Attendo! Metsäkummun hoivakoti Kemi

Lähiomainen

Hei!
Olen erittäin huolissani ikäihmisten hoidosta/hoidonlaadusta Metsäkummun hoivakodissa Kemissä. Oletko sinä? Jos vastauksesi kääntyy edes vähänkään kyllän puolelle, laita minulle sähköpostia osoitteeseen [email protected]
Suunnitelen valituksen tekemistä valviralle ja kuten kaikki tietää mitä enemmän ihmisiä asiassa mukana sitä vakavammin asiamme otetaan. Kiitos!

38

4541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hopot

      Kuullut olen että liian pienellä henkilömäärällä yritetään paikkaa pyörittää. Jatkuvasti 12h päivää teetetään ilman asianmukaista korvausta. Erittäin lyhytnäköistä ja näkyy varmasti hoidon laadussa.
      Kuitenkaan omakohtaista kokemusta ei ole niin en usko että minun osaltani valitukseen saa arvoa.
      Toivottavasti muut lähtevät mukaan.

      • Minä ihmettelen miksi Kemin kaupunki ostaa moiselta yritykseltä pelveluja, kun on yleisesti tiedossa että tulot kierrätetään veroparatiisisaarille?
        Oletteko muuten koskaan nähneet siinä aidatulla alueella ketään vanhusta ulkoilemassa?


      • oigu

      • Sitä_veronkiertoahan

        tämä kyseinen virma (Attendo) juuri harrastaakin. On täysin kohtuutonta kuntien sitä valtion tuella rahoittaa. Eli kaikki kunnan tukea saavat siellä olevat vanhukset pitäisi sijoittaa jonnekin muualle. Toki ne jotka itse itsenäisesti omat hoitokulunsa sinne omasta lompakosta haluavat maksaa, olkoon siellä omalla vastuullaan.
        Kunnan, sekä valtion ei pidä tuollasista verojenkeplottelu yritystä rahoittaa.


      • oigu
        Sitä_veronkiertoahan kirjoitti:

        tämä kyseinen virma (Attendo) juuri harrastaakin. On täysin kohtuutonta kuntien sitä valtion tuella rahoittaa. Eli kaikki kunnan tukea saavat siellä olevat vanhukset pitäisi sijoittaa jonnekin muualle. Toki ne jotka itse itsenäisesti omat hoitokulunsa sinne omasta lompakosta haluavat maksaa, olkoon siellä omalla vastuullaan.
        Kunnan, sekä valtion ei pidä tuollasista verojenkeplottelu yritystä rahoittaa.

        Oletetetaan,että kaupungin viranhaltija on osakkaana/omistajana yrityksessä joka tarjoaa yhteiskunnan rahoittamia palveluja esim.hoiva-alalla tai vuokraa asuntoja ihmisille joiden asumiskulut maksaa yhteiskunta. Onko tuollainen hyväksyttävää mielestäsi? Voisiko olla niin että virassa olevalla tai virkavapaalla olevalla olisi mahdollisuus saada yritystoimintaansa hyödyttäviä tietoja joita joku muu samalla alalla yrittävä ei saa? Pitäisikö kunnan päättäjien sallia ja hyväksyä ja rahoittaa tuollaista,jos sellaista on,liiketoimintaa?


      • Lauri2
        Sitä_veronkiertoahan kirjoitti:

        tämä kyseinen virma (Attendo) juuri harrastaakin. On täysin kohtuutonta kuntien sitä valtion tuella rahoittaa. Eli kaikki kunnan tukea saavat siellä olevat vanhukset pitäisi sijoittaa jonnekin muualle. Toki ne jotka itse itsenäisesti omat hoitokulunsa sinne omasta lompakosta haluavat maksaa, olkoon siellä omalla vastuullaan.
        Kunnan, sekä valtion ei pidä tuollasista verojenkeplottelu yritystä rahoittaa.

        Terve, ei nyt kannata levittää propagandaa nimimerkkien takaa jollei ole asiasta varma. Yksityisellä on aluehallintoviraston ja Valviran valvomat hoitajamitoitukset, jotka ovat suuremmat kuin julkisella, Attendo on tilinpäätöstietojensa mukaan alan suurin veronmaksaja ja kunta ostaa Attendolta ja muilta palveluja vain jos ne ovat halvempia kuin kunnan oma tuotanto. Josta kunta ei tiettykäät maksa veroja.


      • Juuudas

        Varmaa tietoa, ei propagandaa.


      • qwertyjfc
        AhmedKhaheli kirjoitti:

        Minä ihmettelen miksi Kemin kaupunki ostaa moiselta yritykseltä pelveluja, kun on yleisesti tiedossa että tulot kierrätetään veroparatiisisaarille?
        Oletteko muuten koskaan nähneet siinä aidatulla alueella ketään vanhusta ulkoilemassa?

        Tulee se vanhuus Kemin päättäjillekin ja korkeimmille virkanaisille ja -miehille, osalle heistä jo melko pian koska ovat iältään jo myöhäisessä keski-iässä.


    • Pysytäänerossa

      Älkää ihmiset menkö näihin kaikenlaisiin kyselyihin mukaan! Näistä ei ota pirukaan selvää mitä tuollaiset kyselijät ajavat takaa. Mutua ja huhuja ei saa kertoa. Mistä tuonkin kyselijän tarkoitusperän tietää?Vaikka olis alalla oleva yrittäjä.

      • Siirikdkdksl

        Mitään erossa tarvi pysyä. Valitukset tutkitaan, ei sen perusteella jaella tuomioita.
        Ensin tehdään valitus/kantelu ja sen jälkeen tutkitaan onko aiheellinen. Mitä enemmän ihmisiä on mukana sitä nopeammin asia etenee.
        Kyllä minkä tahansa yrityksen toiminnan pitää kestää Valviran/ minkä tahansa muun viranomaisen tarkastus. Sitä vartenhan viranomaiset ovat, valvovat kansalaisten etuja.
        Ja voin kyllä läheltä seurattuani sanoa työntekijät ovat uupuneita jokapäiväisiin ylitöihin.


      • oigu
        Siirikdkdksl kirjoitti:

        Mitään erossa tarvi pysyä. Valitukset tutkitaan, ei sen perusteella jaella tuomioita.
        Ensin tehdään valitus/kantelu ja sen jälkeen tutkitaan onko aiheellinen. Mitä enemmän ihmisiä on mukana sitä nopeammin asia etenee.
        Kyllä minkä tahansa yrityksen toiminnan pitää kestää Valviran/ minkä tahansa muun viranomaisen tarkastus. Sitä vartenhan viranomaiset ovat, valvovat kansalaisten etuja.
        Ja voin kyllä läheltä seurattuani sanoa työntekijät ovat uupuneita jokapäiväisiin ylitöihin.

        Kaippa ne valittaa kenen omaisia siellä on hoidossa. Ja työntekijät tietävät omat asiansa ja työtilanteensa parhaiten. Jos sinusta tuntuu että siellä on asiat rempallaan niin tee se valitus. Saat mielenrauhan.


    • sukulaistyttöon

      Sukulaistyttö on ollut töissä siellä, kehunut työpaikkaa, ilmapiiriä, työkavereitaan. Eikä hän ole ainakaan joutunut tekemään 12 tuntista päivää. En tiedä mikä on vakituisen henkilökunnan tilanne.
      Ja ulkoilusta sen verran, asun lähistöllä ja ainakin tänään kun kävelin koiran kanssa talon ohi, olivat hoitajat asukkaita pyörätuolilla ulkoiluttamassa pihalla. Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa keskustelupalstoilla räkyttämään.

      • Siirisgjhdhsfu

        Sinunkin kannattaa ottaa selvää. Jos näet kleptomaanin kerran ostavan jotain niin hän on sitten rehti ja kunnon kansalainen???
        Siis olet kerran koiraa ulkoiluttaessasi nähnyt vanhusten olleen ulkona ja kaikki on mielestäsi kunnossa ja kenenkään muun ei tule nyt asiasta keskustella??? Hohhoijaa...


      • sukulaistyttöon

        Kerroin van mitä olen sukulaistytöltä kuullut paikasta. Onko sinulla parempaa tietoa?
        Asun lähistöllä ja kuljen koiran kanssa vähintään 2 kertaa päivässä talon ohitse. Olen nähnyt päivä aikaan vanhusten olleen useamman kerran ulkona, varsinkin hyvällä ilmalla.
        Hohhoijaa vain itsellesi, jos väsyttää mene nukkumaan.


      • sukulaistyttöon
        Siirisgjhdhsfu kirjoitti:

        Sinunkin kannattaa ottaa selvää. Jos näet kleptomaanin kerran ostavan jotain niin hän on sitten rehti ja kunnon kansalainen???
        Siis olet kerran koiraa ulkoiluttaessasi nähnyt vanhusten olleen ulkona ja kaikki on mielestäsi kunnossa ja kenenkään muun ei tule nyt asiasta keskustella??? Hohhoijaa...

        Kerroin vain mitä olen sukulaistytöltä kuullut paikasta. Onko sinulla parempaa tietoa?
        Asun lähistöllä ja kuljen koiran kanssa vähintään 2 kertaa päivässä talon ohi ja olen nähnyt päivä aikaan useamman kerran vanhuksia ulkoilemassa varsinkin hyvällä ilmalla.
        Jos tiedät jotain epäkohtia mitä sielä on sattunut/sattuu niin ota ihmeessä yhteyttä valviraan, kaupungin edustajiin poliisiin, joulupukkiin.


      • Itse asumme 300m päässä kyseisestä "hoitolasta" ja en minä saatika vaimo ole kertaakaan nähtty ketään ulkoilutevan siinä karsinassa viimeisen vuoden aikana.
        Kuljen paikan ohi vähintään kolme kertaa päivässä ( aamulla töihin, kotia, kauppaan, lenkille, koiranulkoilutus ja reissut lemmikki eläinhautumaalle noin 2 kertaa/viik. Sinne menee veroparatiisisaarele rahat. Kuka tietää vaikka maksaisimme kuolleista omaisista, jotka eivät ole läsnä?
        Menkää ja tutkikaa ketä siellä oikein on?


      • Naapurikyttääjiä
        AhmedKhaheli kirjoitti:

        Itse asumme 300m päässä kyseisestä "hoitolasta" ja en minä saatika vaimo ole kertaakaan nähtty ketään ulkoilutevan siinä karsinassa viimeisen vuoden aikana.
        Kuljen paikan ohi vähintään kolme kertaa päivässä ( aamulla töihin, kotia, kauppaan, lenkille, koiranulkoilutus ja reissut lemmikki eläinhautumaalle noin 2 kertaa/viik. Sinne menee veroparatiisisaarele rahat. Kuka tietää vaikka maksaisimme kuolleista omaisista, jotka eivät ole läsnä?
        Menkää ja tutkikaa ketä siellä oikein on?

        Kiitettävää huolehtimista toisten asioista.Omat kunnossa?


      • Maija55
        AhmedKhaheli kirjoitti:

        Itse asumme 300m päässä kyseisestä "hoitolasta" ja en minä saatika vaimo ole kertaakaan nähtty ketään ulkoilutevan siinä karsinassa viimeisen vuoden aikana.
        Kuljen paikan ohi vähintään kolme kertaa päivässä ( aamulla töihin, kotia, kauppaan, lenkille, koiranulkoilutus ja reissut lemmikki eläinhautumaalle noin 2 kertaa/viik. Sinne menee veroparatiisisaarele rahat. Kuka tietää vaikka maksaisimme kuolleista omaisista, jotka eivät ole läsnä?
        Menkää ja tutkikaa ketä siellä oikein on?

        Vanhukset nähnyt kirjoittajahan oli mennyt paikan ohi päivällä. Sinä taidat olla töissä silloin? Itse olen tehnyt työuran hoitokodissa (nyt jo eläkkeellä) Ja ainoa aika ulkoiluun oli lounaan jälkeen. Nämä kirjoitukset menee vähän höpöön suuntaan.


      • Kgb6969
        sukulaistyttöon kirjoitti:

        Kerroin vain mitä olen sukulaistytöltä kuullut paikasta. Onko sinulla parempaa tietoa?
        Asun lähistöllä ja kuljen koiran kanssa vähintään 2 kertaa päivässä talon ohi ja olen nähnyt päivä aikaan useamman kerran vanhuksia ulkoilemassa varsinkin hyvällä ilmalla.
        Jos tiedät jotain epäkohtia mitä sielä on sattunut/sattuu niin ota ihmeessä yhteyttä valviraan, kaupungin edustajiin poliisiin, joulupukkiin.

        Tässä tyypissä on jotain hämärää. Varmaan töissä siellä johtavassa asemassa...


      • Sukulaistyttöon
        Kgb6969 kirjoitti:

        Tässä tyypissä on jotain hämärää. Varmaan töissä siellä johtavassa asemassa...

        En ole, olen jo eläkkeellä kaupungin virasta. Kiitos, että luulit minua nuoremmaksi.


    • läppänteeraus

      Aloittaja ei varmaan tarkoittanut keskustelun menevät tähän suuntaan. Lauantai-iltana pikku päissään kirjoitellaan melkosta läppänteerausta " Kuka tietää vaikka maksaisimme kuolleista omaisista, jotka eivät ole läsnä" :D
      Mutta aloittajalle tsemppiä, toivottavasti saat omaisesi asiat kuntoon, huoli on varmasti kova.

    • Hienoutta

      Joopa,kyllä omaisista sen verran pitäisi välittää,että tietää onko edes hengissä.mummini on täällä hoidossa ja hyvin hoitavat.työntekijöitäkin tunnen joten voin sanoa että ovat motivoituneita moniosaajia.ei mene sormi suuhun ihan heti jos tulee erikoistilanteita.arvostan!itsellenikin kelpaa tämä hoivakoti jos ja kun tulen vanhaksi.

      • pappapelaa

        Kysympä vaan, et paljonkos mummisi asuminen tuossa hoivakodissa maksaa €/kk=?


      • keminmaksut
        pappapelaa kirjoitti:

        Kysympä vaan, et paljonkos mummisi asuminen tuossa hoivakodissa maksaa €/kk=?

        Asukkaalta perittävä hoitomaksu: Maksua määriteltäessä huomioidaan perheen yhteenlasketut bruttotulot ja palvelun määrä kuukaudessa. - Yksinäisen henkilön kohdalla peritään bruttotulon 563 €/kk ylittävältä osalta 27 tai 35 %:a hoitomaksuna kuukaudessa.


    • Maistuskyllä

      Kunta huoltaa varattomammat vanhukset hautaan varojensa mukaan.ei yksityiset hoivakodit ole tarkoitettukaan koko kansalle.jos on maksukykyä niin saa laadukkaamman lähtöselvityksen.

    • Sakuseppo

      Eikös siellä ole yölläkin vain 1 henkilö paikanpäällä? Miten voi selvitä kaikesta yksin?

    • OikeusJAkohtuus

      Sen verran minäkin tiedän että Sasalta meni Attendon hoivakotiin 10 ikäihmistä kun se avattiin vuonna2013, Ja kaikki heistä ovat kuolleet.. joka ikinen, oma omaiseni yksi heistä. Enkä halua syyttää työntekijöitä muussa kuin siinä asiassa että oman työpaikan puolesta EI saa pelätä niin paljoa että antaa vääryyksiä/laiminlyöntejä tapahtua. Osaavaa henkilökunta varmaakin on, nuoria vastavalmistuneita heillä tietotaito varmaan ajantasaista, mutta kokemusta puuttuu, sitä sinne kaivataan. Mutta vastavalmistuneet saa halvemmalla töihin. Ikävää mutta totta!

      • Sasalainen

        Kuinka monta ikäihmistä on Sasalla kuollut kahden vuoden aikana? Taitaa olla enemmän kuin 10?


      • Eihutkitajoseitutkita
        Sasalainen kirjoitti:

        Kuinka monta ikäihmistä on Sasalla kuollut kahden vuoden aikana? Taitaa olla enemmän kuin 10?

        Kyllä. Ja nuo sasalta siirretythän olivat ilmeisesti potilaita jotka odottivat siirtopaikkaa. Kun ihmisen aika täyttyy niin se tapahtuu kun on sen aika. Siinä hyväkään hoito tai hoitopaikka ei voi auttaa. Laminlyönnit hoidossa ovat eri asia jos sellaista todetaan.


    • Luonnonlaki

      Kaikki vanhat kuolee ennemmin tai myöhemmin paikasta riippumatta.jopa kotihoidossakin.luonnonlaki tämä on vain.

      • Joutenvain

        Jospa se onkin saattokoti? Nimessä hoitokoti jotta vanhukset ei niin vastustelis sinne joutumistaan,


    • Kfkwidiie

      Joo, keskitysleirilläkin kuoltiin vain sattumalta samaan aikaan samassa paikassa. En syytä työntekijöitä, vaan valmiuksia, jotka annetaan työn suorittamiseen työnantajan puolelta.

    • tääonniinuskomatonta

      Voi jeesus mitä talidomeja tää suoli24 on täynnä!! jauhatte sontaa täällä minkä kerkeette tietämättä asiasta puoliakaan....huh huh!! Ja toi et "kaikki 3 asukasta kuoli 2v sisällä" anna mun kakkeni kestää!!! hahahaaaaaaa todellakin sasalla kuöllu monokertanen määrä samassa ajassa niin mitä tuota ihimettelleen??? HALOO!! HOMMATKAA OIKEESTI ELÄMÄ!!!

      • Kovimpa se on sullakin elämä hukassa, tai et ole vielä hommannu sitä. Tulla nyt yöllä tänne yksinään höpöttää toisten elämisistä?
        HALOOT VAAN SULLE JA OTA LÄÄKKEESI!!!


    • mitro

      Tee ihmeessä valitus Valviraan, jos olet jo valittanut kunnalle ja potilasasiamiehelle.Näyttää kaikissa Attendon hoivakodeissa olevan sama meininki.Kaikesta pihistetään:hoivasta,huolenpidosta ,lääkkeistä ,henkilöstöstä,ruoasta,lääkärin palveluista jne.Jos joku hoitaa ja huolehtii asukkaista liian hyvin,hänelle löytyy helposti syy irtisanoa työpaikasta.Rahan ahneuttahan se on,kaikessa mahdollisessa säästetään.Olen itse ollut samassa tilanteessa omaiseni kanssa,ja tehnyt valituksen.Sain omaiseni ajoissa kunnan hoivakotiin ja nyt kaikki on hyvin.

    • Anonyymi

      Aletaan seuraamaan ,pelottaa läheisten puolesta tulevaisuus kemissä.

    • Anonyymi

      Ei missään hoivakodissa ole samat olot kuin kotona,ne on ihmisten loppusijoitus ja säilytyspaikkoja.ei kukaan voi maksaa tarpeeksi lisähenkilökunnasta.selittäjiä kyllä löytyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4425
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      240
      2184
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1610
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      270
      1227
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1107
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1055
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe