Kuinka estää kusetuksen?

jfhjfjfjfj

Oma havaintoni on ollut että autokorjaamot pyrkivät vaihtamaan ehjiä osia uusiin, vaihtamaan turhaan osia jos vaikka vain sulake on palanut. Kusetetaan vakuutuskorjauksissa tilaamalla osia asiakkaalta kysymättä. Tehdään huoltosopimuksia asiakkaalta kysymättä. Velotetaan liikaa tunteja. Asiakas ei pääse korjaamoon katsomaan mitä autolle oikeasti tehdään.

Mahtaako näille paskoille muuta kuin että opettelee itse korjaamaan auton, tai etsii luotettavan korjaamon? Jos autoon tehdään 1000 euroa maksava remontti olisi suotavaa vaikka soittaa asiakkaalle suostumus kalliiseen remonttiin eikä vain tehdä remonttia kysymättä.

Vakuutusyhtiöt ja korjaamot yhdessä on oikein emäkusettajia.

15

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oletSuuriNero

      "etsii luotettavan korjaamon" ja juuri kirjoitit edellä, että korjaamot kusettaa?
      Vakuutusyhtiö päättää ja maksaa juuri sen mitä itse päättää, ei siinä korjaamolle jää kuin ilo kuvata ja hyväksyttää työt etukäteen ja korvaus työstä tulee vakuutusyhtiön määrittelemän hinnaston mukaan.

    • somellapäähän

      Älä huoli.
      Kyllä markkinatalous ja some pitää huolen, että epärehellisyys ei kannata pitkässä juoksussa.

      • peräkammarinLuuset

        Hienoa, luotto on kova trollien ja muiden vastaavien kirjoitteluun. Se onkin paras asia mitä some on maailmaan tuonut.


      • markkinataloushelvetti

        Suomessa ei markkinatalous toimi, täällä ei ole oikeaa kilpailua missään asiassa. Muutama toimija on keskenään sopineet että kustaan asiakkaita silmään niin paljon kuin mahdollista joten naapurifirmassa ei ole sen kummempaa palvelua, kilpailu on silkkaa kusetusta, näennäistä ja pelkkää silmänlumetta tällaisessa pikkumaassa!!


    • sopimusasia

      Pitää sopia etukäteen mitä korjataan ja pyytää siitä hinta-arvio. Lisäksi pitää vaatia huoltoa pyytämään lupa kaikkeen muuhun.

      http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/sopimukset/palveluiden-hinnasta-sopiminen/

      "Hinta-arvio

      Remontti- ja korjaustöiden kohdalla on tavallista, että yritys ei sitoudu kiinteään hintaan, vaan antaa hinta- tai kustannusarvionsa, kun on tutustunut korjattavaan kohteeseen tai laitteeseen. Yrityksen on hinta-arviota antaessaan ilmoitettava asiakkaalle selkeästi, koskeeko hinta-arvio vain työn osuutta, materiaaleja tai varaosia. Jos näin ei ole tehty, hinta-arvio tarkoittaa palvelun kokonaishintaa.

      Yrityksellä on oikeus vaatia maksu hinta-arvion tekemisestä, mutta maksullisuudesta on kerrottava etukäteen. Yrityksen pitää pysyä hinta-arviossa, mutta perustelluista syistä sen voi ylittää enintään 15 prosentilla. Mahdollisista lisätöistä pitää sopia työn tilaajan kanssa. Yritys ei saa periä hinta-arvion mukaista hintaa, jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion."

    • justArr

      Aina on remontin hinta arvio ollut yli 50% yläkantiin. joten olen aina saanut mitä olen halunnut.

    • kylläpienetkin

      Ryhdyppäs käymään pienillä korjauspajoilla. Siellä on usein hinta ja laatu kohdallaan. Iso liike ei aina takaa isoa laatua.

      • veio

        Toinen puoli asiaa on se, että pienillä pajoilla on taipumus suurentua ja kokemukseni mukaan on aina laatu heikentynyt.


    • veio

      Tuo on iso ongelma. Olen joutunut taistelemaan useamman kerran. Jos en ymmärtäisi autosta niin paljon kuin ymmärrän, niin kalliiksi olisi tullut.

      Kaverin uudehkoon autoon tekivät lähes tonnin rempan vaikka vika oli viidentosta euron osassa. Oli kuulemma niin harvinainen vika etteivät suostuneet korvauksiin.

      • korjaaIte

        Juu, klassikko kaverille tapahtui tapaus, hehee


    • aasiasiakas

      Autoasi nyrkkipajaan älä vie autoasi, vie oikeaan korjaamoon.

    • suomalaisetItkijöitä

      Toiset tuntevat tulevansa kusetetuksi pelkän maitotölkin ostossa, miksiköhän?

    • Prkele

      Auton korjaaminen ja varaosat ei saa maksaa mitään,sitte kiltisti maksetaa parturit,lääkärit,kaupat yms missä hinta kohillaa?

    • Perkls

      Syytä katsastuskonttoreita,oon vuoden aikana vaihtanu turhia osia esim.raidepäitä,jarrulevyjä,alapalloja ja paras oli hammastanko missä ei mitään vikaa...repikää siitä valittajat!!!

    • Manseheppu

      Minusta ainut tapa välttää kusetus on se että pääsee katsoon onko muita kusetettu. Tämä taas onnistuu parhaiten jos näkee jostain muiden autoilijoiden arvosteluja siitä korjaamosta johon on autoa viemässä. Itse olen käyttänyt pari kertaa Autojerryä (https://autojerry.fi) kun on ollut tarvetta korjata tai huoltaa autoa. Korjaamoista joilta sain tarjoukset autojerryn kautta oli kaikilla arvosteluja autoilijoilta. Ei tuhansia, mutta kuitenkin ihan riittävästi jotta pystyin päättämään korjaamon valinnan muiden tekemien arvostelujen perusteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe