kitisenkö turhaan?

tylsistyn

Tilanne siis tämä. Elämme mieheni,lapseni ja koiran kanssa ihan "normaalia" perhe-elämää. Olen itse kohta 27 ja ukko minua 2 vuotta nuorempi ja lapsi minulla on edellisestä suhteesta ja hän on 3v. Taloudessa tilanne että jouduin nyt hiljakkoin lopettamaan työni ja aloitan uudelleen kouluttautumisen (sairauden vuoksi). Mieheni käy töissä ja minä nyt sitten hoidan kodin,koiran ja lapsen. Laskut ja kaikki maksut hoidetaan yhdessä. Jopa mieheni osallistuu lapseni kuluihin lapsen oman isän ja minun lisäksi. "Ongelmaksi" tuntuu muodostuneen vain se että mielestäni mieheni ei huomio minua tarpeeksi.. Ei hän muista minua milloinkaan esim. Joulu,syntymäpäivä,äitienpäivä jne.. Iskee vain rahaa välillä käteen tai tilille ja tuumaa että "osta itelles jotai kivaa tai lähe vähä ulkoilee tai käytä mihin vain, koska minä en sinulle mitään osta".. Onko väärin toivoa että joskus saisi yllättyä että toinen muistaisi jollain lahjalla,veisi syömään tai elokuviin tai jotain ihan vain minua ajatellen?? Vai onko se vain huomiota työntää rahaa kouraan ja antaa minun tehdä mitä vain?? Kuulostaa kyllä niin turhalta tää minun kitinä näinki "turhasta" asiasta kun muuten kaikki on hyvin.. Tuntuu vaan niin tylsältä kun ei ikinä pääse yllättymään mistään :(

13

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikääneiriitä

      Huoh...first world problems...

    • tylsistyn

      Ei ehkä ole mikään suurin ongelma tämä kyllä. (varsinkin kun elin helvetillisessä narsisti suhteessa ennen tätä 7vuotta). Mutta välillä on hyvin yksinäistä kun lapsi ei ole kotona ja mies vaan tunkee rahaa jotta voin itseäni viihdyttää ja nimen omaan ilman häntä :( ei siis yhteistä tekemistä lainkaan. Hän ennemmin vaan töiden jälkeen makaa ja viikonloppuna tapaa yksin ystäviä.

      • hemmotellutmunkkihuulet

        "mies vaan tunkee rahaa jotta voin itseäni viihdyttää "

        Voi kettu -- on sulla kovaa.
        Siis ku vertaa sun tilannetta esim noihin pakolaisiin joista useimmat on menettäneet kaiken.


    • hoit_su

      Kyllähän tuo turhaa kitinää onkin. Minunkaan mieheni ei muistanut, synttäreitä, hääpäiviä yms. Jotkut ihmiset ei vaan paina noita mieleensä, ei se ole tarkoituksellista, eikä siitä kannata vetää herneitä nenäänsä. Minä ratkaisin sen niin, että kun tuli esim. 15-vuotishääpäivä, niin varasin hotellin ja sanoin että nyt lähdetään. Omista synttäreistäni muistutin muutamaa päivää ennen, mutta jos unohti niin en siitä mieltäni pahoittanut.

    • Jmokka

      Ei ole turhaa kitinää, vaan oma toive. Voit sanoa selvästi ja suoraan miehellesi, että on tosi ihanaa, että olet avokätinen ja huomioit näin, se tuntuu kivalle. Minulle on kuitenkin vielä tärkeämpää, että teemme välillä yhdessä jotain, tai että yllättäisit minut jollain itse ostamallasi lahjalla.
      Sitten ehdotat jotain konkreettista, mitä haluaisit mielummin hänen kanssaan tehdä.

      Omat tarpeet pitää tuoda esiin selkeästi. Mitä suoremmin ja selkeämmin, niin mieskin helpommin ymmärtää. Jos on rautalankamiehiä, niin sitten sanot konkreettisesti, että vaikka kerran kuussa haluan että teemme jotain. Jotkut ihmiset ovat sellaisia, että heidän on oikeasti myöskin vaikea keksiä yllätyksiä tai lahjoja, eli se saattaa olla joskus niin, että voit ilmaista oman tarpeesi, mutta toinen ei vain osaa vastata siihen, ja sitten siihen on tyytyminen.

      Ajan viettäminen yhdessä ei ole mielestäni parisuhteessa millään lailla suuri tai liika vaatimus, joten sen pitää järjestyä. Tekemisen pitäisi kuitenkin olla riittävän mielekästä kummallekin. Mutta neuvo: ehdota konkreettista, älä odota, että toinen keksii jotain, jos ei ole sen tyyppinen ollut tähänkään asti.

    • oppeliini1

      "Onko väärin toivoa että joskus saisi yllättyä että toinen muistaisi jollain lahjalla,veisi syömään tai elokuviin tai jotain ihan vain minua ajatellen"

      Et kuulosta toimintakyvyttomältä. Pystyt hoitamaan talouden omin avuin, pystyt liikkumaan omin avuin! Miksi odotat että miehesi pitäisi "viedä" sinua mihinkään?! Miksi et ITSE suunnittele kahdenkeskistä aikaa miehesi kanssa ja siten "vie" miehesi elokuviin, päivälliselle, kävelylle? Antaahan hän sinulle täydet vapaudet kuinka käyttää hänen rahaansa!

      Näytä että sinä arvostat hänen panostaan kodin ylläpitäjänä myos! Kyllä hänkin joskus haluaisi kuulla kiitosta ja seläntaputusta!

      Eikohän tuo toisen huomiointi ole kaksisuuntaista? Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

      Tietysti jos sinä huolellisesti ja harkiten haluat saada täysin tyhjästä ongelmia, sehän onnistuu loistavasti! Noin käy kun kaikki on liian hyvin eikä sitäkään osata arvostaa.

    • tylsistyn

      Kiitos kaikille vastauksista :) minä tosiaan voin tehdä alotteen itsekkin ja niin myös tein. Ostin meille eilen veneen, sillä kalastus ja luonnossa liikkuminen on kesäisin meille tärkeää. Nyt sitten ollaan yhdessä suunniteltu mitä pitää vielä veneeseen laittaa,milloin lähdetään ensi kertaa vesille ja heitetty huulta kuinka voimme nyt yhdessä paeta vaikka saareen lemmenlomalle aina vapailla :)

    • 9845621

      Kyllä kitiset ihan turhasta. Loppujen lopuksi sinulla tuntuu olevan todella hyvä elämänkumppani tällä hetkellä. Ole onnellinen siitä mitä sulla on.

    • älökljkhljgjfdsz

      Minä kyllä ymmärrän, että yhteisen tekemisen puute rassaa varmasti. Jos kyse olisi vain siitä, että miehesi ei anna sinulle lahjaa jouluna/synttärinä, vaan on niin fiksu, että antaa rahaa ja käskee hankkia sillä, mitä itse haluat/tarvitset, sanoisin, että täysin turhaa kitinää. Yhteistä aikaa ja tekemistä kuitenkin jokainen parisuhteessa kaipaa, joten siltä osin et kitise turhaan. Kerro miehellesi, mitä toivot, ajatuksia hän ei osaa takuulla lukea.

    • olikohanihantottakaan

      Aika isoja tippejä hän sinulle tunkee, jos tuosta vain veneen ostaa päräytät...

    • KummaaSeOn

      MInulla kului näin miehenä avioliitossamme yli 10 vuotta tajuta että monille naisille nimenomaan se ajatus on tärkein, ei muistamisen tai lahjan kalleus.
      Vaimoni on ihan silminnähden ilahtunut enemmän muutaman kympin arvoisesta nappiin osuneesta lahjasta kuin vaikka satojen eurojen lahjakortista tai matkasta joka on sovittu etukäteen tulevaksi jonain suurempana merkkipäivänä.
      Näin se vain menee ja siihen pitää miehen tyytyä vaikka se lahjan keksiminen välillä hankalaa onkin...

    • MikäänEiTunnuRiittävän

      Toisielle naisille lahjat on tärkeitä, toiselle vaivaannuttavia. Varmaan hankalaa olle mies....

      Mutta kommenttina aloitukseesi muutama asia
      - paras lahja (ja henkilökohtainen) on se, että mies osallistuu lapsesi elastumenoihin (itse en kokisin tuon kummallisena, koska elatus kuuluu vanhemmille)
      - miksi kumppanisi muistaisi sinua äitienpäivänä? Tuossa olet kyllä itsekäs. Äitienpäivänä tehdään/ostetaan kortti omalle äidille tai autetaan omaa lasta kortin tekemisessä. Äitienpäivänäsi saat tervehdyksen lapseltasi, jossa häntä avustaa lapsen isä
      - miehesi haluaa antaa sinulle omaa aikaa, koska äidit niin monesti kaipaavat sitä. JOs et halua omaa aikaa, kerro se.

      • äitipuoliöiti

        Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen kohdannut lähes vastakohtani. Ajattelen asioista hyvin eri tavalla kuin sinä! Hurjaa miten eri tavalla asiat voikaan nähdä.

        Ensinnäkin mielestäni perheen lasten elatus kuuluu perheelle. Riippumatta siitä, kumman lapsia perheessä on. Jos jostain lapsesta saadaan elareita, ne lisätään siihen kassaan, jos lapsen kuluja maksetaan. Jos jostain lapsesta maksetaan elareita, ne vähennetään perheen kassasta. Perhe on tiimi. Jopa niissä perheissä, joissa vanhemmilla on ns. omat rahat, lasten kulut on usein syytä tasata vanhempien välillä. Kuitenkin esimerkiksi tarhamaksuihin vaikuttaa molempien samassa taloudessa asuvien aikuisten tulot yms. Ja kaikilla perheen lapsilla on oltava oikeus samantasoiseen ylläpitoon. Itse ainakin huolehdin niin omien kuin miehenkin lapsen vaatehankinnoista yms. Sen sijaan synttärilahjojen yms osto kaikille perheen lapsille on miehen hommia. Muut tasaiset kulut jaamme '(eli maksettavat elarit sekä tarhamaksut.) Vaikka vain toisella meistä olisi lapsia, niin silti homma hoidettais yhdessä. Mielestäni perhe toimii niin! Muussa tapauksessa kyseessä ei ole perhe, vaan kämppikset. Ja ne jotka kokevat, että eivät halua maksaa "toisen ihmisen lapsista", niin heidän ei tarvitse perhettä perustaa sellaisen kumppanin kanssa, jolla on jo lapsia. Ne lapset kun olisivat osa uudenkin kumppanin perhettä.

        Toisekseen jos minun exäni auttaisi lastani äitienpäiväkortin teossa tai muutoin muistaisi minua äitienpäivänä, minua todellakin vaivaannuttaisi... Apua! Samoin jos mieheni exä alkaisi vääntämään minun miehelleni lapsen kanssa jotain isänpäivämuistamisia... Kyllähän se on niin, että minä autan meidän perheen lapia isänpäivämuistamisen suhteen, ja mieheni auttaa meidän perheen lapsia äitienpäivämuistamisen suhteen. En TODELLAKAAN haluaisi, että kummankaan exä alkaisi puuttumaan asiaan, joka ei hänelle kuulu. Meillä on molemmilla hyvinkin asialliset välit exien suuntaan, eli mitään riitoja ei ole, mutta joku raja sentään yksityisen perhe-elämän suuntaan on. Tämä yksi niistä.

        En ole tiennyt, että äidit monesti kaipaavaty erityisen paljon omaa aikaa. Ainakin minä ja omas ystäväpiirini kaipaa äiteinä enemmän parisuhdeaikaa. Se on toki totta, että omista toiveista kannattaa puhua ääneen. Mutta hämmentävää, että joku kuvittelee oman ajan olevan yleensä naisille parisuhdeaikaa tärkeämpää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe