ohi tai valtimoon

kolibri1990

tästä on varmaan puhuttukki tääl.. mut kysyn silti: mistä huomaa että piikittää ohi tai tökkää valtimoon? ja mikä tärkeintä, mitä seurauksia siitä? kun pistäessä "särkee" niin osunko silloin hermoon? olen kai kerran vetäny ohi, huomaako sen siitä että pumppuun ei valahda verta? en silloin tajunnut että pistäessä voi ottaa pakkeja varmistaakseen että neula on edelleen suonessa...

10

6390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bvbblb

      Älä piikitä. Ohi pistämisen pienin seuraus on iso mustelma. Jos sun lihakseen menee bakteereita niin siellä ei ole valkosoluja tuhoamassa niitä. Lihas voi siis tulehtua ja pahimmillaan sulta amputoidaan käsi.

    • näinmenee

      jos piikittää ohi tulee heti sellainen kuhmu ihoon mikä pitää painaa heti alas. Oon kuullu että silti vauhti vaikuttaa vaikka menee ohi suonen. Älä pistä tykyttävään suoneen niin tiedät onko valtimo.

    • AadaAnniina

      Moikka! miten sun käsi voi..? ;o

      • kolibri112

        ihan hyvin käsi voi, parantu ohi heitosta... nyt toinen käsi on vaan kovin rustottunu... pitänee piikittää tohon toiseen, mut siin on vaan huonompi suoni... kyl tää on tälläst pelleilyy, mihin ei ois pitäny ikinä ruveta...


      • AadaAnniina

        No ootko koittanu hakee apuu? ootko sama kolibri joka kirjotti tuonne mun ketjuun?

        Vaikka hakisit apuu ja päättäsit ruveta tosissasi lopettamaan, niin tulee hitonmoinen prosessi siitä ... Mutta kelaa sitä palkkaa siitä, kun sä selviit voittajana! saat hyvän, tavallisen, elämän ilman huumeita. Siihen elämään kuuluu terve hyvä olo ilman päihteitä, seurustelukumppania, ehkä lapsia jossain vaiheessa, kiva työ, kiva koti, kiva harrastus, ystäviä jotka ei käytä... Tällästä ihanaa tasapainosta peruselämää.

        Mua säälittää kahtoo joskus steissin lähellä niitä ihmisiä jotka roikkuu siinä narkkari-juoppo remmissä ja joiltain on amputoitu käsiä ja jalkoja... ethän sä haluu sellasta? kyl mä ainakin voisin rakastaa sellasta ihmistä jolla ei ois toista kättä tai jalkaa, mut ihan tiedostaen itteesä ei kannata siihen pisteeseen hankkia... Eli verisuonia tuhota, esim. rännittämällä. Sä tiedät varmasti tämän, mut asioista vaikeempaa tekee just toi riippuvuus...

        Onneks kuitenkin siitä on mahdollista päästä eroon. Work hard !


    • kolibri112

      juu olen sama tyyppi.. kiitos rohkaisustasi, kunhan tulis joskus päivä jolloin ois tarpeeks voimii lopettaa, ja motivaatioo.. et sellast..

      • AadaAnniina

        Joo, motivaatiotahan siihen tarvitaan..

        :)


    • Piripäöää

      Valtimoita tulee vaaleenpunasta/kirkkaanpunaista verta, voi tulla niinki paineella että mäntä irtoo. Ja jos ei tule verta pakkiin se ei ole suonessa, ja se kyllä tuntuu kun pistät sitä mäntää pohjaan jos käteen sattuu. Piri saattaa kyllä poltella joillakin ainakin ohuissa suonissa vaikka ei meniskää ohi.

    • wefe

      Siniset suonet ovat tietääkseni laskimoita? Valtimot menevät syvemmällä. Ainoastaan kaulassa on kai valtimo lähellä ihoa, siis aortta?

      • Pikkunarkki

        Laskimoita sekä valtimoita on ympäri kehoa. Siis mahdollista vaikka taipeeseen lyömällä osua valtimoon, iha on itellekki käyny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe