Mökin katto ?

ElliEmpukka

V. 1977 rakennetussa mökissä on peltikatto. Se pitäisi korjata/uusia, mutta mietityttää, että olisiko huopakatto parempi ? Katto ei ole toistaiseksi vuotanut.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edullisempi

      Vasta kysymys?
      Ehjä katto joka ei ole vuotanut miksette huolla vain sitä?
      Uusi pelti onnettoman ohutta tavaraa ja helpompaa huoltaa vaihtaa naulat jotka irti uusiin ruuveihin, maali ei paljoa maksa ja kunnon kuumahöyrypesu lähtee kakat ja vanhat irtonaiset maalinjämätkin pois.

    • rakennusmies3

      Varmaan löytyy ruostettakin jo piipun ympäriltä. Pellit on kiinni nauloilla joista on jo muoviprikat lohkeilleet ja irronneet. Uskoisin että naulan reijistä on jo vähän vuotanutkin vaikka ei ole näkynyt. Kaikkia kateaineita käytetään mutta pelti tuntuiosi järkivimmältä. Kaksinkertainen huopa alustoineen on jo kalliimpi peltiä. Peltikaton teko on helppoa. Laita kuitenkin alle aluskate jo kondensiveden takia. 38-vuotta on jo peltikatollekin aika paljon . Katto pitää uusia ennenkuin se vuotaa, muuten se onkin jo myöhäistä. Jos mökki pääsee kunnolla kastumaan niin sitä hajua ei saa enää pois. Ellet ole rakennusmiehiä niin neuvoa kannattaa kysyä joltain kirvesmieheltä ja mieluummin hänen kanssa suunnitella paikanpäällä.

    • BauHerr

      Minulla on yhdessä talossa peltikatto vuodelta 1972. Naulat revin pois ja laitoin tilalle kattoruuvit. Katon olen maalannut aina, kun väri haalistuu, noin 5 - 10 vuoden sykleissä.

      Katon pesuun ennen maalausta riittää painepesuri.

      Maalaus on pakko ajoittaa kuivaan kauteen.

      Olen tehnyt erilaisia kattoja, myös huopakattoja. Katon tyyppi on makukysymys. Itse pidän pellistä, koska sen voi maadottaa. Eipähän pääse ukkonen rikkomaan sähkölaitteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe