ihannemiehen ikä ja oma ikä

IhanneNainen

No niin, nyt pistetään kysely pystyyn. Vain naiset vastaavat, vaikkakin meitä on täällä aika vähän mutta yritetään silti.

Itse olen 40 ja ihanne on 30-40.

101

193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FriidaB

      Minä olen 25 ja miehen ihanneikä aika sama kuin itsellä, 23-28v.

      • vanhempinainen

        Olen jo kohta viisikymppinen, ja ihannemiehen ikä on 25. On aina ollut ja on edelleen, noin 25-vuotias. Siinä iässä mies on parhaimmillaan, ei vielä elämäänsä tympääntynyt.


      • tällähetkellätuntuu

        40 itse ja ihanne korkeintaan 30. Sanotaan 25-30 on just siinä kuumimmassa iässä.


    • Tarjatarjushka

      Olen 35, enkä mielellään ottaisi yli 40-vuotiasta miestä. Nuorin on ollut seitsemän vuotta itseäni nuorempi, vanhimmat pari vuotta vanhempia. Koskaan en ole tykännyt kovin paljon vanhemmista, enkä kyllä erityisen paljon nuoremmistakaan. Tämä yksi oli poikkeus, vaikkei nyt niin kovin paljon nuorempi ollut. Elämäni mies, ikävä kun kuolema hänet liian nuorena korjasi. :(

      • 40plussaa

        Joo, en tykkää kuin korkeintaan muutaman vuoden vanhemmista miehistä, nuorempi saa olla isommallakin ikäerolla. Näin vanhempana erityisesti korostuu, mutta parikymppisenäkin pidin yli 25-vuotiaita ihan liian vanhoina itselleni. Olen aika leikkimielinen, enkä jämähtänyt, kuten useat ikäiseni (sekä miehet että naiset) tuntuu olevan. Nuorempi mies on usein vielä myös rennompi kuin kuin vanhempi. Kankeampi vain siinä yhdessä mielessä. ;)


      • 40plussaa kirjoitti:

        Joo, en tykkää kuin korkeintaan muutaman vuoden vanhemmista miehistä, nuorempi saa olla isommallakin ikäerolla. Näin vanhempana erityisesti korostuu, mutta parikymppisenäkin pidin yli 25-vuotiaita ihan liian vanhoina itselleni. Olen aika leikkimielinen, enkä jämähtänyt, kuten useat ikäiseni (sekä miehet että naiset) tuntuu olevan. Nuorempi mies on usein vielä myös rennompi kuin kuin vanhempi. Kankeampi vain siinä yhdessä mielessä. ;)

        Itse olen 27v mutta minua ei erota 7 vuotiaasta pojasta. Elämääni tympäännyin jo alle parikymppisenä toisin kuin edellä kirjoittanut "vanhempinainen" olettaa.


      • faögthaö
        164cmM kirjoitti:

        Itse olen 27v mutta minua ei erota 7 vuotiaasta pojasta. Elämääni tympäännyin jo alle parikymppisenä toisin kuin edellä kirjoittanut "vanhempinainen" olettaa.

        Aina on tietty poikkeuksia. Mutta tässä puhutaan ymmärrettävästi siitä mitä voi olettaa. Elämäänsä tympääntyneen tietysti torjuu aika kättelyssä, oli sitten kuin nätti tahansa, ei se ulkonäkö ja pelkkä ikä riitä. Koita piristyä, ei sinua huolita jos olet tympeä.


      • faögthaö kirjoitti:

        Aina on tietty poikkeuksia. Mutta tässä puhutaan ymmärrettävästi siitä mitä voi olettaa. Elämäänsä tympääntyneen tietysti torjuu aika kättelyssä, oli sitten kuin nätti tahansa, ei se ulkonäkö ja pelkkä ikä riitä. Koita piristyä, ei sinua huolita jos olet tympeä.

        Tuskin kuule huolitaan muutenkaan nykymittapuulla lyhytkasvuiseksi luokiteltavaa tyyppiä, jolla on kroonisia mt-ongelmia, alkoholiongelma ja neurologisia ongelmia. Ymmärrät varmaan että minulla on oikeus olla tympeä etenkin, kun suurin osa noista mt-ongelmista on muiden ihmisten aiheuttamia.


      • ghghhghg
        164cmM kirjoitti:

        Tuskin kuule huolitaan muutenkaan nykymittapuulla lyhytkasvuiseksi luokiteltavaa tyyppiä, jolla on kroonisia mt-ongelmia, alkoholiongelma ja neurologisia ongelmia. Ymmärrät varmaan että minulla on oikeus olla tympeä etenkin, kun suurin osa noista mt-ongelmista on muiden ihmisten aiheuttamia.

        No sitten. Jos olet jo luovuttanut niin turha kai haikaillakaan naisten perään. Meneehän se elämä niinkin.


    • nnrnr

      23. 20-29v.

    • ikuisestinuori

      Minulle käy - 15 vuotta molempiin suuntiin.
      Olen siis aikuinen,joten se 15vuotta nuorempi olisi myös jo aikuinen. Ihan pikkupoikaa en jaksaisi alkaa paijata.
      Monissa vanhemmissa miehissä, 50-60, ja joissakin vanhemmissakin on uskomatonta sharmia. Enkä tarkoita ulkonäköä tai lompakon paksuutta, elämänkokemusta ja kypsyyttä kylläkin.
      Taas nuoremmissa miehissä on usein sen verran pikkupoikaa jäljellä, että lähtevät mukaan välillä aika päättömiinkin juttuihin! Seikkailunhalua! :-)
      Pääasia että mies on turvallinen omana itsenään, ja hyvä annos "lapsenmieltä" jäljellä, sen järjen lisäksi.
      Ja näitäkin löytyy, ikävä kyllä vain ovat harvinaisuuksia.

    • näillä_mennään

      Miehen ihanneikä on 18-25v. Itse olen 18.

    • Teuvo_on_mies

      Entäs, miten selittää Teuvo Hakkaraisen? Kaveri jotain 54v. ja hänen kihlattu täyttänee kohta jo 18v.

      • enpätiijjjä

        Jos noin on, niin enpä voi ymmärtää. Teuvo on mies kuvottavimmasta päästä. Makuja on monia, ja varmaan joku noin nuori tyttö ei sitten ihan tajua että Teukalle lähinnä nauretaan, ja tietysti tuossa nyt on väkisinkin julkisuuden perässä.

        Mutta ei tainnut olla tämän ketjun aihe, vaan kysyttiin naisilta, minkä ikäinen mies on ihannemies. Eipä tuolle tytölle varmasti yli viisikymppinen mikään ihanne ole, mutta julkisuus menee ihanteen edelle.


    • nainenetsivä

      Itse olen lähempänä kuuttakymppiä, nuorekas "tyttönen", enkä missään mielessä haluaisi alle viisikymppistä miestä. Tulee mieleen, että omien poikieni ikäluokkaan sijoittuvat ehdokkaat ei käy, jotenkin tuntuisi hassulta.

    • dsf

      Olen 20, miehen ihanneikä 20-27 v.

    • Makuja_on_monia

      Alle 30 kymppiset miehet ei ole edes vielä kunnolla aikuisen miehennäköisiä. On olemassa ainakin jonkinverran nuoria naisia, jotka haluavat yhdessäoloa ja sänkyä miehen näköiseltä mieheltä, eli 30-50 vuotiaat miehet tässä kyseessä (olenpa nähnyt jopa 50-60 vuotiaita miehiä 20 kymppisen naisen kanssa) vaikka daami olisi 18-25. Toki tällaisen kypsän miehen tulee olla sporttinen ja sellainen peruskomea.

      • iäntuomacharmi

        Täälläpä yksi sellainen. Itsellä ikää 18, ja sanokaa vaan oudoksi tai elektrakompleksiseksi, mutta minkäs teet kun alle 30-v pojat ei vaan sytytä :)


      • Tutkijamutteihutkija

        Tähän keskusteluun ei tarvittaisi yleistyksiä ja mielipiteitä miehiltä, vaan mieluiten pelkästään niitä vastauksia, joissa kerrotaan vastaajan ikä ja hänen ihannemiehensä ikä. Ihan turha kertoa mitä olettaa tai toivoo miehenä naisten haluavan tai siitä että on joskus jostain lukenut tai kuullut, kun kyselyn aiheena on naisten omat iät ja toiveet ihannemiehen iästä.

        Yleistyksiä jos haluaisi, niin tutkittuhan oli että naisten ihannemiehen ikä on suurin piirtein naisen oma ikä. Aika hyvin se tähän astisia vastauksia lukien pitääkin paikkansa. Toki nyt tämän kirjoitettuani joku alkaa spämmäämään viestejä, joissa muka nuoret naiset haluavat isänsä ikäisiä miehiä. ;) Ootellaan...


      • iäntuomacharmi

        Et ehkä tajunnut, että tuo oli mielipiteeni, eikä yleistys. Jos se pitää rautalangasta vääntää, minä olen 18-vuotias, ihannemieheni ikä olisi 20 , mutta viimeisimmät pitkät ihastukseni ovat olleet iältään lähes poikkeuksetta lähes nelikymmenvuotiaita. Vasta siinä iässä mies alkaa vähentää riekkumista, käyttäytyä vastuullisesti ja ottaa muut huomioon. Ainakin siltä tuntuu...


      • adsdsadasdsa
        iäntuomacharmi kirjoitti:

        Et ehkä tajunnut, että tuo oli mielipiteeni, eikä yleistys. Jos se pitää rautalangasta vääntää, minä olen 18-vuotias, ihannemieheni ikä olisi 20 , mutta viimeisimmät pitkät ihastukseni ovat olleet iältään lähes poikkeuksetta lähes nelikymmenvuotiaita. Vasta siinä iässä mies alkaa vähentää riekkumista, käyttäytyä vastuullisesti ja ottaa muut huomioon. Ainakin siltä tuntuu...

        :---D mies


      • Tutkijamutteihutkija
        iäntuomacharmi kirjoitti:

        Et ehkä tajunnut, että tuo oli mielipiteeni, eikä yleistys. Jos se pitää rautalangasta vääntää, minä olen 18-vuotias, ihannemieheni ikä olisi 20 , mutta viimeisimmät pitkät ihastukseni ovat olleet iältään lähes poikkeuksetta lähes nelikymmenvuotiaita. Vasta siinä iässä mies alkaa vähentää riekkumista, käyttäytyä vastuullisesti ja ottaa muut huomioon. Ainakin siltä tuntuu...

        En vastannut sinulle, vaan nimimerkille makuja_on_monia. Jostain syystä ei antanut kommentoida lainaten.


      • Jyrkiboyyy

        Hehhee, paljastui kuitenkin mieheksi. Ensin laittoi yleistyksen ja sitten vastasi siihen esittäen naista. Kimmastui kun viestiin vastattiin ja paljastui näin että sama tyyppi. Muhhahhaa! Tämä on kyllä tosi yleistä tällä palstalla, halutaan niin kovasti että nuoret naiset tykkäisi vanhoista miehistä. Ennenkin on ollut kokonaisia koomisia ketjuja, joihin on yhtäkkiä kerääntynyt suuri määrä lyhyesti kommentoivia lähes teininaisia, jotka pitävät vanhoista miehistä. Miten joku jaksaakin tehtailla ja luulee että muut uskovat. :D


    • justinsajuuu

      Olen 45 ja ihannemieheni ikä on 30-40. Olen vanhemmiten tykästynyt nuorempiin miehiin ja se johtuu varmasti siitäkin kun olen myös itse nuoren näköinen, hottis ja perusterve nainen. 45-mies näyttää jo tosi vanhan näköiseltä.

    • paoka

      Oma ikä 30 ja ikähaarukka 25-45.

    • linuuska

      Nuorempana minua ei haitannut jos mies oli muutamia vuosia vanhempi, kai se johtui siitä että että samanikäiset nuorukaiset tuntui ajatuksiltaan vähän lapsellisilta.

      Nyt kun olen keski-iässä niin ehdottomasti nuorempi ja -10 on aika hyvä. Mielestäni miehen fysiikka pettää nopeammin kun naisen ja tottakait nuoremmalta mieheltä saa paremmat kyyditkin :)

      • Persu_panee

        ..jos on Tepi Hakkaraisen juttuihin uskomista, niin kaveri on kova sahuri sahalla ja sahaus on kovaa myös makuuhuoneenpuolella kuulemma, että kyllä se näyttää eräillä juttu toimivan kypsemmälläkin iällä ja kaverilla kohta jo 18v. täyttävä misukin. Mutta Tepi onkin MIES!


      • paneeomiaan
        Persu_panee kirjoitti:

        ..jos on Tepi Hakkaraisen juttuihin uskomista, niin kaveri on kova sahuri sahalla ja sahaus on kovaa myös makuuhuoneenpuolella kuulemma, että kyllä se näyttää eräillä juttu toimivan kypsemmälläkin iällä ja kaverilla kohta jo 18v. täyttävä misukin. Mutta Tepi onkin MIES!

        Oikeasti tietysti on aina poikkeuksia perussäännöstä (tai persusäännöstä, hehheh), mutta ihanko oikeasti uskot jonkun Teuvo Hakkaraisen juttuihin? Ja jos on kova poika sängyssä, niin siinä kyllä tarvitsee jo kypsemmän naisen vastakappaleeksi, ei 18-v vielä kestä eikä osaa nauttia tarpeeksi rajummasta menosta.

        Mutta miksi sitä Teuvoa aina tähän keskusteluun, hän on keskimäärin naisten (varsinkin nuorten) mielestä melkoisen kuvottava tyyppi, joten ei auta vaikka miten panisi. Naisille ei pelkkä panohalu miehessä riitä, pitää olla muutakin. Muutenhan kaikki pervot puskahullut olisivat kovimpia naistenmiehiä ja halutuinta kauraa.


      • MitäpäSeMulleKuuluu
        Persu_panee kirjoitti:

        ..jos on Tepi Hakkaraisen juttuihin uskomista, niin kaveri on kova sahuri sahalla ja sahaus on kovaa myös makuuhuoneenpuolella kuulemma, että kyllä se näyttää eräillä juttu toimivan kypsemmälläkin iällä ja kaverilla kohta jo 18v. täyttävä misukin. Mutta Tepi onkin MIES!

        Mitenkään en voi tietää koska en ole kokeillut vanhaa tyhmää miestä, mutta mun on jotenkin vaikeaa uskoa että herra Hakkaraisen tyyppinen mies osaisi rakastella. Voi olla kova nussimaan kyllä, ja jotkut misut tietysti tyytyy sellaiseenkin


    • cheB

      Mitä hemmiten välii iällä.Sinne päin tänne päin.Kunhan silmät ja sydän tykkää RAKKAUTTA RAKKAUTTA JA MUUTA .VOI SANOO TOISELLE .R;;;S;;;!!!

      • Tutkijamutteihutkija

        Ok, tämänkin olisi voinut vastata niin että kerrot ikäsi ja sanot että sinulla ei ole ihanneikää, käy yhtä hyvin just täysi-ikäinen kuin haudan partaalla oleva satavuotias. ;)


      • cheb

        Aikuiset ihmiset puhuu AIKUISTEN RAKKAUDESTA.


      • nveaöt
        cheb kirjoitti:

        Aikuiset ihmiset puhuu AIKUISTEN RAKKAUDESTA.

        Ok, onhan teillä vammaisillakin oikeus rakkauteen. :)


      • cheb

        Mitä tarkoitat.Teinkö jotain väärää?Voin olla mitä olen!Vammainen nou nou!


      • nveaöt
        cheb kirjoitti:

        Mitä tarkoitat.Teinkö jotain väärää?Voin olla mitä olen!Vammainen nou nou!

        No ainakaan et ymmärtänyt mitä tässä kysyttiin, et edes tarkennuksen jälkeen. Pistää pikkaisen älykkyyttä silloin epäilemään.


      • cheb

        YMMÄRSIN MUTTA HALUSIN VASTA NÄIN .MIKÄ MÄTTÄÄ?EIKÖ JOKAINEN SAA KIRJOITTAA NIIN KUIN HALUAA?JA MIKÄ OIKEUS SINULLA ON ARVOSTELLA TOISTEN ÄLYKKYYTTÄ.PÄRJÄÄN ELÄMÄSSÄ ITSENÄISESTI ILMAN MIEHEN TUKEA .SEKIN ON MÄÄRÄTYNLAISTA ÄLYYKKYYTÄ!


      • nveaöt
        cheb kirjoitti:

        YMMÄRSIN MUTTA HALUSIN VASTA NÄIN .MIKÄ MÄTTÄÄ?EIKÖ JOKAINEN SAA KIRJOITTAA NIIN KUIN HALUAA?JA MIKÄ OIKEUS SINULLA ON ARVOSTELLA TOISTEN ÄLYKKYYTTÄ.PÄRJÄÄN ELÄMÄSSÄ ITSENÄISESTI ILMAN MIEHEN TUKEA .SEKIN ON MÄÄRÄTYNLAISTA ÄLYYKKYYTÄ!

        No huhhuh...kaipa sitä saa kirjoittaa miten haluaa, mutta kannattaa vähän miettiä onko siinä mitään järkeä. Ei kannata ihmetellä kun ihmiset pitävät sinua vähä-älyisenä, jos kirjoittelet ihan mitä sattuu mihin sattuu. Jo capsien käyttökin kertoo paljon.

        Toisaalta jotain johtopäätöstäkin voi vetää: sinunlaisillesi siis kelpaa minkä ikäinen vain, kyllähän se tietysti aika rajattu joukko sekin on.


    • SamaaIkäluokkaaKiitos

      Nelikymppinen olen ja samanikäisen haluaisin ( -3 vuotta on ihanne). Haitarin suppeus johtuu siitä, että tämä ikä 40-50 on käännekohta varhaiskeski-iästä keski-ikään. Laajimmillaan haitari oli kolmikymppisenä.

      Raja-arvo vakavalle suhteelle on vajaa kymmenen vuotta suuntaansa (mielellään aika paljonkin vajaa). Siitä nuorempi on liian nuorekas minunlaiselle mummelille, ja n. kuusikymppiset taas ei sytytä minua, enkä ole ihan varma sytyttävätkö he sittenkään kun olen itse 50.

      Vielä ollessani kolmikymppinen 15-20 vuotta vanhempi mies saattoi olla puoleensavetävässä kunnossa. Itse taas en ollut olennaisesti ruppanampi kuin olin parikymppisenäkään. Nyt on kaikki toisin. Toisaalta silloin nuorena tuli koettua ikäerosuhteiden huonoja puolia ihan riittävästi, joten nyt en halua ikäeroa.

    • polligirl

      Oma ikä 21, miehen ihanne ikä 19-26.

    • Teresamaaria

      Olen 19 ja ihannemiehen ikä on 18-23. Saa olla vähän vanhempikin, mutta tämä on ihanne. Yli 30 on ihan ehdoton takaraja.

    • rakastan37v

      Itse olen 37v ja mieheni täytti juuri 20v. Täydellinen match ;)

      • Mitenkun

        mies 50 ja itse 67?


    • cho-

      Nuorempana sitä ajatteli että vähintään 5 vuotta vanhempi (itse sillon 16-20) koska omanikäiset noh oli mitä olivat.. Kylkeen jäi kyllä loppujen lopuksi saman ikäinen (tavattiin 20v) silti :) jos nyt eroaisimme ja katselisin uutta, todennäköisesti katselisin 5-10v vanhempia, mutten toki iän takia tyrmäisi nuorempiakaan jos muuten "natsaa". Itse siis kohta 27v.

      • cho-

        Ja lisättäköön vielä että nainen olen :)


    • 43januorempi

      Nuorena sai minustakin olla vähän vanhempi, ihanne samoin kuin edellisellä sellainen korkeintaan viisi vuotta vanhempi. Ei kuitenkaan itseäni nuorempi. Nyt nelikymppsenä kun tulin taas markkinoille, kellahti toisinpäin. Mieluummin siis nuorempi. En nyt itse kuvittele mitenkään erityisen nuorekas olevani, mutta parhaiten natsaa siinä 5-10 vuotta nuorempien kanssa. Siitä ikäjoukosta osuu heti kivoja tyyppejä, kun omanikäisistä saati vähän vanhemmista on vaikea jo löytää. Nyt näyttäisi että 9 vuotta nuoremman kanssa aletaan olla vakavissa merkeissä. :) Oma ikäni siis nyt 43 vuotta.

    • latelauta

      Taitaa tepi olla hanuri sahuri, kun noin homo poikaa innostaa.

    • nuore.kas

      Itse 30. Ihannemies 25-30

    • varmake

      oma ikä 37, minusta kiinnostuneiden miesten ikä haarukka ollut viime aikoina 16-66v. Oma ihanne mielellään muutaman vuuoden vanhempi kuin itse tai korkeintaan samanikäinen. En pidä pikkupojista.

    • ghjklölkjhbvnhjk

      Itse olen 50 ja se ikä ei ole ratkaiseva asia vaan sen ihmisen kunto ja toimintakyky. Viimeksi seurustelin 46-vuotiaan kanssa eikä siitä tullut mitään miehen huonon kunnon vuoksi, ei jaksanut/halunnut tehdä liikunnan saralla mitään. Itse kun liikun vapaapäivinä montakin tuntia ja patikoin montakin päivää putkeen, ei huonokuntoinen mies minulle sovi. Ainuttakaan yli 50-vuotiasta sopivaa en ole tavannut. Henkisellä tasolla paras on kokemuksieni kautta 54-vuotias. Tärkeämpiä asioita kuin ikä ovat minulle: tupakoimattomuus, alko-ongelmaton, liikunnallinen. Itsetään siis terveydestään ja kunnostaan välittävä.

    • unelmieni_mies

      Itse olen 26.
      Ihannemieheni ikä on: 25 - 40

    • Naikkonen29

      29 ja miehen ihanneikä on 30-32. Käytännössä siis ei tarvii olla noin tarkka ikähaitari (kunhan on suurinpiirtein omanikäinen), mutta ihannetta kysyttiin.

    • 32vnainen

      Oon 32v nainen. Tapailin yhtä 42v miestä ja sitten yhtä 25v miestä ni tulin siihen tulokseen että semmonen muutaman vuoden mua vanhempi, 34-36 ois ehkä se ihanne.

    • Nelissäkymmenissä

      Ihannemies saisi olla suunnitteen samanikäinen eli -5 vuotta on sopiva ikähaarukka.

    • ikärouva

      Ihan outo kysymys ainakin vanhemmille, koska ihmiset vanhenevat niin eri lailla, toinen on 45 vuotiaana jo huono jaloistaan tai hoitanut huonosti kuntoaan ja siksi vaikuttaa paljon vanhemmalta, toki siihen vaikuttaa myös eletty elämä ja asenne. Toinen saattaa olla liki 60 vuotiaana charmikas hyväkuntoinen ja -kroppainen terve iloisen elämänasenteen omaava herrasmies. Joskus voi ikä tehdä tepposet näissä lukemissa ja silloin ihannemiestä ei ehkä ajatellakaan iän mukaan. (Naisilla samat jutut vaikuttavat ikäkysymykseen). Ja ikähän on vain numeroita.....

      • einiinvaikeaa

        Ihanneikähaarukkahan voi olla laajakin, ei sen tarvitse olla joku muutaman vuoden väli. Voihan se olla se 45-60, eihän siinäkään ole kuin 15 vuotta väliä. Monilla miehilläkin ihannenaisen ikähaarukka voi olla esim. 30-45, itse asiassa useammilla on isompikin. Mieti siis mistä ikäväliltä se sopiva mies todennäköisesti sinulle löytyy, niin ei kysymys niin oudolta tunnu. Itse asiassa tuossahan se vastaus jo tulikin. :)

        Moni tuntuu muuten usein muissakin asioissa sanovan ettei osaa vastata, mutta perusteluissa kuitenkin se vastaus löytyy, tai löytyisi, kun vastaajan pistäisi miettimään. Se halu vain on niin kova joillakin sanoa vastaukseksi jotain, jolla osoittaa ettei kysymys ole mielestänsä järkevä. Kysymyksen ei tarvitse vastaajan mielestä ollakaan järkevä, relevanttia kysyjän kannalta on se että vastataan.


    • Savonmuan_Hilima

      Olen kuusikymppinen nainen. Ihannemieheni fyysinen ikä määrittelemätön - ajattelen, että henkinen ikä on se mikä merkitsee, sen täytyy sopia omaan ikääni.

      • Savonmuan_Hilima

        Täsmennys - omaan henkiseen ikääni!


      • tatjaötjtj

        Siis käy vaikka 18-vuotias mies, kunhan henkinen ikä sopii. Kiva juttu. :)


    • taitoa

      Olen 45. Kokemuksesta sanon että seksuaalisesti parhaimmat matchit 30-35 vuotiaat miehet. Keskustelukumppanina 40-50 vuotiaat. Jos pitää valita niin ottaisin mieluimmin sen 30-35 vuotiaan., eiköhän siihen jutellessa jotain elämänokemusta ja järkeä tarttuisi.

    • kipinä48

      Itse nuorekas 48v nainen ja miesystäväni 31v. Erittäin tyytyväinen/tyydytetty ;) Mutta tämä tosiaan vain hauskanpitoa, vakavampaan suhteeseen mieluiten samaa ikäluokkaa :)

    • Fionaflora

      En itse ottaisi nuorempaa miestä olen 30v, luulisin että maku asia,oma mieheni on 40v ja tyytyväisiä ollaan.

      • tutkijahko

        Niin, miellyttävä ikä on tietysti makuasia, eihän siitä kyselyssä olekaan kyse, että etsitään miksi joku tykkää vanhemmista ja joku nuoremmista ja joku samanikäisistä. Kartoitus osoittaa että naiset pitävät enimmäkseen itseään nuoremmista miehistä. Ihan mielenkiintoista, kun täällä tuntuu jokunen vanhempi mies aina välillä väittävän että naiset haluavat ennen kaikkea vanhemman miehen. Harva, jos kukaan (!) on sitä 40-70-vuotiasta miestä ihanteekseen kuvaillut, eli tämä oletus voidaan lopullisesti kumota.


      • miesvaanjoo
        tutkijahko kirjoitti:

        Niin, miellyttävä ikä on tietysti makuasia, eihän siitä kyselyssä olekaan kyse, että etsitään miksi joku tykkää vanhemmista ja joku nuoremmista ja joku samanikäisistä. Kartoitus osoittaa että naiset pitävät enimmäkseen itseään nuoremmista miehistä. Ihan mielenkiintoista, kun täällä tuntuu jokunen vanhempi mies aina välillä väittävän että naiset haluavat ennen kaikkea vanhemman miehen. Harva, jos kukaan (!) on sitä 40-70-vuotiasta miestä ihanteekseen kuvaillut, eli tämä oletus voidaan lopullisesti kumota.

        No nuoremmat naiset usein haluaa hieman vanhemman pojan. "oon 18v ja tykkään vanhemmista miehistä, niiqu joku 25v, ku ne ei oo niin lapsellisii"

        Nelikymppisiä kierrossa olevia ämmiä tietty nuoremmat miehet mielellään nusasee kun saa helppoa pillua, mutta siihen se sitten jääkin. Jotain poikkeuksiakin toki varmaan tässäkin on.


      • tutkijahko kirjoitti:

        Niin, miellyttävä ikä on tietysti makuasia, eihän siitä kyselyssä olekaan kyse, että etsitään miksi joku tykkää vanhemmista ja joku nuoremmista ja joku samanikäisistä. Kartoitus osoittaa että naiset pitävät enimmäkseen itseään nuoremmista miehistä. Ihan mielenkiintoista, kun täällä tuntuu jokunen vanhempi mies aina välillä väittävän että naiset haluavat ennen kaikkea vanhemman miehen. Harva, jos kukaan (!) on sitä 40-70-vuotiasta miestä ihanteekseen kuvaillut, eli tämä oletus voidaan lopullisesti kumota.

        Veditpä sinä nyt omia päätelmiäsi.
        Itse pääsin Tulokseen 10-18 vanhhempien tai samanikäisten hyväksi. Aika monella nuorempaa miestä haluavallakin oli motivaattorina seksi. Osa tekikin vielä varauksen, että henkisellä tasolla omanikäinen olisi paras.

        Tilastojen mukaan 67% ssa parisuhteissa mies on vanhempi ja 12,4 % osapuolet ovat samanikäisiä. Tämä siis tarkoittaa, että vain n. 20% suhteissa nainen on vanhempi.

        Edellä olevasta voisi vetää johtopäätöksen, että Naiset suosivat YLIVOIMAISESTI ENITEN vanhempaa miestä.

        Toisekseen ainakaan itse en ole väittänyt, että naiset haluavat ennen kaikkea vanhemman miehen.

        On kuitenkin iso joukko nuoriakin naisia, jotka haluavat reilustikin ( 10 v)vanhempaa miestä. Tämän kaltaisesi tyypit haluavat jostain syystä kieltää. Epäilen että siihen on syynä ikäkriisinne ja huomio, että miehet eivät enää pörrääkään ympärillä kuten ennen.


      • uusiobservoija

        Tilastojen mukaan ehdottomasti suurin osa parisuhteista on sellaisia, että pariskunnat ovat samanikäisiä -muutama vuosi. En tiedä mistä repäisit tuon oman prosenttisi.

        No joka tapauksessa viimeinen kappaleesi nollaa kirjoituksesi. Miksi ihmeessä pitää arvioida toisen kirjoittajan mahdollista ikää tai jopa keksiä kriisi ja vielä huvittavampaa, olettaa ettei miehet pörrää ympärillä? Taitaa olla pahasti hampaankolossa.


      • ihmekouhotusta
        BEM kirjoitti:

        Veditpä sinä nyt omia päätelmiäsi.
        Itse pääsin Tulokseen 10-18 vanhhempien tai samanikäisten hyväksi. Aika monella nuorempaa miestä haluavallakin oli motivaattorina seksi. Osa tekikin vielä varauksen, että henkisellä tasolla omanikäinen olisi paras.

        Tilastojen mukaan 67% ssa parisuhteissa mies on vanhempi ja 12,4 % osapuolet ovat samanikäisiä. Tämä siis tarkoittaa, että vain n. 20% suhteissa nainen on vanhempi.

        Edellä olevasta voisi vetää johtopäätöksen, että Naiset suosivat YLIVOIMAISESTI ENITEN vanhempaa miestä.

        Toisekseen ainakaan itse en ole väittänyt, että naiset haluavat ennen kaikkea vanhemman miehen.

        On kuitenkin iso joukko nuoriakin naisia, jotka haluavat reilustikin ( 10 v)vanhempaa miestä. Tämän kaltaisesi tyypit haluavat jostain syystä kieltää. Epäilen että siihen on syynä ikäkriisinne ja huomio, että miehet eivät enää pörrääkään ympärillä kuten ennen.

        Veditpä sinä nyt mutkia suoriksi! Mistä repäisit ison joukon nuoria naisia, jotka haluavat reilusti vanhempaa miestä? Ei sellaisia ole kuin ihan tosi harvoja poikkeuksia, ja heilläkin motivaattorina lähes täysin raha ja varallisuus.

        http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tilastoja-ja-linkkeja/tilastotietoa/parisuhteet_ja_seksuaalisuus/ikaerot_parisuhteissa/ Tästä löytyy nuo prosentit, mutta kannattaa ottaa huomioon että tosiaankin "neljällä viidestä pariskunnasta ikäero on vain alle viisi vuotta", käytännössä siis neljä paria viidestä on samanikäisiä. Ei siis voida päätellä että suurimman osan naisista haaveena on runsaasti vanhempi mies. Tämä väite on kiistatta kumottu. Onhan se varmaan vanhoille miehille ihana haaveajatus että olisivat seksuaalisesti himoittuja nuorten naisten taholla, mutta kannattaa herätä todellisuuteen. Pörräävätkö ne nuoret naiset siellä ympärillä silloin - eivät tietenkään.


      • ihmekouhotusta kirjoitti:

        Veditpä sinä nyt mutkia suoriksi! Mistä repäisit ison joukon nuoria naisia, jotka haluavat reilusti vanhempaa miestä? Ei sellaisia ole kuin ihan tosi harvoja poikkeuksia, ja heilläkin motivaattorina lähes täysin raha ja varallisuus.

        http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tilastoja-ja-linkkeja/tilastotietoa/parisuhteet_ja_seksuaalisuus/ikaerot_parisuhteissa/ Tästä löytyy nuo prosentit, mutta kannattaa ottaa huomioon että tosiaankin "neljällä viidestä pariskunnasta ikäero on vain alle viisi vuotta", käytännössä siis neljä paria viidestä on samanikäisiä. Ei siis voida päätellä että suurimman osan naisista haaveena on runsaasti vanhempi mies. Tämä väite on kiistatta kumottu. Onhan se varmaan vanhoille miehille ihana haaveajatus että olisivat seksuaalisesti himoittuja nuorten naisten taholla, mutta kannattaa herätä todellisuuteen. Pörräävätkö ne nuoret naiset siellä ympärillä silloin - eivät tietenkään.

        "Mistä repäisit ison joukon nuoria naisia, jotka haluavat reilusti vanhempaa miestä? Ei sellaisia ole kuin ihan tosi harvoja poikkeuksia, ja heilläkin motivaattorina lähes täysin raha ja varallisuus."

        No tästähän päästäänkin sujuvasti toiseen näiden keskustelujen suosikkiaiheeseen, eli siihen, että naiset katsovat niin usein miehen statusta pariutuessaan, mutta jätetään se nyt käsittelemättä.

        Repäisin tuon "ison joukon" ihan omasta tuttavapiiristä itse tunnen henkilökohtaisesti ainakin 6 paria, joissa ikäero on enemmän kuin 10 vuotta, mutta huomattavaa on, ett niistä vain yksi on naimisissa, joten he eivät noissa tilastoissa näy. Lisäksi tietysti mennessäni baariin koen tuon nuorten naisten kiinnostuksen ihan kirjaimellisesti kouriintuntuvasti.

        Pointtini ei kuitenkaan ollut lähteä käymään juupas eipäs keskustelua tuosta, vaan alun perin kommentoin sitä, että joku oli tullut tämän keskusteluryhmän vastauksista siihen johtopäätökseen, että "Kartoitus osoittaa että naiset pitävät enimmäkseen itseään nuoremmista miehistä. ", mikä ei pitänyt ollenkaan paikkansa.


      • wpknåååpffgf
        tutkijahko kirjoitti:

        Niin, miellyttävä ikä on tietysti makuasia, eihän siitä kyselyssä olekaan kyse, että etsitään miksi joku tykkää vanhemmista ja joku nuoremmista ja joku samanikäisistä. Kartoitus osoittaa että naiset pitävät enimmäkseen itseään nuoremmista miehistä. Ihan mielenkiintoista, kun täällä tuntuu jokunen vanhempi mies aina välillä väittävän että naiset haluavat ennen kaikkea vanhemman miehen. Harva, jos kukaan (!) on sitä 40-70-vuotiasta miestä ihanteekseen kuvaillut, eli tämä oletus voidaan lopullisesti kumota.

        No kyllä minä, ja oma ystäväpiirini, joko on parisuhteessa jonkin verran itseään vanhemman miehen kanssa, tai sinkkuna haluavat parisuhteen vähän vanhemman miehen kanssa. Tämä siis tarkoittaa 0-10 vuotta vanhempaa, eikä siis mitään monien vuosikymmenten eroa. Näin ainakin siis 30 naisten keskuudessa.

        Onhan se noloakin, jos yli 30v vainen on suhteessa miehen kanssa, jonka ikä alkaa kakkosella... Juuri muutama viikko sitten hyvä ystäväni lopetti deittisuhteen, koska mies oli 26v ja nainen 32. Nainen koki, että mies on liian nuori. Se siitä sitten. Pojalta näytti minunkin mielestä.


    • tytti19

      Oon 19v tytönalku ja pidän 5v-7v pojista. Olenko oikeilla sivuilla?

    • En_ole_edes_trolli

      14v ja ihanneikä 19-49

    • N31

      Olen 30v ja ihanne 28-45.
      Haluan olla suunnilleen samassa elämän- ja kasvunvaiheessa ja elää kumppanini kanssa pitkän elämän..

    • Jyfyhh

      Itse 20 ja 40 miehet panettaa

      • miessssssss

        Oooo ;)))


    • Janda

      Oma ikä 35, ihannemiehen ikä 40-50 :)

    • fjfjfjjfjf

      Oma ikä 30, pidän nuoremmista.

    • NNnnNN23

      23v, miehen ihanneikä 75-90v

    • Minä 21 (kohta 22) ja mies vois olla... 20-28 v :)

    • pensionista

      Oma ikäni on 67v. Ihannemieheni täyttää pian 72v.

    • UpeaRouva

      Olen 47 ja ihannemies korkeintaan 35. Aina olen tykännyt enemmän tai vähemmän nuoremmista, nyt tietysti entistä enemmän.

    • fjjfjfjjftööt

      Minä olen kolmekymppinen, ja nuoremmat miehet kiinnostaa.

    • MistressOfDarkness

      Pidän nuorista miehistä, n. 23-35 vuotiaista. :) n33

      • Paskapuhetta koska naiset välittävät vain miehen fyysisestä koosta ja ulkonäöstä. Ikä ei ratkaise yhtään mitään.


      • Babbadidudidaa
        164cmM kirjoitti:

        Paskapuhetta koska naiset välittävät vain miehen fyysisestä koosta ja ulkonäöstä. Ikä ei ratkaise yhtään mitään.

        Kuulepa, nuorena seurustelin vuosia miehen kanssa joka oli 164,5 cm ja kaikki naiset tykkäsivät hänestä kuin hullu puurosta. Eli älä lannistu!


      • tarralenkkari666
        164cmM kirjoitti:

        Paskapuhetta koska naiset välittävät vain miehen fyysisestä koosta ja ulkonäöstä. Ikä ei ratkaise yhtään mitään.

        Edelleenkin epäsuosiosi syy on paskamainen luonteesi, ei pituutesi.


      • tarralenkkari666 kirjoitti:

        Edelleenkin epäsuosiosi syy on paskamainen luonteesi, ei pituutesi.

        Edelleenkin kukaan ei tiedä mun luonteesta mitään. Se onkin sulla tapana syyttää luonnetta niin vältyt leimaantumasta pinnalliseksi mutta jokainen tietää millainen ihminen sinä olet.


    • Ikäneitokainen

      Oma ikä 40 ja ihannemiehen ikä samaa luokkaa eli about 37-43-v.

    • Ikäonluku

      Se riippuu kuinka roikkuu. Viisikymppinen voi on vielä supernainen taas nelikymppinen täysin loppu. Siis iällä ei aina ole merkitystä,vaan miten on eletty. Minulla oli yli kymmenen vuotta nuorempi ja hällä seksi ei kiinnostanut loppussa ollenkaan,kylmä. En tiedä oliko sitten tullut kaapista ulos, Mutta ikä on luku.

    • Hyvähenkilökemia

      Olen 47 vuotias nainen. Ihanneikä miehelle olis 25-40 vuotias. Sitä vanhemmat miehet ovat monesti jo aika raihnaisia sohvaperunoita. Toki vanhemmissa miehissäkin löytyy helmiä (persoonallisia, charmikkaita, nuorekkaita miehiä). Nuoremmissa miehissä on monesti oikeanlaista innokkuutta ja keskustelu onnistuu erilaisista aihepiireistä huolimatta. Aina kuitenkin kiinnostavuus on kiinni miehen persoonallisuudesta ja henkilökemioista.

      • SamaaIkäluokkaaKiitos

        No ei se sohvaperunuus kyllä liity ikään mitenkään. (Minäkin olin peruna jo ennen kuin nettiäkään oli edes keksitty.)


    • nelkytplussaaa

      Ihannemiehen ikä on noin 25 vuotta. Ollut suurinpiirtein aina noin, siinä iässä mies on kaikin tavoin ihanimmillaan. No ehkä kun oli teini ja ihan 20-v. se oli vähän liian vanha, mutta muuten. Nyt olen 40 ja toki pakostikin ympäristön painostuksesta vakavammat kumppanit on lähempänä omaa ikää (ei koskaan yli), mutta ei sitä kiusausta voi vastustaa kun noita välillä ympärillä pyörii. Yö silloin tällöin nuoren rakastajan kanssa... ah. Nautin niin kauan kuin voin. Tykkää niistä kuulemma jotkut kuusikymppisistäkin, joten on tässä vielä aikaa, jos vain itselläni kiinnostusta riittää. Ja miksei riittäisi.

    • Eleni

      Olen 35 v. nainen ja mies saisi olla n. 45 v. En halua mitään penskaa vaan aikuisen miehen.

    • nxihcjcojajj

      Olen 40 v. ja mies saisi olla samoja ikiä, eli 37-43 v.

    • Babbadadaa

      Olen 45, mutta näytän nuoremmalta: pieni, hoikka, en pukeudu tätimäisesti ja ihoa olen aina hoitanut viimeisen päälle. Mies saisi näyttää samanikäiseltä, en pidä vanhemmista miehistä enkä ole ikinä pitänyt. Yli kymmentä vuotta nuorempi taas voisi arveluttaa ja tuoda rupsahtamispaineita. Eli raja 37-48? Mutta mistäs sitä koskaan tietää, rakkaus on sokea:)

    • tarralenkkari666

      Olen 30 ja ihanneikä on 25-38

    • oiujdijkg

      Olen 35, ja ihannemiehen ikä on 35-45v.

    • onnellinenmuija

      Itse olen 38, ja mieheni on 24 :) kerrassaan mahtavaa...En aikaisemmin uskaltanut olla nuorien kaa, nyt se on ollut paras päätös. Siinä iässä ollaan vielä spontaaneja elämäniloa täynnä :)

    • neitsi

      Olen viisikymppinen. Kokemukseni on että mies vanhetessaan paranee kuten viini. Kypsä mies osaa ottaa naisen tunteet huomioon. Ei hätäile eikä hosu. Ei yritä esittää Don Juania vaan uskaltaa olla oma itsensä ja nauraa omille puutteilleen. Rakastajana parhaimmillaan kunhan on vaan kunnossa. Toisaalta nuoret pojat ovat kyllä suloisia juuri viattomuutensa ja kokemattomuutensa vuoksi.

    • saaristotyttö

      Itse olen 22-vuotias ja olen aina ollut kiinnostunut itseäni vanhemmista miehistä. Miehen ihanneikä olisi 28-35v. Mutta miehessä tärkeämpää on luonne, eikä ikä :)

    • Vanhanuori

      Olen 56-vuotias nainen. Miehen ikä pitäisi olla mahdollisimman sama kuin omani.

      Olen ollut 20-30 vuotiaana avioliitossa itseäni 14 vuotta vanhemman kanssa ja myöhemmin seurustellut itseäni 15-vuotta nuoremman kanssa. Ensin olin liian nuori ja sitten koin itseni liian vanhaksi tai aikuiseksi kumminkin. Eli, jos nyt aloittaisin suhteen miehen pitää olla 55 - 57 vuotias.

    • Lahoja

      Olen mies...59....Kun katson suihkun jälkeen peiliin...niin näen ...miehen ..... hoikan..kaljuuntunneen, mutta sen hyvin hoidetun ( ei kuulosuojaimia korvien päällä ).. Entinen aktiivi urheilija....( ei jääääääkiekkoilija )...kuulemma salskea...hyväpyllyinen..hehheh...ei minun kommentti......Omillaan toimeen hyvinkin.... Mutta... En ole autoileva( en tarvitse)... mökkeilevä( vuokraan jos tulee tarve)...Akateeminen...en ole...........mutta paikkani tässä yhteiskunnassa olen mielestäni ansainnut omalla työlläni....siitä olen onnellinen :)))

    • Jenkkakahva

      Olen 55 ja ihannemiehen ikä on 53 - 58 v. Kun olin 30 - 40 v, kymmenen vuotta vanhemmat ok, lapsen isäkin oli sitä ikäluokkaa. Ajattelin, että en tulisi vaihdetuksi nuorempaan. En tullutkaan, ongelmat johtuivat ihan muusta kuin ikäerosta. En tiedä miten tulevaisuudessa, mutta tässä vaiheessa viisi vuotta vanhemmat miehet monesti tuntuvat aika vanhoilta äijiltä. Ehkä 50 ikä on se, milloin muututaan paljon. Tasaantuuko taas jossain vaiheessa jää nähtäväksi. Nyt kaverina kaksi vuotta nuorempi poikamainen, charmantisti ohimoilta harmaantunut mies. Ihmettelen, miksi ei katsele nuorempia vaan tyytyy minuun. Viisi vuotta sitten seurustelin myös pari vuotta nuoremman kanssa vuosia. Kun katsoo treffi-ilmoituksia, etsivät miehet epärealistisen nuoria naisia tositarkoituksella. Säälittävää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe