Onko säälittävää

säälittävyys

Onko ihan säälittävää että olen kohta 19 ja en ole koskaan seurustellut? Olen siis poika, olen aina ollut todella ujo ja taustalla on mm. koulukiusaamista yläasteella jne.

En vaan oikein kehtaa mennä edes puhumaan tytöille. Pelkään että he nauravat tai sanovat jotakin ilkeää tms.
Kuten huomaatte, en ole kovinkaan itsevarma mutta haluaisin edes joskus saada tyttöystävän.

48

193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älätapaittees

      seurustelu aloitetaan silloin ku siihen on itse valmis:) kyllä Sä vielä tyttöystävän löydät. Ja älä tapa ittees, toi kommentoija ei taida olla ihan terve:\

    • Ei ole säälittävää. Pidän sitä jopa viisaalta, sillä se säästää sydänsuruilta.

      Sanoopa porukka asiasta mitä tahtoo, niin on äärimmäisen epätodennäköistä, että ennen pojan armeijassa käyntiä ja myös muuta vakiintumista aloitettu suhde kestäisi kaikki itsenäisen elämän alkutaipaleella olevat koetukset.

      Sinulla on vielä aikaa. Kun annat ajan vähän kulua ja elämänkokemuksen karttua, olet paljon valmiimpi seurusteluun. Myös kiusaamisen arvet haalistuu vähän ja saat myös itsevarmuutta.

      Tsemppiä sulle nuori mies! :)

      • Ja ennen kuin aseistakieltäytyjäliitto älähtää sanon, että sama koskee tietysti siviilipalvelustakin, jos se on toisella paikkakunnalla kaukana tyttöystävästä.


      • säälittävyys

        Itse olen varmaan saamassa C-paperit ahdistuneisuuden takia, sain nyt alkuun 2 vuotta lykkäystä...

        Tämäkin on varmaan aika säälittävää ja tuskin kukaan haluis tälläista luuseria joka ei ees armeijaa kykene käymään...


      • gneogbs

        Ei se tarkoita että on luuseri, jos ei ole käynyt armeijaa. Miksi ihmeessä pitäisi muka suostua koulutukseen, jonka pääperiaate on oman rodun tappaminen? Asiat voi hoitaa järkevämminkin.


      • Se tuntuu olevan vaan jonkinlainen miehisyyden mitta. "Armeija tekee pojista miehiä" jne.


      • Hyvillämielinetiäpäin
        säälittävyys kirjoitti:

        Se tuntuu olevan vaan jonkinlainen miehisyyden mitta. "Armeija tekee pojista miehiä" jne.

        Elä hätäile. Itse olen taistellut ahdistuneisuuden ja paniikkihäiriöiden kanssa ala-asteelta saakka (olen 20v.). Vakavaa paniikkihäiriötä en ollut ennen inttiä kokenut moneen vuoteen mutta intissä kun ei pääse sitä ahdistuneisuutta pakoon samalla tavalla kuin siviilissä. 2kk kesti ennen kuin rankka paniikkihäiriö veti meikäläisen toimintakyvyttömäksi. Pari viikkoa ennen kohtausta oli vakavahkoa unettomuutta. Pistivät mut osastolle nukkumaan ja viikon sisään ulos E-papereiden kanssa. Se mikä mieleen jäi olivat alikersantit, jotka onnittelivat että pääsin poistumaan. Samaten kaikki tupakaverit taputtelivat selkään ja toivottelivat hyviä jatkoja. Pidetään edelleen yhteyttäkin vaikka kaverit rupee pikkuhiljaa kotiutumaan.

        Pointti: Kukaan intin käynyt henkilö ei tuomitse vapautusta saaneita tai siviilipalvelusmiehiä. Jos joku ei sen takia halua olla tekemisissä kanssasi, väistit juuri luodin.


      • miehinen-munakas
        säälittävyys kirjoitti:

        Se tuntuu olevan vaan jonkinlainen miehisyyden mitta. "Armeija tekee pojista miehiä" jne.

        "Armeija tekee pojista miehiä"

        Niin se tekee, nimittäin sillä tavalla, että sotilasvalassa sitoutuu kantamaan tarvittaessa oman kortensa yhteiseen kekoon omasta hengestään ja terveydestään riippumatta. Siihen ei kakarat kykene.


      • zfvzaacav
        miehinen-munakas kirjoitti:

        "Armeija tekee pojista miehiä"

        Niin se tekee, nimittäin sillä tavalla, että sotilasvalassa sitoutuu kantamaan tarvittaessa oman kortensa yhteiseen kekoon omasta hengestään ja terveydestään riippumatta. Siihen ei kakarat kykene.

        Eli jos ei kykene käymään inttiä vaikkapa jonkin sairauden takia niin sitten on "kakara"? Voe helvetti


      • Rudolf-Hess

        Sanotaanko näin, että jokaisen ihmisen pitäisi palvella omaa kansaansa miten itse parhaaksi näkee. Siviilipalvelus ei ole ollenkaan huono tai nolo asia, sehän on yksi tapa kantaa kortensa kekoon auttaakseen kansaansa. On totta että armeijan päätarkoitus on opettaa ihmisiä tappamaan muita ihmisiä, mutta muistakaa se, että niin kauan kun maailmassa on muun muassa Yhdysvaltojen ja Venäjän kaltaisia supervaltiota, on jokaisella maalla lähes pakko olla armeija. On surullista huomata kuinka suomalainen kansa repiytyy kokoajan kahtia ja siivilipalveluksen käyneiden henkilöiden haukkuminen on melko yleistä armeijan käyneiden keskuudessa. Myös henkilöt jotka ovat käyneet siviipalveluksen tai ovat aseistakieltäytyjiä, tuppaavat haukkumaan armeijan käyneitä muun muassa "aivottomiksi lampaiksi". Tuntuu, että ihmiset ovat kadottaneet yhteishengen ja mieluummin tyytyvät haukkumaan toisiaan. On unohdettu, että oman kansan etu on tärkein ja jokaisen täytyisi tehdä parhaansa sen eteen. Minun omasta mielestäni näiden nykyisten kansanjohtajien/edustajien täytyisi ottaa tämä asia puheeksi, koska olen huomannut terveen kansallismielisyyden melkein kadonneen ihmisiltä ja vain oman edun tavoittelu tuntuu olevan osalle sydämen asia. Me kaikki olemme lopulta samassa veneessä ja tämänpä vuoksi meidän jokaisen täytyisi pitää huoli siitä, että emme pilkkaisi oman maamme kansalaisia heidän valintojensa vuoksi.


    • Moi2018

      Et todellakaan ole säälittävä! Aika moni muu sinun ikäisesi ei myöskään ole seurustellut ja jos sinulle sopivaa tyttöä ei ole löytynyt, et tietenkään ole seurustellut. Ei pidä alkaa seurustella sosiaalisen paineen takia, vaan sen takia, että haluat olla jonkun tietyn ihmisen kanssa ja olet siihen valmis. :)

    • Tarkoitin armeijaan viittaamisella ainoastaan sitä, että se on yleensä ensimmäinen parisuhteen koetinkivi, koska se vie yleensä parin pitkiksi ajoiksi erilleen toisistaan.

      Tee itsellesi tänne palstalle nimimerkki ja laita mulle viesti. Tai laita tänne joku yhteystieto itsellesi niin jutellaan. Sä tuntuisit olevan juttelun tarpeessa ja mulla on kokemusta ihmisistä, jotka on olleet vähän samassa tilanteessa kuin sä.

      Mä en pidä mitään kertomaasi säälittävänä siinä mielessä, mitä sinä tarkoitat.

      Sinä olet yhtä arvokas ihmisenä, kun me muutkin eikä parisuhde ole mikään miehen mittari.

      • Tein nimimerkin. Haluatko jutella chatissa vai miten?


      • säälittävyys kirjoitti:

        Tein nimimerkin. Haluatko jutella chatissa vai miten?

        Pahoittelen että en ole ehtinyt vastaamaan aiemmin. Voin jutella alkuun vaikka chatissa, vaikka en olekaan koskaan sitä käyttänyt. Henkilökohtainen suosikkini on Skype jos sitä käytät. Se kun on aina silloin auki kun konekin on. Kik onnistuu myös.


      • Oldie kirjoitti:

        Pahoittelen että en ole ehtinyt vastaamaan aiemmin. Voin jutella alkuun vaikka chatissa, vaikka en olekaan koskaan sitä käyttänyt. Henkilökohtainen suosikkini on Skype jos sitä käytät. Se kun on aina silloin auki kun konekin on. Kik onnistuu myös.

        Skypessä näkyy oikea nimi ja mieluiten pysyisin anonyyminä, eli mieluummin joku sellainen keskusteluohjelma. Jos vaikka lataisin tuon KiKin sitten.


      • säälittävyys kirjoitti:

        Skypessä näkyy oikea nimi ja mieluiten pysyisin anonyyminä, eli mieluummin joku sellainen keskusteluohjelma. Jos vaikka lataisin tuon KiKin sitten.

        Ymmärrän täysin anonyymiystoiveesi.

        Kyllähän se tuo chattikin onnistuu kun vaan sovitaan joku aika että ollaan molemmat täällä.


      • Oldie kirjoitti:

        Ymmärrän täysin anonyymiystoiveesi.

        Kyllähän se tuo chattikin onnistuu kun vaan sovitaan joku aika että ollaan molemmat täällä.

        Minulle sopisi parhaiten joskus huomenna illalla. Mennään vaikka nuoret -keskusteluhuoneeseen niin kutsun sitä kautta yksityiseen chat-huoneeseen.


      • säälittävyys kirjoitti:

        Minulle sopisi parhaiten joskus huomenna illalla. Mennään vaikka nuoret -keskusteluhuoneeseen niin kutsun sitä kautta yksityiseen chat-huoneeseen.

        Sopisiko klo 21?

        Huomisen päivän aikataulu on mulla vähän avoin työjuttujen takia mutta siihen mennessä uskoisin olevani joutilas.


      • Oldie kirjoitti:

        Sopisiko klo 21?

        Huomisen päivän aikataulu on mulla vähän avoin työjuttujen takia mutta siihen mennessä uskoisin olevani joutilas.

        Sopii hyvin.


      • säälittävyys kirjoitti:

        Sopii hyvin.

        Valitettavasti en nyt pysty lupaamaan, että ennätän yhdeksäksi sinne chattiin. Käyn kyllä katsomassa siellä heti kun ennätän. Kymmeneltä uskoisin viimeistään olevani siellä, mutta onhan se jo vähän myöhä.

        Valitettavasti työpäivä vähän venähtää.


      • Oldie kirjoitti:

        Valitettavasti en nyt pysty lupaamaan, että ennätän yhdeksäksi sinne chattiin. Käyn kyllä katsomassa siellä heti kun ennätän. Kymmeneltä uskoisin viimeistään olevani siellä, mutta onhan se jo vähän myöhä.

        Valitettavasti työpäivä vähän venähtää.

        No, kyllä sitä ehtii sitten vaikka huomenna 9 aikaan tai jos ehtisit silloin jo vaikka 8 aikoihin. Katsotaan miten käy.


      • Oldie kirjoitti:

        Valitettavasti en nyt pysty lupaamaan, että ennätän yhdeksäksi sinne chattiin. Käyn kyllä katsomassa siellä heti kun ennätän. Kymmeneltä uskoisin viimeistään olevani siellä, mutta onhan se jo vähän myöhä.

        Valitettavasti työpäivä vähän venähtää.

        Itselleni tulikin ongelmia chatin kanssa. Kun yritän mennä huoneeseen, se vaan lataa eikä mitään tapahdu. Yrittänyt jo moneen kertaan.

        Mitä keksimme vaihtoehdoksi sitten?


      • säälittävyys kirjoitti:

        Itselleni tulikin ongelmia chatin kanssa. Kun yritän mennä huoneeseen, se vaan lataa eikä mitään tapahdu. Yrittänyt jo moneen kertaan.

        Mitä keksimme vaihtoehdoksi sitten?

        No tavallaan hyvä tuuri, koska minä ennätin tänne vasta nyt.

        Mitenkäs se kik? Se on ainakin anonyymi. Haittapuolena se, että toimii vaan puhelimessa. Tai Googlen hangouts?

        Mä sain vasta tänään tietää viikon työaikataulun ja se on näköjään todella huonosti ennustettava ja päivät saattaa olla pitkiäkin.


      • Oldie kirjoitti:

        No tavallaan hyvä tuuri, koska minä ennätin tänne vasta nyt.

        Mitenkäs se kik? Se on ainakin anonyymi. Haittapuolena se, että toimii vaan puhelimessa. Tai Googlen hangouts?

        Mä sain vasta tänään tietää viikon työaikataulun ja se on näköjään todella huonosti ennustettava ja päivät saattaa olla pitkiäkin.

        Google hangouts onnistuu. Tein uuden google-tilin ihan tätä varten. Kerro vaan milloin ehdit niin voidaan jutella siellä.


      • säälittävyys kirjoitti:

        Google hangouts onnistuu. Tein uuden google-tilin ihan tätä varten. Kerro vaan milloin ehdit niin voidaan jutella siellä.

        Mulle on lupailtu, että työpäivä päättyisi tänään puoli kahdeksaan mennessä. Että jos silloin. :)


      • säälittävyys kirjoitti:

        Google hangouts onnistuu. Tein uuden google-tilin ihan tätä varten. Kerro vaan milloin ehdit niin voidaan jutella siellä.

        Huomenna keskiviikkona olisin vapaa todennäköisesti n. klo 2030.

        Uskallatko jo kertoa sen tilin, jolla sinuun saa yhteyden? :) Voihan siellä laittaa alkuun vaikka mailiakin, jos vapaa-ajat ei kohtaa.


      • Oldie kirjoitti:

        Huomenna keskiviikkona olisin vapaa todennäköisesti n. klo 2030.

        Uskallatko jo kertoa sen tilin, jolla sinuun saa yhteyden? :) Voihan siellä laittaa alkuun vaikka mailiakin, jos vapaa-ajat ei kohtaa.

        Juu, etsi vaan googlesta Anonyymi Nyymi.


      • säälittävyys kirjoitti:

        Juu, etsi vaan googlesta Anonyymi Nyymi.

        Laitoin sulle hangouts-viestin.


      • Oldie kirjoitti:

        Laitoin sulle hangouts-viestin.

        En ole ainakaan vielä saanut mitään viestiä. En tiedä, teinkö sitten itse jotain väärin tiliä luodessa.


    • daadadaaa

      Sinulla vaikuttaa olevan koulukiusaamisesta jonkinasteinen traumana tuo huono itsetunto. Ei suosittele seurustelua ennen kuin olet saanut käsiteltyä ongelmasi. Mulla oli sama myös huono itsetunto kiusaamisen vuoksi nuorena naisena. Jos haluat tutustua tyttöihin, hakeudu vaikkapa tyttöjen suosimaan harrastukseen. Minua auttoi kun opiskelin miesvaltaista alaa. Tosin en miesten tähden :) vaan koska ala oli unelma-alani. Ei noille tytöille/jätkille ole sen helpompi puhua kuin siskoille, serkuille tai veljille.

      • Olen käynyt juttelemasta asiassa psykologilla sekä psykiatrilla(olen myös käyttänyt jonkin aikaa mielialalääkkeitä) mutta en ole silti päässyt asian yli.


    • 6546456

      Ei ollenkaan. Olen samassa veneessä kanssasi. Ja niin ovat monet muutkin.

    • Tsemppiä

      Tsemppiä sinulle nuori mies. Minäkin seurustelin ensi kertaa vasta 19-vuotiaana ja olin varmaan samassa pisteessä kuin sinäkin. Kärsin myös heikosta itsetunnosta ja ujoudesta yhtä lailla. On hyvä että uskallat puhua noista asioista.

    • Kikkelierektrio

      Moikka Säälittvyys. Uskomatonta että sulla on sama nimimerkkikuin minulla aikanaan. Jäbä on Näkijä(tm) . Hei minä todellakin voim kertosaulle täydellisen vastauksen ihan kaikkeen :-=) meilaa jos nämä spedet blokkaa kimmoke€iki.fi.

    • epäsosiaalinenpaska

      Ei ole, ala katsoa animea ja korvaa oikea elämä vähitellen sillä, niin minä tein.

    • Random124

      Ei ole säälittävää, voin sanoa että et ole ainoa joka ei ole seurustellut ollenkaan. Nimimerkillä itse olen 16v "nuori nainen" enkä ole seurustellut koskaan.

    • yksinäinen97

      Mulla vähän sama homma ja olen 18v siis. Välillä kyl pistää masentamaan kun kukaan muija ei oo koskaan osoittanut minkäänlaista kiinnostusta ja tuntuu siltä että oon ikuisesti yksin. Koitan kuitenkin samalla miettiä et mulla on muutamia samanikäisiä kavereita jotka ei myöskään ole tietääkseni koskaan seurustellut ja ne on siitä huolimatta ihan huipputyyppejä, aivan mahtavia kavereita.

      Välillä kuitenkin ku kattoo vaikka miten joku kaveri pussailee tyttöystävänsä kanssa jne. niin iskee itelle semmonen olo et oispa mullaki joku ja sitten tulee se tunne että oon ihan epäonnistunut paska.

      • sdgdsvdssvsdssfg

        Samaistuin tähän niin perkeleesti :(

        Pahinta on se kun sukulaiset kyselee "no jokos sulla on tyttöystävä". Kuulostaa omaan korvaan jotenkin ilkikuriselta, ihan kuin he tietäisivät etten luultavasti koskaan tule saamaan tyttöystävää ja haluavat vaan vittuilla.


      • fewsrfggwf
        sdgdsvdssvsdssfg kirjoitti:

        Samaistuin tähän niin perkeleesti :(

        Pahinta on se kun sukulaiset kyselee "no jokos sulla on tyttöystävä". Kuulostaa omaan korvaan jotenkin ilkikuriselta, ihan kuin he tietäisivät etten luultavasti koskaan tule saamaan tyttöystävää ja haluavat vaan vittuilla.

        Juuri tuosta syystä mm. sukutapaamiset voi olla aika hornan tuskaa. Sielä jossain kahvinhajuisen juhlapukukahinan keskuudessa vaanii aina se mummon veli tai sisko jota näkee kerran vuodessa, ja jollei oo yleensä muuta asiaa ku vaikka että: Joko sitä sinun häitä ens kesänä tanssataan tai: Oko sitä emäntää näkyny, alahan mennä ettimään.. Raaagh, että voikin kuolla keskusteluyhteys laakista. Tuntee taas pettäneensä sen utelijan ja lupaa muka mielessään että joo kyllä mää ihan varmasti koitan seuraavaan tapaamiseen mennessä ettiä seuraa ittellein. Se on kumma(tai ei oikeestan ees oo) että kahvin tuoksu julkisissa tiloissa kiskoo aina semmosen pienen pakokauhunpoikasen pintaan...se saa mut tosissaan levottomaksi.


    • qwertyasdasd

      Vedetään sitten pohjat. 21v eikä ainuttakaan seurustelusuhdetta tai edes treffejä. Ei sillä, että haluaisinkaan. Ei myöskään ole omasta vetovoimasta kiinni, iskuyrityksiä saa kestää arkenakin.

      Itsetunnon parantaminen on pitkä prosessi. Etsi jatkuvasti itsestäsi hyviä puolia, olivat ne sitten miten pieniä tahansa. Kun negatiivisia ajatuksia tulee, huuda ne kumoon positiivisilla. Jos on aikoja, joina omien hyvien puolien muistaminen on vaikeaa, kirjoita ne ylös, jotta voit tarpeen tullen palata niihin. Jatka psykologilla tms. käymistä.

      Hanki onnistumisen elämyksiä. Ihan sama mistä niitä saat. Se voi olla urheiluharrastus, piirtämistä tai vaikka pelaamista. Kunhan on kivaa ja tunnet saavuttaneesi jotain. Pelit ovat siitä hyviä, että ne muistavat aina kertoa kehityksestäsi. No hyvä valmentaja tekee kyllä samoin.

    • rererer

      Ei ole. Itse tapasin ensimmäisen tyttöystäväni kun olin 20 vuotias. Nyt ollaan oltu 7 vuotta yhdessä ja miellä on oma talo sekä 3 vuotias lapsi.

    • Hyvin_ehti

      Velipoika oli punastelija, ahdistunut ja puhumaton, eli jotenkin perheen ulkopuolella, vaikka nynnäsi kaikki illat kotona ja soitti kitaraa. Kyllä me muut jo vähän ihmeteltiin. Aloitti seurustelun 19-vuotiaana, oli pari tyttöä ja sitten löysi puolison. Nyt on oikein tasapainoinen ja fiksu tyyppi ja isä.

    • werwer

      Ei siitä tarvi olla pahoillaan kellekään. Saattaahanne toki mummot, isotädit ja isosedät sekä jotkut hankalat tyypit tuohon aikaan udella ja patistella, ja ne osaa monesti tehä sen mitä epäotollisimmalla hetkellä, kuten kailottaen suuren väkijoukon kuullen. Se jos mikä synnyttää kiusaantumista ja turhaa syyllisyyttä. Minkäs ihminen sille voi jos sattuu olemaan vaikka avioliittoon kelpaamaton, kuka nyt mistäki syystä. On niitä semmoosia. Ei naimisiin kenenkään mieliksi kannata mennä (vain siksi että pääsis uteluista eroon). Kannattaa pitää pää jääsä ja miettii vaan kuivan järkevästi, että onko itellä vaikka psyyke niin kunnossa ja onko oppinut pitämään ittestään niin paljon että joku vois kiinnostua. Minä esimerkiksi en oo koskaan seurustellu kenkään kaa ja kohta oon 33. Eikähän tuota tarvikkaan jos vaikka sattus olemaan jokin naimattomuuden armolahja, mitä sitten ikinä meinanneekaan se.
      Avioliitto ei kyllä kauheesti eeshoukuttelis, lasten kasvatus vielä vähemmän. Ei se ajoittain pahastikin jyrsivä henkisen ja fyysisen läheisyyden kaipuu toki mihinkään varmaan ikinä häviä siltikään, vaikka mielenterveyteni taso ei minulle nyt ainakaan anna aihetta avioliittoutumiseen.

      • dsfsfadsfadf

        Ei tässä olekaan mistään avioliitosta puhuttu vaan ihan seurustelusta nuorena.


    • ewrfwerg

      Ei kai kukaan voi toisten mieliksi vaan rakastua tai ihastua yhtäkkiä johonkuhun niin paljoa, että tekee mieli alkaa seurustella hänen kanssaan. Rakastuneet ja seurustelevaiset taas on varmaan niin endorfiineissään ettei niillä jaksa kenenkään onnesta osattoman sääliminen ees käyä mielessä, ne vaan miettii toisiaan. Niin että ei minusta seurustelu siinä mielessä oo mikään kunnian asia tai seurustelemattomuus häpeällistä.
      Mutta ihminenku on monesti itsesäälihaluinen niin helposti hän tekee tästä tämmösen ongelman ja hännelle tuo lohtua se että joku saattas tuntea hänet säälittäväksi. Vaan jaksaako ihmisiiä nyt todellisessa elämässä kauhiasti kiinnostaa se miltä tuntuu niistä jotka ei seurustele tai analysoiko he toisten yksinäisyyden syitä yötäpäivää ja heittääkö kavereiden kesken yksinäisistä ilkeää huulta aikansa kuluksi. Jos et itse harrasta sellaista niin voit olla aika relax, me ollaan kuitenki aika itsekeskisiä ja huolissaan lähinnä omista tuntemuksistamme. Se voi olla vaan toiveajattelua että toiset ilkeästi säälisi, vaikka myönnän että se kyllä lohduttaa semmonen ajattelu. Lankean siihen itsekin monesti.

    • Ei?

    • Ei ole säälittävää. Sinulla on vielä aikaa, olet vielä nuori. Itse olen 17v enkä ole ikinä seurustellut, enkä aiokkaan seurustella.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe