herpesviruksen alkuoireet

Adessa

Olen 26v nainen ja todettiin herpes tuossa muutama viikko sitten. Oli pahoinvointia, kuumetta, nuvusten imusolmukkeiden arkuutta ja kipeitä rakkuloita alapäässä. Sain hoitoon valavir lääkettä jota kuului ottaa suun kautta kahdesti päivässä viiden päivän ajan. Kuurin jälkeen rakkulat olivat kokonaan hävinneet, mutta alapää kutisi ja nivustaipeet edelleen kosketusarat. Aloitin sitten perään uuden viiden pöivän valavir kuurin samantein, joka loppuu huomenna. Silti edelleen alapää kutiaa ja nivustaipeet kipeät. Perus olotilakin väsynyt ja pienikin urheilu esim kävely hikoiluttaa enemmän kuin normaalisti..

Kauanko teillä muilla joilla todettu genitaaliherpes on kestänyt alkuoireet ja millaisia ne ovat teillä olleet?

7

356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempisua

      Hei!
      Olen parikymmentä vuotta sua vanhempi nainen. Sama virus todettiin reilu kuukausi sitten. Oireeni ovat olleet vähäisemmät. Söin myös sen valavir kuurin. Mutta sellainen kumma outo tunne on jäänyt tuonne alapäähän. Rakkulat katosivat nopeasti, mutta arkuus tai joku outo tunne on jäänyt jäljelle. En tiedä oliko tämä ensitartunta vai ei.
      Toivottavasti oireesi ovat jo helpottaneet.

    • hitonvaiva

      olen 45 vuotias ja saanut ensimmäisen herpeksen noin viisitoista vuotta sitten , olen syönyt vuosien aikana monta lääkekuuria huonolla tuloksella . oireet ilmaantuvat aina kovalla säryllä tunnen tietyn kohdan reidessäni kovin kipeänä ennen rakkuloiden ilmaantumista . lääkäri sanoi että herpesvirus "uinuu" jossakin ja jotkut tuntee sen kun se aktivoituu usealla se on selkärangassa , mulla reiden luussa . kipuun mulla auttaa parhaiten apteekista saatava emla puudutus voide (gynekologi) neuvoi . jos pissaaminen on tuskaista suihkuta käsisuihkulla viileää vettä samalla kun pissaat auttaa ihmeesti . homeopaattinen valmiste nopeuttaa mulla parantumista jos alan käyttää sitä heti kun tunnen ensioireen . natrium chloratum D200. yhdynnässä joudun aina käyttämään liukastetta , muuten on varma että seuraavana päivänä oireet alkavat. toivottavasti teillä alussa kirjottaneille tule yhtä rajua oireilua kun mulle . lääkäri oli sitä mieltä että mulla on niin vahva virus koska saan nukutuksessakin käytettävistä hengitys putkista koko suun herpeksen . ja aina myös hammaslääkärin käynnin jälkeen huuliin .

    • hitonvaiva

      tarkoitin että toivottavasti teille EI tule yhtä isoa riesaa ! tais äskön jäädä ei sana pois

      • vanhempisua

        Oireeni ovat juuri uusiutuneet. Olen saanut (vain) pari rakkulaa. Se alue kutittaa silloin tällöin, mutta vielä aika vähällä olen päässyt. Nyt mulla ei ole mitään suun kautta otettavaa lääkitystä. Ilmeisesti piakkoin alkavat kuukautiset vaikuttavat asiaan?
        Onko teillä ideoita rakkuloiden paikalliseen hoitoon. Yritän vältellä lääkekuureja, jos vain mahdollista. Tämä on mulle niin uusi asia, etten vielä tiedä kuinka usein rakkulat alkaa uusiutua ja mitkä asiat vaikuttavat uusiutumistiheyteen. Estolääkitystä harkitsen sitten, jos tästä alkaa tulla joka kuukautinen vaiva.
        Kokeilin mm. hunajaa viime kerralla yöksi laitettuna. Se rauhoitti, mutta alapää oli hirveän tahmainen aamulla. Hoitovinkkejä otan vastaan, jos vaan niitä löytyy. :)


      • akam29
        vanhempisua kirjoitti:

        Oireeni ovat juuri uusiutuneet. Olen saanut (vain) pari rakkulaa. Se alue kutittaa silloin tällöin, mutta vielä aika vähällä olen päässyt. Nyt mulla ei ole mitään suun kautta otettavaa lääkitystä. Ilmeisesti piakkoin alkavat kuukautiset vaikuttavat asiaan?
        Onko teillä ideoita rakkuloiden paikalliseen hoitoon. Yritän vältellä lääkekuureja, jos vain mahdollista. Tämä on mulle niin uusi asia, etten vielä tiedä kuinka usein rakkulat alkaa uusiutua ja mitkä asiat vaikuttavat uusiutumistiheyteen. Estolääkitystä harkitsen sitten, jos tästä alkaa tulla joka kuukautinen vaiva.
        Kokeilin mm. hunajaa viime kerralla yöksi laitettuna. Se rauhoitti, mutta alapää oli hirveän tahmainen aamulla. Hoitovinkkejä otan vastaan, jos vaan niitä löytyy. :)

        Hei adessa :) oletko vapaa nainen vieläkin? Mulla on sama ongelma! Nyt etsin naista jolla on alapäässä herpes.


    • Hei adessa :) oletko vapaa nainen vieläkin? Mulla on sama ongelma! Nyt etsin naista jolla on alapäässä herpes.

    • hjgfjgjgh

      Itse en tiedä, milloin olen saanut tartunnan. Jossakin parinkymmenen vuoden sisällä. Huomasin vuosi sitten flunssan yhteydessä vahingossa herpesrakkulan (tuntui vain, kuin olisi ollut haavauma). Mitään lääkkeitä en ole käyttänyt, enkä ole huomannut vuoden sisällä uusia rakkuloita. Herpes on taatusti oireillut, se on peräaukolla, mutta olen todennäköisesti luullut sitä vain peräaukon haavaumaksi. Oma onneni on, etten ole tartuttanut herpestä esim. omaan silmääni.

      Joka tapauksessa kannattaa mennä lääkäriin, jos oireisto ei helpota. On mahdollista, että on saanut herpeksen kanssa yhtä aikaa jonkun muunkin taudin. Tai vaihtoehtoisesti vastustuskyky on alentunut muun piilevän sairauden johdosta, eikä herpes helpota siitä syystä. Käsittääkseni osa porukasta käyttää pitkäaikaista estolääkitystä herpekseen. Kipukin pitäisi hoitaa asiallisesti, ettei jää kroonista kipuoireilua. Eli lääkäriin uudelleen!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe