Psykologia 1 kurssikoe

koeviikkolähestyy

Olisiko jollain antaa mitään vinkkejä? :) Haluaisin pärjätä, mut tuntuu tällä hetkellä aika toivottomalta. Koe on ensiviikon perjantaina, et onneks muutama päivä aikaa harjotella vielä. :)

5

3703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija16

      Lue sitä koealuetta ja tunneilla tehtyjä muistiinpanoja, niin pärjäät!! Jos ei muu opettele se kirja ulkoa niin 10 pitäisi tulla.

    • Eikös psykan ykköskurssilla puhuta oppimistekniikoistakin? Katsopas, löytyisikö itse opiskeltavasta asiasta vinkkejä sen opiskeluun!

      Yksi tekniikka, joka joskus peruskoulussa opetettiin on SSMK: silmäile, syvenny, muistele, kertaa. Tätä itse olen soveltanut kokeisiin lukiessani sillä tavalla, että ensin olen silmäillyt kirjan kappaletta ja muistellut, mitä siinä kerrottin. Sitten olen lukenut kappaleen ja muistiinpanot sekä tämän jälkeen vielä kerrannut asioita. Aikaahan tuossa menee, ja usein on tehtävä huolimattomampaa työtä ajan puutteessa. Kun aikaa on vähän kannattaa olla metakognitiivisesti viisas opiskelija. Mieti, mitkä asiat osaat jo tarpeeksi hyvin ja mitä pitäisi vielä kerrata. Pyri myös jäsentelemään tieto järkeväksi tietorakenteeksi äläkä pänttää ulkoa.

      Onnea vielä kokeeseen!

    • jäätelö

      Kävin Psykologian 1. kurssi 1 jaksossa. Muistakseeni meidän piti ainakin selittää käsitteittä esim. kognitiiviset toiminnot, sisäinen malli, superego jne. Meidän piti myös tehdä 2 lyhyt essee vastauksia. Muistan omasta esseesta , että olin kirjoittaanut ihmisen puolustuskeinoja 3 toiminnon näkökulmalta.

    • hikari

      Todella helppo kurssi. Luin kokeeseen pelkän vihon ja vähän selailin kirjaa viimeisenä iltana - kymppi napsahti heittämällä. Eikä psykologia edes oikein kiinnosta, niin en sitä jatkanut. Kannattaa opetella kirjan sanastosta käsitteet huolella, niin saat jo puolet kokeen pisteistä.

    • Lukio-opiskelija

      Helppo kurssi joo. Sen kokeen pääsee läpi jo käytännössä kuuntelemalla tunneilla. Selaa silti muistiinpanot ja lue lopuksi viimeisenä päivänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe