Torstai on taas toivoa täynnä

mitätoivon

toivoa paremmasta, toivoa kaikesta kauniista ja lämpimästä.

149

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kesänukkuu-unta

      Ehkä ensi viikolla.
      Ei vielä, vielä ei.

    • mitä.vielä

      Uskon on mennyt,
      Toivo on karannut,
      Voitto jättänyt,
      jne...

    • Joko Toivo heräsi? Etelä-Suomi on muuttunut vetelä-Suomeksi. Vettä tulee ja on koleaa. Mutta viikonlopuksi on luvattu helle-aaltoa, se tarkoittaa vastaleikatun nurmen tuoksua. Ja ehkä makkaran?
      Onko kellään hyviä grillausvinkkejä? Voin laittaa vaihtariksi yhden kasvisvaihtoehdon.

      • Heikunkeikku

        "hmp.f"
        Ai vetelä-Suomessa oot :)
        Mulla on tsäkää, kun ulkona möllöttää iloinen aurinko ja tuuli nukkuu jossakin ties missä. Oon ollut ulkona istumassa puolitoista tuntia kaffetta juoden. Mun (joo huom. Mun) lintuni livertelevät niin kauhian innokkaasti, että tekisi itsekin mieli kajauttaa muutamat liverryssävelet kurkusta.

        Oon noin kuukauden ajan popsinut semmosta murkinaa, jossa laskelmieni mukaan olisi kaikkea mahdollista vitamiinia mun kroppaani ja joka aamu on ollut himpun verran friskimpi olo. Tänä aamuna silmäfläskit rävähti auki munien päältä ja oikein tunsin, miten pursuavan energinen oon. Työn jälkeinen pieni uupumusjakso on nyt teillä tietymättömissä ja oon saanut takaisin tekemisen innostuksen.

        Ajattelin ruveta pesemään mattoja. Monta mattoa, mutta olkoot vaan, kohta ne saa puhdistavan käsittelyn.

        Mulla ei ole nyt tähän hätään antaa grillausvinkkia, mutta tahtoisin saada sulta tuon kasvisvaihtoehdon, jota vaihtariksi kaupittelit. Miten on, saisinko häh?


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "hmp.f"
        Ai vetelä-Suomessa oot :)
        Mulla on tsäkää, kun ulkona möllöttää iloinen aurinko ja tuuli nukkuu jossakin ties missä. Oon ollut ulkona istumassa puolitoista tuntia kaffetta juoden. Mun (joo huom. Mun) lintuni livertelevät niin kauhian innokkaasti, että tekisi itsekin mieli kajauttaa muutamat liverryssävelet kurkusta.

        Oon noin kuukauden ajan popsinut semmosta murkinaa, jossa laskelmieni mukaan olisi kaikkea mahdollista vitamiinia mun kroppaani ja joka aamu on ollut himpun verran friskimpi olo. Tänä aamuna silmäfläskit rävähti auki munien päältä ja oikein tunsin, miten pursuavan energinen oon. Työn jälkeinen pieni uupumusjakso on nyt teillä tietymättömissä ja oon saanut takaisin tekemisen innostuksen.

        Ajattelin ruveta pesemään mattoja. Monta mattoa, mutta olkoot vaan, kohta ne saa puhdistavan käsittelyn.

        Mulla ei ole nyt tähän hätään antaa grillausvinkkia, mutta tahtoisin saada sulta tuon kasvisvaihtoehdon, jota vaihtariksi kaupittelit. Miten on, saisinko häh?

        Huomenta Heikunkeikku! Totta kai saat reseptin, olen sulta vaihtarin jo saanut. Tein viime perjantaina niitä sun mainostamia keitettyjä-täytettyjä munia, ja hitti oli :) Lapset ja minä mussuteltiin kaksin käsin.
        Se on ihan sikahelppo ja kasvisvaihtoehto:
        Leikkaa paprikaa littanoiksi levyiksi, halloumia siivuiksi ja bataattia myös. Grillaa ne ilman mitään kastiketta. Kastike tulee tässä: Oliiviöljyä, sitruunaa, tuoretta/pilkottua rosmariinia ja vähän suolaa (muistaakseni sekin tuli). Kun kaikki siivut ja palat on grillattu, kokoa ne kekoon silleen yksi pala kutakin. Ja valuta se valmis kastike päälle.
        Meillä nuo ei koskaan ehdi kokoamisvaiheeseen, nuo siivut katoaa kuin itsestään ennen sitä. Ei pidä laittaa kastiketta valmiiksi ensin :) Kun ottaa haarukalle ne kaikki kerralla, suussa tuntuu kaikki maut kerralla - makea, kirpeä ja suolainen. Ai nyt mullon nälkä....
        Niin, ja onkohan tuo halloumjuusto kasvis.. eikös se tehdä vuohenmaidosta..sehän syö kasviksia. Meneekö läpi.. Mua näköjään pilkututtaa tänään.
        Mukavaa matonpesupäivää!


      • hmp.f kirjoitti:

        Huomenta Heikunkeikku! Totta kai saat reseptin, olen sulta vaihtarin jo saanut. Tein viime perjantaina niitä sun mainostamia keitettyjä-täytettyjä munia, ja hitti oli :) Lapset ja minä mussuteltiin kaksin käsin.
        Se on ihan sikahelppo ja kasvisvaihtoehto:
        Leikkaa paprikaa littanoiksi levyiksi, halloumia siivuiksi ja bataattia myös. Grillaa ne ilman mitään kastiketta. Kastike tulee tässä: Oliiviöljyä, sitruunaa, tuoretta/pilkottua rosmariinia ja vähän suolaa (muistaakseni sekin tuli). Kun kaikki siivut ja palat on grillattu, kokoa ne kekoon silleen yksi pala kutakin. Ja valuta se valmis kastike päälle.
        Meillä nuo ei koskaan ehdi kokoamisvaiheeseen, nuo siivut katoaa kuin itsestään ennen sitä. Ei pidä laittaa kastiketta valmiiksi ensin :) Kun ottaa haarukalle ne kaikki kerralla, suussa tuntuu kaikki maut kerralla - makea, kirpeä ja suolainen. Ai nyt mullon nälkä....
        Niin, ja onkohan tuo halloumjuusto kasvis.. eikös se tehdä vuohenmaidosta..sehän syö kasviksia. Meneekö läpi.. Mua näköjään pilkututtaa tänään.
        Mukavaa matonpesupäivää!

        Hmpf, piti laittaa että Se on ihan sikahelppo ja sikahyvä kasvisvaihtoehto:
        Herätys sormet täällä...


      • Toivon että ilmat korjaantuu paremmiksi mökkeilyä ajatellen. Pakkaan kuitenkin kamat ja lähden ajelemaan mökille. Ostin yrttien ja salaattien siemeniä monta pussia, muuta ei kasvimaaltani löydykään. Juurekset ja perunat on syksyllä niin halpoja että en enää vuosiin ole niitä itse kasvattanut.


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        Huomenta Heikunkeikku! Totta kai saat reseptin, olen sulta vaihtarin jo saanut. Tein viime perjantaina niitä sun mainostamia keitettyjä-täytettyjä munia, ja hitti oli :) Lapset ja minä mussuteltiin kaksin käsin.
        Se on ihan sikahelppo ja kasvisvaihtoehto:
        Leikkaa paprikaa littanoiksi levyiksi, halloumia siivuiksi ja bataattia myös. Grillaa ne ilman mitään kastiketta. Kastike tulee tässä: Oliiviöljyä, sitruunaa, tuoretta/pilkottua rosmariinia ja vähän suolaa (muistaakseni sekin tuli). Kun kaikki siivut ja palat on grillattu, kokoa ne kekoon silleen yksi pala kutakin. Ja valuta se valmis kastike päälle.
        Meillä nuo ei koskaan ehdi kokoamisvaiheeseen, nuo siivut katoaa kuin itsestään ennen sitä. Ei pidä laittaa kastiketta valmiiksi ensin :) Kun ottaa haarukalle ne kaikki kerralla, suussa tuntuu kaikki maut kerralla - makea, kirpeä ja suolainen. Ai nyt mullon nälkä....
        Niin, ja onkohan tuo halloumjuusto kasvis.. eikös se tehdä vuohenmaidosta..sehän syö kasviksia. Meneekö läpi.. Mua näköjään pilkututtaa tänään.
        Mukavaa matonpesupäivää!

        Halloumjuusto, kiitetty olkoot elämä, että se suuressa rakkaudessaan keksi Halloumjuuston. RRrrrakastan halloumia. Oi että. Pari päivää sitten paistoin halloumpihvejä ja tomaattia. Voisin vetästä sitä naamaani vaikka joka päivä. Eilen olin kaupassa ja tottahan toki ostin halloumjuustopaketin.
        Kyllä, arvelen kyllä, että Halloumi on kasvis. Mitäpä muuta se voisi olla, ku se ei oo lihaa eikä kanaa eikä kalaa. :)

        Menin takaisin ulos "Sanoja lahjaksi" kirjan kanssa. Oon menossa ylioppilasjuhliin ja tuossa kirjassa on erilaisia onnitteluvärssyjä.
        Tai pitäisi olla.
        Kerroin edellisessä viestissä, miten mahottoman ihanasti linnut lauleskeli. Kävi niin, että koko pihapiirin lintuväki vaikeni. Hiljaisuus oli käsin kosketeltavissa, vain minun Kikatus kiiri ympäristöön.
        Selitän:
        Tos kirjassa on otsikolla "Ylioppilasjuhlat" värssyjä, josta ajattelin etsiä sopivaa sanarimpsua mun onnittelukorttiini.
        Moneen kertaan tarkistin, että oonko Todellakin oikeilla sivuilla. Olin.

        Kikattelin, kun kuvittelin ja itseäni huvittelin, että jos tosiaan laittaisin semmosia lauseita onnittelukorttiin.
        Laitan tähän muutamia:

        Luonto luo pojat ja tytöt ihastuttaviksi katsella, jotta heitä voitaisiin sietää, kunnes he ovat saaneet jotakin järkeä päähänsä.

        Sitte tää on kikatustatuottava kans:
        Kyl nuoren nahka venuu, ellei venu niin revetköön.

        Ja HEH HEH HEH, täs kohtaan linnut peliästyi:
        Kyllä tässä maailmassa toimeen tulee,
        kun muistaa sarvensa sivuun panna
        eikä puske joka puuta.

        Oi Apua, miten ihania ehdotuksia ylioppilaalle :))

        Vielä pari:
        Älä lyö päätäs seinään -
        etsi ovi.

        Sitten vimppa, joka edelleen (varmaan) olis kiva teksti onnittelukorttiin:

        Ypö-yksin kulje tiesi:
        Paikkaa kartta, jonne liesi
        lämmin viittoo. Ole mies!

        Kova, kylmä niinkuin rauta.
        Itse itseäsi auta -
        eessä elo taikka hauta.

        Oli paljon muitakin kivoja:)
        Ans kattoo, minkä runon valitsen.


      • HM.n kirjoitti:

        Toivon että ilmat korjaantuu paremmiksi mökkeilyä ajatellen. Pakkaan kuitenkin kamat ja lähden ajelemaan mökille. Ostin yrttien ja salaattien siemeniä monta pussia, muuta ei kasvimaaltani löydykään. Juurekset ja perunat on syksyllä niin halpoja että en enää vuosiin ole niitä itse kasvattanut.

        Toivon sulle lämpimiä tuulia sinne mökin nurkkiin :) Ja jos minussa yhtään ennustaja-eukkoa on, niin povaan lämmintä huomiseksi, aurinkoa täydeltä taivalta.
        Odotan sitten palautetta huomenna :))


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Halloumjuusto, kiitetty olkoot elämä, että se suuressa rakkaudessaan keksi Halloumjuuston. RRrrrakastan halloumia. Oi että. Pari päivää sitten paistoin halloumpihvejä ja tomaattia. Voisin vetästä sitä naamaani vaikka joka päivä. Eilen olin kaupassa ja tottahan toki ostin halloumjuustopaketin.
        Kyllä, arvelen kyllä, että Halloumi on kasvis. Mitäpä muuta se voisi olla, ku se ei oo lihaa eikä kanaa eikä kalaa. :)

        Menin takaisin ulos "Sanoja lahjaksi" kirjan kanssa. Oon menossa ylioppilasjuhliin ja tuossa kirjassa on erilaisia onnitteluvärssyjä.
        Tai pitäisi olla.
        Kerroin edellisessä viestissä, miten mahottoman ihanasti linnut lauleskeli. Kävi niin, että koko pihapiirin lintuväki vaikeni. Hiljaisuus oli käsin kosketeltavissa, vain minun Kikatus kiiri ympäristöön.
        Selitän:
        Tos kirjassa on otsikolla "Ylioppilasjuhlat" värssyjä, josta ajattelin etsiä sopivaa sanarimpsua mun onnittelukorttiini.
        Moneen kertaan tarkistin, että oonko Todellakin oikeilla sivuilla. Olin.

        Kikattelin, kun kuvittelin ja itseäni huvittelin, että jos tosiaan laittaisin semmosia lauseita onnittelukorttiin.
        Laitan tähän muutamia:

        Luonto luo pojat ja tytöt ihastuttaviksi katsella, jotta heitä voitaisiin sietää, kunnes he ovat saaneet jotakin järkeä päähänsä.

        Sitte tää on kikatustatuottava kans:
        Kyl nuoren nahka venuu, ellei venu niin revetköön.

        Ja HEH HEH HEH, täs kohtaan linnut peliästyi:
        Kyllä tässä maailmassa toimeen tulee,
        kun muistaa sarvensa sivuun panna
        eikä puske joka puuta.

        Oi Apua, miten ihania ehdotuksia ylioppilaalle :))

        Vielä pari:
        Älä lyö päätäs seinään -
        etsi ovi.

        Sitten vimppa, joka edelleen (varmaan) olis kiva teksti onnittelukorttiin:

        Ypö-yksin kulje tiesi:
        Paikkaa kartta, jonne liesi
        lämmin viittoo. Ole mies!

        Kova, kylmä niinkuin rauta.
        Itse itseäsi auta -
        eessä elo taikka hauta.

        Oli paljon muitakin kivoja:)
        Ans kattoo, minkä runon valitsen.

        :))) jos sä olisit lintu, niin mä tiedän minkä merkkinen olisit. Sä olisit Hyvän Ilman Lintu. Aukaisit juuri mun hekotuslukkoa, eikä vaan noista lainauksista.
        Todella hyvät sanat! Ja sellaiset jotka ei ihan joka kortissa lue. Teetkö kortin ite? Mä löysin, tai äitini löysi, kaupasta sellaisia 3D kuvia. Niistä tulee ihania, kato vaikka jos uskallat klikata: (netissä löytää lisää kun googlaa)
        http://farm3.static.flickr.com/2434/4004094767_d48f20f7b4.jpg
        Sitten joskus kun mulla on aikaa eikä kämpäntyhjennystä menossa, niin alan taas värkkäämään skräppäystä.


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        :))) jos sä olisit lintu, niin mä tiedän minkä merkkinen olisit. Sä olisit Hyvän Ilman Lintu. Aukaisit juuri mun hekotuslukkoa, eikä vaan noista lainauksista.
        Todella hyvät sanat! Ja sellaiset jotka ei ihan joka kortissa lue. Teetkö kortin ite? Mä löysin, tai äitini löysi, kaupasta sellaisia 3D kuvia. Niistä tulee ihania, kato vaikka jos uskallat klikata: (netissä löytää lisää kun googlaa)
        http://farm3.static.flickr.com/2434/4004094767_d48f20f7b4.jpg
        Sitten joskus kun mulla on aikaa eikä kämpäntyhjennystä menossa, niin alan taas värkkäämään skräppäystä.

        Oon aateskellut ostaa valmiin kortin, mutku nyt rupesit itte tehdystä puhumaan, niin vähä rupes nyppimään inspiksen reunaa, josko sittenkin värkkäisin kortin itse.
        Semmosia(kin) kortteja oon tehnyt, että valokuvasta oon leikannut onniteltavan pään ja tökännyt sen korttiin ja sitten oon piirtänyt kaulasta alaspäin sen muun jutun, mikä ihmisestä roikkuu pään alapuolella. Sen roiikkuvan alapuolen oon piirtänyt aiheeseen sopivasti pikkuusen eri näköiseksi, kuin ihminen oikeesti on. Kuten esim. kamalan pitkät ja ohuet kintut tai muuta vastaavaa.
        Toisaaltaan niitä on niin makeita korttia valmiinakin ja noita kohokuvioisia, joista mainitsit.

        Tämmönen oli kans kirjas, se vois käydä. Ehkä?

        Oiva oli lopputulos:
        lopultakin pääsit ulos
        koulustasi elontaistoon.
        Älä emmi, luota vaistoon!


        Mut voishan sitä vääntää jonku rimpsun ittekin omasta päästä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Oon aateskellut ostaa valmiin kortin, mutku nyt rupesit itte tehdystä puhumaan, niin vähä rupes nyppimään inspiksen reunaa, josko sittenkin värkkäisin kortin itse.
        Semmosia(kin) kortteja oon tehnyt, että valokuvasta oon leikannut onniteltavan pään ja tökännyt sen korttiin ja sitten oon piirtänyt kaulasta alaspäin sen muun jutun, mikä ihmisestä roikkuu pään alapuolella. Sen roiikkuvan alapuolen oon piirtänyt aiheeseen sopivasti pikkuusen eri näköiseksi, kuin ihminen oikeesti on. Kuten esim. kamalan pitkät ja ohuet kintut tai muuta vastaavaa.
        Toisaaltaan niitä on niin makeita korttia valmiinakin ja noita kohokuvioisia, joista mainitsit.

        Tämmönen oli kans kirjas, se vois käydä. Ehkä?

        Oiva oli lopputulos:
        lopultakin pääsit ulos
        koulustasi elontaistoon.
        Älä emmi, luota vaistoon!


        Mut voishan sitä vääntää jonku rimpsun ittekin omasta päästä.

        Askartele itse kortti, sillä netistäkin löytyy kivoja ideoita. Tyttäreni oli bongannut kaupasta näitä kolmiulotteisia kortteja, tosi hienoja.

        Olen saanut joskus Joulukortin, joka oli tosi hienosti mestaroitu, mutta ilmeisesti joku massatuotanto ulkomailta. Siinä oli päällekkäin liimattu limittäin sopivia kuvioita ja välissä oli sellainen pieni "hermeksen" kokoinen palanen. Viisi kerrosta oli taituroitu ja olen säästänyt sitä "varalle", sit´kun" teen itse. Tekemättä jää.

        Nythän on ylioppilaiden aika ja korttikauppa kuumimillaan, kuten lahjan antaminen. Kiva muisto olisi varmaankin myös kuvakansio lahjansaajan lapsuudesta, vai?

        Onneksi olen päässyt tuosta korttien lähettämisestä, sillä jokainen tuttavani tietää, että minä en lähettele koskaan mitään, mutta siskoni jaksaa kyllä joskus vit´..vihjailla asiasta!?


      • askarrellut

        "Olen saanut joskus Joulukortin, joka oli tosi hienosti mestaroitu, mutta ilmeisesti joku massatuotanto ulkomailta. Siinä oli päällekkäin liimattu limittäin sopivia kuvioita ja välissä oli sellainen pieni "hermeksen" kokoinen palanen. Viisi kerrosta oli taituroitu ja olen säästänyt sitä "varalle", sit´kun" teen itse. Tekemättä jää."

        Ei se ole vaikea tehdä.


      • askarrellut kirjoitti:

        "Olen saanut joskus Joulukortin, joka oli tosi hienosti mestaroitu, mutta ilmeisesti joku massatuotanto ulkomailta. Siinä oli päällekkäin liimattu limittäin sopivia kuvioita ja välissä oli sellainen pieni "hermeksen" kokoinen palanen. Viisi kerrosta oli taituroitu ja olen säästänyt sitä "varalle", sit´kun" teen itse. Tekemättä jää."

        Ei se ole vaikea tehdä.

        Ei ole vaikeata. Tarkkaa puuhaa leikata ne pienet kuvat, mutta meikä on horoskoopilta neitsyt, joten pikkutarkkatekeminen sopii. Kuva-kerrosten väliin tulee sellaiset pienet "tyynyt" joissa on kaksipuolista teippiä, niitä vaan lätkimään alla olevaan kuvaan sopivin välein. Niitä myydään askartelukaupoissa, pitää vaan kysyä myyjältä. Tältä ne näyttää:
        http://vuodatus.net/media/cache/normal/blog_content_image/normal/531a2e48b596dce256000000/tarrat.jpg
        Ja linkki korttien tekemiseen:
        http://kissanpaiviakortit.vuodatus.net/sivut/3d-kortin-valmistaminen
        Onneksi on noita bloggaajia netti pullollaan :)


    • siilimuori

      Asfaltti kiiltää ja aurinko paistaa. Kuivempaa keliä kiitos tänne päin. Lintujen laulua kuulen vain puoleksi kun toinen korva on edelleen lukossa.

      • 1eero

        Harvinaista nukkua klo 8, eipä haittaa taivaalta tulee vaihteeksi vettä. Perämoottorien huoltamiseen olisin alkanut tosin oli mukava heittäyä pitkälleen tabletin kanssa odottelee ilmoja.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Harvinaista nukkua klo 8, eipä haittaa taivaalta tulee vaihteeksi vettä. Perämoottorien huoltamiseen olisin alkanut tosin oli mukava heittäyä pitkälleen tabletin kanssa odottelee ilmoja.

        Minäki heräsin vasta kaheksalta. Luksusta nukkua siihen asti kun normisti pitää useimmiten herätä kellonsoittoon jo 5:15.

        No se teidän eilinen keli on toivottavasti nyt meillä, ainakin auringon puolesta. Lämmöstä ei vielä tiedä.Johan tuota vesisadetta on riittänytkin. Nurmi huutaa leikkuuta mutta mites olet leikannut kun vettä tulee taivaalta joka välissä. Jospa tänään............ Minä en kaipaa juuri nyt vettä kuin suuhun ja korvaan mahollisesti.


    • Tuo matonpesu on kumma juttu? Meillä on ullakolla roikkumassa käyttämättömiä mattoja, joka kesä muori pesee ne, ihan kuin käytetytkin matot. Minä vain roudaan matot ja muori selvästi mattojen nauttii pesemisestä, ja hyvä hajuhan pestyihin mattoihin tulee.
      Joskus on tullut mieleen josko sanoisin mattoja olevan liikaa kun eivät kaikki ennätä talven aikana lattiassa käydä.

      • siilimuori

        Mattojen pesu on pyhä toimitus, älä sekaannu vaa anna vaimon touhuta . Tee vain mitä käskestään :).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Mattojen pesu on pyhä toimitus, älä sekaannu vaa anna vaimon touhuta . Tee vain mitä käskestään :).

        Hyvässä muistissa matonpesut vaimo päätti nyt sitte mattoja pesemään ulkopesupaikalle ei auttana vänkätä vastaan, yleensä meni minä pesin eukko hörpätti ihmisten kanssa maailman parantamisesta, rauha hänen muistolleen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Hyvässä muistissa matonpesut vaimo päätti nyt sitte mattoja pesemään ulkopesupaikalle ei auttana vänkätä vastaan, yleensä meni minä pesin eukko hörpätti ihmisten kanssa maailman parantamisesta, rauha hänen muistolleen.

        No siinäs näet että matonpesu on sosiaalinen tapahtuma ja kesän kohokohtia. monelle.


      • Heikunkeikku

        "KotkaofKolava"
        Minä tärähytin yhen ison maton pikkuseks aikaa likoomaan. Nakkasin suihkuhuoneen lattiaan ja kastelin läpikotaisin, ripottelin Omo coloria ja sielä se nyt muhiskelee. Meen pian pitkävartisen harjan kans sitä krapsuttelemaan. Huuhtelen ja sitten tällään uuden maton samalla tavalla. Ei siinä kauaa nokka tuhise, kun yks matto on pesty.
        Monet tykkää mäntysuovan hajusta ja sillähän melkein kaikki mattonsa peseekin. Mun nenävärkki on siitä outo, että se ei tykkää nuuhkia mäntysuovan hajua. Mun mielestä tavallisella pyykinpesuaineella tulee miun maun mukainen lopputulos.


      • siilimuori
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "KotkaofKolava"
        Minä tärähytin yhen ison maton pikkuseks aikaa likoomaan. Nakkasin suihkuhuoneen lattiaan ja kastelin läpikotaisin, ripottelin Omo coloria ja sielä se nyt muhiskelee. Meen pian pitkävartisen harjan kans sitä krapsuttelemaan. Huuhtelen ja sitten tällään uuden maton samalla tavalla. Ei siinä kauaa nokka tuhise, kun yks matto on pesty.
        Monet tykkää mäntysuovan hajusta ja sillähän melkein kaikki mattonsa peseekin. Mun nenävärkki on siitä outo, että se ei tykkää nuuhkia mäntysuovan hajua. Mun mielestä tavallisella pyykinpesuaineella tulee miun maun mukainen lopputulos.

        Minä laitan kesäisen tuulisena päivänä maton kerrallaan mattotelineeseen. Annan painepesurin sitten laulella .).


      • Heikunkeikku
        siilimuori kirjoitti:

        Minä laitan kesäisen tuulisena päivänä maton kerrallaan mattotelineeseen. Annan painepesurin sitten laulella .).

        Klassistako lauleloo, vai jotain Suomipoppia :)
        On poika joka kesä sanonut, että menisin hänen luokseen mattoja painepesurilla pesemään, mutta en viitsi vaivotella.
        Enemmän aikaa jos sinne veisin. On niin helppoa pestä suihkuhuoneessa, vähä heilutella harjaa (vähä, koska matot eivät ole oikeastaan likaiset, siis likaiset-likaiset) ja sitten suihkulla huuhdella.
        Kaks mattoa on nyt pesty. Kolmas makaa märkänä lattiassa ja odottelee mun harjausta. Kaks pientä mattoa oon lykännyt pesukoneeseen.


      • mimmimum-mi

        Matto kasoista ullakolla.. tiedän yhden mies henkilön joka on säilyttänyt äitinsä tekemät matot....kauniissa kasassa... eikä raaski niitä käyttää...miehellä ikää vasta 88vuotta...

        Minulla on tosi hyvä pesutupa...jossa voi pestä matot...harvoin tulee käytettyä silti.


      • siilimuori
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Klassistako lauleloo, vai jotain Suomipoppia :)
        On poika joka kesä sanonut, että menisin hänen luokseen mattoja painepesurilla pesemään, mutta en viitsi vaivotella.
        Enemmän aikaa jos sinne veisin. On niin helppoa pestä suihkuhuoneessa, vähä heilutella harjaa (vähä, koska matot eivät ole oikeastaan likaiset, siis likaiset-likaiset) ja sitten suihkulla huuhdella.
        Kaks mattoa on nyt pesty. Kolmas makaa märkänä lattiassa ja odottelee mun harjausta. Kaks pientä mattoa oon lykännyt pesukoneeseen.

        Pikkumatot koneessa, isommat ulkona painepsurilla. Vielä kun kuivuvat ulkona niin niihin saa niin raikkaan tuoksun. Mut vaatii tosiaan matonpesukelit, ei näillä keleillä kuiva vielä mikään. Suomipoppia.


    • Kaunista torstaita täältä myös, aurinko paistaa ja kippasin juuri pienet pojat koulun pihaan, ihan kuin ennenvanhaan hamassa nuoruudessa. Pienempi laulaa luritteli koko ajan ja isompi totesi että ärsyttää noi jotkut jotka hoilaa koko ajan. Pienempi sanoi että hänestä tulee poptähti, isompi sanoi että hänestä tulee floristi kun ne kukat ei ainakaan laula. (tuli mieleen Hyacint Bucket ja naapurinsa Emmett, hymyilytti hieman.. Ihania mussukoita.
      Löysin ihania platanoja (keittobanaania) ja kassavajuurta paikallisesta Ica Kvantumista....illansuussa keitetäänkin sitten kotiliedellä iso kattilallinen kolumbialaista kanapataa (sancocho de gallina) vahvasti korianderilla maustettuna. Grillaaminenkin voi tula ajankohtaiseksi, mutta vasta huomenna.

      • Huippukouluunko

        Johonkin erityiskouluun vai peruskouluun pojat veit?


      • pirutiinaiseksi

        täällä ei paista tänäkään torstaina
        eilen iltapäivällä ja illalla oli kesän makua
        mutta tää aamu taas pudotti todellisuuteen
        muuten on mieli virkee ja aurinkoinen niinkun aina :)


      • PalomaUV
        Huippukouluunko kirjoitti:

        Johonkin erityiskouluun vai peruskouluun pojat veit?

        Ihan tavalliseen peruskouluun, parin kilsan matka. Jumppapussi ja uimahallipussi, mukana hedelmä ja huppari repussa.


      • 1eero
        pirutiinaiseksi kirjoitti:

        täällä ei paista tänäkään torstaina
        eilen iltapäivällä ja illalla oli kesän makua
        mutta tää aamu taas pudotti todellisuuteen
        muuten on mieli virkee ja aurinkoinen niinkun aina :)

        Mieliala palstalla kaikki hyvin,,,vielä !


      • pirutiinaiseksi
        1eero kirjoitti:

        Mieliala palstalla kaikki hyvin,,,vielä !

        toistaiseksi saa nähdä kuinka ja kauan
        mutta mua ne ei pysty enää latistaan :)


      • Ihanat pojat :D
        Kiinnostaakiinnostaa tuo resepti.... jos on sukukalleus, niin eipä tietenkään tarvi jakaa :) Meillä on kokeiltu nyt kotiruokana textöxiä, kiinalaista, thaimaalaista... ja nälkäiset hmp.finpoikaiset janoavat aina vaan uutta tiskiin.


      • hmp.f kirjoitti:

        Ihanat pojat :D
        Kiinnostaakiinnostaa tuo resepti.... jos on sukukalleus, niin eipä tietenkään tarvi jakaa :) Meillä on kokeiltu nyt kotiruokana textöxiä, kiinalaista, thaimaalaista... ja nälkäiset hmp.finpoikaiset janoavat aina vaan uutta tiskiin.

        Resepti tulee illalla kun pääsen omalle koneelle. Tärkeetä että kaupoista saa keittobanaaneja ja kassavaa.


      • Brassailua
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Resepti tulee illalla kun pääsen omalle koneelle. Tärkeetä että kaupoista saa keittobanaaneja ja kassavaa.

        Et sitten yhtään eksoottisempaa löytänyt. Braissallut olet aina. Nautimme pastasta ja jauhelihasta. Syötkö lainkaan sitä perinteistä ruokaa ???


      • pirutiinaiseksi

        täytyy sanoo että harvemmin meilläkin
        syödään perinteistä pastaa ja jauhelihaa
        jos se perteisiin ruokiin kuuluu
        mutta paljon mää laitan tolle ukkokullalle
        perinteisesti pottuja porkkanaa lanttua punajuurta höystettynä sipulilla :)


      • pirtiinaiseksi

        ja täytyy sanoo että aikas paljon
        nykyään brassaillaan ruualla
        haittaakse :)


      • Mitä tarkottaa "braissaillut"?
        Mainitsin tän ruuan aivan siitä syystä että tätä lasteni ns. lohturuokaa (tyypillistä kotiruokaa) emme ole saaneet pitkään aikaan kun keittobanaanit (platanot) joita tänne tuodaan etupäässä Costa Ricasta ovat olleet aivan liian kylmän säilytyksen mustaksi muuttamia. Eilen löysin paikallisesta marketista tuoreita ja hyvänlaatuisia.
        Meillä laitetaan kaikenlaista ruokaa. Suomalaisesta kaalilaatikosta lähtien. Lutunen ja minä tykkäämme tavallisesta suomalaisesta kotiruuasta ja myös ruotsalaisesta kotiruuasta. Poikani ja tyttäreni maku on kansainvälisempää ja paljon cross overia, poika tykkää aasialaisesta ja Etelä-amerikkalaisesta, tytär jenkkiruuasta ja aasiailaisesta. Tosin Mamman sancocho ja empanadat rulettaa.
        Helsingin alueella on muuten paikka missä saa kolumbialisia empanadoita ja trooppisia mehupirtelelöitä laitan osoitteen jos joku haluaa. (voi guuglettaa nimellä Empanada Tropical)


      • Brassailua kirjoitti:

        Et sitten yhtään eksoottisempaa löytänyt. Braissallut olet aina. Nautimme pastasta ja jauhelihasta. Syötkö lainkaan sitä perinteistä ruokaa ???

        Ai niin, unohdin sanoa että pastaa ja jauhelihaa meillä syödään ainakin kerran viikossa :)


      • Brassailua
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mitä tarkottaa "braissaillut"?
        Mainitsin tän ruuan aivan siitä syystä että tätä lasteni ns. lohturuokaa (tyypillistä kotiruokaa) emme ole saaneet pitkään aikaan kun keittobanaanit (platanot) joita tänne tuodaan etupäässä Costa Ricasta ovat olleet aivan liian kylmän säilytyksen mustaksi muuttamia. Eilen löysin paikallisesta marketista tuoreita ja hyvänlaatuisia.
        Meillä laitetaan kaikenlaista ruokaa. Suomalaisesta kaalilaatikosta lähtien. Lutunen ja minä tykkäämme tavallisesta suomalaisesta kotiruuasta ja myös ruotsalaisesta kotiruuasta. Poikani ja tyttäreni maku on kansainvälisempää ja paljon cross overia, poika tykkää aasialaisesta ja Etelä-amerikkalaisesta, tytär jenkkiruuasta ja aasiailaisesta. Tosin Mamman sancocho ja empanadat rulettaa.
        Helsingin alueella on muuten paikka missä saa kolumbialisia empanadoita ja trooppisia mehupirtelelöitä laitan osoitteen jos joku haluaa. (voi guuglettaa nimellä Empanada Tropical)

        Kato perkele lyöntivirhe. Onko sinulla niin alemmuudentunne että pitää luetella tuntemasi eksoottisemmat ruoat.
        Kassava eli maniokki, varo ettet syö raakana.
        On sulla hirveitä pöperöitä, noista sairastuu.


      • Brassailua kirjoitti:

        Kato perkele lyöntivirhe. Onko sinulla niin alemmuudentunne että pitää luetella tuntemasi eksoottisemmat ruoat.
        Kassava eli maniokki, varo ettet syö raakana.
        On sulla hirveitä pöperöitä, noista sairastuu.

        Ilman tai kera lyöntivirheen: mitä on brassailu? Ihan tosissaan, en tiedä. Selitin tossa jo ylempänä miksi mainitsin tän ruokalajin. Ei se ole ylemmyyden-eikä alemmuudentunnosta.
        Jep olen tietoinen kassavan myrkyllisyydestä ja olen laittanut siitä ruokaa jo yli 40 vuotta ;)
        Lutunenkin syö sancochoa ja tyttären mies ja hänen perheensäkin tykkää. Anoppi hieman vierastaa keittobanaania, mutta i se mitään. Minäkin vierastin sitä ensimmäiset kolme vuotta. Nyt kaipaan sitä.


      • pirutiinaiseksi

        mää ainakin haluaisin päästä paloman ruokapöytään
        ite kun ei tuu koskaan tehtyä mitään eksoottista


      • pirutiinaiseksi
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ilman tai kera lyöntivirheen: mitä on brassailu? Ihan tosissaan, en tiedä. Selitin tossa jo ylempänä miksi mainitsin tän ruokalajin. Ei se ole ylemmyyden-eikä alemmuudentunnosta.
        Jep olen tietoinen kassavan myrkyllisyydestä ja olen laittanut siitä ruokaa jo yli 40 vuotta ;)
        Lutunenkin syö sancochoa ja tyttären mies ja hänen perheensäkin tykkää. Anoppi hieman vierastaa keittobanaania, mutta i se mitään. Minäkin vierastin sitä ensimmäiset kolme vuotta. Nyt kaipaan sitä.

        brassailu ei varmaan itekkään tiedä mitä se tarkottaa
        ton slangisanan määkin katoin googlesta
        ennen kun vastasin
        jotain kehuskelua sun muuta se tarkoittaa...
        mua se vaan ei haittaa
        koska päivät pitkät niitä
        ruoka annosten kuvia katselen facessa
        kaikkihan niillä brassailee :D


      • tiällä.vastailoo
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ilman tai kera lyöntivirheen: mitä on brassailu? Ihan tosissaan, en tiedä. Selitin tossa jo ylempänä miksi mainitsin tän ruokalajin. Ei se ole ylemmyyden-eikä alemmuudentunnosta.
        Jep olen tietoinen kassavan myrkyllisyydestä ja olen laittanut siitä ruokaa jo yli 40 vuotta ;)
        Lutunenkin syö sancochoa ja tyttären mies ja hänen perheensäkin tykkää. Anoppi hieman vierastaa keittobanaania, mutta i se mitään. Minäkin vierastin sitä ensimmäiset kolme vuotta. Nyt kaipaan sitä.

        Brassailu tarkoittaa briljenteeraamista eli loistamista taidoillaan tai omaisuudellaan tms.


    • 1eero

      HS luettua !
      Rakkaus hormooni oksiotiinillä on sama vaikutus kuin alkohoolilla, mielenkiintoista, rakkautta pulloon he ! Näin satesena päivänä,,, nurkassa möllöttää isännän kaappi sisältöineen huikka oksiotoonia voisi piristää :)

      • siilimuori

        No hyvänen aika hae se oksitosiini elävästä rakkauvesta eläkä juomattomista viinoista.

        Toisaalta se rakkauspullo vois olla hyvä varana, jos tuntuupi olevan vajetta ni vois huikat ottaa. Mutta vain yhet.


    • tiällävuan.eisiellä

      Huomenta! Heräsin 9:30, kamalaa joo, mutta sade ropisee ikkunaan.
      Varastin tuon hmpf:n kasvisreseptin. Mattoja en pese eikä ole pullossa oksitoonia. Olis tuossa luettavana ärsyttävä, mutta "pakko lukea" kirja.
      Käsi nousee jo taivasta kohti, vaikken viittilöikää, kohan kokeilen liikeratoja. Huomenna on perjantai. Tässä minun elämän tärkeydet tänä päivänä.

    • SF-Kasvikset, SF-Vihannekset.
      Pakaste-altaasta molemmat.
      Ostan aina 4 4.
      Kiehautan ja laitan sekaisin 0,5 kg. Voi-rasioihin.
      Jää-kaappiin.
      Koska pakastin ei ole yhden miehen taloudessa kannattava sähkön-kuluttaja.
      Sitten 3-4 SF-Broileri-, Kalkkuna-rintaa palasteltuna ja ruskistettuna.
      Vaihteeksi joskus SF-Tartar-jauhettua Naudan-paistia 2%.
      2 Rasiaa vihanneksia. 400gr. eläimiä.

      Reilun kaupan kasvuksia, kaikki kasvaneet koti-maassa.
      Lähi-peltojen heinikoista.
      Valitsen aina kassankin, joka henkii kaunista, sujuvaa Suomea ja joka on kaunis
      kuin Elo-Veena Pokela.

      H.

    • pirutiinaiseksi

      nyt on 14.4 plussan puolella eikä aurinko paista
      niin varmaan kohta jo tarkenis lähtee uloskin
      ettei näpit jäädy eikä tartte laittaa untuvatoppista päälle
      meinaan sen takia kun ottaa tän vuodenajan huomioon :)

    • Tulin mökille ja uuni on lämpiämässä, sisähommissa on oltava sataa, näyttää kuitenkin vähän kirkastuvan. Odotan malttamattomasti ulkotöihin pääsyä. Touhuan ja välillä makailen auringossa, tule aurinko!

    • korppis1

      Istun saunan kuistilla, aurinko paistaa pilvien lomasta. Ihastelen juuri hiomaani ruokapöytää. Lähden ostamaan harmaata lakkamaalia, pitää viimeistellä kuopuksen pöytä. Ajattelin syödä kalaa ja uusia pottuja....kuhan bloggasin.

      • pirutiinaiseksi

        mää en oo ulos vielä uskaltanu
        flunssaa yrittää pukata
        sitä kun on niin paljon taas täällä liikkeellä
        mutta nyt ei kerkeis sairastelemaan
        joten kaiken ylimääräisen ajan otan levon kannalta
        ... mielenkiinnolla odotan kuvaa siitä valmiista pöydästä :)


      • tiällävuan.eisiellä

        Aurinko ei ole tänään paistanut. Sade pitää kyllä taukoa mutta taivas on täynnään pilviä. Taidan jättää metsälenkin tänään väliin ja kiehauttaa kahvit tässä bloggaustekstini välissä.


    • tiällävuan.eisiellä

      Kaupassa oon käynyt ja riittävät viikonlopun yli reilusti. Paitsi, että unohdin mantelimaidon. Söin paistettua kalaa ja kukkakualia lounaaksi. Odotan mielenkiinnolla Paloman reseptiä, josko tota kassavaa sais etnisistä kaupoista, luulisin. Ainakin noit banaaneja saa.

      Tuli mieleen kun jossain luki joskus että ihmiset katsovat kaupassa muiden asiakkaiden ostoskorin sisältöön, katsotteko te? Mä kyllä katson ainakin sen, joka on kassajonossa edellä ja lappaa hihnalle sitä sisältöä.

    • 1eero

      Kovasti ootte ruuan perään siinä sivussa miten laihtuisi. Eksoottista ruokaa nii mistä suunnasta katsoo, korppis gooklasi " kuhan " minun säynävä on jo sumpussa.

      • tiällävuan.eisiellä

        Tarkoitaks sää, että me ollaan jotenkii ailahtelevaisii? Mä kyllä korjasin yhden kodin pikkukoneen tässä välissä ettei tää ihan valu sormien välistä tää päivä. Pikkuisen pilvet rakoilevat, ehkä sitä lenkillekin vielä tänään.
        Nii, meit on ainakii kolme, joilla kalamenyy tänään. Jos yks Eero ottaa säynävän sumpusta.


      • siilimuori

        Mulloli liha ja valkosipuliperunat kera sallaatin. Nyt sitt janottaa koko ajan, se on varmaan se valakosipuli mikä janottaa. Ensimmäistä kertaa tälle vuuelle tuntuu et on kesä. Ruohinleikkurit pörisee, aurinko paistaa ja pihae tarkenee pistäytymään ilman toppatakkia..


    • Näyttää hyvältä, kirkastuu. >tiällävuan.eisiellä < kirjoitti että katsoo edessä olevan ostoskorin sisältöä. Niin minäkin, mutta en pahantahtoisesti, ihan kiinnostuksesta mitä muut syövät.

      • tiällävuan.eisiellä

        En minäkään pahantahtoisesti kahtele toisten ostoskorien sisältöä. Joskus on siinä kassajonossa sitten havahtunut, että ainii, minunkin piti ostaa tuota...
        Joops, täälläkin kirkastuu, pitää iltakävelyllä ainakii käydä.


      • HM.n1

        Nyt se tapahtui!! Aurinko paistaa. Toivottavasti huomennakin.


      • tiällävuan.eisiellä

        Ilmestyhän se aurinko, niin päätin lähteä metsälenkille. Tohkeissani pudotin kylppärin lattialle hieronta/ihoöljypullon, lasisen. Nyt on kaakelit kiillotettu ja jynssätty niin maan perusteellisesti liukastumisvaaran takia. Kävin kuitenkin lenkillä. Olipahan raikasta sateen jälkeen, joku kavioeläin oli kävellyt samaa polkua.


    • henrjii

      Kasvispihvit
      pala lanttua, selleriä, porkkanaa, palsternakkaa, yksi pataatti, ja sipuli
      raasta juurekset, lisää kolme kananmunaa, ja raasta vähän juusto mukaan
      joukkoon voi laittaa mieli yrttejä, tai mausteita.
      Laita pannulle tai muurikalle semmoisia kahden -kolmen ruokalusikallisen kokoisia plönttejä, ja muotoile ne pihveiksi ja paista molemminpuolin noin kolme -- neljäminuuttia, kunnes pihvit on kauniin ruskeita

      • HM.n1

        Vaikuttaa hyviltä, olen miettinyt, pitäisiköhän lopettaa tapettujen eläinten syöminen. Ihminen on kyllä luonnostaan sekaruuan syöjä, kaikki käy.


      • henrjii

        kaikkia vähäsen, mutta noilla kasvispihveillä tulee täyteläinen olo, ja vatsakin alkaa toimimaan


      • ihansamakuka
        henrjii kirjoitti:

        kaikkia vähäsen, mutta noilla kasvispihveillä tulee täyteläinen olo, ja vatsakin alkaa toimimaan

        Oletko syönyt kesäkurpitsa-halloumijuustopihvejä? Ellet niin kannattaa tehdä.


      • henrjii

        en mutta halloumijuustopihvejä ole, vähän ovat suolaisia vaikka lieotteloo. Kesäkurpitsa voisi stapiloida suolan makua, täytyy kokeilla


      • ihansamakuka
        henrjii kirjoitti:

        en mutta halloumijuustopihvejä ole, vähän ovat suolaisia vaikka lieotteloo. Kesäkurpitsa voisi stapiloida suolan makua, täytyy kokeilla

        Sekaan voi laittaa porkkanaa ja sipulia raasteena, erittäin maukkaita. Suolaa ei kannata lisätä, halloumi on tosiaan aika suolaista.


      • Tuo kuulostaa henrji hyvältä, taidan kokeilla heti huomenna.


    • Sancocho de gallina valluna

      Sancocho on tyypillinen keski- ja etelä-amerikkalainen arkiruoka joka on padan ja keiton väliltä: sakeaa keittoa tai ohutta pataa. Sitä tehdään hieman eri resepteillä kaikkialla trooppisessa Amerikassa, eli missä keittobanaanit kuuluvat jokapäiväiseen ruokapöytään. Anoppini kotona tehtiin sancochoa yleensä sunnuntaisin ja me söimme sitä koko perheen kanssa siellä (keittäjänä oli apulainen, joka on edelleenkin erinomainen kokki). Sancochoa voi tehdä eri sorttia riippuen mitä lihaa käyttää: häränhäntää, kanaa, kalaa (jolloin lisätään kookosmaitoa thaimaalaiseen tapaan).
      Tässä yksinkertaisen kana-sancochon Vallen provinssin tapaan ohje:

      Isossa kattilassa keitä kanaa suolatussa vedessä (rintaleikkeitä tai kanan osia miten vain, mutta kaikkein maukkain sancocho tulee vanhasta kanasta), kuori vaahto tarkasti pois. Anna kiehua noin vartti ja lisää kuorittu ja paloiteltu keittobanaani (pari banaania tai kolme) Kuori lähtee helposti kun tekee pitkän viillon banaanin harjanteeseen (yhteen tai useampaan) ja kuorii sitten käsin. Banaani paloitellaan sitten mieluummin käsin (älkää kysykö miksi) ja lisätään soppaan. Banaanien annetaan kiehua puolisen tuntia ja sitten lisätään kuorittu, juoksevan veden alla huuhdottu ja paloiteltu kassava (jossa on pieni määrä cyanidia, joten kuori on poistettava tarkkaan, runsas huuhtelu kylmällä vedellä on tarpeen ja keitettävä täysin kypsäksi.) Jos haluaa voi lisätä pari bataattia ja pari paloiteltua maissintähkää.

      Sillä aikaa kun keitto kiehuu valmista "hogao", eräänlainen salsa. Kuullota öljyssä hienonnettua sipulia, valkosipulia ja pieneksi hakattua tomaattia (käytä mieluummin tuoretta tomaattia . Leikkaa joukkoon runsaasti korianderia ja mausta maustekuminalla, suolalla, pippurilla, ja curcumalla Sekoittele ja anna kiehua kymmenisen minuuttia.

      Lisää hogao keittoon ja anna kiehua pienellä lämmöllä kunnes juurekset ja banaanit ovat kypsyneet. Kaiken kaikkiaan ainakin puolitoista tuntia, että liemi sakenee kassavasta. Ota kananliha reikäkauhalla lautaselle ja hajoita haarukalla tai leikkaa pieniin paloihin ja lisää takaisin soppaan. Tarjoa syvistä lautasista ja ripottele runsaasti tuoretta korianterihakkelusta lautaselle. Lisukkeena avokado jota syödään kuoresta lusikalla ja kastetaan soppaan, riisi ja kurkku-tomaattisalaatti.
      Buen apetito tai kuten kolumbialaiset sanoisi: Buen provecho!

      • Unohtui yksi lisuke:
        pikantti chile-pippureista valmistettu kastike: muutama chile (punanen tai keltainen) marinoidaan etikassa, sipulia ja tomaattihakkelusta lisätään, samoin korianderia ja mausteita. Lisätään itse omalle lautaselle varovasti riippuen mausta.

        Ohjeita on useita hyviä, mutta tämäkin toimii:
        http://www.mycolombianrecipes.com/colombian-hot-sauce-aji-picante

        Sambal oelek tai piri-piri käy myös....


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Unohtui yksi lisuke:
        pikantti chile-pippureista valmistettu kastike: muutama chile (punanen tai keltainen) marinoidaan etikassa, sipulia ja tomaattihakkelusta lisätään, samoin korianderia ja mausteita. Lisätään itse omalle lautaselle varovasti riippuen mausta.

        Ohjeita on useita hyviä, mutta tämäkin toimii:
        http://www.mycolombianrecipes.com/colombian-hot-sauce-aji-picante

        Sambal oelek tai piri-piri käy myös....

        Ja sitten kuva ruuasta jonka juuri söimme:
        https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10985434_10205908231978961_9001575511155866673_n.jpg?oh=c01891ee867db60311c32a501116aeb3&oe=55FE29AD


      • ent.siivoojaparka

      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei tuo nyt vielä syödyltä näytä. Tai sitten on nielty pureksimatta.

        Käytä vähän mielikuvitustasi. Ensin kuvattiin, sitten syötiin. Sitten ladattiin facebookiin. Sitten siirrettiin kuva tänne. ;)


      • Sappikohtausta
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ei tuo nyt vielä syödyltä näytä. Tai sitten on nielty pureksimatta.

        Syöty ruoka löytyy vessan pöntöstä. Turhaa kikkailua, mausteita ylenmäärin,sappikohtaus on lähellä. Muuten, kristitty ei syö pas***.


      • tiällä.vuan

        Hyvännäköinen annos. Huono-onnisuuteni tiedostaen en ihan heti ala syanidin kanssa ahertaa.


      • tiällä.vuan kirjoitti:

        Hyvännäköinen annos. Huono-onnisuuteni tiedostaen en ihan heti ala syanidin kanssa ahertaa.

        Ei se onnesta ole kiinni selviääkö hengissä. Keittäminen tekee kassavasta vaarattoman ja eihän perunaakaan raakana syödä. Aivan perusruoka-aine Amazoniassa , suuressa osassa pohjoista E-Amerikkaa ja viety myös Afrikkaan missä siitä on tullut perusruokaa trooppisessa Afrikassa. Helppo viljellä ja valmistaa. Kassavasta tehdään myös jauhoa jota joissakin maissa kutsutaan maniociksi (manioca) ja siitä voi tehdä vellejä ja puuroja sekä ihanaa kassavaleipää. Kolumbiassa cassava tunnetaan nimellä yuca.


      • Syanidiako
        Sappikohtausta kirjoitti:

        Syöty ruoka löytyy vessan pöntöstä. Turhaa kikkailua, mausteita ylenmäärin,sappikohtaus on lähellä. Muuten, kristitty ei syö pas***.

        Korjaan kristitty ei myrkkyä syö. Vai vielä syanidia,,, henki lähtee,


      • Kaikenlaista
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se onnesta ole kiinni selviääkö hengissä. Keittäminen tekee kassavasta vaarattoman ja eihän perunaakaan raakana syödä. Aivan perusruoka-aine Amazoniassa , suuressa osassa pohjoista E-Amerikkaa ja viety myös Afrikkaan missä siitä on tullut perusruokaa trooppisessa Afrikassa. Helppo viljellä ja valmistaa. Kassavasta tehdään myös jauhoa jota joissakin maissa kutsutaan maniociksi (manioca) ja siitä voi tehdä vellejä ja puuroja sekä ihanaa kassavaleipää. Kolumbiassa cassava tunnetaan nimellä yuca.

        Perunaa voi syödä raakana, enpä koskisi keitoksiisi.


      • tiällä.vuan
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se onnesta ole kiinni selviääkö hengissä. Keittäminen tekee kassavasta vaarattoman ja eihän perunaakaan raakana syödä. Aivan perusruoka-aine Amazoniassa , suuressa osassa pohjoista E-Amerikkaa ja viety myös Afrikkaan missä siitä on tullut perusruokaa trooppisessa Afrikassa. Helppo viljellä ja valmistaa. Kassavasta tehdään myös jauhoa jota joissakin maissa kutsutaan maniociksi (manioca) ja siitä voi tehdä vellejä ja puuroja sekä ihanaa kassavaleipää. Kolumbiassa cassava tunnetaan nimellä yuca.

        Ahaa, siis tämä kassava on tavallaan saostava aine. En ole koskaan kuullutkaan, joten täytyy googlata. Tykkään kokeilla ja maistella, nyt minulla on villiyrttikausi, koska sillä myös pakottaudun ulos. Uskon, että ei myrkkyvaaraa ole keittämisen jälkeen. Käytän myös korvasieniä (ryöpättynä x 3).
        Mulla nyt on ollut vaan "huonot tähdet", joten joka päivä jotain pikku onnettomuuksia sattuu, siksi puhuin tuosta huono-onnisuudesta.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se onnesta ole kiinni selviääkö hengissä. Keittäminen tekee kassavasta vaarattoman ja eihän perunaakaan raakana syödä. Aivan perusruoka-aine Amazoniassa , suuressa osassa pohjoista E-Amerikkaa ja viety myös Afrikkaan missä siitä on tullut perusruokaa trooppisessa Afrikassa. Helppo viljellä ja valmistaa. Kassavasta tehdään myös jauhoa jota joissakin maissa kutsutaan maniociksi (manioca) ja siitä voi tehdä vellejä ja puuroja sekä ihanaa kassavaleipää. Kolumbiassa cassava tunnetaan nimellä yuca.

        Yksinasuvana syön useinkin perunan raakana. Mitä sitä sähköa kuluttamaan yhden perunan keittoon. Joskus jalostan sen verran, että oikein raastan sen. Keitettynä peruna menettää makuaan, niinkuin kukkakaalikin on raakana maukkaampaa.

        Tuosta myrkynkeittäjästähän on laulukin.

        https://www.youtube.com/watch?v=KesOrQolMEE


      • tiällä.vuan kirjoitti:

        Ahaa, siis tämä kassava on tavallaan saostava aine. En ole koskaan kuullutkaan, joten täytyy googlata. Tykkään kokeilla ja maistella, nyt minulla on villiyrttikausi, koska sillä myös pakottaudun ulos. Uskon, että ei myrkkyvaaraa ole keittämisen jälkeen. Käytän myös korvasieniä (ryöpättynä x 3).
        Mulla nyt on ollut vaan "huonot tähdet", joten joka päivä jotain pikku onnettomuuksia sattuu, siksi puhuin tuosta huono-onnisuudesta.

        Kassavaa käytetään keitoissa ja padoissa saostamaan lientä jauhojen sijasta. Kassava on erittäin tärkkelyspitoista ja kassavajauhoista leivotaan jopa eräänlaista leipää. Kasvia on viljelty yli 5000 vuotta ja tropiikissa se on todellakin aivan perusravintoa.


      • Marinara
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Yksinasuvana syön useinkin perunan raakana. Mitä sitä sähköa kuluttamaan yhden perunan keittoon. Joskus jalostan sen verran, että oikein raastan sen. Keitettynä peruna menettää makuaan, niinkuin kukkakaalikin on raakana maukkaampaa.

        Tuosta myrkynkeittäjästähän on laulukin.

        https://www.youtube.com/watch?v=KesOrQolMEE

        Niin onkin laulu on suloinen myrkynkeittäjä, Mariska laulaa. Jää soimaan korvamadoksi. Raakaa perunaa voi käyttää hyvin.


      • Kiitos Paloma, kopsasin tekstin itselleni.
        Olen itse surkea ruuanlaittaja. Pitkän aikaa olin lähinnä vitsi keittiössä, ja silti sitä on tehtävä vähintäänkin kerran päivässä. Koska kaikki mistä on kiinnostunut, on myös helppoa ja kivaa, päätin paneutua hommaan. Lisäksi olen huomannut, että mitä vaikeampi resepti, sen paremmin keskityn siihen. Vieläkin meillä syödään hernekeittoa lähinnä paistettuna kun sen unohdan sinne kattilanpohjaan. Pesen ikkunat, leikkaan koirankynnet ja pelaan vaik pasianssia samalla.
        Muutama bravuuri mulla jo on, mutta kyllä vaan kaikkeen kyllästyy kun liian monta kertaa syö.
        Lapsethan ei söis kuin makaroonia sekoitettuna pastaan ja spagettiin ;)) Mutta sain vaivasta palkinnon männä viikolla. Poika sanoi että vaikka me ei kieritä rahassa, niin aina meillä on panostettu ruuanlaittoon. Toivon itse että olen sen heille perinteeksi tehnyt, että juhlina panostetaan. Minusta itsensä helliminen ja vaivan näkeminen on yksi mielialan kohentaja. Että tekee jotain vaikeaa ja on ylpeä itsestään, ja että rakkautta perheensä kohtaan voi myös jakaa tekemällä heidän eteensä jotain muuta kuin että vaan heittää lautasen eteen. Minusta brassailu silloin kun on perheestä kyse, on pelkästään hyve.


      • hmp.f kirjoitti:

        Kiitos Paloma, kopsasin tekstin itselleni.
        Olen itse surkea ruuanlaittaja. Pitkän aikaa olin lähinnä vitsi keittiössä, ja silti sitä on tehtävä vähintäänkin kerran päivässä. Koska kaikki mistä on kiinnostunut, on myös helppoa ja kivaa, päätin paneutua hommaan. Lisäksi olen huomannut, että mitä vaikeampi resepti, sen paremmin keskityn siihen. Vieläkin meillä syödään hernekeittoa lähinnä paistettuna kun sen unohdan sinne kattilanpohjaan. Pesen ikkunat, leikkaan koirankynnet ja pelaan vaik pasianssia samalla.
        Muutama bravuuri mulla jo on, mutta kyllä vaan kaikkeen kyllästyy kun liian monta kertaa syö.
        Lapsethan ei söis kuin makaroonia sekoitettuna pastaan ja spagettiin ;)) Mutta sain vaivasta palkinnon männä viikolla. Poika sanoi että vaikka me ei kieritä rahassa, niin aina meillä on panostettu ruuanlaittoon. Toivon itse että olen sen heille perinteeksi tehnyt, että juhlina panostetaan. Minusta itsensä helliminen ja vaivan näkeminen on yksi mielialan kohentaja. Että tekee jotain vaikeaa ja on ylpeä itsestään, ja että rakkautta perheensä kohtaan voi myös jakaa tekemällä heidän eteensä jotain muuta kuin että vaan heittää lautasen eteen. Minusta brassailu silloin kun on perheestä kyse, on pelkästään hyve.

        Muista sitten keittää sitä kassavaa tarpeeksi kauan. En halua saada myrkynkeittäjän epiteettiä nimelleni.
        Minä olen myös tavallaan "periodare" tai tuurikokkaaja. Välillä palaa riisi karreksi kattilanpohjaan, kun muija istuu ja blogaa ja nokkoset kasvaa kasvimaassa ja kahvipannu kuivaa mustaksi pohjastaan, joskus valmistuu ravintolatasoisia kolmen ruokalajin päivällisiä....
        Olen joskus kirjottanut ruokablogia kolumbialaisesta ruuasta (englanniksi). Tykkään laittaa ruokaa, noin yleensäkin, mutta enemmän silleen että kokeilen mielelläni tehdä jotain vaikeempaa, koen sen haastavammaksi ja luovammaksi kuin pelkkä perunoiden keittäminen ja sillipurkin pöytään lyöminen.


      • Kaikenlaista kirjoitti:

        Perunaa voi syödä raakana, enpä koskisi keitoksiisi.

        Voi, mutta kuka haluaisi. Pahanmakuista ja vaikeasti sulavaa, jos ei nyt suorastaan myrkylliarä.


      • hmp.f kirjoitti:

        Kiitos Paloma, kopsasin tekstin itselleni.
        Olen itse surkea ruuanlaittaja. Pitkän aikaa olin lähinnä vitsi keittiössä, ja silti sitä on tehtävä vähintäänkin kerran päivässä. Koska kaikki mistä on kiinnostunut, on myös helppoa ja kivaa, päätin paneutua hommaan. Lisäksi olen huomannut, että mitä vaikeampi resepti, sen paremmin keskityn siihen. Vieläkin meillä syödään hernekeittoa lähinnä paistettuna kun sen unohdan sinne kattilanpohjaan. Pesen ikkunat, leikkaan koirankynnet ja pelaan vaik pasianssia samalla.
        Muutama bravuuri mulla jo on, mutta kyllä vaan kaikkeen kyllästyy kun liian monta kertaa syö.
        Lapsethan ei söis kuin makaroonia sekoitettuna pastaan ja spagettiin ;)) Mutta sain vaivasta palkinnon männä viikolla. Poika sanoi että vaikka me ei kieritä rahassa, niin aina meillä on panostettu ruuanlaittoon. Toivon itse että olen sen heille perinteeksi tehnyt, että juhlina panostetaan. Minusta itsensä helliminen ja vaivan näkeminen on yksi mielialan kohentaja. Että tekee jotain vaikeaa ja on ylpeä itsestään, ja että rakkautta perheensä kohtaan voi myös jakaa tekemällä heidän eteensä jotain muuta kuin että vaan heittää lautasen eteen. Minusta brassailu silloin kun on perheestä kyse, on pelkästään hyve.

        "Humps"

        Minä kanssa haluan toistaa.
        Minulla kun on tää helppo resepti.
        Joutuu siinä kyllä vähän keskittymään, että muistaa työttömyyden ja muut
        surkeudet koti-maassaan.
        Eksoottisuudesta pitää huolen Valko-Sipuli Espanjasta.
        Suola ja Pippuri taitaa myös olla ulkomaista.

        SF-Kasvikset, SF-Vihannekset.
        Pakaste-altaasta molemmat.
        Ostan aina 4 4.
        Kiehautan ja laitan sekaisin 0,5 kg. Voi-rasioihin.
        Jää-kaappiin.
        Koska pakastin ei ole yhden miehen taloudessa kannattava sähkön-kuluttaja.
        Sitten 3-4 SF-Broileri-, Kalkkuna-rintaa palasteltuna ja ruskistettuna.
        Vaihteeksi joskus SF-Tartar-jauhettua Naudan-paistia 2%.

        2 Rasiaa vihanneksia. 400gr. eläimiä.
        Sapuska 2-3 päiväksi.

        Reilun kaupan kasvuksia, kaikki kasvaneet koti-maassa.
        Lähi-peltojen heinikoista.
        Valitsen aina kassankin, joka henkii kaunista, sujuvaa Suomea ja joka on kaunis
        kuin Elo-Veena Pokela.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Humps"

        Minä kanssa haluan toistaa.
        Minulla kun on tää helppo resepti.
        Joutuu siinä kyllä vähän keskittymään, että muistaa työttömyyden ja muut
        surkeudet koti-maassaan.
        Eksoottisuudesta pitää huolen Valko-Sipuli Espanjasta.
        Suola ja Pippuri taitaa myös olla ulkomaista.

        SF-Kasvikset, SF-Vihannekset.
        Pakaste-altaasta molemmat.
        Ostan aina 4 4.
        Kiehautan ja laitan sekaisin 0,5 kg. Voi-rasioihin.
        Jää-kaappiin.
        Koska pakastin ei ole yhden miehen taloudessa kannattava sähkön-kuluttaja.
        Sitten 3-4 SF-Broileri-, Kalkkuna-rintaa palasteltuna ja ruskistettuna.
        Vaihteeksi joskus SF-Tartar-jauhettua Naudan-paistia 2%.

        2 Rasiaa vihanneksia. 400gr. eläimiä.
        Sapuska 2-3 päiväksi.

        Reilun kaupan kasvuksia, kaikki kasvaneet koti-maassa.
        Lähi-peltojen heinikoista.
        Valitsen aina kassankin, joka henkii kaunista, sujuvaa Suomea ja joka on kaunis
        kuin Elo-Veena Pokela.

        H.

        Luin kyllä, mutta kun tämä ei ole mun ketju, niin en halunnut jokaista lisää kommentoida.
        Sulla tuntuu olevan tasapainoinen ruokavalio. Ja kuten itsekin sanoit, helppo ja nopea.
        Kalkkunaa olen kaksi kertaa laittanut (uuniin) ja siitä tuli niin kuivaa että päättelin mun kokkaustaitojen olevan vielä kasvuvaiheessa. Tuleeko siitä pannussa kuivaa? Onko rintapalat yhtä pitkäsyistä kuin koipien lihat? En ole viitsinyt niitä kokeilla, etten vaan taas lihota koiraa. Se kun on niin laiska kävelemään lenkeillä.


      • hunksz kirjoitti:

        "Humps"

        Minä kanssa haluan toistaa.
        Minulla kun on tää helppo resepti.
        Joutuu siinä kyllä vähän keskittymään, että muistaa työttömyyden ja muut
        surkeudet koti-maassaan.
        Eksoottisuudesta pitää huolen Valko-Sipuli Espanjasta.
        Suola ja Pippuri taitaa myös olla ulkomaista.

        SF-Kasvikset, SF-Vihannekset.
        Pakaste-altaasta molemmat.
        Ostan aina 4 4.
        Kiehautan ja laitan sekaisin 0,5 kg. Voi-rasioihin.
        Jää-kaappiin.
        Koska pakastin ei ole yhden miehen taloudessa kannattava sähkön-kuluttaja.
        Sitten 3-4 SF-Broileri-, Kalkkuna-rintaa palasteltuna ja ruskistettuna.
        Vaihteeksi joskus SF-Tartar-jauhettua Naudan-paistia 2%.

        2 Rasiaa vihanneksia. 400gr. eläimiä.
        Sapuska 2-3 päiväksi.

        Reilun kaupan kasvuksia, kaikki kasvaneet koti-maassa.
        Lähi-peltojen heinikoista.
        Valitsen aina kassankin, joka henkii kaunista, sujuvaa Suomea ja joka on kaunis
        kuin Elo-Veena Pokela.

        H.

        Tota noin....ruokablogaajana mitä tohonkin nyt sanoisin (ei ole pakko sanoa mitään, mutta kuitenkin herättää ajatuksia...)
        Ensiksikin, vanhankansan sananlasku:
        "Joka yksin syö, kuolee yksin"
        Terveellistä, LCHF-ruokaa, tylsää ja missä on ruuanlaiton luovuus ja ilo?

        Ateriointi on sosiaalinen tapahtuma. Jos ei ole omaa porukkaa ympärillä niin usein lipsahtaa tuntemattomien seuraan tai vaikkapa tietokonepäydälle se lautanen. Silloin se on melkein sama mitä siinä on.


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        Kiitos Paloma, kopsasin tekstin itselleni.
        Olen itse surkea ruuanlaittaja. Pitkän aikaa olin lähinnä vitsi keittiössä, ja silti sitä on tehtävä vähintäänkin kerran päivässä. Koska kaikki mistä on kiinnostunut, on myös helppoa ja kivaa, päätin paneutua hommaan. Lisäksi olen huomannut, että mitä vaikeampi resepti, sen paremmin keskityn siihen. Vieläkin meillä syödään hernekeittoa lähinnä paistettuna kun sen unohdan sinne kattilanpohjaan. Pesen ikkunat, leikkaan koirankynnet ja pelaan vaik pasianssia samalla.
        Muutama bravuuri mulla jo on, mutta kyllä vaan kaikkeen kyllästyy kun liian monta kertaa syö.
        Lapsethan ei söis kuin makaroonia sekoitettuna pastaan ja spagettiin ;)) Mutta sain vaivasta palkinnon männä viikolla. Poika sanoi että vaikka me ei kieritä rahassa, niin aina meillä on panostettu ruuanlaittoon. Toivon itse että olen sen heille perinteeksi tehnyt, että juhlina panostetaan. Minusta itsensä helliminen ja vaivan näkeminen on yksi mielialan kohentaja. Että tekee jotain vaikeaa ja on ylpeä itsestään, ja että rakkautta perheensä kohtaan voi myös jakaa tekemällä heidän eteensä jotain muuta kuin että vaan heittää lautasen eteen. Minusta brassailu silloin kun on perheestä kyse, on pelkästään hyve.

        "hmp.f"

        Kiva, kiitos hooämpee. Nimittäin kiitos naurunpurskahduksesta, jonka annoit.
        Kivaa varmaan syödä paistettua hernekeittoa :) Heh HEH HEE...
        Mun nuorin poika on kans "vitsi" keittiössä. Voi vitsi vitsi:)

        Opiskeluaikoina hän soitti minulle ja kysyi, että miten tehtiinkään makaroonivelliä. No minä opastin ja sanoin, että se on tosi helppo tehdä. Onnistuu aina.
        Jonkun tovin kuluttua hän lähetti tekstiviestin, jossa luki:
        "Voiko makaroonivelliä syödä haarukalla ja veitsellä?"

        Myöhemmin kertoi, että kumosi kattilasta lautaselle kokonaisen klöntin, joka erehdyttävästi näytti aivoilta.
        Kyllä nauratti hänen makaroonivellinsä.


        Hiton hienosti kirjoitit tuon loppuosan. Jotenkin niin nätisti että että että ja jotta jotta etten sano.
        "...että rakkautta perheensä kohtaan voi myös jakaa tekemällä jotain muuta kuin...." Hellusesti sanottu. Sää taidat tykätä sun perheestäs :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tota noin....ruokablogaajana mitä tohonkin nyt sanoisin (ei ole pakko sanoa mitään, mutta kuitenkin herättää ajatuksia...)
        Ensiksikin, vanhankansan sananlasku:
        "Joka yksin syö, kuolee yksin"
        Terveellistä, LCHF-ruokaa, tylsää ja missä on ruuanlaiton luovuus ja ilo?

        Ateriointi on sosiaalinen tapahtuma. Jos ei ole omaa porukkaa ympärillä niin usein lipsahtaa tuntemattomien seuraan tai vaikkapa tietokonepäydälle se lautanen. Silloin se on melkein sama mitä siinä on.

        "Loma-humps"

        Ajatuskin sosiaalisuudesta ruokailun yhteydessä on sairas.
        Minä kirjoitin aiheesta musiikki-aloitukseenkin.
        Lääkäritkin varoittavat aina että Metabolistiva elimistö voi pahoin turhasta
        pulinasta.
        Yksi äännähdys ylä- ja ala-puolelta on hyväksi, ja se riittää.
        Minä loistan Gourmet'ssa, jos niin haluan.
        Kykenen nykertämään keittiössä paljon kauemmin, kuin kovalla vatsalla vessassa.
        Painukaa nyt akat snagarille, kakaroitakin kun teillä on :)
        Ruis-burgeria sitten siellä.
        Ja Luomu-maitoa.
        Muistakaa Laktoosi jäätelössä.

        H.


      • henrjii
        hunksz kirjoitti:

        "Humps"

        Minä kanssa haluan toistaa.
        Minulla kun on tää helppo resepti.
        Joutuu siinä kyllä vähän keskittymään, että muistaa työttömyyden ja muut
        surkeudet koti-maassaan.
        Eksoottisuudesta pitää huolen Valko-Sipuli Espanjasta.
        Suola ja Pippuri taitaa myös olla ulkomaista.

        SF-Kasvikset, SF-Vihannekset.
        Pakaste-altaasta molemmat.
        Ostan aina 4 4.
        Kiehautan ja laitan sekaisin 0,5 kg. Voi-rasioihin.
        Jää-kaappiin.
        Koska pakastin ei ole yhden miehen taloudessa kannattava sähkön-kuluttaja.
        Sitten 3-4 SF-Broileri-, Kalkkuna-rintaa palasteltuna ja ruskistettuna.
        Vaihteeksi joskus SF-Tartar-jauhettua Naudan-paistia 2%.

        2 Rasiaa vihanneksia. 400gr. eläimiä.
        Sapuska 2-3 päiväksi.

        Reilun kaupan kasvuksia, kaikki kasvaneet koti-maassa.
        Lähi-peltojen heinikoista.
        Valitsen aina kassankin, joka henkii kaunista, sujuvaa Suomea ja joka on kaunis
        kuin Elo-Veena Pokela.

        H.

        mää ostaisin tuoreita kasviksia sekä juureksia ja teksin niistä. lisäksi ostaisin broilerin paistipaloja, ne on halvempia ja hyvempiä.


      • henrjii kirjoitti:

        mää ostaisin tuoreita kasviksia sekä juureksia ja teksin niistä. lisäksi ostaisin broilerin paistipaloja, ne on halvempia ja hyvempiä.

        "henrjii"

        Talvi on pahaksi tuoreille kasviksille.
        Fineli kertoo pakastamisen tekevän niille hyvää.
        Ostin tänään 2 X 650gr. Kariniemen Paisti-leikkeitä.
        Auh!-naturelli-Kanan-poikaa.
        Viim.Mpv 30-05-2015
        Hinta: 7,99 kg.

        Haluatko että toistan reseptin?
        Kolmannen kerran :)

        H.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "hmp.f"

        Kiva, kiitos hooämpee. Nimittäin kiitos naurunpurskahduksesta, jonka annoit.
        Kivaa varmaan syödä paistettua hernekeittoa :) Heh HEH HEE...
        Mun nuorin poika on kans "vitsi" keittiössä. Voi vitsi vitsi:)

        Opiskeluaikoina hän soitti minulle ja kysyi, että miten tehtiinkään makaroonivelliä. No minä opastin ja sanoin, että se on tosi helppo tehdä. Onnistuu aina.
        Jonkun tovin kuluttua hän lähetti tekstiviestin, jossa luki:
        "Voiko makaroonivelliä syödä haarukalla ja veitsellä?"

        Myöhemmin kertoi, että kumosi kattilasta lautaselle kokonaisen klöntin, joka erehdyttävästi näytti aivoilta.
        Kyllä nauratti hänen makaroonivellinsä.


        Hiton hienosti kirjoitit tuon loppuosan. Jotenkin niin nätisti että että että ja jotta jotta etten sano.
        "...että rakkautta perheensä kohtaan voi myös jakaa tekemällä jotain muuta kuin...." Hellusesti sanottu. Sää taidat tykätä sun perheestäs :)

        Mulla oli aika kun sanoin että osaan sentään lämmittää veden jos sen joku ensin keittää. Ja piti perua kun senkin poltin pohjaan. Ja laastarit meillä säilytetään veitsilaatikossa. Nakkikeitto ei kuulu meidän lemppariin. Tyttö kerran leikkas sormeensa ja sanoi että nyt oon äitiin tullut.
        No mä sain nauraa takaisin :D Voin hyvin kuvitella aivosopan :)))
        Lapset. Kun ajattelenkin heitä tulee tippa linssiin. Mua on siunattu maailman ihanimmilla. Noh, mä luulen että kyllä sä tiedät tunteen :)


      • hunksz kirjoitti:

        "Loma-humps"

        Ajatuskin sosiaalisuudesta ruokailun yhteydessä on sairas.
        Minä kirjoitin aiheesta musiikki-aloitukseenkin.
        Lääkäritkin varoittavat aina että Metabolistiva elimistö voi pahoin turhasta
        pulinasta.
        Yksi äännähdys ylä- ja ala-puolelta on hyväksi, ja se riittää.
        Minä loistan Gourmet'ssa, jos niin haluan.
        Kykenen nykertämään keittiössä paljon kauemmin, kuin kovalla vatsalla vessassa.
        Painukaa nyt akat snagarille, kakaroitakin kun teillä on :)
        Ruis-burgeria sitten siellä.
        Ja Luomu-maitoa.
        Muistakaa Laktoosi jäätelössä.

        H.

        Kolmen burger-ateriat maksaa yli 20 eur. Sillä saa viiden päivän sopat kolmelle.


      • hunksz kirjoitti:

        "Loma-humps"

        Ajatuskin sosiaalisuudesta ruokailun yhteydessä on sairas.
        Minä kirjoitin aiheesta musiikki-aloitukseenkin.
        Lääkäritkin varoittavat aina että Metabolistiva elimistö voi pahoin turhasta
        pulinasta.
        Yksi äännähdys ylä- ja ala-puolelta on hyväksi, ja se riittää.
        Minä loistan Gourmet'ssa, jos niin haluan.
        Kykenen nykertämään keittiössä paljon kauemmin, kuin kovalla vatsalla vessassa.
        Painukaa nyt akat snagarille, kakaroitakin kun teillä on :)
        Ruis-burgeria sitten siellä.
        Ja Luomu-maitoa.
        Muistakaa Laktoosi jäätelössä.

        H.

        Lapsille lounaaksi eilistä sancochoa. Se on uudelleen lämmitettynä aina vaan parempaa.
        Pakastevihanneksista: mä käytän niitä kanssa ja aika paljonkin, koska tuoreet vihannekset säilyvät heikosti ja puolmädänneistä porkkanista ja hiemanhomeisista herkkusienistä ei viitsi alkaa ruokaa värkkäämään. Talvella tilanne paranee kun suljemme ruokasalin ovet niin että saamme viielän tilan talossa; avaamme ja lämmitämme vain kun tulee jengiä, jouluksi, pääsiäiseksi, synttäreiksi jne. kun tarvimme isomman ruokapaikan.

        Sosiaalisuudesta: Perheen yhteiset ateriat luovat perustan lasten ja sitten teini-ikäisten sosiaaliselle käyttäytymiselle. Luodataan mielialat, kerrotaan kuulumisia, tuetaan ja ohjataan, ruokailun yhteydessä, keveällä kädellä ja ilman stressiä. Lapset jotka ovat tottuneet syömään ateriansa yhdessä perheen kanssa ovat sosiaalisesti kehittyneempiä ja sopeutuvaisempia. Ruokapöytäkeskustelu ja joskus jopa taustamusiikki ovat oleellinen osa ruokailukulttuuria. Sudet syövät yksinään.


      • Susiparina
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Lapsille lounaaksi eilistä sancochoa. Se on uudelleen lämmitettynä aina vaan parempaa.
        Pakastevihanneksista: mä käytän niitä kanssa ja aika paljonkin, koska tuoreet vihannekset säilyvät heikosti ja puolmädänneistä porkkanista ja hiemanhomeisista herkkusienistä ei viitsi alkaa ruokaa värkkäämään. Talvella tilanne paranee kun suljemme ruokasalin ovet niin että saamme viielän tilan talossa; avaamme ja lämmitämme vain kun tulee jengiä, jouluksi, pääsiäiseksi, synttäreiksi jne. kun tarvimme isomman ruokapaikan.

        Sosiaalisuudesta: Perheen yhteiset ateriat luovat perustan lasten ja sitten teini-ikäisten sosiaaliselle käyttäytymiselle. Luodataan mielialat, kerrotaan kuulumisia, tuetaan ja ohjataan, ruokailun yhteydessä, keveällä kädellä ja ilman stressiä. Lapset jotka ovat tottuneet syömään ateriansa yhdessä perheen kanssa ovat sosiaalisesti kehittyneempiä ja sopeutuvaisempia. Ruokapöytäkeskustelu ja joskus jopa taustamusiikki ovat oleellinen osa ruokailukulttuuria. Sudet syövät yksinään.

        Susihan on laumaeläin, metsästää laumassa ja syö yhdessä saaliin. Osa ihmisistä asuu myös ns. susiparina.


      • Susiparina kirjoitti:

        Susihan on laumaeläin, metsästää laumassa ja syö yhdessä saaliin. Osa ihmisistä asuu myös ns. susiparina.

        No joo. Se mun susikommentti oli lähinnä retoorinen. Ei tarvi ottaa ihan kirjaimellisesti :)


      • Yksinäisiä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        No joo. Se mun susikommentti oli lähinnä retoorinen. Ei tarvi ottaa ihan kirjaimellisesti :)

        Ai, oli vai retoorinen. On paljon ihmisiä, jotka asuvat yksin ja syövät yksin, tuskin tuntui heistä mukavalta.


    • Viatonsivullinen

      Minua on jo pitkään kyllästyttänyt kaikenlainen ruuankanssa leikkiminen.
      Laittelen melko pelkistettyä perinteistä ruokaa. Telkkarikokkien taikatemput ei kovin kiinnosta. Ruuasta pitää helposti nähdä mitä se on, en viitsi arvailla koostumuksia. Miksi kaikki pitää ensin mössätä, minulla ruoka menee vasta vatsassa sellaiseksi:) Olen kokki Kolmosen kanssa
      samaa mieltä että "Kokkiohjelmia on aivan liikaa. Jos ruokaa ei arvosta, sen eteen hiljenny tai sitä kunnioita, tekee kipeää"(Jaakko Kolmonen Ilta-Sanomat 13.5 )
      Ruokaa rakkaudella.

      • Olipa minun mielen mukainen kirjoitus,olen jo pitkään pitänyt itseäni kummajaisena kun en osaa suhtautua siihen mielettömällä intohimolla.
        En kokeile kaikkea uutta en nuuski hurmioituneena en jaksa iltaa jaaritella jostain yksityiskohrasta.
        Kuhan se on tuoretta ja saan sen lämpimänä ja mulle annetaan ruokarauha.
        Tänään oli tuppipotut ja silliä pari keittettyä kananmunaa siin sivussa,tykkäsin todella kun viel hivautin voi nökäreen perunan selkään.


      • Yleensä arkiruoka meilläkin on hyvin yksinkertaista ja konstailematonta. Nakkikeittoa, muussia, lihapullia, lohta, pastaa ja jauhelihakastiketta, kaalilaatikkoa jne Joskus innostun kokeilemaan uusia reseptejä. Toi keittoreseptini on ollut perusruokaa perheessäni 40 vuoden ajan....aina kun siihen saa hyvälaatuisia raaka-aineita. Ainoo miinus on että ei se ole varsinaisesti mitään laihdutussapuskaa: kaloreita tulee n. 2500 per annos, johtuen raskaasta hiilarilatauksesta.


      • juhlaruoka

        Sammaa mieltä kanssasi viatonsivullinen.

        Arkiruoka....hmmmm....mitähän sekin??? Ehkä meillä syödään juhlaruokaa joka päivä, kun ei noissa ruokatarvikkeissani ole merkintää arjista ja juhlista.

        Ehkäpä lapseni ja jopa lapsenlapseni syövät myös juhlaruokaa päivittäin.

        Voin kuvitella sukuni tulevien polvienkin syövän aina juhlaruokaa.
        Amen.


      • Arkena meilläkin syödään ihan perussapuskaa, sen tekeminen ei saa kestää liian kauan kun kaikki huutavat nälästä :) Ja vaikka nykynuoriso ei enää perunoita viitti kuoria, keitän niitä silti. Ei ruuan aina tarvi olla niin vimpan päälle, oppiipa arvostamaan silloin kun se on juhlallisempaa.
        Joskus kaipaa ihan yksinkertaisia makuja. Just niin kuin k-kk:n silliä ja perunaa. Meillä tosin yksi joka ei tykkää sillistä. Tai maksalaatikkoa. Vaikka on toinen joka ei tykkää maksasta. Makkaran grillaus on paitsi hyvää niin myös mukavaa puuhaa. Tosin yksi ei syö makkaraa periaatteesta. Näin meillä mennään. Taitaa meidän perheessä olla ikuisuusprojekti hakea uusia reseptejä, koska on se välillä tosi kivaa syödä niinkin, että kaikki mussuttaa mielissään eikä kukaan sano että "ai tätäkö taas".
        Yleensä viikonloppuisin panostan vähän enemmmän muistelen isovanhempiani jotka sunnuntaisin laittoi paistia pöytään, ja aina, AINA jälkiruokaa, itsetehtyä tietenkin :) Sitä juhlaa on ihan liian vähän, sais olla edes kerran viikossa.


      • Viatonsivullinen

        Tärkeää minulle on ruoka-aineiden laatu, mitä ja mistä.
        En aio syödä kaikkea mitä maailmasta löytyy, mieluummin Suomesta.
        Kasviksien osuutta olen lisännyt, sekä kalaa, lihaa vähentänyt, leikkeleitä en syö juuri ollenkaan. Vain juustoja.


    • Naminami

      Kyllä on hyviä sapuskoja, Toivossa on hyvä elellä. ( sanoi lapamato)
      Hernekeittokin menettelee torstaina.

    • 1eero

      Syömistä syömistä päevästä toiseen, heti aamulla puurot, vellit, kahveet ja leivät sitä rataa koko päivän kaekenmaailman sörsselit välillä huussiin tyhjentämmää muuten et selviä hengissä iltasella rojahat sänkyyn. Miksi luoja meistä teki tallasen esim. Käärme nielasoo jonkun elävän nii pärjää kuukauvven tai sillee voi voi.

      • tiällä.vuan

        Ruoka on yks suurimmista nautinnoista. Olkoon se sitten vaikka notskimakkara. Kyllä mä senkin mieleiseksi paistan, sellaiseksi vähän kärähtäneeksi. Joo, joo, onhan siinä karsinogeeniä, mutta kun ei joka päivä.
        Palak paneeria olen tekemässä viikonloppuna, käytän nokkosia. Tuskin maltan odottaa.


      • 1eero
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Ruoka on yks suurimmista nautinnoista. Olkoon se sitten vaikka notskimakkara. Kyllä mä senkin mieleiseksi paistan, sellaiseksi vähän kärähtäneeksi. Joo, joo, onhan siinä karsinogeeniä, mutta kun ei joka päivä.
        Palak paneeria olen tekemässä viikonloppuna, käytän nokkosia. Tuskin maltan odottaa.

        Nälkä on kaikkein ao syömisessä jano lähtee juomalla myös selvä pää hörpyllä, oletko ollu ikinä humalassa ?


      • tiällä.vuan
        1eero kirjoitti:

        Nälkä on kaikkein ao syömisessä jano lähtee juomalla myös selvä pää hörpyllä, oletko ollu ikinä humalassa ?

        Eiks sellainen humalasalko ole olemassa, tuskin sitä tarkoitat, en ole kiivennyt. Joo, kyllä olen hiprakassa ollut. Nuorena sitä oli älyvapaa.


      • 1eero
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Eiks sellainen humalasalko ole olemassa, tuskin sitä tarkoitat, en ole kiivennyt. Joo, kyllä olen hiprakassa ollut. Nuorena sitä oli älyvapaa.

        En minäkää nykyään joskus saatan wiski paukun sikarin kera, mielellään muhkeassa nojatuolissa takan ääressä enklantilainen klubitakki hartioilla puhalellen savurenkaita arvokkaasti monokkeli toisessa silmäsä.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        En minäkää nykyään joskus saatan wiski paukun sikarin kera, mielellään muhkeassa nojatuolissa takan ääressä enklantilainen klubitakki hartioilla puhalellen savurenkaita arvokkaasti monokkeli toisessa silmäsä.

        Ai se olit sinä siinä mässäilymainoksessa.


      • k-kk
        1eero kirjoitti:

        En minäkää nykyään joskus saatan wiski paukun sikarin kera, mielellään muhkeassa nojatuolissa takan ääressä enklantilainen klubitakki hartioilla puhalellen savurenkaita arvokkaasti monokkeli toisessa silmäsä.

        Olik sul eero fetsi pääs ko röhötit siin laiskanlinnas sikaris kanssa?
        Ellei ollu niin jotain jäi puuttumaan herrasmiehen olemuksest.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Ai se olit sinä siinä mässäilymainoksessa.

        Missä mikä mainos ?


      • tiällä.vuan
        1eero kirjoitti:

        En minäkää nykyään joskus saatan wiski paukun sikarin kera, mielellään muhkeassa nojatuolissa takan ääressä enklantilainen klubitakki hartioilla puhalellen savurenkaita arvokkaasti monokkeli toisessa silmäsä.

        Kovasti rennolta kuulosta, ihan charmantilta. Ite en kyllä polta enkä jois mitään väkevaa viinaa.
        Heh, kolarin jälkeen oon niin kömpelö ollut että jos lasillisen ottasin vettä väkevämpää niin olisin varmaan kokovartalokipsissä.


      • tiällä.vuan
        k-kk kirjoitti:

        Olik sul eero fetsi pääs ko röhötit siin laiskanlinnas sikaris kanssa?
        Ellei ollu niin jotain jäi puuttumaan herrasmiehen olemuksest.

        Mikä on fetsi? Onks se sellainen ruudullinen lätsä, missä on musta tupsu?


      • tiällä.vuan
        siilimuori kirjoitti:

        Ai se olit sinä siinä mässäilymainoksessa.

        Onks siilin korvat kunnossa?


      • 1eero
        k-kk kirjoitti:

        Olik sul eero fetsi pääs ko röhötit siin laiskanlinnas sikaris kanssa?
        Ellei ollu niin jotain jäi puuttumaan herrasmiehen olemuksest.

        Tää oli sellanen mielikuva että istuisin jossain Skotti linnassa valtavan takan ääressä metristen halkojen loimussa baskervillen koiran ulvoessa kuutamossa ehkä toisessa elämässä peräti aatelinen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Missä mikä mainos ?

        No telekkarissa oli taannoin semmonen mainos just jossa mies istui takkatulen äärellä samettiaamutakki päällä joka sormessa kultasormus ja pöydälä notkui kaikki ruoat ja juomat. En kylä muista itä siinä mainostettiin mut joku haloo siitä syntyi.


      • siilimuori
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Onks siilin korvat kunnossa?

        Kiitos kysymästä. Oikeassa korvassa vaikkuapllero ja korvakäytävä punoittelee sanoi hoitajatäti tk:ssa. Just tiputtelin 20 tippaa Removaxia ja huiomenna huuhdellaan vaikut pois jota päästään näkemään tärykalvon tila.


      • k-kk
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Mikä on fetsi? Onks se sellainen ruudullinen lätsä, missä on musta tupsu?

        Fetsi on se pönttölakki mitä kaik isot turkkilaiset fiskalit käytti tais olla samannimine kaupunki mist se hassun näköne päähine tuli.
        Vanhois suomifilmeis johtajil on tupakkitakki ja semmonen päähine.


      • k-kk
        1eero kirjoitti:

        Tää oli sellanen mielikuva että istuisin jossain Skotti linnassa valtavan takan ääressä metristen halkojen loimussa baskervillen koiran ulvoessa kuutamossa ehkä toisessa elämässä peräti aatelinen.

        Mul on nopee hoksa eli tajusin .


      • k-kk
        siilimuori kirjoitti:

        No telekkarissa oli taannoin semmonen mainos just jossa mies istui takkatulen äärellä samettiaamutakki päällä joka sormessa kultasormus ja pöydälä notkui kaikki ruoat ja juomat. En kylä muista itä siinä mainostettiin mut joku haloo siitä syntyi.

        Oiva lohtander oli siin sossujen mainokses kokoomusta ivaamas mut se mainos ns ampui omaan nilkkaan.


      • siilimuori
        siilimuori kirjoitti:

        No telekkarissa oli taannoin semmonen mainos just jossa mies istui takkatulen äärellä samettiaamutakki päällä joka sormessa kultasormus ja pöydälä notkui kaikki ruoat ja juomat. En kylä muista itä siinä mainostettiin mut joku haloo siitä syntyi.

        Eiku se oliki tämä:
        https://www.youtube.com/watch?v=gLx-xnBEswo


      • siilimuori
        k-kk kirjoitti:

        Oiva lohtander oli siin sossujen mainokses kokoomusta ivaamas mut se mainos ns ampui omaan nilkkaan.

        Just minäkin sen muisti. No Eerohan se siellä :)


      • 1eero
        k-kk kirjoitti:

        Fetsi on se pönttölakki mitä kaik isot turkkilaiset fiskalit käytti tais olla samannimine kaupunki mist se hassun näköne päähine tuli.
        Vanhois suomifilmeis johtajil on tupakkitakki ja semmonen päähine.

        Kävisinkö minä turkkilaiseksi oon aika iso 184 cm elopaino yli 90 kg joo sellane koppalakki missä nauha tupsu päässä sitte isot keltaset pussihousut kippura kengät sapeli vyöllä joo sillee olisin.


      • tiällä.vuan

        Ei kyllä yhestä Eerosta tule tuollaista mielikuvaa. Jotenkii kuva pitkästä hoikasta miehestä. Jaa mikskö, kalan syönnistä ja ulkotöistä. Vissiin ihan väärä. Enkä kyllä osaa sormuksia joka sormeen kuvitella kun venettä sano kunnostaneensa.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Just minäkin sen muisti. No Eerohan se siellä :)

        Vähä kuin minä ni tuo mainos :)


      • siilimuori
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Ei kyllä yhestä Eerosta tule tuollaista mielikuvaa. Jotenkii kuva pitkästä hoikasta miehestä. Jaa mikskö, kalan syönnistä ja ulkotöistä. Vissiin ihan väärä. Enkä kyllä osaa sormuksia joka sormeen kuvitella kun venettä sano kunnostaneensa.

        No onkos hää sun mielestä noilla lukemilla pitkä ja pullukka :D. Arveles mun koko, ihan hupimielssä heitäs jottain.


      • tiällä.vuan

        Nyt kyllä män yöunet. Näen turkkilaissuomalaisen hupsupään sumpulla usvassa keskellä järvee... baskervillet ulvovat. Hui kamaluus.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Vähä kuin minä ni tuo mainos :)

        Nii vähäniinkö ;D.


      • tiällä.vuan
        siilimuori kirjoitti:

        No onkos hää sun mielestä noilla lukemilla pitkä ja pullukka :D. Arveles mun koko, ihan hupimielssä heitäs jottain.

        Jaa, sää vain. No semmottinen 170 senttiä pitkä, keskiverinen. Paino 60 kg. Tuulipuku suhisten menee sauvat viuhuen. Yks Eero kyllä sano että lyllertää. Olisko sittenkii 65 kg.


      • tiällä.vuan

        Nooh, menikö metsään?


      • 1eero
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Nyt kyllä män yöunet. Näen turkkilaissuomalaisen hupsupään sumpulla usvassa keskellä järvee... baskervillet ulvovat. Hui kamaluus.

        Torsttait män levottomaksi ihan mukavasti, sateet loppuivat maha on täynnä ja aamulla kirkolle ruuan ostoon samalla näkkee maalaisia.


      • siilimuori
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Jaa, sää vain. No semmottinen 170 senttiä pitkä, keskiverinen. Paino 60 kg. Tuulipuku suhisten menee sauvat viuhuen. Yks Eero kyllä sano että lyllertää. Olisko sittenkii 65 kg.

        ;DD. Juuh näihin tunnelmiin on kiva lopettaa tää kirjoittelu tältä erää ja pumpuli korvassa mennä nukkumaan. Että jaksaa aamulla aikuste lyllertää :) Kyllä te ootte kivoja.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Torsttait män levottomaksi ihan mukavasti, sateet loppuivat maha on täynnä ja aamulla kirkolle ruuan ostoon samalla näkkee maalaisia.

        Maalaiset on mukavia.


      • tiällä.vuan

        Se jäi vielä mietityttämään, että onko se linna Skotlannissa, missä turkkilainen vai Turkissa skottilinna... no sumpussa näköjään minäkii.


      • tiällä.vuan
        siilimuori kirjoitti:

        ;DD. Juuh näihin tunnelmiin on kiva lopettaa tää kirjoittelu tältä erää ja pumpuli korvassa mennä nukkumaan. Että jaksaa aamulla aikuste lyllertää :) Kyllä te ootte kivoja.

        Itepä pyysit, lyllerretään ny sänkyyn kaikki, omiimme.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        ;DD. Juuh näihin tunnelmiin on kiva lopettaa tää kirjoittelu tältä erää ja pumpuli korvassa mennä nukkumaan. Että jaksaa aamulla aikuste lyllertää :) Kyllä te ootte kivoja.

        Kiirettä vähä pitää mutta eise mitään, talvi meni kaupuntissa laiskana.
        Maanantaina olisi uuvemma kerran mentävä lappeenrantaan kun en saanut edellisellä reissulla kaikkia venetarvikkeita, keskiviikkona Mikkeliin pariksi päivää sitten,takasin Puumalan liimattalaan nii ja kesä ei ole vielä alkanutkaan.


      • siiimuori
        tiällä.vuan kirjoitti:

        Itepä pyysit, lyllerretään ny sänkyyn kaikki, omiimme.

        Juuju, niin tein. Lyllerretään vaan. Oma sänky paras sänky. Hyvää yötä ja kauniita unia :).


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Kiirettä vähä pitää mutta eise mitään, talvi meni kaupuntissa laiskana.
        Maanantaina olisi uuvemma kerran mentävä lappeenrantaan kun en saanut edellisellä reissulla kaikkia venetarvikkeita, keskiviikkona Mikkeliin pariksi päivää sitten,takasin Puumalan liimattalaan nii ja kesä ei ole vielä alkanutkaan.

        Nii, sullahan olihi vähän kausiluontosta tuo kiirus. Mutta onhan se mukavampi kiiruhtaa kesällä ja vähien lumien aikaan ku talvella kylmässä ja pakkasessa. Minusta tuntui tänään ensimmäisen kerran et kyllä sittenkään kesä ei taida olla peruutettu.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Nii, sullahan olihi vähän kausiluontosta tuo kiirus. Mutta onhan se mukavampi kiiruhtaa kesällä ja vähien lumien aikaan ku talvella kylmässä ja pakkasessa. Minusta tuntui tänään ensimmäisen kerran et kyllä sittenkään kesä ei taida olla peruutettu.

        Niin kiirusta on lossin takana kirkolla ruokaa ei ole syömää kerinny, kalat on savustettu perunat kiehumassa paisti lämpiämässä.
        Teepaita keli, pihalla sorsat tuijottaa oisko heillä nälkä, säynävät polskii laiturin eessä.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Niin kiirusta on lossin takana kirkolla ruokaa ei ole syömää kerinny, kalat on savustettu perunat kiehumassa paisti lämpiämässä.
        Teepaita keli, pihalla sorsat tuijottaa oisko heillä nälkä, säynävät polskii laiturin eessä.

        Hohhoijaa. Meillä tulee vettä kuin saavista. Onneks on pakko olla sisätiloissa ilta. Sais kait meilläki olla märkäteepaitasillaan :).


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Hohhoijaa. Meillä tulee vettä kuin saavista. Onneks on pakko olla sisätiloissa ilta. Sais kait meilläki olla märkäteepaitasillaan :).

        Suomi on pitkä maa, sopivan kokoinen jos olisi venäjän isoinen oisko kotoinen.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Suomi on pitkä maa, sopivan kokoinen jos olisi venäjän isoinen oisko kotoinen.

        Eiois.


    • att2

      On perjantai irs alkaa kukkia ne ovat sinisiä, kamelia kukki 2 kuukautta kymmeniä punaisia kuin ruusun. Haluan antaa Teille vanhan tangon.


      https://www.youtube.com/watch?v=hDtjaTwKzXw


      Suomi on Aina lähellä sydäntä.

      • att2

        En till-- Suomi on nolla kaikessa!


      • nollaaja
        att2 kirjoitti:

        En till-- Suomi on nolla kaikessa!

        onko meillä kommunikointi vaikeuksia, kehut suomea ja sitten sanot että suomi on nolla. Mitä tarkoitat sanalla nolla.


    • vettä.sataa

      Tänään saattaa sataa.

      • eppu2

        Juu, se on kyllä. Aamulla satoi sitten se oli puolipilvistä, vaan ei ole torstai enää. Tuulenpuuskat oli äkkinäisiä.
        Sanovat, että jossain oli oikein tuhoja tullut ja ihmiset sähköttä.
        Eivätkä kuulemma oikein osanneet ennustaakaan sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1874
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1461
    3. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1429
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1372
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      95
      1290
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1287
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1097
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    Aihe