Mikä ehtisi kasvaa vielä?

Kasviton

Haluaisin istuttaa parvekkeelle ja/tai pihamaalle jotain, mieluiten ihan siemenestä lähtien. Jotain hyötykasvia, syötävää ehkä. Kukatkin menee paremman puutteessa. Ongelma vaan on, että melkeen kaikki varmaan olisi pitänyt jo esikasvattaa aikoja sitten.
Eli; tuleeko kellään mieleen (helppoa) kasvia, jonka ehtisi vielä kylvää?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöntössä_kumisee

      Kannabista kasvamaan.

      • Hyötyä

        Samaa mäkin ajattelin.


      • HÖPÖ HÖPÖ, EI MISSÄÄN NIMESSÄ MITÄÄN HUUMEKASVEJA ! !
        ON SULLA HEIKKO MIELIKUVITUS ! ! !


    • Nokkoset_kukkivat

      Herne

    • hullunaperennoihin

      Porkkana, punajuuri, kyssäkaali,nauris, rucola, retiisi,tilli,persilja....
      juhannuksen aikoihin asti kesäkurpitsa ja salaatit ehtii. Kukista krassi, kehäkukka, kesämalvikki, ruusupapu ainakin vielä hyvin ehtii.

    • Ruukku_salaatti

      Kaupasta ruukkusalaatteja yms..... käytä ne, mutta istuta "tynkä ruukkuun. alkaa kasvamaan ja ehtii hyvin täksi kesäksi :)

    • Parastapuutarhasta

      Tosi moni kasvi ehtii vielä oikein mainiosti, suurinta osaa ei tarvitse lainkaan esikasvattaa. Noiden aiemmin mainittujen lisäksi lisäisin pari ihanaa ja aika helppoa: erilaiset basilikat (niitä on monennäköisiä ja -värisiä) sekä pavut.
      Kummatkin ovat hallanarkoja, joten niitä ei ole vielä monikaan edes kylvänyt. Lämpimässä paikassa nyt alkaa olla hyvä aika.
      T. Kerttuli http://parastapuutarhasta.blogspot.fi/

    • Sinulle "Kasviton" sanon rehellisesti :
      Krassi on hyvä koriste- ja hyötykasvi, avomaan kurkku ( Syötäviä n 10 cm:npituisina),
      minitomaatti myös hyvä parvekkeelle. Tilli, persilja, kukkakaali ja monia muita hyviä kasveja on olemassa.
      Hyvää tietoa saat oman paikkakuntasi perennakauppiaalta.
      Perennakauppias mielellään auttaa sinua ja tietenkin myös kasvihuoneen yrittäjä auttaa.

    • Puurhanhoitokaantärkeää

      Mitään mitä saa eurolla (kilo) kaupasta ei kannata viljellä itse, mä kannatan salaatteja ja yrttejä tosiaan ostoruukkuvaiheen jatkamisena: kierrä lujalla otteella kaupan ruukku irti, ei haittaa jos juuristoa menetetään. Pitäisi nousta hyvässä mullassa isommassa tilassa...Mä diggaan tuorepersiljaa, jota ei raaskisi ostaa, pientä määrää parilla eurolla, eli yritän kasvattaa...krassi on must, ja koristeeksi ruusupapu, joka nousee nopeasti. Retiisin kehuvat itävän kahdessa viikossa, niimpä lähetin siskonlapselle siemenpussin ja tilasin juhannuspöytäänpantavaa!

    • Viher

      Kesä myöhässä n. 2 viikkoo ja kylmät jatkuu...Edellä sanotut kaupasta juuripaakulla ostetut yrtit,salaati ym. Kantsii istutaa kasvamaan. Tomaatit, Paprikat ym myöhässä. Ei auta muu kuin ostaa taimina.

    • Kannabis_kasvaa

      Liki mitä tahansa - riippuu satotoiveista.

    • erikoisverstas

      mikä tahansa. vaikka siemenestä asti ... toki helpottaa jos on kotona vaikka loisteputkivalo joka riittää alkuun isommallekin pusikolle mutta taimetkin, kurkku tomaatti eri salaatit!!! itse olen kasvatellut nyt 4:s kevät kai, kun on oma piha ja kasvimatouhut pinnalla! Muistakaa myös viherpeukalot että vesikasvatuksella tulee puolet nopempaan kolme kertaa enemmän kasvimassaa oli mitä nokkosta tahansa! Itse olen aloittanut perushydroilla nyt ekaa kertaa tomaattia pari ja salaatteja KOTIIN kasvimaalle ja yrttipenkkiin sitten muuta. jännää mukavaa touhua :) itsellä 300 wattisia led kasvivaloina, ovat tosi hyviä! Kauppaan myös tutuille ja ryhmissä näitä valoja ja muita vesiviljelytarvikkeita ja neuvon ja jeesaan joten tervetuloa erikoisverstas miukumauku gmail piste com on meili ;) ja facebookista jos löydät mut teknomaagi tai erikoisverstas. samoin olen perustanut vesiviljelyryhmän facebookkiin nimellä VESIVILJELY haku ja suomalainen pieni ryhmä. ei ollut oikeastaan lainkaan vesiviljelyä koskevia sivustoja facessa ennen tätä, hyvää kesää kaikille ja kaikki ruokasiemenet välittömästi multaan vaaan :D (siemenet kuivatetaan aina ennen idätystä, n2vkoa ok)

    • Eihän nyt ole kesä alkanutkaan, että lämpöä vaativat kasvit kylvetään vasta 10. 6 mennessä. Eli kaikki kerkiää ihan hyvin. Mutta jos sinulla käytössä vain parvekeruukut, voisit harkita ostaa yrttejä ruokakaupasta ja salaatteja, jotka ovat ruukussa, ja istuttaa ne. Lehtisalaatista saisit heti salaattia ja kun et taita sen kasvupistettä, vaan otat aina vaan muutamia ulommaisia lehtiä salaattiisi, voit ottaa siitä niitä koko kesän. Tilli ei kasvata uutta vartta , mutta ruohosipuli ja persilja kasvaa. Voit googlettaa hakemalla tietoa hakusanoilla yrttien kasvatus parvekkeella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe