Sonera nosti datanopeuden 2 -> 21 Mbps

tiedoksi_vaan

Sonera on näköjään nostanut halvimman 15 euron liittymäpaketin nopeuden 10-kertaiseksi eli 2 Mbps -> 21 Mbps, ilman hinnankorotusta. Kiitos siitä, mutta...

Äkkiä ajatellen hyvä muutos, mutta voi olla aika ovela keino kerätä lisämaksuja tai saada käyttäjät vaihtamaan paketti kalliimpaan. Datarajoitus on nimittäin edelleen 1 Gt/kk. Itselleni tuo riittää pelkästään kännykässä mainiosti, mutta WiFi-jaolla tietokoneelle tulee äkkiä raja vastaan vahingossa. Jos huomaamatta tietokone lataa jotain suurta päivitystä tai videoita yms. piilossa olevilla selainlehdillä, niin pakettidatat on käytetty muutamassa minuutissa. Entisellä nopeudella 1 Gt:n lataamiseen menee yli tunti, jonka aikana on jo paljon suurempi todennäköisyys huomata asia. Onneksi vanhojen liittymien nopeutta ei ilmeisesti nosteta automaattisesti. Vähän ihmettelen tätä, että datakaistaa ei varata paketistaan enemmän maksaville. Pakettiin kuuluu nyt myös 4G, joten nopeus todella 10-kertaistuu myös käytännössä.

Edelleen valikoima on tästä huolimatta tietenkin paljon järkevämpi kuin Saunalahdella. http://www.sonera.fi/tutustu ja osta/puheliittymat/sopiva minulle

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi gigatavu on tolkuttoman vähän. Minulla meni niin vähän viimeksi, kun oli 256 kbit/s data.

    • multiuuser

      SOnera on väittänyt, että 4g toimii suuresssa osassa maata, mutta omat tutkimukset omalla alueella ei kyllä tues sitä asiaa..... Sama 3G on ja nopeudet sit laitteesta riippuen maks 5-7megaa. Itsellä on 4G puhelin ja reitin..... Reitittimessä on Elisan 4g mut puhelin on Soneran.....

    • luuseriM

      puhelin ollu maanantaista alkain vähäisellä käytöllä matkapuhelinverkko 638 Mt wlan 521 Mt eli vkos tulee täyteen toi 1 Gt < siis todella vähisellä käytöllä.

      • Mulla meni viime kuussa 37 gigaa WiFI:ä ja 5,85 gigaa 3G:tä. Giga ei riittäisi alkuunkaan.


    • ei_halvin

      Halvin paketti on kylläkin 9,90€ eikä sen netin nopeutta ole kyllä nostett 1M:stä mihinkään.

      • tiedoksi_vaan

        Ai niin.. sellainen paketti olikin aiemmin. Mutta ei näytä olevan enää markkinoilla. Nyt jäi turhan iso kuilu perusliittymän ja minimipaketin väliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe