Rakennuksen uudelleen sähköistys 1100-1400 €?

Piharakennus

30 neliön piharakennuksessa on jo sähköpistorasiat ja lamput vedettynä (aiemmin oli sähköt siis käytössä siellä).

Sähköyhteys katkesi kun päärakennus purettiin.

Nyt on saatu liittymä kaapelina ihan piharakennuksen viereen.

Paljonko menisi aikaa sähkömieheltä, että vetää ne sähköt pirtsiin, eli piharakennukseen? Ei varmaan monen tunnin homma vai onko?

Paljonko mahtaa yleensä maksaa tai paljonko te siitä maksaisitte.

Yksi urakoitsija pyysi 1100 € ja toinen 1400 €, Onko kallista vai edullista?

Kiitos

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähvö

      Minkälaiset sähköt siellä on? Onko sähkökeskusta? Vai oliko yksivaihesyöttö? Entinen kaapeli maasta vai ilmajohdolla? Purkutöitä, uusimistarvetta?

    • Piharakennus

      Kiitos kysymästä.

      Sähkökeskusta ei vielä ole. Niitä saattaa kai saada esim. 300 € pintaan tai käytettynä edullisemminkin?

      Entinen 1 x12 A. Ostimme lisäliittymän 3x12 A, joka laitettiin siis kaapelein. Ennen ilmajohdolla. Ei purkutöitä, ei uusimistarvetta.

      • sähvö

        Jos noihin hintoihin sisältyy myös liittymän mittauskeskus (pääkeskus) ei nuo hinnat kohtuuttomia ole.


      • Erikoinen_liittymä

        12A? Onpa erikoinen liittymä. En ole ennen kuullutkaan.


      • Piharakennus
        sähvö kirjoitti:

        Jos noihin hintoihin sisältyy myös liittymän mittauskeskus (pääkeskus) ei nuo hinnat kohtuuttomia ole.

        Okey, kiitti!


      • Piharakennus
        Erikoinen_liittymä kirjoitti:

        12A? Onpa erikoinen liittymä. En ole ennen kuullutkaan.

        Oikeassa olet, en minä itsekään ole tuollaista kuullut. Tarkoitin 3 x 25 A =)

        Ihan hyvä kun huomautit.


    • Minulla.näin

      Taas kokemuksella voin puhua, että helpoimmalla pääset, kun itse kytket ne sähköt sinne. Ei niissä kovin montaa vaihtoehtoa ole, miten ne johdot laittaa kiinni. Muistaa vaan ,että ei kytke sitä mustaa johtoa metallikuoreen kiinni.

      • Sähköalan_ammattihenkilö

        Väärin. Jos et viitsisi trollata tavalla joka johtaa hengenvaarallisiin tilanteisiin?


    • PositiveThinkink

      Rajaa tarkemmin työn sisältö. Ei kuulosta pahalta jos uusi keskus asennettuna 1400€. Ihan asiallinen hinta, täytyy muistaa että kyseessä on erikoisala ja sen keskeisin osa. Vrt. Keittiökaappien asennus (pelkkä asennus 1500-2000€) Tosi kohtuullista on. Tosin kateellisten suomalaisten maassa ei arvosteta erikoisosaajia, vaan kuvitellaan aina että ne on riistämässä. Hyvä että saahaan sähköä seinästä ja telkkakin näkyy. Kiitos sähkömiehet! :)

      • nfnfnnffbkffkfko

        no en minä näin sähkärinä itseäni ihan erikoisosaajaksi luokittelisi:) ei tämä nyt sentään rakettitiedettä ole..


    • rahatminulle

      minä teen 500e soita koska tuun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe