Jumalan on helppo syyttää kaikesta

saatanaa_

Ei tarvitse tehdä mitään koska saatana on tämän maailman herra. Antaa hänen riehua rauhassa. Ihmisen vapaa tahto. Ei ole pakko uskoa Jeesuksewn mutta silti jos ei usko joutuu kadotukseen tai helvettiin. Onko tässä mitään järkeä? Kysyn vaan ihan mielenkiinnosta. Kuka voi 100% todistaa että raamattu on aito? Ristiriitoja täynnä sama henki käski tappamaan ja olemaan tappamatta. Raamattu voi tuhota mielenterveyden pahasti ja monilta se on tuhonnutkin. Kadota elämäsi minun vuokseni niin saat sen takaisin. Miten se elämä pitäisi kadottaa? Kuka vastaisi näihin? Ei kukaan. Koska näihin ei ihminen osaa vastata.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikäsitäei

      saaatana on kristinuskossa välttämättömyys. sen avulla kaikki terveen kriittiset ajatukset voi uskovakin laittaa paholaisen aiheuttamiksi. sen avulla voi selittää pahuutta kätevästi kunhan unohtaa kysyä kysymystä että miksi jumala ei tuhonnut saaatanaa vaan sallii sen tehdä pahaa ihmisille. kaiken hulluinta on se että vedenpaisumuksessa jumala tappoi ihmiset koska vihasi syntiä mutta saaatanaa ei tuhonnut silloinkaan. eli itse perimäinen syy ja seuraus jäi ennalleen. turha siis koko vedenpaisumuksen surmatyö.

      • käytä-tervettä-järkeäsi

        Se pääpiru ei ole kenellekkään täysjärkiselle ihmiselle mikään välttämättömyys, koska eihän se rakasta ihmistä vaan vihaa, ja toivoo tämän tuhoutumista., tuhoaa jos pystyy varsinkin jos ei hyödy ihmisestä mitään.
        Se pääpiru tietää, että sen aika on rajallinen ja se tuhoutuu lopulta, mutta sitä ennen se laittaa "ranttaliksi"eikä ole mitään järkevää syytä toivoa itselleen mitään yhteyttä sen kanssa.


      • ihmisiä.kuolee.kokoajan
        käytä-tervettä-järkeäsi kirjoitti:

        Se pääpiru ei ole kenellekkään täysjärkiselle ihmiselle mikään välttämättömyys, koska eihän se rakasta ihmistä vaan vihaa, ja toivoo tämän tuhoutumista., tuhoaa jos pystyy varsinkin jos ei hyödy ihmisestä mitään.
        Se pääpiru tietää, että sen aika on rajallinen ja se tuhoutuu lopulta, mutta sitä ennen se laittaa "ranttaliksi"eikä ole mitään järkevää syytä toivoa itselleen mitään yhteyttä sen kanssa.

        Me emme elä vedenpaisumuksen aikaa, mutta jos et tiennyt niin pakolaisiakin hukkui viime kuussa taas paljon, eivätkä he olleet rukoilleet suojelusta Jumalalta itselleen ennen sitä.


    • uskotaanilmanajatusta

      "Ei tarvitse tehdä mitään koska saatana on tämän maailman herra"

      minun usko lähti kävelemään kun mietin juuri tätä kysymystä. miksi välitävä jumala antaisi saakelin mellastaa rakkaiden lapsostensa luona? ei normaalitkaan vanhemmat antaisi lapsensa leikkiä moottoritiellä tai rikollisia vilisevissä slummeissa. miksi jumala joka kuulemma rakastaa vielä enemmän, antaisi ihmisten elää paholaisen maailmassa vaikka kaikkivoipana voisi paholaisen poistaakin?

      näihin kysymyksiin kukaan uskova ei ole järjellisesti vastannut. he vain uskovat vaikka mitä ongelmia esitettäisiin.

      • ffiaakllasd

        uskovan vastaus tähän on joko että jumala tietää paremmin = voidaan taas uskoa ilman ongelmaa

        tai..

        jumalalla on omat suunnitelmansa = taas voidaan uskoa ilman ongelmaa.

        niin tai näin, uskovat eivät ole halukkaita käsittelemään kristinuskon ongelmia. tai jos ovatkin on lopputulos aina sama. uskotaan eikä tunnusteta että uskolle ei ole perusteita järkisyin. he haluavat uskoa vaikka kristinuskon ollessa totuus se aiheuttaisi isommalle osalle ihmisiä kauhistuttavan kohtalon. silti se jotenkin mielyttää. johtuisiko itsekkyydestä?


      • pyydä-niin-annetaan
        ffiaakllasd kirjoitti:

        uskovan vastaus tähän on joko että jumala tietää paremmin = voidaan taas uskoa ilman ongelmaa

        tai..

        jumalalla on omat suunnitelmansa = taas voidaan uskoa ilman ongelmaa.

        niin tai näin, uskovat eivät ole halukkaita käsittelemään kristinuskon ongelmia. tai jos ovatkin on lopputulos aina sama. uskotaan eikä tunnusteta että uskolle ei ole perusteita järkisyin. he haluavat uskoa vaikka kristinuskon ollessa totuus se aiheuttaisi isommalle osalle ihmisiä kauhistuttavan kohtalon. silti se jotenkin mielyttää. johtuisiko itsekkyydestä?

        Sillä "saakelilla" on rajattu aika, ja sitten se loppuu.

        Me voimme pyytää itsellemme ja läheisillemme Jumalalta suojelusta, miten luulet että sitä muuten olisi?


      • jos-et-pyytänyt
        pyydä-niin-annetaan kirjoitti:

        Sillä "saakelilla" on rajattu aika, ja sitten se loppuu.

        Me voimme pyytää itsellemme ja läheisillemme Jumalalta suojelusta, miten luulet että sitä muuten olisi?

        JOllei pyydä, saa vastata omasta turvallisuudestaan itse, ja sitten on turha syyttää Jumalaa joka ei ollut suojelemassa!


      • olen.uskovainen
        jos-et-pyytänyt kirjoitti:

        JOllei pyydä, saa vastata omasta turvallisuudestaan itse, ja sitten on turha syyttää Jumalaa joka ei ollut suojelemassa!

        Mielenterveyteni ei mennyt, voin hyvin ja matkani uskon tiellä jatkuu, suosittelisin että pyytäisit Jumalalta uskoa itsellesikin jollei sinulla sitä jo ole.


    • Neithmaat

      Käärme on maailmassa, se täytyy vain painaa maahan, ja oma Oikeuteni ja Jumalani kehoittaa tekemään niin päivittäin. En oikein sanoisi sitä herraksi, sillä silloihan sen pitäisi olla voittamaton. Osoittautuu kuitenkin, ettei ole. Se mistä se on tullut Jumalan luomaan maailmaan on minulle toistaiseksi arvoituskin. En kuitenkaan ole valittamaan, minkäs sille mahtaa jos taistelijalla on vihollinen sekä johtajakin, oikeus............. ............. Neith-Maat.

      • todisteetkehiin

        mutta ainahan voi ottaa järjen käteen ja olla uskomatta tuollaisiin paholaisiin ja raamatun jumaliin. ei näyttöä joten ei myös uskoa. pelkästään uskontojen lukumäärän takia pitäisi aina vaatia ensin todisteet ennen kuin uskoo.


      • toinen.vaihtoehto
        todisteetkehiin kirjoitti:

        mutta ainahan voi ottaa järjen käteen ja olla uskomatta tuollaisiin paholaisiin ja raamatun jumaliin. ei näyttöä joten ei myös uskoa. pelkästään uskontojen lukumäärän takia pitäisi aina vaatia ensin todisteet ennen kuin uskoo.

        TAI sitten voi ottaa järjen käteen ja pyytää että se Jumala suojelisi, vaikka rukoilee Jeesukselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe