40v miehen ikäkriisi

rakastansattuu

Olen tavannut miehen ja pikku hiljaa tutustunut häneen. Minua kiehtoo aivan valtavasti hänen persoona. Todella miehinen karpaasi mutta erittäin herkkä ja ystävällinen. Täysin ulkonäkönsä vastainen luonne. Ei siis ku...pää. Tai sitten en ole vielä oppinut sitä puolta tuntemaan. Hänellä takanaan pitkä suhde, varmaankin sellainen suuri rakkaustarina joka vaan sitten loppui. Eron jälkeen mies on hakenut paljon naisia ravintoloista ja nyt kun tapasi minut niin sanoo löytäneensä sen mitä on etsinyt. Mies avautui myös että kun täyttää 40v niin alkaa miettimään elämää että se ei olekaan enää vaan loputon aika.
Kuuntelin ja ymmärsin että oliskohan,tässä takana joku kriisi. Mielestäni mies on päässyt erostaan hyvin yli ja senkin jälkeen seurustellut pitkään. Minulle hän tarjosi pelkkää seksisuhdetta jos sitä vain haluan mutta hän haluasi enemmän.
Katsellaan tässä nyt rauhassa mihin tämä menee. Voihan se olla että minä olen sopivasti sitä kaikkea mitä hän on etsinyt. Tai sitte en. Ei vaan huvittaisi alkaa kenekään ikäkriisissä painivan miten nuoruuden haikailujen kohteeksi, itse kun olen häntä jonkin verran nuorempi. Ja tulla jätetyksi.

8

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kriisitön48

      Ensimmäiseksi täytyy onnitella, että olet löytänyt kivan miehen itsellesi. Onko suhteen tila nyt niin hyvä, ettei se mielestäsi voi olla totta?

      Se että mies on tehnyt itselleen selväksi, että 40v on kutakuin puolimatka krouvi elin-iän odotteeseen nähden, ei vielä merkitse mitään kipuilua tai kriisiä aiheesta. Onko hänellä muita "kummallisuuksia", jotka saa sinut epäilemään?

      • appppppp

        Ei ole. Mies vaikuttaa liian hyvältä ollakseen normaali ja ystävällinen. Huonoja kokemuksia itsellä miehistä kautta linjan. Olen kuitenkin päättänyt olla antamatta pelolle valtaa ja katsoa tulevaisuuteen avoimin silmin. Jos sattuu niin se on sitten sen ajan murhe se.
        Olen miettinyt onko kyseessä ns. pelimies. Naisia on ollut ja paljon, mutta toisaalta pelimiehet osaavat kyllä esittää tarvittaessa herkkää poikaa. Ehkä näitä normaalejakin miehiä vaan on.


      • kriisitön48

        Toivottavasti nyt on käynyt vain hyvä säkä, ja ettei lopulta käteen jää Musta Pekka kortti. Toisaalta jos ja kun sinulla on huonoja kokemuksia, niin pitää muistaa, että hän on niihin lähtökohtaisesti syytön. Vasta kun hän antaa aihetta murheeseen on aika sanan parissa.

        Positiivisin mielin eteenpäin, vaikka hiv testiin :-)...


    • Siis noiden sanojen perusteella epäilet, että miehellä on jokin ikäkriisi ja epäröit suhdettanne? Samaan hengenvetoon kuitenkin toteat, että hän on herkkä. Kunhan et vaan itse tekisi miehestä jotain ihan omaa analysointiprojektia.

      Tuo lause voi olla syy, miksi hän on vlmis vakiintumaan. Alkaa tuntea, että ei enää kiinnostaisi niin rellestää.

      Sinua arveluttaa teidän ikäeronne. Harvemmin se noin päin miehelle ongelmaksi tulee, ellei nainen ole esim niin lapsellinen ja naivi, ettei häntä voi päästää ääneen julkisella paikalla.

      • nttntakka

        Eikös se ikäeron arveluttavuus nyt tässä tapauksessa ollut niin että aloittajaa se arveluttaa. Mitä väliä silloin on miten miehiä yleensä arveluttaa tai ei?

        Aloittajalle: Ikäero ja ikäkriisi - minä ottaisin hyvin varovasti, varsinkin kun näin alkaa hälytyskellot soida että tekee mieli kyselläkin muiden mielipiteitä. Toisaalta huomaat että mies olisi sinun makusi mukainen, mutta hänellä on mahdollisesti jokin murrosvaihe elämässä menossa, mikä tosiaan tuossakin iässä helposti tulee, varsinkin kun ei ole vakaa elämänvaihe niin että ainakaan parisuhdeasiat olisivat (vielä) vakaalla pohjalla. Suosittelisin että tutustutte ihan kaikessa rauhassa ja jos se ei miehelle sovi tai ilmaantuu jotain lisää sinua häiritsevää, ota etäisyyttä tai pistä poikki. Jos taas epäröinti väistyy molemmilta, niin anna palaa! Alkuvaihe on aina joka tapauksessa tutustumista.


    • tunnensen

      selvästi lerppakullinarsisti, tuut tuntemaan nahoissas, kun ei kulli pelaa, se on sun syys!

    • kurlautustar

      Mitä lie se ikäkriisi sitten tarkoittaa... Jos se on sitä, että tietyssä vaihetta elämää ymmärtää paremmin, että mitä elämältä haluaa, niin mitä sitten?

      Kuinka suuri on ikäeronne? Minulla ja miehelläni on ikäeroa vain 7v, joten ei paljoa, ja mies on 40 . Minun mies eli lukuisissa lyhyemmissä suhteissa ennen minua, ja sitten vasta minun kanssani nelikymppisenä asettui aloilleen. Hyvä ja sydämellinen mies ollut aina, vaikka hurjan pitkiä parisuhteita ei aiemmin ollutkaan. Valitsi vain tarkkaan, että kenet huolii, ja nuorempana ei ollut kokenut niin suurta tarvetta sitoutua. Se iski sitten vasta iän myötä. Minun kohdalla sitten osui yksiin niin persoona kuin ajankohtakin.

      Ainakin meidän tapauksessa tarina on saanut onnellista jatkoa, hyvin menee nyt vuosienkin päästä. Että en oikein tiedä mitä ajat takaa ikäkriisillä tai mitä pelkäät? Koetko että et riittäisi miehelle enää myöhemmin, koska olet liian nuori? Vai mistä on kyse? Tähänkään on vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedä ikääsi, eikä tunne tapausta. Kenties jos olet 20v, niin huolesi voi olla aiheellista. Mutta jos olet 30 , niin ei ikäerollanne ole merkitystä.

    • totuusluukeri

      Kriisi on tavallinen vaihe elämässä, sen läpikäyminen merkitsee kehitystä, ja onhan se kumma luonne joka välillä ei pysähdy miettimään elämää.

      On parempi että jätät miehen samantien, jos et kestä hänen elämänvaiheitaan.

      Etsi sellainen tyyppi joka ei mieti yhtään mitään, hän ei varmaan kriisiinnykään vaan tupruttaa tasaisesti päivästä toiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe