Kia motors - the powerlessness will surprise

riors_mullakin

Ajattelin uutena kia rion omistajana (oikeammin haltijana, kaikkihan nämä kiat ovat rahoitusyhtiön omistamia) perustaa otsikon mukaisen kerhon. Voisimme me kiakuskit siellä yhdessä jakaa noloimpia kokemuksia, kun teho loppui kesken. Jakaa kokemuksia, miten vanhoilla autoilla meidät on kyykytetty, esim. allekirjoittanut jäi täyskaasukiihdytyksessä mercedes-benz 200d:lle joka oli vielä 123 koppaa, samoin mutkatiellä, ei mitään jakoja. Paljon on noloja kokemuksia kertynyt, vaikka rio on ollut vasta 3kk, voisi sanoa, että päivittäin. Kova olisi tarve jakaa nämä nolot kokemukset ja saada ehkä siten pahaa oloa pois, tiedän, etten ole ainoa. Kia-miehet YHTYKÄÄ!!!!

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähdetään_mukaan
    • Huomaa että Virtasen poika ei osaa ajaa Riolla. Vaihteita täytyy osata vaihtaa, jos ajaa kilpaa. Kone täytyy kokoajan pitää oikealla kierrosluvulla, niin tehoa löytyy kyllä! Vääntöä koneesta ei löydy, joten kolmosella on turha alkaa kiihdyttää, etenkin radalla, jos vauhtia alle 80 km/h.

      Kaasuun tulee lisäksi huomattavasti lisäherkkyyttä kun ilmanottoa operoi K&N:n tuotteilla pienillä muilla modauksilla.

      • mitäs_se_auttaa

        Kolmosellakin loppui tehot kesken, että liikkuisi rivakasti ja kakkosella ei kai yli 80 pääse.


      • huvittunut

        Kunnon autoja ajetaan 5-6 vaihteilla ja Kiaa vingutetaan 2-3 vaihteilla, että pysyisi perässä.


      • huvittunut kirjoitti:

        Kunnon autoja ajetaan 5-6 vaihteilla ja Kiaa vingutetaan 2-3 vaihteilla, että pysyisi perässä.

        Tässä huomaa, että Rioa ajaa rattimiehet ja sehän kädetöntä mese kuskia juuri kyrsii, kun paperilla pitäisi olla kovempi menijä, mutta silti Rio painaa silti oikealta ohitse... kun mese kiihdyttää nelonen silmässä ja RS kierrättää konetta iloisesta kakkosella.

        Rio ohoi!


      • Johtotähti--V8

        poitsu alko neuvoon kuskia joka on työkseen ajanut kilpaa, ympäri maailmaa, voi vittu mikä APINA on tämä rio kuski. ja toisille kuskeille tulee olemattomia hevosvoimia taivaasta ja sitten näillä K&N tuotteilla ei TODELLAKAAN ole mitään merkitystä tollasilla sun mopoauto tehoilla , vaikka joku huvittava GT- Magazine muuta väittääkin, tais on taas myyjällä isot tissit ja pojuhan osti heti,kuola valui vain suunpielestä ja mällit puntissa tietty.


      • huvittunut
        KiaRio_RS kirjoitti:

        Tässä huomaa, että Rioa ajaa rattimiehet ja sehän kädetöntä mese kuskia juuri kyrsii, kun paperilla pitäisi olla kovempi menijä, mutta silti Rio painaa silti oikealta ohitse... kun mese kiihdyttää nelonen silmässä ja RS kierrättää konetta iloisesta kakkosella.

        Rio ohoi!

        Mesellä 120 mittarissa ja Kialla 70.


      • proceed
        huvittunut kirjoitti:

        Mesellä 120 mittarissa ja Kialla 70.

        Ja silti kia menee ohi :D Missä vika


      • AMG-V8-585HV
        proceed kirjoitti:

        Ja silti kia menee ohi :D Missä vika

        kiia menee jopon ohi, ei laatuauton mercedeksen tule koskaan menemään. poijat ajelee mopoauton moottorilla varustetuilla rion leluilla.


      • TheStig

        Jos korean lelun "moottorin"vaihtoa saksalaiseen kutsutaan pikku modaukseksi...


    • riors_mullakin

      Olen muuten viritellyt jos jonkinlaista lisäpuhallinta ja suodatinta, yhtä hengetön on kia, rahat meni ja armoton vitutus jäi. Ja miten helvetissä esim 65km/h voi kiihdyttää muulla kuin kolmosella, kun kakkosella veto hyytyy alle kuuteenkymppiin?

      • RioRs

        Sul o joku paska pikku kone tai nokivasara kiisseli. Mun Rio kulkee kakkosella mittarin mukaan lähes 90 km/h.


      • riors_mullakin
        RioRs kirjoitti:

        Sul o joku paska pikku kone tai nokivasara kiisseli. Mun Rio kulkee kakkosella mittarin mukaan lähes 90 km/h.

        1,4 kone, suuren idolini KiaRio_rs:sän ohjein vapaavirtaussuotimella ja lisäpuhaltimilla, silti hegetön ja kakkosen huiput 65. Sehän siinä onkin,et mittari näyttää jopa yli 90, mut gps 65...

        Ei vaan enää jaksais tätä päivittäistä häpeää, mut kun 0-käsirahalla, pienimmällä mahd. kk erällä ja tappi jämärillä ostaa, on velkaa huomattavasti enemmän kun arvo(kohtalotoverit tietää, eli lähes jokainen kia kuski). Kai tähän häpeään turtuu...


      • TheStig
        RioRs kirjoitti:

        Sul o joku paska pikku kone tai nokivasara kiisseli. Mun Rio kulkee kakkosella mittarin mukaan lähes 90 km/h.

        Mulla ei tarvi edes vauhdetta vaihtaa ennen sataakahtakymppiä jos ei huvita. Mutta minä ajankin saksalaisella autolla en korealaisella mopolla....


    • skfjsdkfjdskgjs

      Kia Riohan ei olekaan mikään urheiluauto vaan tavalliseen arkiajoon sopiva auto. Jos haluat tehdä lapsellisia "kyykytyksiä" ja rajuja kiihdyttelyjä, osta joku toinen auto mutta jos haluat asiallisen arkiauton, Kia Rio palvelee aivan hyvin.
      Esim. pehmeäksi sanottu jousitus ja korkeaprofiiliset renkaat ei ehkä ole teknavin rata-ajossa parhaimmillaan mutta nykysuomen huonokuntoisille maanteille ja kaduille se kyllä sopii paljon paremmin kuin rata-ajoon sopiva kova jousitus.

      Aloittajahan voisi ostaa jonkun turbolla tekohengitetyn pikkukinnerin mutta sitten kiroilisi kalliita remontteja kun ei se turbotettu mopon moottori kestäkään ja kaksoiskytkimetkin paukkuu tämän tästä...

      • a.surakka

        Tässä oli totta joka sana,minulla nimittäin oli tekohengitetty pikku turbo dsg:llä.(polo1.2tsi,dsg 2010) Uutena ostin,oli 4,5v ja pelkkiä ongelmia! Hyvin liikkui,muttei kestänyt...Nyt on uusi Kia Rio aut. ja hyvin sillä ehtii.


    • kiamiehenpäivitys

      Nightcruisingit paketissa. Ei saanut peräkamarissa nukuttua ku lihava äiti kuorsaa, niin täyty lähtee vähä vetelee viivoja taksien kanssa. Niistä belleistä saa kyl aina kisaseuraa, mut vittu kuokkaan tuli jokaiselta, ei mitään saumaa. Viimesellä haastoin postinjakajan, joka oli liikkeellä keltaisella jopolla, en perkele ollut uskoa, kuokkaan tuli siltäkin, vaikka sen takarengas oli tyhjä.... kyllä nyt on mieli maassa, no pikainen onanointi täällä peräkamarissa ja kohti huomisia noloja tilanteita ja pettymyksiä.

    • riors_mullakin

      Tänää rion voimattomuuden sai kokea 2.7Tdi Audi. Audi oli mua edellä oikealle käännyttäessä ja kiihdytti pintakaasulla valojen vaihduttua. Kiihdytin perään hirveästi jääden vaikka kaasu pohjassa täyskaasuvaihdoin(ihme että kytkin kesti)yritin ja seuraavissa valoissa yritin järkkää matchup-tilanteen! Tdin puikoissa istuu about 75vuotinen-pirkko ja vielä suht kuuma sellainen! Alan Polkea rioon riivatusti kierroksia ja vinkkaan pirkolle öögaa! Pirkko katsoo minua, aivan kuten vähä-älyistä katsotaan. Valo vaihtuu vihreäksi ja sinkaiseen RS:n kuin lehmän suosta eteenpäin. Myös Audi lähtee verkkaisaan liikkeelle, jään kuin seisomaan, vaikka pirkko käyttää vain murto-osaa Audin kapasiteetista, riion karjuessa rajoittimelle.... Tässä vaiheessa Audi häviää jo horisonttiin,päivän nolo tilanne taas plakkariin.

    • riors_mullakin

      Päivä pulkassa! Tänään haastoin MB maasturin. Maasturi ajeli ilmeisesti pintakaasulla, koska en huomannut minkäänlaista dieselautolle ominaista pakokaasunpöllähdystä reippaammin kaasua painettaessa, silti olin kuristua käsiini kun yritin pitää kian rimpulan ojien välissä! Mutkan jälkeen, maasturi oli kadonnut horisonttiin ja mun oli pysäytettävä oksentaaaaa! Ei saakeli, sitten karkas paskat housuun, vieläki meinaa tulla itku silmään.... Ei kannata näemmä lähteä edes maasturia vastaan kippuratielle vink vink :( Päivän nolo tilanne plakkarissa.

    • Jerekore

      Ens kerralla kannattaa pyytää isukilta vähän enemmän lainaan, jotta ei tarvi pienimpään mahdolliseen koneeseen tyytyä. Onhan se noloa kun niiiin haluttais päästä lujaa mutta ostaa halvimman mahdollisen kokoonpanon ja sitten yrittää mennä pätemään sillä. Noh, elämä opettaa.

      • hyvä_se_on

        Parempi sateella kuin polkupyörä.


    • Hävettää

      Hävettää koska ostin vaimolle kauppakassiksi käteisellä koska velkaa en halua.
      Toiseksi häpeän koska helposti nousee ohituksessa 150 huomaamatta kun olen joskus sillä ajanut! Kolmas häpeä on kun emme pysty työllistämään korjaamoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1864
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1441
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1409
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1362
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1277
    7. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      93
      1277
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1087
    Aihe