Femme, Butch, ???

TerveisinEiKukaan

Mikä tekee femmestä femmen? Herkkä luonne? Pitkät hiukset? Hameet?

Mikä tekee butchista butchin? Rääväsuisuus? Lyhyet hiukset? Reisitaskuhousut?

Entä mitä on ne, jotka jäävät tähän väliin? Jotka eivät ole oikein femmejä eivätkä butchejakaan? Onko niille omaa "lokeroa"?

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaapajoo

      Ääripäiden kohdalla mikään noista ominaisuuksista eivät päde.
      Butchitkin ovat jo uhanalaisia olleet. Eivätkä varsinaiset sellaiset edes käytä reisareita, puhumattakaan että olisivat rääväsuita. Siistit kuteet ja kohteliaat puheet naisille (ovathan hekin niitä).
      Femmetkö herkkiä? Eivät sen herkempiä kuin butchit. Ainakin vahvoja, itsenäisiä, eivätkä heikkoja.
      Se mikä tekee ääripäistä ja välissä olevista sen mitä ovat, se onkin monien asioiden summa, sitä ei aina pysty sanoin kuvaamaan muutenkuin rajallisesti. Niiden takana piilee aina ripaus stereotypiaa, siitä ei pääse mihinkään.

      Ääripäistä ei tule välitettyä ja melkein iso osa sinne väliin putoaakin. Lokeroita en ikinä ole ymmärtänyt. Ehkä joillekin se on tärkeää kuulua johonkin.

      • TerveisinEiKukaan

        Kiitos vastauksestasi! Se selkeytti hieman näkemystäni femmeistä ja butcheista, mutta otan silti mielelläni vastaan lisääkin vastauksia. En liiku lainkaan "lesbopiireissä" niin tällaiset termit ovat minulle melko vieraita. Näitä termejä näkee kuitenkin jatkuvasti heiteltävän tälläkin palstalla, ihmetyttää oikein kun jotkut vannovat henkeen ja vereen että viehättyvät esim. vain femmeistä (mikä ei ole väärin, mutten vain ymmärrä näitä lokeroita ihan täysin).


    • Mä tykkään käyttää reisareita, koska ne vain ovat mukavia kun poikkean metsähallituksen puolelle, minnekä minä olen aina vähintään haluamassa mennä joka tapauksessa plus sitten ne sopivat mun skinityyliini paremmin ja ellen käytä tummia sukkiksia tai pitkää hametta, mä pelkään, että mun koivessani näkyvät arvet näkyvät kaikelle kansalle. Sitä paitsi, mulla ei oo kauniit koivet muutenkaan.

      Mutta mä lasken itseni femmeksi, koska mä olen ihan sormi suussa kaiken sellaisen kanssa, missä on enemmän liikkuvia osia kuin kahvinkeittimessä. Sitten, olisiko niin, ettei viime suhteessa mun pehmorekkis-kumppanini itkenyt kertaakaan, mutta mä itkin varmaan kaksinumeroisen luvun kertoja. Pehmorekkis löysi kaapistani korkkarit, käsilaukun ja hameita. Häneltä ei löydy mitään näistä. En nähnyt ainoatakaan valokuvaa hänestä hameessa, koskaan, missään. Jos hänellä sellainen kuva on, niin hän varmasti häpeäisi sitä. Tukka hänellä oli aina laitetumpi kuin mulla, mutta en usko, että hänellä olisi kynnet lakattu koskaan. Minulla on vähintään kynnet lakattuina suurimman osan ajasta.
      Hän osaa tehdä huoltohommia auton kanssa. Minä en osaa edes ajaa autoa. Hän jylläsi autolla metsäautotiellä niin, että pohja otti välillä kiinni lumeen. Mä olin ihan savet housussa sellaisessa tilanteessa. Hän kiipesi puuhun kuin orava. Eka kerta, kun minä kiipesin puuhun oli yli 40-vuotiaana. (Nykyään kyllä tytötkin ovat puussa ihan yleisesti. ) Noin yleisesti hän oli ronskimpi kuin minä. Tosin hän sai minut käyttämään roisia kieltä kanssa. Toisaalta, hänellä oli koti laitetumpi kuin minulla ja hän oli pannut paljon vaivaa sen visuaaliseen ilmeeseen.
      Hän kasasi niin kotiteatterit kuin ikean huonekalutkin, mitkä saivat mut hengittämään pussiin.

      Mut oli siis kasvatettu avuttomuuteen, kun hän sai olla rasavilli lapsena.

    • Ai niin joo, karkeasti, butchilta löytyy kraga, femmeltä hame. Välissä on soft butch ja hard femme. Netissä oli aikoinaan, on vieläkin suurelta osin toimimattomalla sivustolla "butch-femme -test", joka IMO antaa vähän liian butcheja vastauksia. Siinä välissä oli androgyynit. Luokittelut on mielenkiintoisia, vaikka itse testi ei olisikaan. Hard femme on yleensä femmen tiedostava ja kulmikas tyyppi. Kampaus voi olla räväkkä, voi olla tatskoja, läväreitä ja ennen kaikkea mielipiteitä. Loppupeleissä kuitenkin on päällä hame. Kaveri jakoi mun aikajanallani kuvan, jossa nainen laittaa itselleen huulipunaa peilaten kuvaansa kyttien mellakkakilvestä. Feminismi on itsestäänselvyys, joko ääneenlausuttuna tai ääneenlausumattomana. Siinä sulle hard femme.

      Pehmorekkis taas on sellainen, joka esimerkiksi ulkonäöllisesti on rekkis. Koruja on minimaalisesti ja ne ovat aika androgyynejä, mutta silti esimerkiksi huonekasvit saattaa olla hyvin hoidettuja, nätisti sisustettu koti, neuloo, käy sienessä ja marjassa.

      • TerveisinEiKukaan

        Kiitos vastauksestasi, colaptes! En ole ennen kuullut hard femmeistä tai pehmorekkiksistä, tämä oli ihan uutta tietoa. Olenkin miettinyt että on tuossa butchin ja femmen välissä/ulkopuolella pakko olla jotain muutakin.

        Nyt on vain se ongelma, että mikä itse olen? Osaisitko sinä tai joku muu tällä palstalla kertoa olenko femme, butch, pehmorekkis, hard femme vai jotain ihan muuta?

        Olen ollut suurimman osan elämästäni lyhythiuksinen, jos hiukset alkaa kutittelemaan olkapäitä niin on aika ottaa sakset käteen / läksiä parturiin. Välillä minulla on räväkkä hiusväri kuten sininen, välillä on luonnonläheisempi kausi ja hiukset on ruskeat. En meikkaa joka päivä, mutta melko usein kuitenkin. Pidän huulipunasta ja kynsilakasta. Sekoittelen pukeutumisessa feminiinisiä ja maskuliinisia asioita (yhtenä päivänä voin olla tankkitopissa, reisitaskuhousuissa ja maihareissa, toisena päivänä mulla on hame, sukkikset ja joku sievä tyttömäinen paita).
        Olen luonteeltani rauhallinen, melko viileä, ujo, kaverini pitävät minua tunteettomana kun en itke muiden seurassa mutta yksin ollessa tunteet heittelee laidasta laitaan, osaan olla mustasukkainen, itken usein, jne. eli tässäkin suhteessa olen sekoitus feminiinisyytä ja maskuliinisuutta. Olen kouluttautunut sekä miehiselle että naisvaltaiselle alalle (kaksi eri ammattia). Olen käytännöllinen, minulla on hyvä esteettinen silmä ja olen luova. Olen myös maalaislapsi, en pelkää puihin kiipeilyä, metsässä samoilua tai mutaa. Olen ehdottomasti feministi.

        Siinä pohdittavaa itse kullekin? :D



      • Waikiki
        TerveisinEiKukaan kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi, colaptes! En ole ennen kuullut hard femmeistä tai pehmorekkiksistä, tämä oli ihan uutta tietoa. Olenkin miettinyt että on tuossa butchin ja femmen välissä/ulkopuolella pakko olla jotain muutakin.

        Nyt on vain se ongelma, että mikä itse olen? Osaisitko sinä tai joku muu tällä palstalla kertoa olenko femme, butch, pehmorekkis, hard femme vai jotain ihan muuta?

        Olen ollut suurimman osan elämästäni lyhythiuksinen, jos hiukset alkaa kutittelemaan olkapäitä niin on aika ottaa sakset käteen / läksiä parturiin. Välillä minulla on räväkkä hiusväri kuten sininen, välillä on luonnonläheisempi kausi ja hiukset on ruskeat. En meikkaa joka päivä, mutta melko usein kuitenkin. Pidän huulipunasta ja kynsilakasta. Sekoittelen pukeutumisessa feminiinisiä ja maskuliinisia asioita (yhtenä päivänä voin olla tankkitopissa, reisitaskuhousuissa ja maihareissa, toisena päivänä mulla on hame, sukkikset ja joku sievä tyttömäinen paita).
        Olen luonteeltani rauhallinen, melko viileä, ujo, kaverini pitävät minua tunteettomana kun en itke muiden seurassa mutta yksin ollessa tunteet heittelee laidasta laitaan, osaan olla mustasukkainen, itken usein, jne. eli tässäkin suhteessa olen sekoitus feminiinisyytä ja maskuliinisuutta. Olen kouluttautunut sekä miehiselle että naisvaltaiselle alalle (kaksi eri ammattia). Olen käytännöllinen, minulla on hyvä esteettinen silmä ja olen luova. Olen myös maalaislapsi, en pelkää puihin kiipeilyä, metsässä samoilua tai mutaa. Olen ehdottomasti feministi.

        Siinä pohdittavaa itse kullekin? :D

        Tuota tuleeks sulle aina välillä halu vääntää kättä jonkun kanssa?
        Luulen, että se on butchin merkki.
        Ite oon se androgyyni eli otetaan molemmista ne parhaat jutut. En tykkää tiskata, mutta ruokaa laitan.


      • nykyaikaa
        Waikiki kirjoitti:

        Tuota tuleeks sulle aina välillä halu vääntää kättä jonkun kanssa?
        Luulen, että se on butchin merkki.
        Ite oon se androgyyni eli otetaan molemmista ne parhaat jutut. En tykkää tiskata, mutta ruokaa laitan.

        Tiskikoneet on keksitty.

        Hmm.. Molemmista ne parhaat jutut? No, sehän on jokaisen makuasia mikä on paras juttu ja mikä ei.


      • TerveisinEiKukaan
        Waikiki kirjoitti:

        Tuota tuleeks sulle aina välillä halu vääntää kättä jonkun kanssa?
        Luulen, että se on butchin merkki.
        Ite oon se androgyyni eli otetaan molemmista ne parhaat jutut. En tykkää tiskata, mutta ruokaa laitan.

        En voi kyllä väittää että tulisi tuollaisia mielitekoja. :D Väännän kyllä kättä jos kaveri pyytää, tai otan vaikka painimatsin lumihangessa, mutta en kyllä ole muuten erityisen kilpailunhaluinen persoona.


      • Waikiki
        nykyaikaa kirjoitti:

        Tiskikoneet on keksitty.

        Hmm.. Molemmista ne parhaat jutut? No, sehän on jokaisen makuasia mikä on paras juttu ja mikä ei.

        No sitähän mää koitin sanoa. Että kun on mitävaan niin voi tykätä mistä vaan.
        Henkilökohtasesti en tykkää tiskaamisesta, mutta voin laittaa ruokaa.
        Ruuanlaitto ja saunan lämmitys onkin sitten vaikeempi vastapari.

        Tiskikoneen pesuaineet on m y r k k y ä.


      • Waikiki
        TerveisinEiKukaan kirjoitti:

        En voi kyllä väittää että tulisi tuollaisia mielitekoja. :D Väännän kyllä kättä jos kaveri pyytää, tai otan vaikka painimatsin lumihangessa, mutta en kyllä ole muuten erityisen kilpailunhaluinen persoona.

        Eli vois aatella, että se pyytäjä on butchimpi...

        Mä en suostu vääntään..on ulkoisesti naisellisemmat puoliskot pyytäneet..ei niitäkään montaa ole ollut..oisko prosentti kaikista puoliskoista.


      • Waikiki

        Tosiaan, toihan voi olla jonkun tapa pitää tyttöä kädestä--=;P.
        Ei oo niin lällyy, kun jos kysäsis, et saanks pitää sua kädestä kii...
        Ja painiinkutsu on halailun korvike...

        Hitsi, sulla on kovasti vientii =;D


      • Waikiki kirjoitti:

        Tosiaan, toihan voi olla jonkun tapa pitää tyttöä kädestä--=;P.
        Ei oo niin lällyy, kun jos kysäsis, et saanks pitää sua kädestä kii...
        Ja painiinkutsu on halailun korvike...

        Hitsi, sulla on kovasti vientii =;D

        Lälly on iihhanaa! Tosin kukaan ei koskaan haluu painii mun kans, kun mä murskaan luut, nyyh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe