Olkaa varovaisia

Paade1993

Lomailin tuossa taannoin Espanjassa. Neljän poikaporukassa oltiin. Illalla kaupungissa liikkuessa kyllä matkan varrella oli kaikenlaista kauppiasta. Tarjottiin mm. huumeita tai mitä ne sitten lopulta olikaan. Olkaa varovaisia ja alkaa missään nimessä ostako niitä. Voi käydä muuten hullusti. Voipi olla viimeinen reissu, pahimmassa tapauksessa.
Tässä esimerkki: Oltiin menossa erään ravintolan jonoon. Jonossa seisoskellessa alkoi ravintolan oven edessä tulleelta paikalliselta nuorelta jannulta tulla silmillä merkkiä ja vihjailua ja sitten se kuiskasi korvaan liudan eri huumeita. Ei kiitos!

Seuraavana iltana..ja seuraavana samaa tavaraa kaupattiin, mutta eri kauppiaat.
Sanoin kavereille, että aika vapaasti täällä niitä kaupataan...
Vielä kerran olkaa kaikkien katukauppiaiden kanssa varovaisia ja kieltäytykää rohkeasti, mutta kohteliaasti.

22

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedoksiVain

      Suomessa valtion hallinnoimassa monopoliassa Alko nimeltään myydään nestemäistä huumetta joka on vaarallisempaa elimistölle kuin Marihuana joka on monissa maissa laillistettu. Käytetään myös lääkkeenä esimerkiksi nivelreumaan.

      • niinsaattas

        - jos valtio sais veroa marihuanasta


    • oppeliini1

      Kiitos varoituksesta! Noista ei koskaan tiedä mitä pillerit sisältävät. Puhtaat huumeet ovat jo tarpeeksi paha sinäänsä, niihin kun vielä sekoitetaan vaarallisia täyteaineita (maksimoiden profiittia), onkin myrkkykeitos valmis.
      Mutta tuonhan jokainen vähääkään valveutunut tietää.

    • Matkamiesmaanvaan1

      Miksi ette kertoneet kaupunkia? Luulempa, että se on verovapaalla alueella sijaitseva kaupunki? Jokaisen turistin pitää ilmoittaa tarkka häiriötapahtuma oppaalle suullisesti tai textarilla, vaikka jälkikäteen suomesta matkatoimistoon! Joka ikinen tilanne. Myös sosiaalisessa mediassa asiasta puhuminen saa espanjan matkailuviranomisiin vipinää. Samoin, jos huorat ahdistelee kadulla. Siellä verovapaalla alueella huorat on vähentyneet katukuvasta, kun monet turistit on valittaneet oppaille. Ne kävi kiinni vaatteisiin/rinnuksiin ja yritti vielä viedä lompakot. Toivottavasti saadaan ne huumekauppiaatkin pois katukuvasta. Lisäksi siellä häiritsee ne huorabaarien sisäänheittäjät, jotka on kokoajan kimpussa häiritsemässä. Kukanut haluaa mennä aidsisia herpes- huoria katselemaan.

      • kariaalto

        Oppaalle? Käykö ihmiset vielä vuonna 2015 jollain järjestetyillä reissuilla? Luulin että 80-luku meni jo


      • maallaAsuvattarvitsee
        kariaalto kirjoitti:

        Oppaalle? Käykö ihmiset vielä vuonna 2015 jollain järjestetyillä reissuilla? Luulin että 80-luku meni jo

        Uusavuttomat jotka kauhistelevat kaikkea mikä on erillaista kuin Suomessa tekevät yhä pakettimatkoja. Tarvitsevat apua joka asiassa kuten pankkiautomaatilla asioidessa.


      • maailmalla.oltu
        kariaalto kirjoitti:

        Oppaalle? Käykö ihmiset vielä vuonna 2015 jollain järjestetyillä reissuilla? Luulin että 80-luku meni jo

        Kuulepas kun vielä on ihmisiä, joilla on varaa ja halua maksaa tietyistä palveluista. Nämä ihmiset käyttävät aikansa muuhun kuin matkan järjestämiseen ja määränpäässä toilailuun.

        Itse olen matkustanut paljon sekä täysin omatoimisesti että valmismatkoilla. Molemmilla on tarkoituksensa, hyvät puolensa ja puutteensa myös.

        Kasva ja kehity sinäkin näkemään muutakin kuin oma kapea maailmasi.


      • näinSeOn
        maailmalla.oltu kirjoitti:

        Kuulepas kun vielä on ihmisiä, joilla on varaa ja halua maksaa tietyistä palveluista. Nämä ihmiset käyttävät aikansa muuhun kuin matkan järjestämiseen ja määränpäässä toilailuun.

        Itse olen matkustanut paljon sekä täysin omatoimisesti että valmismatkoilla. Molemmilla on tarkoituksensa, hyvät puolensa ja puutteensa myös.

        Kasva ja kehity sinäkin näkemään muutakin kuin oma kapea maailmasi.

        Kysymys ei ole varallisuudesta vaan vapaudesta kulkea minne itse haluaa. Katsella nähtävyyksiä niin kauan kuin itse haluaa. Ei kulkea jonossa matkaoppaan perässä.
        Mutta taidat tarvita apua hotelliin sisään kirjautumisessa ja hotellille löytämisessä. Jokaisesta kaupungissa maailmassa on esitteitä saatavilla kohteessa jossa olet ja voit itse päättää oman aikataulun milloin menet ja milloinkin.
        Kuka haluaa olla sidottu matkanjärjestäjän aikatauluihin kuka taas ei.


      • TyttiHki
        maailmalla.oltu kirjoitti:

        Kuulepas kun vielä on ihmisiä, joilla on varaa ja halua maksaa tietyistä palveluista. Nämä ihmiset käyttävät aikansa muuhun kuin matkan järjestämiseen ja määränpäässä toilailuun.

        Itse olen matkustanut paljon sekä täysin omatoimisesti että valmismatkoilla. Molemmilla on tarkoituksensa, hyvät puolensa ja puutteensa myös.

        Kasva ja kehity sinäkin näkemään muutakin kuin oma kapea maailmasi.

        Kuinka paljon aikaa kuluu lentojen varaamiseen? Vastaus pari minuuttia. Kuinka kauan menee hotellin varaamiseen? Vastaus hieman kauemmin, koska hotelleja enemmän kuin matkatoimistoilla. Mutta kun osaa käyttää esimerkiksi booking comia ruksaa sivulta sen mitä haluat hotelista saavasi kuten aamiainen uima- allas,parveke ym ja jättää ruksaamatta kokoustila parturi/kampaamo ym turhakkeet. Näin löydät varmasti itseäsi tyydyttävän hotellin.
        Katsoin juuri tänään kuukauden matkaa Thaimaahan. Matkatoimiston halvin hinta 2460€ .Omatoimisesti 1520€ sama hotelli. Ja taksihan ei maksa kuin 35€ tuohon lisäksi. Kyse on huone yhdelle


      • maailmalla.oltu
        näinSeOn kirjoitti:

        Kysymys ei ole varallisuudesta vaan vapaudesta kulkea minne itse haluaa. Katsella nähtävyyksiä niin kauan kuin itse haluaa. Ei kulkea jonossa matkaoppaan perässä.
        Mutta taidat tarvita apua hotelliin sisään kirjautumisessa ja hotellille löytämisessä. Jokaisesta kaupungissa maailmassa on esitteitä saatavilla kohteessa jossa olet ja voit itse päättää oman aikataulun milloin menet ja milloinkin.
        Kuka haluaa olla sidottu matkanjärjestäjän aikatauluihin kuka taas ei.

        Saat uskoa, että olen matkaillut sen verran paljon maailmalla ja selviytynyt mutkikkaistakin tilanteista, joten hotelliin kirjautuminen sisään ja ulos onnistuu. Paljon on kokemusta siitäkin. Kielitaitoa on todennäköisesti enemmän kuin sinun sönkköenglantisi.

        Myös valmismatkoilla olen liikkunut mieleni mukaan omaan tahtiini minne haluan. Satun vain mielelläni joskus ostamaan koko paketin yhdellä klikkauksella. Tarvittaessa myös kaiken peruuttaminen onnistuu yhdellä yhteydenotolla.

        Eikä yhtään pidä halveksia niitäkään, jotka puutteellisen kielitaidon ja kokemattomuuden vuoksi valitsevat valmismatkan. Se on silloin järkevästi tehty.


      • kaupunkilainen.kommentoi
        maallaAsuvattarvitsee kirjoitti:

        Uusavuttomat jotka kauhistelevat kaikkea mikä on erillaista kuin Suomessa tekevät yhä pakettimatkoja. Tarvitsevat apua joka asiassa kuten pankkiautomaatilla asioidessa.

        "Uusavuttomat jotka kauhistelevat kaikkea mikä on erillaista kuin Suomessa tekevät yhä pakettimatkoja. Tarvitsevat apua joka asiassa kuten pankkiautomaatilla asioidessa."

        Mistä sinä tiedät kuka ja millainen ihminen ostaa pakettimatkan, ellet itse pakettimatkoja tee?


      • asiaaaan

        Kyllä tuo huumeista varoittaminen on ihan asiallista, turhaa huumeiden puolustamista!!. Ne voi kaupitella vaikka mitä p.skaa...Älkää taas aloittako tuota paketti - omatoimimatkajankutusta.


      • matkamaija
        näinSeOn kirjoitti:

        Kysymys ei ole varallisuudesta vaan vapaudesta kulkea minne itse haluaa. Katsella nähtävyyksiä niin kauan kuin itse haluaa. Ei kulkea jonossa matkaoppaan perässä.
        Mutta taidat tarvita apua hotelliin sisään kirjautumisessa ja hotellille löytämisessä. Jokaisesta kaupungissa maailmassa on esitteitä saatavilla kohteessa jossa olet ja voit itse päättää oman aikataulun milloin menet ja milloinkin.
        Kuka haluaa olla sidottu matkanjärjestäjän aikatauluihin kuka taas ei.

        Et oo tainnut paljon matkustella ? Jos ostat matkan matkatoimistosta, niin se ei tarkoita sitä, että kuljet jossakin laumassa kaikkien niiden kanssa jotka tulivat samaan lomakohteeseen lomalle. En oikein tiedä mikä minua sitoisi etten voisi vapaasti kulkea lomani ajan ja katsella niitä nähtävyyksiä juuri niin kauan kun haluan. Voin vapaasti vuokrata itselleni kulkupelin millä kuljen paikasta A paikkaan B. Tiedoksi sinulle, että turisti koneessa viereesi saattaa istua henkilä joka on yllätys yllätys ostanut vain pelkät lennot kun aika usein sieltä matkatoimiston kautta saa ne lennot paljon halvemmalla kuin netistä surffaten. Ei kannata olla aina ne laput silmillä ja olla vain on off asennossa. Matkailu avartaa joten ei muuta kun kaikki maailmalle ja avartamaan sitä maailman katsomusta.


      • kaikentietävälle
        kaupunkilainen.kommentoi kirjoitti:

        "Uusavuttomat jotka kauhistelevat kaikkea mikä on erillaista kuin Suomessa tekevät yhä pakettimatkoja. Tarvitsevat apua joka asiassa kuten pankkiautomaatilla asioidessa."

        Mistä sinä tiedät kuka ja millainen ihminen ostaa pakettimatkan, ellet itse pakettimatkoja tee?

        Ja ikää on?


      • kaupunkilainen.kommentoi

        Ikää on yli 60! Lomamatkoja ja muita matkoja ulkomaille takana pari sataa. Matkakokemusta on 1970-luvulta asti. Myös asumista ja opiskelua ulkomailla kolmessa eri maassa kuuluu omiin kokemuksiin.

        Kaikkea en väitä silti tietäväni, mutta yhtä ja toista kumminkin. Sinä varmaan tiedät kaiken?

        Mihinkään huumejuttuihin en ole ottanut kantaa enkä ole sellaisten asioiden kanssa joutunut tekemisiin.


    • stokkis3

      Täällä idiootit tulleet näköjään kommentoimaan omatoimimatkojen puolesta. Ei voi kuin nauraa. Joo olehyvä vain. Maksa siitä matkastasi 1500 euroa :D Tiedoksi vain teille retardeille, jotka ostatte erikseen lentonne ja hotellinne. Esim. minä sain tyttöystäväni kanssa valmismatkan rantalomalle aika v*tun paljon halvemmalla kuin erikseen ostettuna. Tsekattu on hotels.com, momondo, booking.com, trivago, etc etc etc. Puhumattakaan lennoista.

      • enmaksaturhasta

        Taisi jäädä edullisin tsekkaamatta!! Norskilta suorat lennot edestakaisin n. 155e ja hotellit alk. 12e/huoneisto. Varasin juuri n. 17e/hlö/vrk puolihoidolla, Mallorcan itärannikolta edullisen loman. Shuttle kuljetus alle 20e meno - paluu kentälle.
        Ei millään matkanjärjestäjällä ole tuohon hintaan tarjolla lomia. Olen lomaillut ennenkin samalla kaavalla ja lomat on olleet mielenkiintoisia, kun voi halutessaan vaihtaa kohdetta ja hotellia oman maun mukaan!!!


    • stokkis3

      Haha, näytä mulle kuule se "hotelli", jossa Mallorcalla 17e/yö tai edes lähelle? Ei saatana mikä trolli. Niin no tietenkin, okei, nyt ymmärrän. Jossain sillan alla majailet ja puolihoidoksi luulet sitä, kun kerjäläinen tulee leipomaan turpaan. Uimaankin varmaan pääset, viereiseen ojaan.

      • enmaksaturhasta

        Rauhoitu! Hotelli on Cala Bonassa nimeltään Moreyo. Hinnat on hiukan jo nousseet varaukseni jälkeen, kuten on tapana käydä, jos hotelliin tehdään useita varauksia pienellä aikavälillä. On vaatimaton, mutta saanut loistavat arviot ja on paljon vakikävijöitä. On muuten vaikka millä mitalla saman hintaluokan hotelleja tarjolla ympäri Mallorcaa. Ota silmät käteesi, osaat itsekin näköjään käyttää nettiä, katsele, äläkä ala täällä aukomaan olemattomia!


      • milläs_menet
        enmaksaturhasta kirjoitti:

        Rauhoitu! Hotelli on Cala Bonassa nimeltään Moreyo. Hinnat on hiukan jo nousseet varaukseni jälkeen, kuten on tapana käydä, jos hotelliin tehdään useita varauksia pienellä aikavälillä. On vaatimaton, mutta saanut loistavat arviot ja on paljon vakikävijöitä. On muuten vaikka millä mitalla saman hintaluokan hotelleja tarjolla ympäri Mallorcaa. Ota silmät käteesi, osaat itsekin näköjään käyttää nettiä, katsele, äläkä ala täällä aukomaan olemattomia!

        Taksillako vai kävellen aiot kentältä mennä sinne peräkylään?


      • enmaksaturhasta
        milläs_menet kirjoitti:

        Taksillako vai kävellen aiot kentältä mennä sinne peräkylään?

        Menen shuttle-kuljetuksella, (jos et ymmärtänyt lukemaasi), jonka varasin hotellivarauksen yhteydessä. Ja kuljetukset on toimineet ok, koska se olisi seuraava piikkityksen aiheesi.
        En tiedä, miksi edes vastailen näihin typeriin heittoihisi. Ehkä siksi, että tästä voisi olla vinkkiä jollekin oikeasti Mallorcan matkaa suunnittelevalle!! Rohkeasti vaan suunnittelemaan omatoimimatkoja Mallorcalle ja muuallekin!


      • ettiennyt
        milläs_menet kirjoitti:

        Taksillako vai kävellen aiot kentältä mennä sinne peräkylään?

        Itse taidat olla peräkylästä. Moreyo sijaitsee Cala Millorin kupeessa, noin 900m, joka on todella vilkas ja suosittu lomakohde. Ehkäpä kannattaisi tutustua paremmin Mallorcan lomakohdevalikoimaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe