No joko ne sakramentit on otettu niihin omiin

siihenkösehyytyi

käsiin, vai miten siinä kävikään?

onko lapinherrat menneet odottamaan lakkojen kypsymistä kun on niin kovinhiljaista.

sanoisin melkein että on ihan hiljaista.

41

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikäonsesuurinsynti

      onko kaikki eelestat kuuntelemassa syntilistoja vai miksi ei mitään kommentia tule aiheeseen?!

      joko kravatti on saanut syntimitat niin väristä kuin pituudestakin ja kuorolaulanta päässyt pyk'län listoissa alemmaki vai ylemmäksi!

      mikä on nyt top 10 saako kysyä.

      • teuta

        Sakramenttiä esim. Kateeen . Tai Ehtoollisen ei noin vain otetakaan luulen
        Pirtää ratkaista kaikki kirkolliset , Papilliset TOIMET Samalla . Tätä ei ole
        kuuloteltu Reilusti vaan salaista on ollut ja sitä ei salli JEESUSKAAN niin
        pienesti saattaa tuntua asioiden tunnustaminen ..
        .
        Kun katsotaan asiat Uusiksi ,ei ne valmistaudu pelkällä HPE. vaan todellä
        siihen kuuluu muutakin , joista tärkeimmät KASTE: ja rippikoulu ja Konfirmointi
        Avioon vihkiminen ,, SIUNAUS. kun joku on kuollut, ,Sekä
        ALTTARIN SAKRAMENTTI tämän takia olen ,monasti kirjoittanut että asioihin
        pitää suhtäutua vakavasti,,niin että ei kannattaisi yhtään heittäytyä Humoristin-
        tapaiseksi ..
        .
        otetaan esimerkki , Ehtoollisen asetus ,Jeesus otti leivän ja Viinin tässä
        j'rjestyksessä ,,mutta ei puhunut MARJAMEHUSTA MITÄÄN: mieti.


      • janytnimialle
        teuta kirjoitti:

        Sakramenttiä esim. Kateeen . Tai Ehtoollisen ei noin vain otetakaan luulen
        Pirtää ratkaista kaikki kirkolliset , Papilliset TOIMET Samalla . Tätä ei ole
        kuuloteltu Reilusti vaan salaista on ollut ja sitä ei salli JEESUSKAAN niin
        pienesti saattaa tuntua asioiden tunnustaminen ..
        .
        Kun katsotaan asiat Uusiksi ,ei ne valmistaudu pelkällä HPE. vaan todellä
        siihen kuuluu muutakin , joista tärkeimmät KASTE: ja rippikoulu ja Konfirmointi
        Avioon vihkiminen ,, SIUNAUS. kun joku on kuollut, ,Sekä
        ALTTARIN SAKRAMENTTI tämän takia olen ,monasti kirjoittanut että asioihin
        pitää suhtäutua vakavasti,,niin että ei kannattaisi yhtään heittäytyä Humoristin-
        tapaiseksi ..
        .
        otetaan esimerkki , Ehtoollisen asetus ,Jeesus otti leivän ja Viinin tässä
        j'rjestyksessä ,,mutta ei puhunut MARJAMEHUSTA MITÄÄN: mieti.

        kyllä se on marjamehua se viinirypäleen tuote, ihan samaa kuin puolukka pohjanmaan lakeuksilta näpittynä.

        ajatteles teu jos Apostolit olisivat olleet puolukassa että saisivat leivän kanssa jotain muutakin kuin pelkkää päijänteen vettä.

        Niin Jeesus olisi ottanut ja siunannut puolukkamehun ihan samalla tavalla.
        mutt akun siellä juuttaan maalla ei nyt satu kasvamaan puolukkaa niin pakko tyytyä siihen rypälemehuun joka taas tykkäs kasvaa siellä kuumassa kivikkoisessa maaperässä.
        mutta koitappas viljellä taivalkoskella viiniköynnöstä niin kyllä nälkä tulee ennenkuin viiniä pullotetaan.

        se on kuules teu taikauskoa sellainen että siinä rypäleessä olisi jokin taivaallinen uloke, ihan samassa kirotussa langenneessa maassa se kasvaa kuin puolukkakin.


      • teuta

        Ensinnäkin ,se viinirypäle mehu ,ei säilynyt siellä , kuin käyttämällä siksi
        sanoisin että se oli viini.
        Ehtoollis viini suomen kirkoiss on ,yleisesti MALAGA NIMISTÄ ja on 16% .
        Varmaankin käytetään muitakin nimiä ,ja laatuja mutta sanoin yleisesti ,
        .
        Olen katsonut VL:n Ehtoollista ja sen antia ,heillä näyttää olevan öylätti
        kuin meidän kirkossa , toinen pappisis mies tulee perässä ja antaa viinin
        sellaisesta tarjottimesta ,jossa on yksittäis pakattuja annoksia ,ehkä 50.
        jolloin ei tartte präkätä ,pikarien ja maljan kanss a.
        .
        Siinä voi olla itua ,,koska sekin viini on siunattua ,ja nautitaan uskossa kuten
        koko Ehtoollinen ,
        .
        Kyllä minun on helppo uskoa että Jeesusksen olisi ollut helppo siunata muukin kuin vesi , mutta kuinka sinä tunnet , onko kaste pelkkää vettä Jeesus sanoi että
        JOHANNES KASTAJA oli enemmän kuin PROFEETTA miksi. Siksi kun Hän tiesi
        että JUMALA oli sen kastéen asettanut ja Johannes oli toteuttaja , Siksi se kaste
        sopi niin hyvin Jeesukselle ..
        .
        Niin noista kasvupaikoista voimme mainita sen olemuksen ,että siellä on sellainen PUNAISEN mullan alue lähes koko Israelin jossa se kasvattaa ry-
        päleensä sun muut.
        .
        Mutta mennään vähän aikaisemmaksi Eedenin Paratiisiin. Siellä ei tiet-
        taväösti kasvanut Omenapuu ,Tai sen hedelmät ei ainakaan paitsi se
        Paratiisi omenpuu ,se teki hedelmiä kyllä , pieniä ja pahoja .. Siis sen
        täytyi olla jokoin toinen hedelmä ,jonka saa ta na sai Eevan syömään .
        oletka havainnut lukiesa tuota paikkaa , kun Eeva oli hedelmänsä syönyt
        ei tapahtunut mitään , mutta kun hän viekoitteli Aadamin ja hän söi
        heti kun oli nielaissut viimaisen palan , he muuttuivat , he huomasivat
        olevansa alasti ,ja heitä hävetti olla alasti ..
        .
        Jonkin ajan päästä tulee HERRA ja sanoo : missä olet Aadam?. hän kutsui
        nimeltä ;(ei kutsunut Eevaa ),Aadam tulee pusikosta ,ja sanoo ,minä olen alasti
        .
        Herra sanoo : kuka sinulle on sanonut että olet alsti , vai oletko syönyt siitä
        puusta JOSTA MINÄ KIELSIN SINUA SYÖMÄSTÄ. ?
        .
        TAIVALKOSKEN KORKEUDESSA EI SEN VILJELY EI ONNISTU TALVEN TAUTTA
        MUTTA MEREN RÄNNASSA OLIN KEMIÖSSÄ , SIELLÄ OLI LAITETTU KASVI-
        HUONEESEEN ,JA NE OLI 1978 ,N.30 VUOTIAITA , JA NIISTÄ TULI SATOA ,
        VAIKKEI SE OLLUT NÄ'ILLÄKÄÄN LEVYS /PITUUS ASTEILLA JÄRIN ISOA.
        SIIS MARJA OLI SELLAISEN RUSINAN KOKOINEN ENNEN KUIVATUSTA,
        .
        JA KALLIIKSI VOI TULLA . MUTTA LUOSTARISSA HEINÄVEDELLÄ TEKEVÄT
        EHTOOLLISTARPEESEEN SIUNATTUJA LEIPIÄ (ÖYLÄTTIÄ) JA VIINIÄ ERI
        LAISIA JA NE MYYVÄT HALUKKAILLE OSTAJILLE (TOSIN ON ORTTODOKSIEN
        TEKEMÄÄ ) MUTTA EIPÄ SE VARMAAN ERILAISELTA MAISTU .
        täällä saattaa olla tehty nekin yksittäis pakkaukset joista jo puhuin .


      • vjdkewlw
        teuta kirjoitti:

        Sakramenttiä esim. Kateeen . Tai Ehtoollisen ei noin vain otetakaan luulen
        Pirtää ratkaista kaikki kirkolliset , Papilliset TOIMET Samalla . Tätä ei ole
        kuuloteltu Reilusti vaan salaista on ollut ja sitä ei salli JEESUSKAAN niin
        pienesti saattaa tuntua asioiden tunnustaminen ..
        .
        Kun katsotaan asiat Uusiksi ,ei ne valmistaudu pelkällä HPE. vaan todellä
        siihen kuuluu muutakin , joista tärkeimmät KASTE: ja rippikoulu ja Konfirmointi
        Avioon vihkiminen ,, SIUNAUS. kun joku on kuollut, ,Sekä
        ALTTARIN SAKRAMENTTI tämän takia olen ,monasti kirjoittanut että asioihin
        pitää suhtäutua vakavasti,,niin että ei kannattaisi yhtään heittäytyä Humoristin-
        tapaiseksi ..
        .
        otetaan esimerkki , Ehtoollisen asetus ,Jeesus otti leivän ja Viinin tässä
        j'rjestyksessä ,,mutta ei puhunut MARJAMEHUSTA MITÄÄN: mieti.

        teutalle ja toisillekkin tiedoksi, ettei JUMALA JA JEESUS EI OLE SAKRAMENTTEJA ASETTANUT!
        paavalilais-luterilaisuus lestadiolaisten kanssa on saatanaa palveleville väärennetyn raamatun sekä herra jumalansa katekismuksen epäinhimillisyyden rikollisuuden käsikirjan uskovaisia joille ei kelpaa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki muuta kuin pilkaatavaksi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        KASTEESTA FAKTAA:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!
        Ja, ottamalla ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin Jeesus vahvisti raamatun ja katekismuksen opit saatanaa palvelevien sopaskaksi.

        JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
        Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Ja se toinen saatanallisuuden sakramentti luterilaisuudessa on ehtoollinen jossa Jeesuksesta pilkaten tekevät kusta ja paskaa.:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        JEESUKSELLA EI OLE RUUMISTA VAAN OPETUSLAPSEN TARKISTAMA YLÖSNOUSSUT KEHO:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        luterilaisuuden lestadiolaisetki ovat oppiensa mukaan kristuksen ruumis, raatoja, joten todellisuudessa jyrsivät seurakuntansa perkeleen perisyntistä lihaa ja saman kaltaista saatanallisuuden verta litkien kerjäävät tuomoin itselleen.
        HUOMATAKAA, ETTÄ KATEKISMUKSENKIN MUKAA EHTOOLLISTA KUTSETAAN "herran ehtoolliseksi" SILLÄ SE EI OLE JUMALAN TAI JEESUKSEN ASETTAMA.
        herra jumalan asettamasta ehtoollisesta:
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.
        1. Kor. 11:28–29
        Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

        Joten, ihme kyllä, Jeesus ja saatanaa palvellut Paavali oli ehtoolisistanne samaa mieltä ja siksi se kelpaa suu pieliään verestään pyhkien lastadiolaistenkin nautittavaksi.

        Siis JUMALA JA JEESUS EI OLE ASETTANUT saatanallisuuden sakramentteja.
        saatanallisuuden sakramenteista tässä tietoa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sakramentti
        Sakramentti
        Rogier van der Weyden: Seitsemän sakramenttia, yksityiskohta alttaritaulusta, noin 1445–50. Kuvassa kaste, konfirmaatio ja rippi.

        Sakramentti on kristillisen kirkon pyhä toimitus. Eri kristillisillä kirkoilla on erilaisia sakramentin määritelmiä ja eri määrä sakramentteja. Katolisessa ja ortodoksisessaa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, konfirmaatio (vahvistus, mirhavoitelu), pappisvihkimys, avioliitto, ehtoollinen (eukaristia), rippi (parannus, katumus) ja sairaiden voitelu. Protestanttisissa kirkoissa sakramentteja on kaksi: kaste ja ehtoollinen ja mahdollisesti rippi.[1][2]

        Alkuperä
        Latinan kielen sana sacramentum tarkoitti alun perin sotilaan lippuvalaa tai riitapuolten pyhäkköön jättämää panttia. Vastaava kreikan sana on mysterion (μυστήριον), salaisuus.[1]
        Sakramentit eri kirkkokunnissa
        Katolisen kirkon sakramentit

        Katolisessa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, vahvistus (konfirmaatio), palveluvirka (papiksi vihkiminen), avioliitto, eukaristia (ehtoollinen), parannuksen sakramentti (rippi) ja sairaiden voitelu.[3] [1]

        VAROKAA, ETTEI TEITÄ EKSYTETÄ!!!


      • TEUTA
        vjdkewlw kirjoitti:

        teutalle ja toisillekkin tiedoksi, ettei JUMALA JA JEESUS EI OLE SAKRAMENTTEJA ASETTANUT!
        paavalilais-luterilaisuus lestadiolaisten kanssa on saatanaa palveleville väärennetyn raamatun sekä herra jumalansa katekismuksen epäinhimillisyyden rikollisuuden käsikirjan uskovaisia joille ei kelpaa Jumala, Jeesus ja Pyhä Henki muuta kuin pilkaatavaksi.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        KASTEESTA FAKTAA:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!
        Ja, ottamalla ei uskossa olleen kastamattoman ryövärin Paratiisiin Jeesus vahvisti raamatun ja katekismuksen opit saatanaa palvelevien sopaskaksi.

        JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
        Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

        Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

        Ja se toinen saatanallisuuden sakramentti luterilaisuudessa on ehtoollinen jossa Jeesuksesta pilkaten tekevät kusta ja paskaa.:
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
        Ja voitte olla varmoja, että Jeesuksen antama vastaus on edelleen sama:
        15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
        15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

        JEESUKSELLA EI OLE RUUMISTA VAAN OPETUSLAPSEN TARKISTAMA YLÖSNOUSSUT KEHO:
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
        20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

        luterilaisuuden lestadiolaisetki ovat oppiensa mukaan kristuksen ruumis, raatoja, joten todellisuudessa jyrsivät seurakuntansa perkeleen perisyntistä lihaa ja saman kaltaista saatanallisuuden verta litkien kerjäävät tuomoin itselleen.
        HUOMATAKAA, ETTÄ KATEKISMUKSENKIN MUKAA EHTOOLLISTA KUTSETAAN "herran ehtoolliseksi" SILLÄ SE EI OLE JUMALAN TAI JEESUKSEN ASETTAMA.
        herra jumalan asettamasta ehtoollisesta:
        1.Korinttolaiskirje:
        12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.
        1. Kor. 11:28–29
        Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

        Joten, ihme kyllä, Jeesus ja saatanaa palvellut Paavali oli ehtoolisistanne samaa mieltä ja siksi se kelpaa suu pieliään verestään pyhkien lastadiolaistenkin nautittavaksi.

        Siis JUMALA JA JEESUS EI OLE ASETTANUT saatanallisuuden sakramentteja.
        saatanallisuuden sakramenteista tässä tietoa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sakramentti
        Sakramentti
        Rogier van der Weyden: Seitsemän sakramenttia, yksityiskohta alttaritaulusta, noin 1445–50. Kuvassa kaste, konfirmaatio ja rippi.

        Sakramentti on kristillisen kirkon pyhä toimitus. Eri kristillisillä kirkoilla on erilaisia sakramentin määritelmiä ja eri määrä sakramentteja. Katolisessa ja ortodoksisessaa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, konfirmaatio (vahvistus, mirhavoitelu), pappisvihkimys, avioliitto, ehtoollinen (eukaristia), rippi (parannus, katumus) ja sairaiden voitelu. Protestanttisissa kirkoissa sakramentteja on kaksi: kaste ja ehtoollinen ja mahdollisesti rippi.[1][2]

        Alkuperä
        Latinan kielen sana sacramentum tarkoitti alun perin sotilaan lippuvalaa tai riitapuolten pyhäkköön jättämää panttia. Vastaava kreikan sana on mysterion (μυστήριον), salaisuus.[1]
        Sakramentit eri kirkkokunnissa
        Katolisen kirkon sakramentit

        Katolisessa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, vahvistus (konfirmaatio), palveluvirka (papiksi vihkiminen), avioliitto, eukaristia (ehtoollinen), parannuksen sakramentti (rippi) ja sairaiden voitelu.[3] [1]

        VAROKAA, ETTEI TEITÄ EKSYTETÄ!!!

        Aloitukseen .. EI OLE OTETTU VIEWLÄ OMIIN KÄSIIN , VIIKON PÄÄSTÄ ON
        HELLUNTAI , JA OLEMME NYT KUULOLLA MITÄ HUUTAJAT KIIRUNASSA
        PÄÄTTÄ HEILLÄ' ,KUN RTUNTUU OLEVAN LUULO ETTÄ HE VOISIVAT SANOA
        VIIMEISEN SANAN , SE EI TODELLA VOI PITÄÄ KUTINSA ,HEILLÄ EI VOI
        OLLA MITÄÄN MAHTIA JUMALAAN NÄHDEN ,EIKÄ JEESUKSEENKAAN .
        .
        VAIN RAKKAUS JEESUKSEEN PELASTAA , JA SE ON USKOTTAVA JOKAISEN
        USKOVAN ,JA MUUT EI PELASTU , TÄHÄN PITÄÄ JOKAISEN USKOA .
        SIIS JUMALAAN JA JEESUKSEEN , JA HEIDÄN SANAANSA SILLÄ EI OLE MUUTA
        KUIN MITÄ JUMALALLA ON "ARMO JA RAKKAUS ". KUN JEESUS SANOI HÄNEN
        VALTAKUNNASTAAN , SINNE PÄÄSEE VAIN LAPSEN KALTAINEN ,JA LAPSI
        .
        EI TARVITSE HIENOUKSIA ,EIKÄ MITÄÄN MUUTAKAAN SURVOMISTA .

        JATKAN


      • Teuta
        TEUTA kirjoitti:

        Aloitukseen .. EI OLE OTETTU VIEWLÄ OMIIN KÄSIIN , VIIKON PÄÄSTÄ ON
        HELLUNTAI , JA OLEMME NYT KUULOLLA MITÄ HUUTAJAT KIIRUNASSA
        PÄÄTTÄ HEILLÄ' ,KUN RTUNTUU OLEVAN LUULO ETTÄ HE VOISIVAT SANOA
        VIIMEISEN SANAN , SE EI TODELLA VOI PITÄÄ KUTINSA ,HEILLÄ EI VOI
        OLLA MITÄÄN MAHTIA JUMALAAN NÄHDEN ,EIKÄ JEESUKSEENKAAN .
        .
        VAIN RAKKAUS JEESUKSEEN PELASTAA , JA SE ON USKOTTAVA JOKAISEN
        USKOVAN ,JA MUUT EI PELASTU , TÄHÄN PITÄÄ JOKAISEN USKOA .
        SIIS JUMALAAN JA JEESUKSEEN , JA HEIDÄN SANAANSA SILLÄ EI OLE MUUTA
        KUIN MITÄ JUMALALLA ON "ARMO JA RAKKAUS ". KUN JEESUS SANOI HÄNEN
        VALTAKUNNASTAAN , SINNE PÄÄSEE VAIN LAPSEN KALTAINEN ,JA LAPSI
        .
        EI TARVITSE HIENOUKSIA ,EIKÄ MITÄÄN MUUTAKAAN SURVOMISTA .

        JATKAN

        ARVO SURVO . INKERINKIRKOSTA ON PIISPA JA SANONUT ETTÄ KUN MEILLE TULEE LÄHETYS MIEHIÄ ,HE SAARNAA SITÄ OPPIA KUN lutherIN OPPI ON .
        SE EI SAA OLLA PELKKÄÄ LLL:N EIKÄ KONAAN LESTAADIUSTA . VAAN USKONPUHDISTAJAN TEKSTIÄ. .
        .
        LV:t ON SANONEET ETTÄ' JOS SINNE MENNÄÄN SIELLÄ ON OLTAVA POSTILLA
        NYT ON PAINETTU INKERIN KIELELLÄ' MUUTAMA KYMMENEN LLL.n
        JA OLIKO SE 40 VIRON KIELELL'Ä
        .
        MUTTA , MINUN PITI JATKAA ASIPOIDEN SURVOMISESTA , ON PALJON NIIN
        SANOTTUA KAUNISTA TEKSTIÄ' JA ASIOITA KUTEN ON AMERIIKAN SANA
        SIELLÄ PUHUTAAN SELLAISISTA TEKIJÖISTÄ , KUTEN OLEMME KUULLEET .
        IHMISET TOIMIVAT JONKUN LUULON MUKAAN TAI ASIOITA ON TEHTY,,,

        NIINKUIN AMERIIKASSA SELLAISIA NS. TEKO PELIÄ, EN NYT MUISTA SITÄ
        SANAA MUTTA EHKÄ YMMÄRRÄTTE TÄSTÄKIN ..
        TARKOITAN NIITÄ JOTKA OVAT TEKEVINÄÄN MUTTEI TEE ,EIKÄ MAKSA
        YHTÄÄN MITÄÄN OLEILEVAT VAAN , JA MÄRSSÄÄVÄT SANOISSAAN .

        HYVÄ'Ä YÖTÄ.
        .


      • hulluporo
        Teuta kirjoitti:

        ARVO SURVO . INKERINKIRKOSTA ON PIISPA JA SANONUT ETTÄ KUN MEILLE TULEE LÄHETYS MIEHIÄ ,HE SAARNAA SITÄ OPPIA KUN lutherIN OPPI ON .
        SE EI SAA OLLA PELKKÄÄ LLL:N EIKÄ KONAAN LESTAADIUSTA . VAAN USKONPUHDISTAJAN TEKSTIÄ. .
        .
        LV:t ON SANONEET ETTÄ' JOS SINNE MENNÄÄN SIELLÄ ON OLTAVA POSTILLA
        NYT ON PAINETTU INKERIN KIELELLÄ' MUUTAMA KYMMENEN LLL.n
        JA OLIKO SE 40 VIRON KIELELL'Ä
        .
        MUTTA , MINUN PITI JATKAA ASIPOIDEN SURVOMISESTA , ON PALJON NIIN
        SANOTTUA KAUNISTA TEKSTIÄ' JA ASIOITA KUTEN ON AMERIIKAN SANA
        SIELLÄ PUHUTAAN SELLAISISTA TEKIJÖISTÄ , KUTEN OLEMME KUULLEET .
        IHMISET TOIMIVAT JONKUN LUULON MUKAAN TAI ASIOITA ON TEHTY,,,

        NIINKUIN AMERIIKASSA SELLAISIA NS. TEKO PELIÄ, EN NYT MUISTA SITÄ
        SANAA MUTTA EHKÄ YMMÄRRÄTTE TÄSTÄKIN ..
        TARKOITAN NIITÄ JOTKA OVAT TEKEVINÄÄN MUTTEI TEE ,EIKÄ MAKSA
        YHTÄÄN MITÄÄN OLEILEVAT VAAN , JA MÄRSSÄÄVÄT SANOISSAAN .

        HYVÄ'Ä YÖTÄ.
        .

        Uskon täysin sen mitä kirkonmiehiä siellä käynyt on Puolan ja kaljun, unohtamatta itse Seppo inkeriä,niin kaukana saarnat ovat varmasti siitä mitä lestadiuskin saarnaa.


      • teuta
        hulluporo kirjoitti:

        Uskon täysin sen mitä kirkonmiehiä siellä käynyt on Puolan ja kaljun, unohtamatta itse Seppo inkeriä,niin kaukana saarnat ovat varmasti siitä mitä lestadiuskin saarnaa.

        KYLLÄ , mutta ewi saa unhoittaa UR. ää . joka nyt on sairaskirjoilla lonkkansa .
        tähden (toinen lonkka Leikkaus onnistui Hienosti , mutta tämä toinen , sai
        Sairaaraala pekteerin , ja on nyt jouduttu teko nivel poistamaan ,aloittamaan
        uusi antipiottien kanssa se Pakteeri saada pois , ja sitten aloittaa tämä lomkka
        UUsiklsi , kerron tästä siksi ,kun hän ON PALJON KULKENUT SIPERIAA .
        .
        VALADIVOSTOK saattoi olla käymätön . mutta naapuri NAHODKA oli kai
        jo käyty. , ja ARSEnjev.
        KRASNOJARSK,joka on Jenisein kodilla , ja se on vasta puoli välissä ,muistuini mukaan UR: on käynyt paljon Venäjällä sinä aikana kun minä olen ollut täällä
        P-joella (n.6 vuoden aikana ) ELI HÄN ON MYÖS YKSI LÄHETYSSAARNAAJA.
        Ja on aloitellut VIROSSA saarenmaalla ? ainakin Mantereen puolella ..
        .
        Siellä on hän Tavannut henkilöitä joilla on sanaa ja Muistoja Hernhutilaisista
        Ne kristityt olivat ,,Kreivi " Z" Hernhutissä joka oli muodostunut niistä ,
        HUSS:n aikaisista pohjautuvat ,joiden nimi TULI , Böömin Veljet . mikään
        muu nimi ei mennyt lä'pi jos se /tai siinä mainittiin HUSS. tämä 1430 v.
        hyväksytty Uskonnollinen Liike , oli muhinut n. 15 v, Koskapa HUSS:
        poltettiin 1415.
        .
        Kun LUTHER tapasi Böömin veljiä noin 1528-1546. .. hän sanoi monia
        hyviä asioita Heistä , Ja samoin Melanchton. Hän eli vielä 16.vuotta sen
        sen jälkeen Kun Luther oli kuollut 1546 ., siis tuonne 1560. saakka .
        Tästä alkoi Böömin veljien yleinen hankaluus silloin tai n. 20 jälkeen
        He joutuivat SOTAAN Josta he päättivät että veljiä ei tapeta ja niin
        tuli isonmpi haloo heitä erotettiin liikkeestä. ja ja joissakin paikoissa
        He saivat kokoontua edelleen vapaasti , kuten Böömissä. ja sitten
        Heernhutissa 1722, jälkeen ( tämä oli se "Z" saama lupa josta hän .
        oli saanut virallisen LUVAN .
        .
        Kerrotaan myös että asioissa oli ihmisillä , vaikeuksia ja heillä on
        alkanut jo " `Z" luvalla n.1720. - 22. He oli KRIVIN TILAN TYÖNTEKIJÖITÄ
        JOTKA ILMOITETTII kARTANON TYÖNTEKIJÖIKSI . Jos olisi viranomaiset
        alkaneet kysellä . ketä te olette , Niin heillä oli kirjamis velvollisuus
        kaikisti työntekijoistä , koska tila oli kymmeniä km2.


      • inkerivinkeri
        teuta kirjoitti:

        KYLLÄ , mutta ewi saa unhoittaa UR. ää . joka nyt on sairaskirjoilla lonkkansa .
        tähden (toinen lonkka Leikkaus onnistui Hienosti , mutta tämä toinen , sai
        Sairaaraala pekteerin , ja on nyt jouduttu teko nivel poistamaan ,aloittamaan
        uusi antipiottien kanssa se Pakteeri saada pois , ja sitten aloittaa tämä lomkka
        UUsiklsi , kerron tästä siksi ,kun hän ON PALJON KULKENUT SIPERIAA .
        .
        VALADIVOSTOK saattoi olla käymätön . mutta naapuri NAHODKA oli kai
        jo käyty. , ja ARSEnjev.
        KRASNOJARSK,joka on Jenisein kodilla , ja se on vasta puoli välissä ,muistuini mukaan UR: on käynyt paljon Venäjällä sinä aikana kun minä olen ollut täällä
        P-joella (n.6 vuoden aikana ) ELI HÄN ON MYÖS YKSI LÄHETYSSAARNAAJA.
        Ja on aloitellut VIROSSA saarenmaalla ? ainakin Mantereen puolella ..
        .
        Siellä on hän Tavannut henkilöitä joilla on sanaa ja Muistoja Hernhutilaisista
        Ne kristityt olivat ,,Kreivi " Z" Hernhutissä joka oli muodostunut niistä ,
        HUSS:n aikaisista pohjautuvat ,joiden nimi TULI , Böömin Veljet . mikään
        muu nimi ei mennyt lä'pi jos se /tai siinä mainittiin HUSS. tämä 1430 v.
        hyväksytty Uskonnollinen Liike , oli muhinut n. 15 v, Koskapa HUSS:
        poltettiin 1415.
        .
        Kun LUTHER tapasi Böömin veljiä noin 1528-1546. .. hän sanoi monia
        hyviä asioita Heistä , Ja samoin Melanchton. Hän eli vielä 16.vuotta sen
        sen jälkeen Kun Luther oli kuollut 1546 ., siis tuonne 1560. saakka .
        Tästä alkoi Böömin veljien yleinen hankaluus silloin tai n. 20 jälkeen
        He joutuivat SOTAAN Josta he päättivät että veljiä ei tapeta ja niin
        tuli isonmpi haloo heitä erotettiin liikkeestä. ja ja joissakin paikoissa
        He saivat kokoontua edelleen vapaasti , kuten Böömissä. ja sitten
        Heernhutissa 1722, jälkeen ( tämä oli se "Z" saama lupa josta hän .
        oli saanut virallisen LUVAN .
        .
        Kerrotaan myös että asioissa oli ihmisillä , vaikeuksia ja heillä on
        alkanut jo " `Z" luvalla n.1720. - 22. He oli KRIVIN TILAN TYÖNTEKIJÖITÄ
        JOTKA ILMOITETTII kARTANON TYÖNTEKIJÖIKSI . Jos olisi viranomaiset
        alkaneet kysellä . ketä te olette , Niin heillä oli kirjamis velvollisuus
        kaikisti työntekijoistä , koska tila oli kymmeniä km2.

        UR on mies paikallaan mutta s.Kalju OP ja Kumpp ovat ihan toinen juttu


      • teuta
        inkerivinkeri kirjoitti:

        UR on mies paikallaan mutta s.Kalju OP ja Kumpp ovat ihan toinen juttu

        Tuossa mainitsit serkku tyttöni miehen S.K. minusta ei pitä'isi hänessä olla mitään
        vikaa ,hän on rehellinen , kristitty olisiko LV:t olleet asialla .
        .
        OP. on sisareni miehen veli , ja olen vain hyvää kuullut hänen matkoilta.
        ps , kun o0len kuullut hänen saarnojaan HML. olen monasti sanonut että
        joka parenpaa pyytä on maku per-se .
        .
        Sitten on AA: n tästä olen sitä mieltä , että hän joutui inkerissä painostuksen
        kohteeksi , koska sattui olemaan sen kitara jutun aikana maissa. silloin oli
        myös OP. ja he saivat pyyhkeitä ,,minusta turhia sellaisia , tämä oli 2011 .
        vanhinten kierroksella ... sellaisia asioita on pitkin etelä . ja länsi Venäjää.
        .
        mutta sitten on Itä venäjä erikseen , siellä voi olla matkat 5-6 kertaa pidem-
        mät kuin inkerin kierros . Ja jos Aamulla sattuu katsomaan itään . siellä
        voi hahmottua edellinen päivä , koska Ameriikan ja Venäjän välissä on
        vuorokauden jako . mutta itä /etelä siellä voi nähdä japanin ..
        Se olisi paljon uusia kuulijoita . .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Tuossa mainitsit serkku tyttöni miehen S.K. minusta ei pitä'isi hänessä olla mitään
        vikaa ,hän on rehellinen , kristitty olisiko LV:t olleet asialla .
        .
        OP. on sisareni miehen veli , ja olen vain hyvää kuullut hänen matkoilta.
        ps , kun o0len kuullut hänen saarnojaan HML. olen monasti sanonut että
        joka parenpaa pyytä on maku per-se .
        .
        Sitten on AA: n tästä olen sitä mieltä , että hän joutui inkerissä painostuksen
        kohteeksi , koska sattui olemaan sen kitara jutun aikana maissa. silloin oli
        myös OP. ja he saivat pyyhkeitä ,,minusta turhia sellaisia , tämä oli 2011 .
        vanhinten kierroksella ... sellaisia asioita on pitkin etelä . ja länsi Venäjää.
        .
        mutta sitten on Itä venäjä erikseen , siellä voi olla matkat 5-6 kertaa pidem-
        mät kuin inkerin kierros . Ja jos Aamulla sattuu katsomaan itään . siellä
        voi hahmottua edellinen päivä , koska Ameriikan ja Venäjän välissä on
        vuorokauden jako . mutta itä /etelä siellä voi nähdä japanin ..
        Se olisi paljon uusia kuulijoita . .

        PITÄISIKÖ , PUHUA RYTILÄLÄLLE , EIKÖ HÄNELLÄ OLE JOTENKIN
        SORMET PELISSÄ MUKANA , NO AINAKIN VIROSSA, LATVIASSA .
        ENTÄPÄ LIETTUASSA ,SIELLÄ TAITAA OLLA VAIN KATOLISIA ,?
        .
        EIKÖ SE JOKI DEPRI OLE AINA VALUTTANUT VESIÄ KOHTI MUSTA-
        MERTA (JOSKUS OLI JUTTUA SIITÄ ETTÄ PIETRIN VELI ANDREAS ,
        OHJAILI LAIVALLA LÄHETYSMATKAA SILLÄ JOELLA , SEKÄ kauemmaksikin
        jopa suomeen , kannaksella on kylä ja kunta ANTREAS. jota on pidetty
        hänen vihkiminä ,ja omalla nimellä AATELOINTIA. n.oo45-47 jKr.


      • EiHumalainen
        teuta kirjoitti:

        Ensinnäkin ,se viinirypäle mehu ,ei säilynyt siellä , kuin käyttämällä siksi
        sanoisin että se oli viini.
        Ehtoollis viini suomen kirkoiss on ,yleisesti MALAGA NIMISTÄ ja on 16% .
        Varmaankin käytetään muitakin nimiä ,ja laatuja mutta sanoin yleisesti ,
        .
        Olen katsonut VL:n Ehtoollista ja sen antia ,heillä näyttää olevan öylätti
        kuin meidän kirkossa , toinen pappisis mies tulee perässä ja antaa viinin
        sellaisesta tarjottimesta ,jossa on yksittäis pakattuja annoksia ,ehkä 50.
        jolloin ei tartte präkätä ,pikarien ja maljan kanss a.
        .
        Siinä voi olla itua ,,koska sekin viini on siunattua ,ja nautitaan uskossa kuten
        koko Ehtoollinen ,
        .
        Kyllä minun on helppo uskoa että Jeesusksen olisi ollut helppo siunata muukin kuin vesi , mutta kuinka sinä tunnet , onko kaste pelkkää vettä Jeesus sanoi että
        JOHANNES KASTAJA oli enemmän kuin PROFEETTA miksi. Siksi kun Hän tiesi
        että JUMALA oli sen kastéen asettanut ja Johannes oli toteuttaja , Siksi se kaste
        sopi niin hyvin Jeesukselle ..
        .
        Niin noista kasvupaikoista voimme mainita sen olemuksen ,että siellä on sellainen PUNAISEN mullan alue lähes koko Israelin jossa se kasvattaa ry-
        päleensä sun muut.
        .
        Mutta mennään vähän aikaisemmaksi Eedenin Paratiisiin. Siellä ei tiet-
        taväösti kasvanut Omenapuu ,Tai sen hedelmät ei ainakaan paitsi se
        Paratiisi omenpuu ,se teki hedelmiä kyllä , pieniä ja pahoja .. Siis sen
        täytyi olla jokoin toinen hedelmä ,jonka saa ta na sai Eevan syömään .
        oletka havainnut lukiesa tuota paikkaa , kun Eeva oli hedelmänsä syönyt
        ei tapahtunut mitään , mutta kun hän viekoitteli Aadamin ja hän söi
        heti kun oli nielaissut viimaisen palan , he muuttuivat , he huomasivat
        olevansa alasti ,ja heitä hävetti olla alasti ..
        .
        Jonkin ajan päästä tulee HERRA ja sanoo : missä olet Aadam?. hän kutsui
        nimeltä ;(ei kutsunut Eevaa ),Aadam tulee pusikosta ,ja sanoo ,minä olen alasti
        .
        Herra sanoo : kuka sinulle on sanonut että olet alsti , vai oletko syönyt siitä
        puusta JOSTA MINÄ KIELSIN SINUA SYÖMÄSTÄ. ?
        .
        TAIVALKOSKEN KORKEUDESSA EI SEN VILJELY EI ONNISTU TALVEN TAUTTA
        MUTTA MEREN RÄNNASSA OLIN KEMIÖSSÄ , SIELLÄ OLI LAITETTU KASVI-
        HUONEESEEN ,JA NE OLI 1978 ,N.30 VUOTIAITA , JA NIISTÄ TULI SATOA ,
        VAIKKEI SE OLLUT NÄ'ILLÄKÄÄN LEVYS /PITUUS ASTEILLA JÄRIN ISOA.
        SIIS MARJA OLI SELLAISEN RUSINAN KOKOINEN ENNEN KUIVATUSTA,
        .
        JA KALLIIKSI VOI TULLA . MUTTA LUOSTARISSA HEINÄVEDELLÄ TEKEVÄT
        EHTOOLLISTARPEESEEN SIUNATTUJA LEIPIÄ (ÖYLÄTTIÄ) JA VIINIÄ ERI
        LAISIA JA NE MYYVÄT HALUKKAILLE OSTAJILLE (TOSIN ON ORTTODOKSIEN
        TEKEMÄÄ ) MUTTA EIPÄ SE VARMAAN ERILAISELTA MAISTU .
        täällä saattaa olla tehty nekin yksittäis pakkaukset joista jo puhuin .

        Jaa. Mehustako se Nooakin sai humalan?


      • teuta
        TEUTA kirjoitti:

        Aloitukseen .. EI OLE OTETTU VIEWLÄ OMIIN KÄSIIN , VIIKON PÄÄSTÄ ON
        HELLUNTAI , JA OLEMME NYT KUULOLLA MITÄ HUUTAJAT KIIRUNASSA
        PÄÄTTÄ HEILLÄ' ,KUN RTUNTUU OLEVAN LUULO ETTÄ HE VOISIVAT SANOA
        VIIMEISEN SANAN , SE EI TODELLA VOI PITÄÄ KUTINSA ,HEILLÄ EI VOI
        OLLA MITÄÄN MAHTIA JUMALAAN NÄHDEN ,EIKÄ JEESUKSEENKAAN .
        .
        VAIN RAKKAUS JEESUKSEEN PELASTAA , JA SE ON USKOTTAVA JOKAISEN
        USKOVAN ,JA MUUT EI PELASTU , TÄHÄN PITÄÄ JOKAISEN USKOA .
        SIIS JUMALAAN JA JEESUKSEEN , JA HEIDÄN SANAANSA SILLÄ EI OLE MUUTA
        KUIN MITÄ JUMALALLA ON "ARMO JA RAKKAUS ". KUN JEESUS SANOI HÄNEN
        VALTAKUNNASTAAN , SINNE PÄÄSEE VAIN LAPSEN KALTAINEN ,JA LAPSI
        .
        EI TARVITSE HIENOUKSIA ,EIKÄ MITÄÄN MUUTAKAAN SURVOMISTA .

        JATKAN

        HELLUNTAI OLI , JA AINO SANA JOKA KIIRUNASTA KUULUI ¨
        OLI SIITÄ ETTÄ OHJEITA ON SAATU ,PALJON JA KOTONA LKAA TOTEUTUS .
        TÄSTÄ PÄÄTELLEN SE ON SURVOTTU KASAAN , ILMAN IHMISIÄ KUULEMATTA
        EIVÄT YMMÄRRÄ KUKA MÄÄRÄÄ, SE ON SEURAKUNTA ,VAIKKA NYT NÄKYY
        ETTÄ SAARNAAJA MÄÄRÄÄ EI MENNYT LAINKAAN NIIN KUIN SEN PITI ...
        EHKÄ TÄSTÄ KUULEE VIELÄ. ??


      • teuta
        janytnimialle kirjoitti:

        kyllä se on marjamehua se viinirypäleen tuote, ihan samaa kuin puolukka pohjanmaan lakeuksilta näpittynä.

        ajatteles teu jos Apostolit olisivat olleet puolukassa että saisivat leivän kanssa jotain muutakin kuin pelkkää päijänteen vettä.

        Niin Jeesus olisi ottanut ja siunannut puolukkamehun ihan samalla tavalla.
        mutt akun siellä juuttaan maalla ei nyt satu kasvamaan puolukkaa niin pakko tyytyä siihen rypälemehuun joka taas tykkäs kasvaa siellä kuumassa kivikkoisessa maaperässä.
        mutta koitappas viljellä taivalkoskella viiniköynnöstä niin kyllä nälkä tulee ennenkuin viiniä pullotetaan.

        se on kuules teu taikauskoa sellainen että siinä rypäleessä olisi jokin taivaallinen uloke, ihan samassa kirotussa langenneessa maassa se kasvaa kuin puolukkakin.

        TUOSTA MAAN KIROUKSETA SE EI OLLUT KUIN AADAMISTA NOOAAN ,KUN
        VEDEN PAISUMISEN JÄLKEEN EI JUMALA KIRONNUT ENÄÄ MAATA , SEN JÄLKEN
        NOAK JA YHTEISÖ SAI VILJELLÄ NEITSEELLISTÄ MAATA .KOSAKAPA NOAKIN ,
        TULI KIIRE ISTUTTAMAAN VIINIRYPÄLEET . TEKI ALTTARIN JA UHRASI JUMALALLE
        MONIA UHRIA ,JA KUN JUMALA TUNSI UHRISAVUN TUOKSUN HÄN SANOI EN ENÄÄ KOSKAAN HÄVITÄ KAIKKEA IHMISKUNTAA ENKÄ KIROA MAATA IHMISEN
        TÄHDEN (1MOOS 8:21. ) I8HMISEN AJATUKSET JA TEOT OVAT PAHAT NUORYUUDESTA ASTI ,ENÄÄ EN HÄVITÄ KAIKKEA ELÄVÄÄ NIIN KUIN TEIN .
        .
        NIIN KAUAN KUIN MAA PYSYY ...EI LAKKAA KYLVÖ ,EIKÄ KORJUU.
        EI VILU, EI HELLE ,EI KESÄ EI TALVI EI PÄIVÄ EI YÖ. ..
        .
        SITTEN JUMALA TEKEE LIITON NOOAKIN KANSSA JA POIKIEN KANSSA ....
        .


      • teuta
        EiHumalainen kirjoitti:

        Jaa. Mehustako se Nooakin sai humalan?

        Hyvä ! sinä hiffasit mistä oli kyse, noi toiset ei miksiköhän ,
        kerron oman mielipiteen , jos kerran JEESUS otti maljan se
        oli viini malja , olkoon paksuus mikä tahansa , ei kannata kinata
        siitä koska meillä on toinen kulttuuri , toinen määrä se on noin 1 cl
        per, henkilö ja meidän viini on Alkossa , ja n.16% nimi on MALAGA.
        se on kallein viini joka se panimo tekee muistaakseni Espanjassa .
        .
        Tässä tuli taas mieleen ne Heinäveden Luostarin tekemät öylätit
        ja viini heillä on ilmeiseti mahdollisuus tehdä sellaisia tarjottimia .
        jossa on viisikynnentä yksittäispakattua viini annosta ,,hintaa en tiedä
        mutta nopeuttaa ehtoollis toimia huomattavasti , olen entinen kello kalle
        tälläiset havainnot on menetlmätekinkolle aivan luonnolliset . .
        .
        Otan vielä selvää Se luostari on Lintulan Luostari Heinävellä . olen käynyt
        siellä 1974, se alkoi olla jo joltisessa kunnossa . myöhemmin olen nähyt sen
        kuvia ,päältä ja ulkoa se on kehittunyt hurjasti ,,joas verrataan sitä rappetunutta
        kartanoa jonka he osti aika pian sodan jälken 1944-45.. He tuli jostakin vienan karjalasta , ja liikkeelle lähtö oli sodan aikana , pois jaloista..


      • teuta
        Teuta kirjoitti:

        ARVO SURVO . INKERINKIRKOSTA ON PIISPA JA SANONUT ETTÄ KUN MEILLE TULEE LÄHETYS MIEHIÄ ,HE SAARNAA SITÄ OPPIA KUN lutherIN OPPI ON .
        SE EI SAA OLLA PELKKÄÄ LLL:N EIKÄ KONAAN LESTAADIUSTA . VAAN USKONPUHDISTAJAN TEKSTIÄ. .
        .
        LV:t ON SANONEET ETTÄ' JOS SINNE MENNÄÄN SIELLÄ ON OLTAVA POSTILLA
        NYT ON PAINETTU INKERIN KIELELLÄ' MUUTAMA KYMMENEN LLL.n
        JA OLIKO SE 40 VIRON KIELELL'Ä
        .
        MUTTA , MINUN PITI JATKAA ASIPOIDEN SURVOMISESTA , ON PALJON NIIN
        SANOTTUA KAUNISTA TEKSTIÄ' JA ASIOITA KUTEN ON AMERIIKAN SANA
        SIELLÄ PUHUTAAN SELLAISISTA TEKIJÖISTÄ , KUTEN OLEMME KUULLEET .
        IHMISET TOIMIVAT JONKUN LUULON MUKAAN TAI ASIOITA ON TEHTY,,,

        NIINKUIN AMERIIKASSA SELLAISIA NS. TEKO PELIÄ, EN NYT MUISTA SITÄ
        SANAA MUTTA EHKÄ YMMÄRRÄTTE TÄSTÄKIN ..
        TARKOITAN NIITÄ JOTKA OVAT TEKEVINÄÄN MUTTEI TEE ,EIKÄ MAKSA
        YHTÄÄN MITÄÄN OLEILEVAT VAAN , JA MÄRSSÄÄVÄT SANOISSAAN .

        HYVÄ'Ä YÖTÄ.
        .

        kirjoitin väärin inkerin kirkon piispa on tietenkin puukaupp (i Vai kuukauppi)


    • teuta

      MIKÄ ON SUURIN SYNTI ? SE ON EPÄUSKO ,
      MUTTA EHDOTON KAKKONEN ON . ANTEEKSI ANTAMATTOMUUS.
      .
      mutta KUORO ,kravatti/solmio ei ole synti lainkaan , ne on saarnattuja syntiä .
      JOITA ;JUMALA EI TUNNE , Eikä meidänkään olisi syytä TUNTEA..

      Kyllä saa kysyä, vastauksista vain ei tiedä ?.Jos katsotaan Raamatusta 1Moos 15 : 16.
      Sanoo JUMALA abelle : Sillä Aamorilaisten syntivelka EI OLE VIELÄ Täysi" ..
      .
      Tämä on ensikerta Jumala olen lukenut Raamatusta tämän tekstin , Siis Han on sanonut Abramille sinun kansasi joutuu orjuuteen , 400 vuodeksi ,ja sen jälkeen he
      palaavat ja heitä on paljon ..
      .
      Uskoisin Että tämä 400v. venyi ensin 30 v, kun he olivat Joosefin vieraana ekyptissä
      sitten siitä kului 400v. ja kun he olivapautettu joutuivat pyörimään 40 v, erämaassa
      ja kun mooses kuoli ja Joosua tulitilalle , oli Amorinlaisten syntyvelka täysi ja heitä ,
      saatettiin pätkiä pistää ja tuhota ,,
      .
      Kun erämaavaellus oli tehty ISRAELIN KANSA Litonut sen 40 v. 30 v, 400v
      Kirjoitettiin vuosi 1407 ,Jolloin oli kääytetty 470 v, siitä kun Jaakob tuli ekyptiin
      1877. eKr. Mutta Siitä kun Abe Keskusteli JUMALAN kanssa oli kulunut Vielä
      lähes 205v, Eli 2083/3. oli keskustelu , 675. Vuotta oli kulunut Jumalan ja Aben
      keskustelussa ,joka on kirjoitettu 1 Moos. 15: 15 Mutta sinä saat mennä,isiesi
      luo /tykö Rauhassa , ja sainut haudataan päästyäsi korkeaan ikään ..

      • yhgtfvdre

        teuta saarnas:
        "MIKÄ ON SUURIN SYNTI ? SE ON EPÄUSKO ,
        MUTTA EHDOTON KAKKONEN ON . ANTEEKSI ANTAMATTOMUUS. "

        Edelleen on niin, että JUMALAN VALTAKUNNAN OIKEUKSIA EI OLE lestadiolaisillekkaan ANNETTU JOTEN JUMALA, JEESUS JA HEIDÄN VALTAKUNTA PÄÄTTÄÄ SIITÄ ANNETAANKO TEILLE saatanallisuudenne RIKOKSET ANTEEKSI VAI EI.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        JOTEN JUMALA JA JEESUKSEN HYLKÄÄJINÄ TIENNE JOHTAA helevettiinne JEESUKSEN ANTAMAN TIETO MUKAAN:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."


      • teuta
        yhgtfvdre kirjoitti:

        teuta saarnas:
        "MIKÄ ON SUURIN SYNTI ? SE ON EPÄUSKO ,
        MUTTA EHDOTON KAKKONEN ON . ANTEEKSI ANTAMATTOMUUS. "

        Edelleen on niin, että JUMALAN VALTAKUNNAN OIKEUKSIA EI OLE lestadiolaisillekkaan ANNETTU JOTEN JUMALA, JEESUS JA HEIDÄN VALTAKUNTA PÄÄTTÄÄ SIITÄ ANNETAANKO TEILLE saatanallisuudenne RIKOKSET ANTEEKSI VAI EI.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        JOTEN JUMALA JA JEESUKSEN HYLKÄÄJINÄ TIENNE JOHTAA helevettiinne JEESUKSEN ANTAMAN TIETO MUKAAN:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        SE ON TÄSSÄ HYVÄ PUOLI ,ETTET SITÄ SIUNÄKÄÄN MÄÄRÄÄ. , VAAN HERRA .
        JA JEESUS KRISTUS , .
        .
        SITTEN ON SELVÄ ,ETTÄ mATT. 25;LUVUSSA KIRJOITETAAN VIIMEISEN TUOMION ASIOISTA JOTKA EI KUULU MITENKÄÄN KESKUSTELUUN ENNEN SITÄ. ..
        .
        EI MITENKÄÄN OLE KYSE epäjumalasta , JOS PUHUU Paavalista. HÄN OLI APOSTOLI JOKA PUHUI JA OHJASI ASIAT PARHAIN PÄIN , JOKA ON MONIN KOHDOIN TUOTU ESILLE , HÄN ON OLLUT jEESUKSEN OPISSA ,DAMASKON
        JÄLKEEN KAIKEN KAIKKIAAN n. 3.5 VUOTTA .
        .
        KRISTUS OPETTI HÄNTÄ , MONTA JAKSOA , TUTKIJAT OVAT TUTKINEET ETTÄ
        SE OPINTO JAKSOTUS EI OLLUT YHTÄJAKSOINEN ,VAAN ENSIN OLI PIENI
        JAKSO KUN HÄN PÄ'ÄTTI ETTÄ DAMASKON KOKEMUS SAA RIITTÄÄ . SE OLI
        N. 3KK PÄÄSTÄ SIITÄ KUN HÄ'N OLI SAANUT SEN KIRKKAUDEN NÄYN .
        .
        pAAVALI SUUNTASI KULKUNSA KOHTI ANTIOKIAA JA OLETETAAN ETTÄ
        HÄN SAI KONTAKTIN kRISTUKSELTA ,JO SILLÄ MATKALLA .
        KUN HÄN ANTIOKIASSA PÄÄTTI LÄHTEÄ KOHTI .ARABIAA . TUTKIJAT ON
        TULLEET SIIHEN TULOKSEEN ETTÄ NIILLÄ REISSUILLA KRISTUS HÄNET KOULUTTI SEKÄ YKSI JAKSO OLI 3 :mannessa TAIVAASSA (PARATIISISSA).
        ÖRVELÄÖ , ME OLEMME LIIAN VÄHÄISIÄ SANOMAAN RAAMATUN ASIAAN
        MITÄÄN SELLAISTA ETTÄ PAAVALI OLISI SINUSTA HEIKKO TAI PAHA.
        SITÄ EI VOI KUKAAN MUU TIETÄÄ KUIN JUMALA /KRISTUS .


      • näino

        Teuta, tee siis parannus epäuskosta. Sinä et usko mitä Pyhän Hengen saaneet, Jumalalta lähetetyt saarnaajat saarnaavat. Olet katsonut peiliin, ihastunut itseesi ja pidät itseäsi viisaampana kuin mitä nämä Jmalan miehet ovat.


      • teuta
        yhgtfvdre kirjoitti:

        teuta saarnas:
        "MIKÄ ON SUURIN SYNTI ? SE ON EPÄUSKO ,
        MUTTA EHDOTON KAKKONEN ON . ANTEEKSI ANTAMATTOMUUS. "

        Edelleen on niin, että JUMALAN VALTAKUNNAN OIKEUKSIA EI OLE lestadiolaisillekkaan ANNETTU JOTEN JUMALA, JEESUS JA HEIDÄN VALTAKUNTA PÄÄTTÄÄ SIITÄ ANNETAANKO TEILLE saatanallisuudenne RIKOKSET ANTEEKSI VAI EI.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

        JOTEN JUMALA JA JEESUKSEN HYLKÄÄJINÄ TIENNE JOHTAA helevettiinne JEESUKSEN ANTAMAN TIETO MUKAAN:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta
        8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

        "näinon " , Sinulla on aivan samanlainen luulo mistä puhut toiselle , Minä teen
        epäuskostani ,parannuksen siinä järjejestuksessä ,kuimn Kristus haluaa ja antaa
        määrittelynsä , Mistä muka tiedät että heillä on PH: luulen että tietos on sellaista
        joka ei kanna Jumalalta lähetettyä .
        .
        Sillä sellainen JOKA TEKEE ASIAN JUMALAN KÄSKYSTÄ ,EI OLE IHMINEN VAAN
        HÄN ON JOKU TOINEN , Miksi erilaisesti KERUUBI muuttui saa ta nak si , hän
        katsoi peilaavaan seinään , ja hän havaitsi kuinka kaunis hän oli ,ja tuli itserak-
        kaaksi ,ja ylpistyi ,ja anoi enkeleitä ryhtymään .
        .
        Kapinallisisksi luullen Voittavansa LUOJANSA , se ei voinut mitenkään käydä niin
        että että' hä'n olisi voittanut JUMALAN . VAAN JUMALA hoiti MIIKKAELIN kanssa
        sodan loppuun , ja Jumala teki keruubille tuomion , hänestä tuli lusiferr ja saa ta-
        na , jonka tuhoutuminen ,käy lopuksi tulimeressä niinkuin on määritelty..
        .
        "näin on ", Sinä ehkä olet kurkistanut dehkä .myös , peiliin ja sinulta ei ole tullut
        yhtään parenpaa / viisaampaa ajatusta , kuin mitä pität itseäsi et ole ottanut
        huomioon ,että n. 2500 vuotta on Jumala ollut puhumatta imhisille .
        ja sen jälkeen ei ole Jumalan Miehiä ollut Määritettynä .
        .
        Vaan ne on olleet kristittyjä , sananpalvelijoita ,saarnaajia , pitäisikö
        sanoa paremmin .
        minä hän voin olla huono " niinkuin olenkin " ja olen pyytänyt sitä anteeksi
        monesti , ei ole minun haukkumisella mitään määrää , muillakin on ollut
        sanomista , mutta sinä et ole se Kristus joka saa minut puhumaan toisin .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        "näinon " , Sinulla on aivan samanlainen luulo mistä puhut toiselle , Minä teen
        epäuskostani ,parannuksen siinä järjejestuksessä ,kuimn Kristus haluaa ja antaa
        määrittelynsä , Mistä muka tiedät että heillä on PH: luulen että tietos on sellaista
        joka ei kanna Jumalalta lähetettyä .
        .
        Sillä sellainen JOKA TEKEE ASIAN JUMALAN KÄSKYSTÄ ,EI OLE IHMINEN VAAN
        HÄN ON JOKU TOINEN , Miksi erilaisesti KERUUBI muuttui saa ta nak si , hän
        katsoi peilaavaan seinään , ja hän havaitsi kuinka kaunis hän oli ,ja tuli itserak-
        kaaksi ,ja ylpistyi ,ja anoi enkeleitä ryhtymään .
        .
        Kapinallisisksi luullen Voittavansa LUOJANSA , se ei voinut mitenkään käydä niin
        että että' hä'n olisi voittanut JUMALAN . VAAN JUMALA hoiti MIIKKAELIN kanssa
        sodan loppuun , ja Jumala teki keruubille tuomion , hänestä tuli lusiferr ja saa ta-
        na , jonka tuhoutuminen ,käy lopuksi tulimeressä niinkuin on määritelty..
        .
        "näin on ", Sinä ehkä olet kurkistanut dehkä .myös , peiliin ja sinulta ei ole tullut
        yhtään parenpaa / viisaampaa ajatusta , kuin mitä pität itseäsi et ole ottanut
        huomioon ,että n. 2500 vuotta on Jumala ollut puhumatta imhisille .
        ja sen jälkeen ei ole Jumalan Miehiä ollut Määritettynä .
        .
        Vaan ne on olleet kristittyjä , sananpalvelijoita ,saarnaajia , pitäisikö
        sanoa paremmin .
        minä hän voin olla huono " niinkuin olenkin " ja olen pyytänyt sitä anteeksi
        monesti , ei ole minun haukkumisella mitään määrää , muillakin on ollut
        sanomista , mutta sinä et ole se Kristus joka saa minut puhumaan toisin .

        Siihen Puhumiseen n ,2500 vuoteen on kyllä noin 2000 vuotta sitten
        taoahtuneet keskustelut POIKSANSA kanssa joka yleisesti tapahtui
        Mäkien ja vuorien Rinteillä , joissa Jeesus kävi miltein joka ilta. ..
        Siihen asti kun Hän kävi Taivaaseen ..
        .
        Ja niin pois päin, Koska Hän oli noussut Kuolleista , jossa Uskontunnustuksessa
        sanotan ( astui Alas tuonelaan ,nousi kolmantena päivänä kuolleista . Astui ylös
        Taivaaseen ) Tapahtumia on vielä siinä välissäkin , melko tärkeitä , ja niin olisi
        hyvä ollut mainita niistääkin jollakin sanalla , tietenkin ne voi Uskoakin ,
        ettei kaikki jäisi selittämättömäksi . Kun Hän nousi ja istuu JUMALAN , oikealla
        puolella ..Mikä on Taivaan oikea puoli (Se on kaikki mikä on taivaassa .),


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Siihen Puhumiseen n ,2500 vuoteen on kyllä noin 2000 vuotta sitten
        taoahtuneet keskustelut POIKSANSA kanssa joka yleisesti tapahtui
        Mäkien ja vuorien Rinteillä , joissa Jeesus kävi miltein joka ilta. ..
        Siihen asti kun Hän kävi Taivaaseen ..
        .
        Ja niin pois päin, Koska Hän oli noussut Kuolleista , jossa Uskontunnustuksessa
        sanotan ( astui Alas tuonelaan ,nousi kolmantena päivänä kuolleista . Astui ylös
        Taivaaseen ) Tapahtumia on vielä siinä välissäkin , melko tärkeitä , ja niin olisi
        hyvä ollut mainita niistääkin jollakin sanalla , tietenkin ne voi Uskoakin ,
        ettei kaikki jäisi selittämättömäksi . Kun Hän nousi ja istuu JUMALAN , oikealla
        puolella ..Mikä on Taivaan oikea puoli (Se on kaikki mikä on taivaassa .),

        Olen kuunnellut S:Karhun Saarnan uudelleen ,ja uudelleen ,siitä voi saada sen käsityksen ,että oyhjeet on saatu ,ja toteutetaan kotona , voi ,voi ,voi siitä ilm-
        eisesti alkaa Takaopakki Suomessakin , koska Ruotsin Norbottenuissa ei ole ,,
        enää kuin 5 - 600 kristittyä ..
        .
        meillä Suomessa on jo viime kesästä (2014) alkanut vähentymään 15'000=>
        14'500 jouluun mennessä , ja nyt näyttää että => 14.000 as. kiirunan jäljken
        jos tahti jatkuu , niin meillä ei ole jouluun mennessä kuin 13'000 as.
        .
        oletteko ymmärtäneet mitä olette tekemässä. ?
        ensin kekutte ihmisiä ja kiitätte ,unhottaen Jumalan ja Jeesuksen !
        sekä annatte kunniaa ihmisille ,kuka sen on käskenyt ?
        olette kuin mitkäkin ,en paremmin sano-.!


      • 81624
        teuta kirjoitti:

        Olen kuunnellut S:Karhun Saarnan uudelleen ,ja uudelleen ,siitä voi saada sen käsityksen ,että oyhjeet on saatu ,ja toteutetaan kotona , voi ,voi ,voi siitä ilm-
        eisesti alkaa Takaopakki Suomessakin , koska Ruotsin Norbottenuissa ei ole ,,
        enää kuin 5 - 600 kristittyä ..
        .
        meillä Suomessa on jo viime kesästä (2014) alkanut vähentymään 15'000=>
        14'500 jouluun mennessä , ja nyt näyttää että => 14.000 as. kiirunan jäljken
        jos tahti jatkuu , niin meillä ei ole jouluun mennessä kuin 13'000 as.
        .
        oletteko ymmärtäneet mitä olette tekemässä. ?
        ensin kekutte ihmisiä ja kiitätte ,unhottaen Jumalan ja Jeesuksen !
        sekä annatte kunniaa ihmisille ,kuka sen on käskenyt ?
        olette kuin mitkäkin ,en paremmin sano-.!

        Kyllä ne Lapin vanhimmat ovat lukeneet Raamattua.

        Uskoisinpa, että ovat lukeneet myös Raattamaan kirjoituksia. Raattamaahan kehottaa tekemään työtä niin, että kristittyjen lauma pysyisi koossa.

        Jeesus ei itse eronnut kirkosta, vaikka sen aikainen kirkko oli hyvin rappeutunut, vaan saarnasi sunnuntaisin itse Kapernaumin synagoogassa.

        Luther ei halunnut perustaa omaa kirkkokuntaa. Ei myöskään Lestadius.

        Me tunnustamme uskontunnustuksessa Pyhän yhteisen seurakunnan ja Pyhäin yhteyden... Jos erkaannumme sakramenttiyhteydestä, niin erkaannumme myös uskontunnustuksestamme. Loukkaamme vakavasti Jumalan kaikkivaltiutta siinä, että emme usko Jumalan voivan herättää elävää uskoa muualla, kun omassa joukossamme.

        Tämä on mielestäni vakava asia.

        Lapinvanhimmiltahan menee kasvot Raamatunvastaisen päätöksen hyväksymisessä. Ruotsissa heidän ei tarvitse erota uskontunnustuksesta niin kuin meille käy.


      • rehellisyytä
        teuta kirjoitti:

        SE ON TÄSSÄ HYVÄ PUOLI ,ETTET SITÄ SIUNÄKÄÄN MÄÄRÄÄ. , VAAN HERRA .
        JA JEESUS KRISTUS , .
        .
        SITTEN ON SELVÄ ,ETTÄ mATT. 25;LUVUSSA KIRJOITETAAN VIIMEISEN TUOMION ASIOISTA JOTKA EI KUULU MITENKÄÄN KESKUSTELUUN ENNEN SITÄ. ..
        .
        EI MITENKÄÄN OLE KYSE epäjumalasta , JOS PUHUU Paavalista. HÄN OLI APOSTOLI JOKA PUHUI JA OHJASI ASIAT PARHAIN PÄIN , JOKA ON MONIN KOHDOIN TUOTU ESILLE , HÄN ON OLLUT jEESUKSEN OPISSA ,DAMASKON
        JÄLKEEN KAIKEN KAIKKIAAN n. 3.5 VUOTTA .
        .
        KRISTUS OPETTI HÄNTÄ , MONTA JAKSOA , TUTKIJAT OVAT TUTKINEET ETTÄ
        SE OPINTO JAKSOTUS EI OLLUT YHTÄJAKSOINEN ,VAAN ENSIN OLI PIENI
        JAKSO KUN HÄN PÄ'ÄTTI ETTÄ DAMASKON KOKEMUS SAA RIITTÄÄ . SE OLI
        N. 3KK PÄÄSTÄ SIITÄ KUN HÄ'N OLI SAANUT SEN KIRKKAUDEN NÄYN .
        .
        pAAVALI SUUNTASI KULKUNSA KOHTI ANTIOKIAA JA OLETETAAN ETTÄ
        HÄN SAI KONTAKTIN kRISTUKSELTA ,JO SILLÄ MATKALLA .
        KUN HÄN ANTIOKIASSA PÄÄTTI LÄHTEÄ KOHTI .ARABIAA . TUTKIJAT ON
        TULLEET SIIHEN TULOKSEEN ETTÄ NIILLÄ REISSUILLA KRISTUS HÄNET KOULUTTI SEKÄ YKSI JAKSO OLI 3 :mannessa TAIVAASSA (PARATIISISSA).
        ÖRVELÄÖ , ME OLEMME LIIAN VÄHÄISIÄ SANOMAAN RAAMATUN ASIAAN
        MITÄÄN SELLAISTA ETTÄ PAAVALI OLISI SINUSTA HEIKKO TAI PAHA.
        SITÄ EI VOI KUKAAN MUU TIETÄÄ KUIN JUMALA /KRISTUS .

        UT:n väärettyjä tietoja valehtelet. Lue Mark 16:15 ja polta katekismuksesi.
        Kaikki mitä Jeesus ei ole omalla sanallaan ilmoittanut on valetta ja osia Jeesuksen evankeliumeistakin on Paavali ja Luther oppikuntineen väärentäneet rikollisesti, mm poistamalle Jumalan ja Jeesuksen Laista älä tee huorin käskyn.


      • Teuta
        teuta kirjoitti:

        Olen kuunnellut S:Karhun Saarnan uudelleen ,ja uudelleen ,siitä voi saada sen käsityksen ,että oyhjeet on saatu ,ja toteutetaan kotona , voi ,voi ,voi siitä ilm-
        eisesti alkaa Takaopakki Suomessakin , koska Ruotsin Norbottenuissa ei ole ,,
        enää kuin 5 - 600 kristittyä ..
        .
        meillä Suomessa on jo viime kesästä (2014) alkanut vähentymään 15'000=>
        14'500 jouluun mennessä , ja nyt näyttää että => 14.000 as. kiirunan jäljken
        jos tahti jatkuu , niin meillä ei ole jouluun mennessä kuin 13'000 as.
        .
        oletteko ymmärtäneet mitä olette tekemässä. ?
        ensin kekutte ihmisiä ja kiitätte ,unhottaen Jumalan ja Jeesuksen !
        sekä annatte kunniaa ihmisille ,kuka sen on käskenyt ?
        olette kuin mitkäkin ,en paremmin sano-.!

        NYT KYLLÄ TAITAA OLLA LÄHELLÄ , SAKRAMENTTIEN OTTO OMIIN LIKAISIIN
        KÄSIIN ,,SIINÄ TULEE MONTA MUUTAKIN VAIVAA JA VALHETTA NÄKYVIIN
        SAMALLA .. EI VIELÄ OLE SANOTTU MITEN ,NE MUUT PAPILLISET ASIAT HOITUU
        SILLÄ' NIITÄ ON MONTA JOTKA EI VARMASTI MENE OIKEIN . .
        .
        HALUAISIN NIISTÄ TIETOJA ,,VAI ONKO MINUN MENTÄVÄ POIS TEIDÄN
        LUOTANNE , KOSKA TEILLÄ EI OLE, OIKEAA SANAA MINULLE, JA KUITENKIN
        TEKIN LUULETTE OSAAVANNE KAIKKI , JA KUITENKIN ETTE TAIDA TIETÄÄ
        KUIN VÄHÄN , SELLAISTA EI LUULLUT TAPAHTUVAN TÄÄLLÄ ..
        .
        SUOMESSA KOSKA KAIKKI ON AIVANKUIN TAKAPAJULASSA RUOTSIT ON
        SAANEET PAHAA AIKAISEKSI , TAAS ENEMMÄN KUIN ME .
        OLETTEKO JÄTTÄNEET TIEDOKSIANNON TOISILLE , VAI KUINKA
        TÄÄLLÄ ON ASIOITA HOIDETTU KYSYN VAIN ..


      • TEUTA
        81624 kirjoitti:

        Kyllä ne Lapin vanhimmat ovat lukeneet Raamattua.

        Uskoisinpa, että ovat lukeneet myös Raattamaan kirjoituksia. Raattamaahan kehottaa tekemään työtä niin, että kristittyjen lauma pysyisi koossa.

        Jeesus ei itse eronnut kirkosta, vaikka sen aikainen kirkko oli hyvin rappeutunut, vaan saarnasi sunnuntaisin itse Kapernaumin synagoogassa.

        Luther ei halunnut perustaa omaa kirkkokuntaa. Ei myöskään Lestadius.

        Me tunnustamme uskontunnustuksessa Pyhän yhteisen seurakunnan ja Pyhäin yhteyden... Jos erkaannumme sakramenttiyhteydestä, niin erkaannumme myös uskontunnustuksestamme. Loukkaamme vakavasti Jumalan kaikkivaltiutta siinä, että emme usko Jumalan voivan herättää elävää uskoa muualla, kun omassa joukossamme.

        Tämä on mielestäni vakava asia.

        Lapinvanhimmiltahan menee kasvot Raamatunvastaisen päätöksen hyväksymisessä. Ruotsissa heidän ei tarvitse erota uskontunnustuksesta niin kuin meille käy.

        EN KAI MINÄ EPÄILLYT ETTÄ ,HE EI OLISI LUKENEET , MUTTA KUINKA ON YMMÄ'RTÄNEET ETTÄ SE OLISI OLLUT JOTENKIN , SELVÄÄ SAATU , TOISEKSI
        RAATTAMAN KIRJOITUS ON TOISEN LAINEN , , ,EN MINÄKÄÄN OLE AIVAN
        LUKEMATON . JA SIKSI IHMETTELENKIN ETTÄ TEKEVÄT SELLAISTA HÄSLINKIÄ
        KUIN NYT ON NÄKYVISSÄ ..
        .
        JA TARKOITAN TUOTA MITÄ YLEMPÄNÄ KIRJOITIN . ELIKKÄ SAKRAMENTTIEN
        OTTO OMIIN KÄSIIN ON VAARALLISTA JA SITÄ VOIDAAN SAMAISTAA SEN
        ARMON VARKAUDEN KANSSA ,YM. EIKÖ ASIA MENE KAALIIN MITENKÄÄN .
        ELI RUOTSIT ON AKITEERAAJIA , JA HEIDÄN HÄNNYSTELIJÄT OVAT,
        YHTÄ SYNTISIÄ. MIETTIKÄÄ. .


      • inkerivinkeri
        TEUTA kirjoitti:

        EN KAI MINÄ EPÄILLYT ETTÄ ,HE EI OLISI LUKENEET , MUTTA KUINKA ON YMMÄ'RTÄNEET ETTÄ SE OLISI OLLUT JOTENKIN , SELVÄÄ SAATU , TOISEKSI
        RAATTAMAN KIRJOITUS ON TOISEN LAINEN , , ,EN MINÄKÄÄN OLE AIVAN
        LUKEMATON . JA SIKSI IHMETTELENKIN ETTÄ TEKEVÄT SELLAISTA HÄSLINKIÄ
        KUIN NYT ON NÄKYVISSÄ ..
        .
        JA TARKOITAN TUOTA MITÄ YLEMPÄNÄ KIRJOITIN . ELIKKÄ SAKRAMENTTIEN
        OTTO OMIIN KÄSIIN ON VAARALLISTA JA SITÄ VOIDAAN SAMAISTAA SEN
        ARMON VARKAUDEN KANSSA ,YM. EIKÖ ASIA MENE KAALIIN MITENKÄÄN .
        ELI RUOTSIT ON AKITEERAAJIA , JA HEIDÄN HÄNNYSTELIJÄT OVAT,
        YHTÄ SYNTISIÄ. MIETTIKÄÄ. .

        Taitaa olla teuta kaivanut maahan poteron ja kätkeny ne siemenet sinne


    • näino

      Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen. Mitä teet moisella tiedolla?

      Kirkossa juotettin viini ennen kaikille samasta pikarista ja leipä annettiin suoraan suuhun. Esikoiset, kuten kaikki muutkin saavat nykyisin käteensä leivän ja pikarin, johon kaadetaan viini.

      • heheheeeh

        no äläppäs sitten utele moisia!


      • TEUTA

        KIRKOSA JAETTIIN ENNEN VANHAAN ISOSTA MALJASTA KAIKILLE, MUTTA
        ANTAJA PYYHKÄISI LIINAAN AINA SAEN KOHDAN JOKA OLI KÄYNYT SUUSSA
        SE EI OLLUT PALJONKAAN EPÄHYKIENISEMPÄÄ , KUIN SELLAISESSA PAIKASSSA
        JOSSA EHTOOLLISVIERAITA OLI YLI 2000 AS. JA PIKARIA OLI 400 -500 KPL.
        JOLLOIN JOUDUTTIIN TISKAAMAAN N.4-5 KERTAA KAIKKI PIKARIT !.

        TÄ'LLÄISIÄ PAIKKOJ AOLI 60 /70 LUVUILLA ,,JOUTJÄRVI.


      • teuta

        Niin . ketkä saa ja ketkä ei , olen tutkinut nyt kirkkoa kuusi vuotta oikein tpdellä .
        ja olen saanut ehtoollisen noin 20 28 28 30 31 32. ja memevä vuosi on hyvässä ,alusa tämä ei pelkästään ole tutkimuksen kohde sillai. vaan se on erilainen kuin Es /lesta käytäntö ,,2.3 kertaa riittä heille ,se on vähenpi kuin rtoisille ,joira
        joita ov. pitää suruttomana , kuulkaa heistä on moni parempi kuin sinä tai minä.
        .
        Jeesus sanoi Lahkolaisesta , Hän on hurrskas ,,minä en tullut hurskaita päästä'mään
        vaan syntisiä . . jos sinä olet omasta mielestä' kelvollinen ,oletko todella ,ei
        ei sanota ,että sinuntulee hylkiä lähimmäistä , vaan sinun tulee USKOA NE
        SANAT JOTKA SINULLE SANOTAAN , JA NE MENEE" tÄMÄ ON jEESUKSEN
        KRISTUKSEN RUUMIS ,SINUN EDESTÄSI ANNETTU ja viinistä: TÄMÄ ON kRIS-
        TUKSEN VERI SINUN EDESTÄSI VUODATETTU .
        .
        Ja ei pidä tuijottaa toista henkilöä', sillä hän keskittyy omaan suoritukseen
        eikä missään nimessä alkaa epäämään toisiä. Tiedättekö kuinka siinä' käy,
        Tämä on Ilm.22:18. Minä todistan jokaiselle joka tämkirjan profetian sanan kuulee ,joas joku panee siihen jotakin lisää , niin Jumala on paneva hänen päällensä ne
        vitsaukset jotka ovat kirjoitettu tähän kirjaan ( Egyptissä. )
        ja jos joku ottaa pois jotkin ,Jumala ottaa hänen taivas osuuden,. voi, voi.


    • teuta

      Ei ole ei. sen järjestus on taas siinä kuin 2011, TI. siitä sanoi
      että osaa olla törppöjä saarnaajia sekä rutsissä että Suomessa .
      ei kukaan tajua tollasta , se ohje oli että tehkää ,kuinka joku voi tehdä
      mitään kun joka asiassa menee akiteeraajan pikkiin eli Ruotsien. ja
      kuka sitä liehakoi tulee muutkin asiat esiin , eli tässä tapauksessa
      mitä kuuluu muille Papillisille asioille ,
      .
      Mitä ne on , Kaste , Rippikoulu , Avioon vihkiminen , Siunaus sekä tämä
      Alttarin sakramentti , Siis vain siitä puhutaan ,, Miksi ? kun tälle saarnaja
      populalle ei me kaaliin , ei täällä eikä Rutsissa ,käydään vähän läpi..
      .
      Kun kastetaan ,vaatii papin ,että siitä suoriudutaan niin kuin on totuttu .
      .
      Rippi koulu , ehkä helpoin , mutta Kasteen jakokouluna sillä on vaativuutta.
      .
      Avioon vihkimien ellei noita kahta ole tehty kunnolla , ei tätäkään voi tehdä
      kuin Siviilirekisterissä ,kuka sinne haluaa .
      .
      Sitten sattuu joku kuolemaan , SIUNAUS ja Sen yhteydessä Hautaus ,
      .
      Ja sitten se Kiistakapula Alttarin Sakramentti , voitte uskoa ettei sitä
      tulla suorittamaan ,marjamehulla , vaan ikä kysymys kuin ennenkin ja
      oikea viini , niin teki Jeesus ja niin teemme mekin, sillä hän määräsi viinin.
      kaskun ei ole tullut kyselyjä öylätistä, .

      • kaikilletilaariittää

        Teulla menee lujaa yksin uhooo täällä
        iloisia siitä olemme kuinka kohta saamma viettää ehtoollisen siellä rukoushuoneella kenellekään se ei ole pakko siunaa sitten vaikka Irjan helman liepeillä homojen kanssa mutta älä sakramentti asiassa toisilta iloa vie.


      • Armoitettu
        kaikilletilaariittää kirjoitti:

        Teulla menee lujaa yksin uhooo täällä
        iloisia siitä olemme kuinka kohta saamma viettää ehtoollisen siellä rukoushuoneella kenellekään se ei ole pakko siunaa sitten vaikka Irjan helman liepeillä homojen kanssa mutta älä sakramentti asiassa toisilta iloa vie.

        Minusta kirjoituksesi kaikilletilaarittää on tyypillinen fanaatikko joka pyhyyden varjolla ilkeilee lähimmäisilleen. Näinkö sitten iloiten nautitaan ehtoollista väärä voitonriemurinnassa. Homotkin ovat meidän lähimmäisiämme tiesitkö sen?
        Minusta nämä keskustelut ovat jokseenkin karmeita. Olen tekemisissä luottamustehtävissä homo/lesbo henkiliden kanssa. Ja on todella raadollista kokea tämä ihmisviha uskon ystävieni eli esikoisten taholta. Nämä homot ovat fiksuja ja hoitavat asiallisesti maallisia tehtäviä. Ko. asioista emme puhu vaan yhteisistä tärkeistä asioista.
        Minun käsitys on, että synti on aina synti, myös kristittyjen keskuudessa räjähdysmäisesti levinnyt eronneiden uudelleen avioituminen, vaikka onkin heterosuhde.
        Elämme lopun aikaa ja kyllä sydämen toivo ja halu on pian päästä Isän kotiin tästä turmelusten maasta.


      • jhynnio

        sakramentti on "mysterio" - siis "salaisuus"
        se salaisuus on, että Jumalaa ja Jeesusta pilkaten palvelleen saatanaa niin, ettei uskontunnustuksen kaltainen ääliö sitä ymmärrä:

        Uskontunnustuksensa lahkoille antaneet ovat JUMALAN VALTAKUNNAN KALTAISUUDESTAAN, JA IHMISYYDESTÄÄN LUOPUNEITA AIVOPESU UHREINA.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'
        EIHÄN luder/lutherista TULLUTKAAN muuta kuin rikollisuuden herra jumala joka loi mm suomalaisille mm rikollisen saatanallisuuden noitaroviot opit.


    • mkjhgfte

      Sakramentit:
      "sakramentti kristillisten kirkkojen käyttämä nimitys pyhistä toimituksista, joiden uskotaan välittävän Jumalan armoa ¶ Usein "sakramentti" tarkoittaa erityisesti Herran ehtoollista. Eri kirkkojen sakramenttikäsitykset poikkeavat toisistaan. Suomen kielessä on sakramenteista käytetty myös nimityksiä "armonväline" ja "armonvälikappale"."

      HUOMATKAA, "joiden uskotaan (ei totuutta) välittävän Jumalan armoa" ja "Usein "sakramentti" tarkoittaa erityisesti Herran (Ei Jeesuksen) ehtoollista."
      Siis tuon mukaan herra tarjoaa ehtollisen, se sama herra joka on rikollisen kristinuskon herra ja sitä herraa palvelevat "kirkkoherrat."

      Siis, niin kaste, kuin myös ehtoollinen on herraa palvelevien rituaaleja joita Jeesus ei ole asettanut. Ehtoolinen on Jeesuksen antaman tiedon mukaan tosi paha Jeesuksen pilkkaus!

      Jumala ja Jeesus ei ole sakramentteja asettanut vaan herranne!
      Ja
      Jeesus ei ole asettanut ehtoollista muille kuin omille opetuslapsilleen joita rikollisen kristinuskon seurakunnillakaan ei ole.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Sakramentit
      "Sakramentti
      Ohjattu sivulta Sakramentit
      Rogier van der Weyden: Seitsemän sakramenttia, yksityiskohta alttaritaulusta, noin 1445–50. Kuvassa kaste, konfirmaatio ja rippi.
      Sakramentti on kristillisen kirkon pyhä toimitus. Eri kristillisillä kirkoilla on erilaisia sakramentin määritelmiä ja eri määrä sakramentteja. Katolisessa ja ortodoksisessaa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, konfirmaatio (vahvistus, mirhavoitelu), pappisvihkimys, avioliitto, ehtoollinen (eukaristia), rippi (parannus, katumus) ja sairaiden voitelu. Protestanttisissa kirkoissa sakramentteja on kaksi: kaste ja ehtoollinen ja mahdollisesti rippi.[1][2]
      Latinan kielen sana sacramentum tarkoitti alun perin sotilaan lippuvalaa tai riitapuolten pyhäkköön jättämää panttia. Vastaava kreikan sana on mysterion (μυστήριον), salaisuus.[1]
      Evankelis-luterilaisen kirkon sakramentit
      Luterilainen reformaatio piti sakramentteina kastetta ja ehtoollista. Luterilaisessa kirkossa sakramenteiksi on määritelty vain ne toimitukset, jotka kirkko katsoo Jeesuksen asettaneen. Augsburgin tunnustus mainitsee sakramenteista puhuessaan myös ripin.[1][6]."

      Monilla on sellainen käsitys, että Jeesuksen opetuslapsia ovat kaikki satojen vuosien aikana kastetut MUTTA missä he ovat???
      Jeesuksen opetuslapsilleen antama käsky:
      Matt. 10:8
      Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
      Opetuslasten tunnusmerkit:
      Markuksen evankeliumi:
      16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
      Luukkaan evankeliumi:
      10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.

      SAKRAMENTTI SAATANALLISUUDESTA:
      Kenen kouluttamia opetuslapsia nämä lähetystyön tekijät ovat?
      Jeesus ei antanut lähetyskäskyä rikollisille:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

    • ksdjghlr

      teutalaisuuden edustamat saatanallisuuden sakramentit ovat rikollisuuden oppien sopaskaa!
      Ihmisille ja heidän lapsilleen ei tule tuollaista rikollisuuden sopaskaa opettaa.

      Rippikoulu ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettama koulutus vaan se on kirkon herrojen keksinä jatko Jumalan Valtakunnan kaltaisena syntyneen lapsen pitämiseksi pois Jumalallisuudesta.
      Rippikoulu päättyy pappislupauksen herralle antaneen esittämään Jeesusta pilkkaavaan rituaaliin jossa pappi esiintyyn Jeesuksena ja uskottelee oppilaitaan nauttimaan kannibaali ateriaksi ylösnuosseen Jeesuksen kehosta tehtääkseen ulostetta vaikka todellisuudessa se on seurakuntansa omaa syntistä (kuolleen) ruumista.
      Jeesuksella ei ole ruumista vaan ylösnoussut keho:
      20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
      20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen."
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

      herralleen pappislupauksen antaneet eivät kunnioita edes Jumalan ja Jeesuksen Lakia (älä anna väärää todistusta) ja heidän tehtävänä on ihmisistä kaikin keinoin kitkeä pois kaikki se Jumalan Valtakunnan kaltaisuus joka Luoja ihmisille antoi ja jonka Jeesus itse ilmoitti jokaisessa lapsessa olevan. Sellaisia ovat omia uskovaisia; lapsiakin tappaneen herran palveljoiden matka pois Jumalallisuudesta:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Monta vuotta koulutetut papit tuskin ymmärtävät pappislupauksensa sisältöä kokonaisuudessaan tai jos, niin tietoisesti pilkkaavat Jumalaa herran orjina.

      Tällaiseksi tunnustaneita yllä olevien kouluttamat uskovaiset ovat:
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
      (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      HUOM! Lukekaa tarkkaan sivun nuoli > linkkien sivujen tiedotkin!

      Tuosta uskontunnustuksen kokonaisuudesta selviää, että ollakseen tosi uskovainen pitää kieltää Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa sekä ihmisyydensä ja olla ymmärtämätön rikollinen mm. Jumalaa ymmärtämätön väärän todistuksen antajana.
      Tuollaiseksi tuntisivat uskovaiset itsensä elleivät olis mielestänsä manipuloitu järjettömiksi. Tämäkään ei ole minun mielipide vaan uskontunnustuksen antaneiden uskovaisten oman sanan totuus omasta itsestään rikollisuuden herran lapsena.

      kristuksen ruumis on seurakunta; syntistä ruumistaan jyrsivät Jeesusta pilkaten:
      1.Korinttolaiskirje:
      12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltan ne hänen jäseniänsä.
      1. Kor. 11:28–29
      Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
      15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?"

      Uskon vapautta koskeva Laki sallii valita kumpaa uskoo Paavalia vai Jeesusta mutta mielestäni on rikollista pakkokastaa lapsia ja antaa lapsia rippikouluun koulutettavaksi ja mieleltään uskontunnustuksen kaltaisiksi manipuloitaviksi. Vastuu rikoksesta kirkko vierittää lastensa vanhemmille. Häpeällistä kieroutta Jumalan Valtakunnan kaltaista lasta kohtaan jolta kaikki ihmis- ja muutkin oikeudet rikollisesti riistetään.

      • gkscvere

        Jumalan ja Jeesuksen Sanan evankeliumeissa ei ole saatanallisuuden rippi, salarippi, rippikoulu jne oppeja joten ne ovat tällaisiksi itsensä tunnustaneiden rikollisuuden oppeja jossa rikolliset muka jakaa toisilleen rikoksia anteeksi!!!
        SAATANALLISUUDEN JÄRJETTÖMYYTTÄ!

        FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
        järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        Ymmärtämättömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

        Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

        "hänestä"- herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

        totta! Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Aivopesu perkeleen tavoite on turmella ihminen ja hänen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus jonka Jeesus ilmoitti jo lapsilla olevan:

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        HUOM!!!
        SUOJELKAA LAPSIA ETTEI HEISTÄ AIVOPESTÄ TUOLLAISIA SAATANALLISUUDEN JÄRJETTÖMIÄ USKOVAISIA.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe