Inssi ei mee läpi, jo 6. kerta tuli hylätty

huoooh

Alkaa tässä rahat ja hermot mennä aivan totaalisesti, ku millään en pääse inssistä läpi. Mulla on synnynnäisesti huono motoriikka oikeen todettu, ja inssit on saattanu olla silleen: "No ehkä tällä käsittelyllä JOTENKIN just ja just pystyy ajaa autoa." Mut isoimmat valitukset on tullu tilanteista kuten "jos toi tietty suojatienkulkija oiskin päättäny kääntyy tästä just sillä hektellä, ku sä et kattonu sinne" ja "Sujuvuutta pitää saada lisää, kun aina yhtäkkiä et keskity tarpeeks".

Hauskinta kaikessa on, että yks irtoajotunti tuossa autokoulussa, jossa olen, maksaa 69 e. Eli aina yhestä uudesta inssistä tulee hintaa sellasenen 350-500 e kokonauisuudessan. Kaikki sukulaisten antamat rahat autokouluu varten tuntuu haihtuvan ilmaan kuten myös oman perheen rahat. Ja kaikkein naurettavinta ehkä on se, että olen 99% varma, että näillä ajotaidoilla olis heti päässyt inssistä läpi jossakin 90-luvullakin vielä. J

a ne onnekkaat, jotka on saanu kortin juuri, tekee täysin samoja virheitä liikenteessä kuin mä joskus inssissä, osa pahempiakin, että melkosesta tuurista tuntuu olevan kiinni, pääsetkö nykyään läpi vaiko et. Yhden sadasosasekunnin keskittymisen herpaantuminen juuri inssin aikana on kohtalokasta, vaikka käytännössä vaaratilanteen mahdollisuus ois marginaalinen, eikä kukaan voi olla 100% keskittynyt kaikkeen kaikkialla joka hetkellä.

11

5342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä-ei

      Vaikka ajokortin juuri saaneet kuljettajat tekevätkin samoja virheitä kuin sinä, tekevät he niitä harvemmin. Inssiajo ei ole pitkä, eli kyllä se aika pitäisi pystyä ajamaan ilman virheitä. Jos aiheutat vaaratilanteen noin tiheästi, niin varmasti aiheutat vielä onnettomuuden. Ehkä ajaminen ei vain sovi sinulle.

    • raksatane

      ei se inssi väkisin mene läpi, siihen pätee sama asia kuin muuhunkin oppimiseen. Eli kun olet käynyt ajotunnilla, niin ei kannata mennä heti ensimmäiseksi inssiin, vaan palautimis jakso on välissä hyväksi esim. viikko tai pari jolloin, voi rentoutua ja palautella mieleen asioita jotka on oppinut.
      ja levätä kyseisestä aiheesta ja vasta kun on levännyt hyvin ilman paineita niin se opittu palautetaan mieleen takaisin ennen tarvittavaa inssin ajoa kaikessa rauhassa.
      koska todennäköisesti jatkuva jännittäminen pilaa todennäköisen suorituksen

    • faktajuttuon

      Mielestäni pitäisi pystyä estämään ajokortin saaminen lopullisesti mikäli henkilöllä ei ole tarpeeksi lahjoja ratin taakse.

      Autoilu ei ole mikään "jokamihenen oikeus". On oltava tarpeeksi lahjakas jotta selviää koulutuksesta läpi ja ymmärtää toimia oikein liikenteessä.

    • huoooh

      Nyt mulla onkin taas pieni tauko ajamisesta, kun koeviikot alkoi ja ei tässä jaksa enää lisästressiä ottaa autokoulusta. Mutta tauotkaan ei oo oikeestaan auttanu tohon inssissä pärjäämiseen.

      Voi olla sitten, että mulle ei "sovi" ajaminen, tai ei ole lahjoja näihin 2000-luvun vaatimuksiin suhteutettuna, mutta ainakaan ajo-opet (joita on ollu useita) ei oo koskaan sanonu mitään tän suuntaista. Mikä edes vois olla sellanen mahdollinen lopullinen este ajamiselle? Opin liikennesäännöt nopeasti ja musta ne on loogisia. Lisäksi mulla on muista syistä tehtyjen testien mukaan nopea reaktioaika ja vilkkaat refleksit sekä kognitiiviset kyvyt ikäistä parempia. Joten siinä perinteisessä mielessä en oo mikään ihan lahjaton tapaus...

      Voiko sitten keskittymisvaikeudet yhdistettynä jännitykseen tehä tän kaiken? Mutta toisaalta, kyllä monella ADHD-ihmiselläkin on kortti.

      • Kysymysskö

        ehkä sitten kuuluukin : Opitko omista virheistäsi? Tekstistä huokuu mielipide "en tee mitään väärin". Jos jatkuvasti toistat samat virheet etkä suostu korjaamaan virheitä, et tule korttia saamaan koskaan..


      • ajokoe

        Älä sure. Luultavasti vain jännität inssiä liikaa. Kokeile hypnoosia inssijännitykseen. Itselläni meni jännityksen takia inssi läpi vasta 7 lla kerralla. Ostin auton sen jälkeen heti. Olen nyt ajanut seitsemän vuotta joka päivä ilman mitään ongelmia enkä ole joutunut yhteenkään kolariin. Ei se montako inssiä joutuu yrittämään välttämättä ennusta mitään tulevasta ajamisesta.


    • psykologia_avuksi

      Kokeile jotain psykologista keinoa, vaikka sopivia kapseleita luontaistuotekaupasta, jotka parantaa keskittymistä. Ja käy ajelemassa jossain suljetulla alueella omin päin, niin saat lisää itseluottamusta.

      • kallon.kutistuseiauta

        Pari kaljaa rentoittaa parhaiten.


    • dwwdwd

      Kokeile automaattikorttia. Jospa se vaihteiden vaihtoon keskittyminen menisi johonkin muuhun

    • historiaa62

      Osta Antistress-pillereitä luontaistuotekaupasta. Mulla oli aikoinaan neljä inssiä ajettuna ja viides aamuruuhka-aikaan varattuna ja lisäksi kaameaa keliä luvassa. Rahaa oli palanut jo 3500 e. Popsin niitä pillereitä annostuksen mukaan ja olin rauhallinen kuin viilipytty.. Se viides inssi meni läpi =) Tsemppiä sulle, kyllä se vielä siitä ! =)

    • KimmoK44

      Eikö ajomaikka koskaan maininnut, että olisi parempi pysyä jalkamiehenä? Tai, no jos on omistaja ajattanut, niin ymmärrän, että eurojen tuloa ei saa estää!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe