Hyviä ruokapaikkoja Alanyassa???

Nälkäinen

Kertokaas Alanyassa käyneet omat mielipiteet paikan ruokapaikoista.

31

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voijeesus

      Ei ole hyviä ruokapaikkoja, koska niitä on niin vähän

    • 546456456

      ässä muutamia hyväksi todettuja:

      -Ravintola EV pääkadulla. Mahtava ruoka ja livemusiikkia
      -Crazy Horse & Crazy Suhsi restaurant satamassa, parasta pihviä mitä oon eläissäini syöny ja sushi todella hyvää!
      -Panorama restaurant kale kukkalalle menvällä tiellä, ihana maisemat syödä illallista

      • eihyvääaina

        Kyllähän tuossa panoramassa ei ole muuta hyvää kuin sijainti näköaloineen. Ruoka ei ole hyvää. Mitä enemmän syöjiä sitä huonompi ruan laatu.


      • VarmaanAlsukinvielä
        eihyvääaina kirjoitti:

        Kyllähän tuossa panoramassa ei ole muuta hyvää kuin sijainti näköaloineen. Ruoka ei ole hyvää. Mitä enemmän syöjiä sitä huonompi ruan laatu.

        Aina jostakin ilmestyy joku tänmönen hyväkäs, jolla ei koskaan ole mitään hyvää annettavaa alkuperäiseen kysymykseen, vaan heti on kyllä arvostelemassa kun joku jotakin kantaa ottaa.


      • 123321q

        Pellejä löytyy aina,mut ei se mua ainakaan haittaa,itsestään tekevät vaan naurunalaisen.


      • wdqqedqfdqefd
        eihyvääaina kirjoitti:

        Kyllähän tuossa panoramassa ei ole muuta hyvää kuin sijainti näköaloineen. Ruoka ei ole hyvää. Mitä enemmän syöjiä sitä huonompi ruan laatu.

        Juu, täsmälleen samaa mieltä, purkkiruokakin on parempaa


    • hyvääoli

      Kleopatran puolella rantakadulla Elite on oikeasti hyvä. Hyvin lähellä Kale-kukkulaa.

    • sami122

      melody matinbaarissa oli hyvää ruoka

    • tyttö98

      Xperia hotellien buffeteissa on todella hyvää ruokaa:) ja yildiz lokanta pääkadun burger kingiä vastapäätä on toinen missä kannattaa käydä!:)

    • Osmanin

      Sommer love hyvät isot annoksetja hyvä palvelu, 08.05.2015 käyty

    • hyvänruanlöytää

      Kertokaapa te jotka kehutte noiden mainitsemienne paikkojen ruokia, että mikä tekee niistä hyviä. Annoskoko ja hinta ei vaikuta makuun. Jotku kehuu joukun ruokapaikan edullisuutta, mutta voiko annos maksaakkaan paljoa jos se koostuu seuraavista raaka-aineista. Puolet lautasesta koostuu salaatista ja koristelluista vihanneksista jtka ovat tosi halpoja ostettuna alanyasta. Sitten hiilihydraatti lautasella koostuu joko ranskalaisista, lohkoperunoista tai riisistä. Näiden osuus on lautasesta 1/4. Mitä sitten otetaan loput 1/4 mikä tekee ruoka-annoksesta hyvää vai joko se on hyvää tuolla 3/4 annoksella. Ihmisen mieli on erikoinen. Jos annos on kaunis niin se on luonnolisesti hyvääkin. Tähän retkuun turistit menee. Pari hyvää pihvipaikkaa olen löytänyt alanyasta jossa ruoka laitetaan avokeittiössä ja lihat kypsennetää grilissä. Nämä paikat ei ole niitä turistirysiä missä kaikki ruokailevat sen takia kun siellä on paljon asiakkaita. Näet koko ajan oman ruokasi valmistumisen. Muistakaa, että jos tilaatte esim. naudan pihvi ja kypsyysaste ei ole oikea niin palauttakaa se. Kanat ja possut ovat ylikypsiä melkein joka paikassa. Eri medium asteisia nautapihvejä kannattaa kokeilla. Suurin osa matkaajista ei ole edes käynyt hyvissä ruokapaikoissa kehumisistaan huolimatta.

      • omaValinta

        Ruoka asiat ovat makuasioita, yksi tykkää toinen ei.


      • urponvalinta

        Niinpä ja miksi pitää sitten kehua salaattia ja vihanneksia. Kun mainostaa niitä ruokapaikkoja voisi kertoa mitä tuli syötyä esim. oli hyvää grillattua kanaa. Joka paikassa se 3/4 annosta on samanlainen. Tuossahan joku laittoikin, että oli hyvää pihviä ja sushia. Eihän pelkkä ravintolan nimi kerro mitään.


      • kerrojo

        "Pari hyvää pihvipaikkaa olen löytänyt alanyasta jossa ruoka laitetaan avokeittiössä ja lihat kypsennetää grilissä. Nämä paikat ei ole niitä turistirysiä missä kaikki ruokailevat sen takia kun siellä on paljon asiakkaita. "
        No et sitten tullut ajatelleeksi mainita näiden paikkojen NIMIÄ, siinä paasatessasi, niin olisit jopa vastannut alkuperäiseen kysymykseen!!!


      • Hahahvalehtelija
        kerrojo kirjoitti:

        "Pari hyvää pihvipaikkaa olen löytänyt alanyasta jossa ruoka laitetaan avokeittiössä ja lihat kypsennetää grilissä. Nämä paikat ei ole niitä turistirysiä missä kaikki ruokailevat sen takia kun siellä on paljon asiakkaita. "
        No et sitten tullut ajatelleeksi mainita näiden paikkojen NIMIÄ, siinä paasatessasi, niin olisit jopa vastannut alkuperäiseen kysymykseen!!!

        Ja varsinkin se kiinnostaa, jossa tarjoillaan ylikypsää possua. On nimittäin suurta herkkua.


      • sataviisi

        Kun tuossa sinun vuodatuksessa oli ihan asiaakin joukossa, niin voisit todellakin näitä nimiä julkaista. Itse olen huomannut, että ruuan laatu on kääntäen verrannollinen eriväristen neovalojen määrään. Pihvit paistetaan liian miedolla lämmöllä ja maistuvat sitkeältä keitetyltä lihalta. Kun menee paikkaan, missä on paljon paikallisia asukkaita syömässä, niin yleensä on ollut myönteinen kokemus. Kasikara on tällainen paikka vaikka onkin lokantasi, niin oluet, viinit, rakit ym. ovat tarjolla.


      • Dothemath

        Lokanta Su.


      • kielikursseille
        sataviisi kirjoitti:

        Kun tuossa sinun vuodatuksessa oli ihan asiaakin joukossa, niin voisit todellakin näitä nimiä julkaista. Itse olen huomannut, että ruuan laatu on kääntäen verrannollinen eriväristen neovalojen määrään. Pihvit paistetaan liian miedolla lämmöllä ja maistuvat sitkeältä keitetyltä lihalta. Kun menee paikkaan, missä on paljon paikallisia asukkaita syömässä, niin yleensä on ollut myönteinen kokemus. Kasikara on tällainen paikka vaikka onkin lokantasi, niin oluet, viinit, rakit ym. ovat tarjolla.

        Selitäppä sataviisi mikä on tuo sun lokantasi. Lokanta on turkkia ja tarkoittaa ravintolaa. Eli alanya on täynnä lokantaseja. Lokanta ei tarkoita paikkaa missä paikalliset ruokailevat. Muistuttaa englanninkielistä sana local = paikallinen. Tästä sitten ns. viisaat matkailijat ovat päätelleet, että lokanta tarkoittaa paikallista.


      • sataviisi

        no enpä selitä kun kerran näytät sen itse paremmin tietävän. Turkkia en osaa pätkääkään päinvastoin kuin sinä paikallisena alsuna pätemisen tarvetta korostaaksesi osaat. Mutta jos luet tuon kirjoitukseni kuitenkin uudelleen, niin onko siinä kaikki muukin täysin väärää tietoa eikä hyödytä matkailijoita tai mökkiasukkaita? Tai sitten muita paikkakunnan horiskoja? ei sitten varmaan mitään


    • cheney

      Olivia

    • SinneSiis

      Bistro Bahama

    • sikäläinen

      Nimimerkki hyvänruuanlöytää kertoo edellä: "Kanat ja possut ovat ylikypsiä melkein joka paikassa." Niin missähän Alanyan ruokapaikassa tarjoillaan possua? Kaupoissa kyllä on pekonia tarjolla ja Alanyassa yksi kauppakin myy possun lihaa mutta että ravintolassa? Olen vieraillut yli kymmenen vuotta Turkissa ja nyttemmin asunutkin siellä ja en todellakaan ole ravintoloissa possunlihaa löytänyt. Toki kerran norjalaisten sikajuhlassa, sekin oli villisikaa.

      • sikäläinenhukassa

        Johan tuota sianlihaan on tarjolla melkein joka ravintolassa. Jos tämä sikäläinen sattuu näkemään ravintolan menussa sanan; pork niin se ei suinkaan tarkoita porkkanaa vaan sianlihaa. On tainnut sulla mennä nuo vierailut Turkissa vähän ohi tai sitten olet lukenut ja kuullut juttuja Turkista.


      • legginssissäreikiä
        sikäläinenhukassa kirjoitti:

        Johan tuota sianlihaan on tarjolla melkein joka ravintolassa. Jos tämä sikäläinen sattuu näkemään ravintolan menussa sanan; pork niin se ei suinkaan tarkoita porkkanaa vaan sianlihaa. On tainnut sulla mennä nuo vierailut Turkissa vähän ohi tai sitten olet lukenut ja kuullut juttuja Turkista.

        15 vuotta Alanyassa osavuoden asuneena ja ravintolapalveluita runsaasti käyttävänä täytyypi todeta, että eipä ole kertaakaan sattunut kohdalle sellaista ruokalistaa jossa olisi sianlihaa tarjolla edes pork nimisenä.


      • sianlihaaoli
        legginssissäreikiä kirjoitti:

        15 vuotta Alanyassa osavuoden asuneena ja ravintolapalveluita runsaasti käyttävänä täytyypi todeta, että eipä ole kertaakaan sattunut kohdalle sellaista ruokalistaa jossa olisi sianlihaa tarjolla edes pork nimisenä.

        Saavuimme perheeni kanssa alanyasta puolitoista viikkoa sitten. Mieheni tilasi pariin otteeseen ravintolassa sianlihaa. Sitä en osaa sanoa saako sitä kaikista ruokapaikoista.


      • sianlihaaoli
        sianlihaaoli kirjoitti:

        Saavuimme perheeni kanssa alanyasta puolitoista viikkoa sitten. Mieheni tilasi pariin otteeseen ravintolassa sianlihaa. Sitä en osaa sanoa saako sitä kaikista ruokapaikoista.

        Lisään vielä tuohon omaan kirjoitukseeni. Mieheni kertoi, että paikat jossa söi sianlihaa oli pohjoismaalaisten pitämä, mutta ei kuitenkaan suomalaisten.


      • legginssissäreikiä

        Aamiaistarjoiluissa olen tosiaankin olen nähnyt mainostettavan aitoa pekonia. Suomi-baarit olen tietoisesti vältellyt. Mikään ei ole niin typerää, kuin janttautua tai jämähtää nakottamaan ulkomailla Suomi- jne pohjoismaabaareihin. Se on oikeasti sitä alempien kansanosien touhua, eikä vain vitsi.


      • hullujenhullu
        legginssissäreikiä kirjoitti:

        Aamiaistarjoiluissa olen tosiaankin olen nähnyt mainostettavan aitoa pekonia. Suomi-baarit olen tietoisesti vältellyt. Mikään ei ole niin typerää, kuin janttautua tai jämähtää nakottamaan ulkomailla Suomi- jne pohjoismaabaareihin. Se on oikeasti sitä alempien kansanosien touhua, eikä vain vitsi.

        Sun mielestä ruokaileminen on jämähtämistä. Aika lyhyillä aaltopituuksilla pääsi toimii. Jos on nälkä niin eikö se ole sama missä ja kenen pitämässä paikassa ruokailee. Oetko oikeasti ajatellut hakeutua hoitoon. Sinä olet sairas ja tiedät sen itsekin, mutta et myönnä sitä. Et ole edes käynyt alanyassa. Sulla on vaan sairaalloinen tarve puuttua kirjoituksin asioihin, koska muuten sinusta ei ole mihinkään. Sairas, sairas, sairas.


    • Destinobest

      Katsopas Tripadviisorita löydät sietä hyviä paikkoja sekä niiden arvostelut

    • Juha45v_

      Palasimme hiljattain viikon Alanyan reissulta 5h perheen kanssa. Kävimme kuutena iltana syömässä eri ravintoloissa. Kaikissa paikoissa tarjottiin alkupalaksi hyvää lavash leipää tomaatti- ja jogurttikastikeen kera. Edellä mainitut olivat yllättävän samanlaisia kaikissa paikoissa eli merkittäviä eroja ei näissä ollut. Pyrimme välttämään paikkoja, joissa oli agressivinen sisäänheittäjä. Ravintoloiksi valikoituivat seuraavat:
      1. Ilta : Ravintola Flash. Siisti ja suosittu ravintola, jossa palvelu on ammattimaista ja hillittyä. Annokset olivat oikien maittavia, mm. adana kebab. Jogurtti kebab annos oli pienehkö mutta hyvää. Hinta n. 130 liiraa.
      2. Ilta: Ravintola Soltan Sofrasi. Ravintola sijaitsee hieman syrjässä ja yleisilme on hieman edellistä nuhjuisempi. Ruoka oli sen sijaan erittäin hyvää. Söimme pääasiassa kebabia. Hinta n. 110 liiraa.
      3. ilta: Ravintola Comca Doy Doy, joka sijaitsee Flashin vieressä Hacet cd.:llä. Tarjoilu ja ruoanlaitto oli vertailun ravintoloista ammattimaisinta ja hillittyä, ei dramaattista sisäänheittäjää. Täällä ruoka oli aikuisten mielestä ehkä parasta, mutta lasten annokset hieman vaatimattomia. hinta noin 130 liiraa. Mixed grill oli iso ja maittava.
      4. ilta: Ravintola Aciktim usta. Kohtuullisen hyvää ruokaa, kohtuulliseen hintaan n. 140 liiraa. Siisteys alueen perustaosa. Ei hyvä/huono.
      5. Ilta: Ravintola Bar Celona. Tämä ravintola sijaitsee Ataturk Blv:llä. Hyvää tässä paikassa oli siisteys, palvelu, ilmainen wlan sekä EI SISÄÄNHEITTÄJÄÄ, joka oli mielestämme erittäin hyvä asia. Valitettavasti siihen kaikki hyvä sitten jäikin. Aikuisten annosten lihasuikaleet olivat sitkeitä ja annokset pieniä. Tämä oli kaikkein kallein ravintola, hinta 160 liiraa! Olisi ehkä pitänyt kokeilla Tapaksia tms.
      6. Ilta: Ravintola Döneryum. Viimeisenä iltana kävimme puitteiltaan hieman vaatimattomammassa kebab ravintolassa , joka sijaitsee ravintola Flashin vieressä Hacet cd:llä. Tämä oli joukon halvin ravintola, yht. 93 liiraa. Ruoka oli hintatasoon nähden erittäin hyvää. Tätä paikkaa voisin suositella, jos haluaa syödä edullisesti hyvää ruokaa.
      Omat suosikkini ovat Comca doy doy, Soltan Sofrasi, Flash ja Döneryum. Heikoin esitys oli tällä kertaa ravintola Bar Celona.

    • meymaymey

      Ehdottomasti ravintola nimeltä Ev saa minulta täydet pisteet! Hyvä palvelu ja todella maittava ruoka. Myös aivan parhaat ja isoimmat pizzat löytyvät Evistä.

      Alanyan parasta palvelua olen saanut Red Tower Brewery ravintolasta. Ruoka myös oli hyvää. Tarjoilija huolehti meistä läpi ruokailun, esitteli jälkiruokalistan ja suositteli omaa suosikkiaan. Tällaiseen harvemmin törmää Alanyassa. Laskun yhteydessä tuotiin palautelomake, koska he todella haluavat saada asiakkaalta välittömästi palautteen. Meillä ei koskaan ole ollut mitään valittamista tästä ravintolassa, lomake on täyttynyt pelkistä kiitoksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe