Kaikki loput pois - kerralla!!

Nippis

Multa aiotaan poistaa kerralla kaikki loput hampaat, eli 8 ylhäältä ja 9 alhaalta. Tilalle tietysti kokoproteesit, ja samalla kertaa ettei tarvitse hampaattomana olla. Odotettavissa tietysti oli kun jo aikasemmin on hampaita jo jouduttu poistamaan jo ja osaproteesit on ollut. Silti aika radikaali juttu ja aikamoinen järkytys itelle, mutta varsinkin se yllätti että aiotaan ottaa kaikki kerralla!! Onko tosiaan tavallista vai onko mun hampilääkäri joku masokisti...? Hiukkasen nimittäin jännittää nyt kyllä!!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläSuostu

      Jos kerralla otetaan, saa siinä sitten aika kauan maata suu auki :) .Mulla oli varattu yksi tunti yhteen poistoon, ja oli siinäkin kestämistä!

    • Mamskuliini

      Multa poistetaan kanssa kaikki hampaat ja vähän enemmän kun sulta.Eka aika on 9.6 eli edessä vielä ja 3 aikaa varattuna.
      Mistäköhän pääkaupunkiseudulta saisi edullisimmin proteesit kun hintahaitari tuntuu olevan aikamoinen.

      • Nippis

        Eli otetaanko sulta siis kolmella eri kerralla? Ja enemmän kun multa? Tiedätkö vielä niinkun missä järjestyksessä ja miten niitä otetaan? Saatko proteesit heti viimesen poistokerran jälkeen vai annetaanko suun parantua ja teetät ne vasta myöhemmin? Ilmeisesti niin istuu heti paremmin mutta pitää olla välissä hampaattomana! Kauanko sun täytyy olla?


      • mamskuliini

        kolmella kerralla joo otetaan jos kaikki mene siis hyvin.hammaslekuri sanoi kun kysyin aikataulua että kannattaa parantua ne tyhjät kolot hyvin eli joku 2 viikkoa.ihmisillä kuulemma luonnollisesti on hinku saada heti ne proteesit paikalleen koska kuka nyt ilman hampaita haluaa olla.mä kuitenkin aattelin että annan rayhassa parantua.proteesit saa ottaa mistä vaan mutta aion ottaa sieltä mistä kaupungin hammaslekuri suositteli.aikataulua en vielä tiedä koska tämä kesähän sekoittaa varmasti eli en ole ottanut yhteyttä sinne proteesipaikkaan vielä.


    • Tendist

      Miksi otetaan kaikki pois? Kunnon hammaslääkäri yrittää pelastaa ts. korjata niin paljon jäljellä olevista hampaista kuin mahdollista. Näin säästyy leukaluuta, joka täysin ilma hampaita ajan mukana kutistuu ja proteesi alkaa istua huonosti. Vaikuttaa lisäksi ulkonäköön,kasvojen struktuuriin. Lisäksi proteesi isluu luontavammin.
      Useamman hampaan poisto kerralla, 2-3,on ihan ok. Yleensä aloitetaan takimmaisista hampaistaj a etummaiset viimeisenä.Jos hammaslääkari tekee proteesin, sen saa suuhun heti viimeisten poiston jälkeen.Ilman hampaita ei tarvitse olla. Suu on tietysti ensin arka ja ikenet turvoksissa. Muutaman päivän päästä sitten tarkistuskäynti. Vuoden päästä ilmainen tarkistus, ainakin meillä.
      Teknikolla jos teettää, ilman hampaita saa olla vaikka maailmantappiin, itse päätät milloin ne teetät.

      • ai.voi

        Hammaslääkäri ei tee proteesia


      • go_foR_It

        Niin ja proteesin voi tehdä jo ennen kuin viimeiset hampaat on poistettu, siihen vaan lisätään hampaita kun poistoja tulee myöhemmin lisää.
        "Teknikolla jos teettää, ilman hampaita saa olla vaikka maailmantappiin, itse päätät milloin ne teetät." ???
        Hampaiden poistot ja proteesi on kaksi eri asiaa, ei niitä paketissa tarvitse ostaa.


      • mamskuliini

        mulla ei ole hyviä hampaita mitä voi säästää.saattaa ehkä olla että alahampaissa on kun kävin röntgenissä niin en ole senjälkeen hammaslekurissa vielä käynyt niin en tiedä sitä.ja tosiaan ei niitä proteeseja hammaslääkärissä tehdä,tai siis ainakaan kunnan lekurissa


    • mamskuliini

      Noniin,eka hammaspäivä oli nyt aamulla.EI ollu paha geissi vaikka melkein koko aamun meinasin oksentaa kun jännitti niin paljon.Oisko noita otettu 5 tai 6 ekalla kerralla ylhäältä.Viikonpäästä jatkuu.Vielä ei ainakaan ole särkyä eli iltaa odotellessa

    • ramialankov

      aloittajalle: Helppo juttu nykyään...... itse otatin n 3 v sitten kaiki risat tynkät pois... 3 eri kerralla koska lekuri sanoi että ei mielummin 3-4 hammas enempäää yhdellä kertaa..... poisto kesti n 3 viikkoa ja viikko siitä eka kerta tekariteknikolle muotin ottamista varten....ja 3 vkk ja uudet tekohampaat häikäisi itseäni ja kavereitani.... hinta n 1300e

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe