pahin tippuminen hepan selästä

ridamursu

Mikä on teijän pahin tippuminen hepan selästä? Ite oon tippunu vaa kerran, mut tippumisee ei kyl kannata lopettaa ridausta! Se tatsastus ope oli vaa vähä tyhmä ku ei käske ny mua tippumisen jälkee takas selkää... mutta en kuiteskaa lopettanu ridaa

60

3003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ponejajuokseelalalal

      Mulla ei oo kyl hirveesti pahoja tippumisia ku oon tippunu vaan 10 kertaa viiden vuoden aikana. ehk pahin jos sitä vois ees pahaks sanoo ni ku tipuin ja jäin kiinni jalustimeen ja raahauduin jonku matkaa mut onneks oli turva jalustin ni se poni ei jyränny mua

    • ratsastajatyttö

      Itse tipuin ponin selästä niskalteen. ei vakavia va,,oja kuin että ihan hitosti sattui niskaan ja aivotärähdys. en lopettanut ratsastusta, päädyin vain vihaaamaan sitä ponia iät ja ajat. ponin nimi on taco. olen ainoa kuka vihaa sitä. en vain osaa ratsastaa sitä. olen tippunut siltä 2 kertaa

    • Hmm. mulla on kaks samanlaista mutta toisessa en voinut jatkaa tuntia.
      Yks poni alkoi pukittaa hirveästi ja olin silloin todella kokematon. Niin lensin leppäkeihänä selästä maahan sain aika pahan tälläin selkään pyörryin hetkeks en pystynyt kunnolla edes kävelee. Kun olin päässyt kotiin tulin vanhempieni kanssa siihen tulokseen, että mun pitää mennä tutkittavaksi niin mentiin, eikä todettu mitään pahaa. Sain vain vahvaa särkylääkettä ja sit lähdettiinkin kotiin. Semmonen oli minun pahin putoamiseni

      • Sen ponin nimi oli Nella


      • Anonyymi

        Mulla ei oo pahia tippumisia en oo tippunu yhtään mulla on oma hevone en ikinä oo tippunu puristakaa kunnolla


        KYSYMYS KÄYTTEKÖ LEPPÄVAARANTALLILLA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei oo pahia tippumisia en oo tippunu yhtään mulla on oma hevone en ikinä oo tippunu puristakaa kunnolla


        KYSYMYS KÄYTTEKÖ LEPPÄVAARANTALLILLA

        TAISII EI OO OMAA SEKOTAN KAIKKI TARKOITIN ETTÄ MEEN SILLA JA SE ON PONI


    • Mimmifani

      Oon tippunut 10 kertaa vuoden aikana (tällä viikolla 5 kertaa) ja pahin oli ehkä mun eka tippuminen kun lensin kädet eellä isolta hepalta ja murtu kädet :/ sit toiseks pahin on varmaa ku tipuin mimmiltä kyljeltee sit mahaltee ja viel selältee ja niskaltee samalla tunnilla ;DD se on hirvee villi pöljä muru <3 ;3 juu se on mun hoitsu se aina on hirveen kiltti mulle mut se jekkuilee aina (huom hoitaessa ainaki kiltti ;DD)

    • oivall

      No jos se nyt tippumiseksi lasketaan (ainakin tulin tyylillä alas) niin kaaduin hevosen kanssa, jäin alle siinä rytäkässä kaksikin kertaa.
      toinen sit kun lensin pää edellä esteseen.

    • pukkiponi

      7 vuoden aikana oon tippunut varmasti yli 50 kertaa (suurin kiitos näistä kuuluu ihanalle pukkiponille, jota hoidin noin 5 vuotta), mutta pahin taisi olla kun menin maastossa omalla 170-säkäisellä suokkiorillani. Säikähti kun joku urpo mopojonne päristeli mutkan takaa hiljentämättä (vauhtia ainakin se 70km/h) kapealla hiekkatiellä. Lensin enemmän ja vähemmän tyylikkäästi puunkantoa päin naama edellä, kulmahammas irtosi ja nenä murtui. Sain kuitenki nopeesti ohjista kiinni, ei onneksi hepalle käynyt kuinkaan. Tallikavereiden ilmeet oli kyllä näkemisen arvoisia kun ratsastin takasin tallille, huuli ja nokka turvoksissa ja koko naama ja takkikin ihan veressä... x)

      • Anonyymi

        Ou nou, hirveetä!😆


    • eao

      Pahin seitsemästä maneesin seinää päin ja pari "vammaa"...

    • Ite oon tipahtanut vaa kaks kertaa ja kauan olen ratsastanu :''D. Mutta pahin niistä oli ehkä (tässä samalla vinkki ;D) tämä.. Olin leirillä ja sain laiskimman ponin mikä ärsytti todella paljon ja kun oltiin kentäl sitte ridaamas nii sitte pysähty. Seiso siinä tumput suorina korvat höröllä katteli mettää päi. Mietinki vähä aikaa et ''Mitäs siel nytki tapahtu :D?'' ja annoin vähän pohkeita mutta ei liikahtanut. Istuin pari sekuntia tekemättä mitään puhuin hieman ponilleni siinä :'D ja annoin pohkeita vahingossa lujaa ja pillastu ja lähti ryöstää. Meni kiitoravii ja siitä alle sekunnissa pompin satulas ku toine menee kiitolaukkaa.. Tipahin seläst voltilla selällee/perseelleni :DDDDD. Tuli kyl pari kyynelt ku säikähin nii kovasti ja heppa sit pysähty toisel puolel kenttää katto ympäriinsä ja ihmetteli varmaa et mihis se ratsastaja nytki jäi. Ravas takas mun luo ja menin takas selkää :DDD. On kyllä tosi laiska mut ihana kyllä on :) <33

    • tallin_kakka

      lensin naamalleni sontaan ja vihaan sitä heppaa jonka nimi on vannu

    • mulla ehkä kun olin alottelija ja piti laukata,niin lensin naama eellä kivikkoon... ja vaikka tässä ei kysytty hauskinta tippumista nii pakko sanoo...ravasin maneesissa iha rauhassa,sit poni lähti sivulla ja vahingossa nojauduin vasmmalle nii satula keikahti XD

    • ponipoika

      Tipuin yhen ponin selästä ku se kompastu laukassa. Olin aika kokematon. Jäin sen alle. Se pysähty mut sen jalka osu mjn kylkeen. Onneks oli turvaliivi. Nousin heti selkään eikä sattunu. Sit seuraavana päivänä khlki oli sairaan kipee.

    • Kahvimaatti

      Mää lensin sillee et katkes kieli ja nielin sen sit hevono astu munille :)

      • Anonyymi

        En usko tätä sori ny vaa


      • Anonyymi

        Kuulostaa vähän....


      • Anonyymi

        Sama


    • moimövaan

      Mä oon ratsastanu suunnilleen 5v enkä oo kertaakaan tippunut :D Mut kai senkin aika joskus tulee....

    • tippujapelle

      No ei mulle kauheen pahoja tippumisia oo tapahtunut. Tää tapahtu noin viikko sitte: olin tosi tosi nuorella hevosella ja me laukattiin. Sitte siltä lähti kenkä ja ilmeisesti osunut takajalkaa ja se sitte säihkähti. Lähti täysillä laukkaa, mutta ei siinä mitään se sitten päätti hypätä vielä sivulle. Tipahdin niin nopeasti, että en edes tajunnut sitä. Nousin takas selkään ja laukkasinkin sen jälkeen. Kypärä piti kyllä uusia.

    • minävaa04

      Poni hankas itteensä puuhun, & ja tipuin betonille ja kamalat haavat ja aivotärähdys

    • Laukkailja

      Tipuin kolmesto yhden tunnin aikana. Kyljelleen, niskoilleen/yläselälle ja hevosen alle, onneks ei potkassu

    • putoilija

      Melkein kahdentoista ratsastusvuoden aikana on (onneksi) harvemmin tullut vastaan tilanteita, joissa olen pudonnut, mutta ehdottomasti pahin tapahtui maastossa. Takana tuleva ratsastaja ei kerta kaikkiaan osannut pidättää hevostaan, joka käynnissä yritti useampaankin otteeseen ravata oman hevoseni ylitse.

      No, neljä vuotias tamma, ensimmäisiä kertoja "turistikäytössä", päätti sitten ensimmäisessä laukassa nousta ensin takajaloille pystyyn ja pukitti sitten. Lensin sellaiset kolme-neljä metriä sivuun polulta selälleni ja aika tärskyhän siinä tuli.

      Uudestaan selkään ja seuraavassa laukassa ihan sama juttu, tosin laskeutuminen oli astetta rankempi, kun pohja oli niin kova. Sen reissun aikana en enää noussut selkään, vaikka mitään kammoa ei jäänyt. Lopputulos oli muutama mustelma ja lievä aivotärähdys.

      Joten muistakaa maastossa pitää turvaväli!

    • tippuja

      Kun menin laukkaa ja satula yhtäkkii vaan luisu sivulle xD onneks oli pieni poni.

    • LentäjäDD

      Mun pahin on varmaan se kun olin ratsastamassa nuorella hevosella, joka sitten laukannostossa laukkasi puol metrii ja peruutti päin aitaa tästä seurasi pystyynouseminen ha pukit. No ei siinä voinut enää takasin nousta koska sain aivotärähdyksen ja ranne murtuman:D
      Sit toinen on ku jäin hevosen alle puomilla... Puomeja oli noin.5 peräkkäin ja hevonen vaan kaatu ja jyräs mut... Ei mitään pahempaa ole sattunut

      Hauskin on varmaan kun tipuin leikkitunnilla 17kertasXD

    • Tääonmunpahinjoo

      Hinauduin alas ravaavan ponin kyydistä

    • Fara

      Mun pahin on kun ratsastin n. 165 cm suokilla, oltiin just menossa pitkänsivun esteelle (kirjainkohdalla M) Ja Hevonen päätti ottaa ja kiertää esteen kovassa laukassa. Meikä lens maneesin seinää päin ja lonkka rikki. 4 kk saikku ja sitten taas hevosen selkään. Tästä on noin kolmisen vuotta ja edelleen ajoittain tuntuu tosipahalta. Esim ihan perus pohkeenväistössä tai avotaivutuksissa tuntuu inhottavalta, varsinkin jos hevoselle pitää antaa isommat avut. Esteratsastuksessa ei ihmeellisemmin enää tunnu, rataa hypätessä joissain kaarteissa välillä taivuttaminen tuntuu pahalta. Se ei siltikään estä minua kisaamasta, ja kuntoutan tätä jalkaa pikkuhiljaa. Nyt talvella siskoni ja äitini on ratsastanut hevostani, kun itse olen pitänyt lomaa. Ei olisi kiva jos tästä jää loppuiän vamma :)

    • Hevoseltatippuja

      Ittellä sellane, et mul oli isoin hevonen joka on kiltti ja sit yks pukkiponi tunnille vaihtoehtona. Ja halusin toki testata sitä pukkiponia:D ja no, lähti pitkän sivun keskellä täpöi kiitolaukkaan ja veti varmaa 10 pukkia ja tipuin suoraan seinää päin ja no tulin sieltä suoraan lonkkaedellä ni osa lonkasta murtu, mä pyörryin, ja aivotärähdys tuli ja ambulanssi tulee hakemaan, olin 5pv lääkäriSä

    • lynn324

      Pahin oli se, kun olin kaverin kanssa metsässä ja just laukkapätkällä mun edestä juoksi joku hemmetin _peura_, ja mä ja mun hevonen molemmat saatiin joku slaagi. Ei muuta ku täyskäännös metsään ja rymistettii kaikki puskat maan tasalle, hevonen puri kuolaimee kiinni ja paniikissa vaa nelisti menemään. Ja mä yritin pysyä selässä. Mut ei menny kauaa ku tipuin siitä vauhdista suoraa sellasta isoa kiveä päin. Yritin ottaa kädellä vastaan mut se meniki vähän pieleen, sattu muuten aika helvetisti. Jäin siihe maahan tekemään vähäks aikaa kuolemaa kunnes kompuroin ylös ja soitin kaverille että voi vittu nyt tais mennä käsi enkä tiiä yhtään mis oon.
      Kaveri oli löytäny mun hevosen jostain ja pian löysin itekkin takasin metsätielle ja ratsastettiin sit takas tallille :D
      Lopuks mentiin ensiapuun. Aivotärähdys, oikee käsi murtunut ja saman käden peukussa kans murtuma :DD Ei jääny kammoa muusta ku ehkä peuroista.

      • Anonyymi

        Voi kamala! Ethän suutu jos vähän nauran sun kirjoitukselle?😉😂


    • Ratsastaja05

      Oon ratsastanu 7 vuotta omilla hevosilla ja oon tippunu varmaan 400 kertaa ku joka päivähän niitä pitää liikkuttaa :D Ei oo koskaan käyny nii et jotain murtuis tai ois tullu aivotärähdys. Onhan sitä itkua tullu, mut ei mitään vakavempaa ku ilmat keuhkoista. Mut älkää syyttäkö hevosia tippumisestanne varsinkaan ratsastuskoulun, koska miltä ite tuntuis juosta tunteja ratsastaja selässä pitkin maneesia/kenttää? Ratsut keksii itelleen viihdettä. Tai sitten ratsastaja ratsastaa hevosen/ponin mielestä huonosti. Varusteissa voi olla jokin huonosti. Ratsua voi häiritä joku tai se muuten vain säikähtää jotain. (Huom! En tällä tarkoita että olisitte huonoja ratsastajia/hevosen käsittelijöitä).

    • EiSattunu

      Oon ratsastanu 6 vuotta ja tippunu kaks kertaa, toine oli ihan eka oli ku hypättii maneesis ja ku kaks meni samaa aikaa mut eri puolil ni mun ratsu sit säikähti ku sillä toisella osu puomiin. Ite en tietenkää ollu mukana jutussa ja tipuin sit sinne jalkoihi ja oli semmone uniikki kavion kuva reidess ;D ei kyllä ees sattunu, ku nauroin vaa :D. Toine oli sit ku ratsastin ekaa kertaa yhtä 5v ku se poni ei oiken ollu laukka - ravi siirtymisen aikana iha hereillä ja kompastu nii tulin kyljellee mut ei sekää sattunu 8D

    • luunmurskaaja

      Pari viikkoa sitten, oltiin vuokraponin kanssa maastossa. Oltiin jo lähellä tallia, kun poni alkoi pukitella ja lähti sen jälkeen ryöstämään. Olin juuri parantunut solisluun leikkauksesta (joka oli mennyt myös tällä ponilla ratsastaessa), joten ajattelin että hyppään alas selästä - etten vain putoasi käteni päälle. Noh, olin jo ehjänä maassa, mutta hevonen ei hidastanut vaan juoksi ylitseni. Sääri- ja pohjeluu siinä meni, tulivat ulos jalasta. Puhelinta ei ollut mukana, joten makasin maassa ja huusin. Puolen tunnin jälkeen läheinen naapuri saapui paikalle ja soitti ambulanssin. Siitä Töölön sairaalaan ja seuraavana aamuna leikkaukseen, sillä jalkaa ei saatu väännettyä enää oikealle paikalleen. Nyt istun pyörätuolissa koko kesän.

      • Anonyymi

        Voi saakeli sentään miten kauheaa!!!:(((


    • Hunhan

      Reilun 8 vuoden ratsastuksen aikana on tullu tiputtu aika monta kertaa.. pahin oli varmaan silloin ku olin jollain 3 - 4 luokalla ja menin talvella yhellä tallin shettiksistä. Laukkailtiin pääty - ympyrällä. Nostetiin aina samasta kohalta ja poni alko ennakoimaan ja kun oli laukan aika, enkä nostanutkaa laukkaa, poni hermostu, heitti kaks jäätävää pukkia joista toisella tipuon vasemmalle olkapäälleni. Jalka jäi jalustimeen ja poni lähti juoksemaan ympäri kenttää minä raahautuen perässä. Puolen toista kierroksen jälkeen sain potkittua jalustimen pois jalasta ja jäin itkemään siihen maahan. Aluksi säikähdyksestä, mutta lopuksi olkapäähänI alkoi sattumaan . Ilmatkin tais mennä pihalle. Hiusmurtuma olkapäähän ja puolen vuoden pelko ratsastaa. Onneksi kuitenkin kapusin aina takasin selkään ja jatkoin ratsastusta :)

    • dressageaddict

      Noh mulla on 8 vuoden ratsastuskokemuksen aikana tullu tiputtua varmaan 100 kertaa, yhtenä päivänä laskinkin että oon tippunu melkee kaikilta tallin hevosilta ainaki kerran:D. Ei kuitenkaa onneks ikinä oo sattunu mitää vakavaa (kopkop). Pahin on varmaa se ku mun liikutusponin kanssa kerran estevalmennuksessa tultiin täysiä päin n. metristä okseria, ja poni jotenki ponnistaessa sekos askeleissa ja rysähti täysiä päin estettä nii että puomi jäi etujalkojen välii ja kaaduttii siitä sitte kuperkeikalla ja jäin jäin ponin alle. Eipä siinäkään sitte onneks käyny mitään, ilmat oli hetken pihalla ja takaraivo tais osua aika napakasti kentän pohjaan. Säikähin kyllä pahasti. Vaikka enemmän kyllä taisin ponin puolesta pelätä ku itteni :D. Paniikissa melkee itkin ku tarkistin että ontuuko se tai onko sillä selässä tai muualla jotai oireita. Kunnossa se oli joten (valmentajan potkimana:D) nousin sit takas selkään ja yritin uuestaa. Kotona sitte iski hirvee päänsärky ja ku käytii kattoo nii lievä aivotärähys siitä sitte tuli. Tulipa pitkä stoori vaikka einy sinänsä ees nii kummallinen juttu ollukkaan:D

    • lottajabeautysama

      mun pahin hepan seläst tippuminen oli kun multa murtu ranne(vasen)
      okei olin mun ponil hyppäämäs esteitä ja kieltäytyi ja tipuin niin et ranne murtu no 6 viikkoo pois ratsasil

    • ipanan880

      kun mursin ranteen kun hyppäsin estettä mut heppa kiel ja lopputulos oli mmurtuma

    • Tippuja

      Ilmansatulaa ravikisoissa aloin oottaa tyhmänä loppukirii ja siitä tasapaino meni ja lensin oikee kyynärpää edellä maahan ja vissiin pyörähdin siin ympäri. Puol minuuttii varmaa istuin kyykys sen jälkeen enkä pystyny puhuu tai nousee ku ope kysy et sattuks sopersin vaa jotai epäselvää et oota. Sit ku pystyin nousee menin putsaa käden koska se oli ihan veressä ja hiekassa. Ei sit loppupelis pahempaa ku käsi mäti ja sattu mut pientähän se oli

    • Ainaheppatyttö

      Olin 18v kun mentiin kahen kaverin kans omilla hevosilla maastoilee. Oli aika kapeahko tie jota mentiin, kun kuului laukaus (oli vissiin linnustuskausi). Hevoset sitte säikky ja lähti laukkaamaan, meikä tippu selästä ja jäi kaikkien kolmen hevosen tallottavaks -__- eipä siinä sit muuta ku kallonmurtuma, kylkiluita poikki ja sen sellast. Mutta silti vielä kuuden vuoden jälkeen kyseinen hevonen omistuksessa ja ratsastus tärkeänä osana elämässä. Peace✌️

      • Anonyymi

        Auts🤕


    • Anonyymi

      Oon tippunut 4 kertaa kerron ne
      1 oli kun olin Vaasassa findyn Tallilla niin menin ilman satulaa yms tunnilla vaan niin se veti pukit kai kun siltä seuraa yks ärsyttävä pikku poni (sattu vähäisten ja peppuun)
      2 tiinantalli este tunti menetin tasa painon esteen jälkeen
      3 este tunti tiinantalli kielsi 10 kertaa ja lopulta tulis alas (selälleen(ns pahin))
      4 tinan talli Soini leiri leikkitunti ilmansatulaa oltiin seuraa johtajaa niin johtaja Tippu niin meidän niidenkö piti
      (Oon lopettanut radan kun ei oo ollut motii)

    • Anonyymi

      Mulla oli kerralla (jos käytte siellä)en niinkään tippunut mutta kun olin alkeiskurssilla tokavikalla tunnilla nii se poni jolla ratsastin alko jotenki pyörii takajaloillaan ku joku hullu ratsasti sen häntään kiinni

    • Anonyymi

      No siis varmaan kun oli siis tosiaan este kisat ratsastin Seba nimisellä Welsh -ponilla, joka ei oo paras este poni! No päästiin 1 yli tosi hyvin 2 tuli vähän pupu loikka enkä saanut korjattua mutta kolmonen meni aivan täydellisesti! Eli siis Lensin! Poni kielsi (äkkiä stoppi ja sivulle) tulin niskoiltenk ja siitä selältwnk ai saat*Ana mun niska.(sori kirl sana) Tai sit toi kun kaaduin mun lempi ponin Kaa ja mun nilkkaa jäi sen alle.. tuli ihan sikana mustelmia ja nilkkaan sattu ihan sika Kaua! Ja sit kans ku tipuim Sebalta . Eli siis olin nostamassa laukkaa ja poni lähti pUkKiLaUkKAsN! (Oikeesti noin sano mun rida ope) pysyin aika kauan kunnes lensin mahalteni ja lähti ilmat pihalle sekä mun käsi vöäntu alle! Käteen tuli vaan pieni täraky varmaan neväjdys tai joku vastaava! Mut joo oon tippunu monta kertaa nii en oikee tiiä 😂 ja hei oli kans kerta ku Tiitus poni pukitti äkkistop ja sivu loikka ja äkkiä käännös menin Ilmansatulaa ja tietysti alas tulin mutta selvisin pää tärskyllä ja pää kivulla! Sori kirjoitus virheet 😚

    • Anonyymi

      Ja sit varmaa kans se ku Tipuim Tiitus nimisestä ponilta🐎 Oltiin maastossa, just kääntymässä sellaiselle hiekka tielle oltiin vielä kovalla sora tiellä! Kävelin puol pitkillä ohjilla rennosti ja poni oli kans rento. Yhtäkkiä poni vissiin säikähti jotai autol tai jotai ja teki sivu loikan, pukitti ja lähti täysiä eteen on en ollu yhtään varautunut joten tipuin kyljelteen🥺 mulle tuli käteen aika iso haava joka loppujen lopuksi puhdistettiin ja laitettiin tuki side, sen verran iso oli 🙋‍♀️

    • Anonyymi

      Mun pahin tippuminen oli kun esteelle tuli huono lähestyminen mutta hyppy onnistui. Esteen jälkeen poni kuitenkin kompuroi ja kaatui. Tulin sieltä sitten jotenki hassussa asennossa alas ja oikea käsi ja solisluu murtui.

    • Anonyymi

      Moi oon 11-vuotias tyttö. No oon ratsastanut vasta yli vuoden ja oon tippunut kahdesti. Eka tippuminen oli shetlanninponilta. Me oltiin semmosella tehtävä jonossa ja se seisominenhan riitti minun ratsulle! Lähti kuule ihan laukkaamaan sieltä kaikkien ponien ohi maneesin koppiin/katsomoon päin, teki äkkipysäyksen ja lensin kaulan yli kädet edellä mahalleen. Ei sattunut muuten kun pari päivää vatsaan ja rintaan, sekä päähän. No sitten se pahempi tippuminen (jossa ei kuitenkaan käynyt hirveen pahasti. Ratsastin isolla toffeen värisellä ponilla, joka oli vielä nuori ja opetteli vielä vähän ratsastusjuttuja. Mutta joo se oli ihan kiva poni, oon menny sillä 3 kertaa. 2 ennen "lentämistä". Mut siis meillä oli laukannostoja puomireitin jälkeen. Laukkasin ponini kanssa pari askelta... Sitten tunsin kuinka ponin kaula meni alas ja peppuni nousi ylös. Poni pukitti. Pysyin selässä vielä pari laukka-askelta ja kuvittelin jo että selviäisin. Mutta ei, poni tekee äkkikäännöksen oikealla (vasen kierros) ja minä en tietenkään ole siinä mukana, joten lennän maneesin seinän ja ponin väliin mahalleen/perseelleen. (Sory kielenkäyttö)😆Ponini meni pukittelemaan toiseen suuntaan, mutta edellämme ollut valkoinen poni lähti laukkaamaan ihan hulluna ja senkin ponin ratsastaja putosi. Sitten minä nousen maasta, persettäni pidellen ja näen että 3 ponia laukkaa ympäri maneesia, no hei tietysti ilman ratsastajia!;) Minun poni saatiin melkein heti kiinni mutta toiset ponit menivät laukkaa ympäri maneesia ainakin pari minuuttia.
      Juu mitä tuosta putoamisesta minulle tuli niin päänsärky, järkyttävä käsikipu 3 päiväksi, pyllykipu illaksi ja rinnan supistuminen... Lensin siis melkein maneesin seinään! Mutta onneksi en.:)

      • Anonyymi

        Lähetitkö ton eilen 21.11.2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetitkö ton eilen 21.11.2022.

        Joo, siis ainakin minä joka kertoi kaksi tippumista ennen sinun viestiäsi. Mitenkä niin?:)


    • Anonyymi

      En oo tippunut kertaakaan ja oon käynytkin ratsastamassa vasta 5 kertaa. Missä tallilla muuten käytte ite käyn varjotallilla vahdolla. Käyn keskiviikkoisin.
      Meen taas huomenna ratsastamaan ja mua jännittää koska en oo ollu kuukauteen ratsastamassa.

      • Anonyymi

        Ei tarttee jännittää, hyvin se menee!👍( Varmaan menikin jo) Minä käyn Tikun puuhevosella, mutta vaihda ehkä kesän jälkeen tallia.🐴 Minäkin ratsastan keskiviikkoisin ja olen ratsastanut yli vuoden. Eli olen yleistunnilla.


    • Anonyymi

      Hei!olin maastossa ponillani karalla.yritettiin hypätä ojan yli.Kara kielsi ja lensin sinne ojaan.mut jos ootte käyny ridakouluilla onko siellä ollu kakkuperinnettä.

      • Anonyymi

        Meillä ei oo kakkuperinnettä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nyt oon tippunut 3. Lensin tänään pillastuneen hevosen selästä käsi edellä, sattui...
      T: sama 11-v tyttö

      • Anonyymi

        Jooh, oon tippunu jo 4 kertaa.😁
        Terv. se sama 11-v tyttö


    • Anonyymi

      Tipuin 2 kesää sitten silleen että ponimeni kuperkeikan ja mulla meni häntäluu rideen edeleen

    • Anonyymi

      No ite oon tippunut niin että story time
      Olin yhdellä varakentällä ratsastamassa mun pnin kanssa poni oli silloin siis tosi nuori eli about 6v päätettiin siinä sitte mennä sellaisia oksereita hyvin pieniä toki ja yhtäkkiä kun ollaan hypätty ponin kanssa noin nelisen kertaa tunnen että poni alkaa jotenkin. Aijoamaan mun alla ja..... Poni lähtee vfiiiuuuu täys kiitolaukkaa kentältä pois jotkut tietysti säikähtävät poni juoksee metsään ja puolittaa ison kova terävän live än eteen j sennän siihen sitte päätä edellä🎉☠️nenästä vuotaa verta tallin omistaja sekä hyvä ystäväni juoksivat paikalle nenästäni oli lähtenyt noin kymmenes osaa irti ja asuttiin tällöin siis en sano missä mutta kypäräkin halkesi ja päähän oli tullut aika iso vekki ja Solis luu murtunut ja pieni aivotärähdys ja hhhhhhhhh mä en voinu sen jälkeen nousta hevosen selkään koskaan en pelkäämään vuoksi vaan koska jalat en kerro mitä niille tapahtuu halvaantuminen ku poni astu niitten päälle ja ääääääääääääööäöäääääääääääähhvhh😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

    • Anonyymi

      Oho

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe