Hankin uuden maksupäätteen koska Sagem pääte poistuu eikä sitä enää korjata.Yllätys yllätys,saatuani laskun oli siinä 1 3 vuoden takuu 199eur Alv.Kun kertoo taksimäärällä tuon summan on se hurja, kun maksupääte kestää kyllä yleensä sen 4 vuotta.Semeliltä ilmoitettiin että lisätakuu on pakollinen.Lievästi sanoen törkeää .Lihava hinta maksupäätteelle 2000eur
Semel Oy:n kyseenalainen rahastus
27
926
Vastaukset
- vapaaehtoinen
Lisätakuu pakollinen??
Tosin suomi24:n ulkopuolella maksaa maksupääte 12€/kk sisältäen laitevuokran ja pankin veloitukset :)
Paljonkos ne vakuutukset autossa olikaan suomi24:n porukalle :)- kujanpää2
"Kujan päässä" Onko lääkkeet jäänny sulla ottamatta????????
- valotpäälle
Kujan pää, sytytä valot.
- Eikujallaolleskaan
valotpäälle kirjoitti:
Kujan pää, sytytä valot.
Täällä taitaa olla taas teinipojat asialla, kun älyllistä tietoa ei tunnu olevan. Kannattaisi selventää itselleen, mitä "Kujan_Päässä" tarkoitti. Koettakaapa vuokrata esim. Helsinkiin sellainen 14 €/kk peli ja ajakaapa vaikka stadin kortilla keikka. Onnistuuko? Kujan päässä taisi tietää, mistä puhui?
Totta, halvimmat maksupäätteet ei ole "integroitavissa" muihin järjestelmiin... Ei siis hyvä valinta esim. kauppaan tai baariin jossa on minutissa useita maksajia...
Jos esim 10 kilsan kyydistä 30€ joudut näppäilemään koneeseen 3000 ja painamaan vihreää... pieni vaiva, iso säästö- Kujan_Päässä
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Totta, halvimmat maksupäätteet ei ole "integroitavissa" muihin järjestelmiin... Ei siis hyvä valinta esim. kauppaan tai baariin jossa on minutissa useita maksajia...
Jos esim 10 kilsan kyydistä 30€ joudut näppäilemään koneeseen 3000 ja painamaan vihreää... pieni vaiva, iso säästöHalvat "jokapaikankoneet" pystyvät vastaanottamaan normaaleja pankkikortteja, kansainväliset luottokortit, vaan ei esim. Taksiliiton, kunnan, ja muita taksien käyttämiä erikoiskortteja. Esim. Helsingin takseilta vaaditaan, että mittari ja kortinlukija keskustelevat keskenään, ja summa mittarista siirtyy suoraan kortinlukijaan ja korttitositteessa näkyy myös normaalit taksikuiteissa näkyvät tiedot, kuten käytetty taksa, ajettu matka, kellonajat matkan alussa ja lopussa, päivämäärä jne jne jne. Kusetusta ei näillä mittareilla tehdä ja kusetus muillakin mittareilla tekee kusettajasta hetkessä entisen taksikuskin. Täällä näyttää olevan sinun lisäksesi muitakin taksialasta aivan pihalla olevia tyyppejä. Ymmärtäähän sen, täällä suomi24:ssä kun vähemmistönä on asioista jotain tietäviä.
Kujan_Päässä kirjoitti:
Halvat "jokapaikankoneet" pystyvät vastaanottamaan normaaleja pankkikortteja, kansainväliset luottokortit, vaan ei esim. Taksiliiton, kunnan, ja muita taksien käyttämiä erikoiskortteja. Esim. Helsingin takseilta vaaditaan, että mittari ja kortinlukija keskustelevat keskenään, ja summa mittarista siirtyy suoraan kortinlukijaan ja korttitositteessa näkyy myös normaalit taksikuiteissa näkyvät tiedot, kuten käytetty taksa, ajettu matka, kellonajat matkan alussa ja lopussa, päivämäärä jne jne jne. Kusetusta ei näillä mittareilla tehdä ja kusetus muillakin mittareilla tekee kusettajasta hetkessä entisen taksikuskin. Täällä näyttää olevan sinun lisäksesi muitakin taksialasta aivan pihalla olevia tyyppejä. Ymmärtäähän sen, täällä suomi24:ssä kun vähemmistönä on asioista jotain tietäviä.
Tottakai jos itse saisin tarjota kyytejä 1,2 eurolla km ilman muita kuluja sisältäen verot, työntajamaksut yms... niin maksu tapahtuisi jo varaushetkellä netissä... Esim suomen verkkomaksut oy ottaa tuosta palvelusta 20€/kk ja asiakas saa kutiin jne..., Harmi että laki estää tuon
- Hhhhhhhhhhhhhhh
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Onko tuo Kujan_Päässä sun oikea nimesi?
Ei. Tiedät taatusti, ketä tarkoitetaan. :)
Hhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:
Ei. Tiedät taatusti, ketä tarkoitetaan. :)
Kiitos... Kukapa täällä nyt omalla nimellä esiintyisikään...
Tosin Turusta löytyy julkisella numerohaulla vain yks poju jolla on sama etunimi kuin mulla, ja söpö poika onkin :P- totuus876
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Tottakai jos itse saisin tarjota kyytejä 1,2 eurolla km ilman muita kuluja sisältäen verot, työntajamaksut yms... niin maksu tapahtuisi jo varaushetkellä netissä... Esim suomen verkkomaksut oy ottaa tuosta palvelusta 20€/kk ja asiakas saa kutiin jne..., Harmi että laki estää tuon
Luojan kiitos, ettet saa tarjota kyytejä, etkä tule koskaan saamankaan.
Poliisin tappajille on aivan eri hommat. totuus876 kirjoitti:
Luojan kiitos, ettet saa tarjota kyytejä, etkä tule koskaan saamankaan.
Poliisin tappajille on aivan eri hommat.Totta, en saa... Jos tarjoan omalla Focuksella kyytejä, maksan vakuutukset, verot, työeläkemaksut jne.... niin mitä siitä tulee...
Asiakkaille helpoja kyytejä
Minulla 20 päiväsakkoa...- hhhhhhhhhhh
Pakettiautomaatti kirjoitti:
Totta, en saa... Jos tarjoan omalla Focuksella kyytejä, maksan vakuutukset, verot, työeläkemaksut jne.... niin mitä siitä tulee...
Asiakkaille helpoja kyytejä
Minulla 20 päiväsakkoa...SEKÄ LINNATUOMIO JA KASA KORVAUKSIA MAKSETTAVANA
- jfkkkdkj
Ltx rahastusta jo 50 vuotta, on ne sellaisia veitikoita nyhtämään ltx ja semeli. Pitäis antaa oikein verotus oikeus ai mutta sellainen niillä jo on.
- matkkala
Sellaista se on kun löytyy pöllöjä jotka eivät huomaa esan olevan psykopaatti ja despootti. Akka tais huomata kun laitto lusikat jakoon.
- suusuppuun1
Mitenkäs pakettiautomaatti ajatteli esim. ajaa luottoajot, kelan kimpat sun muut, jotka kulkee sähköisesti vain ja ainoastaan maksupäätteen kautta, sillä 12 euroa kuussa-maksupäätteellä ? Kaikki jää ajamatta......
- eituuajamaan
Ei se aja mitään. Tuo ääliö ei saa koskaan ammattiajolupaa. On niin surullinen tausta.
- hyväähuoltoa
Moikka! Älkää nyt vielä olko huolissanne, ainakin Semelin viimeinen päivitys meni
vielä hyvin vanhoihinkin Sagemeihin sisään. Samalla tosin eliminoitiin vanhojen jois-
sakin vara-autoissa käytössä olevien 4000 sarjan mittareiden "keskustelu" Sagemin
kanssa. On olemassa muitakin paikkoja huollattaa Sagem kuin Semel. Mahdollisissa
rikkoutumisissa komponentit voidaan vaihtaa Semelistä riippumatta.
Kyllähän Semel rahastaa osaa "paksu Börje" on siinä mestari ja välitysyhtiöiden tsu-
mparit komppaa mukana.- Semelit_pihalle
Onneksi Semelille on tullut paljon kilpailijoita. Stadilaiset alkavat pikkuhiljaa vaihtamaan Semelin mittarit uusiin ruotsalaisiin mittareihin. Ovat edullisia ottaa "liisarilla", tulevat halvemmaksi, kuin Aemelin kuukausittaiset käyttömaksut ja Semel veloittaa vielä äärettömän suolaiset ohjelmistomaksut. Ihan neuvona, jos ikinä saatte Semelin tilalle muuta keskuksiinne soveltuvaa mittaria/maksupäätettä, ottakaa se! Semelillä alkaa olemaan pian vitsit vähissä, kuten se ahneen loppu....
- H.VALO
Valitettavasti Börje ja lähitaksin Esa ovat kaveruksia jotka istuvat samoissa kissanristiäisissä mm. yrittäjäyhdistyksessä ja "kohtuullisen hutikan veljeskunnassa" (nyt pe) ja tekevät päätökset jotka köyhdyttävät taksiautoilijoita ja rikastuttavat börjeä, esaa ja ruotsalaista miljonääriä sijoitusyhtiön kautta. Piiri pieni pyörii...
- Lege4
Maailman kallein maksupääte on ehkä myös maailman paras.
Semel on tehnyt suomeen taksikorttijärjestelmät, ja ne toimivat vain Semelitä ostetuissa maksupäätteissä.
Olis ehkä aika tutustua muihinkin vaihtoehtoihin.- hyväähuoltoa
Toden totta olisi aika tutkia muitakin vaihtoehtoja esim. kuntien ja Taksiliiton
korteilla suoritettaviin kuljetuksiin.
Samalla voitaisiin nopeuttaa maksujen tuloutumista. Nythän varmaankin ylei-
sin käytäntö on että kuntien kuljetukset maksetaan autoilijalle pari kertaa kuu-
kaudessa. Huonoin vaihtoehto on Taksiliiton kortti. Jos esimerkiksi ajat kyydin
toukokuun 1 päivä summa tuloutuu sinulle kesäkuun 26 - 30 päivä! Eli luototat
kuljetusta parikuukautta.
Tutkittava vaihtoehto olisi Netsin kortit. Aivan varmasti niihin voidaan ohjel-
moida samat omiaisuudet mitkä välitysyhtiöiden ja liiton korteissa ovat.
On selvää että tälläinen ehdotus ei saa hyvää vastaanottoa ainakaan välitysyh-
tiöiden ja Semelin taholta, heillähän on nyt johtava asema omine kortteineen.
Netsin provikka ainakin vielä on ollut kohtuullinen ja maksut tuloutuvat muu-
tamassa päivässä. Eli kuntien ajot voitaisiin hyvin hoitaa Netsin korteilla.
Se miten Kelan kohdalla voitaisiin tehdä onkin visaisempi juttu ja vaatii suun-
nittelua.
Ylipäätään välitysyhtiöiden roolia pitäisi pystyä vähentämään koska nämä or-
ganisaatiot ovat kankeita, kalliita ylläpitää sekä kytköksissä eri laitetoimitta-
jiin.
Maksukorttien vaihto antaisi myös mahdollisuuden Uberin ja toisten sen kal-
taisten välitystoimintojen käytöön.
Siteeraan vielä LVm.n hallitusneuvos Mikael Nybergin mielipidettä siitä "ettei
uutta voi kehittää ellei vanhoja rakenteita pureta.
Keskustellaan! - NäilläMennään123
hyväähuoltoa kirjoitti:
Toden totta olisi aika tutkia muitakin vaihtoehtoja esim. kuntien ja Taksiliiton
korteilla suoritettaviin kuljetuksiin.
Samalla voitaisiin nopeuttaa maksujen tuloutumista. Nythän varmaankin ylei-
sin käytäntö on että kuntien kuljetukset maksetaan autoilijalle pari kertaa kuu-
kaudessa. Huonoin vaihtoehto on Taksiliiton kortti. Jos esimerkiksi ajat kyydin
toukokuun 1 päivä summa tuloutuu sinulle kesäkuun 26 - 30 päivä! Eli luototat
kuljetusta parikuukautta.
Tutkittava vaihtoehto olisi Netsin kortit. Aivan varmasti niihin voidaan ohjel-
moida samat omiaisuudet mitkä välitysyhtiöiden ja liiton korteissa ovat.
On selvää että tälläinen ehdotus ei saa hyvää vastaanottoa ainakaan välitysyh-
tiöiden ja Semelin taholta, heillähän on nyt johtava asema omine kortteineen.
Netsin provikka ainakin vielä on ollut kohtuullinen ja maksut tuloutuvat muu-
tamassa päivässä. Eli kuntien ajot voitaisiin hyvin hoitaa Netsin korteilla.
Se miten Kelan kohdalla voitaisiin tehdä onkin visaisempi juttu ja vaatii suun-
nittelua.
Ylipäätään välitysyhtiöiden roolia pitäisi pystyä vähentämään koska nämä or-
ganisaatiot ovat kankeita, kalliita ylläpitää sekä kytköksissä eri laitetoimitta-
jiin.
Maksukorttien vaihto antaisi myös mahdollisuuden Uberin ja toisten sen kal-
taisten välitystoimintojen käytöön.
Siteeraan vielä LVm.n hallitusneuvos Mikael Nybergin mielipidettä siitä "ettei
uutta voi kehittää ellei vanhoja rakenteita pureta.
Keskustellaan!Kiitos kirjoituksesta. Jospa seuraavan kerran annat kuitenkin koneen ihan itse tavuttaa, eli jätäppä ne tavuviivat pois, kiitos.
- Joooooooooo
Nyt tätä shaisseyritystä ajetaan tuohon kilometriperusteisten laitteiden toimittajaksi! Kuulostaa kusetukselta koko juttu!
- Lege4
Helsingin takseista suuri osa on jo vaihtanut pois Semelistä. Liian kalliiksi on hinnat noussut Semelillä. Onneksi on olemassa vaihtoehtoja. Nyt alkaa yksityisautojen laskuttaminen.
- 12345678x
Totta taksi 122.Semel osaa rahastaa.Törkeetä vaatia pakollista lisävakuutusta.Pitäis tulla Semelille kilpailijoita,niin yletön rahastaminen loppuis.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031565
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781204- 881127
- 1391036
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt580985Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1967Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8892- 20880
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9724Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8670