Opetusta parantumisesta

Seurannut

Helluntaiseurakuntamme pastori piti opetussaarnan Raamatun mukaisesta parantumisesta. Opetuksen ydin oli se, että meidät on Jeesuksen ristinkuoleman kautta jo parannettu 2000 vuotta sitten. Parantuminen pitäisi vain ottaa uskossa vastaan. Opetuksesta huolimatta pastorilla on sairaus. Myös koko lailla kaikki seurakuntalaiset ovat enemmän tai vähemmän sairaita. Miksi opetus toimii teoriassa, mutta ei lainkaan käytännössä?

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koettuvalhe

      Syynä parantumattomuuteen olisi helluntailaisittain pastorin tai seurakuntalaisen synti! (suomeksi terveen järjen puute)Jo tässä mennään metsään näiden menestysteologien kanssa: Jeesus kärsi ristillä ja kantoi synnit-miksi siis sairasta syyllistetään? Koska hänen sairaustensa osoittaa hölynpölyksi koko opin! Uskot Jeesukseen ja Hän parantaa jos katsoo sen olevan hyvä. Mihin katosi terve järki? Lääketiede voi auttaa useimpia,miksi siis ei turvata Jumalan antamiin lääketieteen keinoihin? Ei tarkoita,etteikö rukoillakin voisi,auttaa se varmasti ainakin jotenkin rauhoittumaan,mutta itsepetosta on mennariteologia alusta loppuun..

      • Tojima

        Minäkin tarvisin apua! Itsetyydytys on pakkomielteeni ja se haittaa minua ja perhettäni. Vaimonikin on täällä jo asiasta kirjoittanut. Apua kun saisin!


      • iankaikkisestiamen

        Jeesus sanoo ihan muuta kuin sinä?! Kumpaa luulet että pitäisi uskoa? Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy. Näin se jotenkin menee......itse ojentauduin uskoni mukaan kun sain virtsatietulehduksen. Se on erittäin kivulias ja sietämätön sairaus, joka paranee nopeasti lääkkeillä....niin itsekin sitä olen joskus aikaisemmin hoidellut ja ihan hyvä niinkin. Nyt kuitenkin PÄÄTIN, että ojentaudun uskoni mukaan. Isuin kotonani yhden aamupäivän ja julistin itselleni täydellistä terveyttä ja käskin sairautta poistumaan. Välillä tuntui, että en kestä enää vaan juoksen hakemaan lääkkeet, mutta sitten sanoin Jumalalle ääneen: "Vaikka tähän mädäntyisin niin en hae lääkkeitä vaan uskon Sinuun ja siihen että minut on jo parannettu". Sairaus aaltoili hetken tuli ja meni pois, kunnes se helpotti kokonaan ja olin siitä vapaa. Mutta ei tarina tähän lopu. Aamulla aloin taas tutea samoja oireita ja kauhistuin ensin.Sitten julistin itselleni ja sairaudelle ÄÄNEEN, että minä muista, että Jeesus paransi minut eilen ja olen siis terve, ja sinä joka nyt yrität uskotella minulle että Jeesus valehtelee sinä olet itse valehtelija, sairauksien isä ja ihmisen vihollinen. Jeesus on voittanut sinut Golgatalla ja tehnyt sinut julkisen häpeän alaiseksi, joten sinä valehtelija ihmisen ja Jumlaan vihollinen ota valheelliset tuntemuksesi ja jätä minut, Jeesuksen nimessä ja veressä puhun sinulle totuutta! Ja se jätti minut....siitä asti olen ollut tuosta kiusallisesta sairaudesta vapaa.....aikaa on kulunut nyt kolme vuotta.
        Lääkärit on ihan ok, mutta Jumala voi antaa sinulle vaikka uuden jalan....rammat kävelevät, sokeat saavat näkönsä, kuurot kuulevat ja köyhille julistetaan evankeliumia näin Jeesus teki ja tekee yhäkin. Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti!


      • Jeesus.on.totuus
        iankaikkisestiamen kirjoitti:

        Jeesus sanoo ihan muuta kuin sinä?! Kumpaa luulet että pitäisi uskoa? Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy. Näin se jotenkin menee......itse ojentauduin uskoni mukaan kun sain virtsatietulehduksen. Se on erittäin kivulias ja sietämätön sairaus, joka paranee nopeasti lääkkeillä....niin itsekin sitä olen joskus aikaisemmin hoidellut ja ihan hyvä niinkin. Nyt kuitenkin PÄÄTIN, että ojentaudun uskoni mukaan. Isuin kotonani yhden aamupäivän ja julistin itselleni täydellistä terveyttä ja käskin sairautta poistumaan. Välillä tuntui, että en kestä enää vaan juoksen hakemaan lääkkeet, mutta sitten sanoin Jumalalle ääneen: "Vaikka tähän mädäntyisin niin en hae lääkkeitä vaan uskon Sinuun ja siihen että minut on jo parannettu". Sairaus aaltoili hetken tuli ja meni pois, kunnes se helpotti kokonaan ja olin siitä vapaa. Mutta ei tarina tähän lopu. Aamulla aloin taas tutea samoja oireita ja kauhistuin ensin.Sitten julistin itselleni ja sairaudelle ÄÄNEEN, että minä muista, että Jeesus paransi minut eilen ja olen siis terve, ja sinä joka nyt yrität uskotella minulle että Jeesus valehtelee sinä olet itse valehtelija, sairauksien isä ja ihmisen vihollinen. Jeesus on voittanut sinut Golgatalla ja tehnyt sinut julkisen häpeän alaiseksi, joten sinä valehtelija ihmisen ja Jumlaan vihollinen ota valheelliset tuntemuksesi ja jätä minut, Jeesuksen nimessä ja veressä puhun sinulle totuutta! Ja se jätti minut....siitä asti olen ollut tuosta kiusallisesta sairaudesta vapaa.....aikaa on kulunut nyt kolme vuotta.
        Lääkärit on ihan ok, mutta Jumala voi antaa sinulle vaikka uuden jalan....rammat kävelevät, sokeat saavat näkönsä, kuurot kuulevat ja köyhille julistetaan evankeliumia näin Jeesus teki ja tekee yhäkin. Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti!

        Voit siis kiittää Jumalaa paranemisen armosta ja ihmeteosta.

        Jeesus tai apostolithan eivät opeta ketjun aloituksessa mainittua haginilaista suun tunnustus-oppia, vaikka jotkut siihen kovasti ympärille raamatunjakeita ymppäävätkin. Tuollaisessa opissa ollaan siirrytty evankeliumista metafysiikan pariin.


      • 214512
        iankaikkisestiamen kirjoitti:

        Jeesus sanoo ihan muuta kuin sinä?! Kumpaa luulet että pitäisi uskoa? Usko on luja luottamus siihen mitä toivotaan ja ojentautuminen sen mukaan mikä ei näy. Näin se jotenkin menee......itse ojentauduin uskoni mukaan kun sain virtsatietulehduksen. Se on erittäin kivulias ja sietämätön sairaus, joka paranee nopeasti lääkkeillä....niin itsekin sitä olen joskus aikaisemmin hoidellut ja ihan hyvä niinkin. Nyt kuitenkin PÄÄTIN, että ojentaudun uskoni mukaan. Isuin kotonani yhden aamupäivän ja julistin itselleni täydellistä terveyttä ja käskin sairautta poistumaan. Välillä tuntui, että en kestä enää vaan juoksen hakemaan lääkkeet, mutta sitten sanoin Jumalalle ääneen: "Vaikka tähän mädäntyisin niin en hae lääkkeitä vaan uskon Sinuun ja siihen että minut on jo parannettu". Sairaus aaltoili hetken tuli ja meni pois, kunnes se helpotti kokonaan ja olin siitä vapaa. Mutta ei tarina tähän lopu. Aamulla aloin taas tutea samoja oireita ja kauhistuin ensin.Sitten julistin itselleni ja sairaudelle ÄÄNEEN, että minä muista, että Jeesus paransi minut eilen ja olen siis terve, ja sinä joka nyt yrität uskotella minulle että Jeesus valehtelee sinä olet itse valehtelija, sairauksien isä ja ihmisen vihollinen. Jeesus on voittanut sinut Golgatalla ja tehnyt sinut julkisen häpeän alaiseksi, joten sinä valehtelija ihmisen ja Jumlaan vihollinen ota valheelliset tuntemuksesi ja jätä minut, Jeesuksen nimessä ja veressä puhun sinulle totuutta! Ja se jätti minut....siitä asti olen ollut tuosta kiusallisesta sairaudesta vapaa.....aikaa on kulunut nyt kolme vuotta.
        Lääkärit on ihan ok, mutta Jumala voi antaa sinulle vaikka uuden jalan....rammat kävelevät, sokeat saavat näkönsä, kuurot kuulevat ja köyhille julistetaan evankeliumia näin Jeesus teki ja tekee yhäkin. Hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti!

        nuo sairaukset ovat usein demoneita, jotka on tullut ihmiseen. jos ihmisessä on demoni hän ei ole tehnyt mitään syntiä todellakaan ehkä (minussa on tuhansia demoneita, jokaisessa ihmisessä on, mutta AINOASTAAN Kristuksen nimessä demoneita karkoitetaan lopullisesti ulos, Mark. 16:17.). Ei ole hänen syy. Pitää karkoittaa Kristuksen nimessä sairaus (demoni). Vain usko Kristukseen pelastaa.


      • Eidemoni

        Sairaus ei ole mikään demoni. Kuinka jokin lääke tai elintavan muuttaminen voisi karkottaa demonin? Lukuisat ihmiset ovat parantuneet eri keinoin sairauksista ilman mitään Jeesuksen nimessä parantamista. Sen olen todennut seurakunnissa, että Jeesuksen nimessä parantaminen on ainakin 95% epäonnistunut.


      • saakokysyävaikeita

    • tgtgtgtggttsdss

      Silmälasit päässä ja orastavassa flunssassa ei kannata saarnata jos meinaa olla uskottava. Kippeellä selällä vielä vähemmän.

    • ParaNsi

      Jeesus ei koskaan selittänyt kenellekään sairaalle miksi kaikki sairaat eivät parannu. Hän paransi kaikki sairaat. Kaikki sairaat, jotka pääsivät Jeesuksen kanssa kosketuksiin ja pyysivät Häneltä terveyttä, paranivat. Me ihmiset valmistamme jo ennen rukousta sairaalle kohdistetun saarnan aiheesta "Miksi kaikki sairaat eivät parane". Tässä on yksi ratkaiseva ero meidän ja Jeesuksen toiminnassa.

      Jeesus teki vain Jumalan tahtoa ja Jumalan tekoja. Jumala siis tahtoi että kaikki Jeesuksen kohdanneet ihmiset ovat terveitä koska Jeesus paransi heidät kaikki. Me ihmiset mietimme onkohan se Jumalan tahto että minä tai tuo toinen ihminen on terve. Tahtookohan Jumala parantaa minut? Tässä toinen suuri eroavaisuus meidän ja Jeesuksen välillä. Jeesus ei miettinyt mikä olisi Jumalan tahto tämän sairaan ihmisen kohdalla. Hän tiesi Jumalan tahdon ja paransi sairaan koska se oli Jumalan tahto.

      Jumalan tahto on aina parantaa sairas. Mutta sairas ihminen ei välttämättä aina tahdo tulla terveeksi. Tämä on todistettu monen todistajan sanalla. Monet sairaat ovat tyytyneet tilaansa ja eivät tahdokaan elämään sellaista suurta muutosta että tulisivat täysin terveiksi. Siitä kun on seuraamuksia. Joutuu työelämään ja menettää taloudellisia etuuksia. Jeesuksen päivinä ei ollut Näitä etuuksia, Siksi ilmeisesti useimmat sairaat tahtoivat sydämestään parantua. Jumala kunnioittaa ihmisen omaa tahtoa eikä paranna jos ihminen ei sitä tahdo.

      On muitakin syitä siihen miksi joku on sairas vaikka hänen puolestaan on rukoiltu. Sairasta ei siis saa syyllistää siitä että hän ei todellisuudessa tahdokaan parantua. Jumala tietää kaiken ihmisestä. Me ihmiset emme tiedä kaikkea edes itsestämme, saati sitten lähimmäisestä. Tässä on kolmas suuri ja ratkaiseva ero meidän ja Jumalan välillä.

      Jumala on hyvä Jumala ja Hän tahtoo aina tehdä hyvää ihmiselle. Älkäämme kyseenalaistako Herran hyvyyttä ja rakkautta.

      • tehkää.oikea.parannus

        Täysin sairaita juttuja, etteivätkö muka ihmiset haluaisi oikeasti tulla terveeksi. Kuka parantaisi ihmisen tuollaisista opeista?


      • mkl..fds
        tehkää.oikea.parannus kirjoitti:

        Täysin sairaita juttuja, etteivätkö muka ihmiset haluaisi oikeasti tulla terveeksi. Kuka parantaisi ihmisen tuollaisista opeista?

        Kysy sairailta. Eivät kaikki sairaat automaattisesti tahdo parantua. Kysy ensin sairaalta ennen kuin ryntäät rukoilemaan hänen puolestaan.


      • tehkää.oikea.parannus
        mkl..fds kirjoitti:

        Kysy sairailta. Eivät kaikki sairaat automaattisesti tahdo parantua. Kysy ensin sairaalta ennen kuin ryntäät rukoilemaan hänen puolestaan.

        Ongelmana on kai enemmänki se, kun kaikki jotka ilmaisevat tahtonsa tulla terveeksi, eivät parane rukouksen voimasta. Silloin nämä Jumalan kaikkivaltiuden kieltäjät alkavat selitellä omia opetuksiaan sairaiden epäuskosta ja ties mitä muuta harhaa.


    • monenlaiset.opit

      Aloittajan seurakunnassa on opetettu uskonsanalaista (word of faith) oppia, joka nojaa Raamatun sijasta (vaikka raamatunjakeita käytetäänkin) Kenneth Hagin ja kumppaneiden uuskristillisiin oppeihin.

      Missään ei ole luvattu parantumista kaikille ihmisille aina ja kaikkialla. Vielä vähemmän jonkin sisäisen uskottelumetodin kautta, joka ei edes ankkuroidu Jeesukseen Kristukseen, vaan uskovan omaan uskoon.

    • * Olen sitä mieltä, että ei voi opettaa, kuinka parunnutaan uskon kautta ! Raamattu kertoo asian selkeäasti ja tajutt * Paraneminen ja yleensä ihmeet ei ole koskaan pääasia, vaikka niitä karismaattisuus korostaakin. Pääasia on aina Sanan julistaminen, uskon luominen kuulijoihin, uskon kuuliaisuutta, että uskottaisiin Jeesukseen Jumalan Poikaan, ja siihen mitä Hän on tehnyt syntisten eteen, ja miksi, Häntä pitää julistaa, ja ristiinnaulittuna, ja myöskin ylösnouseena Jumalan Poikana, ei koskaan yhtään vähempänä, ja kaiken kruunaa ensirakkaus Häneen, se luo aina uutta, tärkeintä on sielunpelalstus, ruumiillistakin terveyttä tärkeämpää. Nyt karismaattisuus on pääasialtaan ruumiin ja muutenkin ajallisen hyvivoinnin perässä, eli siunauksetkin arvostetaan rahan mukaan, kuka saa enemmän kuka vähemmän ja sitten listataan syitä ja motiiveja, ei siis ymmärretä evankeliumia, joka on Jumalan suunnitelma sielujen pelastukseksi, sielu on hengellinen ja on ikuinen ja elää iankaikkisesti, siitä Jumala oli ensisijisesti huolissaan, että voisi pelastaa kaikki ihmiset itselleen, siksi Hän uhrasi Poikansa, ei siksi, että Jeesukseen uskovalla olisi täällä yltäkylläinen elämä ajallisesti, mammonassa, ei, vaan että jokainen joka uskoo, saisi iankaikkisen elämän Hänen luonaan, uskon päämäärä on sielun pelastus, ja Jeesuksessa se on mahdollista jokaisen ihmisen kohdalla, ilman Jeesusta ja Hänen ulkopuolellaan ei ole pelastusta, ei, vaikka olisi kuinka upea elämä ja muodollisesti vielä uskovainenkin ! Vain uudestisyntyneet voi periä Jumalan valtakunnan. Uskonnollisuus ei ole oikea tie taivaaseen, vaan JEESUS on tie !

