Kuinka Kristus on sekä Isä että Poika?

Selkeyttä

Ote Mormonin kirjasta Moosia 15:
Johdanto:
Kuinka Kristus on sekä Isä että Poika. Hän puhuu kansansa puolesta ja kantaa sen rikkomukset. Se ja kaikki pyhät profeetat ovat hänen jälkeläisiään. Hän toteuttaa ylösnousemuksen. Pienillä lapsilla on iankaikkinen elämä. Noin 148 eKr.

1 JA nyt Abinadi sanoi heille: Minä tahdon teidän ymmärtävän, että a Jumala itse on tuleva alas ihmislasten keskuuteen ja b lunastava kansansa.
2 Ja koska hän a asuu lihassa, häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi, ja koska hän alistaa lihan b Isän tahtoon, hän on Isä ja Poika —
3 Isä, a koska hän b sikisi Jumalan voimasta, ja Poika lihan tähden; näin hänestä tuli Isä ja Poika —
4 ja he ovat a yksi Jumala, eli taivaan ja maan todellinen b iankaikkinen c Isä.
5 Ja niin liha tultuaan Hengen alaiseksi eli Poika Isän alaiseksi, jotka ovat yksi Jumala, a kärsii kiusauksia eikä anna kiusaukselle myöten, vaan sallii kansansa pilkkaavan ja b ruoskivan häntä ja karkottavan ja c kieltävän hänet.
6 Ja kaiken tämän jälkeen, hänen tehtyään monia voimallisia ihmeitä ihmislasten keskuudessa, hänet viedään, aivan niin, a kuten Jesaja sanoi, niin kuin lammas keritsijän edessä on ääneti, niin ei hän suutansa b avannut;
7 niin, aivan samoin hänet viedään a ristiinnaulittavaksi ja surmattavaksi; siten liha tulee kuoleman alaiseksi, Pojan b tahto sulautuu Isän tahtoon.

Varmaan on aiheutunut epäselvyyttä kun sekä Kristuksen Isää että Kristusta sanotaan Isäksi. Tuo Mormonin kirjan kohta ei ole kaikkein selvimpiä, mutta se antaa aiheen ajatella, että Isä -sanalla on useita merkityksiä.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enema_Ruth

      Mitä paskaa!!!???!!!!

    • Herätykseksi

      Isän ja Pojan (jotka ovat YHTÄ) Pyhänhengen nimessä.

      Jeesuksen nimessä... valkeudeksi.

    • kaksipisteto

      Raamatun Jumala,Jahve on ihmisten luojana isä, ja Jahve ei muutu ja on yksi ja ainoa.

      Jos mormonismi uskoo että on taivaallinen isäjumala ja sillä poika joka on sekä oma isänsä että oma poikansa niin sen kun, Raamattuun tätä tarinaa ei tietenkään silti voi siirtää.
      Jesajassa Jahven kärsivä palvelija ei ole Jahve, vaan palvelija joka "kasvaa Jahven edessä kuin juuri maasta" ja saa Jahvelta lopulta palkinnonkin, mutta ehkä Jahve vain jostain syystä palkitsee itse itsensä maallisella mammonalla ja paikalla voimakkaiden joukossa ?

    • Näinonon

      Voit tietysti selittää Smithin oppia Smithin omilla kirjoituksilla, mutta et todistaa, koska silloinhan kyseessä olisi kehäpäätelmä. Raamatun mukainen Smithin oppi ei tuoltakaan osin ole.

    • YksiIsä

      Ketä nyt pitäisi sitten uskoa, Abinadia vai Jeesusta, kun Jeesus sanoi että älköön ketään kutsuttako teidän Isäksenne. Jeesus puhui tuossa vain yhdestä Isästä.

      Matteus 23:9:"Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa."

      • kaksipsiteto

        tietysti Abinadia - mitä Jeesus nyt tietäisi?
        Mormonin kirja on parannettu ja uudistettu versio kaikesta Raamatussa esitetystä . Raamattu kun ei omassa asiassaan osunut oikeaan missään.


      • Selkeyttä
        kaksipsiteto kirjoitti:

        tietysti Abinadia - mitä Jeesus nyt tietäisi?
        Mormonin kirja on parannettu ja uudistettu versio kaikesta Raamatussa esitetystä . Raamattu kun ei omassa asiassaan osunut oikeaan missään.

