ETSITÄÄN PELINTEKIJÖITÄ PELIPROJEKTIIN!

Vajaatkoodaustaidot

Elikkä haetaan pelintekijöitä peliprojektiin. Palkkio sovitaan henk.koht, prosentti osuus luvassa 10%. Otahhan yhteyttä, lyödään varmasti rahoiksi ja saadaan ihmisille taas uusi ja mukava peli :)

12

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vajaatkoodaustaidot
    • koodariukko

      15 vuotta sitten olisi voinut kiinnostaakki, huomannut että kun 40 tuli mittariin, ei pelit jaksa enää millään kiinnostaa. Ohjelmointi on silti aina kiinnostanut 1980-luvulta asti ja työksenikin koodailen, aihealueet vain vaihtuneet iän karttuessa mutta kiinnostus koodaukseen pysyy :)

      Samoiten sanoin hyvästit Windowsille 8 vuotta sitten.

      • nodough

        Vai niin, sepä kiinnostavaa... not.


    • pelinörtti334

      Kiinnostaa kyllä mutta ei näillä tiedoilla. Oletko graafikko, pulsu, kirjastonhoitaja?
      Puhutaanko nyt windows, mobiili vai mistä alustasta? Mitä ohjelmointikieltä?
      Onko edes yritystä vielä olemassa vai pimeästikö tätä tehdään?

      • ujmtgbedc

        "Vajaatkoodaustaidot" eli haluat että muut tekee pelin ja annat hikiset 10% muille :D

        pelinörtti334:
        Itseänikin kiinnostaa pelien tekeminen mutta ei ehkä ihan suomi24 ilmoituksen pohjalta :D
        Mobiilipelin tekeminen onnistuu ainakin Unityllä kivasti, ja olen itse juuri opettelemassa sen käyttöä sekä C# kieltä kesän aikana. Pelialalle aion lähteä opiskelemaan jossain välissä ohjelmointia/suunnittelua.

        Aiempaa kokemusta minulta löytyy Multimedia Fusion 2 ohjelmasta, jolla voi myös tehdä mm. netti, mobiili ja tietokonepelejä ja omistan kyseisen ohjelman laillisesti. MMF2:ssä ei tarvitse ohjelmoida itse, sillä siinä graafinen käyttöliittymä, ja se on kaksiulotteisten pelien/ohjelmien tekemiseen suunniteltu
        Olen tehnyt mm. ylhäältäkuvatun pienen selviydy-niin-pitkään-kun-voit zombi pelin, jossa tulee kahdenlaisia zombeja, spawnaa parempaa pyssyä ja healttia random välein muttei liian usein, sekä hieman Gunner 3 tapaisen sivusta kuvatun platformer-shooterin. Mitään ei siis ole julkaistu enkä nuita tule koskaan julkaisemaankaan.
        Olen tehnyt myös pari peliä Macromedia Flashilla joskus 6-8 vuotta sitten ja laitoin ne Pelikone.fi hin joittenkin youtube tutojen pohjalta :DD En paljasta koskaan kellekään tehneeni niitä.

        "Onko edes yritystä vielä olemassa vai pimeästikö tätä tehdään?"
        Kuka kieltää tekemästä omaa peliä omalla harrasteporukalla omalla vapaa-ajalla? Siinä ei ole mitään pimeää, kunhan julkaisut yms menevät oikealla tavalla, vaikkapa isomman julkaisijan avulla jolle menee osuus voitosta. Ja aina saa laittaa ilmaisia pelejä nettiin kuhan ei ole pöllinyt peliin sisältöä muualta.

        Ikää nyt 20v minulla.


      • vajaatkoodaustaidot
        ujmtgbedc kirjoitti:

        "Vajaatkoodaustaidot" eli haluat että muut tekee pelin ja annat hikiset 10% muille :D

        pelinörtti334:
        Itseänikin kiinnostaa pelien tekeminen mutta ei ehkä ihan suomi24 ilmoituksen pohjalta :D
        Mobiilipelin tekeminen onnistuu ainakin Unityllä kivasti, ja olen itse juuri opettelemassa sen käyttöä sekä C# kieltä kesän aikana. Pelialalle aion lähteä opiskelemaan jossain välissä ohjelmointia/suunnittelua.

        Aiempaa kokemusta minulta löytyy Multimedia Fusion 2 ohjelmasta, jolla voi myös tehdä mm. netti, mobiili ja tietokonepelejä ja omistan kyseisen ohjelman laillisesti. MMF2:ssä ei tarvitse ohjelmoida itse, sillä siinä graafinen käyttöliittymä, ja se on kaksiulotteisten pelien/ohjelmien tekemiseen suunniteltu
        Olen tehnyt mm. ylhäältäkuvatun pienen selviydy-niin-pitkään-kun-voit zombi pelin, jossa tulee kahdenlaisia zombeja, spawnaa parempaa pyssyä ja healttia random välein muttei liian usein, sekä hieman Gunner 3 tapaisen sivusta kuvatun platformer-shooterin. Mitään ei siis ole julkaistu enkä nuita tule koskaan julkaisemaankaan.
        Olen tehnyt myös pari peliä Macromedia Flashilla joskus 6-8 vuotta sitten ja laitoin ne Pelikone.fi hin joittenkin youtube tutojen pohjalta :DD En paljasta koskaan kellekään tehneeni niitä.

        "Onko edes yritystä vielä olemassa vai pimeästikö tätä tehdään?"
        Kuka kieltää tekemästä omaa peliä omalla harrasteporukalla omalla vapaa-ajalla? Siinä ei ole mitään pimeää, kunhan julkaisut yms menevät oikealla tavalla, vaikkapa isomman julkaisijan avulla jolle menee osuus voitosta. Ja aina saa laittaa ilmaisia pelejä nettiin kuhan ei ole pöllinyt peliin sisältöä muualta.

        Ikää nyt 20v minulla.

        Ei todellakaan näin. Olen itse ohjelmoija, olen ohjelmoinut C#, C ja Javalla noin 5 vuotta. Vajaat koodaustaidot oli vaan nimimerkki :D Ja niinkuin sanoin, palkkio sovitaan henk.koht, ja ainakin 10% osuus luvassa. Firmaa ei vielä ole, mutta porukan kasaantuessa rahat perustamiseen minulla on. Lähinnä oli tarkoitus houkutella tällä innokkaita koodareita, koska innokkaimmilla on aina innokkaimmat ideat ja taidot :D

        Alustasta, alusta olisi android, ja kehityssoftana unity3d. Menestyksestä riippuen myös IOS yms. Unity koodauksesta minulla on kokemusta noin 2 vuodelta. Muutama peli on jo syntynytkin, mutta ei mitään niin järkevää että kehtaisi julkaista.

        Ilmoitukseni ideana onkin kerätä pelintekijöitä yhteen hyvään porukkaan. Itsellä kavereita ei ole ketkä tästä alasta olisi kiinnostunut. Itselläni taitoa koodin kirjoitukseen ja algoritmien laatimiseen löytyy, kaikki muu vaan puuttuu :D

        Jos olet graafikko,, mallintaja, teet musiikkia, ohjelmoit tai olet pelien ideanikkari, ota rohkeasti yhteyttä! Kaikki ideat ja taidot huomioidaan.

        Tällä hetkellä itsellä kotiprojektina on VR peli, innolla odottaen Oculus Rift julkaisua, joka tapahtuu ensivuoden ekalla neljänneksellä.


        En siis ole taidoton rahanhimoinen pentu jolla on "miljoonaidea". Olen tutustunut alaan useita vuosia, mm sukulaisia on töissä mobiilipelialla, heiltä oppinut rutkasti (katsokaa Goblin Forest, androidille ladattavana Suomessa, Tanskassa ja Ruotsissa).


    • vajaatkoodaustaidot

      en tiedä miksi lainaus tuli tuohon = vahinko :D Mutta ujmtgbedc olisiko sinulla kiinnostusta tutustua tarkemmin projektiini/ideoihini? Tunnut kumminkin jotain tietävän, niin jos s-postilla jatkettaisiin tarkemmin?

    • zardoz

      Minua on aina kiinnostanut paljon pelien konseptointi ja suunnittelu eri alustoille. En ole koodaaja, mutta yleinen ideointi, pelimekanismin käytettävyyden arviointi, sisällön skriptaaminen ja sisällön naputtelu onnistuu. Laita viestiä, jos asia on yhä ajankohtainen: wiseacre.trolley(a)gmail.com

    • pölötin

      Juu aika vajavainen ilmoitus niinkuin joku mainitsi. Ehkä kannattaa kirjoitella yleiskuvaus peli-ideasta, Millä alustalla, millä kielellä, mitä taitoja tarvitaan (graafikko, koodari, muusikko, suunnittelija jack of all trades...), montako henkeä ryhmässä on jne.. 10% on aika vähän, jos vaikka kolmestaan tehdään.... :)

      Itse yritän väsäillä top down sooterin, the simsin ja miinaharavan eräänlaista puzzle-action mix-uppia sympaattisilla, mutta ajoittain k#sipäisillä, hahmoilla Unityllä, kunhan edellisen harjoitteluprojektin saan laitettua jakeluun. Kyllä jos indiepeliä tekee, pitää olla joku uusi lähestymistapa, kun ei resurssit riitä niinkuin "brute qualityyn". Tai sitten voi olla joku todella hiottu pikkupeli.

    • varmaan-miljonääri-jo

      Joko peli on saatu valmiiksi?
      Montako miljoonaa jo tahkottu?

    • googlas

      Näyttäisi siviiliammattikin olevan
      https://fi.linkedin.com/in/topias-turunen-07a479111

      Topias Turunen
      Project Engineer at WSP in Finland

      Oulu, Northern Finland, FinlandCivil Engineering
      Current
      WSP in Finland
      Previous
      WSP in Finland, Postra Oy, Outokumpu
      Education
      University of Oulu

      • googlas

        Ei ehkä sama. Fonectalla löytyy useampi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe