Tamperelaisautoilijat joukkopsykoosissa !

aika-mennyt-ei-palaa

Mikä ihme teitä riivaa ja riepoo kun ette muka pääse Hämpillä liikkeisiin ellei Hämppiä pitkin saa ajaa? Montako kertaa te, varsinkin ruuhka-aikaan, saatte parkkipaikan haluamanne liikkeen kohdalta jos saatte parkkipaikan ollenkaan. Ainakin minulla on niin huono tuuri, että jos paikkaa tarviisin niin lähin vapaa on yleensä melkein ½ kilometrin päässä. Kävele sieltä sitten kantamusten kanssa vesisateessa tai loskassa tai iljannejäisiä jalkakäytäviä pitkin, hah !

Onhan parkkitaloja ja Hämpin parkki mistä pääsee hisseillä melkein liikkeen kuin liikkeen viereen eikä näissä tarvii hermoilla kelloa tuijottaen ja lappuliisaa peläten.

Oletteko jotenkin niin pallopäisiä, että tarvitaan uusi sukupolvi autoilijoita ennenkuin uskallatte ajaa parkkitaloon? Meneekö aika haikaillessa Viistokatua ja vapaata Hämppiä? Uskokaa vaan, kumpikaan ei enää tule takaisin, mennyttä mikä mennyttä.

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erionasiaaina

      Mutta kun niiden pitäisi päästä keskustassa ajamaan kauppaan sisään. Markettien pihoissa kyllä sitten jaksetaan raahata 20 kg ruokakasseja satoja metrejä paksussa sohjossa.

      • Ilmastonmuutosko

        Ei ole kyllä koskaan osunut kohdalle satoja metrejä paksua sohjoa...


    • päät-paukkuu

      Lie asenne hämäläis-suomalaista paksukalloisuutta. En mee keskustaan laisinkaan kun en saa ajaa sinne Hämppiä ja tulla pois Viistokatua.

    • PitäkääTunkkinne

      Miksi ihmeessä mennä keskustan kauppoihin kun ei ole kunnon parkkitilaa.
      Asiakkaat äänestäkööt jaloillaan, antaa kauppojen kuolla pois sellaisilta alueilta johon ei saada järjestettyä helppoa kulkua ja parkkia.

      • njinjimvnn

        Keskustan asiakkaat käyttävät julkista liikennettä, kaupat ei todellakaan ole kuolemassa iha paskapuhetta. Ratinaankin on tulossa uusi kauppakeskus.


      • öööeihämppiä
        njinjimvnn kirjoitti:

        Keskustan asiakkaat käyttävät julkista liikennettä, kaupat ei todellakaan ole kuolemassa iha paskapuhetta. Ratinaankin on tulossa uusi kauppakeskus.

        -----Ratinaankin on tulossa uusi kauppakeskus.-----

        Ööö, Ratina ei muuten ole keskustaa eikä aluetta missä kaupunginjohto "kokeilee" ihmeellisiä ideoitaan. Ei sinne ajeta Hämppiä pitkin vaan ihan toisia teitä.


      • mikäonhelppoo

        ------antaa kauppojen kuolla pois sellaisilta alueilta johon ei saada järjestettyä helppoa kulkua ja parkkia.-----

        Mitähän ihmettä sinä paasaat. Ei ole helpompaa parkkipaikkaa kuin keskustan parkkitalot ja Hämpin parkki. Kaikkiin niihin on helppo kulku, mitä valitat.

        Mutta mitä helppoutta siinä on kun saa kiertää kortteleita puoli tuntia paikan haussa ja sitten lopulta löytää paikan joka on älyttömän kaukana liikkeestä minne olisi menossa? Kerro ihmeessä kun sitä ei tajuu kukaan muu kuin sinä.


      • okoklf
        öööeihämppiä kirjoitti:

        -----Ratinaankin on tulossa uusi kauppakeskus.-----

        Ööö, Ratina ei muuten ole keskustaa eikä aluetta missä kaupunginjohto "kokeilee" ihmeellisiä ideoitaan. Ei sinne ajeta Hämppiä pitkin vaan ihan toisia teitä.

        ÖÖ, Ratinan tuleva kauppakeskus tasan on keskustassa. Hölmöä väittää mitään muuta. Miten niin ei ajeta Hämppiä pitkin? Meinaat että kaikki Amurin suunnasta tulevat menevät Eteläpuiston kautta?


      • oolo

      • res.kulj.au
        oolo kirjoitti:

        Älä mäkätä TKL on 25,1 miljoonaa matkaa sitä ei henkilöautoilla ole.
        http://www.tampere.fi/tkl/tk2011.pdf oli jo aika häätää pakokaasuttajat Hämpiltä

        Tutustu esim. Ratikkaselvityksessä olevaan kulkutapaosuustutkimukseen.
        Sen mukaan henkilöautolla keskustaan saapuvat ovat suurin asiakasryhmä


    • viistokatuapitkin

      Milloinhan tamperelaisia paksumahaäijiä varten keksitään kauppa missä voi tehdä ostokset autosta nousematta, ajella vaan hyllyjen väleissä ja huudella lihatiskillä. Ja sen jälkeen Viistokatua kotiin.

    • Pysynsiispoissa

      Hämpin parkkiin tällä "kokeilulla" yritetään ihmiset yritetään ajaa. Mitään muuta syytä en näe. Hankalaksi tehdään ihmisten liikkuminen keskustassa. On todettava, ettei sinne haluta ilmeisesti matkailijoita eikä muitakaan henkilöautoilla kulkevia. Ei sitten tupata sinne, kun ei kerran kaivata.

      • laajanäkemys

        Joo, kyllä Hämpin parkki kallista on, ei ihan pikkuostoksen takia viitsi maksaa. Kallista tosin on kadunvarsipaikoillakin.


      • käpykylänpoeka
        laajanäkemys kirjoitti:

        Joo, kyllä Hämpin parkki kallista on, ei ihan pikkuostoksen takia viitsi maksaa. Kallista tosin on kadunvarsipaikoillakin.

        Ratikalla pääsee kuulemma ilmaiseksi.


      • pro.hämppi

        P-Hämppi on todella hyvä! Valoisa ja avara, ja sijainti paras mahdollinen. Hintakin on edukas. Ja mikä parasta, sekundataitoiset torvelokuskit ja typerät urputtajat ei sinne tule.


      • roopenpoeka

        .....On todettava, ettei sinne haluta ilmeisesti matkailijoita....

        On selvää, että turisti ei löydä sisäänajoreikiä muuten kuin sattumalta. Tampereen keskusta ja Tammela ovat yhteensä iso alue alkaa hakemaan niin onnekasta sattumaa.

        Eli Hämpin parkin itäinen reikä on aivan väärässä paikassa, se olisi pitänyt tehdä Rongankadun itäpäähän tai rautatieaseman lähelle.


      • taas.eksyksissä
        roopenpoeka kirjoitti:

        .....On todettava, ettei sinne haluta ilmeisesti matkailijoita....

        On selvää, että turisti ei löydä sisäänajoreikiä muuten kuin sattumalta. Tampereen keskusta ja Tammela ovat yhteensä iso alue alkaa hakemaan niin onnekasta sattumaa.

        Eli Hämpin parkin itäinen reikä on aivan väärässä paikassa, se olisi pitänyt tehdä Rongankadun itäpäähän tai rautatieaseman lähelle.

        Turistitko ei osaa lukea opasteita? Voi olla. Ongelma on vieläpä maailmanlaajuinen.


      • Vertailija
        laajanäkemys kirjoitti:

        Joo, kyllä Hämpin parkki kallista on, ei ihan pikkuostoksen takia viitsi maksaa. Kallista tosin on kadunvarsipaikoillakin.

        Molemmissa parkeeraus on suunnilleen samanhintaista. Hallissa on vain helpompaa lastata tavaroita autoon ja pääsee mukavasti lähelle liikkeitä.
        Olisi mukava, jos Tampereellakin voisi tulla kunnon autopalveluita parkkihalleihin. Jotain sisätilan imurointeja, pikkufiksauksia ja pesupalveluita, silläaikaa, kun käy kaupassa asioimassa. Tai tutustumassa vaikka päivän tapahtumiin kaupungilla. Pikkuostokset tulee toki ostettua lähimarketista, niiden takia ei viitsi ajaa pitemmälle.


    • 611751953

      Olen autoillut jo Tampereella 44v ja en ole parkkitaloon ajanut - enkä aja.
      Perusteina mm. ahtaus, kolhut, tulipalovaara, porttien jumiutuminen yms. yms.

      • KorttiPois

        Kuulostaa siltä että nyt jo olisi viimein aika ottaa sinulta ajokortti pois. Parkkitalossa ajaminen kuuluu autoilijan perustaitoihin.


      • onnehankaliakin
        KorttiPois kirjoitti:

        Kuulostaa siltä että nyt jo olisi viimein aika ottaa sinulta ajokortti pois. Parkkitalossa ajaminen kuuluu autoilijan perustaitoihin.

        Et sinä ymmärrä, kerran ajoin parkkitaloon eikä ollut pientä rahaa maksamiseen. Oli vain 50 euron seteli. Auto meinasi jäädä sinne ellen olisi saanut isäntää kiinni puhelimella ja hän tuli "luntastamaan" auton pois. Että on niissä huonotkin puolensa.
        Enkä myöskään voi maksaa kännykällä kun en ole hankkinut älykännykkää. Isännällä sellainen on ja se on aina remontissa, melken kuukausittain. Pelkkä riesa ja kiusankappale, niin ja leikkikalu.


      • klkölkök
        onnehankaliakin kirjoitti:

        Et sinä ymmärrä, kerran ajoin parkkitaloon eikä ollut pientä rahaa maksamiseen. Oli vain 50 euron seteli. Auto meinasi jäädä sinne ellen olisi saanut isäntää kiinni puhelimella ja hän tuli "luntastamaan" auton pois. Että on niissä huonotkin puolensa.
        Enkä myöskään voi maksaa kännykällä kun en ole hankkinut älykännykkää. Isännällä sellainen on ja se on aina remontissa, melken kuukausittain. Pelkkä riesa ja kiusankappale, niin ja leikkikalu.

        Et osaa rikkoa seteliä pienemmäksi? Jo on uusavuttomuus huipussaan.


      • nytliiottelet
        klkölkök kirjoitti:

        Et osaa rikkoa seteliä pienemmäksi? Jo on uusavuttomuus huipussaan.

        Missäs parkkitalossa rikotaan niin, että 50 euronen muuttuu 1 euro, 50 ja 20 senttiä kolikoiksi silloin kun kaupatkin ovat jo kiinni?


      • naisetjarattti
        nytliiottelet kirjoitti:

        Missäs parkkitalossa rikotaan niin, että 50 euronen muuttuu 1 euro, 50 ja 20 senttiä kolikoiksi silloin kun kaupatkin ovat jo kiinni?

        Ei ole tullut mieleen rikkoa sitä rahaa ennen kuin ajaa sinne talliin? :facepalm:


      • näinvoikäydä
        naisetjarattti kirjoitti:

        Ei ole tullut mieleen rikkoa sitä rahaa ennen kuin ajaa sinne talliin? :facepalm:

        Aina ei sitä huomaa tarkistaa. Se on parkkihallin huono puoli.

        Kadunvarressa ei tarvii tarkistaa, jos ei ole rahaa niin auto ei silti jää kaniin. Auton jääminen parkkihalliin ei ole välttämättä pikkuinen riesa. Voi olla isokin jos asuu kaukana, on paljon tavaraa ja ehkä pari pientä lasta vielä lisäksi. Kokeile jos et usko.


      • Lkhgddd
        näinvoikäydä kirjoitti:

        Aina ei sitä huomaa tarkistaa. Se on parkkihallin huono puoli.

        Kadunvarressa ei tarvii tarkistaa, jos ei ole rahaa niin auto ei silti jää kaniin. Auton jääminen parkkihalliin ei ole välttämättä pikkuinen riesa. Voi olla isokin jos asuu kaukana, on paljon tavaraa ja ehkä pari pientä lasta vielä lisäksi. Kokeile jos et usko.

        Eikö sinulla ole pankkikorttia?


      • vain_treella
        onnehankaliakin kirjoitti:

        Et sinä ymmärrä, kerran ajoin parkkitaloon eikä ollut pientä rahaa maksamiseen. Oli vain 50 euron seteli. Auto meinasi jäädä sinne ellen olisi saanut isäntää kiinni puhelimella ja hän tuli "luntastamaan" auton pois. Että on niissä huonotkin puolensa.
        Enkä myöskään voi maksaa kännykällä kun en ole hankkinut älykännykkää. Isännällä sellainen on ja se on aina remontissa, melken kuukausittain. Pelkkä riesa ja kiusankappale, niin ja leikkikalu.

        En ymmärräkään. Miten sinä sillä 50 eken setelillä maksat kadunvarsipysäköinnin?


      • MaailmaPelastuu
        näinvoikäydä kirjoitti:

        Aina ei sitä huomaa tarkistaa. Se on parkkihallin huono puoli.

        Kadunvarressa ei tarvii tarkistaa, jos ei ole rahaa niin auto ei silti jää kaniin. Auton jääminen parkkihalliin ei ole välttämättä pikkuinen riesa. Voi olla isokin jos asuu kaukana, on paljon tavaraa ja ehkä pari pientä lasta vielä lisäksi. Kokeile jos et usko.

        Lyhytjärkisyys ja ADHD ovat ilmeisesti kansantauteja Tampereella. Onneksi kyseinen porukka jumii parkkihalleihin, joissa heidät on helppo diagnosoida hoitoon eristämistä varten, pois hairitsemästä normaaleja ihmisiä.


    • hämppinimun

      Tosiasiahan on,että keskusta on täynnä hiukan varakkaampia vanhoja ihmisiä,kuten äitini 92v.Kellä lapsiperheellä esimerkiksi on
      varaa ja tarvetta asua keskelläTamperetta.Itsekkin jouduin aikanaan
      "pakenemaan"sivummalle perheen kanssa.elikä kuka Tampereen
      kaupoissa käy.Minä käyn äitini puolesta pari kolme kertaa Lapintien
      siwassa hakemassa hänelle ruokaa.Sielläkin on parkkiongelmia,pi
      hat ovat sakotusaluetta.Sääliksi käy kaikenlaisten laitteiden huolto
      miehiä(minä),tavaran toimitus ynnä muu.Onneksi pääsin eläkkeelle.

      • vatipääkuskit

        siis täh ? onneks pääsit niin . voitr samalla laittaa ajokorttis kuivuun taidottomuutes johdosta . pitäiskö sullen järjestää keskusta oma parkkipaikka , vai ?? tampeereen juntit valittaa normaaleista käytännöistä mailmalla .


      • ToinenEinari

        Varsin hyvä havainto. Kauppojen ja talojen edustoilta tulisi varata tilat invapaikoitukseen ja huoltotoimenpiteille. Sellainen on ihan normaalikäytäntö.
        Myös parkkihalleista tulisi olla mahdollisuus ostaa eräänlaisia kuukausilippuja, jotta mahdollisesti parkkipaikattomat autoilijat voisivat hankkia itselleen "sakottoman" paikan autolleen. En tiedä onko sellaisia? Mutta Tampereella on herätty vähän jälkijunassa nykyaikaisen kaupungin liikennejärjestelyiden hallintaan. Hitaasti hyvä tulee.


      • 2222222
        ToinenEinari kirjoitti:

        Varsin hyvä havainto. Kauppojen ja talojen edustoilta tulisi varata tilat invapaikoitukseen ja huoltotoimenpiteille. Sellainen on ihan normaalikäytäntö.
        Myös parkkihalleista tulisi olla mahdollisuus ostaa eräänlaisia kuukausilippuja, jotta mahdollisesti parkkipaikattomat autoilijat voisivat hankkia itselleen "sakottoman" paikan autolleen. En tiedä onko sellaisia? Mutta Tampereella on herätty vähän jälkijunassa nykyaikaisen kaupungin liikennejärjestelyiden hallintaan. Hitaasti hyvä tulee.

        ----- Kauppojen ja talojen edustoilta tulisi varata tilat invapaikoitukseen ja huoltotoimenpiteille-----

        Ei se onnistu Mansessa. Niihin pysäköisivät heti ne "jalattomat" keski-ikäiset ja nuorehkot bemarikuskit, jotka eivät jaksa kävellä edes 10 metriä.


      • eiolepiilossa
        ToinenEinari kirjoitti:

        Varsin hyvä havainto. Kauppojen ja talojen edustoilta tulisi varata tilat invapaikoitukseen ja huoltotoimenpiteille. Sellainen on ihan normaalikäytäntö.
        Myös parkkihalleista tulisi olla mahdollisuus ostaa eräänlaisia kuukausilippuja, jotta mahdollisesti parkkipaikattomat autoilijat voisivat hankkia itselleen "sakottoman" paikan autolleen. En tiedä onko sellaisia? Mutta Tampereella on herätty vähän jälkijunassa nykyaikaisen kaupungin liikennejärjestelyiden hallintaan. Hitaasti hyvä tulee.

        ------Myös parkkihalleista tulisi olla mahdollisuus ostaa eräänlaisia kuukausilippuja,----

        Ainakin Anttilan parkkitaloon Kuninkaankadulla sai kuukausilippuja jo 15 v sitten. Useat työkaverit käyttivät sellaisia.


      • ToinenEinari
        eiolepiilossa kirjoitti:

        ------Myös parkkihalleista tulisi olla mahdollisuus ostaa eräänlaisia kuukausilippuja,----

        Ainakin Anttilan parkkitaloon Kuninkaankadulla sai kuukausilippuja jo 15 v sitten. Useat työkaverit käyttivät sellaisia.

        Oliko se Anttilan parkkipaikka sellainen kylmä parkkitalo. Siihen tosiaan taisi saada parkkipaikkoja kuukausittain. Mutta eikös niitä saanut hankittua siten, että alueen yritykset olivat varanneet mahdollisuuden työntekijöilleen ostaa parkkiaikaa?
        Mutta entä siviilikansalaiset, onko heillä mahdollisuus ostaa kuukausilippuja näistä uusista ja moderneista parkkihalleista?
        Muistan itsekin nyt, että työkavereilla oli niitä parkkipaikkoja Anttilan parkkihallissa. Itse en keskustan asukkaana tarvinut parkkipaikkaa, kun asiat saattoi hoitaa pyöräillen tai kävellen.


      • eiolepiilossa
        ToinenEinari kirjoitti:

        Oliko se Anttilan parkkipaikka sellainen kylmä parkkitalo. Siihen tosiaan taisi saada parkkipaikkoja kuukausittain. Mutta eikös niitä saanut hankittua siten, että alueen yritykset olivat varanneet mahdollisuuden työntekijöilleen ostaa parkkiaikaa?
        Mutta entä siviilikansalaiset, onko heillä mahdollisuus ostaa kuukausilippuja näistä uusista ja moderneista parkkihalleista?
        Muistan itsekin nyt, että työkavereilla oli niitä parkkipaikkoja Anttilan parkkihallissa. Itse en keskustan asukkaana tarvinut parkkipaikkaa, kun asiat saattoi hoitaa pyöräillen tai kävellen.

        Olivat töissä Frenckelissä ja kaupungin virastossa. Kaupunki ostaa parkkipaikkoja vain herroille eli nämä tavikset ostivat ne ihan itse. Maksoivat aika paljon mutta en muista tarkkaa summaa.


    • ihana-ryysis

      Haluan kulkea ruuhkassa, koska silloin tunnen eläväni.

      • me_korpikammoiset

        Olet todellinen urbaani.


    • notsosimle

      Mutta kun pitäisi viedä 92v äiti nordeaan hämeenkadulle,ei hyväksy
      muita pankkeja.niin on tullut tehtyä jo vuosikausia,liikuminen huonoa
      vaikeata siviiliautolla mennä paikalle.Äidillä pankkikirja kyseiseen
      konttoriin.

      • RatkaisuOngelmaan

        Käyttäkää taksia sitten, sillä pääsee.


    • älä-suotta-vollota

      Sehän kerrottiin lehdessä vast-ikään, että Hämpin itäpäästä poistui 20 autopaikkaa. Että tämäkö oli nyt muka se ratkaiseva muutos jonka takia eräät karvakorvajuntit eivät nyt mukamas enää voi tulla Kyttälään ostoksille.

      Voi elämän kevät tätä Junttilaa. Mitä 20 paikkaa tuntuu missään kun ne ovat kuitenkin koko ajan täynnä. Harva pääsi juuri sen liikkeen eteen ja juuri silloin kun halusi. Nolottaa eräitten vollotus jo koko Tampereen puolesta.

      • meni.jo

        Aikuset tietävät, että Hämpin Itäpään alueelta on poistunut kymmeniä tai satoja pysäköintipaikkoja.
        Mutta suurempi ongelma on, että ajaminen siellä on tehty hankalaksi, koska ajokiellot sallivat ajamisen vain tiettyihin suuntiin ja Hämeenkatua ei voi käyttää ajamiseen enää ollenkaan.
        Ellei pysäköintipaikkaa löydä sieltä, mihin on menossa ja missä on toivonut tyhjiä paikkoja olevan, pitää kierrellä useita kortteleita, että pääsee uudestaan sille alueelle/kadulle, mistä niitä paikkoja etsii.

        Koska kukaan tervejärkinen ei tuollaista tahallista haitantekoa siedä, autoilijat siirtyvät tekemään ostoksensa sinne, missä autoilijan ymmärretään kantavan suurimman rahamäärän kauppaan. Ne on niitä ituhippien ostoshelveteiksi nimittämiä paikkoja.

        Hiukan pidemmällä aikavälillä tämä tarkoittaa keskustan näivettymistä. Keskustan liikkeiden asiakasmäärät pienenevät, joka tarkoittaa kannattavuuden heikentymistä.
        Kannattavuus on liikkeenharjoittajalle ainoa syy liikkeen pitämiseen.
        Kun se loppuu, loppuu myös liike tai vaihtoehtoisesti liike muuttaa kannattavampaan paikkaan.
        Keskutaan ei jää muuta, kuin muutama ravintolaksi itseään kutsuva juottola, jossa alkoholistit jatkavat juopottelua meidän työssäkäyvien kustantamana.

        Hyvästi keskusta.


      • elä-sie-höpäjä
        meni.jo kirjoitti:

        Aikuset tietävät, että Hämpin Itäpään alueelta on poistunut kymmeniä tai satoja pysäköintipaikkoja.
        Mutta suurempi ongelma on, että ajaminen siellä on tehty hankalaksi, koska ajokiellot sallivat ajamisen vain tiettyihin suuntiin ja Hämeenkatua ei voi käyttää ajamiseen enää ollenkaan.
        Ellei pysäköintipaikkaa löydä sieltä, mihin on menossa ja missä on toivonut tyhjiä paikkoja olevan, pitää kierrellä useita kortteleita, että pääsee uudestaan sille alueelle/kadulle, mistä niitä paikkoja etsii.

        Koska kukaan tervejärkinen ei tuollaista tahallista haitantekoa siedä, autoilijat siirtyvät tekemään ostoksensa sinne, missä autoilijan ymmärretään kantavan suurimman rahamäärän kauppaan. Ne on niitä ituhippien ostoshelveteiksi nimittämiä paikkoja.

        Hiukan pidemmällä aikavälillä tämä tarkoittaa keskustan näivettymistä. Keskustan liikkeiden asiakasmäärät pienenevät, joka tarkoittaa kannattavuuden heikentymistä.
        Kannattavuus on liikkeenharjoittajalle ainoa syy liikkeen pitämiseen.
        Kun se loppuu, loppuu myös liike tai vaihtoehtoisesti liike muuttaa kannattavampaan paikkaan.
        Keskutaan ei jää muuta, kuin muutama ravintolaksi itseään kutsuva juottola, jossa alkoholistit jatkavat juopottelua meidän työssäkäyvien kustantamana.

        Hyvästi keskusta.

        Aikuset tietävät, että Hämpin Itäpään alueelta on poistunut kymmeniä tai satoja pysäköintipaikkoja.

        Elä höpötä, kerro mistä muualta kuin Hämpiltä paikkoja on poistettu ja esitä montako. Lasketaan mistä löytyy tuo valehtelemasi "satoja". Vaikka kaikki vietäisiin niin satoja ei löytyisi sittenkään.


      • meni.jo
        elä-sie-höpäjä kirjoitti:

        Aikuset tietävät, että Hämpin Itäpään alueelta on poistunut kymmeniä tai satoja pysäköintipaikkoja.

        Elä höpötä, kerro mistä muualta kuin Hämpiltä paikkoja on poistettu ja esitä montako. Lasketaan mistä löytyy tuo valehtelemasi "satoja". Vaikka kaikki vietäisiin niin satoja ei löytyisi sittenkään.

        Paikkoja on poistunut Pellavatehtaankadulta, Aleksanterinkadulta, Tuomiokirkonkadulta, Rautatienkadulta, Verkatehtaankadulta, Kyttälänkadulta ja Rongankadulta.

        Pelkästään Tuomiokirkonkadulta on hävinnyt n. 50 pysäköintipaikkaa.

        Lasten ei pitäisi puutua aikuisten asioihin, kun eivät niistä mitään tiedä.


      • rfdsfsd
        meni.jo kirjoitti:

        Aikuset tietävät, että Hämpin Itäpään alueelta on poistunut kymmeniä tai satoja pysäköintipaikkoja.
        Mutta suurempi ongelma on, että ajaminen siellä on tehty hankalaksi, koska ajokiellot sallivat ajamisen vain tiettyihin suuntiin ja Hämeenkatua ei voi käyttää ajamiseen enää ollenkaan.
        Ellei pysäköintipaikkaa löydä sieltä, mihin on menossa ja missä on toivonut tyhjiä paikkoja olevan, pitää kierrellä useita kortteleita, että pääsee uudestaan sille alueelle/kadulle, mistä niitä paikkoja etsii.

        Koska kukaan tervejärkinen ei tuollaista tahallista haitantekoa siedä, autoilijat siirtyvät tekemään ostoksensa sinne, missä autoilijan ymmärretään kantavan suurimman rahamäärän kauppaan. Ne on niitä ituhippien ostoshelveteiksi nimittämiä paikkoja.

        Hiukan pidemmällä aikavälillä tämä tarkoittaa keskustan näivettymistä. Keskustan liikkeiden asiakasmäärät pienenevät, joka tarkoittaa kannattavuuden heikentymistä.
        Kannattavuus on liikkeenharjoittajalle ainoa syy liikkeen pitämiseen.
        Kun se loppuu, loppuu myös liike tai vaihtoehtoisesti liike muuttaa kannattavampaan paikkaan.
        Keskutaan ei jää muuta, kuin muutama ravintolaksi itseään kutsuva juottola, jossa alkoholistit jatkavat juopottelua meidän työssäkäyvien kustantamana.

        Hyvästi keskusta.

        Olisiko kuitenkaan noinkaan? Uskoisin nuorten naisten kantavan eniten rahaa keskustan kauppoihin vaate yms. ostoksillaan. Keskustassa ei juurikaan ole kauppoja, joista ainakaan itse ostaisin viihde-elektroniikkaa, joka voisi olla ainoa selittävä syy siihen miksi autoilijat jättäisivät keskustaan eniten rahaa.


      • meni.jo
        rfdsfsd kirjoitti:

        Olisiko kuitenkaan noinkaan? Uskoisin nuorten naisten kantavan eniten rahaa keskustan kauppoihin vaate yms. ostoksillaan. Keskustassa ei juurikaan ole kauppoja, joista ainakaan itse ostaisin viihde-elektroniikkaa, joka voisi olla ainoa selittävä syy siihen miksi autoilijat jättäisivät keskustaan eniten rahaa.

        Terveet, perheelliset, autolla liikkuvat ihmiset, käyttävät eniten rahaa ihan tavallisiin päivittäisiin ostoksiin, ruokaan, taloustavaroihin yms.
        Uskomuksesi on taas väärä

        Kasva aikuiseksi.


      • Rea_Listi
        meni.jo kirjoitti:

        Paikkoja on poistunut Pellavatehtaankadulta, Aleksanterinkadulta, Tuomiokirkonkadulta, Rautatienkadulta, Verkatehtaankadulta, Kyttälänkadulta ja Rongankadulta.

        Pelkästään Tuomiokirkonkadulta on hävinnyt n. 50 pysäköintipaikkaa.

        Lasten ei pitäisi puutua aikuisten asioihin, kun eivät niistä mitään tiedä.

        Ja kuinka monta sataa parkkipaikkaa onkaan tullut nykyaikaisiin ja moderneihin parkkihalleihin lisää?


      • Dffghhhhk
        meni.jo kirjoitti:

        Terveet, perheelliset, autolla liikkuvat ihmiset, käyttävät eniten rahaa ihan tavallisiin päivittäisiin ostoksiin, ruokaan, taloustavaroihin yms.
        Uskomuksesi on taas väärä

        Kasva aikuiseksi.

        Terveet perheelliset aikuiset osaavat pysäköidä parkkitaloihin jos on tarve tulla keskustaan autolla.

        Mutta mistäs sinä sen olisit voinut tietää...


      • elähöpöttele
        meni.jo kirjoitti:

        Paikkoja on poistunut Pellavatehtaankadulta, Aleksanterinkadulta, Tuomiokirkonkadulta, Rautatienkadulta, Verkatehtaankadulta, Kyttälänkadulta ja Rongankadulta.

        Pelkästään Tuomiokirkonkadulta on hävinnyt n. 50 pysäköintipaikkaa.

        Lasten ei pitäisi puutua aikuisten asioihin, kun eivät niistä mitään tiedä.

        Listasi ei pidä paikkaansa, elä höpöttele.


      • rfdsfsd
        meni.jo kirjoitti:

        Terveet, perheelliset, autolla liikkuvat ihmiset, käyttävät eniten rahaa ihan tavallisiin päivittäisiin ostoksiin, ruokaan, taloustavaroihin yms.
        Uskomuksesi on taas väärä

        Kasva aikuiseksi.

        Kuka ihme tulee noita ostamaan autolla keskustasta? Muualle kuin keskustaan on helpompi autolla tulla ja nuo kaupat ovat todennäköisesti lähempänä. Vai onko Tampereella oikeasti niin laiskaa porukkaa, että liikkuvat keskustan sisälläkin autolla?


      • kerro.kaikille
        meni.jo kirjoitti:

        Paikkoja on poistunut Pellavatehtaankadulta, Aleksanterinkadulta, Tuomiokirkonkadulta, Rautatienkadulta, Verkatehtaankadulta, Kyttälänkadulta ja Rongankadulta.

        Pelkästään Tuomiokirkonkadulta on hävinnyt n. 50 pysäköintipaikkaa.

        Lasten ei pitäisi puutua aikuisten asioihin, kun eivät niistä mitään tiedä.

        Tuota ei moni tunnukaan tietävän.

        Kerrotko, millä aikajänteellä nuo paikat on poistuneet, ja montako on miltäkin korttelilta poistunut? Loppuu se iänikuinen jossittelu, kun saadaan aitoa tietoa tiskiin.


      • meni.jo
        kerro.kaikille kirjoitti:

        Tuota ei moni tunnukaan tietävän.

        Kerrotko, millä aikajänteellä nuo paikat on poistuneet, ja montako on miltäkin korttelilta poistunut? Loppuu se iänikuinen jossittelu, kun saadaan aitoa tietoa tiskiin.

        Ne paikat on poistuneet n. 30 vuoden aikana.
        En minä niitä poistuneita paikkoja ole laskenut. Jos olisin ne laskenut, olisin ilmoittanut täsmällisen luvun, enkä "kymmeniä tai satoja".


      • kerro.kaikille
        meni.jo kirjoitti:

        Ne paikat on poistuneet n. 30 vuoden aikana.
        En minä niitä poistuneita paikkoja ole laskenut. Jos olisin ne laskenut, olisin ilmoittanut täsmällisen luvun, enkä "kymmeniä tai satoja".

        Ok. Luulin, että tiesit asiasta jotain, mutta luulin väärin.


      • meni.jo
        kerro.kaikille kirjoitti:

        Ok. Luulin, että tiesit asiasta jotain, mutta luulin väärin.

        Älä välitä, etenkin lapsilla tuo on "väärin luuleminen" on hyvin yleistä, eikä se välttämättä johdu tyhmyydestä. Se voi johtua myös elämänkokemuksen vähyydestä.
        Ja ellei kohdallasi ole kyse siitä, niin älä huolestu, puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, joten et ole yksin.


      • kerro.kaikille
        meni.jo kirjoitti:

        Älä välitä, etenkin lapsilla tuo on "väärin luuleminen" on hyvin yleistä, eikä se välttämättä johdu tyhmyydestä. Se voi johtua myös elämänkokemuksen vähyydestä.
        Ja ellei kohdallasi ole kyse siitä, niin älä huolestu, puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, joten et ole yksin.

        Olet oikeassa. Välillä sitä aikuisenakin luulee, että joku tietää mitä väittää tietävänsä. Sitten kun nuo "tietäjät" jäävät valehtelusta kiinni niin reaktiot usein osoittavat, etteivät vielä ole kerryttäneet sitä elämänkokemusta kovinkaan paljoa. Heiltä on esimerkiksi oppimatta se, että valheesta jää kiinni, ja se on silloin ihan oma syy.

        Mutta koska huolesi parkkipaikkojen vähentymisestä on epäilemättä aito, niin toistetaan tuo eräs kysymys (kysyi nimim. Rea_Listi 2.6.2015 21:06), johon varmasti tiedät vastauksen mutta johon ilmeisesti unohdit vastata: Ja kuinka monta sataa parkkipaikkaa onkaan tullut nykyaikaisiin ja moderneihin parkkihalleihin lisää? Pidetään aikajänteenä tuo valitsemasi 30 vuotta.


      • kerro.kaikille
        kerro.kaikille kirjoitti:

        Olet oikeassa. Välillä sitä aikuisenakin luulee, että joku tietää mitä väittää tietävänsä. Sitten kun nuo "tietäjät" jäävät valehtelusta kiinni niin reaktiot usein osoittavat, etteivät vielä ole kerryttäneet sitä elämänkokemusta kovinkaan paljoa. Heiltä on esimerkiksi oppimatta se, että valheesta jää kiinni, ja se on silloin ihan oma syy.

        Mutta koska huolesi parkkipaikkojen vähentymisestä on epäilemättä aito, niin toistetaan tuo eräs kysymys (kysyi nimim. Rea_Listi 2.6.2015 21:06), johon varmasti tiedät vastauksen mutta johon ilmeisesti unohdit vastata: Ja kuinka monta sataa parkkipaikkaa onkaan tullut nykyaikaisiin ja moderneihin parkkihalleihin lisää? Pidetään aikajänteenä tuo valitsemasi 30 vuotta.

        Nimimerkki "meni.jo" päätti poistua keskustelusta paljastamatta ainutlaatuisia tietojaan. Harmi.


    • rfdsfsd

      Kaikki parkkipaikoista valittajat voitaisiin laittaa laihdutusleirille. Varsinaisista liikennejärjestelyistä en tiedä keskustassa, koska en siellä autoile. Pyöräilyreittejä tulisi ainakin kehittää.

      • pallopäitä-olette

        Pyöräilyreittejä on jo ihan liikaa kun eivät pyöräilijät niillä aja. Sen näkee joka päivä välillä Rautatienkatu-Rongantunneli. Vain vähemmän kuin 1/10 pyöräilijä ajaa pyöräreittiä. Ajetaan jalkakäytäviä ja autotietä mutta ei vahingossakaan sitä mitä kuuluisi ajaa.

        Muualla ajetaan sitten surutta jalkakäytäviä että mihin kummaan niitä erillisiä reittejä tarvittaisiin.


      • rfdsfsd
        pallopäitä-olette kirjoitti:

        Pyöräilyreittejä on jo ihan liikaa kun eivät pyöräilijät niillä aja. Sen näkee joka päivä välillä Rautatienkatu-Rongantunneli. Vain vähemmän kuin 1/10 pyöräilijä ajaa pyöräreittiä. Ajetaan jalkakäytäviä ja autotietä mutta ei vahingossakaan sitä mitä kuuluisi ajaa.

        Muualla ajetaan sitten surutta jalkakäytäviä että mihin kummaan niitä erillisiä reittejä tarvittaisiin.

        Oletko käynnyt katsomassa miten tuo reitti oikeasti menee tuossa? Aivan järjetöntä mutkittelua jos haluaa ajaa sääntöjen mukaan. Tunnelista tullaan samaan suuntaan menevän autotien vasemmalle puolelle, jolloin se joudutaan ensin ylittämään. Tämän jälkeen pitää ylittää poikkitie. Sääntöjen noudattaminen tässä paikassa nimenomaan näyttää ulkopuolisesta siltä, että sääntöjä ei noudateta, koska mennään niin mutkitellen ja järjettömästi. Samalla pitää varoa jalankulkijoita ja kolmion takaa tulevia autoilijoita, jotka eivät välttämättä tajua, että käännyt yhtäkkiä eteen.

        Jos suunnittelijoilla olisi ollut yhtään järki päässä niin olisi tarvinut ylittää vain yksi tie.


      • koetaoppiajotain
        rfdsfsd kirjoitti:

        Oletko käynnyt katsomassa miten tuo reitti oikeasti menee tuossa? Aivan järjetöntä mutkittelua jos haluaa ajaa sääntöjen mukaan. Tunnelista tullaan samaan suuntaan menevän autotien vasemmalle puolelle, jolloin se joudutaan ensin ylittämään. Tämän jälkeen pitää ylittää poikkitie. Sääntöjen noudattaminen tässä paikassa nimenomaan näyttää ulkopuolisesta siltä, että sääntöjä ei noudateta, koska mennään niin mutkitellen ja järjettömästi. Samalla pitää varoa jalankulkijoita ja kolmion takaa tulevia autoilijoita, jotka eivät välttämättä tajua, että käännyt yhtäkkiä eteen.

        Jos suunnittelijoilla olisi ollut yhtään järki päässä niin olisi tarvinut ylittää vain yksi tie.

        ------Sääntöjen noudattaminen tässä paikassa nimenomaan näyttää ulkopuolisesta siltä,----

        Älä sinä sössötä äläkä valehtele. Kun ajetaan jalkakäytävää tai autotietä niin ei se vain näytä rikkomiselta vaan on sitä. Et näköjään erota tuossakaan paikassa mikä on pyörätietä, mikä jalkakäytävää ja mikä autoreittiä. Koeta opetella tunnistamaan noita asioita koskevat liikennemerkit ihan aluksi ja sitten vähän lisää muuta hyödyllistä.


      • ootkylläpelle
        rfdsfsd kirjoitti:

        Oletko käynnyt katsomassa miten tuo reitti oikeasti menee tuossa? Aivan järjetöntä mutkittelua jos haluaa ajaa sääntöjen mukaan. Tunnelista tullaan samaan suuntaan menevän autotien vasemmalle puolelle, jolloin se joudutaan ensin ylittämään. Tämän jälkeen pitää ylittää poikkitie. Sääntöjen noudattaminen tässä paikassa nimenomaan näyttää ulkopuolisesta siltä, että sääntöjä ei noudateta, koska mennään niin mutkitellen ja järjettömästi. Samalla pitää varoa jalankulkijoita ja kolmion takaa tulevia autoilijoita, jotka eivät välttämättä tajua, että käännyt yhtäkkiä eteen.

        Jos suunnittelijoilla olisi ollut yhtään järki päässä niin olisi tarvinut ylittää vain yksi tie.

        Mikä pelle oletkaan, rfdsfsd. Kun pyörä ajaa Postitalon seinän viertä tai pohjoislaidan kerrostalojen edustaa niin silloinko sinun mielestäsi pyöräilijä noudattaa liikennesääntöjä? Ja jos ajaa keskellä menevää pyörätietä niin silloinko ei noudata sääntöjä?


      • meejäbäsinne
        rfdsfsd kirjoitti:

        Oletko käynnyt katsomassa miten tuo reitti oikeasti menee tuossa? Aivan järjetöntä mutkittelua jos haluaa ajaa sääntöjen mukaan. Tunnelista tullaan samaan suuntaan menevän autotien vasemmalle puolelle, jolloin se joudutaan ensin ylittämään. Tämän jälkeen pitää ylittää poikkitie. Sääntöjen noudattaminen tässä paikassa nimenomaan näyttää ulkopuolisesta siltä, että sääntöjä ei noudateta, koska mennään niin mutkitellen ja järjettömästi. Samalla pitää varoa jalankulkijoita ja kolmion takaa tulevia autoilijoita, jotka eivät välttämättä tajua, että käännyt yhtäkkiä eteen.

        Jos suunnittelijoilla olisi ollut yhtään järki päässä niin olisi tarvinut ylittää vain yksi tie.

        "Oletko käynnyt katsomassa miten tuo reitti oikeasti menee tuossa?"

        Minä kyllä olen, asun siinä aika lähellä. Voin sanoa,että puhut täysin sekavia, mee itte kattoon ja opettele tunnistaan muutama liikennemerkki.


      • refdsfsd
        meejäbäsinne kirjoitti:

        "Oletko käynnyt katsomassa miten tuo reitti oikeasti menee tuossa?"

        Minä kyllä olen, asun siinä aika lähellä. Voin sanoa,että puhut täysin sekavia, mee itte kattoon ja opettele tunnistaan muutama liikennemerkki.

        En kovin usein tuosta pyöräile juurikin huonon liikennejärjestelyn takia, mutta olen lähes varma, että kyseisessä paikassa ajetaan juuri mainitsemallani tavalla. Kun tullaan keskustasta päin kohti tunnelia niin sen suuaukolle johtavaa pyöräreittiä ei edes huomaa ellei tiedä sen olevan siinä. Siksi moni lähtee ajamaan autolle tarkoitettua reittiä. Toki tuotakin saa käyttää lain mukaan.


      • rfdsfsd
        ootkylläpelle kirjoitti:

        Mikä pelle oletkaan, rfdsfsd. Kun pyörä ajaa Postitalon seinän viertä tai pohjoislaidan kerrostalojen edustaa niin silloinko sinun mielestäsi pyöräilijä noudattaa liikennesääntöjä? Ja jos ajaa keskellä menevää pyörätietä niin silloinko ei noudata sääntöjä?

        Eikö tuossa mene se kapea pyöräreitti? Sitä varmaan moni käyttää, mutta vastaantulevien pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden takia joutuu varmaankin välillä polkemaan myös jalankulkijoiden puolella.


      • rfdsfsd
        koetaoppiajotain kirjoitti:

        ------Sääntöjen noudattaminen tässä paikassa nimenomaan näyttää ulkopuolisesta siltä,----

        Älä sinä sössötä äläkä valehtele. Kun ajetaan jalkakäytävää tai autotietä niin ei se vain näytä rikkomiselta vaan on sitä. Et näköjään erota tuossakaan paikassa mikä on pyörätietä, mikä jalkakäytävää ja mikä autoreittiä. Koeta opetella tunnistamaan noita asioita koskevat liikennemerkit ihan aluksi ja sitten vähän lisää muuta hyödyllistä.

        Ajoradalla saa kylläkin pyöräillä, joten en tiedä mistä höpötät. Tuossa kohdassa ajetaan juuri noin kuin mainitsin, joten käy itse tarkistamassa ennen kuin nolaat itsesi julkisesti.


      • sikailijoille-suutkiinni
        refdsfsd kirjoitti:

        En kovin usein tuosta pyöräile juurikin huonon liikennejärjestelyn takia, mutta olen lähes varma, että kyseisessä paikassa ajetaan juuri mainitsemallani tavalla. Kun tullaan keskustasta päin kohti tunnelia niin sen suuaukolle johtavaa pyöräreittiä ei edes huomaa ellei tiedä sen olevan siinä. Siksi moni lähtee ajamaan autolle tarkoitettua reittiä. Toki tuotakin saa käyttää lain mukaan.

        -----En kovin usein tuosta pyöräile juurikin huonon liikennejärjestelyn takia---

        Elä houraile äläkä aina syytä toisia kun vika on itsessä. Siinä on aivan selvät järjestelyt mutta näkyy olevan pahasti vikaa tamperelaisen pyöräilijän korvien välissä. Aina syyttämässä toisia kun itse ajaa kuin pullopersesika.


      • tunnenlaittäysin
        rfdsfsd kirjoitti:

        Ajoradalla saa kylläkin pyöräillä, joten en tiedä mistä höpötät. Tuossa kohdassa ajetaan juuri noin kuin mainitsin, joten käy itse tarkistamassa ennen kuin nolaat itsesi julkisesti.

        ----Ajoradalla saa kylläkin pyöräillä, joten en tiedä mistä höpötät.----

        Ei muuten saa silloin kun vieressä on erillinen pyörätie. Ja tässä paikassa on joten sitä on ajettava. Ei siis ajoradalla eikä reunoilla olevilla jalkakäytävillä.


      • voiräkäteitä
        rfdsfsd kirjoitti:

        Eikö tuossa mene se kapea pyöräreitti? Sitä varmaan moni käyttää, mutta vastaantulevien pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden takia joutuu varmaankin välillä polkemaan myös jalankulkijoiden puolella.

        -----vastaantulevien pyöräilijöiden ..... takia joutuu varmaankin välillä polkemaan myös jalankulkijoiden puolella.-----

        Pyörätiellä on vastaan tulevia pyöräilijöitä. Se kuuluu pyörätien luonteeseen, että sitä ajetaan molempiin suuntiin eli on vastaantulijoita.

        Voi räkä teidän tamperelaispyöräilijäin aivoituksia. Kuka teitä kestää, ei kukaan.


      • rfdsfsd
        sikailijoille-suutkiinni kirjoitti:

        -----En kovin usein tuosta pyöräile juurikin huonon liikennejärjestelyn takia---

        Elä houraile äläkä aina syytä toisia kun vika on itsessä. Siinä on aivan selvät järjestelyt mutta näkyy olevan pahasti vikaa tamperelaisen pyöräilijän korvien välissä. Aina syyttämässä toisia kun itse ajaa kuin pullopersesika.

        Selvä ja toimiva eivät välttämättä ole kaksi samaa asiaa. Kyllähän tuossa tietää miten pitää mennä, mutta toinen kysymys onkin, että onko tuota sääntöä kovinkaan järkevä noudattaa.


      • rfdsfsd
        voiräkäteitä kirjoitti:

        -----vastaantulevien pyöräilijöiden ..... takia joutuu varmaankin välillä polkemaan myös jalankulkijoiden puolella.-----

        Pyörätiellä on vastaan tulevia pyöräilijöitä. Se kuuluu pyörätien luonteeseen, että sitä ajetaan molempiin suuntiin eli on vastaantulijoita.

        Voi räkä teidän tamperelaispyöräilijäin aivoituksia. Kuka teitä kestää, ei kukaan.

        Joissain paikoin pyörätie on aivan liian kapea, jotta sitä voisi oikeasti ajaa kahteen suuntaan. Etenkin rautatietunnelin jälkeinen pyörätienpätkä on turhan kapea jopa yhdelle ja kahta siinä ei mahdu ajamaan kuin peräkkäin.


      • refdsfsd
        tunnenlaittäysin kirjoitti:

        ----Ajoradalla saa kylläkin pyöräillä, joten en tiedä mistä höpötät.----

        Ei muuten saa silloin kun vieressä on erillinen pyörätie. Ja tässä paikassa on joten sitä on ajettava. Ei siis ajoradalla eikä reunoilla olevilla jalkakäytävillä.

        Kannattaa lukea sitä lakia uudestaan. Pyörätiestä huolimatta ajorataa saa käyttää esimerkiksi jos se on reittivalinnan kannalta järkevämpää. Käytännön esimerkiksi voisi ottaa tilanteen, jossa liittyy ajoradalta toiselle tielle, jonka varressa onkin pyörätie. Pyörätie on toisella puolella tietä kuin mistä liityt ja loivennuksia ei ole heti sillä kohtaa. Tällöin saa ajaa ajoradalla ja liittyä pyörätielle kun tulee sellainen tienhaara, josta sinne pääsee.


    • pingviini49

      Mitä keskustassa asuva tekee autolla,käy mökillään,meidät kauem
      pana asuvat ovat karkoitettu keskustasta,ennen h kadun sulkemista
      kävin h kadun liikkeissä,but not no more.Korjaan keskustan liikkeissä
      Parkkimaksut pilvissä,Lisää asiakkaita peltomarketeille,osingot har
      voille.

      • pellollaonkivaa

        Ei voi tulla keskustaan kaupoille kun ei niihin pääse sisään autolla ajaan. Peltomarketeissahan voi onneksi autoilla siellä hyllyjen välissä ja kerätä tavarat suoraan takakonttiin.

        Peltomarketeilla ja pelloilla onkin yksi yhteinen piirre, lumisateen jälkeen marketin parkkipaikka ei eroa vastakynnetystä pellosta mitenkään. On se niin kivaa lykätä kärryjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe