Varaston katto vuotaa, ketään ei kiinnosta

asukki

Olen asiasta sanonut varmasti sen kymmenen kertaa hallituksen puheenjohtajalle ja jäsenille. Asuntoni yhteydessä on varasto jonka katto vuotaa siten että vesi valuu seinän ulkoreunaa pitkin ja myös ulko-oven edessä oleva katto tai oikeammin katos vuotaa vettä laatoille. Miten toimia jos heitä ei kiinnosta? Otanko isännöitsijään yhteyttä ja hän sitten tilaa remppamiehen katsoon tilanteen ja korjaamaankin. Olen laittamassa kämppää myyntiin niin hyvähän se olisi jos vettä ei vuotaisi.

On muutenkin meidän taloyhtiön hallitus sellainen että tekevät vain omia ratkaisujaan ja ostavat tai ainakin suunnittelivat ostavansa sellaista tavaraa taloyhtiölle jolla ei ole mitään tarvetta ja rahaa menisi tonni tässä tapauksessa. Kun sitten pyysin että ostavat maaleja jne...jotta voisimme maalata varaston seinät jne...niin vastaus oli että "katotaan sitä myöhemmin...".

8

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exhallitus

      No yleensä tällaisissa tapauksissa otetaankin ensin yhteyttä isännöitsijään. Ja jos isännöitsijä ei toimi, niin sitten vasta hallitukseen.
      Jos tuo varasto kuuluu hallintaasi ja yhtiö ei korjaukseen ryhdy, niin viime kädessä osakkeenomistaja saa tilata korjausmiehen itse ja sitten jälkikäteen laskuttaa yhtiötä. Asiasta löydät lisää asunto-osakeyhtiölaista (joka ei ole mitenkään kovin pitkä, joten asian helposti sieltä löytää).
      Ihan hyvä, ettei tuollaisia yhteisiä maaleja osteta, joita osakkaat sitten sutivat miten sattuvat jos sattuu huvittamaan. Yhtiön korjaukset kannattaa hoitaa järjestelmällisesti ja esimerkiksi niin, että talon ulkoasu säilyy yhtenäisenä.

      • asukki

        Maaleilla tarkoitin sitä että saisimme asuntojen varastot maalattua jokainen omansa ja samalla sävyllä kuin ennenkin. Oma varastoni on aika pahan näköinen, tai siis pari seinää kun aurinko pääsee paistamaan niin oksien kohdat tulee läpi ja ovat nyt todella törkeän näköiset, vaikka oksalakkaa kyllä niihin viimeksi sudinkin.


      • 0hm0
        asukki kirjoitti:

        Maaleilla tarkoitin sitä että saisimme asuntojen varastot maalattua jokainen omansa ja samalla sävyllä kuin ennenkin. Oma varastoni on aika pahan näköinen, tai siis pari seinää kun aurinko pääsee paistamaan niin oksien kohdat tulee läpi ja ovat nyt todella törkeän näköiset, vaikka oksalakkaa kyllä niihin viimeksi sudinkin.

        Niin, kun jokainen maalaa omansa ja tekee pohjatöitä miten tekee, niin sitten ammattimies saa tulla maalaamaan ne kaikki.
        Siitä ei ole mitään iloa jos joku tekee kunnolla, koska ne työt arvioidaan kuitenkin sen huonoimman mukaan.


    • HuonoNeuvo

      "viime kädessä osakkeenomistaja saa tilata korjausmiehen itse ja sitten jälkikäteen laskuttaa yhtiötä."

      Tuo on aika järjetön neuvo yleisesti. Osakas voi joutua laskun maksajaksi.

      Sen sijaan aloittajan pitää toimittaa yhtiön edustajalle KIRJALLINEN vaatimus asian korjaamiseksi. Jos siihen ei reagoida, vasta sitten osakas voi ryhtyä omatoimiseen toimintaan.

      As oy laki:
      5 §

      Kunnossapitotyön teettäminen yhtiön hallinnassa olevissa tiloissa

      "Osakkeenomistaja voi teettää yhtiön kustannuksella sen vastuulla olevan kunnossapitotyön yhtiön hallinnassa olevissa tiloissa:

      1) jos kunnossapitovelvollisuuden laiminlyönti rajoittaa olennaisesti osakkeenomistajan osakehuoneiston käyttöä; ja

      2) jos yhtiö ei ole kirjallisen huomautuksen saatuaan viivytyksettä ryhtynyt riittäviin toimiin."

    • asukki

      Eli siis isännöitsijälle postia menemään. Olen huomannut että hallituksen pj ja jäsenet suhtautuvat hyvin välinpitämättömästi asiaan kun olen vuotokohdat näyttänyt heille. Joten teenpä sitten asiasta ilmoituksen kirjallisena, jospa sitten jotain asian eteen tehtäisiin....

      • sdölkfjla

        Kirjallisesti kannatta aina ilmoittaa, tai sähköpostilla isännöitsijälle ja vaikka hallituksen puheenjohtajalle.

        Suulliset ilmoitukset tuppaavat unohtumaan, varsinkin luottamushenkilöiltä, kun on muitakin asioita mietittävänä.


    • homevaurio

      Jos katto on vuotanut pitkään on varastossasi todennäköisesti homeongelma. Myy tänä päivänä huoneisto jonka varastosta löytyy hometta - voit olla aivan varma, että ongelmia tulee.
      Jos eivät korjaa varaston katto niin raastupa on ainoa paikka, mistä voit hakea "korjausapua".

    • asukki

      Tein ilmoituksen kirjallisena ja siitähän se sota alkoi. Tulostin tekstin ja vein hallituksen jäsenelle joka silloin sattui kotona olemaan. Samana iltana oli tää äijäkööri pihallani ja sain yhdeltä heistä osakseni pelkkää piruilua ja pään aukomista. Hän sanoi että jo vuosia sitten ollaan sovittu yhtiökokouksessa että jokainen asentaa itse aluskatteen varaston katolle. Muistan kuin eilisen päivän sen kun sanoin silloin jo että en osaa sitä asentaa, ja silloin nää miehet sanoivat että laitetaan joskus ne talkoilla.

      Olin kuin puulla päähän lyöty siitä hänen "räkyttämisestä", valitti ja valitti ja vetosi siihen että varasto ei ole alkuperäisessä kunnossa, ei olekaan kun joku on 30 vuotta sitten eristänyt sen, mutta sillähän ei ole merkitystä. Kun ne hemmot sen sit muutama päivä sitten korjasivat ts. laittoivat sen aluskatteen niin tää yks vain vittuili ja oli niin pirullisella päällä ja syyllisti minua kaikesta. On niin hankala käsittää kuinka yksi tuollainen ison egon omaava saa kaikki muut puolelleen, oli kyse mistä vain, tyhjänpäiväisestä hankinnasta joka ei ole todellakaan tarpeellinen, kun rahalle olisi tärkeämpääkin käyttöä niin muut osakkaat ovat että joo, ostetaan vaan jos he ovat sitä mieltä.

      Olen aina ajatellut että hallituksen jäsenet ajavat yhteistä asiaa ja taloyhtiön etuja mutta meillä on tilanne kyllä hankala. Nyt sen episodin jälkeen silmäni avautuivat ja huomasin että ne hallituksen tyypit ovat kivoja niin kauan kunnes sanotaan asiasta jolle oikeesti pitäisi tehdä jotain. Ja tämä yksi hemmo varsinkin vie muita kuin pässiä narussa niin miten siinä sitten omia puoliaan pitää. En tiedä mikä tällä yhdellä hallituksen tyypillä on ongelmana mutta kun sanoin hänelle että koska ette ole suullisiin ilmoituksiin reagoineet niin piti tehdä kirjallinen ilmoitus koska katto on vuotanut jo pitkään. Hän totesi että "jos se on niin pitkään vuotanut niin miksi ET ole asiasta aiemmin sanonut". Kielsi koskaan kuulleensa asiasta ja sanoin hänelle että jatkossa pitää kaikki dokumentoida jos et myönnä mitään kuulleesi jne...

      Ja kun mainitsin eräänä päivänä yhdelle hallituksen jäsenelle että käypäs katsoon kun se vesi on kastellut jo sisävuorauksenkin, niin hän totesi että "no sittenhän se kuivuu kun korjataan kun ei vesi enää vuoda".

      No, katolle laittoivat kiireellä aluskatteen ja nyt sitten vesi valuu eri kohdasta ts. tekee sitä että kovalla sateella kerää vettä johonkin ja sitten lorisee kerralla tuolta reunasta parin laudan välistä. Että näin meillä, mutta miten uskallan asiasta enää mainita, siis siitä uudesta vuodosta kun heillä on sellainen asenne että "vuotaa kai se meilläkin seinää pitkin vesi....". Ajattelin että puran sen sisällä olevan levytyksen joka on joskus sinne laitettu niin sittenpä sen näkee kuinka märkiä ovat laudat sisältä. Isännöitsijä meinasi että koska meillä ei ole yhtiöjärjestykseen kirjattu osakkaille korjausvastuuta niin korjaus on taloyhtiön vastuulla mutta miten sitten toimitaan kun asialla on ihmiset jotka eivät hallitse tekemisiään?? Vaikuttaa siltä että olen pahin valittaja mutta en todellakaan, kymmenen vuotta olen tässä kämpässä asunut ja sovussa ollaan oltu mutta nyt sain kyllä syyttä paskaa niskaani.

      Kuitenkin itsekin mietin sitä että jos yhtiökokouksessa päätetään jostain korjaus tai huoltotoimenpiteestä jonka osakkaat tekevät itse, niin voiko todellakin olla niin että välttyy tekemästä sen koska yhtiöjärjestykseen ei ole sallaista kirjattu. Onhan täällä toki muitakin jotka ei sitä hommaa pysty itse tekemään mutta kun miehet silloin sanoivat että talkoillaan ne paikoilleen niin miksi en olisi puhetta uskonut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe