Miksi poikaystäväni haluaa salata suhdettamme?

Avutonap

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa päälle 7kk ja hän ei halua missään nimessä, että joku saa tietää meistä. Jos olen vahingossa jollekkin lipsauttanut niin jätkä vetää raivarit mulle. Olen asiasta kysynyt häneltä itseltään, mutta vastaus on ollut että "En halua kuunnella kavereitten vi**uilua." tai "En halua menettää kavereita"
Voisiko tämä olla sitä, että jätkää nolottaa olla mun kans kun ei halua ystäviensä tietävän..?:( Ja siis..itse täytän tässä kohta 15 ja poikakaverini täytti vuoden alussa 15... Auttakaa..pliis

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinåå

      Kuulostaa, että poikaystävääsi ei voi auttaa. Hän ei taida olla vielä seurustelukypsä.

      Mutta tuskin sinulle tekee hyvää joutua pitkään miettimään, että missä vika, kun toinen käyttäytyy noin. Vaikka järkesi varmasti sanoo, ettei poika olisi kanssasi, ellet olisi niin ihana - mutta samalla miettisit kuitenkin onko sinussa vikaa, kun toinen ei halua julkistaa suhdetta.

      Tekisi mieli sanoa, että jätä tuo poika kasvamaan itsekseen. Niin saat tilaa jollekulle, joka on sinusta ylpeä:)

    • Samaa mieltä kuin Niinåå.

      Poika ei ole valmis seurusteluun. Ansaitsisit kyllä kaverin, joka olisi sinusta ylpeä.

      Tuohon käytökseen voi olla parikin syytä. Yksi on tosiaan, että kaverit "kiusaavat" sellaista jolla on tyttökaveri, koska jutuissa paneskellaan naisia ympäriinsä ja ollaan suuria naistenmiehiä.

      Toinen on, että poika voi pelätä, että tieto seurustelusta pilaa hänen mahdollisuutensa muiden naisten kanssa.

    • jätäse

      Jos tämä tapahtuisi aikuiselle, syyt olisivat hieman erilaiset. Meillä nimittäin oli tilanne, että kumpikin oli ollut _koko ikänsä_ yksin, ja sitten kun alettiin seurustella, niin olihan se melkoinen pommi kaikille tutuille. Etukäteen vähän salailtiin asiaa, koska tarvittiin aikaa tottua ensin itse siihen ajatukseen, että "okei, minulla on suhde." Sitten, kun oltiin totuttu, oli aika olla vaan avoimesti yhdessä. Kyllähän ne tuttavat siitä perseilleen lensivätkin ja sitä _kiusaamista_ esiintyi melko paljonkin.

      Että sitä voi tapahtua keski-iässäkin, salailua!

      Mutta koska ap snaoo olevansa 15 ja jätkäkaveri myös, kyse on luultavammin juurikin siitä, mistä BEM mainitsi: kaverit kiusaavat (teini-ikäiset osaavat olla todella raakoja toisilleen, siinä helposti jätetään porukasta ulos, koska "ei me haluta sitä muijaa tähän meidän jengiin", puhutaan pelkästä panemisesta ja vittuillaan sillä, kuinka itse on kellistänyt noin sata muidua ja tää yks onneton seurusteleva ei _voi_ tehdä niin ko se seurustelee, plus tietysti se, että kavereita voi harmittaa, jos ne eivät itse seurustele, joten harmistus on käännettävä voitoksi eli "niitattava" se, joka seurustelee), tai sitten jätkä on keskenkasvuinen pönttöpää, joka ei halua avoimesti seurustella, koska "jos sittenkin saisi vielä katsella muita". Ne muut kun eivät katsele takaisin, jos seurustelee.

      Sama neuvo, kuin Niinåå:lla, eli jätä jätkä kasvamaan ja odota itsekin pari vuotta, että löydät jonkun paremman, joka on tosissaan yhdessä.

    • Avutonap

      Kiitos neuvoista. En vain tiedä itse enää, että mitä haluan. Rakastan poikakaveriani enemmän kuin ketään muita tähän mennessä.. Mutta ehkä hän ei ole vain valmis. Hän on alkanu käymää yhdellä entisellään ja viihtyy hänen luonaan monta tuntia päivässä...:| pitäisikö huolestua?

      • Möllikkä

        Tuskinpa vain rakastat. Se on kyllä totta, että voit _luulla_ nyt rakastavasi häntä, mutta se on alkuhuuman tepposia. Alkuhuumahan kestää muutamasta kuukaudesta kolmeen vuoteen (yksilöllistä, mutta tuolle välille se ajoittuu eikä kestä kenelläkään yli kolmea vuotta), ja silloin yleensä tuntuu, ettei maailmakaan riitä ihastuneelle, vaan tarvitaan se oma kulta johon tunteet kohdistuu sillä hetkellä. (Believe me, been there!) Siksi voi olla rankkaa ja jopa mahdotonta ajatella, että ero on joskus hyvä vaihtoehto.

        Vaikka tässä oli jo muilla hyviä pointteja, jotka kannattaa ottaa huomioon (niin rakastuneiden silmien läpi kuin poikaystävää katseletkin), niin minun neuvoni on, että älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Sen sijaan nappaa kundia hihasta ja sano, että juttelette nyt kunnolla ja rehellisesti. Älä tee sitä kiireessä tai missään vartin välitunnilla, vaan ihan reilusti vaadit hänet vapaa-ajalla keskustelemaan suhteestanne kanssasi. Kerro hänelle mieltäsi painavat asiat ja vaadi selitystä, sillä sinulla on oikeus tietää. Jos poika ei ole vielä tosissaan tai valmis sitoutumaan, hyväksy se (vaikka se tekee kipeää!!). Sinulla on nimittäin oikeus tietää sekin, ettei hän olekaan tosissaan.

        Jutelkaa, ei huutamalla tai haukkumalla tai turhilla syytöksillä höystettynä, vaan ihan asiallisesti ja rauhassa. Ehkäpä hänelläkin on jotain pohdittavaa sinun suhteesi. Kun vastauksia on vaihdettu, päättäkää vasta sitten, mitä seuraavaksi teette!


      • poppoppop_

        No ei tosiaankaan poikakaverisi ole valmis vakiintumaan. Ei sinänsä mikään ihme. Hyvin harva 15-vuotias on. Ja jos vielä on alkanut entisellään käymään ja viihtymään, niin kannattaa jättää koko miehenalku.


      • Möllikkä
        poppoppop_ kirjoitti:

        No ei tosiaankaan poikakaverisi ole valmis vakiintumaan. Ei sinänsä mikään ihme. Hyvin harva 15-vuotias on. Ja jos vielä on alkanut entisellään käymään ja viihtymään, niin kannattaa jättää koko miehenalku.

        Niin, mutta ei seurustella voi ajatuksella "tää on joku kokeilu, meen sit jonkun oikeesti kivan kans naimisiin!" Siispä jokainen suhde pitää aloittaa sillä ajatuksella, että siitä jatketaan sitten hautaan saakka yhdessä. Eri kysymyshän onkin, _kannattaako_ lapsena aloittaa mitään suhdetta, koska se vakiintumisen mukanaan tuoma erilleenkasvun vaara väijyy juuri tuossa ikävaiheessa.

        Mutta kyllä aloittajan kannattaa silti jutella kundin kanssa, eikä vaan kylmästi jättää ilman selityksiä. Vaikka ero olisikin ainut vaihtoehto, niin sekin pitäisi hoitaa fiksusti...


      • Avutonap

        En usko, että tämä on enää mitään alkuhuumaa. Meillä oli juttua melkein puolivuotta ennen kuin meijän juttu alkoi.
        Jutellu oon juu yrittänyt. Tuloksetta. Itellä nyt kuitenki kesällä paikkakunnan vaihto edessä ja jäbä jää tänne..voihan tuokin olla yksi syy siihen(?)
        Mutta otan itseäni niskasta kiinni ja otan jäbän kans keskustelutuokion. Toivottavasti asiat selviää..toivon ainakin niin.


      • HetkinenNyt
        Möllikkä kirjoitti:

        Niin, mutta ei seurustella voi ajatuksella "tää on joku kokeilu, meen sit jonkun oikeesti kivan kans naimisiin!" Siispä jokainen suhde pitää aloittaa sillä ajatuksella, että siitä jatketaan sitten hautaan saakka yhdessä. Eri kysymyshän onkin, _kannattaako_ lapsena aloittaa mitään suhdetta, koska se vakiintumisen mukanaan tuoma erilleenkasvun vaara väijyy juuri tuossa ikävaiheessa.

        Mutta kyllä aloittajan kannattaa silti jutella kundin kanssa, eikä vaan kylmästi jättää ilman selityksiä. Vaikka ero olisikin ainut vaihtoehto, niin sekin pitäisi hoitaa fiksusti...

        Miksi ihmeessä ei voi seurustella sillä ajatuksella, että tämän kanssa vietän aikaani nyt, mutta sitten joskus vanhempana/eri elämäntilanteessa/sopivamman tavatessani menen naimisiin jonkun muun kanssa? Täh?

        Itse ainakin suurimman osan suhteistani olen elänyt sillä periaatteella, että ollaan oltu toisillemme seurana. En ole ajatellut, että voisin niiden naisten kanssa mitään perhettä perustaa. (Nyt olen perheellinen isäntä, mutta siis aiemmissa suhteissa ihan vaan vietin aikaa, ilman mielenkiintoa muuhun.)


      • QueenElsa
        HetkinenNyt kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ei voi seurustella sillä ajatuksella, että tämän kanssa vietän aikaani nyt, mutta sitten joskus vanhempana/eri elämäntilanteessa/sopivamman tavatessani menen naimisiin jonkun muun kanssa? Täh?

        Itse ainakin suurimman osan suhteistani olen elänyt sillä periaatteella, että ollaan oltu toisillemme seurana. En ole ajatellut, että voisin niiden naisten kanssa mitään perhettä perustaa. (Nyt olen perheellinen isäntä, mutta siis aiemmissa suhteissa ihan vaan vietin aikaa, ilman mielenkiintoa muuhun.)

        Sinusta en tiedä, mutta minä ainakin sitoudun suhteeseen täysillä. Kun aloin seurustella, se oli vakava hetki ja molemmin puolin keskusteltu juttu, että tämä ei ole mikään leikkisuhde tai ajantapposuhde, vaan oikea, hautaan saakka yhdessä -parisuhde.

        Noo muttaah meitä on moneksi.


      • ajattelenerilailla
        QueenElsa kirjoitti:

        Sinusta en tiedä, mutta minä ainakin sitoudun suhteeseen täysillä. Kun aloin seurustella, se oli vakava hetki ja molemmin puolin keskusteltu juttu, että tämä ei ole mikään leikkisuhde tai ajantapposuhde, vaan oikea, hautaan saakka yhdessä -parisuhde.

        Noo muttaah meitä on moneksi.

        Hienoa jos joku jo nuorena tietää, että tämä suhde kestää hautaan asti. Villisti veikkaan, ettei monikaan ihan teininä (niinkuin ap) seurusteleva mieti asioita noin. En ainakaan itse miettinyt. Suhdeharjoittelut kesti minkä kesti enkä ikinä puhunut poikaystävien kanssa kihlauksesta, avioliitosta, lapsista yms. Sitä elettiin vain tätä päivää. Sitten kun se oikea tulee eteen niin sen vaan tietää ja keskustelu suhteen tulevaisuudesta aloitetaan aika nopeasti. Niin kävi ainakin itselleni. Ei nuorten tarvitse sitoutua yhteen ihmiseen heti ja ajatuksella, että tämä on loppuikäistä.


      • seurustelentosissani
        ajattelenerilailla kirjoitti:

        Hienoa jos joku jo nuorena tietää, että tämä suhde kestää hautaan asti. Villisti veikkaan, ettei monikaan ihan teininä (niinkuin ap) seurusteleva mieti asioita noin. En ainakaan itse miettinyt. Suhdeharjoittelut kesti minkä kesti enkä ikinä puhunut poikaystävien kanssa kihlauksesta, avioliitosta, lapsista yms. Sitä elettiin vain tätä päivää. Sitten kun se oikea tulee eteen niin sen vaan tietää ja keskustelu suhteen tulevaisuudesta aloitetaan aika nopeasti. Niin kävi ainakin itselleni. Ei nuorten tarvitse sitoutua yhteen ihmiseen heti ja ajatuksella, että tämä on loppuikäistä.

        Sitä varten lasten ei pitäisikään "seurustella" ollenkaan.
        Kauhea kiire on leikkiä aikuisia, vaikkei edes käsitetä, mitä se suhde oikeasti tarkoittaa. Tosin eipä sitä tunnu käsittävän ihan kaikki aikuisetkaan.

        Jos ei ole valmis vakiintumaan ja elämään sillä ajatuksella, että saman ihmisen kanssa sitten hautaan saakka yhdessä, niin ei kannata ryhtyä siihen suhteeseen ensinkään. Maailma vain on valitettavasti mennyt sellaiseksi, että toisten tunteilla leikkiminen on ihan sallittua tai jopa suotavaa. Yök.


    • neekerihomo

      Oletko varmasti ihminen, etkä kameliontti? Itse olen apina.

      • Avutonap

        Ihan ihminen olen! :]


    • gdfgdgdgs

      Mitenkähän mahtaa olle sen entisen kanssa? Oliko samanlaista salailua vai ei? Sekin voi kertoa jotain.

    • Tyttö14v

      Salailu johtuu luultavasti siitä, että poikaystäväsi on täysi luuseri. Ymmärtäisin jos olisi kyse vaikka 2 tai 3 viikkoa kestäneestä suhteesta, mutta 7 kk on kyllä jo niin pitkä aika että huhhuh...
      Ei muutenkaan kuulosta kovin vakaalta suhteelta kun muutat toiselle paikkakunnalle ja poikaystäväsi viihtyy yllättävän paljon toisen seurassa. Itseäs vaan kiusaat kituuttamalla tota suhdetta eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe