Tällä kertaa 181,000 Tojoa takaisinkutsutaan!
"Toyota Australia has ordered the recall of 181,000 cars after an airbag fault linked to five deaths worldwide.
The decision is part of a global recall of more than five million Toyotas which have been fitted with airbags from one of the world's biggest air-bag companies, Takata.
About 20 million cars produced by major makers have already been recalled over the defect which has been linked to at least five deaths, including one in the United States initially investigated as a homicide due to the driver's grisly injuries.
Toyota Australia says its recall will affect vehicles built between 2003 and 2007 and includes its Yaris, Corolla, Avensis Verso, Echo and Rav4 models."
http://www.skynews.com.au/news/top-stories/2015/05/20/toyota-australia-recalls-181-000-cars.html
Ja taas takaisinkutsu!
29
62
Vastaukset
- VieläSurkeampaa
VW ei takaisinkutsu, vaikka syytä olisi. Asiakas maksaa.
http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604- sirpalepommitojo
Ei ole turvallisuuteen vaikuttava vika. Ei Tojokaan takaisinkutsu D4D-pommeja vaikka niissä on enemmän vikaa.
- Voi_voi_kun_muillakin
Turha vedota siihen, että toisillakin on ongelmia, kun merkillä mättää oikein huolella. Pieniä ovet nuo VW:n murheet verrattuna tappaviin turvatyynyihin. Niistä selviää rahalla.
- EiKoskaanVW
Tosi pieniä on VW:n murheet......
http://yle.fi/uutiset/moottori_vaivaa_kymmenia_tuhansia_vw-konsernin_autoja_suomessa__maahantuoja_emme_halua_ryhtya_selvittamaan_mitaan_lukumaaria/8002604
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1431405638040.html Ruotsalaiset listasivat VAG konsernin ongelmapesät.
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwlla-ongelmia-vuotavien-moottoreiden-kanssa/yAK4i7JV
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u?
_ga=1.241262661.670841082.1430849402
http://app.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq/uusimmat
http://www.iltalehti.fi/autot/2015051119668901_au.shtml Ruotsalaiset raivoissaan volkkarin jakopäistä - Tosi.Kivaa
Niin. Toyotan takaisinkutsut lähtevät viranomaisten velvoittamina koska Tojoissa on hengenvaarallisia vikoja. Ei siksi että Toyota olisi asiakkaistaan huoltapitävä yhtiö.
Päinvastoin. Toyota päätti maksaa yli miljardin "sovintorahan" välttyäkseen syytteen siitä että se oli peitellyt 86:n kuolemaan johtaneita suunnitteluvirheitä.
http://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html?_r=0
Huomionarvoista tässä on se että Toyota joutui maksamaan erikseen kaikki korvaukset näistä kuolemantapauksista.
Tämä yli miljardin maksu oli vain sovintoraha siitä että yhtiötä ei syytettäisi kuolemiin johtaneiden vikojen peittelystä.
Että näin hyvi Toyota pitää huolen asiakkaistaan. - noinkoolis
Tosi.Kivaa kirjoitti:
Niin. Toyotan takaisinkutsut lähtevät viranomaisten velvoittamina koska Tojoissa on hengenvaarallisia vikoja. Ei siksi että Toyota olisi asiakkaistaan huoltapitävä yhtiö.
Päinvastoin. Toyota päätti maksaa yli miljardin "sovintorahan" välttyäkseen syytteen siitä että se oli peitellyt 86:n kuolemaan johtaneita suunnitteluvirheitä.
http://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html?_r=0
Huomionarvoista tässä on se että Toyota joutui maksamaan erikseen kaikki korvaukset näistä kuolemantapauksista.
Tämä yli miljardin maksu oli vain sovintoraha siitä että yhtiötä ei syytettäisi kuolemiin johtaneiden vikojen peittelystä.
Että näin hyvi Toyota pitää huolen asiakkaistaan.Takaisinkutsuhommahan käynnistyi Ameriikassa kun liittovaltio teki selväksi, että muuten ei kukko enää Toijotalle laula. Olisiko niin, että Suomessakin takaisinkutsut ovat sen häntiä, että jenkit pakottavat hoitamaan asiat kuntoon. Pakko hoitaa asiat muuallakin kuin Amerikassa.
- asdjiojas
Voisihan tuon mainita tietysti, että sama takaisinkutsu tulossa yli kymmenelle merkille, joukossa eurooppalaisia.
On se kumma, että Toyota aina ensimmäisenä huomaa vialliset osat.
Sitten euroopan lehdistö uutisoi ikäänkuin vika olisi vain siinä merkissä, joka vian ensimmäisenä havaitsee, joo, reiluu, näin me pidetään omien puolta !- romulaatua
Pitkäänhän tuo oli vaiennut tuostakin viasta. On se kumma kun Toyota on aina mukana näissä turvallisuusriskiasioissa.
- ainasamajuttujatkuu
Tajuaako terothetuulipukukansa että nämä tosiasiat ei kieltelyllä ja muita merkkejä haukkumalla/vaihtamalla puheenaihetta aina muuhun merkkiin ei se tohjo sillä todellakaan muutu paremmaksi. Provot pahenee vaan sitä mukaan mitä saavat lisäpuhtia ja se lisäpuhti on terojen herkkä provosoituminen.
- Justj00
Tottakai noin paljon kun niitä tehdään myös paljon enemmän kuin joitain wokkeja tms. Kutsut korjaamolle vain osoitus asiakkaan huolenpidosta. Lisäksi, ajatelkaas toisin jos mahdollinen vika olisi ja se pimitettäisiin, niin mikä sanktio siitä tulisi, jos ei kerrottaisi vaikka tiedetään.
Toyotalla on selkärankaa, eikä maksata päivänselviä vikoja asiakkaalla. Kuten aiemmista viesteistä käy ilmi, niin miksi Toyota on ainoana joutunut silmätikuksi, kun oli toistakymmentä muuta merkkiä lisäksi? Mustamaalaaminen mautonta, varsinkin brändi ykkösestä, eikö?- takatapoks
No asiakkaan huolenpitoahan se on asentaa viallisia turvatyynyjä autoihin Teron mielestä ja pimitellä turvallisuusvikoja. Se on sitä selkärankaa.
Ei Toyota ole edes suurin henkilöautojen valmistaja. - EiTarviiArvailla
"Lisäksi, ajatelkaas toisin jos mahdollinen vika olisi ja se pimitettäisiin, niin mikä sanktio siitä tulisi, jos ei kerrottaisi vaikka tiedetään. "
Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä.
http://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html?_r=0 - pakonpakolla
EiTarviiArvailla kirjoitti:
"Lisäksi, ajatelkaas toisin jos mahdollinen vika olisi ja se pimitettäisiin, niin mikä sanktio siitä tulisi, jos ei kerrottaisi vaikka tiedetään. "
Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä.
http://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html?_r=0Se on juuri tuo Ameriikan rankka sanktiomeninki, että pakko hoitaa asiat kuntoon. Vaihtoehtona on, että koko merkin jakelu on katkolla.
- huijarimeninikiä
pakonpakolla kirjoitti:
Se on juuri tuo Ameriikan rankka sanktiomeninki, että pakko hoitaa asiat kuntoon. Vaihtoehtona on, että koko merkin jakelu on katkolla.
Muutenhan noita vikoja peiteltäisiin edelleen.
- VieläköVäijyy
EiTarviiArvailla kirjoitti:
"Lisäksi, ajatelkaas toisin jos mahdollinen vika olisi ja se pimitettäisiin, niin mikä sanktio siitä tulisi, jos ei kerrottaisi vaikka tiedetään. "
Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä.
http://www.nytimes.com/2014/03/20/business/toyota-reaches-1-2-billion-settlement-in-criminal-inquiry.html?_r=0"Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä."
Onko asia jo ohi? Vai onko jossakin vielä autoja, joiden kanssa on tämän vuoksi henkilövahinkoriski? Suomessakin on Tojon takaisinkutsuja, jotka on kesken. - tarinanjatkoosa
VieläköVäijyy kirjoitti:
"Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä."
Onko asia jo ohi? Vai onko jossakin vielä autoja, joiden kanssa on tämän vuoksi henkilövahinkoriski? Suomessakin on Tojon takaisinkutsuja, jotka on kesken.Jännitys säilyy? Tuleeko kuitenkin YLLÄTYSKYYKKY?
- surkeaapuuhastelua
VieläköVäijyy kirjoitti:
"Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä."
Onko asia jo ohi? Vai onko jossakin vielä autoja, joiden kanssa on tämän vuoksi henkilövahinkoriski? Suomessakin on Tojon takaisinkutsuja, jotka on kesken.Eihän niitä ole kesken kuin noin 95 %.
- VaivaLoistaa
surkeaapuuhastelua kirjoitti:
Eihän niitä ole kesken kuin noin 95 %.
Että käytetyn Tojon ostaja saa sitten olla iloisesti kuutamolla siitä, miten on korjattu tai jätetty korjaamatta. Tai pitää nähdä omaa vaivaa, että syynää auton historiaa läpi.
- venyyjapaukkuu
VieläköVäijyy kirjoitti:
"Toyota tietää sen aika tarkkaan. Ohjelmointivirheen peittelyäyrityksistä räpsähti 1,2 miljardin sakko jenkeissä, Sakon suuruuteen vaikutti varmaan se että tuo suunnitteluvirhe tappoi ainakin 86 ihmistä."
Onko asia jo ohi? Vai onko jossakin vielä autoja, joiden kanssa on tämän vuoksi henkilövahinkoriski? Suomessakin on Tojon takaisinkutsuja, jotka on kesken.Koita nyt jo päättää,kumpi oli,ohjelmointivirhe vai suunnitteluvirhe? Suomessa ei tiettävästi kumpikaan. Vaginaattoreissa on ympäri maailman, eli kaikkialla johon niitä murheenalhoja on kuskattu ihan maalaisjärjelläkin ymmärrettävä suunnitteluvirhe jota ei millään haluta valmistaja taholta tunnustaa vaikka tyhmimmätkin jo tietää. Kaiken kruunaa vielä luokattoman heikkolaatuinen ketju joka on suunnitteluvirhettä kiertämässä kunnes rysähtää ja maksaa. Eikä tartte jenkkilästä asti lähteä hakemaan kun ihan kotisuomesta löytyy Kuningaskuluttajan ja tuulilasin Ketosenkin varoittelemana. Kaikkalla on todettu että venyy ja paukkuu kuin jenkkipurkka!
- Neuvoneuvoo
venyyjapaukkuu kirjoitti:
Koita nyt jo päättää,kumpi oli,ohjelmointivirhe vai suunnitteluvirhe? Suomessa ei tiettävästi kumpikaan. Vaginaattoreissa on ympäri maailman, eli kaikkialla johon niitä murheenalhoja on kuskattu ihan maalaisjärjelläkin ymmärrettävä suunnitteluvirhe jota ei millään haluta valmistaja taholta tunnustaa vaikka tyhmimmätkin jo tietää. Kaiken kruunaa vielä luokattoman heikkolaatuinen ketju joka on suunnitteluvirhettä kiertämässä kunnes rysähtää ja maksaa. Eikä tartte jenkkilästä asti lähteä hakemaan kun ihan kotisuomesta löytyy Kuningaskuluttajan ja tuulilasin Ketosenkin varoittelemana. Kaikkalla on todettu että venyy ja paukkuu kuin jenkkipurkka!
Koeta nyt Tojotero ymmärtää, että Tojon kyseenalainen laatu ei sillä kohoa hiukkaakaan, että alati moitit volkkareita.
- heikkoa_on
Kaiken lisäksi on vielä tämä alati paukkuva D4D-moottori. Kyseessä lienee mailman huonoin diselmoottori.
- 423432
Kuten aiemmin jo kysytty, mikä niistä D4D koneista paukkuu. Niitä on
1.4L
1.6L
2.0L
2.2L
Älä suotta panttaa tietoasi siitä mikä noista paukkuu. - paukkukone
423432 kirjoitti:
Kuten aiemmin jo kysytty, mikä niistä D4D koneista paukkuu. Niitä on
1.4L
1.6L
2.0L
2.2L
Älä suotta panttaa tietoasi siitä mikä noista paukkuu.Kaikki noista paukkuvat paitsi 1.6-litrainen. 2.2- ja 2.0-litraiset ovat heikoimmat. Kansipahvi menee ja sen vuoksi pitää vaihtaa koko moottori. Kierteet lohkossa kun eivät kestä toista kertaa vetää pultteja kiinni. Ja onhan jäähdytysneste jo tuhonnut moottoria.
- VoiTojoa
paukkukone kirjoitti:
Kaikki noista paukkuvat paitsi 1.6-litrainen. 2.2- ja 2.0-litraiset ovat heikoimmat. Kansipahvi menee ja sen vuoksi pitää vaihtaa koko moottori. Kierteet lohkossa kun eivät kestä toista kertaa vetää pultteja kiinni. Ja onhan jäähdytysneste jo tuhonnut moottoria.
Aika pauketta.
- ratkaisuelpyy
paukkukone kirjoitti:
Kaikki noista paukkuvat paitsi 1.6-litrainen. 2.2- ja 2.0-litraiset ovat heikoimmat. Kansipahvi menee ja sen vuoksi pitää vaihtaa koko moottori. Kierteet lohkossa kun eivät kestä toista kertaa vetää pultteja kiinni. Ja onhan jäähdytysneste jo tuhonnut moottoria.
Tojon osaava ja ammattitaitoinen tutkimustiimi on kuitenkin taaskin löytänyt ratkaisun diissukoneiden heikkouksiin. Se on BMW:n koneiden vaihtaminen tilalle.
- venyyjapaukkuu
ratkaisuelpyy kirjoitti:
Tojon osaava ja ammattitaitoinen tutkimustiimi on kuitenkin taaskin löytänyt ratkaisun diissukoneiden heikkouksiin. Se on BMW:n koneiden vaihtaminen tilalle.
Vikavaagenin kone ei kelpaa muihin kuin omiin pommeihin!
- eihyväneeeaika
ratkaisuelpyy kirjoitti:
Tojon osaava ja ammattitaitoinen tutkimustiimi on kuitenkin taaskin löytänyt ratkaisun diissukoneiden heikkouksiin. Se on BMW:n koneiden vaihtaminen tilalle.
Se ei suomalaiselle oikein istu tuo ajattelu, että jos ei itseltä n..minen onnistu, niin haetaan talonmies jyystämään puolesta. Eli jos ei moottori toimi, niin luulisi koettavan parantaa laatua. Mutta näköjään pakko vaan antaa periksi ja pyytää vierasta apuun???
- Ex-Vagina
Eikös nuo turvatyynyviat olleet valmistajayrityksen, Takakan vika? Ja tämä koski 11 automerkkiä. Ei pelkästään Toyotaa.
Itsekin ihmettelen, että VAG-konsernin autoihin ei mukamas ikinä osu näitä komponentteja jotka vaatisivat takaisinkutsun tässä mittakaavassa. Ilmeisesti ne vaihdetaan määräaikaishuoltojen yhteydessä asiakkaan piikkiin.- seoliskaameeta
Se vaan on sääli, että alihankkijat pystyvät koko ajan jallittamaan Tojotan laaduntarkkailun ressukoita. Että koko ajan pääseekin tuota laadutonta kamaa Tojotaan. Ettei olisi vallan joku juoni?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3024772Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2741460Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661406eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1141222Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1051218- 851158
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1321138Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591066- 172918
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15871