        Mormonin kirja on toinen todistus Kristuksesta.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mormonin kirja on toinen todistus Kristuksesta.

        ensimmäinen ja ainoa kirjallinen todistus on UT , mitä siitä puuttuu? Siinähän on kristinuskon synty niin kuin se tapahtui ja Jeesuksen ja hänen oppilaidensa ynnä Paavalin opetukset. Mitä sen rinnalle kukaan tarvitsisi, ellei Jeesus nyt sitten ollutkin täysi luuseri, mutta silloin kristinuskolla ei olisi arvoa mutenkaan.


      • Selkeyttä
        kaksipisteto kirjoitti:

        ensimmäinen ja ainoa kirjallinen todistus on UT , mitä siitä puuttuu? Siinähän on kristinuskon synty niin kuin se tapahtui ja Jeesuksen ja hänen oppilaidensa ynnä Paavalin opetukset. Mitä sen rinnalle kukaan tarvitsisi, ellei Jeesus nyt sitten ollutkin täysi luuseri, mutta silloin kristinuskolla ei olisi arvoa mutenkaan.

        Mormonin kirjan esiin tuleminen on ennustettu:
        Hes. 17:15-20
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,

        Muinoin kirjat olivat sauvan ympärille käärittyjä pergamenttiliuskoja. Juudan sauva tarkittaa Raamattua ja Joosefin sauvan Mormonin kirjaa. Herra johdatti
        Amerikan mantereelle Joosefin heimoon kuuluvia. He jatkoivat samaa uskontoa kuin juutalaiset vanhalla mantereella.

        Mormonin kirja kertoo:
        2. Nefi 3
        2 Sen vuoksi sinun kupeidesi hedelmä on a kirjoittava, ja b Juudan kupeiden hedelmä on c kirjoittava; ja se, mitä sinun kupeidesi hedelmä kirjoittaa, sekä se, mitä Juudan kupeiden hedelmä kirjoittaa, kasvavat yhteen d kumoamaan vääriä oppeja ja lopettamaan kiistoja ja luomaan rauhan sinun kupeidesi hedelmän keskuuteen ja e saattamaan heidät myöhempinä aikoina f tuntemaan isänsä sekä tuntemaan minun liittoni, sanoo Herra.
        13 Ja heikkoudesta hänet tehdään vahvaksi sinä aikana, jolloin minun työni alkaa kaiken kansani keskuudessa, jotta sinut palautettaisiin ennallesi, oi Israelin huone, sanoo Herra.
        14 Ja näin Joosef profetoi, sanoen: Katso, sitä näkijää Herra siunaa; ja ne, jotka pyrkivät tuhoamaan hänet, hävitetään; sillä tämä lupaus, jonka minä olen saanut Herralta kupeideni hedelmästä, täyttyy. Katso, minä olen varma tämän lupauksen täyttymisestä;
        15 ja hänelle annetaan a nimi minun mukaani, ja se on hänen isänsä b nimen mukaan. Ja hän on minun kaltaiseni, sillä se, minkä Herra tuo julki hänen kätensä kautta, tuo Herran voimasta kansani pelastukseen.
        16 Niin, näin Joosef profetoi: Minä olen varma tästä asiasta, samoin kuin olen varma Moosesta koskevasta lupauksesta; sillä Herra on sanonut minulle: Minä a säilytän sinun jälkeläisesi ikuisesti.
        17 Ja Herra on sanonut: Minä nostan esiin erään Mooseksen, ja minä annan hänelle voimaa sauvassa, ja minä annan hänelle ymmärrystä kirjoittamisessa. Kuitenkaan minä en kirvoita hänen kieltään, niin että hän puhuisi paljon, sillä minä en tee häntä voimalliseksi puheessa. Mutta minä a kirjoitan hänelle lakini oman käteni sormella; ja minä teen b puhemiehen hänelle.
        18 Ja Herra sanoi minulle myös: Minä nostan näkijän sinun kupeidesi hedelmälle, ja minä teen hänelle puhemiehen. Ja minä, katso, minä annan hänen kirjoittaa sinun kupeidesi hedelmän kirjoituksen sinun kupeidesi hedelmälle; ja sinun kupeistasi lähtevä puhemies julistaa sen.
        19 Ja ne sanat, jotka hän kirjoittaa, ovat sanoja, jotka minä olen viisaudessani nähnyt hyväksi julistaa sinun kupeidesi hedelmälle. Ja on oleva ikään kuin sinun kupeidesi a hedelmä olisi huutanut heille b tomusta; sillä minä tunnen heidän uskonsa.
        20 Ja he a huutavat tomusta, niin, nimittäin parannusta veljilleen, vieläpä monen sukupolven mentyä heidän jälkeensä. Ja tapahtuu, että heidän huutonsa kuuluu, aivan heidän sanojensa yksinkertaisuuden mukaisesti.
        21 Heidän uskonsa tähden heidän a sanansa lähtevät minun suustani heidän veljillensä, jotka ovat sinun kupeidesi hedelmää; ja heidän sanojensa heikkouden minä teen vahvaksi heidän uskossaan, jotta minun liittoni, jonka minä tein sinun isiesi kanssa, muistettaisiin.


      • Näinonon
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mormonin kirjan esiin tuleminen on ennustettu:
        Hes. 17:15-20
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,

        Muinoin kirjat olivat sauvan ympärille käärittyjä pergamenttiliuskoja. Juudan sauva tarkittaa Raamattua ja Joosefin sauvan Mormonin kirjaa. Herra johdatti
        Amerikan mantereelle Joosefin heimoon kuuluvia. He jatkoivat samaa uskontoa kuin juutalaiset vanhalla mantereella.

        Mormonin kirja kertoo:
        2. Nefi 3
        2 Sen vuoksi sinun kupeidesi hedelmä on a kirjoittava, ja b Juudan kupeiden hedelmä on c kirjoittava; ja se, mitä sinun kupeidesi hedelmä kirjoittaa, sekä se, mitä Juudan kupeiden hedelmä kirjoittaa, kasvavat yhteen d kumoamaan vääriä oppeja ja lopettamaan kiistoja ja luomaan rauhan sinun kupeidesi hedelmän keskuuteen ja e saattamaan heidät myöhempinä aikoina f tuntemaan isänsä sekä tuntemaan minun liittoni, sanoo Herra.
        13 Ja heikkoudesta hänet tehdään vahvaksi sinä aikana, jolloin minun työni alkaa kaiken kansani keskuudessa, jotta sinut palautettaisiin ennallesi, oi Israelin huone, sanoo Herra.
        14 Ja näin Joosef profetoi, sanoen: Katso, sitä näkijää Herra siunaa; ja ne, jotka pyrkivät tuhoamaan hänet, hävitetään; sillä tämä lupaus, jonka minä olen saanut Herralta kupeideni hedelmästä, täyttyy. Katso, minä olen varma tämän lupauksen täyttymisestä;
        15 ja hänelle annetaan a nimi minun mukaani, ja se on hänen isänsä b nimen mukaan. Ja hän on minun kaltaiseni, sillä se, minkä Herra tuo julki hänen kätensä kautta, tuo Herran voimasta kansani pelastukseen.
        16 Niin, näin Joosef profetoi: Minä olen varma tästä asiasta, samoin kuin olen varma Moosesta koskevasta lupauksesta; sillä Herra on sanonut minulle: Minä a säilytän sinun jälkeläisesi ikuisesti.
        17 Ja Herra on sanonut: Minä nostan esiin erään Mooseksen, ja minä annan hänelle voimaa sauvassa, ja minä annan hänelle ymmärrystä kirjoittamisessa. Kuitenkaan minä en kirvoita hänen kieltään, niin että hän puhuisi paljon, sillä minä en tee häntä voimalliseksi puheessa. Mutta minä a kirjoitan hänelle lakini oman käteni sormella; ja minä teen b puhemiehen hänelle.
        18 Ja Herra sanoi minulle myös: Minä nostan näkijän sinun kupeidesi hedelmälle, ja minä teen hänelle puhemiehen. Ja minä, katso, minä annan hänen kirjoittaa sinun kupeidesi hedelmän kirjoituksen sinun kupeidesi hedelmälle; ja sinun kupeistasi lähtevä puhemies julistaa sen.
        19 Ja ne sanat, jotka hän kirjoittaa, ovat sanoja, jotka minä olen viisaudessani nähnyt hyväksi julistaa sinun kupeidesi hedelmälle. Ja on oleva ikään kuin sinun kupeidesi a hedelmä olisi huutanut heille b tomusta; sillä minä tunnen heidän uskonsa.
        20 Ja he a huutavat tomusta, niin, nimittäin parannusta veljilleen, vieläpä monen sukupolven mentyä heidän jälkeensä. Ja tapahtuu, että heidän huutonsa kuuluu, aivan heidän sanojensa yksinkertaisuuden mukaisesti.
        21 Heidän uskonsa tähden heidän a sanansa lähtevät minun suustani heidän veljillensä, jotka ovat sinun kupeidesi hedelmää; ja heidän sanojensa heikkouden minä teen vahvaksi heidän uskossaan, jotta minun liittoni, jonka minä tein sinun isiesi kanssa, muistettaisiin.

        Höpsis. Juudan sauva ei tarkoita Smithin sauvaa, jonka ymprille hän oppinsa raksensi moninainteineen.


      • kaksipisteto
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mormonin kirjan esiin tuleminen on ennustettu:
        Hes. 17:15-20
        16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille'. Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva'.
        17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
        18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
        19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
        20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,

        Muinoin kirjat olivat sauvan ympärille käärittyjä pergamenttiliuskoja. Juudan sauva tarkittaa Raamattua ja Joosefin sauvan Mormonin kirjaa. Herra johdatti
        Amerikan mantereelle Joosefin heimoon kuuluvia. He jatkoivat samaa uskontoa kuin juutalaiset vanhalla mantereella.

        Mormonin kirja kertoo:
        2. Nefi 3
        2 Sen vuoksi sinun kupeidesi hedelmä on a kirjoittava, ja b Juudan kupeiden hedelmä on c kirjoittava; ja se, mitä sinun kupeidesi hedelmä kirjoittaa, sekä se, mitä Juudan kupeiden hedelmä kirjoittaa, kasvavat yhteen d kumoamaan vääriä oppeja ja lopettamaan kiistoja ja luomaan rauhan sinun kupeidesi hedelmän keskuuteen ja e saattamaan heidät myöhempinä aikoina f tuntemaan isänsä sekä tuntemaan minun liittoni, sanoo Herra.
        13 Ja heikkoudesta hänet tehdään vahvaksi sinä aikana, jolloin minun työni alkaa kaiken kansani keskuudessa, jotta sinut palautettaisiin ennallesi, oi Israelin huone, sanoo Herra.
        14 Ja näin Joosef profetoi, sanoen: Katso, sitä näkijää Herra siunaa; ja ne, jotka pyrkivät tuhoamaan hänet, hävitetään; sillä tämä lupaus, jonka minä olen saanut Herralta kupeideni hedelmästä, täyttyy. Katso, minä olen varma tämän lupauksen täyttymisestä;
        15 ja hänelle annetaan a nimi minun mukaani, ja se on hänen isänsä b nimen mukaan. Ja hän on minun kaltaiseni, sillä se, minkä Herra tuo julki hänen kätensä kautta, tuo Herran voimasta kansani pelastukseen.
        16 Niin, näin Joosef profetoi: Minä olen varma tästä asiasta, samoin kuin olen varma Moosesta koskevasta lupauksesta; sillä Herra on sanonut minulle: Minä a säilytän sinun jälkeläisesi ikuisesti.
        17 Ja Herra on sanonut: Minä nostan esiin erään Mooseksen, ja minä annan hänelle voimaa sauvassa, ja minä annan hänelle ymmärrystä kirjoittamisessa. Kuitenkaan minä en kirvoita hänen kieltään, niin että hän puhuisi paljon, sillä minä en tee häntä voimalliseksi puheessa. Mutta minä a kirjoitan hänelle lakini oman käteni sormella; ja minä teen b puhemiehen hänelle.
        18 Ja Herra sanoi minulle myös: Minä nostan näkijän sinun kupeidesi hedelmälle, ja minä teen hänelle puhemiehen. Ja minä, katso, minä annan hänen kirjoittaa sinun kupeidesi hedelmän kirjoituksen sinun kupeidesi hedelmälle; ja sinun kupeistasi lähtevä puhemies julistaa sen.
        19 Ja ne sanat, jotka hän kirjoittaa, ovat sanoja, jotka minä olen viisaudessani nähnyt hyväksi julistaa sinun kupeidesi hedelmälle. Ja on oleva ikään kuin sinun kupeidesi a hedelmä olisi huutanut heille b tomusta; sillä minä tunnen heidän uskonsa.
        20 Ja he a huutavat tomusta, niin, nimittäin parannusta veljilleen, vieläpä monen sukupolven mentyä heidän jälkeensä. Ja tapahtuu, että heidän huutonsa kuuluu, aivan heidän sanojensa yksinkertaisuuden mukaisesti.
        21 Heidän uskonsa tähden heidän a sanansa lähtevät minun suustani heidän veljillensä, jotka ovat sinun kupeidesi hedelmää; ja heidän sanojensa heikkouden minä teen vahvaksi heidän uskossaan, jotta minun liittoni, jonka minä tein sinun isiesi kanssa, muistettaisiin.

        Pergamenttiliuskaa ei missään kutsuta puuksi, joka tuossa on alkukielen käyttämä sana. Käärö on joko megilah tai megilat sefer. Eivät mitkään kirjoitukset tule yhdeksi, ei ole eri kirjoituksia, mutta pohjoinen ja etelä olivat poliittisesti erillään ja joutuivat erillään eksiiliin, mutta profeetan mukaan yhtyisivät Israelin maassa. Näin tapahtuikin kun paluu eksiilistä tapahtui Persian luvalla ja koko kansa on nyt ilman heimojakoa, jako on kohen, levi ja Israel. Samoin yhtenäinen oli se valtio joka syntyi pakkosiirrosta paluun jälkeen, hasmonivaltio.
        Israelin uskonnossa ei ollut oppeja jokainen VT:n lukenut sen tietää, oli yksi jumala joka oli antanut lain ja tehnyt liiton, miksi, jotta olisi / ei olisi tylsää? Ei vaan jotta Israel olisi sen todistajana ettei ole muuta jumalaa kuin Jahve.Smith saa nostaa mitä ikinä haluaa mielikuvitusjosefinsa kupeista Hesekielin sanoma oikeille israelilaisille oli kuitenkin oli tämä:

        "Puiden , joihin sinä kirjoitat, tulee olla kädessäsi niin, että maanmiehesi näkevät ne,
        ja sinun tulee sanoa heille: Näin sanoo Jahve Jumala: Minä otan israelilaiset niiden kansojen keskeltä, joiden sekaan he ovat joutuneet, minä kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.

        22 Siinä maassa, Israelin vuorilla(ei Utahissa) , minä teen heistä yhden kansan. Heillä kaikilla on oleva hallitsijanaan yhteinen kuningas, enää he eivät elä kahtena kansana eivätkä kahden kuninkaan alaisina" Ei kukaan Persian annettua vapautusjulistuksen enää ollut hajotettuna, ne jotka jäivät diasporaan tekivät sen omasta tahdosta, ei pakosta.


    • voi.-

      Sen verran Pyhästä Hengestä, että on 1. yksi ihminen joka jää kaiken ulkopuolelle,(1. Korinttolaiskirje 15) ja jonka henki on se Pyhä Henki, hän on ihminen luuta, verta ja lihaa ja kyllä Raamattu ilmoittaa kuka tämä ihminen on, sillä Raamattu ja sen jakeet aukeavat ja on auenneet tältä kohdin, eli 2. Raamattu puhuu kahdesta voidellusta.
      (Sakarja 4,, Johanneksen ilmestys 11:4 )

      • voi.-

        Ja sukupuoli, ilmoitetaan Raamatussa (Jesaja 11


        Jesaja 12

        Daavidin jälkeläinen tuo oikeuden ja rauhan
        1 Iisain kannosta nousee verso, vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.

        kanto antaa voiman naaraalle ja urokselle. uroksen me tunnemme, se on Jeesus Kristus, eli herätetty kuolleista, ja kantaa syntimme. ja herättäjä on naaras, joka istuu nk, isän sylissä, ja on nainen joka on toinen voideltu.

        ymmärtäkää????

        -kanto antaa voiman naaraalle, eli on Pyhä Henki.

        -vesa puhkeaa sen juuresta, eli Jeesus Kristus, kantaa hedelmää.
        Jeesus Kristus- Syntiemme sovittaja ristillä.


    • MoosesjaElia

      Ilmestyskirjan 11 luvun 4 jakeessa puhutaan Mooseksesta eli Remielista ja Eliaasta eli Pyhästä Hengestä.

      Ilmestyskirja:
      11:4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.

    • VainyksiIsä

      Abinadi eli Pyhä Henki eli Gabriel antoi tuon ilmoituksen Mormonin kirjasta Moosia 15:1-7 vuonna 148 eKr mutta Jeesus varoitti lähes kaksisataa vuotta myöhemmin kutsumasta ketään Isäkseen maan päällä, ei edes itseään. Joissakin kohden on siis hyvä käyttää järkeä ilmoitusten suhteen. Ei edes Jeesus voi olla kenenkään Isä.

      "Varmaan on aiheutunut epäselvyyttä kun sekä Kristuksen Isää että Kristusta sanotaan Isäksi. Tuo Mormonin kirjan kohta ei ole kaikkein selvimpiä, mutta se antaa aiheen ajatella, että Isä -sanalla on useita merkityksiä."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe