Kuinka laihtua hoitajien huomaamatta

FatAnorectic

Olen anoreksiaa sairastava masentunut tyttö, ja huomasin vaa-alla käydessäni että kahden viikon aikana olen lihonnut 0,5kg!!!! Apua! Miten voisin saada vähennettyä painoa niin, ettei sairaanhoitajat näe tai "huomaa" sitä? Olen lastenosastolla, ja minut siirretään pian lasten psykiatriselle osastolle kuulemma... nykyisen vuoteeni ohi kulkee käytävillä paljon hoitajia ja lasten vanhempia. Miten te muut anorektikot olette pudottaneet painoa hoitajien näkemättä?

13

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnoreksiastaParantunut

      Tietäisit vaan kuinka tää teksti sai mut surulliseksi.
      Tiedän täysin mistä puhut, mutta annan nyt hiukan ajattelemisen aihetta:
      - ajattelitko tiputtaa painoasi koko loppuelämäsi? Tämä johtaa kuolemaan, luonnollisesti.
      - mitä saavutat laihuudella? Mitä se antaa sulle?
      - itse olen meinannut kuolla, alipainoisena, kun minusta ei ollut enää mitään jäljellä ja viimeinenkin lihas, eli sydän, alkoi kuihtua.
      - terveenä oleminen ei tarkoita samaa kuin lihava. Voit olla terve, kaunis, onnellinen ja samalla hoikka. Niinkuin minä nyt, 20 vuotiaana.
      - haluatko saada joskus lapsia? Jos haluat, mieti onko luuranko-olemus tärkeämpää kuin lasten saanti.
      - oletko perfektionisti ja ankara itsellesi? Luultavasti. Sitä tulet olemaan aina ja saatkin olla, se ei ole väärin. Sitä sinun ei tarvitse kuitenkaan osoittaa olemalla syömättä. Elämässä voi hallita niin monia muitakin asioita. Vahvimmat on oikeasti niitä, ketkä pitävät itsensä ja asiansa kunnossa ja terveenä.
      - muista: voit olla niin laiha kuin haluat, kunhan elimistösi toimii normaalisti eli kunhan olet terve.

      Voimia. Sun tekstisi meni todella tunteisiin, niinkuin varmaan huomasit. Selviät kyllä, vahvimmat selviää tuostakin.

    • ana16

      Oma tarinani: Söin monta tuntia yhtä haarukallista ja vain kerran päivässä, usein oksensin senkin vähän pois sairaalassa suihkussa salaa. Kyllä hätä keinot keksii :) eivät laittaneet silloin letkuun mutta jos paino tyyliin 20kg niin automaattisesti letkuihin. Yksi vaihtoehto on myös "parantua" eli syödä hieman normaalimmin ja vakuuttaa kuinka haluat parantua jnejne. Sitten omassa rauhassa pääset laihduttamaan. Pääsetkö muuten ulos? Voisit myös ostaa laksatiiveja! :) laita kik viestiä pieneksijasiroksi, täällä tyttö matkalla takaisin laihuuteen.

    • TosiAsioita

      Säälin teitä, säälin todella. Jaatte täällä vinkkejä toisillenne kuinka sairastua vielä pahemmin? Näyttää sairaalta ja rumalta luut paistaa ko viulun kielet. Monet tulee tänne varmasti hakemaan apuakin, odottaa että täälä tsempattais toisiaan terveeseen, hyvään ja iloiseen elämään mutta paskan marjat! Toivottavasti ootta tyytyväisiä siihen että saatte miettiä onkohan enään toinen elävien kirjoissa joille viimeksi laihtus vinkkisi annoit, jos ette mieti niin kannattaa todella alkaa käyttään niitä aivoja.
      Kyllä nuorena yleensä ollaan todella epävarmoja painosta ja ulkonäöstä mutta anoreksia on sairaus jota ei ihaile kukaan muu kuin te, sairaat omassa päässänne. Olette varmasti viimeinen joka pojan unelma kun näytätte jo nuorena rupsahtaneilta iho kulahtaa ja silmän aluset mustuu, hampaat saattaa tippua suusta ja hengitys haisee raadolta, hiuksista puhumattakaan.. Omapahan on valintanne mutta te ette tuossa kunnossa ole varmasti kenenkään valinta.
      On myös terveellinen tie laihtua ja samalla olla elämänsä kunnossa, silloin pitää kuluttaa mitä syö mutta syödä terveellisesti ja huolehtia omasta terveydestä ja itsestään.

      • kiitoss

        Hyvä että jollakin on vielä järki päässä=anoreksiaa vastassa


      • URsick

        Pyh! Mä taas en tajua miten jotkut eivät halua olla laihoja! Mä ainakin oon mieluummin mallinmitoissa ku joku hampurilaisia mussuttava läski.


      • ButterflyAna

        Lol samoin


      • TosiAsioita

        Ensinnäkin: olette laiskoja, itsesäälissä rypeviä luuviuluja joilla tuskin pidemmällä tähtäimellä on yhtään sosiaalista elämää ainoat ystävät ja elämä pyörii netissä ja vaa'allaa. (siis kaikkihan kadehtii tommosta elämää!


      • TosiAsioita

        ..jatkoa, osa tekstistä katosi kokonaan..
        Kuitenkin, itse olen ihanne painossa pituuteeni nähden eli NOT FAT. Ja mitä mun kauneus ihanteeseen tulee niin naiset jotka rehkivät kroppansa eteen. Bikini fitness mallit ovat upeita niin lavalla kuin kisojen jälkeenkin vaikka kisakunnosta noustaan 5-10kg painossa takaisin ylöspäin mutta sekään kisakunto ei näytä terveeltä kuin lavalla kun kroppa on sen kaiken itseruskettavan peitossa, naama meikattu ja hiukset laitettu.
        Mitä te sitten teette? Elätte mielikuvitus kropassa että maailmassa että kaiken lisäksi teidän ispiroimat kauneus ihanne kuvat laihuudesta on valhetta (suurinosa).. Olen huomannut että thinspiration blogeissa jaetaan niin täyttä paskaa kuin olla ja voi: suurin osa kuvista on fitness mallejen ja kuntoilevien tyttöjen/naisten vartaloita joita ei todellakaan saavuta itsensä nännyttämisellä (samalla kropan, mielen, kehon, ulkoisen kauneuden näännyttämisellä)!
        Millaisen kropan saa sitten kuntoilemalla ja terveellisellä elämällä?
        - Terhakat rinnat pienet tai isot, kapea keskivartalo, timmi pyörehkö takapuoli, laihat jalat joissa on kuitenkin muotoa.
        esim. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/47/1e/86/471e868898ea365b55b1d5d8182249ed.jpg
        Jos et syö ja elä muutenkin terveellisesti ensimmäisenä surkastuu lihakset. Joten anorektikon on turha unelmoida yhdestäkään mudosta, ainostaan luiden muodosta jonka päällä nahka valuu. Anorektikon iho löystyy ja väri kalpenee luonnottomaksi, hiukset harvenee, heikentyy, katkeilee, kynnet katkeilee, rinnat on olemattomat paitsi jos olet ennen omistanut kunnon rinnat, silloinhan asia on eri saatat saada jopa kivat patalaput etupuolelle jotka ei siitä enään muuksi muutu, takapuoli lätsähtää kuin pannukakku, vatsa menee niin ''sisään'' että se näyttää jo niin luonnottomalta ja rumalta, jalat laihtuu muodottomiksi kuin kaksi kynää vierekkän.
        esim. http://c85c7a.medialib.glogster.com/media/3d/3df8cb69bdc326193df3b884853cf62840696e0d1a61e3c638b74d60bdf0d665/thinspiration4.jpg

        Elämän valintoja itse ainakin valitsen terveen hyvän elämän, seksikkään naisellisen mutta timmin/laihan kropan ja kaiken ton muun hyvän mitä terveellinen elämä tuo tullessaan ja ainoa kipu mitä kropalle tuotetaan niin salilla tai muuten urheillessa. Lisään vielä että kukaan ei kadehdi ihmistä joka ei edisty elämässään tai tee mitään tai edes tuota luonnottoman laihaa kroppaa ainoastaan te jotka tuette toisianne tässä sairaudessa ja good luck with that. Mutta muistakaa ettette valehtele itsellenne tuosta lopputuloksesta mitä itsensä näännyttäminen tekee.


      • TosiAsioita
        URsick kirjoitti:

        Pyh! Mä taas en tajua miten jotkut eivät halua olla laihoja! Mä ainakin oon mieluummin mallinmitoissa ku joku hampurilaisia mussuttava läski.

        Hampparit on itseasiassa hyviä noin kerran kuukaudessa kun sen sallii itselleen ;) Muutenkin jokin noutoruoka ja ystävien tai poikaystävän kanssa, yhdessä syöminen ulkona. Harmi ettet voi nauttia tämmöisesti ilosta elämässäsi. Meillä syödään muuten ihan normaali kotiruokaa ja herkkuina dipataan kurkkua, paprikaa, selleriä ym sipsejen sijaan enkä karkista ole itse oikein koskaan pitänyt. Ruokaa ei tarvitse valita olemattoman tai hampurilaisten, pitsojen tai muutenkaan rasvaisten vaihtoehtojen väliltä. Tärkeintä on että noudattaa oikeaa lautasmallia, syö monipuolisesti ja sallii itselleen joskus suklaa patukan tai noutoruokaa mieluiten hyvässä seurassa:)
        Vinkki millä kannattaa laihduttaa suht terveellisesti on nutrilett ym dietit ja piltti dietti (vauvanruat). Niistä saa paljon tarvitsemaansa ravintoa ennemmin kuin yksipuolisesta ''kurkku pala päivässä'' meiningistä. Toki vihanneksia, marjoja ja kasviksia kannattaa syödä aina, päivittäin mutta ei pelkästään.


    • Sparkofnature

      olen ollut myös anoreksian takia sairaalassa ja asiaa pahensi ruusu jalassa ja se kun tulee hirveä kuume ja jodutaan ottamaan pari litraa verta veriviljelmää varten ja se jos mikä on pahinta, koska vastustuskyky on silloin heikko mutta jos syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa säännöllisesti, voi saavuttaa mitä vain ja tsemppiä kaikille!

      • soilikki1

        Taisit pikkasen erehtyä tuon verivilvelmä veren määrästä,jos anorektikolta otetaan 2litraa verta,saa viedä suoraan patologian laitokselle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe