yksi kysymys...

vaikeaa

Olen tätä palstaa seurannut jo joitakin kuukausia ja huomasin, että eräs henkilö kertoo täällä esim. sosiaalialan ihmisten käyneen hänen kotonaan, vaikka hän ei ole itse edes samassa kaupungissa ollut. Onko tämä virallista tutkimuskäytäntöä? Ja sitten soitellaan esim Töölöön. Jos näin oikeasti on, niin itse edes tutkimuksiin uskalla hakeutua. Kaullakiikkukin tuntuu paremmalta vaihtoehdolta... :(

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljlkljl

      Tämän yhden henkilön kirjoituksia ei pidä ottaa vakavasti. Hän kokee tulleensa sorsituksi, mutta koko juttu on käynnistynyt hänen omien toimiensa vuoksi. Normaalisti transsukupuolisen tutkimukset ja hoidot etenee asianmukaisesti ilman tällaisia kummallisuuksia. Tämä henkilö yrittää viestipommituksillaan saada kaltaisesi itseään ihmettelevät henkilöt samaan junaan kanssaan, eikä näitä juttuja kannata ottaa tosissaan.
      Saat asianmukaista tietoa transprosessista ottamalla yhteyttä Trasekiin tai Transtukipisteeseen. Molemmista saa myös henkilökohtaista tukea jos katsoo sellaista tarvitsevansa. Vertaistuesta saa myös parempaa tietoa kuin lueskella tämän yhden henkilön pahanolon purkauksia.

      • Miksi_valehtelet

        täällä? Olenko minä syypää siihen, että joku soittaa Töölön sairaalaan ja valehtelee?


      • Syy_ja_seuraus
        Miksi_valehtelet kirjoitti:

        täällä? Olenko minä syypää siihen, että joku soittaa Töölön sairaalaan ja valehtelee?

        Ei ole vale, mutta asiaa pitää tarkastella alusta asti eikä keskivaiheelta mihin viittaat. Oma käytöksesi tutkimus- ja hoitovaiheen alussa johti näihin kertomiisi toimiin, älä unohda sitä.


      • Voitko_kertoa_minullekin
        Syy_ja_seuraus kirjoitti:

        Ei ole vale, mutta asiaa pitää tarkastella alusta asti eikä keskivaiheelta mihin viittaat. Oma käytöksesi tutkimus- ja hoitovaiheen alussa johti näihin kertomiisi toimiin, älä unohda sitä.

        että mitä tarkoitat käytöksellä?

        Toimiin johti Sinikka Suomisen jatkuva valehtelu.


      • Todella_omituista

        Ensin täällä aletaan valehtelemaan ja sitten ei perustella miksi valehdellaan.


      • TyhmäTunnusti
        Voitko_kertoa_minullekin kirjoitti:

        että mitä tarkoitat käytöksellä?

        Toimiin johti Sinikka Suomisen jatkuva valehtelu.

        Itse olet myöntänyt riidelleesi Suomisen kanssa. Ja vahingossa menit vielä myöntämään sen lehdessä, nyt vaan äkkiä kiistämään ja väitä ettet olekaan riidellyt.


      • Oletko_ollut

        kuulemassa sen, että olen riidellyt Suomisen kanssa? Lehti voi kirjoittaa mitä tahansa minun puolestani. Ainoa kerta kun korotin ääneni oli se, kun Idiootti Suominen antoi minulle selvän kuolemantuomion. Sanoin sille ämmälle, että enkö se ole minä joka kuolen joten pitäköön suunsa kiinni.

        Uskot varmasti aidosti myös joulupukkiin?


      • ItseKerroit
        Oletko_ollut kirjoitti:

        kuulemassa sen, että olen riidellyt Suomisen kanssa? Lehti voi kirjoittaa mitä tahansa minun puolestani. Ainoa kerta kun korotin ääneni oli se, kun Idiootti Suominen antoi minulle selvän kuolemantuomion. Sanoin sille ämmälle, että enkö se ole minä joka kuolen joten pitäköön suunsa kiinni.

        Uskot varmasti aidosti myös joulupukkiin?

        Ja nyt jo toimittajatkin kirjoittavat sinusta mitä sattuu.

        Ei olisi kannattanut kertoa lehteen sellaista mitä ei halua muisen kuulevan.


      • AivanViaton
        Oletko_ollut kirjoitti:

        kuulemassa sen, että olen riidellyt Suomisen kanssa? Lehti voi kirjoittaa mitä tahansa minun puolestani. Ainoa kerta kun korotin ääneni oli se, kun Idiootti Suominen antoi minulle selvän kuolemantuomion. Sanoin sille ämmälle, että enkö se ole minä joka kuolen joten pitäköön suunsa kiinni.

        Uskot varmasti aidosti myös joulupukkiin?

        Jos toimittaja on kirjoittanut sinusta jotain valheita, niin vaadi oikaisua tai vedä hänet oikeuteen. Tosin heillä on usein tukenaan muistiinpanot, mahdollinen nauhoitus keskustelusta ja haastateltavan myöntämä lupa julkaisuun.

        Mutta tämä sopii sinulla linjaan. Kaikki muut valehtelevat ja vääristelevät, sinä parka joudut siitä kärsimään ja aina ilman vähäisintäkään omaa syytä.


      • Onko_se_mielestäsi

        riitelyä, että sen jälkeen kun Suominen antoi minulle kuolemantuomion tiuskaisin, että pitää suunsa kiinni?

        Tehän tosin taas käännätte asian aivan muuksi.


      • hxgzdg

        Et viitsisi valehdella tietämättömälle. Siitä että prosessi sujuu kuin vettä vaan jos on asiastaan varma ja tervepäinen ihminen ei ole MITÄÄN TAKEITA. Tutkimusten tekijöihin kannattaa suhtautua kuin Sfinksiin, joka tappaa sinut jos et osaa vastata oikein mielivaltaisiin arvoituksiin, ei kuten hyvää vain toivoviin hoitoalan ammattilaisiin.


      • HelppoHommaKoska
        Onko_se_mielestäsi kirjoitti:

        riitelyä, että sen jälkeen kun Suominen antoi minulle kuolemantuomion tiuskaisin, että pitää suunsa kiinni?

        Tehän tosin taas käännätte asian aivan muuksi.

        Sinut tuntien saat aikaan riidan siitäkin.


      • Ei_ole_valetta
        hxgzdg kirjoitti:

        Et viitsisi valehdella tietämättömälle. Siitä että prosessi sujuu kuin vettä vaan jos on asiastaan varma ja tervepäinen ihminen ei ole MITÄÄN TAKEITA. Tutkimusten tekijöihin kannattaa suhtautua kuin Sfinksiin, joka tappaa sinut jos et osaa vastata oikein mielivaltaisiin arvoituksiin, ei kuten hyvää vain toivoviin hoitoalan ammattilaisiin.

        Kyllä ne tutkimusta tekevät ihmiset näkee kuka on tervepäinen ja asiassa tosissaan. Silloin tutkimukset ovat läpihuutojuttu.
        Mutta jos tutkimuksissa todetaan jotain fuulaa tutkittavassa, tutkimukset tiukentuu ja venyy.


      • Voisitko_selventää
        hxgzdg kirjoitti:

        Et viitsisi valehdella tietämättömälle. Siitä että prosessi sujuu kuin vettä vaan jos on asiastaan varma ja tervepäinen ihminen ei ole MITÄÄN TAKEITA. Tutkimusten tekijöihin kannattaa suhtautua kuin Sfinksiin, joka tappaa sinut jos et osaa vastata oikein mielivaltaisiin arvoituksiin, ei kuten hyvää vain toivoviin hoitoalan ammattilaisiin.

        että mitä tuolla sekasotkulla tarkoitit. Kuka nyt on valehdellut ja mitä ja kuka se tietämätön on?


      • ArvaatkoKukaJoka
        Voisitko_selventää kirjoitti:

        että mitä tuolla sekasotkulla tarkoitit. Kuka nyt on valehdellut ja mitä ja kuka se tietämätön on?

        Joku typerys väitti julkisesti joutuneensa ihmisoikeusrikoksen uhriksi!


      • Hfghhhg
        ArvaatkoKukaJoka kirjoitti:

        Joku typerys väitti julkisesti joutuneensa ihmisoikeusrikoksen uhriksi!

        Joillain on omat lait ja seko oikeuskäsitys.


    • jupakoita

      Olen kyllä muuallakin tällä palstalla törmännyt transtutkimuksiin hakeutuneiden järkyttävän törkeistä kokemuksista. En enää muista näiden ketjujen nimiä, joissa eri puolilta Suomea tutkimuksiin hakeutuneet kertoivat kokemuksistaan, mutta olivat jo ennen tätä kaarinalaisjupakkaa...

      • On tietysti niin, mutta vähän tuntuu siltä, että eniten valittavat juuri sellaiset henkilöt, joita ei olisi terveen maalaisjärjen mukaan pitänyt ikinä päästää tutkimuksista läpi muutenkaan.


      • V-ttuP-llu
        colaptes kirjoitti:

        On tietysti niin, mutta vähän tuntuu siltä, että eniten valittavat juuri sellaiset henkilöt, joita ei olisi terveen maalaisjärjen mukaan pitänyt ikinä päästää tutkimuksista läpi muutenkaan.

        Aivan. Minullakaan ei ollut tutkimuksista mitään valitettavaa. Mutta sitten kun piti leikata p:llu, niin menikin v:tuiksi.


    • eisaastressata

      Tutkimuksiin hakeutuu satoja ihmisiä vuosittain ja väkisinkin siinä joukossa on muutama kenellä tutkimukset ei mene kuin strömsöössä. Ei kukaan tutkimuksia tekevä henkilö tule kotiisi katsomaan tekemisisäsi.

      Ei tutkimuksia tai tosielämänkoetta kannata stressata.

      Tämä on mun mielipide perus valittajasta tällä ja muutamalla muulla palstalla Transasioiden osalta:

      1. Täällä pyörii pahin/pahimmat huutelijat joka luulevat vähän liikoja itsestään ja tilanteestaan.

      2. "Heti kaikki mulle" tyyppiset ihmiset .

      3. He kenellä on oikeastikin valittamisen aihetta.

      • Aloittaja_

        Oma lähtötilanteeni on onneksi varsin hyvä, vakituinen kolmannen sektorin työpaikka, työkavereille ja esimiehelleni olen kertonut tilanteestani, eikä mitään ongelmia ole toistaiseksi vastaan tullut. Omilla "mömmöillä" (Androcur progynova) olen ollut joitakin kuukausia (ihme kyllä onnistuin hankkimaan reseptit laillista kautta). Tyyliä olen liuttanut jo pitkään selkeän femiiniseen suuntaan. Oikeastaan ainoat ongelmat ovat ikäni (jota on jo 45 ) ja se, että tutkimuksiin hakeutuminen pelottaa.


      • eisaastressata

        Jos asiat on jo noin hyvin niin sittenhän olisi juurikin oikea aika lähteä tutkimuksiin jos hoitoja haluaa ja hetun ja nimen (nimen vaihto taitaa onnistua ilman tutkimuksiakin) haluaa muuttaa. Iälle ei pysty tekemään mitään muuta kuin kerryttämään lisää. Joskus on vain poistuttava mukavuusalueelta.


      • Sosiaalityöntekijöiden

        käynti tämän henkilön luona ei liittynyt millään tavalla transtutkimuksiin ja hoitoihin.

        Kyseessä oli aivan muusta syystä tapahtunut käynti eikä kyseinen henkilö ollut itse edes kotona. Silti Sinikka Suominen on valehdellut henkilön omalla pihallaan uhanneen Suomista.


      • Kuninkaallista
        Sosiaalityöntekijöiden kirjoitti:

        käynti tämän henkilön luona ei liittynyt millään tavalla transtutkimuksiin ja hoitoihin.

        Kyseessä oli aivan muusta syystä tapahtunut käynti eikä kyseinen henkilö ollut itse edes kotona. Silti Sinikka Suominen on valehdellut henkilön omalla pihallaan uhanneen Suomista.

        Taas kirjoitetaan kolmannessa persoonassa.


      • Aloittaja_
        Aloittaja_ kirjoitti:

        Oma lähtötilanteeni on onneksi varsin hyvä, vakituinen kolmannen sektorin työpaikka, työkavereille ja esimiehelleni olen kertonut tilanteestani, eikä mitään ongelmia ole toistaiseksi vastaan tullut. Omilla "mömmöillä" (Androcur progynova) olen ollut joitakin kuukausia (ihme kyllä onnistuin hankkimaan reseptit laillista kautta). Tyyliä olen liuttanut jo pitkään selkeän femiiniseen suuntaan. Oikeastaan ainoat ongelmat ovat ikäni (jota on jo 45 ) ja se, että tutkimuksiin hakeutuminen pelottaa.

        Taisin iloita liian aikaisin, töissä alkoi ns. pihalle hiillostaminen... :(


      • PakkoKysyä
        Sosiaalityöntekijöiden kirjoitti:

        käynti tämän henkilön luona ei liittynyt millään tavalla transtutkimuksiin ja hoitoihin.

        Kyseessä oli aivan muusta syystä tapahtunut käynti eikä kyseinen henkilö ollut itse edes kotona. Silti Sinikka Suominen on valehdellut henkilön omalla pihallaan uhanneen Suomista.

        Häpeätkö itseäsi kun et uskalla kirjoittaa minä-muodossa?


      • Millä_tavalla

        ne hiillostavat?


      • kjkll
        Aloittaja_ kirjoitti:

        Taisin iloita liian aikaisin, töissä alkoi ns. pihalle hiillostaminen... :(

        Jos "hiillostaja" on työnantaja, asiasta kannattaa valittaa työsuojeluun ja vetää tarvittaessa työnantaja oikeuteen. Jos perusteet on hyvät, saat kunnon korvaukset.
        Mikäli hiillostajat on työkaverit, asiasta voi valittaa esimiehelle (jos hänkin osallistuu hiillostamiseen, ylemmälle esimiehelle) jonka on pidettävä työntekijän puolta ja tarvittaessa määrätä rangaistuksia hiillostajille. Jos tämä ei auta, kannattaa vaihtaa työpaikkaa koska tuollaisessa työpaikassa tilanne vain pahenisi.


      • Annat_hyviä_neuvoja

        vaikka et tiedä mistä on kyse. Kirjoittaja sanoi, että hänellä on hyvä työpaikka. Tässä taloastilanteessa työpaikan vaihtaminen ei ole mikään helppo juttu.

        Onko kyseessä edes todellinen hiillostaminen vai onko kyseessä tavallinen huulenheitto? Transsukupuoliset kun ovat tunnetusti herkkänahkaista porukkaa.


    • töpselityttö

      Yhden töpselin tyttö. Se on inside tai outside, mutta tyttö.

      • hyiteitä

        Toista pistoketta siihen ei tuu.


      • siniletti

        Onko Räikkösellä sukupuoliongemia kun punaisella autolla ajaa.


    • MNBGO

      Kyseisellä henkilöllä taitaa olla hullun paperit. Kun sossu tekee kotikäyntejä, heitä ei juurikaan kuntarajat pidättele.

    • nainen1248

      Jos on normaali ihminen tutkimukset menee ihan kun Strömsöössä :)Tässä tapauksessa normaali = tuntee itsensä väärässä kehossa (transsukupuolinen)
      Hylättyjä hakemuksia lähes 50 % Itse pitää olla varma asiasta

    • Cis-sss

      Kirjottiko tähän S:ää lukuunottamatta kukaan muu kuin eläkeläinen?

    • verkotkujalla

      Kyllä kyseessä on virallinen käytäntö kun henkilö on henkisesti epävakaa.

    • oikeavastausaloittajalle

      Vastaus aloittajalle: Ei ole osa normaalia tutkimuskäytäntöä. Ei tule tapahtumaan. Reippaasti vaan juttelemaan ammattilaisten kanssa yksikköön, mulla on pelkästään hyviä kokemuksia sieltä. Voimia sulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe