honda bf5 käynnistysongelmia

hondamiäs

Löytyiskö kokemusta, vinkkejä tai ideoita. Ropleemana on että honda bf5 (2008) hörähtää ryyppyn kanssa käyntiin ensimmäisellä tai toisella vedolla, mutta sammuu pian, jonka jälkeen pienen odottelun jälkeen operaation voi toistaa. Konetta ei saa pysymäään käynnissä, ellei ota koppaa irti ja lisää kaasua suoraan kaasarista välittömästi käynnistyksen jälkeen. Kun koneen käyttää lämpimäksi se pysyy käynnissä ja lähtee lämpimänä uudelleen käyntiin ilman ryyppyä, muttei ryypyn kanssa. Polttoainejärjestelmässä on ollut aikaisemmin likaa, joka on putsatttu ja nyt keväällä vaihdettu uusi bensatankki, uudet bensat (pienmoottori) sekä polttoaineensuodatin (joka olikin täynnä likaa ja tukkoinen). Kaasaria en ole vielä alkanut nyt putsaamaan, koska sen puhdistus tehtiin syksyllä kahdesti huollossa. Tulppa oli melko nokinen ja vaihdoin tilalle uuden, mutta se ei ongelmaa ratkaissut. Osaatteko arvailla onko ongelma kaasarissa edelleen oleva lika, vai olisko taustalla kenties jotain muuta?

18

4414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hummat

      Epäilen sabotaasia, luultavasti lähimaaston, tai laituripaikan naapurit.
      Suosittelen jatkuvaa, myös yöllistä kyttäystä.

    • acegi

      Lämpimänä ei tarvitse ryyppyä eikä kuulukkaan lähteä käymään ryyppy päällä lämpimänä korkeintaan hörähtää,se että lisääkö kaasua kahvasta vai kaasarin kyljestä ei ole mitään eroa jos kahva kaasu toimii,mielikuvitusta.Nyt on puhdas tankki ja suodatin mutta koneella on ajettu kun oli vanha likainen tankki ja tukkeutunut suodatin,kaasari auki ja huolellinen puhdistus,siitä tulee soiva peli.

      • Mrmootor

        Taas yksi "asiantuntija" paikalla, hondassa katsos ei saa kaasua lisättyä kahvasta kuin hiukan, jos vaihde on vapaalla. Eli tässä tapauksessa on hiukan eroa.


    • aqws

      Sen verran asiantuntija,lisäsin siihen jos kaasukahva toimii.ja se on sama minkä verran saa lisättyä,käydä sen tarttis joka tapauksessa oli kaasuu paljo tai vähän.Edellämainituilla ohjeilla se toimii.

    • hondamiäs

      Hondassa ei tosiaan saa annettua kahvasta kaasua vaihteen ollessa vapaalla. En tiedä voisiko tätä ominaisuutta kenties säätää jotenkin? Nyt on kaasari purettu osiin ja putsattu. Senverran mitä kotikonstein osasi. Aika siistiä siellä oli hieman kuitenkin roskaa kuitenkin. Huomenna kaasari kiinni koneeseen ja narua kiskomaan. Saapi nähdä tarvitseeko lähteä kiikuttamaan konetta vielä huoltoon, vaiko selvitäänkö ilman. Luulen tosiaan että ongelmana on ollut vanha polttoaineletku (jota ei löytynyt viime syksynä kahdesta eri Hondan varaosaliikkeestä). Liikkeessä neuvottiin silloin käyttämään vanhaa letkua jos ei siinä ole lian lisäksi muuta vikaa, kunhan huuhtelee letkun puhtaalla polttoaineella. Näin tein ja tässä taas ollaan. Toivotaan että homma etenee nyt johonkin suuntaan. Kiitos vastauksista sekä asiallisista että asiattomista.

    • acegi

      Jos se letku on ehjä ja joustava turha vaihtaa,Roskia ei kaasarissa saisi olla.Tyhjäkäynti puolella kaasuttimessa ollut roskaa Kun kaasulla kerran toimii.peukkua.

    • honuman

      moottoristasi on pakosarja puhki vuotaa pakokaasut koppaan. hondan vika?

      • AivanNAPPIIN

        SE pakopuolen ruppakuppa on japanilaisten koneitten sukuvika , !

        Jostai kumman syystä ne koneet ruppaannuttavat persreikäänsä nykyäänkin, , vaikka koppa kiiltää-ja myyjän huijarit kehuvat -.


    • acegi

      Siitä ei toki tankkiin ja suodattimeen roskia tule.

    • Anonyymi

      Selvisikö kyseisen moottorin käyntihäiriö?

      • Anonyymi

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaihdettu Hondaan vetoratas pariin kertaan, ja lopulta koko moottori, kun ei toiminut kunnolla uutenakaan.
        Vajaa kymmenen vuotta sillä vaihtelevasti ajeltiin, mutta esim. tyhjäkäynnillä koneella ei ole koskaan pystynyt ajamaan 10min. pidempiä pätkiä kerrallaan, vaan kone sammuu.
        Kone oli muistaakseni vm-07. Ehdottomasti yksi huonoimmista "laatumoottoreista" mitä on vastaan tullut.
        Luultavasti maanantaipäivän malli.

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, olen tullut melko samaan johtopäätökseen Hondan bf5 kanssa. Mulla on vanha cm 99 2-tahti mariner ja vm 06 4-tahti Suzuki ja molemmat ovat huomattavasti parempia koneita kuin honda... Ei enää pikku Hondaa tule hommattua... Hondan muoviosat vetorattaineen ovat ihan täyttä kuraa.

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OMC 4hv on myös sellainen kahvikupin kokoinen starttimoottoria muistuttava käsikäynnistyslaite, jossa musta muovinen pinjoniratas, joka nousee vetäessä vauhtipyörän hampaisiin. Moottori on 38v vanha, joka kesä uistelukäytössä, ja hammaspyörä alkuperäinen, ja hyvässä kunnossa edelleen.

        Mulla on pari omc 6 hv vm 77 ja toisessa on rattaassa ollut halkeama n 30v mutta vielä pysyy kasassa ja toimii kuin uusi. Vesipumpun siipi on alkuperäinen ja vesi lentää vielä hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moro, mulla olis sama kone, mutta eri vaiva. Vetäessä käyntiin tämä perhanan muoviratas hyppää vauhtipyörän hammastuksen yli ja jumiutuu. Vetorattaan hammastus on hyvinkin kulunut, eli ilmeisesti se ratas pitää vain vaihtaa? Onko kellään ollut samaa vaivaa?

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä nyt oikein on kun sain uuden vetorattaan tilalle, niin edelleen ratas kiilautuu ajoittain vauhtipyörän yli ja jumiutuu?🤔 Viime kesänä hommattu mosa ja syksyllä alkoi vaiva esiintymään... Nyt kun aloin asiaa tutkimaan, niin oletin sen vain johtuvan vetorattaan hampaiden kunnosta, mutta eipä toimi uudellakaan rattaalla..

        Mulla on ollut sama vika. Tässä bf5-koneessa pitää käynnistäessä vetää aika pitkälle tyhjät pois ennen kuin vetäisee käyntiin, muuten hyppää pois rattaalta.


    • Anonyymi

      Pakasta otettu uusi bf 6, ei lähde käyntiin.
      tyyppivika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe