"Parhaiten maantieajo sujuu VW:lla. Sen ohjaus on tunnokas ja palauttaa hyvin. Auto kulkee suoraan eikä vaadi jatkuvaa kaitsemista"
"Madza ja VW osottautuivat kaupungissa täyden kumpin autoiksi"
"Jarrutusmatkamittauksissa parhaita olivat Ford ja VW"
"Parhaiten väistön selvitti VW"
"VW:n kulutuslukemat olivat käytännönajossa kaupungissa ja maantiellä selkeästi joukon pienimmät"
"VW oli desibelimittarilla mitattuuna hiljaisin, rengasmelu selvästi joukon vaimeinta"
"VW:n tavaratila on selkeästi joukon suurin"
Arvatkaas mikä oli paras...
TM:n täysimittaiset farmarit
18
<50
Vastaukset
- Rikasjosoisin
Siis kallein hinnaltaan?
- älävaanosta
Arvatkaa mikä kallis ylläpitää kun lyhyt takuu ohi?
Viat painaa päälle ja VW osamaksu tuplaantuu sitärataa... - JakopääUndDSG
Koeajoissa ykkönen. Vikatilastoissakin ykkönen......
- rivitalon_isäntä
Eikä dieselissä ole webastoa vakiona. TM'n (talvitestin) mukaan auto ei lämpene ilman sitä ollenkaan.
- Möly_Kommari
vW Passat oli toiseksi kallein. Kallein oli Ford Mondeo, joka tuli toiseksi.
- vwylivoimaa
Veikkaan, että Folkkari. On nykyään tai pitkäänkin ollut täysin ylivoimainen auto.
- VuodenAuto
Kyllä. Niissä muutaman tunnin kestäneissä testeissä. Muussa joutuukin sitten taipumaan kilpailijoillensa.
http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604?ref=leiki-uup - gjjgg
Kyllä. Täysin ylivoimainen pidettävä suomalaiselle palkansaajalle. Niihin korjauskustannuksiin kukaan ei kykene vastaamaan.
- Höpöppö
gjjgg kirjoitti:
Kyllä. Täysin ylivoimainen pidettävä suomalaiselle palkansaajalle. Niihin korjauskustannuksiin kukaan ei kykene vastaamaan.
Aika paljon näyttää Suomessa olevan jotain muita kun palkansaajia. Noita myydään kolme kertaa enemmän kuin kakkoseksi tulevaa. Mistähän se kaikki raha tulee?
- Halpojakilometrejä
gjjgg kirjoitti:
Kyllä. Täysin ylivoimainen pidettävä suomalaiselle palkansaajalle. Niihin korjauskustannuksiin kukaan ei kykene vastaamaan.
VW on kalliimpi ostaa kuin aasialaiset, mutta halvempi pitää. Huoltokustannukset ovat pienemmät ja bensaa menee vähemmän. Samoin jälleenmyyntiarvo on aina ollut hyvä.
Korjauksiin ei ole rahaa multa mennyt.
- Leiri_vaihtuu
Kävin koeajamassa uusimman Passatin 110 kW:n koneella ja DSG-vaihteistolla. Kyyti oli upeaa, ajettavuus erinomainen sekä tilat, materiaalit, toiminnot ja ominaisuudet kohdillaan. Kilpailukykyinen tuote!
Tämän hetken tuotannosta VW:n uskaltaisi jo ostaakin – en jaksa uskoa, etteikö muutaman vuoden takaisissa yksilöissä esiintyneitä TSI:n jakoketju- ja DSG-murheita olisi ehditty saada jo kuriin.
Tilaukseen meni silti toinen (vähän kalliimpi) merkki. Osittain tämä johtui siitä, että VW-liike (VV-Autotalot Oy) kehtasi tarjota 2008-vuoden TSI/DSG-Golfistani selvästi HUONOINTA vaihtohyvitystä neljän kilpailevan merkin ja autoliikkeen joukosta! Jos VW-organisaation luottamus omiin tuotteisiin on sitä luokkaa, niin perin vaikea on minun perustella itselleni merkissä pysymistä.- armasj.munkki
Aina, ihan joka kerta olen saanut parhaan hyvityksen Golfistani vaihtaessani sen uuteen samanlaiseen. 1999 aloitin/tein päätöksen, että auto vaihtuu 3 vuoden välein. Vaihdot tapahtuivat Kaakkois-Suomessa, samassa liikkeessä, saman myyjän kanssa.
- Leiri_vaihtuu
armasj.munkki kirjoitti:
Aina, ihan joka kerta olen saanut parhaan hyvityksen Golfistani vaihtaessani sen uuteen samanlaiseen. 1999 aloitin/tein päätöksen, että auto vaihtuu 3 vuoden välein. Vaihdot tapahtuivat Kaakkois-Suomessa, samassa liikkeessä, saman myyjän kanssa.
Noinhan minäkin olisin luullut!
Minulla oli kuitenkin takana yksi vastaavan suuntainen kokemus VV-Auto Oy:n (eri toimipisteen) nuivasta vaihtoautojen ostohinnoittelusta, tosin niinkin kaukaa kuin 1990-luvun alkuvuosilta. Halusin silloin vaihtaa Peugeot 405 SRi:n tuoreempaan saman luokan autoon. VV-Auto näki autoni vaihdossa Passatiin tai Audi 80:een vain 68 000 markan arvoiseksi. Opel-liike (olikohan Länsi-Auto?) tarjosi sentään 85 000 mk vaihdossa Vectraan. Peugeotia edusti tuohon aikaan (nyt jo edesmennyt) Automaa, ja sieltä heltisi vaihtohyvitystä 92 000 mk. Ei liene vaikea arvata, että 405 SRi vaihtui toiseen samanlaiseen – autohan oli omana aikanaan erinomainen ja ajelin Peugeoteilla ihan nautinnokseni!
VW-konsernin sen kertainen tarjous (vain 74 % parhaasta) tuntui pelkältä pilkanteolta. Niinpä minulla kului vuosia, ennen kuin avasin VW-liikkeen oven seuraavan kerran. Golfini ostin vuonna 2008 suoralla käteiskaupalla, ilman vaihtoautoa, joten hyvityspolitiikka jäi sillä kertaa testaamatta.
Nyt voi VW-liikkeen oven avaamiseen kulua taas vuosia...
- erichonecker
Volsun ominaisuuksista ja ajettavuudesta olen täysin samaa mieltä. Sen takia itsekin sinnittelin volsulla ja jaksoin toivoa ja uskoa, että kun vain vaihtaa uuteen, niin sillä ne ongelmat jää taakse. Ihan samoin, kuin joku tuossa edellä uskotteli itselleen, että "..kyllä ne jakopää- ja vaihteistomurheet ovat menneen talven lumia...".
Mutta niin ei tapahtunut. Sen uudenkin volsun luotettavuus osoittautui ala-arvoiseksi. Enkä tässä kaipaa mitään huolenpitosopimuksia. Ei ne takuuaikana tehdyt lukuisat remontit maksaneet rahassa minulle penniäkään. Mutta se kun on poissa AJASTANI kun se kiesi seisoo pylvään päässä. Eikä huolenpitosopimuskaan aikaa korvaa. - Ei-kannata-uskoa-kaikkea
VAG konserni on pitkään mainostanut kovasti Tekniikan Maailmassa automerkkejään. Eipä ole kovinkaan yllättävää, että ne merkit sitten pärjäävät heidän testeissään.
Itse olen jo aikoja sitten huomannut nuo testit inhimmillisten ja tavallisten asenteellisten ihmisten tekemiksi ja kirjoittamiksi. Jotain asioita kerrotaan, jotain korostetaan ja joitain asioita ei todellakaan kerrota.
Nuo TM lehden "testit"eivät ole todellakaan mitään tieteellistä faktaa.- HuonojaHäviäjiä
Miteb testaajan adenne vaikuttaa siihen ettö auto mitataan tavaratilaltaan suurimmaksi, hiljaisimmaksi ja vähiten kuluttavaksi?
Aika tärkeitä ominsisuuksia kaikki ja ilman mitään asennetta mittaamalla todennettu.
Ihmeellistä ininää näiden testien painotuksista. Siellä se taulukko on kaiken kansan ihmeteltävissä saa antaa omat painotukset jos haluaa. Aika ihmeellisesti saa kukuja vääntää että joku muu saisi enemmän pisteitä kuin Passat.
olisi aoka reilua antaa huonompienkin kunnia sille jolle kunnia kuuluu.
- legaja
Nyt alla uuden mallin disuli Passatti DSG:lla, viimeksi omistin VW:n 90-luvulla. On tämä uus malli vaan hieno peli. Edellinen malli oli "premium" merkkiä ja ei Passatti häpeä ominaisuuksillaan yhtään, päinvastoin.
- 2.4STW
Passat on hyvä auto (paiti jousitus) mutta ei sitä uskalla omaksi ostaa, harmi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636123
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap253886Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2532254Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei261880MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261333- 951286
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041067Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541020Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.76959Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..36901