      • hmmmmm

        Aika perus helluntalaista tekstiä....jossa jätetään uskomattomat täysin vaille Jumalan rakkautta ja vaaditaan uskomaan ennen ku ovat oikeutettuja Isän huolenpitoon. Jumalan HYVYYS johtaa ihmisen katumukseen ja pelastukseen, ei tuomio ja syntien osoittelu. Jumala haluaa jokaiselle sanoa, tämä/tälläinen sinä olet, tähdätään siihen, eikä se ole se elämänkokemuksien muokkautunut ihminen, vaa uusi luomus..joka ei ole uusi vaan jo aikojenalusta suuniteltu. Pyhä henki tuo tuomion synnille...ohjaamalla ihmisen oikeaan minuuteen. Jumala tietää oikamielisyydessään mitä hyvyyttä ihminen tarvitsee ymmärtääkseen hänen rakkautensa..meidän tehtävä ei ole valikoida tapaa ja tyyliä.
        Nämä merkit seuraavat niitä jotka uskova..uskovat mitä? Se mitä ristillä sovitettiin...Aadamista alkaen kaikki synnit..joka asettaa meidät asemaan ennen syntiä, sinä luotuna joksi Isä meidät teki. Tämä parantaa..ei usko uskoon. Jeesus ei vaatinut sairaalta uskoa tähän...ei missään kohtaa...Hän tiesi,se riittää. Näin se on tänäpäivänäkin, kun minä uskon että saatanan valta on loppu jokaisen osalta...alkaa ihmeet ja merkit ympärillä tapahtua. Jumalan valtakunnassa parantuminen ei edes ole ihme...se on perusolotila...niin henkisesti kuin fyysisestikin. Vai sanooko raamattu että taivaassa on sairautta? Kyllä vielä kaikki luomakunta katoavaisuuden alla...mutta ei turhaan sanota että Valtakunta on sisäisesti teissä jos se ei meritsisi myös sitä käytännössä. Ja jos Isä haluaa jakaa valtakuntaansa..nii tulee meidänkin haluta jakaa sitä. Jokaisen uskovan tehtävä..ei vain siihen nimettyjen.
        Usko ei ole tunnetta..vaan tietämistä mitä totuus on ja elää sitä. Moni uskova uskoo pelkästään taivaaseenpääsyn vuoksi..pois tästä kurjuudesta. Hyvin perinteistä kristillisyyttä jossa iloitaan vaan kun puhutaan pois pääsystä ja itkukurkussa eletään elämää. Jotku uskoo siunauksen takia..mitä Jumala voi antaa..yhtä kieroutunutta.


    • armoaaaa

      Suosittelen David Pettsin kirjaa Raamattu ja parantuminen. Tässä kirjassa on kerrottu terveellä tavalla Raamatulla perusteltuna parantumisesta. Ja kyseessä on ihan Euroopan johtavia helluntailaisia edustava kirjoittaja/opettaja.

      Ydinasiana se, että Raamatun perusteella ei voida sanoa, että kaikki ehdottomasti aina ja joka tilanteessa paranevat ja jos ei parane, niin on kyseessä parannettavan uskon puute. Tällainen loukkaa monia vilpittämiä uskovia, jotka ehkä monista rukouksista huolimatta sairastava. Jumalan armoa on se, että monet myös paranevat rukouksen voimalla ja tämä on esimakua tulevasta täydellisestä Jumalan maailmasta. Tämä nykyinen maailmamme on vielä katoavaisuuden alainen ja siksi epätäydellinen ja siksi myös paraneminen usein epätäydellistä.

      "Hänen haavainsa kautta me olemme paratut"-kohta viittaa asiayhteytensäkin puolesta ennen kaikkea hengelliseen parantumiseen, joka saadaan uskomalla evankeliumi Jeesuksesta. Samalla monet paranevat toki myös ruumiillisesti.

      Pyydän, että lakkaisitte syyllistämästä uskovia veljiä ja sisaria, jotka sairastavat lukemattomista rukouksista ja sydämen uskosta huolimatta.

    • nonniii

      Itse Paavalikin sairasti ja monet muut sen ajan saarnaajat, kuten Timoteus. Luulisi heillä olleen riittävän uskon vaikka millaiseen paranemiseen? Esim. Paavalin "piikki lihassa" oli kenties fyysinen sairaus.

      • MottiMotiivi

        Mikä olisi ihmisten motiivi tulla uskovaksi mikäli jokainen uskova paranisi välittömästi uskoon tultuaan? Tässä on Jumalalla ongelma,
        jos Hänellä ongelmia on. Hän kun tahtoo parantaa kaikki
        sairaat, mutta ihmisten motiivi tulla Hänen luokseen Hänen
        omakseen olsikin ruumiin terveys eikä Hän itse ja sielun pelastus.


      • PisTin

        >>>Itse Paavalikin sairasti<<<

        Se on olettamus, ei Raamatun ilmoitus.
        Paavali kertoo pistimensä jakeessa 10 jos joku viitsii lukea. Ei hän puhu mitään ruumiillisista sairauksista.

        2 Kor 12:7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä."


      • PisTin
        PisTin kirjoitti:

        >>>Itse Paavalikin sairasti<<<

        Se on olettamus, ei Raamatun ilmoitus.
        Paavali kertoo pistimensä jakeessa 10 jos joku viitsii lukea. Ei hän puhu mitään ruumiillisista sairauksista.

        2 Kor 12:7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
        12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä."

        Ei Paavali sano: "Sillä kun olen sairas, silloin minä olen väkevä".
        Mutta monet opettavat Paavalin olleen sairas ja ajattelevat että Jumala tahto heidän itsensäkin olevan sairaita että he sitten voisivat olla väkevät Herrassa. Raamattu ei tue sairauden kautta saatavaa väkevyyttä ts. voimaa. Sellaista oppia emme löydä Raamatusta. Mutta luulojen ja kuvitelmien ja ihmisjärkeilyjen kirjasta voi löytyä sellaista oppia. Uskomme tulee kuitenkin perustua Raamattuun.

        Mitä Paavali sanoo:
        "sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä." Paavalin heikkous oli kaikki vainot, ahdistukset, valheveljet, petkuttajat petolliset työntekijät ja pahoinpitelyt, hädät. Hän joutui monenlaisiin hädan alaisiin tilanteisiin joista Herra aina pelasti hänet.

        Apt 23:27 "Tämän miehen ottivat juutalaiset kiinni ja olivat vähällä hänet tappaa; silloin minä tulin saapuville sotaväen kanssa ja pelastin hänet, saatuani tietää, että hän on Rooman kansalainen. "

        2.Korinttolaiskirje:
        1:10 "Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa,"

        2 Kor 11:18 "Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
        11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
        11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
        11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.
        11:22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
        11:23 He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
        11:24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
        11:28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
        11:29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
        11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
        11:31 Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele.
        11:32 Damaskossa kuningas Aretaan käskynhaltija vartioi damaskolaisten kaupunkia ottaaksensa minut kiinni,
        11:33 ja muurin ikkuna-aukosta minut laskettiin korissa maahan, ja niin minä pääsin hänen käsistänsä."


      • niiniiiii

        Kirjoitinkin, että Paavalin pistin oli KENTIES fyysinen sairaus. Olen tietoinen, että asiasta on monta tulkintaa. Totuus on, että emme voi tietää varmaksi, mikä Paavalin "pistin" tarkalléen ottaen oli. Olihan muitakin saarnaajia kuin Paavali, jotka sairasti. Sen saarnaaminen, että kaikki ehdottomasti paranee tässä maailmassa, on väärin ja Raamatun Sanan vastaista.


      • pistin
        niiniiiii kirjoitti:

        Kirjoitinkin, että Paavalin pistin oli KENTIES fyysinen sairaus. Olen tietoinen, että asiasta on monta tulkintaa. Totuus on, että emme voi tietää varmaksi, mikä Paavalin "pistin" tarkalléen ottaen oli. Olihan muitakin saarnaajia kuin Paavali, jotka sairasti. Sen saarnaaminen, että kaikki ehdottomasti paranee tässä maailmassa, on väärin ja Raamatun Sanan vastaista.

        Paavalin pistin ei ole sairaus. Vaan evankeliumin tähden jatkuvasti piestyksi tuleminen. Jatkuva fyysinen pahoinpitely. Raamattua ei pidä lukea jae kerrallaan vaan kokonaisena kirjana.


      • SanaTerveydeksi
        niiniiiii kirjoitti:

        Kirjoitinkin, että Paavalin pistin oli KENTIES fyysinen sairaus. Olen tietoinen, että asiasta on monta tulkintaa. Totuus on, että emme voi tietää varmaksi, mikä Paavalin "pistin" tarkalléen ottaen oli. Olihan muitakin saarnaajia kuin Paavali, jotka sairasti. Sen saarnaaminen, että kaikki ehdottomasti paranee tässä maailmassa, on väärin ja Raamatun Sanan vastaista.

        Jos sinä väität että Jumala ei tahdo parantaa jotakin sairasta, joka tahtoo parantua, sinä itse asiassa väität että Jumala tahtoo ihmisen kärsivän. Se on Jumalan halventamista. Se voi olla jopa Hänen häpäisemistään.

        Jumala tahtoo aina tehdä hyvää ihmiselle. Jumala tahtoo parantaa. Muuten Jeesus olisi tehnyt vastoin Jumalan tahtoa parantaessaan kaikki sairaat. Jeesus näytti toiminnallaan sinulle ja minulle mikä on Jumalan tahto; Hän paransi kaikki sairaat.

        Koska kaikki ihmiset eivät kuitenkaan parane, Jumalan tahto ei ole jostakin syystä vielä tapahtunut heidän kohdallaan tässä asiassa. Analysoidessamme porbleemaa, toteamme, Jumalan tuntien, että, vika ei ole, eikä se voi olla Jumalassa. Vika on jossakin muualla. Usein vika on väärässä opetuksessa ja väärän opetuksen aiheuttamasta väärästä jumalakuvasta ja siitä johtuvasta epäuskosta.

        Jeesus ei vaatinut eikä vaadi sairailta uskoa paranemiseen. Emme voi emmekä saa syyllistää sairasta hänen vähästä uskosta. Se ei ole este paranemiselle. Monet sairaat ovat parantuneet vaikka he eivät ole edes odottaneet parantuvansa. Niin heidän uskollaan/uskon puutteellaan ei ole ratkaisevaa merkitystä.

        Meidän tulee etsiä tietä paranemiseen. Niin Jeesus, Jumalan Sana, teki ja tekee. Jumala ei ole esteenä tällä tiellä. Hän (Sana) on viitoittamassa tietä koko ihmisen; hengen, sielun ja ruumiin terveyteen. Jumalan Sana on lääke koko ihmiselle. Jumalan Sanassa on kaikki tykötarpeet paranemiselle. Ne tulee löytää Sanasta. Hän on jo siunannut meitä jokaista kaikella taivaan hengellisellä siunauksella Kristuksessa Jeesuksessa, Jumalan Sanassa. Näihin siunauksiin sisältyy koko ihmisen terveys.

        Ef 1:3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa, niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa, edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan, sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,"

        Jos joku nyt väittää että siunaukset ovat taivaallisissa, vasta perillä taivaassa, ei täällä maan päällä, huomaa että; Jumala on jo asettanut jokaisen uskovan taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa. Uskovat ovat jo taivaallisissa Jeesuksen kanssa. Siellä taivaallisissa me olemme jo siunatut. Ef 2:6-7 "ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,"

        Ja miksi Hän asetti meidän taivaallisiin: jae 7 "osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa."
        "että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen" (Ef 1:12).

        Joh 7:23 "miksi te olette vihoissanne minulle siitä, että minä tein koko ihmisen terveeksi sapattina?"

        1.Tessalonikalaiskirje:
        5:23 "Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

        San 4:20 "Poikani, kuuntele minun puhettani, kallista korvasi minun sanoilleni. 4:21 Älkööt ne väistykö silmistäsi, kätke ne sydämesi sisimpään; 4:22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa."


    • hihhihhulit

      Kun kerran kuolleistakin on suomessakin herännyt ainakin 16 ihmistä rukouksella niin on ihme jos ei sairauksistakin.
      Hih..hu.......lit:)

    • JumalaPelastaa

      Ihmisen parantuminen Jeesuksen ristinkuoleman kautta tapahtuu siten, että ihminen ymmärtää ymmärkykynsä hämärtyneen syntiinlankeamuksen seuraamuksena. Sekä syntiinlankeamuksen merkityksen sairauksienkin muodossa.
      Ja, että hän ei omin voimin ilman uskoa Jeesuseen Pyhässä Hengessä kykene erottamaan Jumalan tahtoa. Pelastumisessa kyse on sielusta ja hengestä.
      Ihmisen ruumis syntiinlangenneessa maailmassa on synninpalkan alainen loppuun asti. Samoin kuin ihmisen mieli on syntiinlangenneen maailman lainalaisuuksien heikentävien vaikutusten alainen loppuun asti.
      Kilvoittelu jumalisuudessa on sitä, että tiedostaa syntiinlangenneen maailman häirötekijöitä. Ja, etsii niiden keskellä Jumalan hyvän tahdon toteutumista, niin esirukouksen, rukouksen kuin toimintojensa tasolla. Uskoen hengessä, että langetessa on lupa palata siihen, mistä on langennut. Käyttämättä tätä kuitenkaan tekosyynä tekosilleen.
      Myös sairauksissa on lupa uskoa tervehtymiseen ja Jumalan hyvän tahdon tapahtumiseen ihmisen kohdalla. Etsien Jumalan tahtoa. Ja lujuutta, ymmärryskykyä sekä voimaa kestää siinä elämäntilanteessa, jossa on. Jumala voi parantaa ihmisen fyysisesti hänen ollessa ajassakin. Mutta sellaista ei voida ihmisen omin keinoin sitoa tai Jumalaa ihmisymmärryksessä velvoittaa ihmeeseen. Ainoastaan uskossa ja Pyhässä hengessä se on mahdollista. Muta se ei ole mikään "koetinkapula", joka olisi tietyillä ihmisymmärryksen menetelmillä seuraava "automaatio". Ja, jota ilman ei Jumala voisi toimia ihmisen elämässä. Osa ymmärryksestä, kivusta ja särystä voi jäädä ja jääkin arvoitukseksi. Mutta se ei merkitse sitä, etteikö Jumalan tahto joka päivä, jokaisen ihmisen elämässä olisi toimia siten, että hänen iankaikkisuuskohtalonsa ei jäisi sidotuksi niihin lainalaisuuksiin, joissa se hänen ajan esikoulussa vaeltasessaan on.

    • Motiivi

      Sillon kun parantumisesta tulee itse tarkotus...ainoa syy olla kiitollinen..ei ole uskoa. Moni uskova juoksee parantumis kokouksissa tai hakemassa ratkasua ongelmiinsa..ei voi olettaa että mitään tapahtuu. Jeesus haluaa olla uskon keskellä..ei se mitä häneltä saadaan vai saadaanko ollenkaan. Moni on vihainen kun ei asiat ratkea toivotulla tavalla....kiukutellaan ja ollaan vihasia Jumalalle. kaiken keskipisteenä on suhde Isään...kiitollisuus joka TILASSA (huom ei joka tilasta)...sen kasvaminen...ei käsiojossa odottaminen mitä saa.

    • Anita2

      Jeesus paransi vain silloin, kun Hän oli maanpäällä. Niihin aikoihin tiedettiin vähän sairauksista ja niiden hoidosta. Säälin näitä, jotka kulkevat kokouksissa ja menevät saarnaajan luo rukoiltavaksi sairauksineen. Kukaan ei ole parantunut rukouksen avulla, ei ainakaan fyysisistä sairauksista. Psyykkiset sairaudet ja oireet ovat ihan eri asia ja heitä on helppo suggeroida uskomaan että on parantunut. Suorastaan naurattaa ne kaatumiskokoukset. Ihmeen kauan tämä ilmiö on ollut esillä. Niilo Ylivainio Suomessa näitä kaatumiskokouksia piti 1970-luvulla ja sitä ennen Kathryn Kuhlman teki tätä Amerikassa. Tämä ilmiö ei ole Jumalasta.

    • jari-pekka-65

      Miksi Raamatun aikaan parani ihmisiä, mutta ei tänään? Mikä on muuttunut?
      Jumala ei ole muuttunut, eikä piiloutunut. Mutta me uskovat? Ollaanko me sitä, mitä Raamattu opettaa? Mietitäämpä tätä vakavasti.

    • Uskova2

      Tämä opetus on vain niin väärää ja epäraamatullista, että siksi se ei toimi! Jeesus kantoi ristille meidän syntimme - eikä sairauksiamme!
      Syntiinlankeemuksen seurauksena jokainen ihminen syntyy tänne kuolevaisena. Syntymähetkestä heti alkaa meidän katoavaisuutemme vaikuttaa; vanhenemme, sairastamme, olemme alttiit vaaroille, onnettomuuksille yms. Lopulta kuolemme. Mutta Jeesuksen syntiuhrin kautta meillä uskovaisilla on varma lupaus uudesta elämästä Taivaassa! Katoamattomuudessa!

    • SunHerraKätesVoimakkaan

      Suurinta ihmiselle tässä elämässä on mukautua Jumalan tahtoon kuin vaha muovaajansa kä­sissä. Hyvä Jumala luonnollisesti haluaa meille vain hyvää, mutta aito rakkaus ei halua pakot­taa Häntä missään. Se jättää Hänelle vapaat kädet päättää jopa iankaikkista kohtalostamme

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe