Uskottomuus vs. seksisuhde

SeksiäVaan

Seksiä voi kaivata yksi jos toinenkin vaikka on parisuhteessa. Minulla on seksiin vastenmielisesti suhtautuva aviomies ja kaksi seksisuhdetta. Seksisuhteet ovat tulleet kuviooon mieheni aloitteesta/toiveesta, joten en ole sen suhteen uskoton. Seksi suhdekumppanini taas ovat. Ensimmäinen suhde on kestänyt n. 8v. Mies on minua 14v nuorempi ja toinen suhde on kestänyt 2v,, mies 8 vuotta nuorempi.

Miksi nuo seksisuhde miehet ylläpitävät suhdetta kanssani? Uskon että kummassakin suhteessa on kyse seksin kaipuusta ja tietysti ajan kuluessa osansa on myös tuttuudella ja helppoudella.

Kummallakin miehellä on vielä pieniä/alaikäisiä lapsia, silti kumpikin kaipaa seksiä. Meitä on vaan niin eri tarpeiden tasoilla varustettuja ihmisiä, ettei mielestäni kannata heti ottaa hernettä nenään, jos puolisolla on seksisuhde. Useimmat seksisuhteessa olevat ei todellakaan halua omakseen nittä miehiä, vaikka se hetki seksin merkeissä olisikin miten antoisaa. Mutte en minäkään noita seksisuhde miehiä arkeeni ottaisi, petiin kyllä.

21

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläsotke

      Uskottomuus vs. seksisuhde? Älä aikuinen nainen sekoile sanoissasi täällä, ei mene lukijoille läpi. Olet itse uskoton ja tehnyt omat valintasi. Lisäksi pienten lasten isien kanssa otat riskin satuttaa välillisesti noita lapsia, jos käryätte, ja ero tulee, noihin perheisiin, tai omaasi.

      • TaksikuskejaSuutareita

        Mielestäni aloittaja ei ole uskoton, jos kerran koko järjestely seksin hoitamiseksi on aloittajan puolison. Eihän se silloin ole uskottomuutta.

        Keski-ikään ehtineenä (45v) olen oppinut, että aloittaja ei ole tilanteessaan yksin. Parisuhteen seksin ulkoistaminen on varmaan tavallisempaa kuin kukaan tietääkään. Tavalliset talkkarit, opet, lääkärit ja muurarit hoitaa asian samoin, mutta ei siitä tietenkään naapureille, sukulaisille tai työkavereille huudella.


      • rubiroosa

        Saman verran vuosia nähneenä allekijoitan tämän. Ihmiset kuvittelevat että tunnistavat ihmiset, jotka harrastavat seksiä parisuhteen ulkopuolella. Näin ei ole. Se kiltein ja rakastavin aviomies voi hoidella kiltin ja rakastavan roolia juurikin siksi että taustalla on pitkä seksisuhde parisuhteen ulkopuolella. Yleensä naiset suhtautuvat niin että he näkevät mitä haluavata. Ja kun he ovat päättäneet että "minun mieheni ei ikinä edes katsoisi muita" niin asia on heidän mielestään näin. Ehkä se on sitten kumppanillekin hyvä asia, luottamus tuo vapautta, joka sitten käytetään omalla tavalla.


      • jlkhj
        TaksikuskejaSuutareita kirjoitti:

        Mielestäni aloittaja ei ole uskoton, jos kerran koko järjestely seksin hoitamiseksi on aloittajan puolison. Eihän se silloin ole uskottomuutta.

        Keski-ikään ehtineenä (45v) olen oppinut, että aloittaja ei ole tilanteessaan yksin. Parisuhteen seksin ulkoistaminen on varmaan tavallisempaa kuin kukaan tietääkään. Tavalliset talkkarit, opet, lääkärit ja muurarit hoitaa asian samoin, mutta ei siitä tietenkään naapureille, sukulaisille tai työkavereille huudella.

        Juuri noin. Mietin tässä taannoin, onko ystävä-/tuttavapiirissäni erikoisen paljon uskottomia, vai mistä johtuu, että lähes kaikki ovat kertoneet elämänsä jossain vaiheessa olleensa uskottomia. Sitten mietin tämän johtuvan läheisistä ihmissuhteistani, siitä, että minulle uskoudutaan varsin usein. Ja mietin itseäni: olenpa minäkin aikanani ollut uskoton, mutten kertonut siitä kuin kahdelle ystävälleni. Usein vähäsen huvittaakin, kun joku sanoo "minä en hyväksy uskottomuutta, eikä sellaista ystäväpiirissäni harrasteta". Kyllä harrastetaan. Ja jos tiedetään jonkun suhtautuminen asiaan, hän olisi viimeinen, jolle asiasta raportoidaan. Minusta on mielenkiitoista kuulla ihmisten salaisimmista asioista. Vaikenen niistä kuin muuri, sillä luottamus on ehdoton vaatimus tiedolle.


      • Seks1
        rubiroosa kirjoitti:

        Saman verran vuosia nähneenä allekijoitan tämän. Ihmiset kuvittelevat että tunnistavat ihmiset, jotka harrastavat seksiä parisuhteen ulkopuolella. Näin ei ole. Se kiltein ja rakastavin aviomies voi hoidella kiltin ja rakastavan roolia juurikin siksi että taustalla on pitkä seksisuhde parisuhteen ulkopuolella. Yleensä naiset suhtautuvat niin että he näkevät mitä haluavata. Ja kun he ovat päättäneet että "minun mieheni ei ikinä edes katsoisi muita" niin asia on heidän mielestään näin. Ehkä se on sitten kumppanillekin hyvä asia, luottamus tuo vapautta, joka sitten käytetään omalla tavalla.

        Nämä "kilttien puolisoiden" kumppanit, eivät useinkaan suostu tunnustamaan itselleen sitä tosiasiaa, että seksi on useimmmille tärkeää. Jos seksisä ei saa parisuhteessa, niin tilaus seksille on kuitenkin olemassa ja kynnys seksin hakemiseen muualta madaltuu. Seksittömyys ei kuulu parisuhteeseen kuin yhteisestä päätöksestä.


    • aamun_avaus

      Ihan uskomatonta sontaa. Olet ihminen jonka elämä on uskomatonta sontaa. On oikeastaan kummallista, että pettämissonnassa tarpovia ihmisiä riittää, vaikka monet on alkaneet voimaan henkisesti sen asian suhteen jo aikoja sitten. Elämäsi on ihan perseestä ja kysymyksesi ovat ihan perseestä. Jonkun verran voi saada täältä vertaistukea, mutta mihin? En ymmärrä, eikä kiinnosta.

      • ettäs-ilkeät-m

        Kielesi on ruokotonta. Jos puolisoltani tulisi tuollaista, pitäisin kiirettä toisen luo.


      • jlkhj
        ettäs-ilkeät-m kirjoitti:

        Kielesi on ruokotonta. Jos puolisoltani tulisi tuollaista, pitäisin kiirettä toisen luo.

        Jep, juuri noin :).


    • aqualan81

      Olen myös parisuhteessa jossa muut asiat toimivat, mutta seksiä ei ole. SIlti kaipaan sitä kovasti...puolisoni vain on kovin stressaantunut eikä hänellä ole voimavaroja sen osion suhteen. Vapaa-ajalla hän haluaa rentotua rauhassa ja kaipaa omaa tilaa. Olen satunnaisessa seksisuhteessa pitkäaikaisen tuttavani kanssa. Joskus se on vain yhdessä nukkumista ja joskus seksiäkin. Paikkaamme kai molemmat toistemme läheisyyden kaipuuta. Luulen, että puolisoni tiedostaa asian, mutta ei halua sitä nostaa esille. En ryhtyisi seurustelusuhteeseen tuttavani kanssa vaikka hän on asiaa joskus ottanut esille.

      • laas

        Kuulostaa niin utulta, että olisin voinut kirjoittaa saman.
        Lähesiyyden kaipuu on aika kova juttu. Joskus ihmettelen miten puolisoni kestää ilman toisen ihoa. Mutta kukapa tietää.


      • utelias_ullaL

        "Joskus se on vain yhdessä nukkumista ja joskus seksiäkin."
        Mitä kerrot puolisollesi, kun "nukkumassa" tuttavasi kanssa?


    • aamu78

      Niin, ihmiset ovat hyvinkin erilaisia. Parisuhteessa on paljon hyviä asioita ja kaikille seksi ei ole tärkeää. On hienoa, että on sellaisia puolisoita, joka ottaa toisen halut ja intohimot huomioon ja antaa mahdollisuuden toteuttaa toiveensa sitten muualla. Toiset käy shoppailemassa, toiset matkoilla, toiset sitten hakevat seksiä muualta. Kysehän on hyväksymisestä. Jos tällainen nainen harrastaa seksiä varatun miehen kanssa, niin turhaan siinä nyt on tätä naista alkaa syyttämään. Sehän on näiden pettäjämiesten päätös, eli jokatapuksessa tekisivät muualla vaikka sitten sen sinkun kanssa. Ja mikäs sen parempa näille pettäjämiehelle onkaan kuin vakituinen kiva seksisuhde tutun ja turvallisen kanssa, jossa molemmat tietää ettei siitä mitään suhdetta ole tulossa. Eli turhaan se pettäjän vaimo tätä toista naista syyttelee, eli syytöksethän pitäisi kohdistua silloin siihen puolisoon, joka sitä valintaa on tekemässä. Tämä toinen nainen ei ole pettäjä kuitenkaan.

    • suhde_vainok

      Mä voin ymmärtää, vaikka itse en ole toiminut noin. Tilanne ei ole sama, mutta se läheisyyden kaipuu yhdistettynä seksiin on jotain mitä ikävöin, ehkä siksi ihastuin toiseen ihmiseen. Mistä sen tietää. Kai suhteessa kasvetaan yhdessä vai erikseen. Tuleeko minusta ja minun tarpeistani tärkeimpiä vai toteutanko ikuisesti toisen tarpeita. Parasta olisi kun voisi saada omat tarpeet tyydytettynä ja huomioida toista hänen tarpeissa. Olisiko olemassa vielä joku yhteinen sävel, löytyiskö hellyyttä myös. Tiedän että aika moni seikka on itsestä kiinni, mutta jaksaako enää yrittää vai haluaako edes.

    • hsfyafgvwshyf

      Sattuipa kohdalleni mielenkiintoinen tapaus...
      olin eronnut ja hain ihan puhtaasti seksiseuraa koska en kaivannut uutta suhdetta...läheisyyttä ja seksiä kyllä
      Tapasin mukavan miehen...myöhemmin paljastui että hän oli naimisissa mutta vaimo ei suostu "antamaan". Suhtauduin tähän hieman varauksella...mulle oli ihan sama mitä heillä oli vaimon kanssa...en ollut myöskään miehen ensimmäinen salasuhde.
      Aikaa kului ja kerran melko myöhään illalla sain mieheltä puhelun...hän oli hyvin tuohtunut...oli paljastunut että vaimolla olikin ollut toinen (siksi ei seksi maistunut)

      Täytyy sanoa että miehen pisteet mun silmillä putosivat miinukselle
      miten ihmeessä joku, joka on harrastanut pettämistä vuosia, kehtaa loukkaantua kun häntä onkin petetty.

      Suhteeni mieheen päättyi melko pian ...en kaivannut elämääni miestä, joka tilaisuuden tullen lähtisi uudelleen pettämään...seuravan kanssa!

      • ullaL

        "miten ihmeessä joku, joka on harrastanut pettämistä vuosia, kehtaa loukkaantua kun häntä onkin petetty"
        Kaksinaismoralismi on nimenomaan miesten "laji".


      • Tarjonta

        Ehä mies loukkaantui siksi, että vaimo oli kieltäytynyt seksistä kotona, vaikka olisi sitä saanut. On erikseen niitä, jotka harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa vaikka kotona olisi tarjolla ja niitä, joilla kotona ei ole mahdollista seksiin ja siksi seksiä on muualla.


      • lkhlhl
        Tarjonta kirjoitti:

        Ehä mies loukkaantui siksi, että vaimo oli kieltäytynyt seksistä kotona, vaikka olisi sitä saanut. On erikseen niitä, jotka harrastaa seksiä jonkun toisen kanssa vaikka kotona olisi tarjolla ja niitä, joilla kotona ei ole mahdollista seksiin ja siksi seksiä on muualla.

        Parisuhteessa ei ole yksi erillinen osa, vaan tärkeä osa kokonaisuudesta. Hyvin todennäköisesti vaimo kieltäytyy seksistä, jos ei saa siitä tyydytystä, hän on miehelleen pelkkä objekti, ja suhde on täynnä erimielisyyksiä ja ristiriitaisuuksia. Jos


      • lkhlhl

        siis seksi ei ole yksi erillinen...


      • EiMustaValkoista

        Siis jos kumpikaan ei saa kotona seksiä, niin silloin kumpikin voi hakea sitä muualta tai lähteä erilleen.


      • Kumallekinhalujenmukaan
        EiMustaValkoista kirjoitti:

        Siis jos kumpikaan ei saa kotona seksiä, niin silloin kumpikin voi hakea sitä muualta tai lähteä erilleen.

        Jos toinen ei suostu seksiin, niin silloin on itsestäänselvyys ettei kumpikaan saa kotona seksiä. Ei haluava eikä kieltäytyvä. Siis oletusarvo tältä pohjalta on, että kieltäytyvä haluaa vain ja ainoastaan seksiä muualta, joten olkoon sama oikeus kummallakin.

        Olen ehdottomasti samaa mieltä siitä, että seksiä voi olla myös parisuhteen ulkopuolella erityisesti tilanteissa kun kotona homma ei pelaa eikä aktiivistista seksielämää ole.


    • Evoluutiota

      Tuntuu, etä seksistä pitävät ihmiset ovat nykään vähemmistö. Halutomuus on jokin uusi trendi tai evoluution muoto, joten ei siis aikaakaan kun seksi on ainoastaan osa lapsentekoprosessia ja sitten sekin hiipuu ja väestön lisääntyminen hidastuu ja lopulta päättyy. Loppujen lopuksi uudet ihsiet tehdään labrassa - jos tehdään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe