kusetettu98 kirjoitti:

        tein kaksi päivää viikossa 3tuntia kerrallaan, koulun ja harrastuksen ohessa. En sanoisi että kauhean huono olin myymään. Tuletko sä vaikka päättämään, koska kasvan aikuiseksi, ja vedä minut pois tästä syöttötuolista jo, rukoilen!

        Jos puhut totta et myynyt huonosti vaan vika oli siinä, että teit liian vähän tunteja.

        Mega ei ainakaan minun toimistossani pidä töissä myyjää, joka tekee töitä vain kuusi tuntia viikossa. Minimimäärä on meillä 27 tuntia kahdessa viikossa.


      • Veivarit

        Jos myy kuussa 25 sopimusta ei sillä päätäkään huimata, nimeltämainitsemattomalla yhtiöllä viimekussa 185 sopimusta nakuttanut.


    • Huhhuijakkaa

      Aika vitun hyvin jos saa joka kaupasta 45 euroa. Mutta mistä hemmetistä hinta muuten nousee 6 senttiin jos on se pörssisähkö kyseessä kun kuiteskin pörssihinnan mukaan mennään?

      • qiwefhu

        Tee ihmeessä kotimaan energian kanssa sopimus, ja mieti sitten miksi 1. kuukausi on se 4snt kwh ja sen jälkeen 6. Kuten sanoin, älä luota puhelimessa tehtyihin sopimuksiin, myyjät ei todellakaan kerro kaikkea, en myöskään minä.


      • ttterte
        qiwefhu kirjoitti:

        Tee ihmeessä kotimaan energian kanssa sopimus, ja mieti sitten miksi 1. kuukausi on se 4snt kwh ja sen jälkeen 6. Kuten sanoin, älä luota puhelimessa tehtyihin sopimuksiin, myyjät ei todellakaan kerro kaikkea, en myöskään minä.

        Sähkön pörssihinta ei ole kahteen vuoteen ollut yhdessäkään kuukaudessa 6 senttiä, ei ole nytkään.


      • fsfsfsf
        qiwefhu kirjoitti:

        Tee ihmeessä kotimaan energian kanssa sopimus, ja mieti sitten miksi 1. kuukausi on se 4snt kwh ja sen jälkeen 6. Kuten sanoin, älä luota puhelimessa tehtyihin sopimuksiin, myyjät ei todellakaan kerro kaikkea, en myöskään minä.

        Jos Kotimaan energia tai muu firma nostaa kilowattihinnan pörssihintasidonnaisessa sopimuksessa heti yhden kuukauden jälken 6 senttiin, mikä on väärä hinta tänhetkiseen pörssihintaan nähden, syy ei ole myyjässä vaan yhtiössä.

        Ja kaiken kertomisessa, jaksaisitko kuunnella aivan kaiken joka kerta jokaiselta myyjältä joka sulle soittaa?

        "Hei, onko sinulla tunti aikaa? No hyvä, alan myymään sinulle nyt sähkösopimusta! Istu rauhassa alas sillä tässä sit kestää pitkään..."


      • ttterte kirjoitti:

        Sähkön pörssihinta ei ole kahteen vuoteen ollut yhdessäkään kuukaudessa 6 senttiä, ei ole nytkään.

        Viimeisen kahden vuoden aikana Kotimaan Energian hinta on ollut korkeimmillaan 5,15 senttiä.

        Tämä oli Tammikuussa 2014, tänä vuonna hinta on korkeimmillaan ollut 4,55 senttiä.

        Kloppi voisi lopettaa valehtelun tuosta kuudesta sentistä.

        Jos ei osannut myydä niin syyttäköön itseään ei tänne tarvitse tulla suoltamaan valeita.


    • Huhhuijakkaa

      Ja oletko sinä vetäny kätee yli puolet kuukauden työajasta jos et enempää kauppaa saanut?

      • äaerijf

        koitappas ihan huviksesi, millaista on myydä 12kk määräaikaista sähkösopimusta, ajassa, jossa lähes kaikilla on jo määräaikaiset sopimukset, eli ei voi myydä. Jos olet kilpailuttanut sähköä 2-3v aikana, on määräaikainen lähes poikkeuksetta. Mutta mene ihmeessä sm-megalle koittamaan, ja kerro paljonkos sinä myyntitykki saat myytyä. Odotan innolla lukemia


      • 87609tkjhkj

        Minä olen myynyt joka kuukausi nettodiiliä paljon enemmän, enkä lähde työpaikkaa vaihtamaan. :D


    • asikas

      Kotimaan Energian edeltäjällä Suomen Energiayhtiöllä on kyseenalaisen sähkönmyyjän maine.nordic greenillä toistaseksi voimassa oleva sopimus Nyt sähkö vain 4,18 c/kWh. Nordic green edullisn

      • Hinta ei ole pitkään tuo.
        Kertomasi hinta menee alle markkinahinnan joten se nousee minä hetkenä hyvänäs kuten toistaiseksi voimassaolevissa sopimuksissa voi tapahtua.


    • JariPek1

      On muuten jäätävä firma... aspa ei vastaa kun yritän peruuttaa sopimustani ja sähköpostiin vastaaminen tuntuu olevan hankalaa. Tämän puljun kanssa ei tunnu pystyvän asioida vaikka haluaisinkin. Myyjät kyllä soittelee kovasti ja koska soittelevat jatkuvalla syötöllä lopulta päätin kokeilla tätä sopimusta, mutta saadessani ehdot kotiin ei kiitos. Käytän jatkossakin paikallisen yhtiöni markkinahintaista sopimusta. Ei tuo nettodiili edes perustu mihinkään markkinahintaan.

      • No mihin se sitten perustuu, jos ei markkinahintaan.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        No mihin se sitten perustuu, jos ei markkinahintaan.

        Kotimaan energian nettodiilin hinnan muodostumista on käsitelty ylempänä tässä ketjussa.
        Käy lukemassa.


    • ikk

      Minullekin soitettiin ja kysyttiin, että "teillähän on nyt voimassaoleva sopimus firman X kanssa, eikö niin" ja vastasin että ei ole. En ole firman X kanssa ollut tekemisissä yli kahteen vuoteen, joten kovin on vanhentuneita tietoja myyjillä. Ei tullut luottavainen olo tällaiseen firmaan, josta en ollut aiemmin koskaan kuullutkaan.

    • AA-PEE

      Kannatta pysyä kaukana tästä huijarifirmasta. En voi mitenkään suositella ko. yritystä.
      Työntekijät tavoittamattomissa ja ovat saaneet kiellon ilmoittaa esimiestensä nimiä

      • töissäkotimaanenergialla

        Ja mitä muuta höpöhöpöä sinä olet keksinyt.


    • x_makes

      Menin hölmöyttäni tähän "Kotimaan Energia"-ansaan.
      Olisi tietysti pitänyt olla viisaampi, ja googlettaa ensin, nyt lienee myöhäistä katua.
      Minulle jäi päälimmäisenä mieleen tuo hinnoittelu, mikä esitettiin SPOT-hinnan keskiarvona. Se houkutteli, koska oli helposti tarkistettavissa nordpools:sta.
      Tämä on myös tilausvahvistuksessa kirjallisena mainittu:
      (suora lainaus sopimuksesta)

      "Sopimushintasi ja sähkösopimuksen yhteenveto (perustuu spot-hinnan keskiarvoon marraskuussa):"

      Tästä huolimatta ko. yritys laskuttaa minua käyttäen heidän ostohintansa keskiarvoa, mikä on tietysti ihan eri asia kuin SPOT-hinnan keskiarvo. He jakavat sähköstä maksamansa hinnan ostamallaan kWh-määrällä, ja näin saadaan kuluttajahinta.

      Laskin tammikuun SPOT-tuntihintojen keskiarvon ja päädyin 2,14 snt/kWh, minulla lukee tammikuun laskussa 5,21 snt/kWh. Hintaero on todella huikea.
      (http://nordpoolspot.com/Market-data1/Elspot/Area-Prices/FI/Hourly/?view=table)

      Tämä maistuu todella huijaukselta, en todellakaan olisi valinnut tämmöistä sopimusta, mitä en pysty itse mitenkään kontrolloimaan. Kuluttaja joutuu tyytymään ko. firman antamaan hintaan, ilman minkäänlaista välinettä tai kontrollia asiasta. Itse naivisti oletin, että tuo SPOT-hinta olisi keino siihen, mutta ei. He voivat huoletta kertoa ostaneensa/maksaneensa ihan mitä tahansa, ja kuluttajan on tietysti pakko uskoa ja maksaa. En usko hetkeäkään, etteikö tätä tapahdu. Sen verran näitä uutisia on tullut viimeaikoina.

      Älkää hyvät ihmiset menkö tähän samaan retkuun. Ko. firman hinnoilla ei ole mitään tekemistä SPOT-hintojen kanssa.

      Jos en saa tekemääni vuoden sopimusta purettua aiemmin, päättyy suhteeni tuohon firmaan varmasti 31.12.2016.

      Hyvää alkavaa kevättä 2016.

      • Suoralla SPOT-hinnalla ei myy mikään yritys Suomessa sähköä siitäkään huolimatta, että kaikki pörssisähköä myyvät yritykset sanovatkin myyvänsä pörssihinnalla.
        Ensinnäkin Nordpoolin sivuilla näkyvään hintaan pitää lisätä alv. Se nostaa jo hinnan korkeammaksi kuin suora SPOT.

        Ja kaikki sähköyhtiöt jotka myyvät Suomessa pörssisähköä lisäävät tuohon SPOT-hintaan myös sähkön ostamisesta kertyvät kulut. Näin ovat toimineet myös ne kaksi muuta SPOT sähköä myyvää yritystä joiden sopimusta olen kokeillut.

        Nämä kaksi muuta yritystä ovat 247 energia ja Vihreä älyenergia.

        Ja näinhän eneregiayhtiöiden on pakko tehdäkin vai kuinka kauan luulet firman pysyvän pystyssä, jos se myy tuotteitaan alle sisäänostohinnan?

        Muiden yhtiöiden tapaan Kotimaan energia ei kuitenkaan lisää sisäänostohintaan Marginaalia eikä välityspalkkiota. Kyseessä on siis hinta, joka on niin lähellä Nordpoolin hintaa kuin mahdollista ja mikään muukaan yhtiö ei myy sähköään yhtään sen paremmilla ehdoilla.

        Tietysti SPOT-hinnasta puhuminen on hiukan harhaanjohtavaa vaikka kaikki sähkökauppiaat käyttävätkin sitä termiä.

        Kotimaan energian myyjiä on tosin ohjeistettukin puhumaan sisäänostohinnasta ja täytyy myöntää, että sinulle soittanut myyjä on tehnyt pienoisen virheen puhuessaan pelkästä Nordpoolin hinnasta.


        Tätä samaa asiaa on jo käsitelty ylempänä tässä samassa ketjussa, kehoitan lukemaan ne viestit.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Suoralla SPOT-hinnalla ei myy mikään yritys Suomessa sähköä siitäkään huolimatta, että kaikki pörssisähköä myyvät yritykset sanovatkin myyvänsä pörssihinnalla.
        Ensinnäkin Nordpoolin sivuilla näkyvään hintaan pitää lisätä alv. Se nostaa jo hinnan korkeammaksi kuin suora SPOT.

        Ja kaikki sähköyhtiöt jotka myyvät Suomessa pörssisähköä lisäävät tuohon SPOT-hintaan myös sähkön ostamisesta kertyvät kulut. Näin ovat toimineet myös ne kaksi muuta SPOT sähköä myyvää yritystä joiden sopimusta olen kokeillut.

        Nämä kaksi muuta yritystä ovat 247 energia ja Vihreä älyenergia.

        Ja näinhän eneregiayhtiöiden on pakko tehdäkin vai kuinka kauan luulet firman pysyvän pystyssä, jos se myy tuotteitaan alle sisäänostohinnan?

        Muiden yhtiöiden tapaan Kotimaan energia ei kuitenkaan lisää sisäänostohintaan Marginaalia eikä välityspalkkiota. Kyseessä on siis hinta, joka on niin lähellä Nordpoolin hintaa kuin mahdollista ja mikään muukaan yhtiö ei myy sähköään yhtään sen paremmilla ehdoilla.

        Tietysti SPOT-hinnasta puhuminen on hiukan harhaanjohtavaa vaikka kaikki sähkökauppiaat käyttävätkin sitä termiä.

        Kotimaan energian myyjiä on tosin ohjeistettukin puhumaan sisäänostohinnasta ja täytyy myöntää, että sinulle soittanut myyjä on tehnyt pienoisen virheen puhuessaan pelkästä Nordpoolin hinnasta.


        Tätä samaa asiaa on jo käsitelty ylempänä tässä samassa ketjussa, kehoitan lukemaan ne viestit.

        By the away miten olet voinut saada Tammikuussa laskun, jos sopimuksesi on astunut voimaan 31.12.2015.?

        Tämän voi päätellä siitä kun kerroit vuoden sopimuksesi päättyvän 31.12.2016

        Kotimaan energian nettodiilisopimuksessahan laskutetaan kahden kuukauden välein näin ollen ensimmäisen laskusi olisi pitänyt tulla vasta Helmi-Maaliskuun vaihteessa.


      • x_makes

        Nimenomaan ei koskaan pitäisi luulla tai olettaa mitään, vaan aina hakea faktat ennen minkäänlaisen sopimuksen tekoa. Näin omasta tyhmyydestään saa kärsiä.
        Sopimus alkoi 1.1.2016, laskun päiväys on 10.2.2016, ja siinä laskutetaan 6.1-31.1.2016 välistä jaksoa. En tiedä miksi näin on, jos laskutusvälin pitäisi olla tuo mainitsemasi 2kk.


      • x_makes kirjoitti:

        Nimenomaan ei koskaan pitäisi luulla tai olettaa mitään, vaan aina hakea faktat ennen minkäänlaisen sopimuksen tekoa. Näin omasta tyhmyydestään saa kärsiä.
        Sopimus alkoi 1.1.2016, laskun päiväys on 10.2.2016, ja siinä laskutetaan 6.1-31.1.2016 välistä jaksoa. En tiedä miksi näin on, jos laskutusvälin pitäisi olla tuo mainitsemasi 2kk.

        Olisiko laskutusväli muuttunut sellaiseksi, että asiakas voi halutessaan saada laskun kuukauden välein?

        Täytyypä kysyä pomolta kun menen tänä iltana töihin.


      • rehellinensähkömyyjä
        x_makes kirjoitti:

        Nimenomaan ei koskaan pitäisi luulla tai olettaa mitään, vaan aina hakea faktat ennen minkäänlaisen sopimuksen tekoa. Näin omasta tyhmyydestään saa kärsiä.
        Sopimus alkoi 1.1.2016, laskun päiväys on 10.2.2016, ja siinä laskutetaan 6.1-31.1.2016 välistä jaksoa. En tiedä miksi näin on, jos laskutusvälin pitäisi olla tuo mainitsemasi 2kk.

        Hei x_makes eli huijareita ovat eli ukon_akka ja koittivatHuijata ja mitä kaikkia nimimerkkejä oletkaan tässä ketjussa käyttänyt. Onko Kotimaan energiasta tullut sinulle joku pakkomielle kun sinun pitää koko ajan kirjoittaa tähän ketjuun ja pitkin nettiä kaikkea paikkaansa pitämätöntä potaskaa ko. yhtiöstä. Hullu_ukon tavoin myös minä otin esimieheltä selvää tuosta laskutusvälistä ja se todellakin 2kk. Jään mielenkiinnolla odottamaan minkä valeen seuraavaksi pyöräytät.


      • VarmastiLaitonta

        Ei voi olla mitenkään laillista rätkäistä hinnaksi jotain numeroita hihaasta. Kai olet ottanut yhteyttä kuluttajasuojaan?


      • KulutTäytyyTietää
        hullu_ukko kirjoitti:

        Suoralla SPOT-hinnalla ei myy mikään yritys Suomessa sähköä siitäkään huolimatta, että kaikki pörssisähköä myyvät yritykset sanovatkin myyvänsä pörssihinnalla.
        Ensinnäkin Nordpoolin sivuilla näkyvään hintaan pitää lisätä alv. Se nostaa jo hinnan korkeammaksi kuin suora SPOT.

        Ja kaikki sähköyhtiöt jotka myyvät Suomessa pörssisähköä lisäävät tuohon SPOT-hintaan myös sähkön ostamisesta kertyvät kulut. Näin ovat toimineet myös ne kaksi muuta SPOT sähköä myyvää yritystä joiden sopimusta olen kokeillut.

        Nämä kaksi muuta yritystä ovat 247 energia ja Vihreä älyenergia.

        Ja näinhän eneregiayhtiöiden on pakko tehdäkin vai kuinka kauan luulet firman pysyvän pystyssä, jos se myy tuotteitaan alle sisäänostohinnan?

        Muiden yhtiöiden tapaan Kotimaan energia ei kuitenkaan lisää sisäänostohintaan Marginaalia eikä välityspalkkiota. Kyseessä on siis hinta, joka on niin lähellä Nordpoolin hintaa kuin mahdollista ja mikään muukaan yhtiö ei myy sähköään yhtään sen paremmilla ehdoilla.

        Tietysti SPOT-hinnasta puhuminen on hiukan harhaanjohtavaa vaikka kaikki sähkökauppiaat käyttävätkin sitä termiä.

        Kotimaan energian myyjiä on tosin ohjeistettukin puhumaan sisäänostohinnasta ja täytyy myöntää, että sinulle soittanut myyjä on tehnyt pienoisen virheen puhuessaan pelkästä Nordpoolin hinnasta.


        Tätä samaa asiaa on jo käsitelty ylempänä tässä samassa ketjussa, kehoitan lukemaan ne viestit.

        En ole koskaan kuulut että mikään yhtiö lisäislisi jotain kuluja, joita ei tiedä etukäteen. Kaikki muut yhtiöt perii kiinteää kuukausihintaa ja kiinteää marginaalia. Itsellä on nyt Loiste Pörssisähkö ja siinä kk-maksu noin 3€ ja marginaali 0.16snt/kWh ja laskutus kuukausittain jälkikäteen toteutuneen kulutuksen mukaan.


      • KallistaOn

        Olet laskenut väärin. SPOT sähkön keskihinta oli tammikuussa 3,78 ja alv:n kanssa siis 4,69. Aika suolanen marginaali kuitenkin jos hinnaksi tuli 5,21.

        Oma toteutunut oli 3,69 (sisältää alv ja marginaali 0,16snt/kwh, Loiste)


      • KulutTäytyyTietää kirjoitti:

        En ole koskaan kuulut että mikään yhtiö lisäislisi jotain kuluja, joita ei tiedä etukäteen. Kaikki muut yhtiöt perii kiinteää kuukausihintaa ja kiinteää marginaalia. Itsellä on nyt Loiste Pörssisähkö ja siinä kk-maksu noin 3€ ja marginaali 0.16snt/kWh ja laskutus kuukausittain jälkikäteen toteutuneen kulutuksen mukaan.

        Ei mikään yhtiö voi tietää etukäteen paljonko kuluvalla kuulla on pakkasta, kuinka paljon sataa, jos kyse on vesisähköstä ym.

        Ei tällaista gurua ole missään.

        Kotimaan energian hinta on se keskihitan millä KE. asiakkaat ovat tammikuussa ostaneet sähköä.

        Tämä hinta ei eroa paljoa muista pörssisähköä myyvistä yhtiöistä sen voi tatrkistaa käymällä heidän sivuillaan. muutamalla yhtiöllä voi olla aavistuksen halvempi hinta...esim 5,09 tammikuulle mutta kokonaissähkönkulutuksen kannalata tuo hinta ei ole merkittävästi edullisempi. Esim 247 energia. https://energia247.fi/tilaa/6


      • VapaaVelkakirjaMyyjälle

        Kukaan ei ole niin idiootti että ostaisi mitään sellaisella sopimuksella että ei tiedä miten hinta tulee muodostumaan ja paljonko se on.


      • HullujaHorinoita
        hullu_ukko kirjoitti:

        Ei mikään yhtiö voi tietää etukäteen paljonko kuluvalla kuulla on pakkasta, kuinka paljon sataa, jos kyse on vesisähköstä ym.

        Ei tällaista gurua ole missään.

        Kotimaan energian hinta on se keskihitan millä KE. asiakkaat ovat tammikuussa ostaneet sähköä.

        Tämä hinta ei eroa paljoa muista pörssisähköä myyvistä yhtiöistä sen voi tatrkistaa käymällä heidän sivuillaan. muutamalla yhtiöllä voi olla aavistuksen halvempi hinta...esim 5,09 tammikuulle mutta kokonaissähkönkulutuksen kannalata tuo hinta ei ole merkittävästi edullisempi. Esim 247 energia. https://energia247.fi/tilaa/6

        Spot-hinta on mitä on, mutta pitäähän myyjän ja ostajan tietää mitä sen päälle laskutetaan, eli kuukausimaksu ja marginaali.


      • VapaaVelkakirjaMyyjälle kirjoitti:

        Kukaan ei ole niin idiootti että ostaisi mitään sellaisella sopimuksella että ei tiedä miten hinta tulee muodostumaan ja paljonko se on.

        Vastaan sekä sinulle, että hulluja jorinoita nimimerkille.

        Jos teillä on nyt joku muu kuin spot hinnoiteltu sopimus toistaiseksi voimassa olevana, niin kuinka kaua voitte tietää hinnan etukäteen...vastaus ette mitenkään. Yhtälailla nykyisessä sopimuksessanne hinta voi nousta, jos nykyinen toimittajanne katsoo tarpeelliseksi nostaa hintaa.

        Kuten aikaisemmin kerroin niin spot-hinnoittelussa eikä missään hinnoittelussa mikään yhtiö eikä kukaan analyytikko voi 100 prosenttisesti tietää mikä hinta seuraavien kuukausien aikana tulee olemaan.

        Tästä syystä useimmat yhtiöt lisäävät hintaan suuren marginaalin tai välityspalkkion, joka voi olla jopa lähemmäs euron/ kilowattitunti,

        Kotimaan energia ei lisää tätä välityspalkkiota tai marginaalia, JOKA MUUTEN VOI OLLA YHTÄLAILLA HIHASTA VEDETTY. Vaan lisää pörssihintaan vain omat kulunsa.

        Yhteenveto jollain yhtiöllä todellinen sisäänostohinta saattaa olla korkeampi kuin kotimaan energialla johtuen näistä kiinteistä marginaaleista ja välityspalkkioista. Ja mistä vaikkka sen tietää 90 prosenttia asiakkaista ei tiedä sitä mistään vaan maksaa hyväuskoisena korkeampaa hintaa.

        Kyllä monena kuukautena moni asiakas maksoi hulvatonta ylihintaa vaikkappa 6,20c/kwh vaikka kotimaan energian hinta esim kesäkuussa oli vain 3,03.

        Kyllä nettodiili kannattaa.


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Vastaan sekä sinulle, että hulluja jorinoita nimimerkille.

        Jos teillä on nyt joku muu kuin spot hinnoiteltu sopimus toistaiseksi voimassa olevana, niin kuinka kaua voitte tietää hinnan etukäteen...vastaus ette mitenkään. Yhtälailla nykyisessä sopimuksessanne hinta voi nousta, jos nykyinen toimittajanne katsoo tarpeelliseksi nostaa hintaa.

        Kuten aikaisemmin kerroin niin spot-hinnoittelussa eikä missään hinnoittelussa mikään yhtiö eikä kukaan analyytikko voi 100 prosenttisesti tietää mikä hinta seuraavien kuukausien aikana tulee olemaan.

        Tästä syystä useimmat yhtiöt lisäävät hintaan suuren marginaalin tai välityspalkkion, joka voi olla jopa lähemmäs euron/ kilowattitunti,

        Kotimaan energia ei lisää tätä välityspalkkiota tai marginaalia, JOKA MUUTEN VOI OLLA YHTÄLAILLA HIHASTA VEDETTY. Vaan lisää pörssihintaan vain omat kulunsa.

        Yhteenveto jollain yhtiöllä todellinen sisäänostohinta saattaa olla korkeampi kuin kotimaan energialla johtuen näistä kiinteistä marginaaleista ja välityspalkkioista. Ja mistä vaikkka sen tietää 90 prosenttia asiakkaista ei tiedä sitä mistään vaan maksaa hyväuskoisena korkeampaa hintaa.

        Kyllä monena kuukautena moni asiakas maksoi hulvatonta ylihintaa vaikkappa 6,20c/kwh vaikka kotimaan energian hinta esim kesäkuussa oli vain 3,03.

        Kyllä nettodiili kannattaa.

        Siis korjausta edelliseen viestiin.
        Välityspalkkio voi olla lähes centin/kilowattitunti ei euroa kuten edellisessä virheellisesti kirjoitin.

        Fortumin vakaa sopimuksessa on esimerkiksi 0,9 centin välityspalkkio sen 4,14 sentin päälle jota mainostavat.


      • PersaukinenMyyjä
        hullu_ukko kirjoitti:

        By the away miten olet voinut saada Tammikuussa laskun, jos sopimuksesi on astunut voimaan 31.12.2015.?

        Tämän voi päätellä siitä kun kerroit vuoden sopimuksesi päättyvän 31.12.2016

        Kotimaan energian nettodiilisopimuksessahan laskutetaan kahden kuukauden välein näin ollen ensimmäisen laskusi olisi pitänyt tulla vasta Helmi-Maaliskuun vaihteessa.

        Ilmeisesti etukäteislaskutus arviona ja tasoutuslaskujen kanssa loputon virheiden suo edessä?


      • ToppuuttelesVähä
        hullu_ukko kirjoitti:

        Vastaan sekä sinulle, että hulluja jorinoita nimimerkille.

        Jos teillä on nyt joku muu kuin spot hinnoiteltu sopimus toistaiseksi voimassa olevana, niin kuinka kaua voitte tietää hinnan etukäteen...vastaus ette mitenkään. Yhtälailla nykyisessä sopimuksessanne hinta voi nousta, jos nykyinen toimittajanne katsoo tarpeelliseksi nostaa hintaa.

        Kuten aikaisemmin kerroin niin spot-hinnoittelussa eikä missään hinnoittelussa mikään yhtiö eikä kukaan analyytikko voi 100 prosenttisesti tietää mikä hinta seuraavien kuukausien aikana tulee olemaan.

        Tästä syystä useimmat yhtiöt lisäävät hintaan suuren marginaalin tai välityspalkkion, joka voi olla jopa lähemmäs euron/ kilowattitunti,

        Kotimaan energia ei lisää tätä välityspalkkiota tai marginaalia, JOKA MUUTEN VOI OLLA YHTÄLAILLA HIHASTA VEDETTY. Vaan lisää pörssihintaan vain omat kulunsa.

        Yhteenveto jollain yhtiöllä todellinen sisäänostohinta saattaa olla korkeampi kuin kotimaan energialla johtuen näistä kiinteistä marginaaleista ja välityspalkkioista. Ja mistä vaikkka sen tietää 90 prosenttia asiakkaista ei tiedä sitä mistään vaan maksaa hyväuskoisena korkeampaa hintaa.

        Kyllä monena kuukautena moni asiakas maksoi hulvatonta ylihintaa vaikkappa 6,20c/kwh vaikka kotimaan energian hinta esim kesäkuussa oli vain 3,03.

        Kyllä nettodiili kannattaa.

        Trollaatko vai oletko oikeasti noin tyhmä?

        Tällä hetkellä marginaalit muilla yhtiöillä on noin 0.2 senttiä/kWh, puheet eurosta taitaa olla totta vain puolustelemassasi yhtiössä. Hinnan muutoksista on ilmoitettava kuukautta etukäteen, tämä on laissa, sitä ei voi kiertää sopimuksella. Jos nyt olen oikein näitä väitteitä tulkinnut, niin kyseisen huijariyrityksen hintaa ei tiedä kukaan, se voi hyvinkin olla sen euron per kwh.

        http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/sahkoyhtio-ja-sahkon-hinnan-muuttaminen/


      • EiSiisMikäänHalpa
        hullu_ukko kirjoitti:

        Vastaan sekä sinulle, että hulluja jorinoita nimimerkille.

        Jos teillä on nyt joku muu kuin spot hinnoiteltu sopimus toistaiseksi voimassa olevana, niin kuinka kaua voitte tietää hinnan etukäteen...vastaus ette mitenkään. Yhtälailla nykyisessä sopimuksessanne hinta voi nousta, jos nykyinen toimittajanne katsoo tarpeelliseksi nostaa hintaa.

        Kuten aikaisemmin kerroin niin spot-hinnoittelussa eikä missään hinnoittelussa mikään yhtiö eikä kukaan analyytikko voi 100 prosenttisesti tietää mikä hinta seuraavien kuukausien aikana tulee olemaan.

        Tästä syystä useimmat yhtiöt lisäävät hintaan suuren marginaalin tai välityspalkkion, joka voi olla jopa lähemmäs euron/ kilowattitunti,

        Kotimaan energia ei lisää tätä välityspalkkiota tai marginaalia, JOKA MUUTEN VOI OLLA YHTÄLAILLA HIHASTA VEDETTY. Vaan lisää pörssihintaan vain omat kulunsa.

        Yhteenveto jollain yhtiöllä todellinen sisäänostohinta saattaa olla korkeampi kuin kotimaan energialla johtuen näistä kiinteistä marginaaleista ja välityspalkkioista. Ja mistä vaikkka sen tietää 90 prosenttia asiakkaista ei tiedä sitä mistään vaan maksaa hyväuskoisena korkeampaa hintaa.

        Kyllä monena kuukautena moni asiakas maksoi hulvatonta ylihintaa vaikkappa 6,20c/kwh vaikka kotimaan energian hinta esim kesäkuussa oli vain 3,03.

        Kyllä nettodiili kannattaa.

        Kesäkuun spot-hinnan keskiarvo oli 2.76 senttiä, eli kotimaan energian marginaali on 0.27 senttiä, jos hinta oli 3.03.


      • kuukausimaksulla
        hullu_ukko kirjoitti:

        Vastaan sekä sinulle, että hulluja jorinoita nimimerkille.

        Jos teillä on nyt joku muu kuin spot hinnoiteltu sopimus toistaiseksi voimassa olevana, niin kuinka kaua voitte tietää hinnan etukäteen...vastaus ette mitenkään. Yhtälailla nykyisessä sopimuksessanne hinta voi nousta, jos nykyinen toimittajanne katsoo tarpeelliseksi nostaa hintaa.

        Kuten aikaisemmin kerroin niin spot-hinnoittelussa eikä missään hinnoittelussa mikään yhtiö eikä kukaan analyytikko voi 100 prosenttisesti tietää mikä hinta seuraavien kuukausien aikana tulee olemaan.

        Tästä syystä useimmat yhtiöt lisäävät hintaan suuren marginaalin tai välityspalkkion, joka voi olla jopa lähemmäs euron/ kilowattitunti,

        Kotimaan energia ei lisää tätä välityspalkkiota tai marginaalia, JOKA MUUTEN VOI OLLA YHTÄLAILLA HIHASTA VEDETTY. Vaan lisää pörssihintaan vain omat kulunsa.

        Yhteenveto jollain yhtiöllä todellinen sisäänostohinta saattaa olla korkeampi kuin kotimaan energialla johtuen näistä kiinteistä marginaaleista ja välityspalkkioista. Ja mistä vaikkka sen tietää 90 prosenttia asiakkaista ei tiedä sitä mistään vaan maksaa hyväuskoisena korkeampaa hintaa.

        Kyllä monena kuukautena moni asiakas maksoi hulvatonta ylihintaa vaikkappa 6,20c/kwh vaikka kotimaan energian hinta esim kesäkuussa oli vain 3,03.

        Kyllä nettodiili kannattaa.

        Energiaviraston sähkön hintavertailun mukaan Kotimaan Energia Oy:n Neto Diili kampanja tuotteen kulut ovat 5€/kk, eli ihan selkeä kuukausimaksuun perustuva hinnoittelu. Eikä edes halvin.


      • ToppuuttelesVähä kirjoitti:

        Trollaatko vai oletko oikeasti noin tyhmä?

        Tällä hetkellä marginaalit muilla yhtiöillä on noin 0.2 senttiä/kWh, puheet eurosta taitaa olla totta vain puolustelemassasi yhtiössä. Hinnan muutoksista on ilmoitettava kuukautta etukäteen, tämä on laissa, sitä ei voi kiertää sopimuksella. Jos nyt olen oikein näitä väitteitä tulkinnut, niin kyseisen huijariyrityksen hintaa ei tiedä kukaan, se voi hyvinkin olla sen euron per kwh.

        http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/sahkoyhtio-ja-sahkon-hinnan-muuttaminen/

        Et sitte. lukenut sitä oikaisuviestiä.

        Kukaan ei ole eurosta puhunut.

        Siksi toisekseen löytyy isompia marginaaleja kuin 0,2c.
        247energian ekowattispottisopimuksessa marginaali on kaksinkertainen.


      • SontaaSilti

        "Tästä syystä useimmat yhtiöt lisäävät hintaan suuren marginaalin tai välityspalkkion, joka voi olla jopa lähemmäs euron/ kilowattitunti, "

        Ai se olikin vain "lähemmäs euron/kilowattitunti"

        Paskaahan voi puhua miten paljon suusta ulos mahtuu, kunhan vähän oikoo puhumisiaan joskus myöhemmin.


    • Päpi1

      Kotimaan Energia tekee edelleen täysin samaa kun Suomen Energiayhtiö. On siinä niin hyvin uudistettu norjalaislafka taas...TASAUSLASKUJA alkaa tulla kotimaan energiasta jopa kaksi vuotta toimituksen jälkeen..

      Olen ollut heidän asiakas viimeksi v. 2013-2014 ja minulle tuli tasauslasku vuodelta 2014 nyt vuonna 2016? Soitin heti kuluttaja-asiamiehelle ja hän ei osannut asiasta sanoa, vaikka sanoikin että on kuulltu muitakin valituksia aiheesta. Googletin ja löysin finlexin sivuilta tämän: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2013/20130588#Pidp5120448

      69 §

      Vähittäismyyjän laskutus

      Vähittäismyyjän on toimitettava loppulasku kuluttajalle kuuden viikon kuluessa siitä, kun sähkön toimitus kuluttajalle on päättynyt.

      Varoitin toisessakin ketjussa tästä samasta. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, jos nykyään toimivat mittaritkin tunnin tarkkuudeella, että he eivät saa oikeita tuntitietoja ja alkavat lähettelemään asiakkaille 2 vuoden jälkeen laskuja, joissa ovat saaneet viimein ne oikeat tuntikulutustiedot.. Todella kaukaa kiertäisin tämän firman. Laskutus ei tunnu pelittävän EDELLEENKÄÄN. (syy miksi myös vaihdoin pois !)

      • kuluttajaasiamies

        Älä jätkä valehtele!

        Täyttä valettä kaikki tyynni vai pystytkö laittamaan tähän jotain oikeaa todistusta?


      • Ok-sensi
        kuluttajaasiamies kirjoitti:

        Älä jätkä valehtele!

        Täyttä valettä kaikki tyynni vai pystytkö laittamaan tähän jotain oikeaa todistusta?

        Mikä kumman 'oikea todistus' ? :D


    • Arvaus---

      4. suurin kuluttajalautakunnan valitusten määrässä?

      • Faktojapuheidensijaan

        Jaa linkki, mistä ne valitukset voi lukea Kotimaan Energiasta.


      • Hyvä_alku

      • erässähkömies
        Hyvä_alku kirjoitti:

        "Sähkömarkkinoiden häirikkönä mainetta niittänyt Suomen Energiayhtiö on muuttanut nimensä Kotimaan Energiaksi. Uudella nimellä ja brändillä yhtiö aikoo kiillottaa asiakasmarkkinoinnissa tahraantunutta mainettaan."

        http://www.energiauutiset.fi/uutiset/suomen-energiayhtiosta-kotimaan-energiaksi.html

        Tuo linkki viittaa Suomen energiayhtiöön, joka on aivan eri asia kuin Kotimaan Energia.

        Hafslundin ostaessa Suomen Energiayhtiön se myös erotti koko yrityksen toimivan johdon eikä Kotimaan Energiassa työskentele enää yhtään Suomen energiayhtiön aikaista toimijaa.

        Kyseessä on siis aivan eri yhtiö.

        Tämäkin asia on kerrottu jo moneen kertaan tässä ketjussa.


    • HuonoMaineTiukassa
      • treteterte

        Vai viime viikolla, monesko päivä tänään on ja mikä vuosi? Ja tuokin juttu on sitä paitsi kesken. Miksei ole kirjoitettu onko koko puhelua saatu?


      • lkjhjkhkjl
        treteterte kirjoitti:

        Vai viime viikolla, monesko päivä tänään on ja mikä vuosi? Ja tuokin juttu on sitä paitsi kesken. Miksei ole kirjoitettu onko koko puhelua saatu?

        Sitaattihan tuo vain sinulta oli, mutta tuokin on vain yhden yhtiön sana toista vastaan, eikä ole kuulunut mitään onko juttu edes edennyt. Laittaisivat nyt saatana tietoa miten on selvittely jatkunut.


    • Saddy

      Muuten hyvä mutta Suomen 4. suurin on Vattenfall.

      • Vieteri_ukko

        Ei ole, järjestys on tämä. Vattenfall tai Fortum jompi kumpi on ykkönen. Kolmantena on Helsigin energia eli HELEN. Neljäntenä on sitten Kotimaan Energia.


    • Harhaanjohtoa

      Tuore varoitus tästä firmasta!

      Juuri soitti minulle mies Kotimaan Energiasta ja varmisti että minulla on voimassa oleva sopimus Rovakairalla ja sitten alkoi puhumaan että sähkönhinta alenee jatkossa ja ei edelly minulta mitään toimia. Myyntipuhe oli siis alussa sellainen, että ei käynyt mitenkään ilmi että tyyppi kauppaa sähkösopimuksen vaihtoa, vaan hän siis esitti asian niin että Rovakairan asiakkaana saan 30% alennuksen sähkönhintaan.

      Onneksi osasin kieltäytyä suoriltaan houkuttelevan kuuloiseksi tehdyltä epärehelliseltä myyntipuheelta, kun olen ennenkin joutunut huijatuksi puhelinmyynnissä (puhelinmyyjä sai vaihtamaan 220 Energiaan valehtelemalla jokunen vuosi sitten). Tuon aiemman huijauksen takia olenkin onneksi alkanut nauhoittamaan kaikki puhelut automaattisesti, joten kyllä tämä firma saa kuulla kunniansa jos jotain paskaa tulee kieltäytymisen jälkeen.

      • jpge

        Paskaa puhut!
        Kotimaan energain myyjät eivät edelleenkään esiinny paikallisen sähköyhtiön edustajina.
        Olen itse myynnin kanssa tekemisissä ja teidän varmasti ettei yksikään myyjä tee tuota!


      • jpgpaskaformaatti

        Kukahan se paskaa puhuu? Kuten sanoin, puhelu on nauhalla, joten turha kenenkään tulla urputtamaan! Ja minua ei kiinnosta vittuakaan uskotko sitä vai et, sinun uskomuksesi eivät kiinnosta ketään.


      • jpge
        jpgpaskaformaatti kirjoitti:

        Kukahan se paskaa puhuu? Kuten sanoin, puhelu on nauhalla, joten turha kenenkään tulla urputtamaan! Ja minua ei kiinnosta vittuakaan uskotko sitä vai et, sinun uskomuksesi eivät kiinnosta ketään.

        No voihan täällä netissä väittää mitä tahansa.

        Jos se puhelu kerran on sinulla nauhalla niin laitappa se vaikka youtubeen tai vocaroohon ja linkitä tänne todisteeksi.

        Minä en ainakaan usko sanakaan paskapuheistasi arvon paskatrolli!


      • jpgraepaska

        Kuten sanottu, ketään ei kiinnosta vittuakaan paskanjauhantasi joten turha ruikuttaa täällä.


    • Aaro346

      On muuten hemmetin hankalaaa päästä eroon tästä firmasta. Olen yrittänyt vaihtaa sähköyhtiötä jo kahdesti. Valtuutin uuden myydän irtisanomaan sopimukseni samalla kun tein uuden. Heidän järjestelmiinsä on merkattu jotain aivan omia päivämääriä ja jatkuvasti saan tiedon uudelta myyjältäni ,että määräaikainen sopimus olisi voimassa... Silloin kun sopimus minulle myytiin, kerrottiin että voi vaihtaa joka vuosi keväällä jos haluaa. Kaiken lisäksi yritys lähettää minulle laskut milloin sattuu.. sain melkein vuoden ajalta laskun, kun sopimuksessa lukee että laskun pitäisi tulla joka kuukausi. Ihmeellistä touhua.. Kolmas kerta toden sanoo pääseekö eroon tänä keväänä vai ei.. olen itse henkilökohtaisesti lähettänyt irtisanomisen sekä sähköpostilla että nettisivujen kautta.. Taitaa tulla kuluttajamiehen asia tästä kohta.

      • erässähkömies

        Hehheh jäät rysän päältä valehtelusta kiinni!

        Kotimaan energia laskuttaa KAHDEN kuukauden välein ei kuukauden välein kuten väität ja tämä lukee sopimuksessa sekä kerrotaan asiakkaalle puhelinmyynnin äänikuitissa.

        Ja, jos et ole päässyt sopimustasi vaihtamaan niin se tosiaankin tarkoittaa, että sinulla on määräaikaisuus voimassa.

        Ei ole Kotimaan energian vika, jos muistat sähkösopimuksesi aloituspäivämäärän väärin.

        Ja tosiaan mitään yhtä koko vuotta koskevaa laskua ei tule, olen itse työni puolesta puhuttanut Kotimaan energian asiakkaita eikä kukaan ole valittanut ettei laskutus toimisi.


    • paperilasku

      Tänään tuli lasku, jossa huomasin paperilaskulisän 1,89 e. Noh, löysinhän minä sitten edellisestä laskusta yhden rivin infon, että 1.3. alkaen paperilasku maksaa tuon. Minusta kuitenkin suhteellisen huonoa tiedottamista, etenkin kun tämän päivän laskun mukana tuli erillinen liite heidän tilinumeronsa vaihtumisesta ja vielä itse laskussa isolla punaisella HUOM! uusi tilinumero. Samankaltaisen huomio-tekstin olisi voinut laittaa paperilaskun tulevasta maksullisuudesta.

      • Nykyisin paperilaskutuslisästä kerrotaan ainakin puhelinmyynnin yhteydessä äänikuitissa, joka tehdään puhelimessa sovitun kaupan päätteeksi.


    • Lapsenuskossa_väärin

      Ei tämän fiman peli taida olla ihan kohdallaan.

      Tuoreelle laskulleni oli ilmaantunut aivan uusi lisäpalvelu, jota en ollut tilannut, "Säästöpaketti" (17,40 snt/pv). Lisäksi siihen oli ilmaantunut laskutuslisä paperilaskusta (1,89 eur), tätäkään en ole tilannut saatikka varsinkaan halunnut. Laskun yhteydessä toimitettiin vakuutustodistus ja -ehdot ja huomasinkin että olenkin yhtäkkiä Gjensidige Forsikring -nimisen firman kanssa sopimussuhteessa. Ehdoilla, joita missään nimessä en voi hyväksyä.

      Asiakaspalvelu ei vastannut puhelimitse yli viikkoon, kun soitin lukuisia kertoja perään. Järjestelmä ilmoitti auliisti, että olen toisena jonossa, mutta minuuttienkaan odottelun jälkeen ei vastattu. Myöskään vakuutusehdoissa mainitussa numerossa ei vastata. Nettilomakkeella tehtyyn viestiin ei vastata.

      • Myyjä2

        Jos otit Hyvä diili sähkösopimuksen puhelimitse, siihen kuulu vapaaehtonen vakuutus, energiakulutusneuvonta, yms., minkä voi irtisanoa milloin vain haluaa. Paperilaskutuslisä kuuluu mainita loppunauhotuksessa, se tulee aina paperilaskuun nykyään. Paperilasku on aluksi pakolinen, sen voi toki muuttaa e-laskuksi. Kokeilitko soittaa muuhun kuin normi aspanumeroon? asiakkaille on oma eri numero mikä pitäis olla sulla papereissa. Ihmettelen kyllä ettei yhteydenottoihin vastata, kokeile tätä osoitetta:
        [email protected]


      • myyjä2

        Kertoiko puhelinmyyjä sulle vakuutuksesta missään vaiheessa puhelua? Jos puhelinmyyjä on niin osaamaton/epäpätevä paska, ettei sano kaikkea, kannattaa perua sähkösopimus heti alkuunsa. Osaaviakin puhelinmyyjiä on olemassa paljon, joiden maineen sellaiset pikkurunkkarit ja pikkuvitut pilaa, jotka ei kerro kaikkea ja turhaan pilaa toistenkin maineen. Minua vituttaa suuresti se että kun itse pyrkii olemaan aina asiallinen ja eettinen, niin jatkuvasti on ahneita paskoja samaan aikaan soittamassa lehdistä, vakuutuksista, alushousuista, sähköstä, jne ja tekemässä tätä samaa hommaa päin persettä rahankiilto silmissä ja viemässä minun leipätyötä pois yksi pettynyt asiakas ja reklamaatio kerrallaan.


      • Myyjä2

        Kotimaan energian sähkösopimukseen kuuluu aina lisätuote, jos siitä ei kerrota vaikka kysyy, niin myyjä valehtelee/salailee, sellaisesta myyjästä pitää aina tehdä reklamaatio että uskoo, koska sellaiset myyjät eivät näitä hommia kauaa tee. Lisätuotteet on tehty myös asiakkaan hyväksi, niille jotka niitä tarvitsee, kuten esim. hintaturva pörssisähkösopimuksessa. Kaikki eivät lisätuotteita tarvitse tai edes halua. Ne saa onneksi pois heti jos haluaa, itse en edes pidä siitä että ne on pakko aluksi ottaa ilmaisiksi palveluiksi, ne minun mielestäni pitäisi alun perinkin olla valinnaisia. Pistäkää vain valituksia heti jos näitä ilmaantuu ja pyytäkää nauha kuunneltavaksi, koko puhelu nauhoitetaan aina asiakkaan turvaksi. Ihan sama mitä myy, kysyttäessä viimeistään on kerrottava aivan kaikki, mitä asiakas haluaa tietää, eri asia on se jos asiakas ei ole kaikesta kiinnostunut, jos hänelle riittää se mitä hän maksaa ja mistä.


      • Sähkömyyjä

        Olis hyvä kuulla saitko vastauksen ja miten nopeasti. Tuskin sinä yhä vain odotat vastausta?


    • tervaleppä

      Aivan on minulla ainakin toiminut hyvin ja on halvempi kuin aiemmin

    • Omppu52

      75- vuotias äitini soitti minulle saaneensa tänään Kotimaan Energialta sähkösopimuksen. Kävi ilmi, että hän oli toissa päivänä keskeyttänyt puhelun muun autoliikenteen vuoksi. Tästä huolimatta hänelle lähetettiin sopimuskirje. Onneksi hän älysi sentään ajoissa kertoa tästä minulle. Neuvoin häntä samantien peruuttamaan sopimuksen. Sopimuskirjeessä oli kuulemma peruutuslomake.
      Kotimaan Energian toiminta vaikuttaa vähintäänkin epäilyttävältä ellei peräti huijaukselta.

      • Energianmyyjä

        Joko äitisi ei muista tehneensä kaupan vahvistuksen loppuun tai sitten kyseessä on myyjä, joka pitää saada pois töistä pilamaasta muiden työntekijöiden mainetta ja firman jota edustaa. Puhelut nauhoitetaan aina. Jos äitisi ei todella ole sopinut mitään ja silti sopimus on lähetetty, se on kuluttajansuojaviranomaisen asia selvittää. Minä työntekijänä haluan että asianne selviää, niin tiedätte mikä on syynä äitinne tapauksessa. Minä myyn Kotimaan energiaa ja en ikinä lähetä mitään sopimusta jos asiakas ei oikeasti sitä minun kanssa sovi loppuun saakka puhelimessa ja puhelu pääty hyvien jatkojen toivotukseen ja tervetuliaaksi toivotuksiin asiakkaaksi. Jos puhelu katkeaa kesken vahvistuksen, soitan takaisin ja jos en saa kiinni niin sitten yritän myöhemmin uudelleen, minun kanssa ei sopimusta synny ellei hommaa hoideta oikein loppuun saakka.


    • KilpailuEiToimi

      Surkeaa että markkinoilla toimii tällaisia roskayrityksiä, jotka saavat ihmiset pelkäämään sähköyhtiön vaihtamista.

      • Energianmyyjä

        Sähköyhtiön vaihtamista ei tartte Kotimaan energian kanssa pelätä, Netto Diili on hyvä vaihtoehto kalliille toistaiseksi voimassa olevalle sopimukselle, millä sähköyhtiöt yrittää rahastaa "uskollisia" asiakkaita. Älä ole sähköyhtiön lypsylehmä.


    • rahapuoli

      Paljonko muuten puhelinmyyjät saavat palkkaa yhdestä sähkösopimuksesta? Olisi ihan kiva tietää, että onko se kymppejä vai satasia?

      • Rehellinensähkönmyyjä

        Tiedän yhden palkkamallin, joka menee siten, että päivän ensimmäisestä myymästään sähkösopimuksesta myyjä saa 45 euroa. Ensimmäisen kaupan jälkeen myydyista tippuu 27 egeä/skibale.


      • HöpöjäPuhut

        No johan on provikka! Kyllä ne todellisuudessa liikkuu 10-15€ välillä riippuen kuukauden myyntimäärästä. Tuo siis brutto, siitä vielä pois peruutukset, verot ja muut vähennykset.


      • Rehellinensähkömyyjä

        Ihan totta puhun, tervetuloa Suoramarkkinointi Megaan sähköä myymään.


    • 177777754

      Myyjät katosivat heti kun joku kysyi asiallisen kysymyksen.

    • idioottikansa

      Johan tää on täynnä sontaa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Täällä joko trollaa:
      A.) Kilpailevan yhtiön työntekijät. Hommatkaa ees faktat kuntoon, niin voitte olla uskottavia. Muuten teette itestänne vaan pellejä.
      B.) Vammaset ihmiset jotka ei tiiä yhtään mistään mitään. Esimerkiksi ihmiset, jotka ei osaa lukea paperia. Jos siinä lukee, että laskutuslisä astuu voimaan niin mitä huijaamista siinä on? Ihan oma häpiä, jos ei osaa lukea.

      Ootte kyllä idiootteja, hankkikaa töitä. Sitä ne puhelinmyyjätki tekee. Oisitte vaan tyytyväisiä, ettei ne loisi sossun rahoilla kirjottelemassa päivät pitkät sontaa nettiin.

    • idioottikansa

      Johan tää on täynnä sontaa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Täällä joko trollaa:
      A.) Kilpailevan yhtiön työntekijät. Hommatkaa ees faktat kuntoon, niin voitte olla uskottavia. Muuten teette itestänne vaan pellejä.
      B.) Vammaset ihmiset jotka ei tiiä yhtään mistään mitään. Esimerkiksi ihmiset, jotka ei osaa lukea paperia. Jos siinä lukee, että laskutuslisä astuu voimaan niin mitä huijaamista siinä on? Ihan oma häpiä, jos ei osaa lukea.

      Ootte kyllä idiootteja, hankkikaa töitä. Sitä ne puhelinmyyjätki tekee. Oisitte vaan tyytyväisiä, ettei ne loisi sossun rahoilla kirjottelemassa päivät pitkät sontaa nettiin.

    • idioottikansa

      Johan tää on täynnä sontaa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Täällä joko trollaa:
      A.) Kilpailevan yhtiön työntekijät. Hommatkaa ees faktat kuntoon, niin voitte olla uskottavia. Muuten teette itestänne vaan pellejä.
      B.) Vammaset ihmiset jotka ei tiiä yhtään mistään mitään. Esimerkiksi ihmiset, jotka ei osaa lukea paperia. Jos siinä lukee, että laskutuslisä astuu voimaan niin mitä huijaamista siinä on? Ihan oma häpiä, jos ei osaa lukea.

      Ootte kyllä idiootteja, hankkikaa töitä. Sitä ne puhelinmyyjätki tekee. Oisitte vaan tyytyväisiä, ettei ne loisi sossun rahoilla kirjottelemassa päivät pitkät sontaa nettiin.

    • idioottikansa

      Johan tää on täynnä sontaa :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

      Täällä joko trollaa:
      A.) Kilpailevan yhtiön työntekijät. Hommatkaa ees faktat kuntoon, niin voitte olla uskottavia. Muuten teette itestänne vaan pellejä.
      B.) Vammaset ihmiset jotka ei tiiä yhtään mistään mitään. Esimerkiksi ihmiset, jotka ei osaa lukea paperia. Jos siinä lukee, että laskutuslisä astuu voimaan niin mitä huijaamista siinä on? Ihan oma häpiä, jos ei osaa lukea.

      Ootte kyllä idiootteja, hankkikaa töitä. Sitä ne puhelinmyyjätki tekee. Oisitte vaan tyytyväisiä, ettei ne loisi sossun rahoilla kirjottelemassa päivät pitkät sontaa nettiin.

      • Urpojakaikki

        Voi vittu mitä urpoja ihmiset on! Jos teet määräaikaisen sopimuksen niin mahdollisuudet on 50-50 tippuuko vai nouseeko sähkön hinta määräajan aikana markkinoilla. Kukaan ei valita kun nousee ja itse maksaa "alihintaa" ja yritys tekee tappiota, mutta auta armias jos menee toisinpäin niin heti on huijarifirma. Tämä pätee ihan jokaikisen yhtiön kanssa. Lisäksi fortum on varmasti ainoa suomalainen sähkönmyyntiyritys suomessa, jossa sielläkin ainakin 40% osakeomistajuudesta on ulkomailla, joten mitä kaikki vaahtoaa norjalaisuudesta? Ei loiste tai vattenfall yms ole myöskään suomen omistuksessa. Pääasia että verot maksetaan suomeen. Jos minä perustan intialaisen ravintola intiaan ja maksan veroni sinne ja kaikki toiminta tapahtuu siellä niin silloin yritys on intialainen eikä suomalainen vaikka minä olen suomalainen, haloo????


      • ällöttävää

        Kyllä se on sinun häpeä jos myyt sillä perusteella että asiakkaan ostopäätös perustuu väärinkäsitykseen. Kusettajia pitää aina halvekia. Pthyi.


    • quussa

      Miten on megalaiset? Joko provikka on kohdallaan vai lasketaanko lisää?

      • Ylitalonastu

        NO PERKELE! KYLLÄ SITÄ PUDOTETTIIN LIIKAA!!!

        Ennen provikka tosiaan oli ekasta kaupasta 45 euroa ja toisesta eteenpäin 27 euroa ja minusta se oli reilua.

        Nyt Mega kaksi viikkoa sitten pudotti provikan niin että se on vain 20 euroa ensimmäiset kolme kauppaa no neljännestä sitten saat 40 euroa mutta viides ja siitä eteenpäin on taas tuo 20 euroa TÖRKEÄÄ SANON MINÄ!!!!

        Keskivertomyyjä saa 4,5 tunnin vuorossa vain yhden kaupan eli normaalitahdilla hän jää joka vuorossa takuupalkalle.

        Meillä oli muutammia mestarillisia myyjiä jotka saivat 4,5 tunnin iltavuorossa noin neljä kauppaa ja he olivat tyytyväisiä vanhoilla ehdoilla, kun he palaavat kesälaitumiltaan ja saavat tietää nuo uudet ehdot he todennäköisesti lopettavat ja ainakin toivon niin koska silloin Megan herrat EHKÄ ymmärtävät ajatella suunnanmuutosta.

        Megalla lienee jatkossa vaikeuksia rekrytoida myyjiä joten toivotaan, että tulevat järkiinsä ja korjaavat noita ehtoja.


      • OotkoIhanTosissas
        Ylitalonastu kirjoitti:

        NO PERKELE! KYLLÄ SITÄ PUDOTETTIIN LIIKAA!!!

        Ennen provikka tosiaan oli ekasta kaupasta 45 euroa ja toisesta eteenpäin 27 euroa ja minusta se oli reilua.

        Nyt Mega kaksi viikkoa sitten pudotti provikan niin että se on vain 20 euroa ensimmäiset kolme kauppaa no neljännestä sitten saat 40 euroa mutta viides ja siitä eteenpäin on taas tuo 20 euroa TÖRKEÄÄ SANON MINÄ!!!!

        Keskivertomyyjä saa 4,5 tunnin vuorossa vain yhden kaupan eli normaalitahdilla hän jää joka vuorossa takuupalkalle.

        Meillä oli muutammia mestarillisia myyjiä jotka saivat 4,5 tunnin iltavuorossa noin neljä kauppaa ja he olivat tyytyväisiä vanhoilla ehdoilla, kun he palaavat kesälaitumiltaan ja saavat tietää nuo uudet ehdot he todennäköisesti lopettavat ja ainakin toivon niin koska silloin Megan herrat EHKÄ ymmärtävät ajatella suunnanmuutosta.

        Megalla lienee jatkossa vaikeuksia rekrytoida myyjiä joten toivotaan, että tulevat järkiinsä ja korjaavat noita ehtoja.

        "Keskivertomyyjä saa 4,5 tunnin vuorossa vain yhden kaupan eli normaalitahdilla hän jää joka vuorossa takuupalkalle."

        Mitä helvettiä ne oikein nysvää?! YKSI KAUPPA 4,5 tunnin vuoron aikana?!?!?!?!


      • No koitapa kuule myydä sähkösopimusta, jos 3/4 kontakteista omaa voimassaolevan määräaikaisen sähkösopimuksen eli siihen väliin et voi omaasi tyrkyttää.

        Ja tuohon tilastoon pitää vielä päälle lisätä ne joilla sähkö kuuluu vuokraan/vastikkeeseen tai heillä muuten vain taloyhtiö tekee sähkösopimukset asukkaiden puolesta.

        Näin ollen potentiaalisia kontakteja joille voi myydä saattaa tuon 4,5 tunnin aikana kertyä vain 3-4 kappaletta siihen on vaikea tehdä useampi kuin yksi kauppa eikä joka ilta saa sitäkään.

        Minä soitin kerran koko vuoron ilman yhtään potentiaalista kontaktia...kaikilla kontakteilla oli yli 6 kuukautta kestävä määräaikaissopimus.


    • jeep12

      Kaikki haukkuu Kotimaan Energiaa, vaikka Megan myyjät on niitä jotka kusettaa ihmisiä. Toisaalta eipä hätää kunhan noudatetaan lakia... Ja lakikirjat painaa Megan omistava firma.

      • Megan myyjät eivät kuseta ketään!

        Huijarimyyjä ei kauvan tee työtään megassa!


    • miksis

      Olis ne voinu pudottaa provikan tasapuolisesti kaikilta. Jotenkin epäreiluu et megan esimiehet saa edelleen 45 euroo ekasta kaupasta ja 27 lopuista.

      • Ayänkyrä

        Toivottavasti tuo ei ole totta! Jos pitää paikkansa olisi jollain keinolla saatava organisoitua työtaistelu Megassa.


    • Pertti1236

      Olen ollut vuoden Kotimaan Energian asiakkaana ja kaikki on mennyt sujuvasti. Laskutus pelaa, hinta on halpa ja kilpailukykyinen. Asiakaspalveluun saa todella nopeasti yhteyden ja palveluhenkilöt ovat erittäin avuliaita. Suosittelen!

      • Pertti1236

        jatkaakseni, kummallista luettavaa nämä huonot kokemukset, koska itsellä ei ole mitään ongelmia ollut.

        Onko täällä muita, ketkä ovat olleet tyytyväisiä kyseisen yhtiön palveluihin?


      • porvoooooooo

        Missähän asioissa olet joutunut olemaan yhteydessä asiakaspalveluun, jos kaikki sujuu hyvin?

        Itse en ole koskaan joutunut ottamaan yhteyttä sähkönmyyjän asiakaspalveluun.


    • tuskanhiki

      Minullakin laskutus kyllä pelasi Kotimaan Energialta kuin vettä vaan, mutta annas olla kun yritin katkaista sopimuksen päivään 22.5.2016, niin viimeisen laskun viimeinen laskutuspäivä on yllättäen saatu aikaiseksi 8.7.2016. Kesäkuun lopulla/heinäkuun alussa tajusin että sopimus näköjään edelleen voimassa ja soitin Kotimaan Energialle, niin sanoivat että voimassa on,käskin heti välittömästi katkaista sen siihen päivään, niin alle viikon päästä varmistin vielä asiaa soittamalla ja tadaa edelleen lasku juoksee, kun ei kuulemma ollut asiakkaanpalvelija ollut ihan varma mitä meinasin. Ja sitten on ollut sähköpostirallia jne. Katkaisin laskuni Sähkönsiirtoyhtiön eli Neven kautta ja siinä piili sellanen miina, että eipä kumpikaan firma ole yllättäin mistään asiasta tietoisia ja syytä pallottelevat toisillensa ja kaikki asiat ovat puhelimessa myöntäneet, mm. että sopimuksen pystyy katkaista verkkoyhtiönkin kautta ym. ym. mutta mitään eivät silti pysty asialle tekemään Kotimaan Energialla. Neve on kyllä takautuvasti ainakin hoitanut palautuksensa, vaikka Kotimaan Energialle ovat kuulemma sanoneet, että heilläkin sopimuksen päätöspäivämäärä on 8.7 merkattu. Melkoisia ovat velikultia, tuntuis että ei meillä suomessa, mutta kyllä vaan meillä suomessa!

    • Sama-meno-jatkuu

      Soitti tänään Kotimaan Energian myyjä. Yrittivät johdatella sanomaan vahingossa "kyllä" sopivaan kohtaan. Samaa yritti sama firma kanssani Suomen Energia -nimellä toimiessaan jokunen vuosi sitten. Suomen Energian aikoina olisivat lähettäneet kotiin "esitteen", joka olisikin osoittautunut jo valmiiksi sopimukseksi ja laskuksi (Talouselämä 4.10.2013).

      Ai muka ei mummojen puliveivaamista, vaan halvempaa sähköä? Puhelinmyyjä ei osannut vastata olennaisiin kysymyksiini hinnoista. Hänellä ei ollut hajuakaan noista perusasioista, mutta miksi olisikaan ollut, kun tarkoitus oli vain saada huijattua.

      "Tavoitteenamme on haastaa varsin perinteiset sähkömarkkinat kuluttajamarkkinoille ilmaantuneiden norjalaisten isojen elektroniikka- ja urheiluketjujen tapaan, tarjoamalla asiakkaille oikeasti edullisia hintoja. Lisäksi tulemme panostamaan merkittävästi asiakaspalvelun ja -kokemuksen kehittämiseen", kertoo toimitusjohtaja Kenneth Hedman. (Talouselämä 5.5.2015)

      "'Meillä on taakkana häirikkömaine. Sitä ei voi kieltää. Historiaa ei voi muuttaa, tulevaisuutta voi. Meillä on uusi alku. Meillä on uusi omistaja, norjalainen Hafslund, ja uusi toimiva johto. Me muutimme nimemme Suomen Energiayhtiöstä Kotimaan Energiaksi. Suljimme vanhan puhelinmyynnin kokonaan, ja meillä on uudet kumppanit ja uusi asiakashankinta.'" (Kenneth Hedman, Kauppalehti 13.9.2015)

      Höpö höpö. Näyttää siltä, että Kenneth jatkaa vain maailman vanhinta businessta, eli hölmöjen huijaamista. On se kumma, ettei Suomessa laki saa kiinni tällaisia jobbarifirmoja. Mutta jätte kiva, Kenneth: olitte saaneet parannettua myyjän myyntipuhetta sen verran, että siitä on nyt vähän vaikeampi joutua oikeuteen kuin edellisellä kerralla.

      • PenttiValkonen

        Sinä se vaan jaksat palata aina tähän samaan ketjuun jauhamaan valeitasi. Onko Kotimaan Energia sinulle pakkomielle vai onko pakkomielteenä vain trollaus?

        MIkään kertomasi missään tänne kirjoittamassasi viestissä ei pidä paikkaansa ja voin kertoa sen koska olen työni puolesta tekemisissä myös Kotimaan Energian kuten monien muidenkin firmojen kanssa.
        Heidän kaikki sähkösopimuksensa eivät toki ole markkinoiden halvimpia kuten ei ole muillakaan sähköyhtiöillä mutta sinun kirjoituksistasi paistaa ettet koskaan ole ollut edes Kotimaan Energian asiakas.


      • rehellinensähkönmyyjä

        """"""Höpö höpö. Näyttää siltä, että Kenneth jatkaa vain maailman vanhinta businessta, eli hölmöjen huijaamista. On se kumma, ettei Suomessa laki saa kiinni tällaisia jobbarifirmoja. Mutta jätte kiva, Kenneth: olitte saaneet parannettua myyjän myyntipuhetta sen verran, että siitä on nyt vähän vaikeampi joutua oikeuteen kuin edellisellä kerralla."""""

        Mikähän se edellinen kerta oli? Milloin Kotimaan Energia on joutunut oikeuteen asiakkaiden huijaamisesta linkitäpä uutiseen koska itse en löytänyt Googlettamalla sellaist uutista.


    • sotu

      Ihan tiedoksi. Kotimaan Energian puhelinmyyjien keräämistä sähköpostiosoitteista ja sosiaaliturvatunnuksista ei pidetä huolta. Niitä pyörii siellä ja täällä... Ja tuolla...

      • SERDTFGYUHJIKL

        Tuo on muuten totta... itseasiassa kaikkien ulkoistettuina kampanjoina olevien sähkösoppareiden tiedot (nimet, osoitteet, henkilötunnukset jne) pyörii kyseenlaisten puhelinmyyntifiromojen koneilla, nurkissa paperilla jne... olis kiva nähdä niiden firmojen viralliset tiedot, joita rekisterin ylläpitäjältä vaaditaan....


      • KEmyyjä

        Olisi kiva kuulla tästä väitteestä ihan konkreettinen esimerkki, kun näytätte asiasta tietävän?


    • Ei pidä paikkaansa!

    • sotu

      Ei ehkä siellä siellä pääkonttorilla, mutta...

    • Google_vs_puh.myyjä_6-0

      Soittivat minullekin ja satuin istumaan tietokoneen ääressä. Kehuivat ummet ja lammet, mutta kerroin, että googlettamalla saa eri kuvan firmasta. Tämän kuultuaan puhelu loppui myyjän toimesta melkoisen äkkiä ja töykeästi.

      Huvitti suuresti, koska aina ennen on ollut toistapäin eli olen monelle sanonut, että "Ei kiinnosta tippaakaan, joten kiitos soitosta, lopetan puhelun nyt, klik!

      • nauran

        voit googlettaa vaikka ruisleivästä tietoa, jos google kertoo että ruisleipä on paskaa uskotko sen ? :DDD


    • maastojussi

      Huijarilta tuntuu,lähetti lähes 80 vuotiaalle eläkeläiselle tilausvahvistuksen, vaikka tämä sanoi moneen kertaan, ettei omaa mitään valtuuksia päättää asiasta.
      Myyjä sai kuitenkin huijattua eläkeläiseltä henkilötunnuksen.

      • rehellinensähkömyyjä

        Ja taas iahn selkeää valehtelua!


    • wc-ankka

      Kotimaan energia haisee pahalle

      • meei

        Ei ainakaan vielä moitteen sijaa, huomattavasti edullisempi ollut kuin Oulun Seuudun Sähkö, jonne maksan pakolliset siirtomaksut. Helen oli pitkään edullinen, mutta sitten sielläkin alettiin vanhojen asiakkaiden rokottaminen, joten kilpailutin ja näitä juttuja lueskellessani aina mietin koska ja milloin joku pommi sitten laukeaakaan? :) Toistaiseksi olen ollut Kotimaan Energiaan kovastikin tyytyväinen omakotiasuja..


      • Sisarvalko

        Kuinka paljon maksat sähköstä ?


    • No_Deal

      "Diili"

      Varsin reipasta toimintaa Kotimaan Energian puoleta. Soittelivat vaimon puhelimeen, kun omani numero ei puhelinmarkkinoinnin piirissä. Vaimo käsitti, jotta soittavat meidän tämänhetkiseltä sähkön toimittajalta ja antoi puhelimen minulle. Myös minulle aluksi ei selvinnyt, mistä puhelu tulee.

      Puhelinmyyjä kertoili laveasti sähkösopimuksesta / eduista. En mielestäni missään vaiheessa sopinut, että olisin tekemässä sopimusta ko. yhtiön kanssa. Kerroin myös, että meillä tällä hetkellä määräaikaista sopimusta vielä reilu puoli vuotta jäljellä. 

      Sovimme, jotta lähettävät sopimuksen / ehdot sähköpostilla ja minulla on pari viikkoa aikaa ilmoittaa otanko sopimuksen.

      Ko. sähköposti tuli hetimmiten. Lueskelin läpi ja vastasin sähköpostilla samantien, että heidän lähettämänsä "Diili" ei kiinnosta ja toivon asian olevan loppuun käsitelty.

      Päivää myöhemmin vaimon kännykkään tuli tekstiviesti, jossa onnitellaan erinomaisesta uudesta asiakkuudesta. 

      Soitin välittömästi ko. viestissä olleeseen numeroon ja kohtuullisen odotusajan (n. 6min) jälkeen heidän palveluneuvojansa vastasi. Kerroin melko napakasti, jotta en ollut tehnyt sopimusta ja puhelinmyyjän ilmoittamasta kahden viikon harkinta-ajasta.

      Kerroin myös lähettäneeni sähköpostin jossa kerroin että en halua ko. Diiliä.

      Palveluneuvoja kertoi, jotta sähköpostit käsitellään viiveellä.

      Vaadin heiltä sähköpostilla vahvistuksen, että meillä ei ole sopimusta ja toivottavasti eivät ota tämän jälkeen yhteyttä.

      Sain sähköpostin, jossa ilmoittivat: "Pyynnöstäsi olen tänään perunut Kotimaan Energian kanssa solmitun sähkösopimuksen"

      Koin Kotimaan Energian myynti- / sopimustyöskentlyn olevan todella harhaanjotavaa / törkeää.

      • Sinä se vaan jaksat vuodesta toiseen jauhaa tätä samaa. No minäpä kerron en sinulle vaan palstan muille lukijoille ettei Kotimaan energia menettele noin.

        Kaupan vahvistukseen tarvitaan puhelinmyynnissä myös suullinen valtakirja, joka luetaan puhelun päätteeksi nauhalle ja asiakkaalta kysytään KOLMEEN KERTAAN valtuuttaako hän Kotimaan energian vaihtamaan hänen nykyisen sähkösopimuksensa Kotimaan energian sopimukseen.

        Tämä kysytään aivan selväsanaisesti asiakkaalta niin ettei hänelle voi jäädä päselvyyttä asiasta.

        Lisäksi kauppaa tehdessä kysytään asiakkaan henkilötunnus ja, jos sinä et sopimusta tehnyt niin tuskin annoit puhelinmyyjälle henkilötunnustasi pyytäessäsi häneltä sähköpostitarjouksen.

        Ilman henkilötunnusta ei kauppaa klousata missään sähkönmyynti yrityksessä.

        Ihmettelen sinun intoasi trollata tässä ketjussa jo kolmatta vuotta tällaisilla samanlaisilla perättömillä tarinoilla.

        Onko Kotimaan energia sinulle pakkomielle vai oletko jonkun heidän kilpailijansa myyjä.

        Jos em. syystä kirjoittelet näitä tarinoitasi nettiin niin voin kertoa sinulle etteivät ne mitenkään rampauta Kotimaan energian myyntiä.

        Kun minä möin heidän sopimustaan ei kukaan maininnut negatiivista julkisuutta syyksi olla ottamatta heidän sopimustaan.

        Ja jotte et nyt sitten puutu tuohon viimeismpään niin minä en ole Kotimaan energian sopimusta myynyt yli puoleentoista vuoteen, joten minäkään en kirjoita missään myynnyin edistämismielessä.


      • terve_ukko
        hullu_ukko kirjoitti:

        Sinä se vaan jaksat vuodesta toiseen jauhaa tätä samaa. No minäpä kerron en sinulle vaan palstan muille lukijoille ettei Kotimaan energia menettele noin.

        Kaupan vahvistukseen tarvitaan puhelinmyynnissä myös suullinen valtakirja, joka luetaan puhelun päätteeksi nauhalle ja asiakkaalta kysytään KOLMEEN KERTAAN valtuuttaako hän Kotimaan energian vaihtamaan hänen nykyisen sähkösopimuksensa Kotimaan energian sopimukseen.

        Tämä kysytään aivan selväsanaisesti asiakkaalta niin ettei hänelle voi jäädä päselvyyttä asiasta.

        Lisäksi kauppaa tehdessä kysytään asiakkaan henkilötunnus ja, jos sinä et sopimusta tehnyt niin tuskin annoit puhelinmyyjälle henkilötunnustasi pyytäessäsi häneltä sähköpostitarjouksen.

        Ilman henkilötunnusta ei kauppaa klousata missään sähkönmyynti yrityksessä.

        Ihmettelen sinun intoasi trollata tässä ketjussa jo kolmatta vuotta tällaisilla samanlaisilla perättömillä tarinoilla.

        Onko Kotimaan energia sinulle pakkomielle vai oletko jonkun heidän kilpailijansa myyjä.

        Jos em. syystä kirjoittelet näitä tarinoitasi nettiin niin voin kertoa sinulle etteivät ne mitenkään rampauta Kotimaan energian myyntiä.

        Kun minä möin heidän sopimustaan ei kukaan maininnut negatiivista julkisuutta syyksi olla ottamatta heidän sopimustaan.

        Ja jotte et nyt sitten puutu tuohon viimeismpään niin minä en ole Kotimaan energian sopimusta myynyt yli puoleentoista vuoteen, joten minäkään en kirjoita missään myynnyin edistämismielessä.

        @Hullu_Ukko pari faktaa.

        Kotimaan Energia eli Suomen Energiayhtiö on ruotsalaisen pahamaineisen Peter Wärmen suomen sivukonttori alkujaan. (Energibolaget Sverige) Ohessa linkkejä:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/12/11/halpasahkoyhtio-petti-jalleen-lupauksensa
        https://www.talouselama.fi/uutiset/jos-suomen-energiayhtiosta-soitetaan-kannattaa-olla-todella-tarkka-sanoistaan/f1b5da61-8310-37cd-92fa-a684236c0f5b

        Suomen Energiayhtiöitä johti pitkään Håkan Gustafsson (Sittemmin Market Energia, 220 Energia , Werel ja Fi-Nergy Voima Oü).

        Suomen Energiayhtiö brändättiin uudestaan Kotimaan Energiaksi, koska yhtiön maine oli niin lokainen. Yhtiöllä TUHANSIA KKV-keissejä vyönn alla. Yhtiö on harjoittanut myös negatiivista sopimusten ketjuttamista.

        Markkinoilla on muutama toimija, jolta sähköjä ei kannata ostaa ja valitettavasti Kotimaan Energia ja muut Håkanin puljut ovat juuri niitä.

        Minä ihmettelen suuresti ihmisiä ketkä ovat Kotimaan Energialla töissä. Minua ainakin hävettäisi helvetisti olla huijaamassa ihmisiä "Hyvillä diileillä". Heleniltä saa helvetisti halvemmalla ja ei-fossiilisilla tuotettua energiaa.

        KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ KIOSKI.


      • terve_ukko kirjoitti:

        @Hullu_Ukko pari faktaa.

        Kotimaan Energia eli Suomen Energiayhtiö on ruotsalaisen pahamaineisen Peter Wärmen suomen sivukonttori alkujaan. (Energibolaget Sverige) Ohessa linkkejä:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/12/11/halpasahkoyhtio-petti-jalleen-lupauksensa
        https://www.talouselama.fi/uutiset/jos-suomen-energiayhtiosta-soitetaan-kannattaa-olla-todella-tarkka-sanoistaan/f1b5da61-8310-37cd-92fa-a684236c0f5b

        Suomen Energiayhtiöitä johti pitkään Håkan Gustafsson (Sittemmin Market Energia, 220 Energia , Werel ja Fi-Nergy Voima Oü).

        Suomen Energiayhtiö brändättiin uudestaan Kotimaan Energiaksi, koska yhtiön maine oli niin lokainen. Yhtiöllä TUHANSIA KKV-keissejä vyönn alla. Yhtiö on harjoittanut myös negatiivista sopimusten ketjuttamista.

        Markkinoilla on muutama toimija, jolta sähköjä ei kannata ostaa ja valitettavasti Kotimaan Energia ja muut Håkanin puljut ovat juuri niitä.

        Minä ihmettelen suuresti ihmisiä ketkä ovat Kotimaan Energialla töissä. Minua ainakin hävettäisi helvetisti olla huijaamassa ihmisiä "Hyvillä diileillä". Heleniltä saa helvetisti halvemmalla ja ei-fossiilisilla tuotettua energiaa.

        KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ KIOSKI.

        Peter Wärmellä ei ole ollut tämän yhtiön kanssa mitään tekemistä yli kolmeen vuoteen. Kotimaan energian omistaja on vuodesta 2015 alkaen ollut Norjalainen energia ja sähkönsiirtoyhtiö Hafslund, Josta puolestaan Fortum omistaa aika ison siivun.

        Peter Wärmellä ei ole Kotimaan energian kanssa mitään tekemistä enään, myös Håkan Gustafson on saanut yhtiöstä potkut jo muutamaa vuotta ennenkuin Hafslund osti silloisen Suomen energiayhtiön ja saneerasi sieltä silloisen johdon ulos sekä muutti yhtiön nimen.

        Sinulla terve_ukko on yksinkertaisesti vanhentunutta ja väärää tietoa mikä ei sinänsä ole mitenkään ihmeellistä koska kerran pilattua mainetta voi olla vaikea parantaa. Tässä tapauksessa kuitenkin huno maine on Kotimaan energian edeltäjän aikaansaama.

        Kotimaan energia on ihan kunnon puulaaki, ei välttämättä markkinoiden halvin ihan kaikissa sopimustyypeissään mutta hoitaa asiakkuuksiaan ihan kelvollisesti.


      • juho9000
        terve_ukko kirjoitti:

        @Hullu_Ukko pari faktaa.

        Kotimaan Energia eli Suomen Energiayhtiö on ruotsalaisen pahamaineisen Peter Wärmen suomen sivukonttori alkujaan. (Energibolaget Sverige) Ohessa linkkejä:

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/12/11/halpasahkoyhtio-petti-jalleen-lupauksensa
        https://www.talouselama.fi/uutiset/jos-suomen-energiayhtiosta-soitetaan-kannattaa-olla-todella-tarkka-sanoistaan/f1b5da61-8310-37cd-92fa-a684236c0f5b

        Suomen Energiayhtiöitä johti pitkään Håkan Gustafsson (Sittemmin Market Energia, 220 Energia , Werel ja Fi-Nergy Voima Oü).

        Suomen Energiayhtiö brändättiin uudestaan Kotimaan Energiaksi, koska yhtiön maine oli niin lokainen. Yhtiöllä TUHANSIA KKV-keissejä vyönn alla. Yhtiö on harjoittanut myös negatiivista sopimusten ketjuttamista.

        Markkinoilla on muutama toimija, jolta sähköjä ei kannata ostaa ja valitettavasti Kotimaan Energia ja muut Håkanin puljut ovat juuri niitä.

        Minä ihmettelen suuresti ihmisiä ketkä ovat Kotimaan Energialla töissä. Minua ainakin hävettäisi helvetisti olla huijaamassa ihmisiä "Hyvillä diileillä". Heleniltä saa helvetisti halvemmalla ja ei-fossiilisilla tuotettua energiaa.

        KIERTÄKÄÄ KAUKAA TÄMÄ KIOSKI.

        Melkolailla samaa mieltä Kotimaan Energiasta.

        Heleniniä ei tosin kannata ympäristöystävällisyyden puolesta kannattaa.


    • jarmo90

      ei toimi

    • Suuttunut

      Älkää ostako heiltä sähköä. Asiakaspalvelija, joka soitti minulle, ei ymmärtänyt selvää puhetta, kun sanoin etten vaihda sopimustani, vaan jatkoi inttämistä. Jos soittavat vielä, lyön vain luurin korvaan.

    • Samba

      Kotimaan energia mikä yhtiö on tallainen, onko sanottensa mittainen?

    • Jacobko

      Kallista sähköä ja huomaat sitoutuneesi 24kk diiliin vaikka et ole sopimusta heidän kanssaan jatkanut. Olkaa tarkkana tämän yhtiön kanssa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe