Raymarine A70d ohjelmistopäivitys

A70D

Onkos kukaan onnistunut päivittämään jo tuollaisen vähän vanhemman Raymarinen ohjelmistoa? Homman pitäisi periaatteessa mennä näin:

1) Ladataan uusi ohjelmisto Raymarinen sivuilta ja siirretään Compact Flash -muistikortille
2) Laitetaan muistikortti plotteriin ja virrat päälle
3) Valitaan käynnistyvästä Software Upgrade Utilitystä haluttu päivitys ja valitaan Upgrade This Unit
4) Odotellaan, että homma valmistuu, irroitetaan muistikortti ja käynnistetään laite uudelleen

Olen päässyt nyt tuohon vaiheeseen 3), mutta ongelmana on, että tuolla Software Upgrade Utility:ssä olevassa Upgrade Packages Available -listassa ei näy yhtään mitään. Eli aivan kuin plotteri ei löytäisi muistikortilta sitä itse päivityspakettia. Myös Upgrade Utilityssä olevat tietojen tallennustoiminnot epäonnistuvat virheeseen muistikortille kirjoittamisesta.

Sama muistikortti toimii ihan hyvin kun plotterin käynnistää normaalisti ja tallentaa vaikkapa waypointit kortille. Kokeilin myös toisella CF-kortilla, mutta sama ongelma toistui silläkin.

Olisiko kellään ajatuksia mikä tässä voisi olla pielessä?

4

1079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EsimerkiksiTää

      Software update ei välttämätä tunnista päivitystä, jos sen extensio (nimen loppu pisteen jälkeen) on väärä. Alkuperäinen tiedosto on pakattu (.zip). Se pitää purkaa (unzip) kortille tai purkaa koneelle ja kopioida kortille.

      • A70D

        Joo, unohdin tosiaan mainita, että purin tuon zipin ja siirsin sen sisältämät kaksi tiedostoa "autoruna.dob" ja "A_App_Upg.pkg" muistikortin juureen. Vaikuttaisi siltä, että tuo "autoruna.dob" on se Upgrade Utility ja toinen tiedosto itse uusi plotterin ohjelmisto.

        Paras arvaus, mitä itse olen keksinyt, on se, että plotterin oma ohjelmisto tukee paremmin erilaisia muistikortteja kuin tuo Upgrade Utility. Tuo ainakin selittäisi jotenkin havaitun käytöksen, koska Upgrade Utilityhän käynnistyy plotterin omalla ohjelmistolla laitteen bootatessa, mutta se Utility itse ei sitten CF-korttia enää osaa käsitellä. Tämä selittäisi myös sen, miksi waypointtien tallennus kortille plotterin omalla ohjelmistolla toimii, mutta Upgrade Utility ei onnistu kirjoittamaan tai lukemaan kortilta mitään.


      • XPviimenenJokaToimii

        Olen taipuvainen näkemään asian samalla tavalla.
        Voit kokeilla alustaa kortin FAT32:na muulla kuin pika-alustuksella ja kokeilla uudelleen. Voit kokeilla myös vanhempaa korttia, jos löytyy sellainen, jonka muisti on pienempi.

        Yksi vaihtoehto on kopioida tieto laitteen muistiin ja yrittää ajaa sieltä. Virityksien huono puoli on se, että jos käyttis menee solmuun, laitteella ei tee mitään.

        Oletko yrittänyt ensin palauttaa tehdasasetukset ja sen jälkeen päivittää? Ota kuitenkin ensin backup. Backupista voi myös katsoa onko siellä alkuperäistä käyttistä, jonka tilalle uuden voi ajaa.

        Olen saanut vihiä siitä, että kortin käsittely vanhalla XP-koneella auttaisi koska myöhemmät Windows versiot eivät ole flash-muistiyhteensopivia - ainakaan täysin.


    • Rohkea_rokan_syö

      Vielä hieman vanhempi C-sarja hyväksyy vain harvoja CF-kortteja. Päivitykset olen tehnyt karttakortin avulla. Ei ole rikkonut karttaa, vaikka olen laittanut päivitystiedot samalle kortilla ja päivityksen jälkeen poistanut samaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe